On tullut aika käynnistää seuraava kausi Super GT -sarjassamme. Kiitokset vielä edellisen kauden osallistujille! Toivottavasti mahdollisimman moni Teistä jatkaa. Ykköskauden lopputulokset näkyy täältä.
Paketti on pysynyt samana kisapaikkojen suhteen. Sääntöihin on tullut pieniä viilauksia, niistä lisää edempänä. Kaiken lähtökohta on ollut se, että saamme entistä tasaisempia kisoja aikaan.
Niille joille sarja ei ole entuudestaan tuttu kerrottakoon, että kisaamme Super-GT -sarjan GT500 -luokan autoilla vakiovirityksissään. Kisoja on yksi per viikko ja sarja sisältää viisi kisaa per kausi. Sarjan tarkoituksena on olla kilpailuhenkinen simulaatiosarja, jossa kilpailijat kunnioittava toisiaan sekä laadittuja ja yleisiä autourheilun sääntöjä.
Haemme nyt uusia (ja vanhoja) kuljettajia sarjaan mukaan. Osallistumisen vaatimuksena on:
-Yli 18 vuoden ikä
-Pelaat (ajat) ratilla ja sisäkuvakulmasta (cockpit view)
-Manuaalivaihteet käytössä
-Autona on sarjaan hyväksytty Super GT -auto (lista alempana)
-Osallistut aktiivisesti kilpailuihin
-Sääntojen noudattaminen
-Olet valmis aloittamaan sarjan maanantaina 21.2.2011
Sarjan säännöt
-Ajetaan viiden viikon mittainen sarja (yksi kisa per viikko), lasketaan pisteet ja aloitetaan uusi kausi
-4/5 osallistuminen, yhden kisan voi jättää siis välistä (neljä parasta sijoitusta lasketaan loppupisteisiin)
-Kisapäivä on maanantai ja alkaa klo 21:00 (lobby auki viimeistään 20:50)
-Aika-ajot alkavat klo 21:10 (mikit mutella tästä eteenpäin)
-Kisa starttaa 21:30
-Kisan mitta noin 40 min. Vajaan 2 min kierrosajan rataa (esim. Suzuka) kierretään siis 20 kierrosta
-Yksi pakollinen varikkopysähdys per kisa (ei rengasrajoitusta)
-Ei virityksiä autoon (ridigity improvementin voi asentaa ja tietysti voi vaihtaa öljyt kun haluaa)
Yleiset reilunpelin säännöt:
[lähde varikkosuora.org]
"1) Tahallinen kolaroiminen ja töniminen radalla on ehdottomasti kielletty!
1.1) Lähdoissä noudattakaa erityistä varovaisuutta! Erityisesti koskee ensimmäiseen mutkaan tultaessa.
2) Edellä ajava saa valita ajolinjan.
2.1) Ajolinjaa saa vaihtaa kuitenkin vain kerran. Tässä pitää kuitenkin käyttää harkintakykyään eikä blokata toista viimehetken oven sulkemisella.
2.2) Mutkiin käännyttyään edellä ajava saa pitää ajolinjansa, jota takaa tulevan pitää kunnioittaa. Kuitenkaan edellä meneväkään ei saa tahallisesti jo rinnalla olevaa kiilata.
3) Oikominen on kielletty. Autosta on kahden renkaan kosketettava aina rataa(asfaltti/muu alusta).
4) Nettikilpailun herrasmiessääntö: Jos sääntörikkeellä (kolarointi, oikominen) pääset toisen edelle, on ohitettua jäätävä odottamaan ja tämä päästettävä edelle.
5) Radalle palaaminen on suoritetta muita häiritsemättä. Käytännössä tämä tarkoittaa loivasti radan suuntaisesti palaamista, ei keskelle tietä kurvaamista.
5.1) Varikolta palattaessa radan sulkuviivoja on noudatettava
6) Kierroksella ohittaville on annettava tietä turvallisen mahdollisuuden tullen.
7) Aika-ajon ja kilpailun aikana mikrofonit on pidettävä hiljaisena. Ainoastaan varikolle menot/poistumiset sekä mahdolliset keskelle tietä spinnaamiset on lupa ilmoittaa. Pidetään nuo kisatilanteet siis siisteinä turhasta löpinästä ja säästetään keskustelut tauoille.
Rangaistukset:
Rangaistuksina voidaan soveltaa kilpailusta tai sarjasta riippuen mm. varoitusta, aikasakkoa, pistemenetyksiä, aika-ajokieltoa, kilpailusta poissulkemista jne.
Yksittäiset kolaritilanteet ja mayhemit tarkastellaan jälkikäteen ja myös näistä voi selkeälle syypäälle rapsahtaa sakkoa"
Pisteet
1. 100
2. 85
3. 70
4. 60
5. 50
6. 40
7. 30
8. 20
9. 15
10. 10
11. 8
12. 6
13. 4
14. 3
15. 2
16. 1
Paalupaikasta 5 pistettä
Kisa-asetukset
Game Mode: Normal Race
Start Type: Grid start with false start check
Boost: No
Grip Reduction: Real
Grid Order: Fastest First
Penalty: Strong
Race finish delay: 180 sec (=max)
Machanical Damage: Light
Regulation Settings
Car Restrictions: Jokainen ajaa omalla varaamallaan autolla koko kauden
Power: 522bhp (Sisäänajettuna Nissan GT-R työntää 518 bhp)
Weight: 1090 kg (Toyota YellowHat YMS Supra kevein 1090 kg)
Tyre Restrictions: No Limit
[V] No Skid Recovery Force
[V] No Active Steering
[V] No ASM
[V] Driving Line Off
[V] No TCS
ABS saa olla 1
Aikataulu ja radat
-Suzuka Circuit - 20 kierrosta - 21.2.2011
-Fuji Speedway - xx kierrosta - 28.2.2011
-Indianapolis Motor Speedway Road Course - xx kierrosta - 7.3.2011
-Circuit de Monaco (Côte d'Azur) - xx kierrosta - 14.3.2011 (HUOM! Damage pois päältä)
-Nürburgring GP/F - 20 kierrosta - 21.3.2011
HUOM! Oulun seudulla on hiihtoloma muistaakseni maaliskuun toisella viikolla. Pidätän oikeuden muuttaa kalenteria, kosta on pieni mahdollisuus että en ole maisemissa tuolloin. Toivottavasti tämä ei tuota kenellekään ongelmaa.
Sananen Super GT -autoista
Pelistä löytyy 16 kappaletta Super-GT (GT500) -luokan premium autoa (löytyvät premium autojen kaupasta) joilla on tarkoitus kisata vakio virityksissään. Näistä kaikki muut paitsi Nissan XANAVI NISMO Z (SUPER GT) '06 ovat sallittuja. Autoja ei siis viritellä tähän sarjaan (ridigity improvementin voi asentaa). Autoista löytyy sisäänajettuna ja öljyt vaihdettuna reilu 500 hevosvoimaa ja painoa noin 1100 kilogrammaa. Hintaa kilpureilla karvan alle 1 000 000 cr. Linkki autojen kuviin.
Tiedoksi tuleville uusille kuljettajille: Suosituin auto sarjassa tulee olemaan Nissan GT-R jota suosittelen tulokkaille niin tehojen, ajettavuuden kuin sisäkuvakulman puolesta.
Miten osallistun sarjaan?
-Kysy ketjussa epäselvyyksistä ensin
-jonka jälkeen valitsett itsellesi auton (katso lista alempana) ja ilmoitat auton tässä ketjussa
-osta auto vasta kun olen lisännyt Sinun psn käyttäjätunnuksesi kaverilistalleni ja olen kuitannut sinulle yksityisviestillä varmistuksen pleikan kautta
Lista autoista
Kuskit suluissa auton perässä (PSN/Konsolifin tunnus)
Ilmottautuneiden määrä: 7/16
Honda ARTA NSX (SUPER GT) '06
Honda TAKATA DOME NSX (SUPER GT) '06 (Metsapicasso/Tourer)
Honda EPSON NSX (SUPER GT) '08
Honda RAYBRIG NSX (SUPER GT) '06
Lexus ENEOS SC430 (SUPER GT) '08
Lexus BANDAI DIREZZA SC430 (SUPER GT) '06
Lexus PETRONAS TOM'S SC430 (SUPER GT) '08
Lexus DENSO DUNLOP SARD SC430 (SUPER GT) '08
Nissan YellowHat YMS TOMICA GT-R (SUPER GT) '08 (Mulkvist/Big-Bad, anz3lmo76)
Nissan CALSONIC IMPUL GT-R (SUPER GT) '08 (eppe00/RamoSapien, Nordqv1st, Lap_pe )
Nissan MOTUL AUTECH GT-R (SUPER GT) '08
Nissan XANAVI NISMO GT-R (SUPER GT) '08 (teijo67/Tepa67)
Nissan WOODONE ADVAN Clarion GT-R (SUPER GT) '08 (SchudelflossFIN/pulse+)
Toyota YellowHat YMS Supra (SUPER GT) '05 (PGN-1/S^Hansu)
Toyota Castrol TOM'S SUPRA (JGTC) '97
Oletettavissa siis on, että sarja ajetaan lähes kokonaan GT-R'llä. Toivomuksena olisi, että valitsette niitä kohtuu tasaisesti niin ei tarvi katella toistakymmentä saman tallin autoa. Jos saamme tasaisesti jaettua autot, niin tästähän voisimme kehitellä myös tallikohtaisen sarjataulukon.
Tutustu oikeaan Super GT -sarjaan
-Kauden 2010 kisoja löytyy hyvällä kuvalla -> YouTube - Käyttäjän PM910 kanava
EDIT
Paketti on pysynyt samana kisapaikkojen suhteen. Sääntöihin on tullut pieniä viilauksia, niistä lisää edempänä. Kaiken lähtökohta on ollut se, että saamme entistä tasaisempia kisoja aikaan.
Niille joille sarja ei ole entuudestaan tuttu kerrottakoon, että kisaamme Super-GT -sarjan GT500 -luokan autoilla vakiovirityksissään. Kisoja on yksi per viikko ja sarja sisältää viisi kisaa per kausi. Sarjan tarkoituksena on olla kilpailuhenkinen simulaatiosarja, jossa kilpailijat kunnioittava toisiaan sekä laadittuja ja yleisiä autourheilun sääntöjä.
Haemme nyt uusia (ja vanhoja) kuljettajia sarjaan mukaan. Osallistumisen vaatimuksena on:
-Yli 18 vuoden ikä
-Pelaat (ajat) ratilla ja sisäkuvakulmasta (cockpit view)
-Manuaalivaihteet käytössä
-Autona on sarjaan hyväksytty Super GT -auto (lista alempana)
-Osallistut aktiivisesti kilpailuihin
-Sääntojen noudattaminen
-Olet valmis aloittamaan sarjan maanantaina 21.2.2011
Sarjan säännöt
-Ajetaan viiden viikon mittainen sarja (yksi kisa per viikko), lasketaan pisteet ja aloitetaan uusi kausi
-4/5 osallistuminen, yhden kisan voi jättää siis välistä (neljä parasta sijoitusta lasketaan loppupisteisiin)
-Kisapäivä on maanantai ja alkaa klo 21:00 (lobby auki viimeistään 20:50)
-Aika-ajot alkavat klo 21:10 (mikit mutella tästä eteenpäin)
-Kisa starttaa 21:30
-Kisan mitta noin 40 min. Vajaan 2 min kierrosajan rataa (esim. Suzuka) kierretään siis 20 kierrosta
-Yksi pakollinen varikkopysähdys per kisa (ei rengasrajoitusta)
-Ei virityksiä autoon (ridigity improvementin voi asentaa ja tietysti voi vaihtaa öljyt kun haluaa)
Yleiset reilunpelin säännöt:
[lähde varikkosuora.org]
"1) Tahallinen kolaroiminen ja töniminen radalla on ehdottomasti kielletty!
1.1) Lähdoissä noudattakaa erityistä varovaisuutta! Erityisesti koskee ensimmäiseen mutkaan tultaessa.
2) Edellä ajava saa valita ajolinjan.
2.1) Ajolinjaa saa vaihtaa kuitenkin vain kerran. Tässä pitää kuitenkin käyttää harkintakykyään eikä blokata toista viimehetken oven sulkemisella.
2.2) Mutkiin käännyttyään edellä ajava saa pitää ajolinjansa, jota takaa tulevan pitää kunnioittaa. Kuitenkaan edellä meneväkään ei saa tahallisesti jo rinnalla olevaa kiilata.
3) Oikominen on kielletty. Autosta on kahden renkaan kosketettava aina rataa(asfaltti/muu alusta).
4) Nettikilpailun herrasmiessääntö: Jos sääntörikkeellä (kolarointi, oikominen) pääset toisen edelle, on ohitettua jäätävä odottamaan ja tämä päästettävä edelle.
5) Radalle palaaminen on suoritetta muita häiritsemättä. Käytännössä tämä tarkoittaa loivasti radan suuntaisesti palaamista, ei keskelle tietä kurvaamista.
5.1) Varikolta palattaessa radan sulkuviivoja on noudatettava
6) Kierroksella ohittaville on annettava tietä turvallisen mahdollisuuden tullen.
7) Aika-ajon ja kilpailun aikana mikrofonit on pidettävä hiljaisena. Ainoastaan varikolle menot/poistumiset sekä mahdolliset keskelle tietä spinnaamiset on lupa ilmoittaa. Pidetään nuo kisatilanteet siis siisteinä turhasta löpinästä ja säästetään keskustelut tauoille.
Rangaistukset:
Rangaistuksina voidaan soveltaa kilpailusta tai sarjasta riippuen mm. varoitusta, aikasakkoa, pistemenetyksiä, aika-ajokieltoa, kilpailusta poissulkemista jne.
Yksittäiset kolaritilanteet ja mayhemit tarkastellaan jälkikäteen ja myös näistä voi selkeälle syypäälle rapsahtaa sakkoa"
Pisteet
1. 100
2. 85
3. 70
4. 60
5. 50
6. 40
7. 30
8. 20
9. 15
10. 10
11. 8
12. 6
13. 4
14. 3
15. 2
16. 1
Paalupaikasta 5 pistettä
Kisa-asetukset
Game Mode: Normal Race
Start Type: Grid start with false start check
Boost: No
Grip Reduction: Real
Grid Order: Fastest First
Penalty: Strong
Race finish delay: 180 sec (=max)
Machanical Damage: Light
Regulation Settings
Car Restrictions: Jokainen ajaa omalla varaamallaan autolla koko kauden
Power: 522bhp (Sisäänajettuna Nissan GT-R työntää 518 bhp)
Weight: 1090 kg (Toyota YellowHat YMS Supra kevein 1090 kg)
Tyre Restrictions: No Limit
[V] No Skid Recovery Force
[V] No Active Steering
[V] No ASM
[V] Driving Line Off
[V] No TCS
ABS saa olla 1
Aikataulu ja radat
-Suzuka Circuit - 20 kierrosta - 21.2.2011
-Fuji Speedway - xx kierrosta - 28.2.2011
-Indianapolis Motor Speedway Road Course - xx kierrosta - 7.3.2011
-Circuit de Monaco (Côte d'Azur) - xx kierrosta - 14.3.2011 (HUOM! Damage pois päältä)
-Nürburgring GP/F - 20 kierrosta - 21.3.2011
HUOM! Oulun seudulla on hiihtoloma muistaakseni maaliskuun toisella viikolla. Pidätän oikeuden muuttaa kalenteria, kosta on pieni mahdollisuus että en ole maisemissa tuolloin. Toivottavasti tämä ei tuota kenellekään ongelmaa.
Sananen Super GT -autoista
Pelistä löytyy 16 kappaletta Super-GT (GT500) -luokan premium autoa (löytyvät premium autojen kaupasta) joilla on tarkoitus kisata vakio virityksissään. Näistä kaikki muut paitsi Nissan XANAVI NISMO Z (SUPER GT) '06 ovat sallittuja. Autoja ei siis viritellä tähän sarjaan (ridigity improvementin voi asentaa). Autoista löytyy sisäänajettuna ja öljyt vaihdettuna reilu 500 hevosvoimaa ja painoa noin 1100 kilogrammaa. Hintaa kilpureilla karvan alle 1 000 000 cr. Linkki autojen kuviin.
Tiedoksi tuleville uusille kuljettajille: Suosituin auto sarjassa tulee olemaan Nissan GT-R jota suosittelen tulokkaille niin tehojen, ajettavuuden kuin sisäkuvakulman puolesta.
Miten osallistun sarjaan?
-Kysy ketjussa epäselvyyksistä ensin
-jonka jälkeen valitsett itsellesi auton (katso lista alempana) ja ilmoitat auton tässä ketjussa
-osta auto vasta kun olen lisännyt Sinun psn käyttäjätunnuksesi kaverilistalleni ja olen kuitannut sinulle yksityisviestillä varmistuksen pleikan kautta
Lista autoista
Kuskit suluissa auton perässä (PSN/Konsolifin tunnus)
Ilmottautuneiden määrä: 7/16
Honda ARTA NSX (SUPER GT) '06
Honda TAKATA DOME NSX (SUPER GT) '06 (Metsapicasso/Tourer)
Honda EPSON NSX (SUPER GT) '08
Honda RAYBRIG NSX (SUPER GT) '06
Lexus ENEOS SC430 (SUPER GT) '08
Lexus BANDAI DIREZZA SC430 (SUPER GT) '06
Lexus PETRONAS TOM'S SC430 (SUPER GT) '08
Lexus DENSO DUNLOP SARD SC430 (SUPER GT) '08
Nissan YellowHat YMS TOMICA GT-R (SUPER GT) '08 (Mulkvist/Big-Bad, anz3lmo76)
Nissan CALSONIC IMPUL GT-R (SUPER GT) '08 (eppe00/RamoSapien, Nordqv1st, Lap_pe )
Nissan MOTUL AUTECH GT-R (SUPER GT) '08
Nissan XANAVI NISMO GT-R (SUPER GT) '08 (teijo67/Tepa67)
Nissan WOODONE ADVAN Clarion GT-R (SUPER GT) '08 (SchudelflossFIN/pulse+)
Toyota YellowHat YMS Supra (SUPER GT) '05 (PGN-1/S^Hansu)
Toyota Castrol TOM'S SUPRA (JGTC) '97
Oletettavissa siis on, että sarja ajetaan lähes kokonaan GT-R'llä. Toivomuksena olisi, että valitsette niitä kohtuu tasaisesti niin ei tarvi katella toistakymmentä saman tallin autoa. Jos saamme tasaisesti jaettua autot, niin tästähän voisimme kehitellä myös tallikohtaisen sarjataulukon.
Tutustu oikeaan Super GT -sarjaan
-Kauden 2010 kisoja löytyy hyvällä kuvalla -> YouTube - Käyttäjän PM910 kanava
EDIT
Viimeksi muokannut moderaattori: