Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza 3 - Oma auto kullan kallis

Paavi

KonsoliFIN Alumni
Kun Oliver tästä jo ehti tuolla itkemäänkin, ajattelin pistää pystyyn Forza 2:n automaalailulle oman ketjun. Eli tähän saa pistellä kuvia omista tai muiden rasseista sekä auton ulkoasua koskevia kysymyksiä ja vinkkejä jne.. Purr, ehkäpä itsekin innostun maalailemaan, kunhan saan vain pelin.

Miten saan kuvani Xbox 360:lta PC:lle?

Vaatimukset:

- Internet-yhteys Xbox 360:lla ja Xbox Live -tili
- Moderni Internet-selain PC:llä
- Windows Live ID, johon on linkitetty Gamertag (mahdollisuus käyttää Xbox.comin Oma Xbox -aluetta)

Kuvien lähettäminen ja hakeminen:

1. Ota kuva pelissä tai hae vanha kuva pelin kuvagalleriasta
2. Hyväksy, kun peli kysyy, haluaako kuvan lähettää Internettiin
3. Mene osoitteeseen www.forzamotorsport.net
4. Rekisteröidy tai kirjaudu sisään Windows Live ID:llä
5. Valitse vasemmalta My Photos tai ylhäältä My Stats and Photos
6. Klikkaa kuvaa, jonka haluat PC:lle, ja siitä aukeaa täysimittainen versio
7. Klikkaa isoa kuvaa tallentaaksesi sen PC:lle
8. Hae kuva kansiosta, johon sen tallensit

Huomioitavaa:

- Internetissä voi olla samaan aikaan korkeintaan viisi kuvaa. Jos kuvia lähettää enemmän, edellisiä kuvia poistetaan samaan tahtiin.
- Kuvat eivät pysy Internetissä kuukausikaupalla.
- Kuvat ovat raskaasti JPEG-pakattuja (koko keskimäärin noin 100 kt), joten kuvanlaatu ja värit eivät ole samaa luokkaa kuin Xbox 360:lla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Forza 2 - Oma auto kullan kallis

Tautofonia sanoi:
Eka asia mikä tuli mieleen, oli Riiidge Raceeer!
Hienolta näyttää. :)

Itse en ole vielä alkanut maalailemaan kun vasta saatiin peli. Himottaa kyllä tuo maalailuosio pelistä aivan jumalattoman paljon.
 
Vastaus: Forza 2 - Oma auto kullan kallis

Pakko tulla ihmettelemään, että onko täällä poikkeuksellisen paljon graafisia suunnittelijoita, vai saako tuolla editorilla suhteellisen helposti visionsa toteutettua? En niinkään ole innostunut itse pelistä, mutta noiden maalauksien kanssa olisi varmasti mukavaa väänellä.
 
Vastaus: Forza 2 - Oma auto kullan kallis

Pibe sanoi:
Siinä on kyllä kaksi hienoimmista autoista mitä olen nähnyt :D
Ihan mahteja!

Voiko tuossa muuten ottaa kuvia PC:ltä ja käyttää niitä, vai onko nuokin ihan itse väsätty alusta loppuun valmiilla kuvioilla ja niiden peittelyllä?
Mitään ei saa peliin lisättyä, eli peruskuvioilla mennään. Maailmalla on kyllä aivan käsittämättömiä tekeleitä, esim. tämä 300-aiheinen auto, jossa on vain reilu 200 layeria :eek: .
 
Vastaus: Forza 2 - Oma auto kullan kallis

Pibe sanoi:
Siinä on kyllä kaksi hienoimmista autoista mitä olen nähnyt :D
Ihan mahteja!

Voiko tuossa muuten ottaa kuvia PC:ltä ja käyttää niitä, vai onko nuokin ihan itse väsätty alusta loppuun valmiilla kuvioilla ja niiden peittelyllä?

Ite pitää väännellä.
Muutamat japsit on jo taikonu aivan mahtavia teoksia joista ainakin yksi on jo palkittu pelintekijöidenkin toimesta.
 
Vastaus: Forza 2 - Oma auto kullan kallis

Vinnie sanoi:
aivan sairaan siisti, kauankos meni vääntäessä (lähinnä nuo porot...)

Olisiko maalaukseen kulunut noin 30 minuuttia. Kerran aikaisemminkin yritin vastaavaa tehdä, mutta se meni niin ärsyttäväksi nyhjäämiseksi, että maku meni. Niinpä toisella kerralla käytin halpamaisesti pientä ympyrää, jota stamppasin suunnilleen porojen mallisesti. Kerroksia meni aivan törkeä määrä, eikä lopputulos ole itse asiassa kovin tarkka kopio alkuperäisestä, mutta onhan se tyhjää parempi -- pääsi ainakin siitä piinaavasta tekemisen tuskasta.

Loco Roco -autoon käytin aikaa vajaat pari tuntia, ja lopputulos on mielestäni ihan tyydyttävä. Lähinnä logossa vedin mutkia suoraksi, kun ei viitsinyt ruveta omaa fonttia tekemään ja jokaista pientä rikkaruohoa mallintamaan. Yhden kopion autosta olen myynyt huutokaupassa, joten se ei ole enää täysin uniikki kappale. Harmittaa vain hieman, kun asetin Buyout-hinnan niin alas, että jo ensimmäinen huutaja vei auton itselleen. ;)

Vaikkei editoria voi kehua helppokäyttöisyyden perikuvaksi, sillä saa loppujen lopuksi nopeasti kohtuullista jälkeä aikaan, kun tietää mitä tekee. Se on kaikkein tärkeintä, koska muuten ei osaa suunnitella kerrosten järjestelyä.
 
Vastaus: Forza 2 - Oma auto kullan kallis

Hakkiz sanoi:
Vaikkei editoria voi kehua helppokäyttöisyyden perikuvaksi, sillä saa loppujen lopuksi nopeasti kohtuullista jälkeä aikaan, kun tietää mitä tekee. Se on kaikkein tärkeintä, koska muuten ei osaa suunnitella kerrosten järjestelyä.

Joo, tämä on se tärkein pointti. Työn suunnitteluun käytetty aika säästyy kaksin verroin tekovaiheessa. Esim. täältä saa hyviä vinkkejä maalailun aloittamiseen. Ennen kuin alatte tekemään mitään monimutkaisempaa, purkakaa koko kuva perusmuotoihin: ovaaleja, neliöitä, kolmioita, puoliympyröitä jne. Itse huomasin, että sillä pavun muotoisella kuviolla ja hampaan näköisellä pyöristetyllä kolmiolla saa mukavasti kikkailtua, kun käyttää skew-ominaisuutta oikein.
 
Ylös Bottom