Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Freesync/VRR/120 fps -tila Xbox One X/S & Series S/X -konsoleilla - sulavampaa ruudunpäivitystä

Onhan näissä ns. jeesustekniikoissakin omat heikkoutensa. Input lagin vaihtelut ja OLED-paneelien 120 hertsille optimoitu gamma voivat aiheuttaa harmia VRR:n sahatessa ylös ja alas, mutta jos VRR:ää käytetään silloin tällöin tapahtuvien pienten fps-droppien "korjaukseen", niin pienempi paha se on ainakin minulle verrattuna satunnaiseen ruudun repeilyyn.

VRR ei ratkaise myöskään sitä tilannetta, jossa fps menee yli ruudun maksimivirkistystaajuuden, jolloin luvassa on taas repeilyä.

Mitä enemmän VRR:n toteutukseen telkkareissa perehtyy, niin yhä enemmän näkyy löytyvän ongelmia ominaisuuden implementoinnin osalta. Viimeisimpänä ongelmakuoroon liittyy Sony XH90 -sarjan telkkareillaan, jolloin VRR:n käyttöönotto poistaa niin paikallishimmennyksen kuin Dolby Visionin:


Pelatako pelejä ilman stutteria ja kuvan repeilyjä lattean harmaalla kuvalla vai kontrastirikkaampana kärsien stutterista ja ruudun repeilystä?

Onko siis olemassa yhtäkään TV-valmistajaa, jolla VRR toimii ilman ongelmia? Samsung? Entä vuoden 2021 mallit? Onneksi sentään ongelmaan on ratkaisu PC-puolelta, jolloin halutessaan lieveilmiöistä ei tarvitse kärsiä.
 
Viimeksi muokattu:
VRR ei ratkaise myöskään sitä tilannetta, jossa fps menee yli ruudun maksimivirkistystaajuuden, jolloin luvassa on taas repeilyä.
Ei se voi eikä sen kuulukaan ratkaista, tuossa vaiheessa repeilyn estäminen on VSyncin heiniä.

Mitä enemmän VRR:n toteutukseen telkkareissa perehtyy, niin yhä enemmän näkyy löytyvän ongelmia ominaisuuden implementoinnin osalta. Viimeisimpänä ongelmakuoroon liittyy Sony XH90 -sarjan telkkareillaan, jolloin VRR:n käyttöönotto poistaa niin paikallishimmennyksen kuin Dolby Visionin:


Pelatako pelejä ilman stutteria ja kuvan repeilyjä lattean harmaalla kuvalla vai kontrastirikkaampana kärsien stutterista ja ruudun repeilystä?

Onko siis olemassa yhtäkään TV-valmistajaa, jolla VRR toimii ilman ongelmia? Samsung? Entä vuoden 2021 mallit? Onneksi sentään ongelmaan on ratkaisu PC-puolelta, jolloin halutessaan lieveilmiöistä ei tarvitse kärsiä.
Onhan tuo kyllä aika surkeaa esitystä tv-valmistajilta. Ei ole kuluttajamarkkinoilla täydellistä telkkaria saatavilla isommallakaan rahalla, pitää vaan yrittää löytää se vähiten huono vaihtoehto. Eikä sekään ole aina mikään helppo juttu.
 
Ei minulla ainakaan ole mitään käytännön ongelmaa Freesync kanssa. Pelit pyörivät sametin pehmeästi Series X konsolilla, myös silloin kuin peli ei aivan pääse targettiin. Eikä ole mikään "öky" televisio kyseessä, vaan reippaasti alle tonnin pari vuotta vanha Samsung Q60R. Nämä laitteet ovat monien ulottuvilla. Erittäin tyytyväinen kyseiseen tekniikkaan. Suosittelen Freesync telkkoja/monitoreja, sekä edistyksellistä Xbox konsolia mokoman kaveriksi joka sitten pystyy tuottamaan konkreettista ja kiistatonta lisäarvoa videopeliharrastukseen!
 
Ei minulla ainakaan ole mitään käytännön ongelmaa Freesync kanssa. Pelit pyörivät sametin pehmeästi Series X konsolilla, myös silloin kuin peli ei aivan pääse targettiin. Eikä ole mikään "öky" televisio kyseessä, vaan reippaasti alle tonnin pari vuotta vanha Samsung Q60R. Nämä laitteet ovat monien ulottuvilla. Erittäin tyytyväinen kyseiseen tekniikkaan. Suosittelen Freesync telkkoja/monitoreja, sekä edistyksellistä Xbox konsolia mokoman kaveriksi joka sitten pystyy tuottamaan konkreettista ja kiistatonta lisäarvoa videopeliharrastukseen!

Tuli aivan "televisio-kuume" kun luki postauksen... Itse ostin alle kaksi vuotta sitten tarjouksesta telvision 400eurolla noin 15ms omaavalla input lagilla ja ollut tyytyväinen siinä mielessä että menee juuri siinä rajoilla että pystyy pelailemaan ilman että häiritsee... Nälkä kasvaa ilmeisesti syödessä kun nyt pitäisi saada lisää herkkuja, esim. VRR...
 
Ei se voi eikä sen kuulukaan ratkaista, tuossa vaiheessa repeilyn estäminen on VSyncin heiniä.

Tuohon on olemassa parempikin ratkaisu framerate capin avulla, sillä VSync tuo turhaa input lagia. Tätä ei vaan konsolimaailmassa ole valitettavasti käytössä.
 
Viimeksi muokattu:
VRR ei ratkaise myöskään sitä tilannetta, jossa fps menee yli ruudun maksimivirkistystaajuuden, jolloin luvassa on taas repeilyä.

Mitä enemmän VRR:n toteutukseen telkkareissa perehtyy, niin yhä enemmän näkyy löytyvän ongelmia ominaisuuden implementoinnin osalta. Viimeisimpänä ongelmakuoroon liittyy Sony XH90 -sarjan telkkareillaan, jolloin VRR:n käyttöönotto poistaa niin paikallishimmennyksen kuin Dolby Visionin:


Pelatako pelejä ilman stutteria ja kuvan repeilyjä lattean harmaalla kuvalla vai kontrastirikkaampana kärsien stutterista ja ruudun repeilystä?

Onko siis olemassa yhtäkään TV-valmistajaa, jolla VRR toimii ilman ongelmia? Samsung? Entä vuoden 2021 mallit? Onneksi sentään ongelmaan on ratkaisu PC-puolelta, jolloin halutessaan lieveilmiöistä ei tarvitse kärsiä.
Series X ja LG CX combolla on toiminut erheettömästi jo niin kauan, että en muistakaan ongelmia. Alkuun oli sitä gammavälkettä, mutta LG sai sen hoidettua aika nopeasti pois päiviltä. Eli on virheettömän sulavaa, musta on mustaa, valkea on valkeaa ja Dolby Vision on Dolby Visionia.

Vaikea ymmärtää miten näin selvästi ylivoimaisen hyvästä ominaisuudesta on taidettu täällä vääntää useamman viikon ajan. Ei anna oikein järkevää kuvaa tämän foorumin touhusta.

Sonyn kuseminen ei yllätä pätkääkään. Juuri tuon takia minä en enää Sonyn laitteita osta, koska niihin on joutunut pettymään niin monesti ja jälkimarkkinointi on pelkkää kettuilua kuluttajalle. Markkinointiporukan puheet on käytännössä valehtelua. Mutta niin kauan kuin teitä vannoutuneita faneja löytyy, niin homma toki pyörii.
 
Tuohon on olemassa parempikin ratkaisu framerate capin avulla, sillä VSync tuo turhaa input lagia. Tätä ei vaan konsolimaailmassa ole valitettavasti käytössä.
PC:llä näin toki voi ja kannattaakin tehdä. Pointtini oli kuitenkin se, että VRR:n ei voi odottaakaan ratkaisevan tuota aiemmin mainitsemaasi tilannetta (jossa fps ylittää maksimivirkistystaajuuden ja aiheuttaa repeilyä), koska se ei voi säätää virkistystaajuutta yli näyttölaitteen maksimin.
 
Series X ja LG CX combolla on toiminut erheettömästi jo niin kauan, että en muistakaan ongelmia. Alkuun oli sitä gammavälkettä, mutta LG sai sen hoidettua aika nopeasti pois päiviltä. Eli on virheettömän sulavaa, musta on mustaa, valkea on valkeaa ja Dolby Vision on Dolby Visionia.

Vaikea ymmärtää miten näin selvästi ylivoimaisen hyvästä ominaisuudesta on taidettu täällä vääntää useamman viikon ajan. Ei anna oikein järkevää kuvaa tämän foorumin touhusta.

Sonyn kuseminen ei yllätä pätkääkään. Juuri tuon takia minä en enää Sonyn laitteita osta, koska niihin on joutunut pettymään niin monesti ja jälkimarkkinointi on pelkkää kettuilua kuluttajalle. Markkinointiporukan puheet on käytännössä valehtelua. Mutta niin kauan kuin teitä vannoutuneita faneja löytyy, niin homma toki pyörii.
Täälläkin menty heinäkuusta asti Series X, Ps5 ja Lg C1:llä ja millään laitteella ei valittamista kuvanlaadussa. Pleikkarilla tulee pelattua vain yksinoikeuksia ja Codia joten Vrr:n puuttuminen ei vielä ole haitannut.

Kuvanlaadussa on iso ero, kun vertaa pojalle siirtyneeseen Sonyn 9005 lcd-telkkariin, mikä oli vielä 4 vuotta sitten suht kova sana.
 
PC:llä näin toki voi ja kannattaakin tehdä. Pointtini oli kuitenkin se, että VRR:n ei voi odottaakaan ratkaisevan tuota aiemmin mainitsemaasi tilannetta (jossa fps ylittää maksimivirkistystaajuuden ja aiheuttaa repeilyä), koska se ei voi säätää virkistystaajuutta yli näyttölaitteen maksimin.

Viittasit aiemmin "jeesus-tekniikoihin" ja kuvan repeilyyn, joten toin myös tämän näkökulman asiaan. Pelkkä VRR ei siis riitä, vaan tarvitaan toinen ratkaisu tämän lisäksi jos halutaan sulavaa ruudunpäivitystä näytön koko virkistystaajuusalueella.

Eihän se Sony voi kerrassaan alkaa Freesyncciä eikä VRR:ää tukemaan. En yllättyisi pätkääkään, jos sieltä tulisi joku oma puoliksi rampa-vastine mitä pakkosyötettäis Playstation-porukalla ja jolle tuki löytyisi vain Sonyn televisioista. Sellaista se Sonyn toiminta nyt vaan on aina ollut. En edes muistanut, mutta kun kuvaus sopi tarkasti Sonyyn, niin piti ihan tarkastaa kuka oli Betan takana. Ja tosiaan jopa legendaarinen Beta (Betamax) vs. VHS kamppailu oli tällainen Sonyn aivoitus (Beta siis Sonyn). Ja muistellessani muita surkeita flopanneita formaatteja, niin piti katsoa kuka sitten oli MD:n (Minidiscin) takana ja sieltäkin se löytyy - Sony.


Sonyn kuseminen ei yllätä pätkääkään. Juuri tuon takia minä en enää Sonyn laitteita osta, koska niihin on joutunut pettymään niin monesti ja jälkimarkkinointi on pelkkää kettuilua kuluttajalle. Markkinointiporukan puheet on käytännössä valehtelua. Mutta niin kauan kuin teitä vannoutuneita faneja löytyy, niin homma toki pyörii.

En nyt tiedä mitä tällä Sonyn vastaisella ristiretkelläsi haet, kun samaa liirum laarumia hoetaan toistuvasti ilman mitään todisteita asiasta. Vannoutunut fani lienee itseironinen heitto?

Series X ja LG CX combolla on toiminut erheettömästi jo niin kauan, että en muistakaan ongelmia. Alkuun oli sitä gammavälkettä, mutta LG sai sen hoidettua aika nopeasti pois päiviltä. Eli on virheettömän sulavaa, musta on mustaa, valkea on valkeaa ja Dolby Vision on Dolby Visionia.

Toki asiaan voi suhtautua myös kieltämällä asioiden olemassaolo laittamalla päänsä pensaaseen. LG kun ei edelleenkään ole saanut tätä täysin korjattua, kun ongelma liittyy itse OLED-tekniikkaan. Kuinka paljon tämä vaikuttaa taas omassa käytössä on täysin eri asia. Tarkennatko samalla esittämääsi väittämää valkea on valkeaa ja Dolby Vision on Dolby Visionia? Valkean osalta kun tiedämme OLED:ien olevan LCD:tä jäljessä aggressiivisemman ABL:n vuoksi.

Tällä hetkelllä telkkareiden osalta on menossa selvä murros, jossa valmistajat yrittävät saada HDR:ää ja VRR:ää toimimaan yhtäaikaa ongelmitta, vielä yksikään valmistaja ei ole onnistunut näiden yhteensovittamisessa, vaan jokaisella on jonkunlaista lieveilmiötä omassa toteutuksessaan. Siksi kuluttajan on hyvä tehdä edes sen verran tutkimusta asiasta, että valkkaa sellaisen telkun jossa lieveilmiöt eivät häiritse omaa käyttöä.

Vaikea ymmärtää miten näin selvästi ylivoimaisen hyvästä ominaisuudesta on taidettu täällä vääntää useamman viikon ajan. Ei anna oikein järkevää kuvaa tämän foorumin touhusta.

En nyt tiedä kuinka moneen otteeseen sama asia pitää todeta: VRR on tekniikkana hyvä, tapa miten sitä hyödynnetään käytännössä pelien paikkailussa ei.
 
Viimeksi muokattu:
Viittasit aiemmin "jeesus-tekniikoihin" ja kuvan repeilyyn, joten toin myös tämän näkökulman asiaan. Pelkkä VRR ei siis riitä, vaan tarvitaan toinen ratkaisu tämän lisäksi jos halutaan sulavaa ruudunpäivitystä näytön koko virkistystaajuusalueella.
Tuo "jeesus-tekniikka" oli vain kieli poskessa tehty viittaus OLEDiin, VRR:ään ja vastaaviin kehuttuihin teknologioihin, joiden hyvät puolet ylittävät monien mielestä kirkkaasti ne huonot, vaikka niistäkin heikkouksia löytyy.

Ei VRR:ää ole tarkoitettukaan korvaamaan muita ratkaisuja, se on vain paikkaamassa niiden heikkouksia.
 
Viittasit aiemmin "jeesus-tekniikoihin" ja kuvan repeilyyn, joten toin myös tämän näkökulman asiaan. Pelkkä VRR ei siis riitä, vaan tarvitaan toinen ratkaisu tämän lisäksi jos halutaan sulavaa ruudunpäivitystä näytön koko virkistystaajuusalueella.






En nyt tiedä mitä tällä Sonyn vastaisella ristiretkelläsi haet, kun samaa liirum laarumia hoetaan toistuvasti ilman mitään todisteita asiasta. Vannoutunut fani lienee itseironinen heitto?



Toki asiaan voi suhtautua myös kieltämällä asioiden olemassaolo laittamalla päänsä pensaaseen. LG kun ei edelleenkään ole saanut tätä täysin korjattua, kun ongelma liittyy itse OLED-tekniikkaan. Kuinka paljon tämä vaikuttaa taas omassa käytössä on täysin eri asia. Tarkennatko samalla esittämääsi väittämää valkea on valkeaa ja Dolby Vision on Dolby Visionia? Valkean osalta kun tiedämme OLED:ien olevan LCD:tä jäljessä aggressiivisemman ABL:n vuoksi.

Tällä hetkelllä telkkareiden osalta on menossa selvä murros, jossa valmistajat yrittävät saada HDR:ää ja VRR:ää toimimaan yhtäaikaa ongelmitta, vielä yksikään valmistaja ei ole onnistunut näiden yhteensovittamisessa, vaan jokaisella on jonkunlaista lieveilmiötä omassa toteutuksessaan. Siksi kuluttajan on hyvä tehdä edes sen verran tutkimusta asiasta, että valkkaa sellaisen telkun jossa lieveilmiöt eivät häiritse omaa käyttöä.



En nyt tiedä kuinka moneen otteeseen sama asia pitää todeta: VRR on tekniikkana hyvä, tapa miten sitä hyödynnetään käytännössä pelien paikkailussa ei.
Mikäs sun todisteet on siitä, että tuo oli itseironinen heitto? Laita lähteet ja todisteet! Voin kyllä vaikuttaa Sony-fanilta kun edellisistä konsoleista 3/4 on Playstationeita, 2 edellistä AV-vahvistinta on Sonyja ja ennen CX:ää oli Sonyn videotykki ja edelleen on Sonyn TV olkkarissa. Mutta voin silti vakuuttaa, että en ole vankkumaton Sony-fani. Kokemusasiantuntija senkin edestä.

Jokuhan voisi olla varmaan sitten sitäkin mieltä, että tallennustilan käyttäminen lisämuistina on vaan huono laastari koodaustaidon puutteeseen. Pitäs vaan osata koodailla paremmin pelit, nii pysyis tallennustilat tallennustilana.

Hommaa sinäkin LGn OLED ja Series X, niin pelaaminen ei oo niin vastenmielistä, että mielummin jankkaa netissä samoista asioista viikkotolkulla kaikkia vastaan.
 
Sonyn kuseminen ei yllätä pätkääkään. Juuri tuon takia minä en enää Sonyn laitteita osta, koska niihin on joutunut pettymään niin monesti ja jälkimarkkinointi on pelkkää kettuilua kuluttajalle. Markkinointiporukan puheet on käytännössä valehtelua. Mutta niin kauan kuin teitä vannoutuneita faneja löytyy, niin homma toki pyörii.
Aika moni meistä nimenomaan pelien ja pelattavuuden takia näitä Sonyn laitteita ostelee ja harva niihin on vuosikymmenten aikana pettynyt. Joku VRR:n puute ensimmäisen vuoden aikana tässä genissä jossa FPS peleissä on ollut käytännössä tasainen 60fps muutamaa hassua poikkeusta lukuunottamatta on kyllä itselleni yksi ongelmapisara isossa valtameressä. Aika vannoutunut teknologiahifistelijä saa olla jos tuon kaltaisten ominaisuuksien puuttuminen tässä kohtaa saa noin isot aggressiot tulille konsolivalmistajaa kohtaan.

Eiköhän muutenkin siinä kohtaa, kun alkaa pelkästään näitä next gen-pelejä ilmestyä markkinoille jossa se FPS voi isommin kyykätä, on Sonykin siihen mennessä jo saanut VRR-päivityksensä pihalle. Varmaan tuossa kohtaa jo isommalta kuin yhdeltä tai kahdelta prosentilta pleikkafemman omistajista se VRR-telkkari löytyy myös.

Anteeksi offtopic.
 
Aika moni meistä nimenomaan pelien ja pelattavuuden takia näitä Sonyn laitteita ostelee ja harva niihin on vuosikymmenten aikana pettynyt. Joku VRR:n puute ensimmäisen vuoden aikana tässä genissä jossa FPS peleissä on ollut käytännössä tasainen 60fps muutamaa hassua poikkeusta lukuunottamatta on kyllä itselleni yksi ongelmapisara isossa valtameressä. Aika vannoutunut teknologiahifistelijä saa olla jos tuon kaltaisten ominaisuuksien puuttuminen tässä kohtaa saa noin isot aggressiot tulille konsolivalmistajaa kohtaan.

Eiköhän muutenkin siinä kohtaa, kun alkaa pelkästään näitä next gen-pelejä ilmestyä markkinoille jossa se FPS voi isommin kyykätä, on Sonykin siihen mennessä jo saanut VRR-päivityksensä pihalle. Varmaan tuossa kohtaa jo isommalta kuin yhdeltä tai kahdelta prosentilta pleikkafemman omistajista se VRR-telkkari löytyy myös.

Anteeksi offtopic.
Arvelit, että VRR:n puute on ainut Sonyn puolelta huonosti hoidettu tilanne mihin olen näiden kaikkien Sony-laitteiden kanssa törmännyt vuosien saatossa? Kyllä sitä asiakkaan aliarvioimista ja ylimielisyyttä on ollut kautta linjan ja se vaikuttaa olevan ihan yhtiön strategia, koska niin vahvasti se tämän brändin kanssa tulee aina vastaan olipa kyse sitten pelikonsolihaarasta, TV-puolesta, videotykkipuolelta jne. Tyhjiä lupauksia tulevaisuudesta, päivitysten ja parannusten julkaisematta jättämisiä edellisen vuoden kalliimman pään laitteille, päivänselvien vikojen ja takuunalaisten asioiden julistamista ominaisuuksiksi jne. jne.
 
Mikäs sun todisteet on siitä, että tuo oli itseironinen heitto? Laita lähteet ja todisteet! Voin kyllä vaikuttaa Sony-fanilta kun edellisistä konsoleista 3/4 on Playstationeita, 2 edellistä AV-vahvistinta on Sonyja ja ennen CX:ää oli Sonyn videotykki ja edelleen on Sonyn TV olkkarissa. Mutta voin silti vakuuttaa, että en ole vankkumaton Sony-fani. Kokemusasiantuntija senkin edestä.

Et ilmeisesti seurannut keskustelua, juurihan toin esille pohjan spekulaatiolleni. Ja sama meno näköjään jatkuu edelleen vailla mitään faktoja asiasta.

Jokuhan voisi olla varmaan sitten sitäkin mieltä, että tallennustilan käyttäminen lisämuistina on vaan huono laastari koodaustaidon puutteeseen. Pitäs vaan osata koodailla paremmin pelit, nii pysyis tallennustilat tallennustilana.


En ymmärrä mitä haet tallennustila-vertauksellasi tai miten se ylipäätään liittyy käsiteltävään asiaan.

Hommaa sinäkin LGn OLED ja Series X, niin pelaaminen ei oo niin vastenmielistä, että mielummin jankkaa netissä samoista asioista viikkotolkulla kaikkia vastaan.

Mistä olet saanut käsityksen että pelaaminen olisi jotenkin vastenmielistä vai onko tämä yritys syöttää sanoja toisen suuhun? Miksi olisin hankkimassa jotain sellaista mikä ei vastaa omaa käyttökeissiä ihan vain sinun vahvistusharhaa ruokkiakseni? Jätit myös vastaamatta siihen mitä alunperin sinulta kysyin ja tulkitsen asian nyt niin että tämä oli tarkoituksellista.

Mitäs tässä nyt olikaan jankattu? Aivan, ei yhtään mistään. Osalle porukasta oli selvästi liikaa todeta VRR:n olevan huono purkkapaikka pelien korjailuun, kun tämä palvelee vain pientä osaa pelin omistajista. Itse VRR-toimintoa ei ole kritisoitu millään tapaa.
Aika moni meistä nimenomaan pelien ja pelattavuuden takia näitä Sonyn laitteita ostelee ja harva niihin on vuosikymmenten aikana pettynyt. Joku VRR:n puute ensimmäisen vuoden aikana tässä genissä jossa FPS peleissä on ollut käytännössä tasainen 60fps muutamaa hassua poikkeusta lukuunottamatta on kyllä itselleni yksi ongelmapisara isossa valtameressä. Aika vannoutunut teknologiahifistelijä saa olla jos tuon kaltaisten ominaisuuksien puuttuminen tässä kohtaa saa noin isot aggressiot tulille konsolivalmistajaa kohtaan.

Eiköhän muutenkin siinä kohtaa, kun alkaa pelkästään näitä next gen-pelejä ilmestyä markkinoille jossa se FPS voi isommin kyykätä, on Sonykin siihen mennessä jo saanut VRR-päivityksensä pihalle. Varmaan tuossa kohtaa jo isommalta kuin yhdeltä tai kahdelta prosentilta pleikkafemman omistajista se VRR-telkkari löytyy myös.

Anteeksi offtopic.

Juuri näin, kun katsoo TV-valmistajien VRR:n ja HDR:n yhteensovittamisen ongelmia niin ei ole mitään kiirettä hypätä tähän junaan ensimmäisten joukossa TV:iden puolella, ennenkuin ominaisuus toimii luvatusti. Ihan peiliin saa katsoa jos menee ostamaan TV:n sillä lupauksella, että ominaisuus lisätään toimintoihin myöhemmin firmware-päivityksenä.
 
Viimeksi muokattu:
En ymmärrä mitä haet tallennustila-vertauksellasi tai miten se ylipäätään liittyy käsiteltävään asiaan.




Juuri näin, kun katsoo TV-valmistajien VRR:n ja HDR:n yhteensovittamisen ongelmia niin ei ole mitään kiirettä hypätä tähän junaan ensimmäisten joukossa TV:iden puolella, ennenkuin ominaisuus toimii luvatusti. Ihan peiliin saa katsoa jos menee ostamaan TV:n sillä lupauksella, että ominaisuus lisätään toimintoihin myöhemmin firmware-päivityksenä.

Minä ymmärsin.

Eihän tulevaisuudessakaan ole oikein että kuluttaja joutuu korjaamaan laiskasiti koodattujen pelien ongelmat VRR tukevalla telvisiolla? Miksi edes odottaa täysin toimivaa tekniikkaa joss se on omia arvoja vastaan.

Kuten jo aikasemmin sanoin niin kunhan sony tuo VRR tuen yleisölle ni otetaan se hyvin mielin vastaan toimi se täydellisesti tai ei. Samana päivänä loppuu tämä vrr lobbaus.
 
Minä ymmärsin.

Eihän tulevaisuudessakaan ole oikein että kuluttaja joutuu korjaamaan laiskasiti koodattujen pelien ongelmat VRR tukevalla telvisiolla? Miksi edes odottaa täysin toimivaa tekniikkaa joss se on omia arvoja vastaan.

Kuten jo aikasemmin sanoin niin kunhan sony tuo VRR tuen yleisölle ni otetaan se hyvin mielin vastaan toimi se täydellisesti tai ei. Samana päivänä loppuu tämä vrr lobbaus.

Varsin mielenkiintoinen tulkinta asiasta. Tasainen framerate on se ihanne johon tulisi pyrkiä dippailevan frameraten sijasta. Edelleenkään VRR:ssä ei ole mitään vikaa, vaan sen nykytoteutuksessa niin hardiksen kuin softan osalta.

Voit toki jatkaa konsolisota-narratiiviasi VRR:n suhteen, kertoo vaan kuinka kujalla keskustelusta todellisuudessa olet.
Koska korkempi resoluutio läpi koko pelin on objektiivisesti parempi kuin muutaman fps:n tiputus (jota tuskin edes huomaa) 0,1% ajan pelin kestosta, niin toivon ainakin xboxin jatkavan valitsemallaan linjalla.

Missä näin on todettu että korkeampi resoluutio on objektiivisesti parempi kuin muutaman framen tiputus? Ettei nyt olisi menneet termit subjektiivinen ja objektiivinen sekaisin?
 
Ylös Bottom