Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hallelujaa Sonera !!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Multeri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Multeri

New Member
Sain soiton Soneran asiakaspalvelusta puoltoista viikkoa sitten, soittaja kaupitteli Soneran matkapuhelin liittymää luvaten puheaikaa ja kertoi Soneran toimivan paremmin kuin Radiolinja.
Ajattelin että otanpa vähän ilmaista puheaikaa kun liittymänavauskin olisi ilmainen. Sopimus paperit ja kortti luvattiin lähettää postitse ja liittymä olisi sitten heti auki kun palauttaisin paperit täytettyinä takaisin Soneralle. Paperit sitten saapuivat hämmästykseni jo seuraavana päivänä, täytin ne ja laitoin postiin.
Odottelin rauhassa ajatellen että kun on joulupyhät ja kaikilla operaattoreilla oli kova kisa asiakkaista niin kestäähän se liittymän avauskin jonkun aikaa. Sitähän voisi kuvitella kun jo viikko ollaan odoteltu niin kusti olisi jo polkenut ja liittymä avattu ja paskat. Numerosta joka minulla luvattiin vastaa joku tuntematon henkilö joka kertoo että hänellä on ollut kyseinen numero käytössään jo jonkin aikaa. Kirjoitus hetkellä olen tunnin verran yrittänyt soittaa Soneran asiakaspalveluun saadakseni jotain järkeä tähän touhuun, toistaiseksi se numero on pysynyt varattuna...

Mitähän sitä kehtaisi vaatia korvaukseksi ?

Kun nyt Soneran leivissä olen ollut muutaman vuoden, en kertaakaan ole kuullut siitä että asiakkaalle tosiaan soitetaan ja kaupitellaan liittymää. Itseasiassa koulutuksessa on monta kertaa paheksuttu tuollaista toimintaa, ja kerrottu että näin ei firmassa toimita. DNA tosin toimii juuri näin.

Liittymän avaus EI ole missään tapauksessa ilmainen jos puheaikaa tarjotaan. Eikä se ole ollut ilmainen nyt pitkään aikaan, voisin jopa sanoa että noin vuoteen. Ei poikkeustapauksia.

Kysymys kuuluukin, kuka sinua on vedättänyt?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Kun nyt Soneran leivissä olen ollut muutaman vuoden, en kertaakaan ole kuullut siitä että asiakkaalle tosiaan soitetaan ja kaupitellaan liittymää.

Kysymys kuuluukin, kuka sinua on vedättänyt?

Meinasin juuri kirjoittaa samaa, että nyt on joku vedättänyt. Mutta mitä hyötyä tuosta vedättäjä saa. Jotakin kiksejä, vai halusiko maksua ennakkoon ? Vai pitikö paperiin laittaa kaikki mahdollinen tieto. Sotusta Visan numeroon asti.

Mutta en ole koskaan kuullut että joku liittymän tarjoaja soittaisi toisen operaattorin numeroon ja tarjoaisi omaansa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Mutta en ole koskaan kuullut että joku liittymän tarjoaja soittaisi toisen operaattorin numeroon ja tarjoaisi omaansa.

DNA tekee näin. Sonera meinasi käsittääkseni haastaa tuosta peräti oikeuteen sillä olivat väittäneet Soneraa ja Radiolinjaa markkinoiden kalleimmaksi vaikka itseasiassa ovat edullisimmat. DNAlla kuitenkin väitettiin että näin ei ole ohjeistettu sanomaan. Mutta kuitenkin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Meinasin juuri kirjoittaa samaa, että nyt on joku vedättänyt. Mutta mitä hyötyä tuosta vedättäjä saa. Jotakin kiksejä, vai halusiko maksua ennakkoon ? Vai pitikö paperiin laittaa kaikki mahdollinen tieto. Sotusta Visan numeroon asti.

Rahaa ei multa ole vaadittu (ainakaan vielä) ja ihan pikanttina yksityiskohtana se se sotu olisi hienosti valmiiksi printattuna siihen sopimukseen.

ja keiu kun kerran olet siellä Soneralla duunissa niin blokataanko teijän asiakaspalvelussa kaikki Radiolinjan liittymästä tulevat soitot vai onko siellä linjat paskana kun kerran en varattu tuuttausta kummempaa vastausta saa sieltä irti.

No oli miten oli minä soitan Kuluttajavirastoon uudenvuoden jälkeen.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Multeri
Rahaa ei multa ole vaadittu (ainakaan vielä) ja ihan pikanttina yksityiskohtana se se sotu olisi hienosti valmiiksi printattuna siihen sopimukseen.

Todella omituista. Jos kyseessä on aito Soneran sopimus, sinulle jäi oma kappale. Skannaa se ja näytä millainen niin osaan kyllä sanoa onko se aito vai ei.

Todella omituista. Jos kyseessä on aito Soneran sopimus, sinulle jäi oma kappale. Skannaa se ja näytä millainen niin osaan kyllä sanoa onko se aito vai ei.

Skannausta joudut oottelemaan siihen asti kun pääsen kouluun eli saat varmaan viimeistään ensi viikolla postia

DNA tekee näin. Sonera meinasi käsittääkseni haastaa tuosta peräti oikeuteen sillä olivat väittäneet Soneraa ja Radiolinjaa markkinoiden kalleimmaksi vaikka itseasiassa ovat edullisimmat. DNAlla kuitenkin väitettiin että näin ei ole ohjeistettu sanomaan. Mutta kuitenkin.

No nyt olen kuullut ;)

Mutta tämä Multerin tapaus on omituinen :confused:

ja keiu kun kerran olet siellä Soneralla duunissa niin blokataanko teijän asiakaspalvelussa kaikki Radiolinjan liittymästä tulevat soitot vai onko siellä linjat paskana kun kerran en varattu tuuttausta kummempaa vastausta saa sieltä irti.

No oli miten oli minä soitan Kuluttajavirastoon uudenvuoden jälkeen.

Asiakaspalvelu on ihan jumissa koska mummot soittavat joulun jälkeen ja kyselevät kaiken mahdollisen kun lastenlapset ovat ostaneet puhelimen lahjaksi. Kauppiaspalvelukin on aivan jumissa.

Kuluttajavirasto tuon osaa ainakin selvittää ellei muuten, normaalisti väittäisin että kyseessä on huijaus mutta mitä tuostakin sitten hyötyy? Mihin muuten palautit kirjeen? Soneralta lähetetään aina palautuskuori johon on painettu osoite ja postimaksu maksettu.

Eipä sieltä asiakaspalvelusta kukaan vastannut mutta sieltä soitettiin minulle. Täti pahoitteli kovasti myyjän tekemää möhläystä. Liittymä aukesi heti ja sain 100 ylimääräistä puheaikaa:D

Eipä sieltä asiakaspalvelusta kukaan vastannut mutta sieltä soitettiin minulle. Täti pahoitteli kovasti myyjän tekemää möhläystä. Liittymä aukesi heti ja sain 100 ylimääräistä puheaikaa:D

:confused: Mistä penteleestä lähtien Sonera on kaupannut liittymiä noin? Sehän on törkeää jälleenmyyjien kanssa kilpailua :mad:

Re: Re: Hallelujaa Sonera !!!

:confused: Mistä penteleestä lähtien Sonera on kaupannut liittymiä noin? Sehän on törkeää jälleenmyyjien kanssa kilpailua :mad:

empä tiiä mistä lähtien mutta eipä paljon kiinnosta kun kerran sain mitä luvattiin

Minulle soiteltiin tänään Soneralta. Puhelu eteni suunnilleen näin:

Sonera-No se-ja-se Soneralta hei! Oisiko pieni hetki aikaa?
feldon-No joo. Olen tässä just kenkiä sovittamassa. Mitäköhän asia koskee?
Sonera-Niin, ajattelin tiedustella paljonko maksat nykyään puheluistasi?
feldon-Anteeksi kuinka?
Sonera-Niin, siis mitenköhän iso puhelinlasku sulla on?
feldon-No on se ihan liian iso. Miten niin...
Sonera-..sitähän minäkin. Ajattelin nimittäin tarjota juuri Sinulle Soneran liittymää. Tiedäthän, että soittaminen maks...
feldon-..anteeksi, mutta akku on vähissä ja minun täytyy nyt suoraan sanoa, että en aio vaihtaa liittymää. Kävin juuri joulun alla läpi eri liittymävaihtoehtoja päädyin siihen että liittymä N (en mainosta tähän väliin) on minulle paras.
Sonera-Ahaa.. noh.. Saanko kysyä mikä liittymä sinulla oli ennen N:ää??
feldon-Saat. Se oli liittymä X, mutta vaihdoin sen N:ään juuri hinnan takia.
Sonera-Just joo.. Ai sen takia vaihdoit. Noh, ei kai mulla sit tässä muuta ollu..
feldon-Noh, kiitos kuitenkin tarjouksesta ja hyvät uudet vuodet.
Sonera-heh heh.. joo.. Sitä samaa!
*click*

En tiedä mikä tämä juttu oikein on, mutta ystäväni ovat saaneet samanlaisia puheluita. Voitko Keiu tarkistaa? Soitto tuli numerosta +35820401.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Voitko Keiu tarkistaa? Soitto tuli numerosta +35820401.
Tapaninpäivänä tuli mulle puhelu tuosta samasta numerosta, mutta en kerenny vastaamaan. :eek: Eipä oo sen jälkeen yrittäny uudelleen.

On tuo pakostakin jonkun palveluntarjoajan numero, Soneran siis ilmeisesti. Koitanpas ottaa selvää huomenna kun menen töihin, tuollainen markkinointi menee mielestäni aika pahasti yli.

tulipa soneralta puhelu minullekkin ja osoitti soneran todella huonoa makua. Soittaja ilmoitti olevansa sonerasta ja tekevänsä tutkimusta kännykän käyttö tottumuksista ( arvasin kyllä oikeat aikeet, kun olin tätä threadiä aikaisemmin lukenut :) ). Vastasin kysymyksiin, jonka jälkeen soittaja rupes kauppaamaan mun "tarpeisiin" sopivaa liittymää.

Ylös Bottom