Saan sellaisen kuvan että GoWin taistelu ei voi olla parempaa/hauskempaa kuin Soulseissa, koska on otettu Soulseista vaikutteita? Oli kyse mistä tahansa viihdetuotteesta, niin ainahan niitä vaikutteita jostain otetaan, eikö niin?
Lainaamassani kohdassahan siis sanottiin että GoWissa "pitäisi tehdä muutakin kuin väistää ja lyödä", viitaten että vain näin tarvitsee tehdä soulseissa, mutta minusta se on molemmissa sitä jos sen noin haluaa yksinkertaistaa. Lisäksi molemmissa on parryt ja torjunnat sekä paljon muuta.
Eroaako GoW:n taistelu lopulta soulseista pääpiirteissään muulla kuin comboilla? Muuten se on sitä samaa vihujen ja pomojen liikkeiden opettelua ja niihin sopivasti vastaamista. Ja rollaamista tai sen tapaista, totta kai.
IMO taistelut on tässä vaan jokseenkin parempaa/hauskempaa kuin Soulseissa ja hieman moniulotteisempia. Sen voin viel sanoo että esim. Dark Souls 3:ssa on kyl parhaat pomot ikinä ja niitä tulee paljon. Pomojen osalta Sekiro ja ER tuntuivat hieman pettymyksiltä sen jälkeen vaikka ovatkin loistopelejä.
Nimenomaan tuo "hauskaa" tai vaikkapa "nautinnollista" on se, mikä erottaa GoW:n soulseista. Se ei kumpaakaan noista ole ennen kuin saa kykyjä enemmän auki ja oppii homman. Soulseissa taas tuntuu että jo yhden perusvihun voittaminen on tyydyttävää ja yleensäkin ottaen se gameplay on niin reaktiivista(?) että siitä nauttii.
GoW:ssa tuntuu että aika usein kuolee sen takia että on lukittu jonkin liikkeen animaatioon, oli se sitten Kratoksen tai vihulaisen animaatio.
Elden Ring on erittäin hyvä kakkonen vuoden pelistä puhutttaessa, pääsee hyvin lähelle GoWia, muttei päihitä. Nää on vaan makuasioita.
Niin, en minä tähän olekaan mitään sanomassa. Toisaalta onhan nämä taistelusysteemitkin makuasiaa samalla tapaa. Ehkä tartuin tosiaan alunperin siihen kuinka tylysti soulsien mekaniikkaa yksinkertaistettiin (lyö-väistä) vaikka GoW on yksinkertaistettuna myös sitä samaa.
Plus se, että GoW:n taistelut vaatii vähän sisäänpääsemistä siinä missä soulsit on kuin kotiinsa tulisi, joten sen vuoksi se on ainakin minulle niin rakas systeemi
Täällä kanssa yksi joka pitää tämän taistelua paljon monipuolisempana ja parempana, kun Eldenin vastaavaa. Noissa Frommin peleissä on vähä jämähdetty paikalleen itse taistelun osalta IMO Sekiroa lukuunottamatta.
No joo, kyllä se monipuolisempi toki on kun alusta pääsee vähän eteenpäin ja saa kykyjä auki mutta peruspelaaminen on alussa vähän tympeää verrattuna siihen kun lähtee vaikka Eldenin alkua pelaamaan.
Toisaalta myös Sekiro on "lyö-väistä"-peli
Ja mitä tuohon vaikutteiden ottamiseen tulee niin eikös From ole ottanut peleihinsä tuon vihuihin lukitsemisen suoraan vanhemmista 3D Zeldoista.
On. Soulsithan on ihan selvä kopio Zeldoista. Ja Elden Ring vielä kopioi sen hypynkin Mariosta!