Gran Turismo 7

Ferraro

Well-Known Member
GT7:n suhteen välittömät ostohalut romahtivat sen jälkeen, kun tajusin, että voin jatkaa Sportin pelaamista rauhassa siihen asti, kunnes hankin pleikkari vitosen, koska ainakin osa olennaisista tiedoista siirtyy sitten suoraan GT7:aan. En usko, että PS4:llä peli on ratkaisevan paljon Sportia parempi. Sittenhän sen näkee kun peli kohta ilmestyy, mitä arvostelijat ovat mieltä asiasta.
Olettaen toki, että Sportin osalta kioskia ei laiteta ihan heti kiinni seiskan ilmestyttyä. Niin tietojen siirtyminen seiskaan kuin ylipäänsä pelin julkaisu myös PS4:lle saattaa indikoida sitä, ettei Sportilla olisi enää erityisen paljoa elinaikaa jäljellä. PD on ainakin aiempien Turismojen kohdalla laittanut verrattain pikaisesti vanhojen pelien servereitä kiinni uudempien pelien julkaisun jälkeen, esim. GT6 sai viimeisen naulan arkkuunsa vain viisi kuukautta puolivalmiina julkaistun Sportin ilmestymisen jälkeen.
 

Deadnight Warrior

Active Member
Pelleilyä rajoittaa tuo aikaisemmassa viestissäni mainitsemani Rating systeemi. Mitä paremmin ja siistimmin ajat, sen todennäköisemmin ajat sellaisten kanssa, jotka niin ikään ajavat siististi.

Nettipeli on toiminut edellisessä Gran Turismossa hyvin, joten oletus on että tässäkin toimii.
Minun aiempi kunnon Gran Turismo -pelikokemus on varmaankin PS2:n ajoilta. Voisiko tuota rating-systeemiä avata tarkemmin, miten se käytännössä onlinekisassa toimii? Saako esim. peräpuskuriin törmäyksestä ja kiilauksien kylkiosumista jotain miinuspisteitä? Mietin vain, että miten tällainen sunnuntaikuski pärjää onlinekilpailuissa, joka haluaisi ajaa rehellisesti kilpaa ilman sikailuja?
 

Doctor Pepper

Well-Known Member
Mietin vain, että miten tällainen sunnuntaikuski pärjää onlinekilpailuissa, joka haluaisi ajaa rehellisesti kilpaa ilman sikailuja?
Ajamalla ensin tarpeeksi kauan muiden perässä kontaktia vältellen, kunnes saa nostettua SR-tason niin korkeaksi, että suurin osa pahimmista sikailijoista jää möyrimään alemmille tasoille.
 

Gunslinger

Well-Known Member
Minun aiempi kunnon Gran Turismo -pelikokemus on varmaankin PS2:n ajoilta. Voisiko tuota rating-systeemiä avata tarkemmin, miten se käytännössä onlinekisassa toimii? Saako esim. peräpuskuriin törmäyksestä ja kiilauksien kylkiosumista jotain miinuspisteitä? Mietin vain, että miten tällainen sunnuntaikuski pärjää onlinekilpailuissa, joka haluaisi ajaa rehellisesti kilpaa ilman sikailuja?

Toi on vaihdellut GTS (2017-2022) elinkaarenaikana valtavasti. Parhaimmillaan tönimisestä tuli sopivan tiukalla linjalla penaltya, loppua kohden sitä on höllennetty ja kokeneet kuskit osaavat halutessaan käyttää sen porsaanreikiä.

Daylyja raceja, eli juuri noita perus rankattuja kisoja voi silti edelleen ajaa yleensä siististi, kunhan muistaa väistää mutkaan agressiivisesti ohittavat kaverit, eikä muutenkaan aja itse liian agressiivisesti. Eli jokaista sijoitusta ei kannata puolustaa ihan yhtä hanakasti kuin voisi oikessa kisoissa kuvitella tekevän.

Odotettavissa on, että uudessa GT7:ssa palataan hiuman tiukempaan valvontaan toisten tönimisessä.

Ja tosiaan aja aluksi kaukana muista ja kerätä Safety raiting-pisteitä puhtaista kisoista. Varsinainen kilpaileminen kannattaa aloittaa vasta Safety raitingin S-tasolla.

Sr=safety raitin
Dr=driven raitin

Sr ilmoittaa kuinka siististi kuski on pystynyt ajamaan viimeaikoina ja kuljettajat laitetaan ensisijaisesti sen mukaan dayly race:hin.

Dr ilmoittaa taas kuinka hyvin kuljettaja on pärjännyt kisoissa. Tämäkin vaikuttaa omaan kisahuoneen mätsäykseen, mutta vasta Sr:n jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

CONTINUE_F5

Well-Known Member
Minun aiempi kunnon Gran Turismo -pelikokemus on varmaankin PS2:n ajoilta. Voisiko tuota rating-systeemiä avata tarkemmin, miten se käytännössä onlinekisassa toimii? Saako esim. peräpuskuriin törmäyksestä ja kiilauksien kylkiosumista jotain miinuspisteitä? Mietin vain, että miten tällainen sunnuntaikuski pärjää onlinekilpailuissa, joka haluaisi ajaa rehellisesti kilpaa ilman sikailuja?
Sikailusta sakotetaan mutta käsittääkseni nyt pieni hiominen ei triggeröi systeemiä, kuten aikoinaan eräiden päivitysten jälkeen.
Monimutkainen järjestelmä kyseessä, jonka toivoisi toteuttavan sen, mitä sillä lopullisesti haetaan eli parempaa online-kokemusta. Mutta kuten tiedetään online, mitä vain voi sattua.
Tässä GTPlaneetan artikkeli järjestelmästä:
https://www.gtplanet.net/unravelling-mysteries-gt-sports-driver-rating-system-improve/

Edit - tässä linkki puhtaan ajon algoritmeihin:
https://www.gtplanet.net/improve-maintain-good-sportsmanship-rating-gt-sport/
 
Viimeksi muokattu:

Routa

Well-Known Member
Markkinointikin näyttäisi olevan kohdillaan.

FL0wuHYX0AUTCXj
 

Deadnight Warrior

Active Member
Toi on vaihdellut GTS (2017-2022) elinkaarenaikana valtavasti. Parhaimmillaan tönimisestä tuli sopivan tiukalla linjalla penaltya, loppua kohden sitä on höllennetty ja kokeneet kuskit osaavat halutessaan käyttää sen porsaanreikiä.

Daylyja raceja, eli juuri noita perus rankattuja kisoja voi silti edelleen ajaa yleensä siististi, kunhan muistaa väistää mutkaan agressiivisesti ohittavat kaverit, eikä muutenkaan aja itse liian agressiivisesti. Eli jokaista sijoitusta ei kannata puolustaa ihan yhtä hanakasti kuin voisi oikessa kisoissa kuvitella tekevän.

Odotettavissa on, että uudessa GT7:ssa palataan hiuman tiukempaan valvontaan toisten tönimisessä.

Ja tosiaan aja aluksi kaukana muista ja kerätä Safety raiting-pisteitä puhtaista kisoista. Varsinainen kilpaileminen kannattaa aloittaa vasta Safety raitingin S-tasolla.

Sr=safety raitin
Dr=driven raitin

Sr ilmoittaa kuinka siististi kuski on pystynyt ajamaan viimeaikoina ja kuljettajat laitetaan ensisijaisesti sen mukaan dayly race:hin.

Dr ilmoittaa taas kuinka hyvin kuljettaja on pärjännyt kisoissa. Tämäkin vaikuttaa omaan kisahuoneen mätsäykseen, mutta vasta Sr:n jälkeen.

Sikailusta sakotetaan mutta käsittääkseni nyt pieni hiominen ei triggeröi systeemiä, kuten aikoinaan eräiden päivitysten jälkeen.
Monimutkainen järjestelmä kyseessä, jonka toivoisi toteuttavan sen, mitä sillä lopullisesti haetaan eli parempaa online-kokemusta. Mutta kuten tiedetään online, mitä vain voi sattua.
Tässä GTPlaneetan artikkeli järjestelmästä:
https://www.gtplanet.net/unravelling-mysteries-gt-sports-driver-rating-system-improve/

Edit - tässä linkki puhtaan ajon algoritmeihin:
https://www.gtplanet.net/improve-maintain-good-sportsmanship-rating-gt-sport/
Jos verkkokilpailussa on vaikkapa parikymmentä muuta kuskia, onko jokaisella sijoituksella merkitystä rankingin kannalta? Eli kannattaako esimerkiksi sijoituksista 11 ja 12 taistella – siististi - loppuun asti?
 

Dragonfly

KonsoliFIN Alumni
Jos verkkokilpailussa on vaikkapa parikymmentä muuta kuskia, onko jokaisella sijoituksella merkitystä rankingin kannalta? Eli kannattaako esimerkiksi sijoituksista 11 ja 12 taistella – siististi - loppuun asti?
Todellakin kannattaa taistella. Vielä parempi jos on esim. lähtenyt ruudusta 15 ja tulee maaliin sijoituksella 12. Kaikki vaikuttaa rankingiin jollain tavalla. Mitä siistimmin pystyy ajamaan, sen parempi.
 

CONTINUE_F5

Well-Known Member
Näin on. Itsehillintä kannattaa. Nimittäin jotta pystyy nostamaan DR-tasoa (yleensä aikaa vievää), pitää SR-tason olla ylhäällä. SR (puhtaan pelin arvo) asettaa katon DR:n (taitotason) nousulle. Tätä yksinkertaistaa se, että SR on suhteellisen helppo ja nopea nostaa jopa S-tasolle. Tosin se voi myös nopeasti pudota. Muistelen jostakin lukeneeni, että yksi isoimmista SR:n pudottajista on kisasta poistuminen. SR-arvon romahdus voi samalla pudottaa myös DR-tasoa.

DR:n isoin kirjainarvo on A+, mutta virallisten FIA-kisojen kävijät (nopeimmat) voivat nousta S-tasolle.

Edit:
Muun muassa taitotasostatistiikkaa, myös muiden pelaajien, voi helposti tarkastella kudosprime.com:issa GT Sport-osiossa syöttämällä pelaajan psn-tunnus sivuston hakukenttään.
 
Viimeksi muokattu:

HaBeZi

New Member
Moi
4.3 on julkaisu päivä...pakko ostos itselle....https://youtu.be/WuBZ5fOqtr4
Tässä retroilua josta itsellä gran turismo ura alkoi
 

jhsa

Well-Known Member
Mitäs kaikkee Sportista siirtyykään tähän seiskaan?

Player data that will be included in this transfer are Driver Rating (DR), Sportsmanship Rating (SR), Liveries (car, helmet and suit) and Decals. Please note that contents related to Scapes, Race Photos and Replays will not be transferred.

■ Ratings​

・Your Driver Rating (DR) and Sportsmanship Rating (SR) status as of February 15 will be transferred to the new game. In some cases there may be some delay to the start date of these transfers.
・These transferred ratings will be applied upon the release of Gran Turismo 7.
・These transferred ratings will also be applied to the Test Season, an online championship planned after the release of Gran Turismo 7.

■ Liveries and Decals​

・Only Liveries created after December 22, 2017 at 4:30 a.m. (UTC) and that have been shared as "Open to All" at the time of the transfer will be carried over.
・All Decals will be transferred, whether it is shared as Open to All, Open to Friends, or not shared at all from My Library.
・Likes and Comments associated to this User Generated Content will not be carried over.
・Content that has been transferred will need to be re-shared in the settings for them to be visible to other players.
・Some Liveries and Decals content may not be transferable because they are not compatible with GT7's new specifications.
・Some transferred designs may not be replicated exactly because of the paintable areas of GT7 are differ from those of GT Sport.
・A maximum of 100 transferred Car Liveries will be displayed at a time in the GT Sport Liveries menu found under GT Auto → Car Customization → Livery Editor → Open Design. If more than 100 liveries are being transferred, additional liveries will be displayed once the displayed ones are imported or deleted. Also, when importing you will need to change your current car to the target car.
・It is possible to further edit Car Liveries once they are imported.
・Helmet/Suit Liveries will be saved in My Items after being imported.
・Decals set to be transferred will automatically be added to My Items.
・It is possible to verify the content ready to be transferred to GT7 from the menus below(*):
 ・Car Livery: GT Auto → Car Customization → Livery Editor → Open Design → All Cars
 ・Helmet/Suit Livery: GT Auto → Driving Gear → Helmet Livery/Racing Suit Livery → Open Design
 ・Decals: Set Showcase → My Library → My Items → Content Type to "Decals"

 
Sisältääkö PS4 versio PS5 version digitaalisen latausoikeuden? Gigantin pikkukuvassa kannesta näyttäisi siltä, mutta verkkiksen vastaavassa mainintaa ei ole. On tuo G29 PS4:ssä kiinni muiden ajopelien takia, niin sillä tässä kyselen, että kummanko version tilaan. PS5:lla todennäköisesti kuitenkin enemmän.

Tähän ei kukaan tainnut vielä suoraan vastata. Ei kuulu suoraan, mutta voi päivittää kympillä PS4 -> PS5.
I also want to confirm today that moving forward, PlayStation first-party exclusive cross-gen titles (newly releasing on PS4 & PS5)–both digital and physical*–will offer a $10 USD digital upgrade option from PS4 to PS5. This will apply to the next God of War and Gran Turismo 7, and any other exclusive cross-gen PS4 & PS5 title published by Sony Interactive Entertainment.

— Jim Ryan, President & CEO, Sony Interactive Entertainment
lähde
 

Jogi

Well-Known Member
Pari videota taas tipahdellut pelistä.. ei voi kuin ihmetellä missä pelillinen esittely, missä uusi biffi. Viimeisin oli tuo Big willow mainos, ihan mitään sanomaton ja pelikuva näytti varsin köyhältä verrattuna oikeaan maisemaan ja ratakuvaan...niin mauton ja hajuton ilman mitään rouheutta. Ajaminenkin näytti taas kuin pulkalla ajaisi siinä missä oikea auto ja kuski tutisi ja heilui... huh huh.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom