Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ghost Recon

jeejeepete

New Member
Ghost Recon bonukset

Sain tuossa pari päivää sitten Ghost Reconin ja katselin äsken aikani kuluksi mitä bonuksia siinä voi availla. Niitä näyttäisi olevan aika liuta, joten
kuinka monta bonusta olette saaneet auki?
onko joku saanut kaikki?
pystyykö esim. Mission modesta saatavia bonuksia avaamaan co-opissa?
 
Re: Ghost Recon bonukset

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jeejeepete
Sain tuossa pari päivää sitten Ghost Reconin ja katselin äsken aikani kuluksi mitä bonuksia siinä voi availla. Niitä näyttäisi olevan aika liuta, joten
kuinka monta bonusta olette saaneet auki?
onko joku saanut kaikki?
pystyykö esim. Mission modesta saatavia bonuksia avaamaan co-opissa?

Kaikki 50:tä on suoritettu ja nuo saa auki vain Quick Missionilla.

Lisäys: Ja tietysti 3 lisä mp-mappia saa auki kampanja-tehtävät tyhmästi kolmasti "Recuit,Veteran ja Elite"-vaikeustasoilla läpäisemällä. Näillä em. mapeilla tarkoitetaan Desert Siegen bonus mp-mappeja,sinänsä kuitenkin virheellistä mainontaa,että ne eivät kuitenkaan ole mitään varsinaisia DS-lisäosan aavikko-mappeja,vaikka pc-puolelle nuo 3 mappia DS:n mukana tulivatkin,eli aavikko-maastoa niissä ei nähdä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ajattelin ostaa GR:n ja siksi tarvin sen pelaajilta tietoja tästä pelistä. minkälaiset
1. aseet (mitä aseita ja kuinka monta)
2. mapit (koko ym.)
3. graffat (oon kuullu ettei mitää kärkipäätä)
4. äänet (kehuttu)
5.yksinpeli
6. moninpeli (live)

Tavataan pian liven teurastamolla ;)
 
Ja Livestä sen verran, että juttua on luvassa kunhan asia tulee ajankohtaisemmaksi meidän suomalaisten kohdalla. Mutta tietysti murto-osa pelaajista hankkii Liven esim. Ruotsista tai on jo beta-testin kautta mukana verkkopeleissä, joten siinä mielessä Xbnetille kiitos käytännön kokemuksia esittelevästä Live-artikkelista.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Halonhakkaaja
Ajattelin ostaa GR:n ja siksi tarvin sen pelaajilta tietoja tästä pelistä. minkälaiset
1. aseet (mitä aseita ja kuinka monta)
2. mapit (koko ym.)
3. graffat (oon kuullu ettei mitää kärkipäätä)
4. äänet (kehuttu)
5.yksinpeli
6. moninpeli (live)

Tavataan pian liven teurastamolla ;)

Mitä peliä on kolmen kentän verrallisen hakattu niin :

1. Realistisia, toistaiseksi about 4 erilaista, joista joitankin voi "modata" (en laskenut räjähteitä yms)

2. Mitäs tähän sanoisi... jos pelin IRL puhutaan niin sanoisin että about 0,5km x 0,5km.

3. Graffat ovat mielestäni erittäin hyvä, ei nykimistä, kaikinpuolin kaunista katseltavaa

4. Äänet nyt on hyvät, mutta en ole viellä dd5.1 päässyt koittaa

5. Yksinpeli on varsin kiinnostava, vaikka toisen joukkueen komentamista olisi voitu helpottaa hieman.

6. Dunno, mutta jossain taisi olla että GR on pelatuin peli livessä, en ole ihan varma, mutta en kyllä epäilisi yhtään.

edit : tuo 4 asetta näyttää pahalta, mutta onhan tässä siis niillä erikoismiehillä sitten muitakin aseita, pelissä siis räjähteitä, sinkoja, snipuja, pistooleja ja rynkkyjä... eli siis paljon enemmän kuin 4 keinoa tappaa vastustajat =)
 
1. aseet - aseita pelissä on riittävästi sekä myös haastetta sillä aseita, sotilaita, moninpelikarttoja sekä -moodeja pitää avata pelaamalla

2. mapit - peli sisältää isoja sekä pieniä karttoja, joissa sekoittuvat yö, päivä, sade, lumi, sisä- ja ulkotilat, moninpelissä vaihtoehdot eivät lopu kesken

3. graffat - eivät ole kärkipäätä (johtuneeko Live-tuesta?) eli läheltä ei niin kaunista, riittävät kuitenkin mainiosti ja ulkomaisemat hienoja

4. äänet - mielestäni xboxin peleistä kärkipäässä, linnut, tuuli, laukaukset, räjähdykset yms. ovat realistisia

5. yksinpeli - oma mielipide, ok, mutta pelaan tällä hetkellä yksin vain avatakseni lukittuja ekstroja

6. moninpeli - tällä hetkellä mielestäni ehdoton ykköspeli Livessä, pieniä ongelmia ollut joinaamisessa peleihin, mutta ei suurempia, GR:ia Livessä pelatessaan tietää tehneensä oikean valinnan pelikonsolin suhteen

Tavataan vain Livessä "teurastamolla" :)
 
Kiitos

Kiitti jätkät! Tuo varmisti sen että ostan pian GR. Pitää vaan seurailla hintoja ku täällä viihdekeskuksessa kiskotaan liikaa (72) :(
 
Heheh...voi jumalauta kun naurattaa! :) Kyllä tuli äkkiä tarkkoja vastauksia tännekkin kun pisti linkin toiseen fan-saittiin, ei olis varmaan muutoin tullut kuin pihinää esim. tämän suositun Ghost Recon Live-pelin tiimoilta.

XboxFin pelien-arvosteluista ei myöskään löydy tätä GReconia vieläkään, eli kertoo kyllä minusta sekin aika pitkälti, että minkä suuntaisiin peleihin täällä ollaan pääasiallisesti miellytty ja mitä hypetetään vaikka todellinen pelaaja-scene voi kertoa jotain aivan muuta, kaikkea vähemmän arvostettua paskaa ollaan kyllä hypetetty/arvosteltu ja kyllähän minä tännekkin forumiin joskus aika stoorin olen tästä pelistä jo kirjoittanut, siis aika pian sen jälkeen kun GR XBox:lle julkaistiin.

Ei tässä sitten oikein muuta...tai hmmm...toivoisin vaan että tämäkin XboxFin-saitti panostaisi tai olisi jo pikku hiljaa enemmän panostanut myös siihen Xbox:in nettipelaamista koskevaan puoleen(huom! myös se epävirallinen puoli) ja että olisi täällä hieman enemmän myös tämän sunntaisista sotapeleistä kiinostuneita Xboxaajia kuin pelkästään niitä Liisa ihmemaassa pelien kannattajia ja että ylipäätänsäkin kaikista XB-peleistä keskusteltaisiin vähän pintaa syvemmältä, eikä vaan parilla sanalla, että upeeta ja mahtavaa, pientä parannusta on mielestäni jo tapahtunutkin ja kiinnostus hieman palasikin tossa taannoin tätä XB:n keskustelualuetta kohtaan...Mutta huom! tämä oli itsekkäästi vain minun mielipiteeni,heh heh! Tämähän pitää muistaa aina täällä erikseen ilmaista, ettei tule väärinkäsityksiä... ;)

Edit: Ja vinkkinä vielä Hakkiz:lle että voisit olla täällä XBFin:n BBS-alueellakin yhtä aktiivinen, kuin esim. Peliplaneetassa, eli toisin sanoen pidän tyylistäsi kommentoida näitä konsoli/PC-peli juttuja, niissä kun on yleensä järki mukana ja perustuu faktoihin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jokke
Heheh...voi jumalauta kun naurattaa! :) Kyllä tuli äkkiä tarkkoja vastauksia tännekkin kun pisti linkin toiseen fan-saittiin, ei olis varmaan muutoin tullut kuin pihinää esim. tämän suositun Ghost Recon Live-pelin tiimoilta.


Jos vastaukseni oli tarkkoja, niin olen aika jeesus =) Kyllä meillä on kumma tapa vastata kysymyksiin jos vain voimme.


XboxFin pelien-arvosteluista ei myöskään löydy tätä GReconia vieläkään, eli kertoo kyllä minusta sekin aika pitkälti, että minkä suuntaisiin peleihin täällä ollaan pääasiallisesti miellytty ja mitä hypetetään vaikka todellinen pelaaja-scene voi kertoa jotain aivan muuta, kaikkea vähemmän arvostettua paskaa ollaan kyllä hypetetty/arvosteltu ja kyllähän minä tännekkin forumiin joskus aika stoorin olen tästä pelistä jo kirjoittanut, siis aika pian sen jälkeen kun GR XBox:lle julkaistiin.


No minkälaisiin peleihin me ollaan pääasiallisesti miellytty? Voisinhan minä tuosta arvostelun kirjoitella kunhan sen ehtisi pelaa läpi. Harmittaa vain kun minulla ei ole mahdollisuutta käyttää liveä, ja olisi mukavaa jos tämän pelin arvostelisi joku meistä kenellä on tämä mahdollisuus. Näin pelin paras puoli pääsisi ansaitulla tavalla esiin.


Ei tässä sitten oikein muuta...tai hmmm...toivoisin vaan että tämäkin XboxFin-saitti panostaisi tai olisi jo pikku hiljaa enemmän panostanut myös siihen Xbox:in nettipelaamista koskevaan puoleen(huom! myös se epävirallinen puoli)


Epävirallisesta puolesta meillä on jo useita threadeja, ja Livestä tulee kyllä aivan varmasti asiaa kunhan sen aika on lähempänä julkaisua. Tietysti sitä 2% Xboxaajista jotka ovat jo hankkinut liven Ruotsista, kiinostaisi kuulla siitä enemmän. Mutta odottaminen palkitaan =)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut

No minkälaisiin peleihin me ollaan pääasiallisesti miellytty? Voisinhan minä tuosta arvostelun kirjoitella kunhan sen ehtisi pelaa läpi. Harmittaa vain kun minulla ei ole mahdollisuutta käyttää liveä, ja olisi mukavaa jos tämän pelin arvostelisi joku meistä kenellä on tämä mahdollisuus. Näin pelin paras puoli pääsisi ansaitulla tavalla esiin.[/B]

Alla suora lainaus mm. jo yhdestä teidän arvostelemasta Live-pelistä.

"MechAssaultissa varsinkin Live-pelaamiseen, mutta pystyykö peli tarjoamaan riittävästi vastinetta rahalle myös meille, joilla ei vielä ole mahdollisuuksia Liveen? Otetaanpa siitä selvää..."

Lähde: MechAssault

Sorry Hakkiz! ;) Tämä oli kuitenkin joka tapauksessa loistava esimerkki siitä, että tämän tyylisen arvostelun olisi aikoja sitten voinut tehdä myös Ghost Recon:sta!

"...kunhan sen ehtisi pelaa läpi", eli nuokin sanasi nyt kertoo minusta aika paljon...meinaan siitä mieltymys/kiinnostus puolesta... Ja ko. asiaan osviittaa saisi varmasti myös XBConnect:sta ja se on edelleen Live:stä huolimatta varsin suosittu nettipalaamis vaihtoehto(ehkä jopa suosituin), sen kautta pelaavat myös ne vaikka Live:n jo omistaisivatkin ja Live-pelit pelaa sen kautta yhtä hyvin kuin itse Live:ssä(fakta).

GR:sta kyllä riittäisi arvosteltavaa myös siitä yksinpelipuolestakin, eli se on varsin monipuolenen myös sillä saralla ja tästä on jo aikaa kun tuo fps-peli on julkaistu, eli jos kiinnostusta olisi jollain tähän peliin riittänyt, niin olis tosta tehnyt jo moneen kertaan jo vaikka kuinka laajan arvostelun, että semmosta...

Ja sen takia minä aikoinaan tänne BBS:llekkin kirjoitin tuosta GR:sta aika kattavan stoorin, kun osasin jo odottaa, että XboxFin:iin ei ainakaan siitä arvostelua tule, mutta nyt varmaan ehkä tulee joskus kun ravisteltiin hieman pusikoita. ;)

Se että olen hypettänyt juuri tätä peliä miltei alusta asti, niin tarkoittaa nimenomaan myös sitä, että minulla on tässä myös oma lehmä ojassa, nimittäin aina parempi Xboxin nettipeli puolella mitä ennemmän löytyy GR:sta kiinnotuneita Suomi-pelaajia nettiin, tämä onkin tällä hetkellä jo XBC:ssä heti Halo:n jälkeen pelatuin nettipeli ja mitä ilmeisemmin myös Live:ssä. Hassua on vielä se, että tätä XB-versiota ei ole juuri hypetetty viralliselta puolelta, eikä oikein missään muuallakaan, PC-peli puolella kyllä hyvinkin tunnettu, mutta ei konsolipeli puolella ja nimenomaan siksi minusta olisi täälläkin kannattanut peliä jo alku hetkistä asti hypettää, eikä mitään liirum laarum-pelejä jotka hetken hypensä jälkeen eivät olekkaan enää niin kovin suosittuja. Pitää olla katsokaas myös silmää tsekata, että missä peleissä on potentiaalia pidempääkin, eikä seurata pelkästään sitä massa hypeä silmät sokeina. GR on vieläpä ällistyttävän laadukas käännös PC:n orginaalista ja jopa monelta osin laadukkampi ja monipuolisempi, eli siinäkin mielessä aikas harvinaisesta konsolipelistä on kyse ja tällä en tarkoittanut pelkästään sitä, että XB-versiossa ei juuri bugeja ole.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
säälittävää

kattokaa kuinka säälittävä arvostelu ghost reconista:

60

TotalGames.net
A tired old game with very little to say for itself. Please Tom Clancy, we know it made for good source material for your books but leave the Cold War behind. It's over already.

lol
 
Jokke: Olen itseasissa varsin mielissäni, että saamme kerrankin kritiikkiä ihmiseltä, joka osaa avautua tekemättä tekstistä sellaista "voi ***** jee, vähänkö oon itteäni täynnä"-soopaa. Vaikka alue ei olekaan täysin korrekti. :) Rakentava kritiikki kuitenkin auttaa saitin kehityksessä, joten toivottavasti saamme sitä lisää täällä.

Ghost Recon kyllä kuuluu niihin peleihin, jotka olisi pitänyt arvostella jo ajat sitten, mutta valitettavasti meilläkin on vain rajalliset resurssimme niin ylläpidon jäsenten taloudellisella puolella (minulla ainakin opiskelu syö aika mojovan palan pelibudjetista...) kuin myös ylläpidon määrän puolesta.

Ko. peli julkaistiin silloin, kun välttämättä arvosteltavia pelejä tuli useita, mikä pakotti jättämään osan arvostelut myöhäisempään ajankohtaan. Nyt keväällä on harmittavasti ollut kiirettä esimerkiksi K.E. Median pelien kanssa ja kohta tulee Panzer Dragoon Ortan kaltaiset pelit, joiden arvostelua ei yksinkertaisesti voi jättää tekemättä, joten paha sanoa Ghost Reconin mahdollisesta arvostelusta mitään. Jos aikaa on ja pelin jostain käsiini saan, niin lupaan kirjoittaa ainakin sen yksinpelistä, kuten tuossa vihjailitkin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jokke

"...kunhan sen ehtisi pelaa läpi", eli nuokin sanasi nyt kertoo minusta aika paljon...meinaan siitä mieltymys/kiinnostus puolesta... Ja ko. asiaan osviittaa saisi varmasti myös XBConnect:sta ja se on edelleen Live:stä huolimatta varsin suosittu nettipalaamis vaihtoehto(ehkä jopa suosituin), sen kautta pelaavat myös ne vaikka Live:n jo omistaisivatkin ja Live-pelit pelaa sen kautta yhtä hyvin kuin itse Live:ssä(fakta).


Kiinnostus jäi hiukan siinä mielessä jalkoihin että minulle tuli näitä arvosteltavia pelejä (siis niitä mitkä on "pakko" arvostella) ja ne kiilasi pahasti GR eteen, Sittemmin peliä ei ole pahemmin tullut pelattua, ja kun ajattelin arvostelun tehdä niin mieleeni tuli eräs postaus jossain päin forumia "miks te arvostelette noita tosi vanhoja pelejä" Mutta ilmeisesti kansa vaatii arvostelua ja voisinhan sen sitten tehdä. Henkilökohtaisesti harmittaa kun en pääse nykyisellä koneellani/konnullani edes XBC:llä pelaamaan, puhumattakaan Livestä.

Voisinhan tietysti etsiä netistä asiaa Livessä pelaamisesta, mutta silloin "arvostelu" ei olisi minun omin sanoin, koska minun pitää sokeasti luottaa muiden mielipiteisiin.

Ja toki XboxFIN pyrkii myös saamaan Suomalaiset boxaajat maailmalle pelailemaan koska vahva "scene" takaa xboxin, ja etenkin pelien nautinnon kasvamista potenssiin 10 =)
 
OK, eli kyllähän mä sen ymmärrän, että kaikkeen ei voi venyä ja kaikkia ei voi miellyttää ja tarvii tehdä elämässä vähän muutakin jne... piti olla taas vähän hankala ihminen. ;) Jos on rutisemisen aihetta niin yritän muistaa tuon palaute osion seuraavalla kerralla.

Silloin kun tuo GR XB-versio ilmestyi, niin on ihan totta että oli aikamoinen hype-pelien suma...eli juuri siinä joulun aikaan ja hieman ennen.

Ja saattaapi olla totta tuokin, että eipä kai sillä GR arvostelulla täällä olisi tässä vaiheessa myynnin parantamisen kannalta hirveen suurta merkitystä enää ollut, puskaradion kautta tuon XB-pelin suosio on ehkä pääasiallisesti kasvanut ja TOP10:ssä se taitaa edelleen keikkua(myy edelleen), mutta valmistautukaa XboxFin:in sakki sitten ainakin arvostelemaan se tuleva GR-lisäpeli, joka tämän hetkisten tietojen mukaan pitäisi ilmestyä myyntiin kesällä.

Ulkomaalaisista saiteista sitten noita GR-pelin arvosteluja ainakin löytää, mm. GameSpot on antanut ainakin äänistä muistaakseni kunniamaininan jne...Niin ja sitten tietty noissa pelialan lehdissä taisi muutamassa olla GR-arvostelu, ainakin Pelaaja-lehti antoi aikoinaan tästä XB-versiosta ylistävän arvostelun, Pelit-lehden arvostelua en muista?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Aloitin tänään pitkästäaikaa pelailun ja tarkoitus olisi pyyhkästä peli loppuun. Lyhyesti sanottuna vaikka "virallinen arvostelu" ei olekkaan :

Peli on hyvä! Ohjattavuudessa ei mielestäni hävitä paljoakaan, jos ollenkaan Halolle. Kiväärillä osuu hyvin kauempanakin oleviin kohteisiin kunhan ihan rauhassa tähtäilee. Joskus tosin törmää tilanteeseen jossa keskelle päätä tähdätty panos jostain syystä menee "ohi" mutta onneksi tälläistä sattuu erittäin harvoin. Toisen tiimin komentelu tuntui tutorialin jälkeen erittäin hankalalta mutta onneksi jo ensimmäinen kenttä opettaa kaiken tarvittavan.

Joskus tulee fiilis ylivoimaisista über vastustajista, mutta se on vain oman tarkkaamattomuuden syy. Yleensä vihollisen kuin vihollisen voi yllättää jos liikkuu hitaasti ja tarkistaa kaikki ikkunat, talot ja pusikot. Peli sisältää myös roolipelimäisiä elementtejä, sillä sotilaat saavat "pisteitä" jokaisen suoritetun tehtävän jälkeen. Pisteillä on sitten tarkoitus nostaa hahmon kestävyyttä, tarkkuutta yms. Täten jokainen kuollut oma tuntuu todellakin jossain. Kuollut korvataan aina tumpelolla "aloittelijalla" jota pitää taas roikottaa mukanaan muutaman tehtävän jotta hänestäkin muodostuu pro 1337 sotilas. Lähes jokaisen (?) tehtävän jälkeen tulee avattua pelistä hiukan lisää. Yleensä on tullut erikoismiehiä, joilla on sitten jotain erikoista verrattuna näihin "aloittelijoihin", yleensä sillä on jotain tekemistä varustuksen kanssa.

Toistaiseksi tehtävät ovat sisältäneet aina tappamista joka on sitten verhottu jos jonkinlaiseen pelastus tai eliminointi tehtävään. Tehtävissä on saatu pidettyä korkea taso niin juonellisesti kuin toteutukselta. Usein löytää itsensä ryömimässä pellolla valokiikarit kourassa ja seuraa kuinka toinen tiimi etenee yön turvin pusikosta pusikkoon.

Ahh, toinen tiimi. Pelaajalla on kaksi tiimiä komennettavana ja hän voi milloin vain siirtyä tiimistä toiseen, hahmosta toiseen. Yksi tiimi toistuu aina kolmesta hahmosta. Itse huomasin että "toinen tiimi" on yleensä varsin tehokas, ehkä liiankin. Monet kohdat kun pääsee niin että lähettää vaan toista tiimiä pienin liikkein eteenpäin ja kohta onkin kaikki tehtävän vastustajat nurin. Tosin tämä on super tylsää, ei näin! Eihän?

Graafinen asu palvelee peliä paremmin kuin hyvin. Itse olen testannut peliä aikaisemmin vain PC:llä, joka oli mallia kannettava. Xboxin versiossa piirtoetäisyys on usein enemmän kuin tarpeeksi ja pusikoissa voisi hengailla kauemminkin kiikaroimassa ympäristöä kiväärillä. Uskon että DD5.1 tämä peli on ällistyttävä, sillä sain jo tarpeeksi uskottavan äänimaailman wannabe suroundillanikin.

Jos omistaisin Liven tai mahdollisuuden XBC:lle niin tämä peli vetäisi minut varmasti pois ircistä. Ainainen Counter-Strikeilu on menettänyt hohtonsa ja enemmän taktinen ja hidastempoisempi Ghost Recon olisi varmasti mieleen. Kun joskus tulevaisuudessa saan Liven, on GR varmasti ensimmäinen peli jolla tätä ominaisuutta testaan. Pelissä on myös Co-operative muoto, jota en päässyt viellä testaamaan (koska unohdin GR kotiin kun kaverilla oli "Xbox bileet") Mutta tämä asia korjaantuu kyllä heti kun mahdollisuus ilmestyy.

Huomautan että peli ei ole viellä läpi, eli suomeksi, olen pahasti vaiheissa, ja tämä ei ole virallinen arvio =) Pelistä on vaikea etsiä jotain huonoa. Tai pikemminkin on vaikea nimetä jotain huonoa. Pakkohan pelissä on jotain vikaa olla koska tämäkin jäi hyllyyni kuukaudeksi koskemattomana.

Arvosana 8+++

Lisätkää perään kokemuksianne moninpelistä (XBC & Live)
 
Ghost Recon moninpeli (Live)

Ghost Reconin Live-tuki jakaa mielipiteet kahtia. Pelaamaan päästyään se vetää mukanaan täydellisesti, mutta kuinka päästä itse peliin mukaan.

Pelimuotoja on kolme (solo, team, cooperative) ja pelaajamäärä vaihtelee välillä 2-16. Pelaajamäärä riittää mainiosti, sillä 10:ntä pelaajaa suuremmissa peleissä ei taktikointi ole mielestäni tarpeeksi tärkeää vaan itse action vie voiton. Jos itse olet pelin isäntänä, Live testaa nopeutesi ja suosittelee sinulle sopivan pelaajamäärän isännöimistä, jotta viivettä ei esiintyisi. Voit myös pelata private-pelejä, joihin pääsevät vain ne ketkä sinne kutsut. Itse pelissä avaamasi lukitukset toimivat Livessä ja ilman "kunnon" aseita voi välillä tuntua masentavalta. Tästä voit lukea miten avata lukituksia.

Pelisession asetuksia voi siis säätää monilla eri tavoilla tehdäkseen siitä itselleen ja muille mielekkäämmän. Puhuminen pelin aikana sekä aulassa sujuu valkoista nappia painamalla, mutta ikävä kyllä et tiedä kuka puhuu, koska se ei millään tavoin näy ruudulla. Äänen laatu on hyvä.

Pelin aikana viivettä ei esiinny kovin usein ja jos esiintyy se usein johtuu isännästä ja siitä, että hän on päästänyt peliin liikaa osallistujia internetyhteyteensä nähden.

Huonoin puoli pelissä liittyy peleihin liittymiseen. Ennen päivitystä ei pelejä meinannut löytyä yhtään. Päivityksen jälkeen pelejä löytyy, mutta välillä niihin ei pääse sisään. Yleensä kuitenkin peli löytyy nopeahkosti. Jos et ole isäntänä voit valita kahdesta vaihtoehdosta:
quick match - liityt ensimmäiseen peliin, jonka kone löytää
opti match - voit valita itse vaihtoehdoista (solo, team, co-op) sekä pelaajamäärästä 2-16 ja peli tekee listan (max 8) isännistä ja heidän asetuksistaan. Siitä vain valitset sopivimman.

Mielestäni Ghost Recon on parhaimmillaan Livessä ja suosittelen kaikille...
 
Ghost Recon (XBConnect)

Ennen kuin kirjoitan tuosta XBC/GR nettipelaamisesta, niin vielä tuosta tähtäämisestä/ampumisesta...eli XB-versiossa on samoin kuin PC:n orginaalissa mallinnettu simuloivasti tähtäimeen se reaktioaika mikä kuluisi suunnilleen todellisuudessa sotilaalta, että aseen tähtäinjyvä saadaan kunnolla kohdistettua kohteeseen, siksi saattaa joskus mennä laukaukset ohi vaikka tähtäin osoittaisi suoraan vihua silmään, eri aseista myös riippuu että mikä on luotien hajonta, ampuma etäisyydestä riippuen...esim. konekiväärisarjan hajonta on selkeä verrattuna vaikka rynäkkökiväärien sarjatuleen. Tuosta tähtämestä sitten näkee aika samalla tavoin kuin Splinter Cell-pelissäkin, että liikuttaessa osumatarkkuus on huonoimillaan ja vain paikaltaan ammuttaessa osumatarkuus on paras mahdollinen ja ammunta-asennnolla on myös se oma merkityksensä, eli GR:ssa se paras osumatarkkuus saadaan ymmärretysti maakuuasennosta ampumalla. Pitää myös muistaa, että heti liikkeen lopetuksen jälkeenkin menee aseesta riippuen se oma aikansa ennen kuin tähtäin palautuu tarkimmilleen, osumatarkkuutteen sitten tietysti vaikuttaa myös liian nopeat käännökset ja nopeat/peräkkäiset laukaukset/sarjatuli jne...arcade/reaktio-shootteri räimeeseen tottuneelle tälläinen fps-peli saattaa aiheuttaa kiukuttelua.

Mielestäni lisää positiivista uskottavuutta tälle saralle vielä tuo se, että pad-ohjaimella tähtääminen ja tarkka/nopea ampuminen vaatii todella taitoa ja nettipeleissä sattuu joskus myös kokeneillekkin GR-pelaajille ohjaus virheitä kun yllättävissä äkkitilanteissa hätäillään, eli voisi kuvitella, että vastaavaa voisi olla ymmärretysti myös todellisissa sotatilanteissa. PC puolen nettipelissä se hiiri on vähän turhan vakaa/helppo ohjain ja näin ollen ei ole minusta oikein kovin uskottavaa tunnelman kannalta, että jokainen on heti salaman nopea ja tarkka ampuja. XB-versiossa taas pelaajan taidot tulee mielestäni paremmin esiin ja tunnelma uskottavampi tälläkin saralla, kun niitä ohi laukauksiakin satuu useammin kuin PC:llä, tällöin myös XB-versiossa noilla maastoitumis liikkeilläkin on todella merkitystä.

Live:n kautta en ole vielä tätä peliä päässyt pelaamaan, mutta XBC:ssa sitäkin enemmän, kommunikoinnin puuttuminen ei juuri ole haitannut, sillä jos älykästä peliseuraa löytyy, niin kommunikointi tapahtuu eläimellisesti hahmojen liikehdinnän kautta(Vilkuilut taakse, nopea/hidas liikehdintä ja maastoutuminen jo sinällään viestittää takana eteneville tiimi-pelaajaille, että miten missäkin tilanteessa pitää toimia) ;)

XBC:n peleiservuihin liittyminen on jokseenkin mutkatonta ja mielestäni varsin helppoa, kommunikointi tapahtuu XBC:n chatillä ja siksi olisikin suotavaa, että Xbox+TV on lähellä PC:tä. Myös oman servun pystyttämminen ja hallinta on helppoa/toimivaa.

Coperatiivinen-pelimuoto on myös yllättävän hauskaa netissä ja varsinkin kun lisää haastetta haetaan Elite-tasolta ja vaihtelua voi hakea myös cooppiin eri pelimuotojen kautta sekä hosti voi muuttaa nettipelin luonnetta myös system-link pelin asetuksien kautta. Soolo ja tiimipelimuodot ovatkin sitten vieläkin monipuolisempia eri variaatioineen, eli varsinainen nettipeli herkku löytyy sieltä tiimipelin puolelta. XBC:ssa voi sitten hosti myös hieman tarkkailla eri servuun liittyvien pelaajien vasteaikoja ja pitää huoli siitä, että kovin suuria pingejä ei pääse syntymään esim. ulkomaalaisten pelaajien saralta ja myös peeloja varten on kick ass-nappi, jota ei onneksi kuitenkaan tarvi kovin usein käyttää ja yleensä liian suuren pingin omaavatkin pelaajat ymmärtävät lähteä pois servulta suosiolla. Eli yleensä GR nettipelit ovat siitäkin syystä suht.hyvin toimivia XBC:ssa. Parhaimillaan GR on XBC:ssa kun pelaajia on 6-10 tai enemmän(Yli kymmenen pelaajan omaavat tiimipelit vaativat hostilta tavallista nopeampaa laajakaistayhteyttä).

Edit: Wombut:lle vielä tiedoksi, että jos single-pelissä aiot kohota nojatuoli kenraaliksi, niin tehtäviä on yht. 50:ntä ja tarkoittanee vielä sitä, että kampanja tarvii myös vetää läpi kolmeen eri kertaan kaikilla kolmella vaikeusasteella erikseen, sellaisia cheat-koodeja ei tietääkseni ole tälle pelille tarjolla joka aivaisi nämä kaikki 50:ntä tehtävää. ;) Ja kokeileppa sitä kampanjaa Elite:nä niin voit olla varma, että toinen käskyttämäsi tiimi on jokaista ukkoa myöden vainaa, ennen kuin huomasitkaan. ;) View Dossier- valikosta näkee, että miten noi tietyt tehtävät pitää suorittaa Quick Missionissa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Eiköhän tästä saatu enemmän kuin tarpeeksi informoiva paketti tiedonjanoisille =)

Kiitos Ooz ja Jokke. Kun pääsen linjoille niin siellä nähdään... tai sitten ette ehdi näkemään mistä se luoti tuli ;)

ööh, tuosta tulikin mieleen... onko Sniper suosituin ase netissä?
 
Ylös Bottom