Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 - Hurjapäät (Fast And Furious)

Vastaus: GT5 - Hurjapäät (Fast And Furious)

Jos nyt laskin oikein, niin taitaa tällä hetkellä olla 12 ilmoittautunutta(lasketaan mukaan ne, jotka ovat "varauksin" ilmoittautuneet). Odotellaan siis vielä muutamaa mukaan. Porukka tuossa mainitsi, että viikonloppuna on niitä muita sarjoja, niin olisiko sitten ensi viikon alkupuolella(maanatai-keskiviikko) ilta-aikaan sitten joku hyvä aika? Laittakaa ehdotuksia, kommentoin niitä huomenna/ylihuomenna.

Ja muutenkin heittäkää ehdotuksia perusteluineen, jos tulee jotain mieleen. Olisi jännittävää muuten nähdä jo tässä vaiheessa, millä autoilla jo ilmoittautuneet aikovat kisaan osallistua. Ja muutenkin joku kokeneempi voisi laittaa tähän ohjeet, miten tuollainen privaattikisahuone(sitä kautta nämä kisat on kai järjestetty?) oikein isännöidään. Jos minä isännöin huoneen, niin kaikkien osallistujien pitää varmaan lisätä minut PSN-kaveriksi vai? En ole ennen tällaisia kisoja isännöinyt, joten olen vähän hukassa :D

Itse aijon osallistua kisaan tuunaamallani Subaru Impreza WRX STI Spec C Type RA '05:llä. Alla vielä listana oma EHDOTUKSENI kisan säänöistä.

Tehoraja: 502 BHP
Auton minimipaino: 1350 kg(vai haluaako joku välttämättä 1300 kg?)
Renkaat: kaikki sallittu
Ajoavut: vain ABS ja automaattivaihteisto sallittu
Rata: Grand Valley Speedway 20 kierrosta (kisa-aika noin 45 min)
 
Vastaus: GT5 - Hurjapäät (Fast And Furious)

Maanantaisin taitaa olla toi GT5 Super GT Suomi-sarja,jossa on mukana varmasti tännekin ilmoittautuneita...
Täältä ääni keskiviikolle kisapäiväksi...:)
 
Vastaus: GT5 - Hurjapäät (Fast And Furious)

Mahtuuko tuohon alimpaan painoon vanhemmat Subarut ja Mitsut? hiukan paljolta tuntuu.
 
Vastaus: GT5 - Hurjapäät (Fast And Furious)

Mulla ainakin käy arki-illat 20.00 jälkeen. Ja minun puolesta voidaan lyödä nuo teho/painorajat lukkoon.

Tuolta näkee autojen painot, tehot, hinnat ja yms. myGranTurismo.net - Gran Turismo 5 Car Database

Edit. Siinä on oma autoni Mitsun Evo 9. Vajaa 500hp ja painoa 1395kg muistaakseni.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 - Hurjapäät (Fast And Furious)

Ite ilmottaudun kans mukaan jos vaan ajankohta on semmonen että pääsen ajamaan.
 
Vastaus: GT5 - Hurjapäät (Fast And Furious)

Taitaa olla ennemmin voi voi tälle sarjalle.

Mitä nyt katsellut tämän sarjan osallistujia, niin mitä sitten, onko sarjat päällekkäin? Tarviiko joka sarjassa olla samat huippukuskit? :p
Ja juu, ilimottaarun, auton sanon ku muistan :D
 
Vastaus: GT5 - Hurjapäät (Fast And Furious)

...Ajattelitko muuten kuinka tässä sarjassa pärjätä?Nyt et voi ainakaan auton huonoutta syyttää...:D

Sama kait se Timpalle on millä autolla ajaa parin kierroksen jälkeen nurkkaan parkkiin, sadattaamaan (ei hernettä nokkaan ;))
 
Vastaus: GT5 - Hurjapäät (Fast And Furious)

Oliskohan mitään ideaa et olis yks pakollinen varikkopysähdys?
 
Vastaus: GT5 - Hurjapäät (Fast And Furious)

Hyväksytäänkö nuo teho/painorajat(502/1350)? Mun puolesta nuo sopii ja pakollinen varikkokäynti sopii myös.
 
Vastaus: GT5 - Hurjapäät (Fast And Furious)

Mitenkä tua sarja mist Timppa ollaan tuossa pelien lomassa puhuttu. Sarja siis olisi 305hv ja 1000kg autot olisivat normaaleja ns.kauppakasseja. Tuossa lista mitä oon keränny.
Alfa Romeo 147 TI 2.0 Twin Spark -06
Ford Focus ST -06
Ford Focus ST170 -03
Fiat Coupe Turbo Plus -00
Fiat Punto HGT Abarth -00
MB A 160 Avantgarde -98
Renault Clio Sport 2.0 16V -02
Renault Megane Renault Sport -08
Honda Civic Type R -08
Honda Civic Type R (EP) -04
Honda Civic Type R (EK) -97
Honda Civic SiR-II (EG) -91
Honda Integra Type R (DC5) -04
Honda Interga Type R (DC2) -02
Honda Prelude SiR -96
Mazda 323F -93
Mazda Atenza Sport 25Z -07
Mazda Lantis Coupe 2000 Type R -93
Seat Ibiza Cupra -04
Peugeot 207 GTi -07
Peugeot 307 CC Premium AVN -04
Mini COOPER S -07
Mini COOPER S -05
Citroen C4 Coupe 2.0VTS -05
VW Golf IV GTi -01
VW Golf V GTi -05
Volvo C30 R-Design -09
Suzuki Swift Sport -05
Suzuki Swift Sport -07
Mitsubishi FTO GR -97

Tuossa jotain autoja mitä kisaan voisi ottaa mukaan.
 
Vastaus: GT5 - Hurjapäät (Fast And Furious)

Keskiviikkoilta kuullostaa ihan hyvältä myös omasta mielestä, joten jos se enemmistölle käy, niin senhän voi lyödä lukkoon. Ensi viikon keskiviikkonako aloitetaan? Tähän jää väelle sitten viikko aikaa valita auto, tuunata, säätää ja harjoitella rata.

Minun puolestani tuo 502 BHP ja 1350 kg olisivat hyvät rajat, mutta painoa voidaan toki sorvata vielä tarvittaessa 1300 kiloon, jos niin sovitaan. Ja ilman muuta 20 kierroksen kisaan mukaan pakollinen varikkokäynti, koska omalla ajotyylilläni en varmasti saa Imprezani renkaita kestämään koko kisaa :D

Ja tosiaan jos joku jo tällaista kisaa isännöinyt viitsisi laittaa tähän ohjeet, että miten tuo homma käytännössä menee, niin olisin hyvin kiitollinen. Toinen vaihtoehto on tietenkin se, että jos joku muu haluaa ottaa vastuulleen sen kilpailun hostaamisen? Itse olen kyllä valmis hoitamaan tulosten käsittelyn ja mahdollisen sarjan pistetilanteen päivittämisen. Siitä tulikin mieleeni, että jos ihmiset haluavat sitten alkaa sarjaa ajamaan, niin pisteytyksestä olisi varmaan hyvä sopia jo ennen ekaa kisaa. Itse ehdottaisin sitä vanhanmallista 8 parhaalle pisteytystä kaavalla 10-8-6-5-4-3-2-1.
 
Vastaus: GT5 - Hurjapäät (Fast And Furious)

Oma autoni tuohon sarjaan olisi Lexus is F , ja auton värinä Chrome Orange ... Toi on ihan hyvä juttu toi varikkopysäys, mutta vaikea valvoa... jonkun pitää sitten tsekata replayt kunkin kilpailijan osalta... Tietysti jos herrasmiessopimuksella tuo sovitaan, niin silloinhan jokainen myös varikolla käy :)
 
Vastaus: GT5 - Hurjapäät (Fast And Furious)

Oma autoni tuohon sarjaan olisi Lexus is F ... Toi on ihan hyvä juttu toi varikkopysäys, mutta vaikea valvoa... jonkun pitää sitten tsekata replayt kunkin kilpailijan osalta... Tietysti jos herrasmiessopimuksella tuo sovitaan, niin silloinhan jokainen myös varikolla käy :)

Henk. kohtanen mielipide varikkokäynteihin on (vaikka en osallistukkaan sarjaan), että kisan pituudesta kannattaa tehdä sellainen, että varikolla käynnistä on selkeä hyöty.

Esimerkkinä siis, jos kisa on vaikkapa 20 kierrosta (radan mitta vajaa 2 min kierros.). Siinä alkaa hyvin äkkiä n. 10 kierroksen kohdalla huomaamaan, että alkaa jäämään 2-5 sek omista kierroksistaan ja erohan tulee vain kasvamaan pidemmälle mentäessä. Jos varikkokäynti ottaa sitten sen 25-40 sek niin tuon ajan ajaa hyvillä kierroksilla kiinni helpostikkin ennen kisan loppua. Varsinkin viimeiesllä 2-3 kierroksella.

Ne jotka liukastelevat sitten ilman käyntiä loppuun asti, tulevat sen luultavasti karvaasti kokemaan tai sitten ovat jo alusta saakka olleet todella ylivoimaisia ja voivat ajaa säästeliäästi menemään. Tasaväkisillä kuskeilla ei liene epäselvyyksiä kuka vie :)
 
Vastaus: GT5 - Hurjapäät (Fast And Furious)

Parastahan antia näissä kisoissa, joissa on pakollinen varikkokäynti, olisi se, että varikkokäynnin voisi sijoittaa renkaiden kulumisen puolesta mihin tahansa kohtaan kisaa. Eli vaikka ensimmäisen kierroksen jälkeen voisi käydä varikolla, jos putoaa letkan perälle. Tai vaihtoehtoisesti vasta viimeisillä kierroksilla, jos renkaat ovat siihen asti kestäneet hyvin.

Nuo teho/painorajat on ihan hyvät, mutta mielummin kisailisin vaikka torstaina tai tiistaina.
 
Vastaus: GT5 - Hurjapäät (Fast And Furious)

Nuo teho/painorajat on ihan hyvät, mutta mielummin kisailisin vaikka torstaina tai tiistaina.

Pakollinen varikkokäynti ilman muuta, mutta jokainen saa toki valita itse, missä vaiheessa kisaa käy. Itselle ei torstai käy mitekään, mutta tiistai käy kyllä.

Laitetaanko siis TIISTAI vai KESKIVIIKKO? Ehdottaisin huoneen aukaisuajankohdaksi klo 19:30(voi voi, Salkkarit saa nyt jäädä :D) ja kisan aloitusajankohdaksi klo 20. Tällöin olisi puoli tuntia aikaa hakea viimeiset säädöt ja ajaa aika-ajokierroksia.
 
Vastaus: GT5 - Hurjapäät (Fast And Furious)

Pakollinen varikkokäynti ilman muuta, mutta jokainen saa toki valita itse, missä vaiheessa kisaa käy. Itselle ei torstai käy mitekään, mutta tiistai käy kyllä.

Laitetaanko siis TIISTAI vai KESKIVIIKKO? Ehdottaisin huoneen aukaisuajankohdaksi klo 19:30(voi voi, Salkkarit saa nyt jäädä :D) ja kisan aloitusajankohdaksi klo 20. Tällöin olisi puoli tuntia aikaa hakea viimeiset säädöt ja ajaa aika-ajokierroksia.

Mulle kävisi Tiistai paremmin, keskiviikkokin jotenkin...
 
Vastaus: GT5 - Hurjapäät (Fast And Furious)

Mulle kävisi Tiistai paremmin, keskiviikkokin jotenkin...

No ei sulta oo kukaa mitää kysyny :D

Jaa, noin aikaisin, sitten en pääse, koska eukkoa ja kersat verottavat peliaikaa, enkä pääse pelaamaan, kuin vasta ysin pintaan, niin pitäkää tunkkinne... :(
 
Vastaus: GT5 - Hurjapäät (Fast And Furious)

Jaa, noin aikaisin, sitten en pääse, koska eukkoa ja kersat verottavat peliaikaa, enkä pääse pelaamaan, kuin vasta ysin pintaan, niin pitäkää tunkkinne... :(

Huomaa Timppaseni, että kyseessä oli EHDOTUS. Ihan yhtälailla voidaan laittaa kisa alkamaan vaikka klo 22, jos kaikki muut halukkaat pääsevät silloin mukaan. Kyse on kuitenkin vain järjestelykysymyksestä.
 
Vastaus: GT5 - Hurjapäät (Fast And Furious)

OK. No ehdotan itse siis, että alettaisiin tuossa n. klo: 21 aika-ajot :)
 
Ylös Bottom