Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Super GT Suomisarja 2. kausi; LUE 1. VIESTI JA ILMOITTAUDU!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Big-Bad
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Big-Bad

New Member
On tullut aika käynnistää seuraava kausi Super GT -sarjassamme. Kiitokset vielä edellisen kauden osallistujille! Toivottavasti mahdollisimman moni Teistä jatkaa. Ykköskauden lopputulokset näkyy täältä.

Paketti on pysynyt samana kisapaikkojen suhteen. Sääntöihin on tullut pieniä viilauksia, niistä lisää edempänä. Kaiken lähtökohta on ollut se, että saamme entistä tasaisempia kisoja aikaan.

Niille joille sarja ei ole entuudestaan tuttu kerrottakoon, että kisaamme Super-GT -sarjan GT500 -luokan autoilla vakiovirityksissään. Kisoja on yksi per viikko ja sarja sisältää viisi kisaa per kausi. Sarjan tarkoituksena on olla kilpailuhenkinen simulaatiosarja, jossa kilpailijat kunnioittava toisiaan sekä laadittuja ja yleisiä autourheilun sääntöjä.

Haemme nyt uusia (ja vanhoja) kuljettajia sarjaan mukaan. Osallistumisen vaatimuksena on:

-Yli 18 vuoden ikä
-Pelaat (ajat) ratilla ja sisäkuvakulmasta (cockpit view)
-Manuaalivaihteet käytössä
-Autona on sarjaan hyväksytty Super GT -auto (lista alempana)
-Osallistut aktiivisesti kilpailuihin
-Sääntojen noudattaminen
-Olet valmis aloittamaan sarjan maanantaina 21.2.2011


Sarjan säännöt
-Ajetaan viiden viikon mittainen sarja (yksi kisa per viikko), lasketaan pisteet ja aloitetaan uusi kausi
-4/5 osallistuminen, yhden kisan voi jättää siis välistä (neljä parasta sijoitusta lasketaan loppupisteisiin)
-Kisapäivä on maanantai ja alkaa klo 21:00 (lobby auki viimeistään 20:50)
-Aika-ajot alkavat klo 21:10 (mikit mutella tästä eteenpäin)
-Kisa starttaa 21:30
-Kisan mitta noin 40 min. Vajaan 2 min kierrosajan rataa (esim. Suzuka) kierretään siis 20 kierrosta
-Yksi pakollinen varikkopysähdys per kisa (ei rengasrajoitusta)
-Ei virityksiä autoon (ridigity improvementin voi asentaa ja tietysti voi vaihtaa öljyt kun haluaa)

Yleiset reilunpelin säännöt:
[lähde varikkosuora.org]

"1) Tahallinen kolaroiminen ja töniminen radalla on ehdottomasti kielletty!
1.1) Lähdoissä noudattakaa erityistä varovaisuutta! Erityisesti koskee ensimmäiseen mutkaan tultaessa.
2) Edellä ajava saa valita ajolinjan.
2.1) Ajolinjaa saa vaihtaa kuitenkin vain kerran. Tässä pitää kuitenkin käyttää harkintakykyään eikä blokata toista viimehetken oven sulkemisella.
2.2) Mutkiin käännyttyään edellä ajava saa pitää ajolinjansa, jota takaa tulevan pitää kunnioittaa. Kuitenkaan edellä meneväkään ei saa tahallisesti jo rinnalla olevaa kiilata.
3) Oikominen on kielletty. Autosta on kahden renkaan kosketettava aina rataa(asfaltti/muu alusta).
4) Nettikilpailun herrasmiessääntö: Jos sääntörikkeellä (kolarointi, oikominen) pääset toisen edelle, on ohitettua jäätävä odottamaan ja tämä päästettävä edelle.
5) Radalle palaaminen on suoritetta muita häiritsemättä. Käytännössä tämä tarkoittaa loivasti radan suuntaisesti palaamista, ei keskelle tietä kurvaamista.
5.1) Varikolta palattaessa radan sulkuviivoja on noudatettava
6) Kierroksella ohittaville on annettava tietä turvallisen mahdollisuuden tullen.
7) Aika-ajon ja kilpailun aikana mikrofonit on pidettävä hiljaisena. Ainoastaan varikolle menot/poistumiset sekä mahdolliset keskelle tietä spinnaamiset on lupa ilmoittaa. Pidetään nuo kisatilanteet siis siisteinä turhasta löpinästä ja säästetään keskustelut tauoille.

Rangaistukset:
Rangaistuksina voidaan soveltaa kilpailusta tai sarjasta riippuen mm. varoitusta, aikasakkoa, pistemenetyksiä, aika-ajokieltoa, kilpailusta poissulkemista jne.
Yksittäiset kolaritilanteet ja mayhemit tarkastellaan jälkikäteen ja myös näistä voi selkeälle syypäälle rapsahtaa sakkoa
"

Pisteet
1. 100
2. 85
3. 70
4. 60
5. 50
6. 40
7. 30
8. 20
9. 15
10. 10
11. 8
12. 6
13. 4
14. 3
15. 2
16. 1

Paalupaikasta 5 pistettä

Kisa-asetukset
Game Mode: Normal Race
Start Type: Grid start with false start check
Boost: No
Grip Reduction: Real
Grid Order: Fastest First
Penalty: Strong
Race finish delay: 180 sec (=max)
Machanical Damage: Light

Regulation Settings
Car Restrictions: Jokainen ajaa omalla varaamallaan autolla koko kauden
Power: 522bhp (Sisäänajettuna Nissan GT-R työntää 518 bhp)
Weight: 1090 kg (Toyota YellowHat YMS Supra kevein 1090 kg)
Tyre Restrictions: No Limit

[V] No Skid Recovery Force
[V] No Active Steering
[V] No ASM
[V] Driving Line Off
[V] No TCS

ABS saa olla 1

Aikataulu ja radat
-Suzuka Circuit - 20 kierrosta - 21.2.2011
-Fuji Speedway - xx kierrosta - 28.2.2011
-Indianapolis Motor Speedway Road Course - xx kierrosta - 7.3.2011
-Circuit de Monaco (Côte d'Azur) - xx kierrosta - 14.3.2011 (HUOM! Damage pois päältä)
-Nürburgring GP/F - 20 kierrosta - 21.3.2011

HUOM! Oulun seudulla on hiihtoloma muistaakseni maaliskuun toisella viikolla. Pidätän oikeuden muuttaa kalenteria, kosta on pieni mahdollisuus että en ole maisemissa tuolloin. Toivottavasti tämä ei tuota kenellekään ongelmaa.

Sananen Super GT -autoista
Pelistä löytyy 16 kappaletta Super-GT (GT500) -luokan premium autoa (löytyvät premium autojen kaupasta) joilla on tarkoitus kisata vakio virityksissään. Näistä kaikki muut paitsi Nissan XANAVI NISMO Z (SUPER GT) '06 ovat sallittuja. Autoja ei siis viritellä tähän sarjaan (ridigity improvementin voi asentaa). Autoista löytyy sisäänajettuna ja öljyt vaihdettuna reilu 500 hevosvoimaa ja painoa noin 1100 kilogrammaa. Hintaa kilpureilla karvan alle 1 000 000 cr. Linkki autojen kuviin.
Tiedoksi tuleville uusille kuljettajille: Suosituin auto sarjassa tulee olemaan Nissan GT-R jota suosittelen tulokkaille niin tehojen, ajettavuuden kuin sisäkuvakulman puolesta.

Miten osallistun sarjaan?
-Kysy ketjussa epäselvyyksistä ensin
-jonka jälkeen valitsett itsellesi auton (katso lista alempana) ja ilmoitat auton tässä ketjussa
-osta auto vasta kun olen lisännyt Sinun psn käyttäjätunnuksesi kaverilistalleni ja olen kuitannut sinulle yksityisviestillä varmistuksen pleikan kautta

Lista autoista
Kuskit suluissa auton perässä (PSN/Konsolifin tunnus)
Ilmottautuneiden määrä: 7/16


Honda ARTA NSX (SUPER GT) '06
Honda TAKATA DOME NSX (SUPER GT) '06 (Metsapicasso/Tourer)
Honda EPSON NSX (SUPER GT) '08
Honda RAYBRIG NSX (SUPER GT) '06
Lexus ENEOS SC430 (SUPER GT) '08
Lexus BANDAI DIREZZA SC430 (SUPER GT) '06
Lexus PETRONAS TOM'S SC430 (SUPER GT) '08
Lexus DENSO DUNLOP SARD SC430 (SUPER GT) '08
Nissan YellowHat YMS TOMICA GT-R (SUPER GT) '08 (Mulkvist/Big-Bad, anz3lmo76)
Nissan CALSONIC IMPUL GT-R (SUPER GT) '08 (eppe00/RamoSapien, Nordqv1st, Lap_pe )
Nissan MOTUL AUTECH GT-R (SUPER GT) '08
Nissan XANAVI NISMO GT-R (SUPER GT) '08 (teijo67/Tepa67)
Nissan WOODONE ADVAN Clarion GT-R (SUPER GT) '08 (SchudelflossFIN/pulse+)
Toyota YellowHat YMS Supra (SUPER GT) '05 (PGN-1/S^Hansu)
Toyota Castrol TOM'S SUPRA (JGTC) '97


Oletettavissa siis on, että sarja ajetaan lähes kokonaan GT-R'llä. Toivomuksena olisi, että valitsette niitä kohtuu tasaisesti niin ei tarvi katella toistakymmentä saman tallin autoa. Jos saamme tasaisesti jaettua autot, niin tästähän voisimme kehitellä myös tallikohtaisen sarjataulukon.

Tutustu oikeaan Super GT -sarjaan
-Kauden 2010 kisoja löytyy hyvällä kuvalla -> YouTube - Käyttäjän PM910 kanava

EDIT
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

-Yli 18 vuoden ikä
-Pelaat ratilla ja käytät keppivaihteita, (manuaalivaihteet on ehdoton vaatimus)

Nyt on aiemmin "nukkuva" kisafoorumi porukka GT5:n osalta herännyt todella eloon!En tiedä aiheuttiko tämän yleisen "kisakipinän" Joulupäivän kisa vai mikä,mutta ei haittaa,kunhan vain tämä kisojen aktiivinen järjestelemnen saatiin käyntiin...
Nytkin on tosiaan ennalta suunniteltu ja panostettu kisojen järjestämiseen,mutta epäilen noiden kahden kriteerin "miinoittavan" kisat...Itseltä kyllä löytyy keppivaihteet,mutta miten valvot niiden käyttöä ja löytyykö tälläisiä kisaajia riittävästi???(ideana muuten kyllä erittäin hieno...).

EDIT.Aloitusviestiä on nyt muokattu,joten keppivaihteilla ei tarkoitettukaan H-vaihteita...manuaaleilla ajaminen viiksillä taitaa olla melko yleinen käytäntö(tökkimisvaihteilla harvinaisempaa...)...toivottavasti kuitenkin löytyy tähänkin sarjaan osanottoa...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Kiinostais jumbon paikka, mut eipä löydy ku dfgt ratti, joten vaihdekepin käyttö ei mahdollista. Manuaalilla tietty ajan, koska automaatilla ei mitään mahdollisuutta ajaa niin kovaa, ja ilman ajoapuja.

Niin ja linkki muuten ei ainakaan itellä aukea. valittaa jotain et on invalid link tjtn.. siis tuon auton varauslistan linkki.
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Meinaatte siis järkätä "kunnon kisat"?
Se on hyvä, mutta kyllähän "kunnon kisaan" kuuluu enemmän kilpa-ajoa kuin puoli tuntia.
Minimi olis tunti.
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Muuten osallistuisin enemmän kuin mielellään, mutta kun nämä kisat ajetaan samaan aikaan Historic Sarjan kanssa. Siitä porukasta varmasti riittäisi mielenkiintoa tähän sarjaan jos kilpailujen ajankohta olisi toinen.
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Osallistumisestani en tiedä, mutta kuten jo suicidebunny mainitsi, on kisat päällekkäin. Itse en näe äkkiseltään ideaa ruveta järjestemään kisoja täysin samoihin aikoihin toisten kanssa. Varsinkin, kun sarjaanhyväksymiskriteerit ovat tiukat.

Karsii varmasti porukkaa heti kättelyssä aikalailla ja voi hyvinkin käydä niin, että kisa jää torsoksi.

Ihan tämän vuoksi suosittelen valitsemaan jonkun muun ajankohdan. Hyviä kisoja ja toivotaan, että toteutuu!

Edit: niin ja todennäköisesti sotkee vielä jo käynnissä olevia sarjoja, jos järjestetään päällekkäin. Näistä sarjoista huonosti pärjänneet / ei niin esim autosta pitävät lähtevät todella nopeasti vaihtamaan sarjojen välillä ja alkaa aaltoliike. Pilaa monta hyvää kisaa sitten muiltakin.
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Meinaatte siis järkätä "kunnon kisat"?
Se on hyvä, mutta kyllähän "kunnon kisaan" kuuluu enemmän kilpa-ajoa kuin puoli tuntia.
Minimi olis tunti.

Kokonaisaika on nyt tunti aika-ajoineen yms. Mennään tällä aikataululla ensimmäinen kausi ja katotaan saadaanko hc-porukkaa tarpeeksi jolloin voidaan miettiä kisojen mitta uusiksi. Tai vaikkapa ajaa pari kisaa viikossa.
Kokemuksesta tiedän, että yli kymmenen ihmisen aikojen sovittaminen tietylle ajankohdalle nettipeliin ei ole hirveän helppoa. Valitettava kompromissi on pitää kisat lyhyinä. Voidaanhan me toki innokkaimpien kanssa vetää "off-season" useamman tunnin kisoja välipäivinä.

Muuten osallistuisin enemmän kuin mielellään, mutta kun nämä kisat ajetaan samaan aikaan Historic Sarjan kanssa. Siitä porukasta varmasti riittäisi mielenkiintoa tähän sarjaan jos kilpailujen ajankohta olisi toinen.

Kiitos huomiosta, muutin päivän maanantaiksi.
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Kiinnostais kyllä, ei vaan vielä ole rahaa ostaa pirssiä ja oon jo mukana tuossa camarohistoricissa. Sitähän on nyt pari viikkoa ekaa kautta jäljellä, voisiko tämän alun lykätä sen perään?
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Kiinnostais kyllä, ei vaan vielä ole rahaa ostaa pirssiä ja oon jo mukana tuossa camarohistoricissa. Sitähän on nyt pari viikkoa ekaa kautta jäljellä, voisiko tämän alun lykätä sen perään?

Katsotaan löytyykö innokkaita kuinka paljon. Jos näyttää hiljaiselta niin lykätään. Voidaan aloittaa pre-season tyyppisesti pienemmmäkin porukalla.
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Olen mukana. Tosin Nordschleife 1-2h kisa olisi ollut hyvä päätös kaudelle.
Minulla ei ole exceliä, joten en tiedä mitkä autot ovat vapaana.
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Joo, mukana ollaan kun toi päiväkin vaihtui maanantaiksi ,

Eli voisin ajella tolla Lexus Denso Dunlop Sard SC430 ´08 #39 autolla ton sarjan
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Miksi ihmeessä vaaditaan yli 18 vuoden ikä? Miksi kaikki olettaa että henkilö muuttuu asialliseksi vasta/välittömästi kun hän täyttää 18? Juuri kun tulee sarja jota olen odottanut alusta asti niin tulee tuommoinen raja.
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Voisin olla mukana jos porukkaa löytyy. Auton katson lähiaikoina.

Edit: autoksi varaisin CALSONIC IMPUL GT-R 08
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Miksi ihmeessä vaaditaan yli 18 vuoden ikä? Miksi kaikki olettaa että henkilö muuttuu asialliseksi vasta/välittömästi kun hän täyttää 18? Juuri kun tulee sarja jota olen odottanut alusta asti niin tulee tuommoinen raja.

Olen itse vajaa kolmekymppinen ja netissä on tullut pelailtua sieltä viime vuosituhannen puolelta ja kokemus on opettanut rajaamaan peliseuraa. Yksi tärkeimmistä kriteereistä itselleni on juuri ikä.
18 vuotta ei sinänsä tarkoita vielä mitään mutta rajaa pelaajakuntaa edes hieman mahdollisesti parempaan suuntaan. Juniorit ovat "ok", mutta nettiin en heitä peliseurakseni halua.
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Olen itse vajaa kolmekymppinen ja netissä on tullut pelailtua sieltä viime vuosituhannen puolelta ja kokemus on opettanut rajaamaan peliseuraa. Yksi tärkeimmistä kriteereistä itselleni on juuri ikä.
18 vuotta ei sinänsä tarkoita vielä mitään mutta rajaa pelaajakuntaa edes hieman mahdollisesti parempaan suuntaan. Juniorit ovat "ok", mutta nettiin en heitä peliseurakseni halua.

Anna edes jumaliste koittaa, kummiski super gt sarjaa ootellu julkasusta asti. Jos et luota siihen että käyttäytyisin kunnolla, käy vaikka #varikkosuora:lta kysymässä. Ei ikä aina välttämättä meinaa etteikö olisi hyvää peliseuraa.
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Olen itse vajaa kolmekymppinen ja netissä on tullut pelailtua sieltä viime vuosituhannen puolelta ja kokemus on opettanut rajaamaan peliseuraa. Yksi tärkeimmistä kriteereistä itselleni on juuri ikä.
18 vuotta ei sinänsä tarkoita vielä mitään mutta rajaa pelaajakuntaa edes hieman mahdollisesti parempaan suuntaan. Juniorit ovat "ok", mutta nettiin en heitä peliseurakseni halua.
Mitähän mun tähänkin taas pitää tulla kommentoimaan,mutta oma mielipide on,että määrätty ikä ei ole tae "siististi" pelaamiselle,ennemminkin siihen vaikuttaa oma luonteenpiirre.Uskon,että alle 18 vuotiaista löytyisi tähänkin sarjaan monta taitavaa ja sääntöjä noudattavaa kuskia(ja ainahan pelaajan voi potkia ulos sarjasta,jos ajotyyli ei miellytä)...:)

Edit:Myffe näköjään ehtikin jo kommentoimaan saman asian tätä kirjoittaessani...
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Mitähän mun tähänkin taas pitää tulla kommentoimaan,mutta oma mielipide on,että määrätty ikä ei ole tae "siististi" pelaamiselle,ennemminkin siihen vaikuttaa oma luonteenpiirre.Uskon,että alle 18 vuotiaista löytyisi tähänkin sarjaan monta taitavaa ja sääntöjä noudattavaa kuskia(ja ainahan pelaajan voi potkia ulos sarjasta,jos ajotyyli ei miellytä)...:)

+1 Otetaan esimerkiksi vaikka tuo camaro historic sarja, sielläkin on paljon alaikäisiä kuskeja, jotka saavat aikaan ihan kunnon vääntöjä. Enkä ole kyllä kuullut kenenkään haukkuvan heidän ajotapaansa, kyllä ne nuoretkin asiallisesti osaavat kilpailla. Noilla random servereillä on tietenkin eri asia, kun siellä ei mitään sääntöjä ole, ja veikkaan, että silloin kun ruvetaan ajamaan kunnolla kilpaa, niin ne törmäiliä pellet vaihtavat kyllä aika äkkiä serveriä, kun huomaavat ettei pysy edes sen hitaimman kuskin vauhdissa ja niin ollen eivät sitä törmäilyä pysty edes harrastamaan.

Edit: Mainitaan nyt vielä, että eipä ole tähän mennessä vielä tullut tuolla random servereilläkään yhtään suomalaista kuskia vastaan, joka tuota tahallista törmäilyä harrastaisi
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Joo, mukana ollaan kun toi päiväkin vaihtui maanantaiksi ,

Eli voisin ajella tolla Lexus Denso Dunlop Sard SC430 ´08 #39 autolla ton sarjan


Voisin olla mukana jos porukkaa löytyy. Auton katson lähiaikoina.

Edit: autoksi varaisin CALSONIC IMPUL GT-R 08

Varaus kuitattu. Jos meinasit tätä sarjaa varten hankkia kyseisen auton niin odottele vielä että saadaan lisää porukkaa. Alan lisäileen porukkaa kaverilistalleni kunnes kahdeksas osallistuja on saatu messiin.
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Mutta jos jossain vaiheessa päätät sääntöjä löysentää niin itse olen täysillä mukana. Autolla ei väliä, kunhan vain pääsee ajamaan.
 
Ylös Bottom