Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

God Of War: Ragnarök

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
P

Poistettu jäsen 5945

Guest
god-of-war-ragnarok.jpg

Nimi: God of War Ragnarök
Kehittäjä: Sony Santamonica
Julkaisija: Sony
Alustat: PlayStation 5 sekä PlayStation 4
Lajityyppi: Toiminta
Julkaisu: 09.11.2022
Kotisivut: https://www.playstation.com/en-us/god-of-war/
KonsoliFIN Pelisivu: https://www.konsolifin.net/peli/god-war-ragnarok

Tein sen!! Eli oman ketjun pelille.. Kratos ja hänen poikansa tulevat takasin kovan rebootin jälkeen ja seikkailu jatkuu:



Tämäkin pääsee sinne odotettujen listalle, saapa nähdä onko tämä se osa nyt missä Kratoksen tarina saa päätöksensä
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Hieno yksityiskohta löytynyt edellisestä pelikuvasta:


Pieniä yksityiskohtia ja enteilyä tulevasta koko edellispeli oli täynnä. :)

Rakastan kun elokuvissa tai peleissä ne isoimmat juonenkäänteet ovat käytännössä ihan katsojan silmän alla havaittavissa, mutta ei kumminkaan niin selvästi, että niitä osaisi aavistaa. Vai kuinka moni rehellisesti sanottuna arvasii Atreuksen toisen nimen vaikka kaikki ennusmerkit ja vihjailut pelin sisällä tähän viittasivat? :)

Nostan edellisen pelin loppuratkaisun kyllä ihan samalla tasolle kuin vaikkapa loistavien Bioshock 1:n ja 3:n jossa lopussa pajatso tyhjennetään loppuratkaisun puolesta niin isolla tapaa, että pelaajalla ei jää kuin monttu auki lopputekstien ajaksi samalla kun aivot koittaa prosessoida mitä juuri tapahtui.

Todella mielenkiintoista nähdä mitenkä tämä alkanut tarina viedään päätökseen. Odotettavissa ainakin massiivinen videopeli, kun kaikkiin yhdeksään realmiin pitäisi päästä vierailemaan. Eikä nyt ole tarvinnut uhrata vuosia kehityksestä sen uuden enginen tekemiseen vaan uskoakseni paljon enemmän on nyt pystytty keskittymään siihen itse pelisisällön luomiseen. Devit itsekin vähän aikaa sitten myönsivät tienneensä, että edellispelissä vihollisten monipuolisuus ei ollut toivotulla tasolla, mutta silloin vain yksinkertaisesti aika tuli vastaan joten niillä mentiin. Tuo kun oli itselleni edellisosan isoin ja käytännössä ainut iso miinus, niin hienoa nähdä, että tuohon ongelmaan on myös odotettavissa parannusta.
 
Itselle ei aikasemman pelin loppuratkaisu meinannut yhtään mitään, kun en tunne norski mytologiaa kovin hyvin. Ja sitä ennen vaan lähinnä odotteli pelin loppumista
perhe riidan aikana sekä lohikäärmemätössä, olivat sen verran tylsää
Suurimmalle osalle tuntuu GoW tarina olevan kova juttu, kuulema kasvutarina ja hienoja hetkiä. Itselle se taas oli pelin heikointa antia. Hyviä puolia siellä oli puhuvapää, kääpiöt ja Kratos, ne olivat aivan huippulaatua ja varsinkin puhuva pää syvensi pelikokemusta todella paljon. Ja se miten peli kertoi mytologiasta tiedonpalasia oli myös hyvin tehty. Kokonaisuudesta ei silti itselläni mitään käsitystä. Kenties Ragnarokin kautta löytyy ymmärrys paremmin, kun saa lisää tietoa.

Realmitkin vasta GoW dokkarin kautta hieman ymmärsin, luulin niiden puuttuvien aluksi olevan tulevia DLC alueita tai mietin jäikö jotain itseltäni tekemättä pääjuonen aikana.

Hienoa, että peli on monille iskenyt kovaa myös tarinnalisesti. Paljon on podcasteissa kuullut game of generation tai kaikkien aikojen paras peli puhetta, eikä 10/10/10/10 arvosanat myöskään hirveästi hehkutusta vähennä. Jotenkin vain omituista pelata näin laadukasta peliä, eikä päästä ollenkaan samalle aaltopituudelle muiden ihmisten kanssa. Mieltymykset on eri asia ja helppo lokeroida, mutta kun ei ymmärrä niin se vähän hämmentää.

Itse asiasta niin Ragnarokin traileri vaikutti todella hyvältä, innostuin siitä vielä enemmän mitä aikasemmasta pelistä. Jotenkin näytti kaikki vaan paljon monipuolisemmalta ja kenties tarinankerrontakin hieman muuttuu, kun pohjustuksesta mennään itse asiaan. Toki yleensä itselleni nimenomaan se pohjustus on sitä parasta antia, mutta tämä toivottavasti on sitten poikkeus...
 
Itselle ei aikasemman pelin loppuratkaisu meinannut yhtään mitään, kun en tunne norski mytologiaa kovin hyvin. Ja sitä ennen vaan lähinnä odotteli pelin loppumista
perhe riidan aikana sekä lohikäärmemätössä, olivat sen verran tylsää
Suurimmalle osalle tuntuu GoW tarina olevan kova juttu, kuulema kasvutarina ja hienoja hetkiä.
Ei minuakaan pelin tarina vetänyt mukanaan mitenkään erityisesti. Peli oli jopa pitkään tauolla ennenkuin lopulta pelasin sen läpi. En tykännyt siitä miten tarinaa pitkitettiin, kun ensin annettiin olettaa että loppu häämöttää. Se oli ärsyttävää. En myöskään osannut nähdä siellä mitään elämää suurempaa kasvutarinaa. Peli kuitenkin piti otteessaan ja loppu paikkasi koko tarinaa aika paljon, kun selvisi, että
Kratoksen pojan äiti oli jättiläinen ja että äidin antama nimi pojalle Loki. Loki voi olla tuttu muun muassa Marvel leffoista. Kyseessähän on Jumala Odinin ottopoika ja ukkosenjumala Thorin veli. Näin ollen Atreuksen, eli Lokin, veressä virtaa jättiläistä, kreikan jumalaa ja ihmisen verta. Loki tunnetaan ei niin hyvänä tyyppinä, joten jatkoa ajatellen pojan ja Kratoksen välit voi muuttua aika rankastikin.
 
Ei minuakaan pelin tarina vetänyt mukanaan mitenkään erityisesti. Peli oli jopa pitkään tauolla ennenkuin lopulta pelasin sen läpi. En tykännyt siitä miten tarinaa pitkitettiin, kun ensin annettiin olettaa että loppu häämöttää. Se oli ärsyttävää. En myöskään osannut nähdä siellä mitään elämää suurempaa kasvutarinaa. Peli kuitenkin piti otteessaan ja loppu paikkasi koko tarinaa aika paljon, kun selvisi, että
Kratoksen pojan äiti oli jättiläinen ja että äidin antama nimi pojalle Loki. Loki voi olla tuttu muun muassa Marvel leffoista. Kyseessähän on Jumala Odinin ottopoika ja ukkosenjumala Thorin veli. Näin ollen Atreuksen, eli Lokin, veressä virtaa jättiläistä, kreikan jumalaa ja ihmisen verta. Loki tunnetaan ei niin hyvänä tyyppinä, joten jatkoa ajatellen pojan ja Kratoksen välit voi muuttua aika rankastikin.
Marvelista Loki olikin itselleni tuttu, mutta toisaalta ei mitään tietoa onko näillä mitään yhteistä. Tuota en osannutkaan yhdistää, että pojassahan virtaa kolmen eri tahon verta. Ihan mielenkiintoinen seikka.

Itselläni loppu jäi vain kylmäksi ja ontoksi. Tiputtettiin totuuspommeja isona asioina, mutta joita ei mitenkään laajennettu tai sen enempää selitetty pelissä.
 
Marvelista Loki olikin itselleni tuttu, mutta toisaalta ei mitään tietoa onko näillä mitään yhteistä. Tuota en osannutkaan yhdistää, että pojassahan virtaa kolmen eri tahon verta. Ihan mielenkiintoinen seikka.

Itselläni loppu jäi vain kylmäksi ja ontoksi. Tiputtettiin totuuspommeja isona asioina, mutta joita ei mitenkään laajennettu tai sen enempää selitetty pelissä.
Tuokin on kyllä totta. Ensin tarinaa pitkitettiin ja sen jälkeen lopussa paljastettiin kaikki aika rivakassa tahdissa ilman sen kummempia selityksiä. Silti nämä lopun totuuspommit jätti itselle pelin jälkeen hyvän maun. Varsinkin kun olin siellä jossain pelin alkutunteina olin vähän sillä mielellä, että jaksaako tätä nyt pelata. Lisäksi pelatessani pelin läpi taisi olla jatko-osa jo tiedossa ja silloin tuo loppu on mielestäni parempi. Siinä jää kysymyksiä ilmaan ja tarina kesken, mutta juuripa siksi jatko-osa.
 
Mielestäni lopun "totuuspommit" olivat siinä mielessä erinomaisesti toteutettu, että niitä kaikkia oltiin kumminkin pohjustettu tarinan alusta saakka siinä määrin, että jos vaikka pelin toiseen kertaan läpi pelaa, niin ne ennusmerkit tulevasta on aivan pelaajan nenän alla alusta saakka.

Ei siis ollut sitä kliseisintä menoa jossa pudotetaan "totuuspommit" shock valuen vuoksi ilman, että mikään käy järkeen minkään kanssa ja luotetaan sitten, että nämä selitetään joskus tulevaisuudessa. Toki pieni yleistieto Norse-mytologiasta ja sen hahmoista auttaa tässä kokonaisuuden hahmottamisessa. Vähän niin kuin Spidermanin lopun symbiote-twist mikä ei hirveästi sellaiselle aukea joka ei kyseisestä symbiootista ja siihen liittyvästä hahmosta mitään tiedä. Mutta nämä pelit tavallaan olettavat, että useimmilla on jotain yleistietoa Lokista tai Venomista populäärikulttuurin kautta jonka myötä kyseiset twistit iskevät lujempaa kuin yleensä.

Eihän pelin tarina kompleksiudessaan ykkösosan perusteella mikään suuri mestariteos ole kirjojen ja elokuvien keskuudessa vaan oikeastaan tässä on menty enemmänkin "simple story, complex characters"-tyylisellä lähestymistavalla tarinaan missä mielestäni taas onnistuttiin erinomaisesti.

Kyllähän minä ymmärrän jos tämä peli ei kaikille ole yhtä iso juttu kuin monelle muulle, mutta toivon, että ihmiset kumminkin pystyvät näkemään minkä takia peli on niin iso juttu monelle. :)
 
No kyllä sitä sitten saadaan vielä odotella. Hyvin aikaa vetäistä vaikka tarina ps5 uudestaan kun aikaa menny jo 3 ja puoli vuotta kun viimeksi pelannut god of waria.
 
Aika varma placeholder tuo on, mutta ajankohta kumminkin varmaan lähellä pelin lopullista julkaisua, eli lähellä vuoden loppua.
 
Kannattaa taas kerran aika pahasti myllertävän koronatilanteen keskellä olla ainakin henkisesti varautunut siihen, että pelin julkaisu siirtyy vielä jopa seuraavaan vuoteen. Koskee toki muitakin pelejä. Tämä uhka on edelleen säännöllisesti olemassa.
 
Kannattaa taas kerran aika pahasti myllertävän koronatilanteen keskellä olla ainakin henkisesti varautunut siihen, että pelin julkaisu siirtyy vielä jopa seuraavaan vuoteen. Koskee toki muitakin pelejä. Tämä uhka on edelleen säännöllisesti olemassa.
On toki riskit aina olemassa, mutta toisaalta tämä oli jo alunperinkin 2021 peli joka sitten koronan takia siirtyi seuraavalle vuodelle. Olisi aika iso kolaus jos peli tarvitsisi vielä yhden extravuoden valmistuakseen. Pelikuvaakin on kumminkin jo pystytty esittelemään. Siinä mielessä olen itse aika luottavaisin mielin, että peli ehtii nyt täksi vuodeksi valmistua.
 
Vähä alkaa tuntumaan nykyään toi korona härdelli vaa tekosyyltä jo kaikelle, joo on maailmanloppu ja kaikkee mut tuntuu et koronaan on hyvä vedota nykyään on se sitten pelien viivästykset tai mitkä tahansa muut lässyttelyt.
 
Vähä alkaa tuntumaan nykyään toi korona härdelli vaa tekosyyltä jo kaikelle, joo on maailmanloppu ja kaikkee mut tuntuu et koronaan on hyvä vedota nykyään on se sitten pelien viivästykset tai mitkä tahansa muut lässyttelyt.
Nyt et taida ihan ymmärtää mihin korona nimenomaan vaikuttaa. Pelien tekeminenkin on yleensä tiimityötä ja myös eri tiimien välistä yhteistyötä, jossa saumattomin yhteistyö tapahtuu kasvotusten tapaamalla eri osa-alueiden vastaavien tahojen välillä. Kun luova työ nyt tehdään hyvin suureksi osaksi eristyksissä toisista ja sähköisten välineiden varassa, se hankaloittaa prosesseja ja kommunikaatiota. Tämä on juuri luovaa työtä hankaloittavaa ja hidastavaa. Näin juuri ovat lukuisat pelifirmat kertoneet koronan aikana tapahtuneen. Mielestäni aikamoista denialismia tai sitten tietämättömyyttä, jos yrittää puhua koronan olevan joku tekosyy lukuisien pelien viivästymisille. Voihan siellä joku tekosyy jollain firmalla mahtua väliin, mutta väittäisin sellaisen olevan ihan marginaalinen juttu, ja koronan välillisen tai välittömänkin vaikutuksen olevan erittäin suuri pelibisneksessä, kuten muuten on ollut myös elokuvabisneksessä.
 
Kyllä on itse tullut yritysmaailmassa nähtyä jo useaan otteeseen, että koronaa käytetään tekosyynä lähes kaikelle ***kasta asiakaspalvelusta lähtien o_O

Kuka näistä tietää enää.
 
Kyllä on itse tullut yritysmaailmassa nähtyä jo useaan otteeseen, että koronaa käytetään tekosyynä lähes kaikelle ***kasta asiakaspalvelusta lähtien o_O

Kuka näistä tietää enää.
Lue lehtiä tai saitteja, joissa pelien kehittäjät kertovat pelien tekemisestä ja niiden haasteista. Itse luen esim. Edge-lehteä, jossa kerrotaan usein varsin seikkaperäisesti juuri tämän kaltaisista asioista. Korona vaikuttaa myös yritysmaailmassa erittäin voimakkaasti useimmilla aloilla. Toki denialismiakin on liikkeellä, ja kukapa meistä ei sinänsä olisi koronan tuomiin hankaluuksiin kyllästynyt ja turhautunut. Mutta kyllä se tällä hetkellä maailmaan tuo valtavasti ongelmia ja viivästymisiä alalla kuin alalla. Peliala ja elokuva-ala ovat nimenomaan ottaneet kovaa hittiä kehittämisprosessiensa osalta koronan takia - halusi sitä sitten myöntää tahi ei.
 
Viimeksi muokattu:
Joo en jotenki usko että tämä tulee ihan heti. Mutta onneksi pelattavaa on ja tulee olemaan tarpeeksi.

Ja odotan tätä kyllä innolla. 2018 versio oli kyllä nannaa alusta loppuun, vaikkei nyt aihepiiri niin kiinnostanut. Pitäisi kyllä pelata se uudestaan läpi ja vielä kun on käsittääkseni PS5:llä sulava FPS ja kone ei huuda kuin se olisi lähtemässä lentoon. Ja kun julkaisussa sen pelasin, niin jäi joitain asioita kyllä tekemättä. Saisi siis uutta contenttia siinä samalla. Ja laadukasta semmosta, verrattuna Ghost of Tsushiman puuduttavaan sivutekemisiin
 
Lue lehtiä tai saitteja, joissa pelien kehittäjät kertovat pelien tekemisestä ja niiden haasteista. Itse luen esim. Edge-lehteä, jossa kerrotaan usein varsin seikkaperäisesti juuri tämän kaltaisista asioista. Korona vaikuttaa myös yritysmaailmassa erittäin voimakkaasti useimmilla aloilla. Toki denialisimiakin on liikkeellä, ja kukapa meistä ei sinänsä olisi koronan tuomiin hankaluuksiin kyllästynyt ja turhautunut. Mutta kyllä se tällä hetkellä maailmaan tuo valtavasti ongelmia ja viivästymisiä alalla kuin alalla. Peliala ja elokuva-ala ovat nimenomaan ottaneet kovaa hittiä kehittämisprosessiensa osalta koronan takia - halusi sitä sitten myöntää tahi ei.
Toki ja kuten sanoin, ei muut kuin firman tyypit tiedä totuutta. Ei tarvitse lukea alan lehtiä ymmärtääkseen asiaa, mutta korona on myös ollut täällä jo aika kauan. Jotkut firmat ovat muokanneet toimintatapojaan sen ympärille ja toiset taas eivät.
 
Ylös Bottom