Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Horizon 4

P

Poistettu jäsen 3274

Guest
4BNG4ve.jpg



Julkaisupäivä: 2.10.2018
Alustat: Xbox One, PC
Kehittäjä: Playground Games
Julkaisija: Microsoft Studios

Dynaamiset vuodenajat muuttavat maailman parhaimman autofestarin täysin. Aja yksin tai yhdessä muiden kanssa tutkiaksesi kaunista ja historiallista Britanniaa jaetussa avoimessa maailmassa. Kerää, muokkaa ja aja yli 450 autolla. Kisaa, tee stuntteja, luo ja tutki – valitse oma polkusi Horizon Superstariksi.

Nyt voi myös ostaa taloja, tehdä taksikuskin hommia, valokuvausta ym..



 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ite toivon autopeliltä aina aurinkoisuutta ja hyvää keliä..sadetta ja räntää tulee oikeassa elämässä ihan liikaa :)

Ehkä tuo "britannia" on teoreettisesti aika plääh alue vaikka kuin taiteellisia vapauksia suotaisi.

Always online on taas silkkaa jaskaa, en halua nähdä tuntemattomia ajelemassa omassa pelissäni. FH3:ssa tämän sai estettyä.

Pelillisesti varmaan muuten taas kehittynyt eteenpäin. Fh3 on vielä kesken joten saas nähdä...
 
Ite toivon autopeliltä aina aurinkoisuutta ja hyvää keliä..sadetta ja räntää tulee oikeassa elämässä ihan liikaa :)

Ehkä tuo "britannia" on teoreettisesti aika plääh alue vaikka kuin taiteellisia vapauksia suotaisi.

Always online on taas silkkaa jaskaa, en halua nähdä tuntemattomia ajelemassa omassa pelissäni. FH3:ssa tämän sai estettyä.

Pelillisesti varmaan muuten taas kehittynyt eteenpäin. Fh3 on vielä kesken joten saas nähdä...
Vähän samat mietteet.
Mulle kyl kelpaa FH3 tyyppiset oikean elämän drivatarit, mutta ne ei oo kuitenkaan pelleileviä ihmispelaajia. Kun taas Crewssä joku aina seuraa ja kiilaa ja pelleilee ja vie peli-iloa.

Crew:ssä meni lumi kun se oli vuorilla, mut kakkosessa yks kaks ilmestyvä talvi on aivan hanurista. Vihaan lumikenttiä kaikissa peleissä, olkoot genre mikä vain, ei nappaa. Ja miten usein vuodenaika vaihtuu ja miten kauan se kestää?

Itse en myöskään vain jaksa FH3:sta vääränpuolen liikenteen vuoksi..tässä jatkuu sama. Se vain tökkii ihan julmetun paljon. En aja ajopeleissä edes autoja missä ratti oikealla puolen.

Ajomalliltaan ja hauskuudeltaan FH3 on parasta mitä tiedän, joten haluaisin tykätä tästä ihan älyttömästi, mutta en tiedä pystynkö. Täytyy nähdä todella paljon ensin pelivideota.
 
Tässä on joku auto-ghost ominaisuus, että jos et ole co-op pelissä, niin muut pelaajat eivät voi törmätä suhun ja vuodenajat vaihtuvat viikon välein.

https://wccftech.com/forza-horizon-4-seasons-last-week/

Kyllä itse meinaan ainakin testata tätä, kun tulee Game Passiin julkaisupäivänä. Kolmonen ei onnistunut kunnolla koukuttamaan ja sitä tulee pelattua pienissä pätkissä ainä välillä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tässä saa nuo muut ihmispelaajat laitettua pois samalla tavalla, kuin FH3:ssa, että on ne drivatarit siellä ja vuodenajat vaihtuvat viikon välein.

Kyllä itse meinaan ainakin testata tätä, kun tulee Game Passiin julkaisupäivänä. Kolmonen ei onnistunut kunnolla koukuttamaan ja sitä tulee pelattua pienissä pätkissä ainä välillä.
Onko näistä jossain enempi juttua? Vois lueskella.
 
Mutta tuohan tarkoittaa sitä, että jos haluat mennä esim niille alueille mitkä vaatii jäätä, pääset sinne kerran kuukaudessa. Sit oot just sillon reissussa, niin 2kk päästä.
Tuollaisessa oikean elämän syklissä ei ole mitään pointtia.
 
Aika jännää arvailla, kuinka moni tyytyy Game Pass versioon pelistä. Voi olla aika järkevää, kun ei koskaan tiedä, onko lopputulos sittenkään omaan makuun sopiva. Toisaalta sadan euron ultimate-versio on maksullisista aivan ylivoimainen, koska siihen saa nyt kaksi lisäosaa samaan hintaan toisin kuin Forza Horizon 3:ssa, jota siitä syystä kovasti haukuttiin. Tällä hetkellä olen melkein kallistumassa ultimate-versioon.

Vuodenaikojen vaihtelu on tosiaan vähän kyseenalainen muutos. Joko se toimii tai sitten ei, etukäteen mahdotonta arvioida. Erilaiset taksikuskin hommat sun muut ovat kanssa samalla tavalla riskialttiita epäonnistumiselle, mutta pitäähän pelien kehittyä johonkin suuntaan. Forza Horizon 3:n "hauskat" moninpelit eivät ainakaan onnistuneet. Törmäilyn takia tuli muutenkin pelattua koko ajan offlinessa, jos ei forzathonin vuoksi ollut pakko pelata ihmisvastustajia vastaan.
 
Mutta tuohan tarkoittaa sitä, että jos haluat mennä esim niille alueille mitkä vaatii jäätä, pääset sinne kerran kuukaudessa. Sit oot just sillon reissussa, niin 2kk päästä.Tuollaisessa oikean elämän syklissä ei ole mitään pointtia.

Vaikka en itsekään tykkää pelaajien toimien rajoittamisesta, niin minusta tämä keinotekoinen esimerkki alkaa taas olemaan ihan sitä ehtaa itseään. Tässä syyt:
  • Forza Horizoneissa on aina pystynyt pikamatkustamaan. Mihinkään lokaatioihin ei tarvitse ajaa, jos et halua. Ei edes sinne jäävaltakuntaasi.
  • On täysin normaalia, että peleissä on ajoitettuja tapahtumia. Jos lähdet lomalle etelään, et pääse raidille tms.
  • Olisi vielä vähemmän pointtia ja ärsyttävämpää, että vuodenajat vaihtelisivat vinhaa vauhtia yhden pelisession aikana. FH3:n lisäosasta Blizzard Mountainista päätellen lumella ajaessa kun tarvitsee talvirenkaat. Haluaisitko vaihtaa autoon renkaita muutaman kisan välein? Tuskin.
 
Siis tässä osa kisoista on lukittu täysin talveen, voit tehdä itse talveen lukittuna olevia kisoja jne. Ei siinä silloin ole mitään järkeä, että sinne pääset kerran kuukaudessa.
Ei siinä pikamatkustus auta yhtään mitään.

Sen vuoksi tuollaisessa ei ole pienintäkään järkeä, vaikka yrität puolustella sitä miten.
Sen vuoksi myöskään tälläisissä vuodenajoissa ei ole mitään järkeä ylipäätään. Se vain aiheuttaa pelistä pakkopullaa, kun täytyy tiettynä viikkona pelata peliä vaikka olisi muuta peluussa.

Sen vuoksi Crew 1:n kaltainen systeemi on ainut fiksu, missä on erikseen ne lumialueet.
Esim Crew 2:ssa on aivan perseestä kun tulee talvi keskenkaiken, saati että toiset venaa sen kuukauden et pääsee ajelee lumelle. Tai sit joku joutuu olee viikon pelaamatta joka kuukausi koska ei siedä lumikenttiä.

Eli kyllä, ottaisin vaikka joka pelisessioon 1/4 ajasta lunta ennemmin, kuin kokonaisen viikon kerrallaan. Aivan mielipuolisen typerä systeemi koko vuodenajat, saati tämä tapa toteuttaa se..
 
Eikös nuo vuodenajat vaihdu viikottain vain onlinessa, pelaa yksinpeliä niin ne voi säätää blueprintillä joka kisaan millaiseksi haluaa. Taas itketään ihan turhasta, ehkä arcade autopelit kannattaa Omena jättää väliin jos ne aiheuttaa noin kovia hengenahdistuksia.
 
Eikös nuo vuodenajat vaihdu viikottain vain onlinessa, pelaa yksinpeliä niin ne voi säätää blueprintillä joka kisaan millaiseksi haluaa. Taas itketään ihan turhasta, ehkä arcade autopelit kannattaa Omena jättää väliin jos ne aiheuttaa noin kovia hengenahdistuksia.
Öö, voitko nyt kertoa miten arcade ajopeli ja kerran kuukauteen pakotettu pelisisältö on jotain mitä ei voi nähdä muissa peleissä?
En mä pelaa edes muita kuin arcade ajopelejä..

Ja miksi ei voinut heti sanoa, että tässä on joku offline moodi missä tän voi vaihtaa? En mä todellakaan ole onlinessa tälläistä muutenkaan pelaamassa, mutta kun alusta asti rummutettu et on jatkuva online peli kokoajan, eikä mun silmiin ole mitään offline moodia omilla vuodenaika asetuksilla osunut silmiin.

Eikä mua haittaa yksittäiset kisat, vaan freeroami missä haluan ajella ilman lunta. Yksittäisiä kisoja voin ajaa (jos pakko) lumella.
Tuohan on ihan loistavaa, että pelissä on offline tila ja siellä voin skipta freeroamissakin talven kokonaan jos haluan.
Olisit heti sanonut, niin ei tarttis tälläsiä keskusteluja käydä edes.
Minä kun olin ollut tässä pakotetussa online uskossa ja että vain ihmispelaajat itsessään saa pois sieltä. Eli olisi muutoin kuitenkin online maailmassa sidottu..
 
Siis tässä osa kisoista on lukittu täysin talveen, voit tehdä itse talveen lukittuna olevia kisoja jne. Ei siinä silloin ole mitään järkeä, että sinne pääset kerran kuukaudessa.
Ei siinä pikamatkustus auta yhtään mitään.

Sen vuoksi tuollaisessa ei ole pienintäkään järkeä, vaikka yrität puolustella sitä miten.
Sen vuoksi myöskään tälläisissä vuodenajoissa ei ole mitään järkeä ylipäätään. Se vain aiheuttaa pelistä pakkopullaa, kun täytyy tiettynä viikkona pelata peliä vaikka olisi muuta peluussa.

Sen vuoksi Crew 1:n kaltainen systeemi on ainut fiksu, missä on erikseen ne lumialueet.
Esim Crew 2:ssa on aivan perseestä kun tulee talvi keskenkaiken, saati että toiset venaa sen kuukauden et pääsee ajelee lumelle. Tai sit joku joutuu olee viikon pelaamatta joka kuukausi koska ei siedä lumikenttiä.

Eli kyllä, ottaisin vaikka joka pelisessioon 1/4 ajasta lunta ennemmin, kuin kokonaisen viikon kerrallaan. Aivan mielipuolisen typerä systeemi koko vuodenajat, saati tämä tapa toteuttaa se..

Tämä vaihtuvat vuodenajat taitaa kuitenkin olla ensimmäistä kertaa missään pelissä nyt tässä uudessa Horizonissa niin aika vaikea ainaki mun mielestä sanoa onko se kuinka perseestä tai kuinka hieno. :) Itte en ainakaan lähe tuomitsemaan tuota systeemiä mielipuolisen huonoksi ennen, kun pääsee joko itte kokeilemaan tai sitte lukemaan vähä tarkemmin tai näkemään videoita aiheesta. IMO kuulostaa aika hienolta systeemiltä, että vuoden aika vaihtuu "realistisesti". Ja eihän tuo talven tulo koskaa lakkaa kokonaan niin pelailee itekukanenkin sillon, ku ehtii. Onhan se toisaalta hienoa pienen tauon jälkeen palata peliin ja aina on eri vuoden aikaa tarjolla mikä muuttaa varmasti pelin luonnetta todella paljon.

Mutta voihan se myös olla ihan ultimaattisen paskakin systeemi, mistäs sitä tietää. :)
 
Kuten jo mainitsin, Crew 2:ssa tulee talvi kyllä..koko karttaan.
Siinä se ei rajoita pelaamista mitenkään, ja tulee suht harvoin ja on tarpeeksi lyhyen aikaa.
Joten ei, Forza ei tee sitä ekaa kertaa ikinä..ekaa kertaa ikinä taitaa kyllä rajoittaa ajopelissä osan sisällön tiettyy aikaan kuukaudesta (ei toki silloin jos oikeasti offlineen kytkin on) joka kuukausi. Eikä siis mikään tietyn aikaa voimassa oleva haaste, vaan maailman tappiin asti näin.
 
Kuten jo mainitsin, Crew 2:ssa tulee talvi kyllä..koko karttaan.
Siinä se ei rajoita pelaamista mitenkään, ja tulee suht harvoin ja on tarpeeksi lyhyen aikaa.
Joten ei, Forza ei tee sitä ekaa kertaa ikinä..ekaa kertaa ikinä taitaa kyllä rajoittaa ajopelissä osan sisällön tiettyy aikaan kuukaudesta (ei toki silloin jos oikeasti offlineen kytkin on) joka kuukausi. Eikä siis mikään tietyn aikaa voimassa oleva haaste, vaan maailman tappiin asti näin.

Mistä olet lukenut tuosta, että sisältöä rajoitetaan vuodenaikojen mukaan? Kolmosessahan noita eri kisojakin mukataan sen mukaan millä autolla ajat sinne osallistumispaikalle? Ja sitten on vielä se blueprint mahdollisuus joka kisassa. Luulisi, että tässä nelosessa on jotain vastaavaa myös.

Crew 2 en ole pelannut, kuin hetken betassa mutta oliko tässäkin siis ihan vuodenajat vai pelkästään, että välistä tulee lunta ja talvi?

Jokatapauksessa, tiedetäänkö tästä ominaisuudesta tai pelistä yleensäkkään vielä tarpeeksi, että kannattaa systeemi tuomita? Voihan se olla, että en ole lukenut vielä tarpeeksi tuosta niin en tiedä, muutaman videon kyllä katselin aiemmin.

Tuosta always onlinestahan taidettiin mainita jo E3 aikaan, että tosiaan käyttäjä voi niin halutessaan pelata offlinenä ja maailman täyttää drivatarit samalla tavalla, kuin esim kolmosessa. Eli online pakkoa ei ole. Siitä en tiedä voiko tuohon vuodenaikaan kuitenkaan itse vaikuttaa.
 
E3 messuilla jo sanottiin, että osaan alueista ei edes pääse ennen kuin järvet jäätyy. Eli niihin pääsee kisaamaan vain talvella.
Myös voit luoda omia kisoja ja niissäkin voit määrittää, että ne on aktiivisia tiettynä vuodenaikana ainoastaan. Eikä siinä, tuollainen on mun puolesta ok, mutta ei se miten pelin omat viralliset alueet rajoitetaan vuodenaikoihin, jos niitä vuodenaikoja rajoitetaan noin äärettömän pitkälle aikajanalle, että se on vain kerran kuukaudessa.

Crew:ssä on tosiaan vain kesä/lumi(talvi). Eli tokihan Forzassa tuo on viety ihan uudelle tasolle enkä sitä kiellä. Teknisesti toi on upea. Se mikä siinä just tökkii on se, että toiselta pelaajaryhmältä viedään joka kuukausi yksi viikko pelistä pois kun ei siedä talvea ja toisaalta toiselle ryhmälle se on tasan viikko kuukaudesta kun pääsee suorittamaan tiettyjä kisoja ylipäätään.

Mutta kuten todettu, minä elin pakollisen onlinen käsityksessä, mutta ilmeisesti on totaalinen offline moodi missä saa napista vaihdettua vuodenajan. Silloin ei ole ongelmaa ainakaan minulla.
 
E3 messuilla jo sanottiin, että osaan alueista ei edes pääse ennen kuin järvet jäätyy. Eli niihin pääsee kisaamaan vain talvella.
Myös voit luoda omia kisoja ja niissäkin voit määrittää, että ne on aktiivisia tiettynä vuodenaikana ainoastaan. Eikä siinä, tuollainen on mun puolesta ok, mutta ei se miten pelin omat viralliset alueet rajoitetaan vuodenaikoihin, jos niitä vuodenaikoja rajoitetaan noin äärettömän pitkälle aikajanalle, että se on vain kerran kuukaudessa.

Crew:ssä on tosiaan vain kesä/lumi(talvi). Eli tokihan Forzassa tuo on viety ihan uudelle tasolle enkä sitä kiellä. Teknisesti toi on upea. Se mikä siinä just tökkii on se, että toiselta pelaajaryhmältä viedään joka kuukausi yksi viikko pelistä pois kun ei siedä talvea ja toisaalta toiselle ryhmälle se on tasan viikko kuukaudesta kun pääsee suorittamaan tiettyjä kisoja ylipäätään.

Mutta kuten todettu, minä elin pakollisen onlinen käsityksessä, mutta ilmeisesti on totaalinen offline moodi missä saa napista vaihdettua vuodenajan. Silloin ei ole ongelmaa ainakaan minulla.

Mutta eihän se tarkoita sitä, että jotain kisoja rajoitetaan vuodenaikojen mukaan jos talvella voi ajaa jäällä ja kesällä ei. Tai kesällä pääsee paremmin, jollekin alueelle minne ei talvella pääse. Sehän riippuu aivan siitä mihin niitä kisoja tiputellaan. Lisäksi en näe sitä ongelmana jos talvella jäälle lisätään yksi kisa, jota pääsee ajamaan vain talvella. Näissä Forza Horizoneissa on ollut ihan järjetön määrä ajeltavaa ja tehtävää, niin jos ei heti pääse pelaamaan jotain yhtä jääkisaa, koska ei ole talvi, niin onko se todella niin kamalaa? Varmasti löytyy jotain muuta kisattavaa toiselta puolelta karttaa.

Ainahan peleissä on kohtia ja kenttiä, jotka eivät kaikkia pelaajia innosta. Aivan mahdoton tehdä peli, joka on kaikilta osin kaikkia pelaajia miellyttävä kokemus. Itse en esim pidä uintikentistä missään peleissä ikinä mutta eipä ikinä ole peli jäänyt keskenkään sen takia, saati ostamatta kokonaan. Eikä tämä tietynaikaa oleva "event" ole sinällään uusi juttu sekään. Joku tuossa mainitsi raidit ja esim Splatoonista löytyy Splatfestit, jotka ovat vain viikonloppuisin. Itse en ole Splatfestejä ehtinyt pelata kunnolla kertaakaan mutta pidän silti niiden ideasta ja toteutuksesta todella paljon.

Tosiaan offline mode on, sitä en tiedä voiko vuodenaikaa vaihtaa napista siitäkään huolimatta vaikka pelaat offlinessa. Sehän olisi ainakin hyvä ominaisuus.
 
Ainakin itse ymmärsin, että siellä on kokonaisia alueita mihin ei sulaan aikaan pääse ollenkaan, ei yksittäisiä kisoja.

Ja nimenomaan. Ei mullakaan pelit yksittäisten uinti kenttien takia ole myöskään kesken jäänyt. Se on pakollinen paha siellä keskellä ja kohta tehdään jotain muuta.

Mut jäisikö kesken jos sitä uintia ois pakotettu pelaamaan viikon putkeen...joka kuukausi?
Siinä on aika hurja ero tähän asti nähtyyn systeemiin peleissä.
Juurikin kun kaikkia ei voi miellyttää, niin tuollainen viikko sykli vain pahentaa sitä.
 
Ainakin itse ymmärsin, että siellä on kokonaisia alueita mihin ei sulaan aikaan pääse ollenkaan, ei yksittäisiä kisoja.

Ja nimenomaan. Ei mullakaan pelit yksittäisten uinti kenttien takia ole myöskään kesken jäänyt. Se on pakollinen paha siellä keskellä ja kohta tehdään jotain muuta.

Mut jäisikö kesken jos sitä uintia ois pakotettu pelaamaan viikon putkeen...joka kuukausi?
Siinä on aika hurja ero tähän asti nähtyyn systeemiin peleissä.
Juurikin kun kaikkia ei voi miellyttää, niin tuollainen viikko sykli vain pahentaa sitä.

Luultavasti jättäisin sen viikon pelaamatta ja palaisin myöhemmin astioille. :D

No olen tosiaan katsellut vaan joitain videoita ja mielestäni siellä on mainittu vain, että järvet jäätyy talvella ja niihin pääsee ajelemaan jne., että mitään oleellista ei missaa vaan kartan luonne vain vähän muuttuu ja se on minusta ainakin aika hienoa, että kartta ikäänkuin "elää".

Mutta onko meillä siis tarpeeksi tietoa tuosta systeemistä, että sitä voi lähteä suorilta tuomitsemaankaan? Tuohan ratkaisee tosiaan aika paljon voiko tuota vuodenaikaa itse säätää ja rajoitetaanko noita alueita kuinka isosti vai onko se vain tollaista "järvet jäätyy"-kaltaista muutosta.
 
Tähän vuodenaikavaihteluun olisi ollut aivan itsestäänselvä ja helppo ratkaisu. Valikosta voi valita mihin vuodenaikaan milloinkin haluaa osallistua. Onhan tuo oikeasti aika hölmön tuntuinen idea, että pakotetaan joka viikko tiettyyn vuodenaikaan. Voihan se olla mahtavaa, mutta toisaalta suhtautuisin aika kriittisesti, varsinkin kun se olisi voitu helposti hoitaa toisin.

Lisäksi ainakin Horizon 3:ssa muiden tekemät viritykset ovat lukittuja niin, että valmiiksi tuunattuun autoon ei saa kiinni talvirenkaita, purkamatta viritystä. Melkoinen homma tuosta talvirenkaiden vaihdosta on tulossa, jos se on toteutettu samalla tavalla.
 
Ylös Bottom