Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Front Mission -sarja

JTahti

Well-Known Member
Nimi: Front Mission Remake osat 1-3
Kehittäjä: Forever Entertainment
Julkaisija: Forever Entertainment
Alustat: Switch
Lajityyppi: Vuoropohjainen strategia ja roolipeli
Julkaisu: 30.11.2022 (ensimmäinen osa)

Traileri:


Tänään ilmestyy Front Mission 1st remake ja voi pojat kun olen innoissani. Oli vielä 10% alessa ja pisteitä sen verran että maksoi alta 24€, normi hinta 35€

Jos löytyy joku kolmesta pelistä joita en muista niin saa 15% alen, pelit löytyy kyllä sieltä infosta.

Front Mission 3 tulee olemaan se sarjan virstanpylväs sitten kun sen remake ilmestyy mutta pelataan nyt sitä ennen tätä ekaa osaa ja kakkos osaa kun se ensivuonna ilmestyy.
 
Onhan tämän sarjan paljuuta tähän strategia genreen odoteltu. Kaikenlaista turhaa pasketta on kyllä työnnettu ulos. Kukaan varmaan unohtanut Front Mission universumiin perustuvaa Left Alive peliä.

On kyllä ikuisessa muistissa se miten katkera olin kuin Front Mission 4 ja 5 ei tullut ikinä eurooppaan. 4 oli ilmeisesti vähän pettymys mut 5 oli hyvä peli.

Front Mission 3 oli sarjan ensimmäinen peli jota pelasin ja rakastuin siihen mecha strategia/rpg peliin samantein. Kaksi hyvin paljon toisistaan eroavaa yli 30h tarinaa ja mielenkintosia hahmoja. Mechojen kustomointi oli koukuttavaa ja nettisivujen tutkiskeluun kului myös aikansa.

Ykköstä joskus Super Nintendolla vähän pelaillut ja kakkosta en tietenkään koskaan kun sekään ikinä saapunut Japanin ulkopuolelle.

Nyt on siis todella mielenkiintoista hypätä näiden kahden ekan osan kimppuun ja katsella miten paljon pelin paranneltu ulkoasu ja QoL parannukset tätä auttaa. En tiedä onko näissä kahdessa ekassa osassa niin syvää tarinaa kuin 3 oli mutta ainakin se koukuttava gameplay pitäisi olla aika tuttua.

Halvallikin kun vielä lähtee niin eikun kaikki kiinnostuneet ostamaan.
 
Pari tuntia tätä ekaa osaa nyt takana ja onhan tämä ihan ehtaa Front Missionia.

Grafiikat on nätit Switch tasolle ja peli on smoothin tuntuinen. Latausajat nopeat ja soundtrack aika tutun kuuloinen.

Vaikeustasoja on aluksi easy, normal ja hard. Mutta yhteensä niitä taitaa olla joku 8 kpl ja vaikeimmalla tasolla vihut tekee 900% damagea.
En sitten tiedä onko se joku new game +++ juttuja kun en osaa kuvitella että kukaan pärjäisi vihuja vastaan jotka tekee noin paljon damagee jos lähdetään ihan nollista.

Gameplay puoli on simppelimpi kuin 3 ja tarina ei ole niin diippi. Hahmoja kertyy iso kasa jo alussa ja 6 kappaletta voi ottaa yhteensä taisteluun. 4 sijasta joka oli kolmosen rajoitus.

Wanzerin kustomointiin saa kyllä edelleen kulutettua aikaa. Toisin kuin 3 missä aloitetaan aina samanlailla, mutta sen kumman tarinan saa riippuu päätöksestä pelin alussa niin tässä on valittavana heti alussa kahdesta eri tarinasta. Kuitenkin peli suosittelee pelaamaan toisen niistä ensin, joten se on varmasti parempi niinpäin jos tarina ei ole tuttu.

Jos pidät Front Missionista niin tämä on simppelimpi ja kevyempi peli kuin myöhemmät, mutta silti sitä samaa.
 
Pari tuntia tätä ekaa osaa nyt takana ja onhan tämä ihan ehtaa Front Missionia.

Grafiikat on nätit Switch tasolle ja peli on smoothin tuntuinen. Latausajat nopeat ja soundtrack aika tutun kuuloinen.

Vaikeustasoja on aluksi easy, normal ja hard. Mutta yhteensä niitä taitaa olla joku 8 kpl ja vaikeimmalla tasolla vihut tekee 900% damagea.
En sitten tiedä onko se joku new game +++ juttuja kun en osaa kuvitella että kukaan pärjäisi vihuja vastaan jotka tekee noin paljon damagee jos lähdetään ihan nollista.

Gameplay puoli on simppelimpi kuin 3 ja tarina ei ole niin diippi. Hahmoja kertyy iso kasa jo alussa ja 6 kappaletta voi ottaa yhteensä taisteluun. 4 sijasta joka oli kolmosen rajoitus.

Wanzerin kustomointiin saa kyllä edelleen kulutettua aikaa. Toisin kuin 3 missä aloitetaan aina samanlailla, mutta sen kumman tarinan saa riippuu päätöksestä pelin alussa niin tässä on valittavana heti alussa kahdesta eri tarinasta. Kuitenkin peli suosittelee pelaamaan toisen niistä ensin, joten se on varmasti parempi niinpäin jos tarina ei ole tuttu.

Jos pidät Front Missionista niin tämä on simppelimpi ja kevyempi peli kuin myöhemmät, mutta silti sitä samaa.
Rakastin aikoinaan Front Mission kolmosta pleikkari originaalilla, ja olen todellakin odottanut tämän pelisarjan tuloa uusille konsoleille. Menee ehdottomasti hankintaan lähiaikoina, kun joulubudjetin palkkiot sun muut alkavat tupsahdella tilille. Nyt vielä pitää hetki elellä hiljaiseloa pelien hankintarintamalla. Sen verran tuli innostuttua Black Fridayn aikana, että mennään puoleen kuuhun asti matalalla profiililla… :D
 
Noniin saatiin kakkos osan julkaisu kesälle. Ykkönen jäi kesken koska se tuntui vaan varjolta siitä mitä FM3 tarjosi. Ainakin trailerin perusteella 2 osa näyttää olevan paljon lähempänä kolmosta kuin eka osaa.

 
No nyt ei näitäkään tarvi pelata Switchillä enään. Tulossa myös pleikalle ja PC:lle.


 
No nyt ei näitäkään tarvi pelata Switchillä enään. Tulossa myös pleikalle ja PC:lle.



No voi nyt uittu! Eikö näitäkään voinut kerralla ilmoittaa, että tulevat pleikkarillekin? En ostaisi mitään minua kiinnostavaa peliä Switchille, jos tietäisin sen olevan pian tulossa pleikkarille tai boxille. Siksikö sitten näin pienen ajan sisällä julkaistaan eri konsoleille, että saadaan jotkut ostamaan peli jopa kahteen kertaan? Ostin siis tämän ykkösen reilu kuukausi sitten Switchille, kun en missään ole tähän mennessä nähnyt tietoa siitä, että olisi tulossa muillekin konsoleille. Hitto, että ottaa tällaiset kuviot päähän!
 
No voi nyt uittu! Eikö näitäkään voinut kerralla ilmoittaa, että tulevat pleikkarillekin? En ostaisi mitään minua kiinnostavaa peliä Switchille, jos tietäisin sen olevan pian tulossa pleikkarille tai boxille. Siksikö sitten näin pienen ajan sisällä julkaistaan eri konsoleille, että saadaan jotkut ostamaan peli jopa kahteen kertaan? Ostin siis tämän ykkösen reilu kuukausi sitten Switchille, kun en missään ole tähän mennessä nähnyt tietoa siitä, että olisi tulossa muillekin konsoleille. Hitto, että ottaa tällaiset kuviot päähän!
Meinasin ensin ostaa itsekkin tämän switchille, mutta nyt kyllä odotus kannatti ja meneekin pleikalle ostoon.
 
No voi nyt uittu! Eikö näitäkään voinut kerralla ilmoittaa, että tulevat pleikkarillekin? En ostaisi mitään minua kiinnostavaa peliä Switchille, jos tietäisin sen olevan pian tulossa pleikkarille tai boxille. Siksikö sitten näin pienen ajan sisällä julkaistaan eri konsoleille, että saadaan jotkut ostamaan peli jopa kahteen kertaan? Ostin siis tämän ykkösen reilu kuukausi sitten Switchille, kun en missään ole tähän mennessä nähnyt tietoa siitä, että olisi tulossa muillekin konsoleille. Hitto, että ottaa tällaiset kuviot päähän!

En tiedä onko Nintendo tehny diilejä vai ovatko huomanneet että myy sen verran hyvin että kannattaa tehdä muillekkin laitteille. No onneksi ilmoittivat ennenkuin tuo 2 tulee niin odottelen sitä sitten plösölle.
 
Meinasin ensin ostaa itsekkin tämän switchille, mutta nyt kyllä odotus kannatti ja meneekin pleikalle ostoon.
Juuri tästä syystä olen muuten pantannut minua sinänsä varsin paljon kiinnostavan Triangle Strategyn ostamista Switchille, kun olen ollut aika varma siitä, että se jossain vaiheessa tulisi vielä ainakin pleikkarille, ja ehkäpä boxillekin. Vaan eipä ole kuulunut. Lähellä ostamista olen jo ollut, mutta en vaan ole viitsinyt, kun olen lähes varma, että kun sen menen Switchille ostamaan, niin parin kuukauden päästä kuulen ihania uutisia siitä, miten pleikkarille ja boxillekin saadaan viimeinkin tämä ihana peli. Ihanaa!!! :D
 
No nyt ei näitäkään tarvi pelata Switchillä enään. Tulossa myös pleikalle ja PC:lle.



Ja tulossa myös Xboxille. Mukava yllätys.
 
Tämän osto on muutaman kerran ollut hyvin lähellä Switchille. Meneekin nyt sitten ostoon Xboxille. Toki Switchillä edelleen kannettavuus etuna, mutta achievementit, omaan parempi ohjain ja parempi suorituskyky vievät voiton.
Samat asiat painavat itsellänikin. Eli boxille tulen sitten itsekin nuo kaikki kolme ostamaan. Oletan siis, että koko trilogia tulee sitten ajan myötä myös boxille. Toki, kun ehdin tämän ekan ostaa Switchille, niin ehkä se ei ole sitten kuitenkaan huono asia olla juuri tuo peli Switchillekin. Tuon tyyppiset pelit kun ovat niitä harvoja pelejä, joita minua voisi kiinnostaa joskus ehkä matkallakin pelata. Ainakin kun mennään taas pojan mummolaan kesälomalla, niin sille reissulle otan Switchin mukaan. Tämä peli on varmasti se peli mitä eniten sillä reissulla pelaan.
 
Launch traileri muille alustoille. Kokeilin demoa rog allylla ja loistavasti pyörii 1080p kaikki asetukset max, reilusti yli 60 fps. AA piti kuitenkin pistää pois päältä koska se on ihan hävyttömän raskas syöden 2x asetuksellakin sen 15-20 fps.

 
Ylös Bottom