Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Suomentakaas nyt, en tiedä onko aivot vain näin jumissa vai mitä, mutta

1705

Viet yhden pelin listalta esim. RDR2 -> saat ennakkovarattavan pelin hintaan 19.95e, mutta julkaisupäivänä maksaakin 29.95e? Mitä vittua?
 
Mä lukisin tuon niin, että kun ennakkovaratessa tuot vaihtopelin, saat uuden pelin hintaan 19,95€. Mutta jos odotat julkaisupäivään asti vaihtopelisi kanssa, joudut pulittamaan uudesta pelistä 29,95€.

Edit: Eli siis Gamestop yrittää kannustaa ennakkovaraamaan, koska se on heille varmaa myyntiä.
 
Jos on Gamestopissa sisällä jotain rahaa (ennakkovarauksia PS5:stä yms), niin kannattaa varmaan vetää ne pois... Jos huhut siis pitävät paikkansa.
 
Gamestopin taru päättymässä Pohjoismaissa -kfin
Johan on markkinat! Käytössä olevasta konsolikalustosta PS4 ja 3DS tuli ostettua Gamestopista.
Olisikohan tässä odotettavissa rankoilla alennuksilla varustettua loppuunmyyntiä?

Sinällään harmi. On kuitenkin iso toimija ja tarjoaa välillä tosi hyviä tarjouksia. Suomeen ei tämän jälkeen jäisi kovin montaa videopeleihin erikoistunutta kivijalkakauppaa. Jää niitä toki muutama, mutta silti.
 
Jaahas. Sekin aikakausi alkaa olemaan ohi. :confused:

Itselläni taitaa olla tuolla neljä peliä ennakkovarattuna, joten pitänee siirtää ne alkuvuoden julkaisuihin, ettei mene vaihtorahat hukkaan.

Tietysti on myös kärkyttävä loppuunmyyntien hyviä tarjouksia. :p
 
Todella ikävä juttu, jos noin tosiaan sitten käy. GameStop on ollut itselle se pääasiallinen pelien osto- ja myyntipaikka melkein vuosikymmenen, kun ketju tänne Hyvinkäälle alkuvuosikymmenestä rantautui. Helppo ja mukava paikka asioida ja sen lisäksi hyvityshinnat ovat olleet ainakin omalle kukkarolle ihan hyviä. Henkilökunta on ollut aina mukavaa ja asiantuntevaa, vaikka vuosien saatossa vaihtuvuutta onkin tietysti jonkun verran ollut. Tuota ennen tuli 2005-2009 käytettyä Kampin liikettä, kun opiskelin siinä käytännössä vieressä. Siitäkään liikkeestä ei ole pahaa sanaa sanottavana.

Jos GameStop lopettaa, niin tänne Hyvinkäälle ei jää sitten tietojeni mukaan yhtään alan erikoisliikettä, missä voisin jatkaa pelien vaihtamista. Se tulee varmasti vähentämään peleihin kuluttamaani rahamäärää, koska GameStopin kanssa on ollut aina helppo asioida ja myydä pois pelejä, joihin on jo kyllästynyt. Myöskin isojen nimien ja laitejulkaisujen yöjulkkarit ovat olleet mukavia kokemuksia. Muistissa ovat vielä GTA V:n ja PS4:n yöjulkkarit, joiden aikaan kokoonnuttiin paikalle. Vaikka Hyvinkää nyt ei mikään kovin suuri kaupunki olekaan, niin molemmissa tapahtumissa oli paikalla useita kymmeniä ihmisiä. GTA V:n julkkarissa jopa toista sataa.

Ei se pelin osto perus-Prismasta vaan tunnu samalta. Eikä varmasti tule tuntumaan tulevan Playstation 5:n ostokaan, jos sen joutuu perusmarketista hakemaan.
 
Ihmettelinkin, kun Pasilan Triplassa ei ennakkotiedoista poiketen myymälää ollut. Tämä selittäisi sen. Kesällä vielä hakivat myymälänhoitajaa sinne.
 
ehkä 2020 loppuu ei kannata viellä haudata tuota mutta vielä ei ne oo tehnyt päätöstä ja pohjoismaiten gamestop tekee tulosta toisin kuin amerikan gamestop
 
Nämä uutiset olleet itsellä tiedossa jo kauan sisäpiirin kautta (ei, en ole itse lafkan työntekijä). Harmin paikka koska esim. omalla paikkakunnalla GameStop on ainoa pelikauppa, loput ovat sitten näitä ruokamarketteja josta joutuu jatkossa hakemaan pelit ja laitteet.
 
Kuinkakohan tässä tapauksessa käy esim. itselleni, joka varannut sieltä Cyberpunk 2077 Collector's Editionin, mikä loppuunmyyty kaikkialla? Voin sanoa, että nyt on sellainen 3 metrin lerssi otsassa.
 
Nyt on kaikki ennakkovaraukset peruttu (ps5 ja 8 eri peliä) olihan mulla yli 700 € ennakkovarauksissa, joten ei ollut pienestä summasta kyse eikä riskiä voinut ottaa. Harmi, että näin kävi Gamestopin kohdalla. Olihan se tietysti kallis mesta mutta tulihan niiltäkin välillä hyviä tarjouksia. Koskaan ei ole hyvä asia, että pelikauppa menee konkursiin.
 
Tietyllä tapaa GameStopin toiminnan päättyminen olisi yhden aikakauden päätös itselleni. Tuli PS3- ja PS4 -aikana ostettua ja vietyä sinne pelejä runsaasti. Ymmärrettävää kyllä, kun ollaan kokoajan menossa digitaaliseen suuntaan.
 
Mää oon aina ajatellut että gamestop on lafka mikä myy pelejä perheenisille ylihintaan, ei kukuaan jää kaipaamaan tuota lafkaa.
Pelejä voidaan myydä ilman tätä lafkaa, se on ihan varma homma
 
Mää oon aina ajatellut että gamestop on lafka mikä myy pelejä perheenisille ylihintaan, ei kukuaan jää kaipaamaan tuota lafkaa.
Ite oon säästänyt varmaan tuhansia euroja tän lafkan ansiosta.
 
Mää oon aina ajatellut että gamestop on lafka mikä myy pelejä perheenisille ylihintaan, ei kukuaan jää kaipaamaan tuota lafkaa.
Pelejä voidaan myydä ilman tätä lafkaa, se on ihan varma homma
Eiköhän siellä aika paljon ole näitä naurettavia tarjouksia hyödyntäneitä ole.
Itsekin käyttänyt monesti tarjouksiin missä gamestop tekee vain tappiota. Heidän idea kun on myydä sit isolla rahalla ne käytetyt. Niitä ostetaan kokoajan vähemmän, jolloin kokonaistilanteessa firma jää tappiolle.

Väitän että iso osa tämänkin foorumin gamestop käyttäjistä on juuri näitä jotka sitä miinusta firmalle on aiheuttanut. Ne tietämättömät perheen isät ja äiditkin alkaa olemaan nykyisin enemmän tietoisia ja jättää ostamatta ne tarjousasiakkaiden tuomat jämäpelit.
Gamestop ei vain osannut uudistautua ajoissa markkinoihin nähden ja lopputulos tulee jossain välissä olemaan firman loppuminen.
 
Ylös Bottom