Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Doctor Pepper
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Uusia vaihtokampanjoita sivul

ODST-ketjussa joku kaveri oli jo saanut Johnson-koodin jostain helsinkiläisestä liikkeestä. Ovatko muut saaneet koodeja ja mistä liikkeistä? Turku itseäni eniten mietityttää.

Ei viitsisi heti alkaa liikkeeseen soittelemaan, kun kerta lupasivat sieltä soittaa. Toisaalta on pelko persiissä ettei itselle sitten riittänytkään koodia, jolloin odottelen soittoa turhaan.

EDIT. Turussa on koodeja. Ilmeisesti myyjä vain vaihtunut, niin ei soittoa sitten kuulunutkaan.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Uusia vaihtokampanjoita sivul

Jyväskylän gamestopissa koodeja jaettiin ensimmäisinä pelin hakeneille. Kuulemma kaksi tuntia oli niitä riittänyt.

Vaikka pelin sai halvalla vaihtotarjouksesta, jää nyt kyllä päällimmäisenä mieleen puolittainen harmitus ja pettymys. Ennakkovaratessa mainostetaan kyllä noilla lisukkeilla mutta mitään mainintaa ei edes kysyttäessä saa että saako niitä lisukkeita. Sitten kun peli julkaistaan ja hakee peliä, niin näytetään mainoksesta kohtaa että _lisämateriaali saattaa muuttua_, eli tuolla voi gamestop päästä pälkähästä. Käytäntö lienee tämä.

Ihan muuten kyllä hyvä liike mutta tiedottaminen esim. lisämateriaaleista ja tarjouksista on kyllä perseestä. Siihen saisivat todella panostaa. Toivottavasti gamestopper saa jotain palkkiota tämän ketjun ylläpidosta, sillä tekee todella suuren palveluksen gamestopille kun tänne kirjoittelee, kun liikkeen oma toiminta on sieltä jostain.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Uusia vaihtokampanjoita sivul

Jyväskylän gamestopissa koodeja jaettiin ensimmäisinä pelin hakeneille. Kuulemma kaksi tuntia oli niitä riittänyt.
Uskon että sapettaa. Tässä on Jyväskylän myyjät sooloilleet, sillä kyllä ainakin ilmeisesti Turun ja Helsingin Stopeissa jaetaan Johnsoneita ennakkovarausjärjestyksen mukaan. Omassa Johnson koodilapussani ainakin oli myös tilauksen numero.

Olen samaa mieltä, että näihin ennakkovarausjuttuihin pitäisi saada lisää selvyyttä ja jämeryyttä, jotta homma tuntuisi reilulta kaikkia kohtaan, eikä arpomiselta.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Uusia vaihtokampanjoita sivul

Mä olen ainakin saanu koodin, mutta johtuu kai siitä että tilasin pelin amazonista :)

Mutta kyllähän asia on niin et gamestopilla osataan yleensä julkkari kusta aika kympillä. Vikahan on aina sit tavarantoimittajan.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Uusia vaihtokampanjoita sivul

Vikahan on aina sit tavarantoimittajan.
Niin se varmaan onkin, mutta asiakkaalle loppujen lopuksi ihan sama kuka siinä ketjussa mokaa. Jos ei homma toimi, niin sitten täytyy vaihtaa tavarantoimittajaa tai hioa toimintatavat kuntoon.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Uusia vaihtokampanjoita sivul

Jyväskylän gamestopissa koodeja jaettiin ensimmäisinä pelin hakeneille. Kuulemma kaksi tuntia oli niitä riittänyt.

Vaikka pelin sai halvalla vaihtotarjouksesta, jää nyt kyllä päällimmäisenä mieleen puolittainen harmitus ja pettymys. Ennakkovaratessa mainostetaan kyllä noilla lisukkeilla mutta mitään mainintaa ei edes kysyttäessä saa että saako niitä lisukkeita. Sitten kun peli julkaistaan ja hakee peliä, niin näytetään mainoksesta kohtaa että _lisämateriaali saattaa muuttua_, eli tuolla voi gamestop päästä pälkähästä. Käytäntö lienee tämä.

Ihan muuten kyllä hyvä liike mutta tiedottaminen esim. lisämateriaaleista ja tarjouksista on kyllä perseestä. Siihen saisivat todella panostaa. Toivottavasti gamestopper saa jotain palkkiota tämän ketjun ylläpidosta, sillä tekee todella suuren palveluksen gamestopille kun tänne kirjoittelee, kun liikkeen oma toiminta on sieltä jostain.

Itse en kyllä saanut minkäänlaista lisämateriaalia mitä luvattiin, olin JKL:n Gamestopissa 4. joka pelin sai. Kuitissa on kellonaikana 10.01. Pitää varmaan käydä huomenna kysymässä miksi ei matskut tulleet pelin mukana. Tosin ei kukaan edellänikään saanut mitään ekstraa.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Uusia vaihtokampanjoita sivul

Itse en kyllä saanut minkäänlaista lisämateriaalia mitä luvattiin, olin JKL:n Gamestopissa 4. joka pelin sai. Kuitissa on kellonaikana 10.01. Pitää varmaan käydä huomenna kysymässä miksi ei matskut tulleet pelin mukana. Tosin ei kukaan edellänikään saanut mitään ekstraa.

Siis ette koodejakaan saaneet? Minulle sanottiin kun iltapäivällä pelin hain että niitä oli jonkun verran ja ne jaettiin kahden ensimmäisen tunnin aikana pois. Lukumäärää ei myyjä sanojensa mukaan saanut paljastaa.

Nyt tuntuu että joku tässä kusettaa...

Mikäli tämä ei nyt selviä, niin voisi tonkia asiaa lisää ja kysäistä kuluttajaviranomaisten mielipide mainonnasta ja lupauksista.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Uusia vaihtokampanjoita sivul

Ei GameStopeilla ollut niitä koodeja vielä aamusta. Sitten kun ne koodit tulivat, sanotaan nyt vaikka iltapäivästä, olivat jyväskyläläiset vissiin sitten jakaneet ne kahdessa tunnissa poes.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Uusia vaihtokampanjoita sivul

Itse en kyllä saanut minkäänlaista lisämateriaalia mitä luvattiin, olin JKL:n Gamestopissa 4. joka pelin sai. Kuitissa on kellonaikana 10.01. Pitää varmaan käydä huomenna kysymässä miksi ei matskut tulleet pelin mukana. Tosin ei kukaan edellänikään saanut mitään ekstraa.

Siis ette koodejakaan saaneet? Minulle sanottiin kun iltapäivällä pelin hain että niitä oli jonkun verran ja ne jaettiin kahden ensimmäisen tunnin aikana pois. Lukumäärää ei myyjä sanojensa mukaan saanut paljastaa.

Nyt tuntuu että joku tässä kusettaa...

Mikäli tämä ei nyt selviä, niin voisi tonkia asiaa lisää ja kysäistä kuluttajaviranomaisten mielipide mainonnasta ja lupauksista.

Sama täällä. Veli haki minun ja omansa aivan ensimmäisten joukossa juurikin Jyväskylän GameStopista. Lisämateriaalista kysellessä, myyjä vaikutti ärtyneeltä ja tiuski vain jotain. Ei jäänyt veli sitten enempää asiasta vääntämään.

Onhan tuo nyt perseestä jos koodit saapuvatkin sitten pian heti sen jälkeen ja ne jaetaan ihan muina miehinä saapuville hakijoille, aikaisemmista hakijoista ja/tai ennakkovarausjärjestyksestä välittämättä. Monesti tullut saavuttua liian myöhään paikalle GameStoppiin ja tarjoukset/lisämateriaalit menneet sivu suun; nähtävästi paikalle voi tulla liian aikaisinkin. :mad:
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Uusia vaihtokampanjoita sivul

Ne skinit on vielä jakamatta (eivät ole tulleet Stopeille vielä). Koittakaa vaikka niistä vielä soitella tai muutoin käydä kysymässä, niin saa edes jotain hyvitystä Johnsonin tilalle.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Uusia vaihtokampanjoita sivul

NHL 10:sta piti saada lisämteriialia peliin (jos ennakkovaraa), ja mitä mä sain kun kävin hakemassa pelin, no tietysti pelkkä pelin eikä sen enempää. Minulla on kyl nyt kaksijakoiset mielipiteet gamestopista:mad:, vaikka tietysti siitä lisämateriaalista ei olisi muutenkaan ollut paljon hyötyä, mutta jos luvataan jotain niin silloin pitää myös TOIMIA SEN MUKAAN:mad:
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Uusia vaihtokampanjoita sivul

Nyt tulee kyllä risuja reilusti Omenan Gamestopille. Jotenki tuntuu et siel on aina kauhee sähläys päällä ja tällä kertaa se näkyi ihan käytännössä. Kävin viime viikolla liikkeessä kyselemässä pelejä ja siellä sattui olemaan eräs pelin jonka halusin. Mukana ei vaan silloin sattunut olemaan omaa vaihtopeliä, jonka olisin tuonut vaihdossa, joten sanoin, että varatkaas peli nimiini niin tulen heti alkuviikosta hakemaan pelin pois. Pelin päälle laitettiin vain post-it lappu, jossa oli nimeni ja päivä jolloin varaus menee umpeen.

Laitetaan vähän puolustuspuhettakin Omenan GS:n pojille (ja tytöille) koska hyvin ovat hommansa yleisesti ottaen hoitaneet. Toimivat ystävällisesti & asiallisesti vaikka vaikealta toimintaympäristö välillä vaikuttaakin ja asiakkailta ei paljon kehuja heru. Paljon ovat nuo ODST ennakkovarausedutkin tuntuneet herättävän negatiivisia fiilinkejä ihmisissä. Muistakaa kuitenkin, että ei se aina ole GS:n vika jos tavaraa ei saavu, julkkarit muuttuvat, lisämateriaalit etc jättävät saapumatta. Itselle ainakin ollaan aina tehty selväksi miten ja missä järjestyksessä pelit, lisämatskut tulevat jaettavaksi etc. Tuskin GS hatusta noita tarjouksia vetää joten taitaa enemmän olla vika jakelijoissa/julkaisijoissa/pelifirmoissa jos koodit yms jäävät saamatta. Vaihtotarjoukset ovat kuitenkin sen verran hyviä, että jos jään jotain yksittäisten koodien ja ennakkovarausetujen perään itkemään, niin ainahan voisin ostaa (täydellä hinnalla) netistä tai vaikka naapurin cittarista jos GS:n toiminta ei kelpaa. Joten enemmänkin ruusuja kuin risuja GS:lle.

Hakujärjestyksessä jaettiin lisämateriaalia Omenassa, Johnson koodin sain, skinit/tarrat eivät ole vielä tulleet (kai minnekään) ja REACH beta tulee sitten joskus ensi kesällä, mutta ei haittaa koska itse ODST pelin sain kuitenkin mukaan :D
 
Ei näin, Gameflop.

saa edes jotain hyvitystä Johnsonin tilalle.

NHL 10:sta piti saada lisämteriialia peliin (jos ennakkovaraa), ja mitä mä sain kun kävin hakemassa pelin, no tietysti pelkkä pelin eikä sen enempää.

Tässähän alkaa vähitellen tehdä mieli odotella kauppaan kuuluvaksi luvattua sisältöä viikko pari tuoretta hankintaa pelaillen. Ellei sovittua kauppatavaraa tuossa ajassa vieläkään kuulu, onkin sitten jo korkea aika purkaa koko kauppa tuotteessa olevan olennaisen virheen takia.

Muistakaa kuitenkin, että ei se aina ole GS:n vika jos tavaraa ei saavu, julkkarit muuttuvat, lisämateriaalit etc jättävät saapumatta. Itselle ainakin ollaan aina tehty selväksi miten ja missä järjestyksessä pelit, lisämatskut tulevat jaettavaksi etc. Tuskin GS hatusta noita tarjouksia vetää joten taitaa enemmän olla vika jakelijoissa/julkaisijoissa/pelifirmoissa jos koodit yms jäävät saamatta.

Muut jälleenmyyjät kuitenkin säännönmukaisesti saavat luvatun sisällön toimitettua asiakkailleen, Gamestop on ainoa jolla homma urinoi kerran toisensa jälkeen. Eiköhän vika silloin ole nimenomaan Gamestopissa.

Yksittäisten myyjien vikoja nämä useimmat näistä ongelmista eivät tietenkään ole (Turun toimipistettä kenties lukuunottamatta...), joten kohtelias käytös on paikoillaan ongelmatilanteissakin. Tuntuu vain ketjun koko maaorganisaatio olevan aivan vasemmalla kädellä hoideltua, kun yksinkertaisten perusjuttujenkin kanssa on ollut jatkuvia ongelmia firman Suomeen rantautumisesta alkaen.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Uusia vaihtokampanjoita sivul

Näkikö muuten tai tiesikö kukaan esimerkiksi tuosta Halo3: ODST vaihtokampanjasta muuta kuin tätä kautta? Itse en nähnyt Jyväskylän gamestopissa yhtään mainosta siitä. Eli 2peliä+4,90e.

Itselläni kun tein ennakkovarauksen, niin perittiin aluksi 19,90e vaikka tuo tarjous oli jo voimassa. Palauttivat kuitenkin 15e. Tuntuu siltä, että on kauppakohtaista, mainostavatko he tarjouksia, ja jos ei asiakas osaa itse vaatia niin myyvät kalliimmalla ja huijaavat vielä ennakkotilaajiksi olemattomilla lisämateriaaleilla.

Tällaiset fiilikset nyt ovat yksinkertaisesti jääneet gamestopista. Onneksi pelin sai halvalla. Se ei kuitenkaan oikeuta tällaiseen toimintaan.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Uusia vaihtokampanjoita sivul

Laitetaan vähän puolustuspuhettakin Omenan GS:n pojille (ja tytöille) koska hyvin ovat hommansa yleisesti ottaen hoitaneet. Toimivat ystävällisesti & asiallisesti vaikka vaikealta toimintaympäristö välillä vaikuttaakin ja asiakkailta ei paljon kehuja heru. Paljon ovat nuo ODST ennakkovarausedutkin tuntuneet herättävän negatiivisia fiilinkejä ihmisissä. Muistakaa kuitenkin, että ei se aina ole GS:n vika jos tavaraa ei saavu, julkkarit muuttuvat, lisämateriaalit etc jättävät saapumatta. Itselle ainakin ollaan aina tehty selväksi miten ja missä järjestyksessä pelit, lisämatskut tulevat jaettavaksi etc. Tuskin GS hatusta noita tarjouksia vetää joten taitaa enemmän olla vika jakelijoissa/julkaisijoissa/pelifirmoissa jos koodit yms jäävät saamatta. Vaihtotarjoukset ovat kuitenkin sen verran hyviä, että jos jään jotain yksittäisten koodien ja ennakkovarausetujen perään itkemään, niin ainahan voisin ostaa (täydellä hinnalla) netistä tai vaikka naapurin cittarista jos GS:n toiminta ei kelpaa. Joten enemmänkin ruusuja kuin risuja GS:lle.

Hakujärjestyksessä jaettiin lisämateriaalia Omenassa, Johnson koodin sain, skinit/tarrat eivät ole vielä tulleet (kai minnekään) ja REACH beta tulee sitten joskus ensi kesällä, mutta ei haittaa koska itse ODST pelin sain kuitenkin mukaan :D

Kehuja ei heru ansiotta, siinä ehkä syy.

Mitä lisämatskuihin tulee, GS vastaa asiakkaalle omasta mainonnastaan ja logistiikastaan, jos haluavat syyttää toimittajaa se on GS ja toimittajan välinen asia. Asiakkaan kuuluu saada se mitä mainoksessa on luvattu, piste loppu.

Mutta kiva jos tyydyt vähempään kuin mitä sinulle kuuluisi. Niinhän meistä useimmat joutuvat tekemään muutenkin, mutta jos se sinua ei harmita yhtään niin hieno juttu.
 
Vastaus: Ei näin, Gameflop.

Tässähän alkaa vähitellen tehdä mieli odotella kauppaan kuuluvaksi luvattua sisältöä viikko pari tuoretta hankintaa pelaillen. Ellei sovittua kauppatavaraa tuossa ajassa vieläkään kuulu, onkin sitten jo korkea aika purkaa koko kauppa tuotteessa olevan olennaisen virheen takia.
En usko, että käy ihan noin helposti. Kampanjaehdoissa kun kuitenkin lukee "extramateriaalia rajattu määrä".

Eihän se mukavaa ole asiakkaan kannalta, kun joutuu ikäänkuin ostamaan sikaa säkissä, jos ennakkotilausbonuksia haikailee, mutta tuskin sentään oikeuttaa kaupan purkamiseen.

Omat kokemukseni kootusti nyt tämän ODST:n suhteen. Liikkeenä toimii Turun Hansan liike:

-Extramateriaaleja ei peliä haettaessa ollut, mutta myyjä selitti asian kärsivällisesti
-Pienellä omalla aktiivisuudella (soittamisella) onnistuin saamaan Johnson-koodin myöhemmin päivällä. Ilmeisesti koodia oltaisiin pidetty minulle kyllä säilössä, vaikken olisi sen perään aktiivisesti kuikuillutkaan
-Skinit eivät ole vielä tulleet, mutta se olisi kaiken päälle vain plussaa. Johnson oli se tärkeämpi.
-Peli maksoi minulle rahassa 22 euroa ja sain sen heti julkkarina.

=tyytyväinen asiakas, vaikkei kaikki täysin nappiin mennytkään. Plussaa Stopille.
 
Vastaus: Ei näin, Gameflop.

En usko, että käy ihan noin helposti. Kampanjaehdoissa kun kuitenkin lukee "extramateriaalia rajattu määrä".

Ei lue noin. Siinä lukee että extramateriaali saattaa muuttua. Ainakin niissä julisteissa joita seinällään pitävät ja joita asiakkaille esittelevät.

Ei minullakaan olisi mitään gamestoppia vastaan, mutta valehtelu, asioiden pimittäminen ja myyjien asenteet ärsyttävät.
 
Vastaus: Ei näin, Gameflop.

En usko, että käy ihan noin helposti. Kampanjaehdoissa kun kuitenkin lukee "extramateriaalia rajattu määrä"..

Sen kyllä jotenkin ymmärrän, mutta kannattaako tehdä nämä asiat selväksi näissä mainoksissa .

ESIM
Ennakkovaraa ja saat lisämateriialia peliin (Tämä tarkoittaa sitä, että ollaan luvattu)

TAI SITTEN NÄIN
Ennakkovaraa pelin ja saat lisämateriaalia. HUOM! Koodeja rajoittu määrä (Ei luvataan)

Hyvin yksinkertaista vai mitä!
 
Vastaus: Ei näin, Gameflop.

En usko, että käy ihan noin helposti. Kampanjaehdoissa kun kuitenkin lukee "extramateriaalia rajattu määrä".

Kampanjaehdoissa kerrotaan ennakkotilaajille luovutettavista lisähyödykkeistä. Ei siis esimerkiksi "osalle ennakkotilaajista", "nopeimmille ennakkotilaajille"; tai "myyjän parhaimmille kavereille". Noilla ehdoilla luvattuja tuotteita toki pitäisi olla vastuuvapautuslausekkeen mukainen rajattu määrä - nimittäin ennakkotilaajille rajattu määrä.

Gamestop organisoi sekä markkinointi- että ennakkotilauskampanjansa ihan itse, joten sillä on kaikki avaimet homman hoitamiseen kunnialla. Joko kyky tai tahto tähän vain tuntuu puuttuvan.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Uusia vaihtokampanjoita sivul

Niin oliko Xbugsilla jäänyt Johnsonit saamatta vai vain ihan yleisellä tasolla kritisoit toimintaa? Jos on koodi jäänyt saamatta ja näet perusteet kaupan purkamiselle ja haluat sen tehdä, niin sitten kannattaa niin (yrittää) tehdä. Täällä netissä meuhkaaminen ja teoriatasolla puhuminen ei paljoa ketään liikuta.

En tiedä mitä liikkeiden seinällä on lukenut, mutta tästä nettijulisteesta se "rajallinen määrä" on repäisty. Toki jos liikkeen seinällä on erilaiset ehdot, niin niidenhän pitäisi olla ensi sijalla, jos jostain ehdoista puhutaan.

Ymmärrän kyllä kritiikin Stopia kohtaan, se on täysin oikeutettua. GameStop taistelee kynsin hampain nettikauppoja kohtaan ja käytännössä tämä näkyy siinä, että joka toiselle julkaisulle löytyy joku GameStop-eksklusiivi ennakkotilausbonus. Kun kerran bonuksia niin kovaa rummutetaan, niin pitää ne pystyä myös toimittamaan.

Kaikesta huolimatta GameStop on kuitenkin tällä hetkellä "oikein käytettynä" suvereenisti Suomen ja maailman (=brittinettikaupat) halvin eli paras pelikauppa. Tätä taustaa vasten pitäisin kritiikin kuitenkin kohtuullisena, enkä nostaisi kärpäsestä härkästä.

EDIT. Sehän on jo todettu, että Jyväskylän myyjät mokasivat Johnson-asian. Kaikki muut GameStopit (mitä nyt täällä ketjussa on nähty) ovat jakaneet Johnsoneita ennakkovarausjärjestyksessä, mutta Jykylän myyjät ovat jakaneet ne randomisti hakujärjestyksessä joskus keskellä päivää. Tämä on ollut Jyväskylän liikkeen ongelma, ei koko ketjun. Tietysti koko ketjun ongelma on, että näitä sooloiluja sattuu.
 
Ylös Bottom