Tämän ketjun tarkoituksena on auttaa KonsoliFIN-käyttäjiä löytämään peliseuraa Halo 3: ODST:n Firefightiin ja kampanjan yhteistyötilaan. Molemmat pelimuodot tukevat neljän pelaajan verkkopeliä. Yhdeltä konsolilta mukaan mahtuu kaksi pelaajaa. Kummallekaan pelitilalle ei tarjota seuranhakujärjestelmää, joten pelikavereita voi hakea ketjusta tai lisäämällä FireFightFIN-gamertagin listoilleen. Näin ODST-pelaajia voi löytää tutkailemalla FireFightFINin profiilissa näkyvää ystävälistaa.
Firefight on Halon versio selviytymismoodista. Session alussa pelaajilla on käytössään seitsemän henkeä, jotka jaetaan ryhmän kesken. Pelitapahtumat koostuvat aalloista, kierroksista ja eristä. Aalto koostuu satunnaisesti valituista covenant-joukoista, joiden tukena saatetaan nähdä insinöörejä, choppereita, wraitheja, ghosteja ja banshee-lentoaluksia kentästä riippuen.
Yksi kierros koostuu viidestä aallosta. Viimeinen aalto sisältää aina brute-päälliköitä. Kierroksen selvittämisestä palkitaan lisäammuksilla- ja elämillä (yksi per pelaaja). Yksi erä puolestaan koostuu kolmesta kierroksesta. Erien välissä käydään läpi bonuskierros, jonka aikana pelaajat voivat tienata vielä lisää elämiä taistelemalla gruntteja vastaan.
Erän vaihtuessa päälle kytkeytyy pelitapahtumia muokkaavia kalloja. Ensimmäisessä erässä päällä on vain Tough Luck, joka saa viholliset väistelemään kranaatteja ja plasmapalloja entistä tehokkaammin. Vaikeustaso, vihollisten määrä tai kallojen määrä ei skaalaudu pelaajamäärän mukaan. Ennen matsia voidaan kytkeä päälle neljä toissijaista kalloa, jotka eivät suoranaisesti vaikuta pelin vaikeuteen.
Firefight sisältää kahdeksan karttaa, joista kahdesta tarjotaan lisäksi hieman erilaiset yöversiot. Kokonaismäärä nousee näin kymmeneen. Kentät avataan etenemällä kampanjassa. Lista kartoista:
Jokaisesta uniikista (yö- tai päiväversio) kartasta saa saavutuksen, mikäli onnistuu keräämään 200 000 pistettä. Kaikki peruspisteet kerrotaan kertoimella, joka määritellään vaikeustason ja kallojen mukaan.
Firefightiin liittyy myös kaksi muuta saavutusta: Be Like Marty ja Vidmaster Challenge: Endure. Ensimmäinen liittyy Bungien säveltäjään, Marty O'Donnelliin. Sen saamiseksi pelaajan täytyy selvitä kokonainen kierros tappamatta yhtäkään vihollista. Jälkimmäinen puolestaan saadaan kestämällä neljän pelaajan ryhmällä neljännen erän läpi (eli yhteensä 12 kierrosta / 60 aaltoa).
Firefight-tilassa pelihahmonsa voi valita seitsemästä vaihtoehdosta: Rookie, Buck, Dutch, Mickey, Romeo, Dare ja Johnson (Johnson tarjolla vain ennakkotilaustarjouksen hyödyntäneille). Hahmot laukovat repliikkejä taistelun tiimellyksessä (paitsi Rookie). Pelihahmoltaan voi jättää kypärän pois (paitsi Rookielta). Lisäksi panssarin väritystä ja siinä näkyvää logoa voi muokata. Pelaajat tunnistetaan HUD:ssa nelimerkkisen tunnuksen avulla.
Että näin. Taistele, älä kysele!
Firefight on Halon versio selviytymismoodista. Session alussa pelaajilla on käytössään seitsemän henkeä, jotka jaetaan ryhmän kesken. Pelitapahtumat koostuvat aalloista, kierroksista ja eristä. Aalto koostuu satunnaisesti valituista covenant-joukoista, joiden tukena saatetaan nähdä insinöörejä, choppereita, wraitheja, ghosteja ja banshee-lentoaluksia kentästä riippuen.
Yksi kierros koostuu viidestä aallosta. Viimeinen aalto sisältää aina brute-päälliköitä. Kierroksen selvittämisestä palkitaan lisäammuksilla- ja elämillä (yksi per pelaaja). Yksi erä puolestaan koostuu kolmesta kierroksesta. Erien välissä käydään läpi bonuskierros, jonka aikana pelaajat voivat tienata vielä lisää elämiä taistelemalla gruntteja vastaan.
Erän vaihtuessa päälle kytkeytyy pelitapahtumia muokkaavia kalloja. Ensimmäisessä erässä päällä on vain Tough Luck, joka saa viholliset väistelemään kranaatteja ja plasmapalloja entistä tehokkaammin. Vaikeustaso, vihollisten määrä tai kallojen määrä ei skaalaudu pelaajamäärän mukaan. Ennen matsia voidaan kytkeä päälle neljä toissijaista kalloa, jotka eivät suoranaisesti vaikuta pelin vaikeuteen.
Firefight sisältää kahdeksan karttaa, joista kahdesta tarjotaan lisäksi hieman erilaiset yöversiot. Kokonaismäärä nousee näin kymmeneen. Kentät avataan etenemällä kampanjassa. Lista kartoista:
Crater Day / Night
Lost Platoon
Rally Point Day / Night
Alpha Site
Security Zone
Windward
Chasm Ten
Last Exit
Lost Platoon
Rally Point Day / Night
Alpha Site
Security Zone
Windward
Chasm Ten
Last Exit
Jokaisesta uniikista (yö- tai päiväversio) kartasta saa saavutuksen, mikäli onnistuu keräämään 200 000 pistettä. Kaikki peruspisteet kerrotaan kertoimella, joka määritellään vaikeustason ja kallojen mukaan.
Firefightiin liittyy myös kaksi muuta saavutusta: Be Like Marty ja Vidmaster Challenge: Endure. Ensimmäinen liittyy Bungien säveltäjään, Marty O'Donnelliin. Sen saamiseksi pelaajan täytyy selvitä kokonainen kierros tappamatta yhtäkään vihollista. Jälkimmäinen puolestaan saadaan kestämällä neljän pelaajan ryhmällä neljännen erän läpi (eli yhteensä 12 kierrosta / 60 aaltoa).
Firefight-tilassa pelihahmonsa voi valita seitsemästä vaihtoehdosta: Rookie, Buck, Dutch, Mickey, Romeo, Dare ja Johnson (Johnson tarjolla vain ennakkotilaustarjouksen hyödyntäneille). Hahmot laukovat repliikkejä taistelun tiimellyksessä (paitsi Rookie). Pelihahmoltaan voi jättää kypärän pois (paitsi Rookielta). Lisäksi panssarin väritystä ja siinä näkyvää logoa voi muokata. Pelaajat tunnistetaan HUD:ssa nelimerkkisen tunnuksen avulla.
Että näin. Taistele, älä kysele!