Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

God Of War: Ragnarök

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Coolshopin mukaan ei olisi Suomitekstejä, yleensä nuo pitäneet suht hyvin paikkansa. Harmi. Mikähän tässä pelisarjassa on syynä ettei lokalisoida Pohjoismaissa?

Pelisarjassa?

Olihan viimeksikin suomitekstit.
 
Oho, no mun moga jos näin on. Mäkin olen yleensä tottunut ja tykännyt Sonyn peleissä jos on suomisubit mut en oo sit jotenkin huomannut tai noteerannut et tästä ne puuttuu.

Vedin sillo julkaisussa sen ykkösen sekä uudelleen PS5:lla.
 
Olenko menneen ja hitaamman ajan reliikki, mutta onko 26h oikeasti niin pitkä aika, että pitää saada previewit ulos ennen reilun vuorokauden päästä julkaistavaa arviota :rolleyes:
"Silloin kun minä olin nuori, niin ennakot luettiin pelilehden aiemmasta numerosta kuukauden takaa ja itse arvio sitten julkaisun aikoihin" :pappaemoji:


Ja jotain Sonyn pelien suomisubien yleisyydestä kertoo se, että olisin itsekin väittänyt vuoden 2018 pelistä niiden löytyvän. Ja mä pelasin sen läpi n. vuosi sitten o_O

edit: Sekoilua :D
 
Viimeksi muokattu:
Olenko menneen ja hitaamman ajan reliikki, mutta onko 26h oikeasti niin pitkä aika, että pitää saada previewit ulos ennen reilun vuorokauden päästä julkaistavaa arviota :rolleyes:
"Silloin kun minä olin nuori, niin ennakot luettiin pelilehden aiemmasta numerosta kuukauden takaa ja itse arvio sitten julkaisun aikoihin" :pappaemoji:

Ja jotain Sonyn pelien suomisubien yleisyydestä kertoo se, että olisin itsekin väittänyt vuoden 2018 pelistä niiden löytyvän. Ja mä pelasin sen läpi n. vuosi sitten o_O

Niin siinä on lähes 2 viikon ero arvioihin.
 
Hieman behind the scenes-materiaalia pelin teosta.




Toivottavasti saadaan tästäkin pelistä Raising Kratoksen kaltainen dokumentti. Oli ihan loistava niin kuin myös se TLOU1:n valmistuksesta aikanaan tehty dokumentti.
 
Vaikka Barlog ei peliä tällä kertaa peliä ohjaakaan, niin onhan herra käsittääkseni edelleen pelin yksi producereista, joten varmaan tuota kautta hän on peliin on isosti vaikuttanut ja sitä myöten jännittää myös lopputulemaa. Voisi kuvitella, että myös käsikirjoitukseen on antanut edelleen panosta, kun aika lailla herran idea koko tämä norse mytologiaan siirtyminen oli.

Eilen saatiin tuo kymmenen minuutin behind the scenes-pätkä ja ilmeisesti sieltä on vielä kahdeksan saman tyylistä videota tulossa ennen julkaisua. Näin puhui aiemmin päivällä ResetErassa Santa Monica Studion työntekijä.

Vaikuttaa siis siltä, että Sony on nyt tosissaan aloittanut pelin markkinoinnin ja muutamaan viikkoon tuskin tahti yhtään hiljenee. Hienoja aikoja edessä pelisarjan faneille. :)
 
Hehkutus hehkutuksena, mutta jo nyt on selvää että tästä tulee pelaamisen merkkipaalu pitkäksi aikaa. Tämä tulee olemaan upea peli, ei ole muuta vaihtoehtoa, nyt puhutaan jalokivestä.
 


On muuten hieman koko pelillä. Edellinen osa oli PS4:llä 45 gigan kokoinen ja tämä jatko-osa on nyt siis 118 gigaa.

Sen sijaan, että Santa Monican studio olisi unohtanut miten pakata pelinsä, voisin veikata, että tämä reilut kaksi kertaa isompi koko selittyy yksinkertaisesti pelin massiivisella skaalalla. PS5:llä pelin koon voisi olettaa olevan pienempi, mutta saa nähdä päästäänkö silläkään alle 100 gigan. :D
 


On muuten hieman koko pelillä. Edellinen osa oli PS4:llä 45 gigan kokoinen ja tämä jatko-osa on nyt siis 118 gigaa.

Sen sijaan, että Santa Monican studio olisi unohtanut miten pakata pelinsä, voisin veikata, että tämä reilut kaksi kertaa isompi koko selittyy yksinkertaisesti pelin massiivisella skaalalla. PS5:llä pelin koon voisi olettaa olevan pienempi, mutta saa nähdä päästäänkö silläkään alle 100 gigan. :D

Joku vekkuli se täällä isoon ääneen oli sitä mieltä, että pelit eivät merkittävästi enää suurenisi tässä pelisukupolvessa. Ja ilmeisesti varsinkaan PS5:llä näin ei suinkaan pitänyt käydä, koska muistin ja kovotilan käyttö on niin edistynyttä jne. Kyllä tässä nyt oikein nauraa hörähtää sellaisia visioita. Muistaakseni God of War 2018 oli jotain hieman yli 40 gigaa ja samoin oli muuten myös Horizon Zero Dawnkin. God of Warin jatko-osa lähes kolminkertaistaa koon tuohon ensimmäiseen osaan nähden ja Horizon Forbidden Westkin selvästi yli kaksinkertaisti edeltäjänsä koon.

Ikävä kyllä tämä se suuntaus on pelisukupolvesta toiseen. Kun tekniikka kehittyy, niin AAA-peleistä tulee merkittävästi isompia. Aika ongelmallista kyllä niille, jotka haluavat kaikki omistamansa pelit (ainakin pelaamattomina olevat) asennettuina konsolillaan. No, toki tuo varmasti kertoo myös siitä, että sieltä on tulossa hieno peli, jossa on varsin paljon sisältöäkin. Forbidden West oli kylläkin itselleni jonkin sortin pettymys. Toivottavasti niin ei käy tämän kanssa. Vielä en toki siihen usko.
 
Viimeksi muokattu:
Joku vekkuli se täällä isoon ääneen oli sitä mieltä, että pelit eivät merkittävästi enää suurenisi tässä pelisukupolvessa. Ja ilmeisesti varsinkaan PS5:llä näin ei suinkaan pitänyt käydä, koska muistin ja kovotilan käyttö on niin edistynyttä jne. Kyllä tässä nyt oikein nauraa hörähtää sellaisia visioita. Muistaakseni God of War 2018 oli jotain hieman yli 40 gigaa ja samoin oli muuten myös Horizon Zero Dawnkin. God of Warin jatko-osa lähes kolminkertaistaa koon tuohon ensimmäiseen osaan nähden ja Horizon Forbidden Westkin selvästi yli kaksinkertaisti edeltäjänsä koon.

Ikävä kyllä tämä se suuntaus on pelisukupolvesta toiseen. Kun tekniikka kehittyy, niin AAA-peleistä tulee merkittävästi isompia. Aika ongelmallista kyllä niille, jotka haluavat kaikki omistamansa pelit (ainakin pelaamattomina olevat) asennettuina konsolillaan. No, toki tuo varmasti kertoo myös siitä, että sieltä on tulossa hieno peli, jossa on varsin paljon sisältöäkin. Forbidden West oli kylläkin itselleni jonkin sortin pettymys. Toivottavasti niin ei käy tämän kanssa. Vielä en toki siihen usko.
Kyllähän sitä tälläisten pelin tullen tyhjentää vaikka koko konsolin muistin pois alta jos ei muuten. :D Mun 20 euroa kuussa maksamalla nettiliittymällä lataa 100 gigan pelin takaisin alle puolessa tunnissa. First world probleemia nämä pelien koot laadun ja skaalan suurentuessa sanoo meikäläinen!
 
Peleihin tulee nykyään niin isoja päivityksiä, että on melkein helpompaa tosiaan ladata aina peli uudestaan kuin siirtää se varastoon kiintolevylle, vaikka netistä lataaminen on paljon hitaampaa.
 



PS5-versio on 20 gigaa pienempi kuin PS4-versio.

Siltikin n. tuplasti isompi kuin ensimmäinen God of War. Euroversio itse asiassa yli tuplasti isompi. No, toivottavasti laatu on sitten sen mukaista, eikä pelkästään audiovisuaalisesti. Kunhan siirappisimmalta nykysuuntauksen mukaiselta yhteiskunnalliselta nuoleskelulta vältyttäisiin edes jotenkin, niin oltaisiin jo varsin pitkällä. En pidätä tämän osalta hengitystäni Sonyn nykylinjan tuntien. Mutta avoimin silmin toki odottelen. Varmaankin ekoihin aleihin odottelen, kuten teen nykyään lähes aina Sonyn, Ubisoftin ja muiden kiskureiden yksinpelien osalta.
Mites se nyt näin, @Ippenator? ;)
Eihän tuossa mitään todettu, joka olisi vasten aiemmin toteamaani. Tämän sukupolven AAA-pelit ovat hyvinkin merkittävästi suurempia kuin edellisen sukupolven pelit. PS5-pelit toki suhteellisesti pienempiä kuin PS4-pelit, mutta pelien koko vaan kuitenkin kasvaa. Muutahan en ole sinänsä väittänyt missään vaiheessa. Se, että tälle sukupolvelle suunniteltuja pelejä jollain konsteilla pyritään tekemään vielä edelliselle sukupolvelle toimiviksi on toki lähes aina tilaa vievempi kuvio kuin vaikkapa samasta pelistä PS5 versio. Mutta ne aiemmat PS4:lle pelkästään kehitellyt ensimmäiset pelit ovat hupskeikkaa kooltaan yli kaksinkertaistuneet pelien seuraavissa osissa, jotka on erityisesti PS5 mielessä kuitenkin kehitelty.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän tästä vuoden peli tulee, aivan kuten edeltäjästään vuonna 2018.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom