1. Final Fantasy VII Rebirth - Vuoden peli.
En muista milloin viimeksi olisin peliä odottanut näin innolla, eikä tämä pettänyt odotuksia, päinvastoin ylitti ne. Vaikka jo edellinen osa oli loistava, tämä osasi tehdä kaiken paremmin. Iso huoli oli open-world, mikä ei kaikkein säväyttävin lopulta ollutkaan, mutta kuitenkin todella onnistunut, alueet olivat hyvin rakennettuja, erosivat selkeästi toisistaan ja sisälsivät sopivasti tekemistä. Kaupungit varsinkin olivat upeita, kuin olisi lapsuuden mestoille palannut uusin silmin. Tarina itsessään ei isoja loikkia tehnyt, mutta hahmot ja heidän keskinäinen dynamiikka oli se mikä kuljetti seikkailun eteenpäin. Musiikki ja ääninäyttely erinomaista. Sekä taistelu on vain äärimmäisen hauskaa moninlaisilla eri mekaniikoilla ja se on sopivan haastava.
2. Stellar Blade - Vuoden yllättäjä.
Odotin geneeristä soulslikepeliä joita tulee ulos vuodessa tusinan verran, mutta tämä yllätti miten hyvin alun/demon jälkeen imaisi mukaan. Lennokkuus taisteluissa ja liikkumisessa tuntui hyvältä, tarina oli tarpeeksi kiinnostava, myöskin sivutekemisessä oli onnistuttu kun tölkkien kerääminen oli hauskaa ja uusia asuja innolla avasi.
3. Warhammer 40K Space Marine 2 - Vuoden moninpeli.
Hauskinta rymistelyä kavereiden kanssa tälle vuodelle isoilla tykeillä ja raskailla panssareilla.
Kunniamaininnat:
Like a Dragon: Infinite Wealth - Paljon mahtavia hetkiä, mutta välissä peli laahasi.
Helldivers II - En hirveästi ole sitten alkuvuoden pelannut, mutta tähän on kiva aina välillä palata.
Astro Bot - Tarjosi hauskan kevyen seikkailun.
Metaphor: ReFantazio - Todella laadukas peli, mutta turhankin turvallinen.