Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Golf-pelit

Omenanraato

Well-Known Member
Tässä uusi ketju golf peleille yleisesti pyhitetyksi. On sen verran pienet pelaajakunnat, ettei joka pelille viitsi availla uusia ketjuja. Itse pelailin Pc aikana 2000-luvun alussa tiger woodseja satoja tunteja. Sit ne on jääneet, paitsi Wiillä oli liikkeentunnistusohjausta tukeva versio, joka oli kyllä loistava.

Aina välillä on mieli tehnyt palata golffin pariin ja mcilroyn olin jo ostamassa ensin julkaisussa ja ensimmäisessä storen 45e alennuksesta. En raaskinut ostaa. Arvosteluissa on saanut vähän kritiikkiä, mutta parikin jotka kaverilistalla pelailee tuota, ovat kehuneet.

No nyt on sitten 34eurolla storessa ja sopivasti sairaslomaa itsellä, ni ehtii pelailemaan. Lataukseen siis lähti. Saas nähdä miten sisäistää vuosien tauon jälkeen pelin. Ennenvanhaan kun vain klikkailin pari kertaa ja lyönti lähti, nyt sekin kait tehty paljon monimutkaisemmaksi, joten katsotaan miten peli olla riittää.

Huomenna testailen, joten palaillaan silloin. Mut tosiaan keskustellaan tässä muistakin golf peleistä, jos jotain juteltavaa ilmenee. :) ps4:llahan on vissiin se jokin muukin golf peli ilmeisesti ihan hyvä sekin?
 
Vastaus: Golf-pelit

The Golf Club on se toinen, siinä on erittäin hyvä kenttäeditori. Olen tykännyt siitä pelistä kohtalaisesti, siinä golffin pelaaminen on mielestäni parempaa kuin yhdenkään Tiger Woods golffin pelaaminen ilman apuja. Huonona puolena voi sanoa, että vähän suttuinen kuva ja aika raskas peli PS4:lle. Peli ei pyöri oikein hirveän hyvin. Pelattavuus on kuitenkin pirun hyvä ja peli on täynnä hyviä kenttiä, kiitos kenttäeditorin.

Peliin päivitettiin uramuoto myöhemmin, mutta se on aika kuiva jos vertaa parhaimpiin Tiger Woods pelien uramuotoihin. Samoin hahmon muokkaus on luokkaa Driveclub, joten sitä ei käytännössä ole. Tarjouksesta sain 13€:lla ja on mielestäni helposti sen arvoinen golfpeli.

EA:n uusi golfpeli on itselleni kaiken tiedon perusteella iso pettymys, mutta saa nähdä mihin jatko-osat sitten kehittyy.
 
Vastaus: Golf-pelit

Juu ilmeisesti EA tekele on vähän välivuosi vrt. nhl15, siksi en vielä siitä 45e tarjouksestakaan sitä poistanut. Ilmeisesti kentällä pitäis kaiken olla kunnossa, mutta pelimuodot erittäin karsitut, joka ei itseäni niin häiritse nyt kun yritän vain päästä väylä kerrallaan takaisin golf pelien pariin.
 
Vastaus: Golf-pelit

Voi voi kun tekisivät PS4:lle jonkun kasuaalin golfpelin tyyliin Everybody´s Golf :)
 
Vastaus: Golf-pelit

Nyt on mcilroytä testattu pintaraapaisun verran ja kuten odotinkin, kentällä kaikki tuntuu olevan enemmän kuin hyvin. Etenkin kun ei ollut edes pakko ottaa tatti swingiä, vaan vanha kunnon kolmen klikkauksen tyyli on edelleen olemassa. Ei mene hermo pelin hienouteen surkean tatin käytön vuoksi.

Sen sijaan esim pro career on aivan typerä. Ilmeisesti mitenkään ei voi valita, että pelaisi koko kierroksen, vaan kierrokselta pelataan muutama reikä sieltä täältä.
 
Vastaus: Golf-pelit

Sen sijaan esim pro career on aivan typerä. Ilmeisesti mitenkään ei voi valita, että pelaisi koko kierroksen, vaan kierrokselta pelataan muutama reikä sieltä täältä.

Kyllä sen voi valita jostain sieltä valikoista. En nyt tässä ulkoa muista mistä.
 
Vastaus: Golf-pelit

Nyt on mcilroytä testattu pintaraapaisun verran ja kuten odotinkin, kentällä kaikki tuntuu olevan enemmän kuin hyvin. Etenkin kun ei ollut edes pakko ottaa tatti swingiä, vaan vanha kunnon kolmen klikkauksen tyyli on edelleen olemassa. Ei mene hermo pelin hienouteen surkean tatin käytön vuoksi.

Sen sijaan esim pro career on aivan typerä. Ilmeisesti mitenkään ei voi valita, että pelaisi koko kierroksen, vaan kierrokselta pelataan muutama reikä sieltä täältä.

Taitaa olla ainakin sen 34€ arvonen. En oo ku kaverilla joskus ps3 koittanut golf peliä,joten ei näistä oo kokemusta.

Täytyy varmaan hankkia tämä.
 
Masters puuttuu kun lisenssi vanhentunut EA:lla, ura on vain turnauksesta toiseen etenemistä. Eli ei treeniä tms ja ukko kehittyy jollain logiikalla sen mukaan miten pelaat.

Tästä huolimatta kun itsellä taukoa se noin 15v (poislukien se wiin liiketunnistin versio), niin onhan tämä nyt todella hyvä peli. Hieman harmittaa etten aikaisemmin ostanut jo. On nimittäin kentällä todella hyvää golffia.

Vertautuu oikeastaan oikeasti hyvin nhl15:sta. Kentällä kaikki loistavasti, kentän ulkopuolella riisuttua ja selkeä välivuosipainos.

Edit: ja parasta tässä on se, että kun eka kierros meni -1:een ja olin sijalla 12, niin toinen kierros. +3 (pahimmillaan oli jo +5). Tipuin sijalle 97 ja ulos jatkokierroksilta. Viimeisellä reiällä birdie mahdollisuus ja jatkopaikan mahdollisuus. Ohihan se meni.
Miksi toi on hyvä? Kierroksen sulaminen oli täysin minusta kiinni. Aluksi kun meni huonosti, kesti lähes koko kierros koota itsensä. Ei johtunut EA päätöksestä, vaan mun mokasta.

Änärissä ja fifassa kun epäonnistumiset ja tappiot on yleensä kiinni siitä, että peli päättää niin.

Mut kyllä mä siltin voin varauksetta suositella tuohon Storen tarjoushintaan tätä.
 
Vastaus: Golf-pelit

Sitten kun kääntää vaikeusasteen kaakkoon, eli mm.lyönnin suunnittelu vain kartan avulla sekä tuulen ja korkeuserojen mukaan. Eli kaikki avut pois vaan. Moninpelin ihmeelliset muiden pelaajien kuvakulmat ihmetyttää.
Myös pelimuotojen paha karsiminen kyrsii.
 
Vastaus: Golf-pelit

Nyt kun pääsin pelaamaan mcilroyssä turnauksessa täyttä kierrosta, niin peli imaisi täysin mukaansa. Samalla äijä on kehittynyt sen verran, että voi jo vähän riskiä ottaa tietyissä paikoissa.

On huikeaa kun ensimmäinen kierros -1, toisella kierroksella pelaa varmasti, mutta iskee parilla "helpoilla" paikoilla birdiet ja viimeisellä reiällä eagle, kierros päättyi -6 tilanteeseen. Ekaa kertaa siis mukaan kolmannelle kierrokselle.

Fiilis oli huikea, mutta kolmannen kierroksen kolme ekaa reikää bogey. Meinasin heittää ohjaimen seinään, kunnes neljännellä reiällä par3 ja avauslyönti osui lippuun ja meinasi tulla hole in one. Varma birdie kuitenkin. Tästä sain niin huikean fiiliksen, että 5 reikää putkeen birdie. Kolmas kierros päättyi lopulta tilanteeseen -8 ja olen jaetulla 8 sijalla, vain lyönnin päässä jaetusta kolmospaikasta.

On todella hienoa turnauksen aikana oppia paikat joissa teki virheen ja pystyy kääntämään esimerkiksi jopa tupla bogeyn birdieksi. Ja se fiilis kun päättää kierroksen birdiehin tai eagleen. En muista hetkeen koska urheilupeli olisi tuonut näin isoa tyydytystä. Huomenna vielä viimeinen kierros tätä turnausta ja luulen, että pelaan vain varmanpäälle, jottei tule totaalista sulamista.
 
Vastaus: Golf-pelit

Harmittaa tosissaa tässä Rory Mcilroy pelissä noi pelimuotojen puuttumiset. Aikasemmin oli siistii vetää kaverinkaa kerhopelii ja siellä jotain muuta kerhoo vastaan alternateshot pelimuotoo. Se oli parhautta se. Toivottavasti joskus vielä tulis kerho homma tohon mukaan.
 
Vastaus: Golf-pelit

http://youtu.be/u1mL6L-xJ_0

Kyllä tälläinen saa pelifiiliksen ihan kattoon. Aivan nappi kierros, 17 väylää -9 ja viimeisellä par nelosella eagle . Oli aivan huikea päätös.

WTF?
Pelaat apuviivat päällä ja 3clickillä?! Sehän on sama kun ajaisit sitä PCarsia kaikki avut päällä.
Kaikki avut pois vaan ja pelkän kartan ja oman arvioinnin avulla kun alkaa osumaan, niin se vasta on palkitsevan tuntusta.

Vähän niinkuin tää kaveri. Tosin tääkään ei tunnu osaavan sitä kartaa käyttää.
https://www.youtube.com/watch?v=ZTVTHWw6FgA
 
Vastaus: Golf-pelit

WTF?
Pelaat apuviivat päällä ja 3clickillä?! Sehän on sama kun ajaisit sitä PCarsia kaikki avut päällä.
Kaikki avut pois vaan ja pelkän kartan ja oman arvioinnin avulla kun alkaa osumaan, niin se vasta on palkitsevan tuntusta.

Todellakin pelaan. En osaa missään pelissä käyttää tattia. Se liikerata on mun tuntumalle niin surkea, etten saa sitä lähtemään sinne minne pitäisi. Oli siis kyse sitten fps, ajopeli, lätkä tai golf. Golffissa se vain korostuu, kun veto-viiva ruudulla on ihan miten sattuu, vaikka väittäisin sen olevan suora. Ja kuten jo aikaisemmin kerroin, niin mun edellinen kokemus golfiin oli 2000-luvun alun tiger woodsit, jolloin tuolla kolmella klikkauksella juuri pelailtiin ja se on paras tapa mitä golf peliin voi nykyisillä laitteilla saada, tatti on surkea..

Ja avut päällä, totta kai. Mä pelaan tätä siksi, että voin näin lauantai aamuna rennosti löhötä sohvalla, pitää spotifyn taustalla ja saada onnistumisen tunteita. Ens siksi, että 99% lyönneistä menee muualle kuin pitäisi ja tulos olisi +50. Siitä on hauskuus kaukana.

Vähän sama kuin alkaisin pcarsia vetämään pädillä -> kaikki avut päälle.
Golf peli liikkeen tunnistuksella (wii esim), jolloin omalla lyönnillä on oikeasti merkitystä -> avut pois
 
Vastaus: Golf-pelit

Käyttäjässä vika, jos ei osaa tatilla lyödä. Ei ohjaimessa eikä pelissä. Itse kaipaisin aikoinaan Tiger Woods peleissä paljon haastavampaa tuosta lyönnistä, koska käytännössä kaikki lyönnit oli aina suoria. Varsinkin avaukset olivat aina väylällä, vaikka oikeassa elämässä avaaminen on hyvin vaikeaa. Onneksi The Golf Club on tuonut tähän vähän parannusta ja haastetta ilman apuja, sillä nyt ei jokainen lyönti ole enää aina samanlainen.

Jokainen pelaa miten tahtoo ja kaikki eivät ole yhtä hyviä, mutta pelaamalla oppii ja hyvinkin nopeasti. Kaksi kierrosta tatilla ilman apuja niin varmasti alkaa jo sujumaan. Ja se nautinto pelaamisessa moninkertaistuu.

Harmi, että suomalaisilla ei ole oiken kellään The Golf Clubia. Sitä olisi kiva pelailla netissä ja se muistuttaa muutenkin paljon sitä TW 13:sta klubi toimintaa, joka oli erinomaisesti tehty.
 
Vastaus: Golf-pelit

Niin siis sitä vähän sanoinkin, että mun sormille en saa pädin tateilla mitään tuntumaa. Sen vuoksi en voi esim fifaa pelata manuaaleilla, koska syöttö ei yksinkertaisesti lähde sinne minne yritän. Liikerata on mulle aivan liian pieni, jotta tuntisin näiden nakkien alla sen suunnan. Samasta syystä fps pelejä en pelaa, koska mun mielestä tatit ei sovi tähtäämiseen mitenkään. Pädit ylipäätään ei mun makuun sovi kuin avoimen maailman 3rd persoonan peleihin. Siksi pelaankin urheilupelejä avulla ja kaiken muun pelaamisen ratilla/polkimilla. Golffinkin pelaisin liikkeen tunnistuksella jos olisi kalusto ja tila moiselle. Oli nimittäin se wiin woods todella loistava kun kaikki asennot vaikutti lyöntiin.

Koitin tässäkin aluksi tatti lyöntiä useita kertoja ja se tuntuu vain todella typerältä mun makuun, joten miksi lähtisin loistavaa kolmen klikin tapaa siihen vaihtamaan?

Täälläkin joku pyysi everybody's golffia, niin itse haluan pelata sen tyyppistä rentoa golffia oikeassa ympäristössä.
 
Vastaus: Golf-pelit

Jaahas nyt kun oikea golfkausi alkaa oleen paketissa, taidan siirtyä tähän Roryyn. Kesällä pettymys oli valtava kun luin arvostelut, mutta nyt alehintaan lienee ok
 
Vastaus: Golf-pelit

Reilu 2tuntia golffattu ja ihan positiiviset fiilikset pelistä. Aika pihalla vielä koko touhusta,ku enpä oo ennen muutaku kamulla kerran testannu(kännis) ps3:lla jotain golf peliä.

Paremmin onnistui pelaaminen tatilla,toki paljon on vielä opittavaa. Mut pelaamalla/treenaamalla sitä oppii. Mun tapauksessa ei voi sanoa,ett "harjoitus tekee mestarin".

Näin vanhemmiten sitä osaa iloita pienistä asioista--->saa pallon pieneen koloon konsoli pelissä.:D
 
Ylös Bottom