Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo: Reach - vinkkejä, ohjeita, kysymyksiä ja peliapuja!

Covenant

New Member
HALO REACH - VINKKEJÄ, OHJEITA, KYSYMYKSIÄ, JA PELIAPUJA !!!


Aloitetaan tämmöisellä:
Nyt tämä on tykitetty sitten vissiin läpi toisista vaikeimmalla tasolla, mutta mikä se ns viimeinen kenttä on, jossa peli alkaa sellaisesta rautaisesta tornista ja koko kenttä on vain sellaista sumua että pitkälle ei näe. Väkeä lappaa vain loputtomasti, osumista tulee myös kypärän visiiriin jälkiä, ja siihen kentään kun lopuksi kuolee niin tämä halo äijä (mikä lie sen virallinen nimi) viskaa kypärän maahan ja peli on siinä? Eli voiko tämänkin kentän päästä läpi? ei jaksanut enään yöllä keskittyä monen tunnin pelaamisen jälkeen tähän kohtaan... :p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: HALO Reach - vinkkejä, ohjeita, kysymyksiä ja peliapuja !

Vastaukset Covenantin kysymyksiin:
halo äijä = Spartan.
"ja peli on siinä" - siinäpä se.
"voiko tämän kentän päästä läpi" - riippuu miten määrittelee kentän läpi pääsemisen, mutta omasta mielestäni voi päästä eli se on läpi kun kuolet.
 
Vastaus: Halo: Reach - vinkkejä, ohjeita, kysymyksiä ja peliapuja!

Voiko noita firefight commendationeita suorittaa custom firefightin kautta?
 
Vastaus: Halo: Reach - vinkkejä, ohjeita, kysymyksiä ja peliapuja!

Eikös pelissä pysty pelaamaan netissä split-screeninä? Niin että ite menisin omalla livetunnuksellani pelaamaan ja toi parempi puolisko tulis "Guestina" mukaan? Homma ei ainakaa pelittäny niin että meen Matchmaking ---> neiti signaa oman tunnuksensa ja liittyy näin ollen automaattisesti partyyn...Sanoo vaan vikailmotusta et: pelaa localina tai liitä toimiva livetunnus partyyn...Auttakkee...=(! Just käytin vipan 48 tunnin lappusen tohon et päästäs pelaamaan...=(
 
Vastaus: Halo: Reach - vinkkejä, ohjeita, kysymyksiä ja peliapuja!

Eikös pelissä pysty pelaamaan netissä split-screeninä? Niin että ite menisin omalla livetunnuksellani pelaamaan ja toi parempi puolisko tulis "Guestina" mukaan? (

Rouvan täytyy valita se "play as guest" vaihtoehto joka on viimeisenä gamertagien alla kun painat "join" nappia. En kyllä tiedä miksi tuo edes antaa valita 2. pelaajan profiilin erikseen jos ei kerran gold tililläkään pääse pelailemaan.. Mutta noin ainakin toimii pomminvarmasti kunhan vain sinulla on gold tili.
 
Vastaus: Halo: Reach - vinkkejä, ohjeita, kysymyksiä ja peliapuja!

Kiitos TeRm0z ja anteeksi tyhmyyteni...=)! 48 tunnin liveajalla homma ei pelittäny...Mutta nyt on kuukausi liveaikaa ja homma toimii...=)!
 
Vastaus: Halo: Reach - vinkkejä, ohjeita, kysymyksiä ja peliapuja!

Aikamoinen spoiler tuolla ketjun alussa.. Ilmeisesti täällä kuitenkin sallittu?
 
Vastaus: Halo: Reach - vinkkejä, ohjeita, kysymyksiä ja peliapuja!

Voi, mutta vain Silver-tasolle. Siitä ylöspäin pitää pelata Matchmakingissa. Ymmärtänet miksi?

Ai voi? En huomannut, että Custom firefightissa commendationien arvot olisivat nousseet minulla yhtään, vaikka pelasin kaksi peliä Firefight classicia kavereiden kanssa, ja toisessa pelissä tuli keräiltyä noita spreetä ja heduja aika paljon, kun 200k pisteeseen asti pelattiin.

Crediittejä sain peleistä huimat 61, eli 0 commendationeista. Mitäköhän mukamas teen väärin?
 
Vastaus: Halo: Reach - vinkkejä, ohjeita, kysymyksiä ja peliapuja!

Kysytään nyt taas tyhmiä että muut saavat nauraa :eek:
Tunnustan, että en ole mikään pelinörtti, ja lapsuudessani ei ollut edes pelikoneita keksitty joten siinä hieman perusteluita ettei tarvitse kuittailla sen enempää...

Onko tähän kyseiseen peliin missään suomenkielisiä ohjeita mistä pääsisi lukemaan, että mitä nämä kaikki pelin jutut tarkoittavat?
Tuota toista Halo reach ketjua luin läpi ja siellä on niin ihmeellistä sanastoa ettei niistä ymmärrä puoliakaan.
Eli niin sanotusti rautalangasta väännetttynä...

Ja sitten tuosta live pelaamisesta, onko olemassa jotain perus ohjeistusta siihen että mitä ne kaikki lukuisat pelimoodit ovat?
On valikkoa valikon perään mm:
-MATCHMAKING
-FIREFIGHT
-CUSTON GAME
-FORGE
Jossain kentässä porukka hyppi jossain pommin ympärillä?
Mitä siinä pitää tehdä?
Eräässä kentässä oli jotain kalloja mitä piti ilmeisesti kerätä?
viedäänkö niitä johonkin kenties?
Eikö tuossa voi pelata jotain tiettyä kenttää pelkästään, kun kone arpoo jonkin äänestys tuloksen perusteella ihan mitä sattuu?
Olisi mukavampaa pelata jotain tiettyä kenttää kerralla, että oppisi edes vähän muistamaan paikkoja jne...
Ja onko kaikki pelaajat randomina heitetty sekaisin? Tuntuu, että aina on vaan vastassa jotain huippu pelaajia jotka kerran ampuvat lähellekkin niin heti lähtee henki yhdestä osumasta,
itse taas saan päästää lippaallisen vastustajan päähän niin ei tapahdu mitään?
Voiko tuossa jotenkin kehittyä voimakkaammaksi tms vai mistä moinen johtuu vaan enkö vaan osaa pelata nykyajan kakaroiden joukossa... :confused:
PS: Pelin ohjekirjassa ei kerrota näistä mitään...
 
Vastaus: Halo: Reach - vinkkejä, ohjeita, kysymyksiä ja peliapuja!

Pelin mukana toimitettavassa ohjekirjassa on niin sanottu pikakurssi peliin (näppäimet sekä näytön infon selitteet), mutta varsinaista materiaalia pelimuodoista sekä muusta vastaavasta on heikosti löydettävissä suomen kielellä.

MATCHMAKING: Laittaa sinut pelaamaan pelin kilpailullista tai yhteistyötilassa tapahtuvaa Firefight-moninpeliä verkossa. Tänne voit mennä joko yksin tai kavereidesi kanssa, peli hoitaa seuranhaun.

FIREFIGHT: Tässä voit pelata yhteistyönä tai yksin pelin Firefight-pelimuotoa. Erona Matchmakingin vastaavaan on, että voit itse säätää lähes kaikkia asetuksia mitä tahdot Firefight pelissä tapahtuvan (mitä eri aalloissa tulee, kuinka voimakkaita viholliset ovat, ovatko Spartanit kuolemattomia jne.). Huonona puolena on se, että tänne eivät yleensä tuntemattomat taikka kaverit ilman kutsua eksy, eli joudut itse hoitamaan mahdollisen seuranhaun.

CUSTOM GAME: Lähes sama kuin edellinen ainoastaan sillä erotuksella, että nyt säädetään kilpailullisen moninpelin asetuksia. Toimii myös hyvin kenttiin tutustumista varten, sekä jos tahdot kavereiden kanssa pelata hiukan erikoisemmilla asetuksilla.

FORGE: Pelin kenttäeditori-työkalu, missä voit kehittää omia karttojasi sekä sijoittaa niihin haluamasi tavarat ihan miten tahdot, jos vain hermoa riittää. Työkalu on mielestäni yhä edelleenkin melkoisen käsi.

Tuo "pommi-pelimuoto" mistä puhut, on varmaankin ollut Assaultia tai sitten Hot Potatoa. Assaultissa peliin syntyy yksi tai kaksi pommia, joka sitten pitää viedä vastapuolen tukikohtaan räjäytettäväksi. Hot Potatossa taasen tiimin pitää pitää pommia hallussaan mahdollisimman kauan. Pommi kuitenkin räjähtää satunnaisin väliajoin, tappaen kantajan ja mahdolliset tiimikaverit jotka ovat eksyneet liian lähelle.

Nimensä mukaisesti matchmaking toimii pelien etsijänä sinulle. Peli yrittää löytää sinulle sopivia vastustajia ja tiimikavereita. Matchmakingiin voi myös mennä kaverin kanssa, jos tuntuu, että yksinäisyys hiipii puseroon. Tuohon ampumiseen sanon vain sen verran, että tähtäin laajenee, mitä nopeampaa tahtia niillä ammut, joten jos esim. DMR:llä ammut, kannattaa ottaa etäisyys huomioon ja hiljentää näpytystahtia. Lyömisestä vielä sen verran, että jos suojia on vähääkään jäljellä, lyöminen ei kuluta laisinkaan energiaa, vie vain suojat nollille. Tässä saattaa olla selitys heikompiin lyönteihisi :)
 
Vastaus: Halo: Reach - vinkkejä, ohjeita, kysymyksiä ja peliapuja!

Pelin mukana toimitettavassa ohjekirjassa on niin sanottu pikakurssi peliin (näppäimet sekä näytön infon selitteet), mutta varsinaista materiaalia pelimuodoista sekä muusta vastaavasta on heikosti löydettävissä suomen kielellä.

MATCHMAKING: Laittaa sinut pelaamaan pelin kilpailullista tai yhteistyötilassa tapahtuvaa Firefight-moninpeliä verkossa. Tänne voit mennä joko yksin tai kavereidesi kanssa, peli hoitaa seuranhaun.

FIREFIGHT: Tässä voit pelata yhteistyönä tai yksin pelin Firefight-pelimuotoa. Erona Matchmakingin vastaavaan on, että voit itse säätää lähes kaikkia asetuksia mitä tahdot Firefight pelissä tapahtuvan (mitä eri aalloissa tulee, kuinka voimakkaita viholliset ovat, ovatko Spartanit kuolemattomia jne.). Huonona puolena on se, että tänne eivät yleensä tuntemattomat taikka kaverit ilman kutsua eksy, eli joudut itse hoitamaan mahdollisen seuranhaun.

CUSTOM GAME: Lähes sama kuin edellinen ainoastaan sillä erotuksella, että nyt säädetään kilpailullisen moninpelin asetuksia. Toimii myös hyvin kenttiin tutustumista varten, sekä jos tahdot kavereiden kanssa pelata hiukan erikoisemmilla asetuksilla.

FORGE: Pelin kenttäeditori-työkalu, missä voit kehittää omia karttojasi sekä sijoittaa niihin haluamasi tavarat ihan miten tahdot, jos vain hermoa riittää. Työkalu on mielestäni yhä edelleenkin melkoisen käsi.

Tuo "pommi-pelimuoto" mistä puhut, on varmaankin ollut Assaultia tai sitten Hot Potatoa. Assaultissa peliin syntyy yksi tai kaksi pommia, joka sitten pitää viedä vastapuolen tukikohtaan räjäytettäväksi. Hot Potatossa taasen tiimin pitää pitää pommia hallussaan mahdollisimman kauan. Pommi kuitenkin räjähtää satunnaisin väliajoin, tappaen kantajan ja mahdolliset tiimikaverit jotka ovat eksyneet liian lähelle.

Nimensä mukaisesti matchmaking toimii pelien etsijänä sinulle. Peli yrittää löytää sinulle sopivia vastustajia ja tiimikavereita. Matchmakingiin voi myös mennä kaverin kanssa, jos tuntuu, että yksinäisyys hiipii puseroon. Tuohon ampumiseen sanon vain sen verran, että tähtäin laajenee, mitä nopeampaa tahtia niillä ammut, joten jos esim. DMR:llä ammut, kannattaa ottaa etäisyys huomioon ja hiljentää näpytystahtia. Lyömisestä vielä sen verran, että jos suojia on vähääkään jäljellä, lyöminen ei kuluta laisinkaan energiaa, vie vain suojat nollille. Tässä saattaa olla selitys heikompiin lyönteihisi :)

-Kiitoksia asiallisesta vastauksesta.
Eiköhät tästä pikkuhiljaa rupea pääsemään perille.

Vieläkö olisi sellainen pelimuoto, että saisi itse valita missä kentässä pelaa
niin olisi mukavempaa ja saisi rauhassa opetella kenttää.
 
Vastaus: Halo: Reach - vinkkejä, ohjeita, kysymyksiä ja peliapuja!

-Kiitoksia asiallisesta vastauksesta.
Eiköhät tästä pikkuhiljaa rupea pääsemään perille.

Vieläkö olisi sellainen pelimuoto, että saisi itse valita missä kentässä pelaa
niin olisi mukavempaa ja saisi rauhassa opetella kenttää.

Suosittelen siis, että siirryt tuohon Custom Games-valikkoon. Siellä saat valita mieleisesi kentän ja pelimuodon, jolloin voit yrittää tutustua niihin.
 
Vastaus: Halo: Reach - vinkkejä, ohjeita, kysymyksiä ja peliapuja!

Nyt on tullut tahkottua kyseistä peliä jonkin verran. Muutamia ihmeellisyyksiä ja ajatuksia toi on tosin herättänyt. Tuosta on mahdoton saada kaikkea irti jos pelaajalla ei ole kunnon englannin kielen päätä se vaikeuttaa pelaamista huomattavasti kun edelleen noissa valikoissa on aina kymmenen alavalikkoa ja säätöä ja valikkoa edelleen piisaa, edelleenkään en ymmärrä puolestakaan mitään vaikka kovasti olen yrittänyt niitä selvittää jopa ilmaisen sanakirjan avulla. Suurelle osalle teistä nämä on tosin itsestään selvyyksiä mutta valitettavasti minulle ei... :p

*Esimerkkinä en ole onnistunut noista "nettipeleistä" pelaamaan mitään muuta pelimuotoa kuin MATCHMAKING, koska en onnistu millään konstilla noissa muissa pelimuodoissa hankkimaan peliseuraa, kovasti olen kyllä yrittänyt mutta tuloksetta...
-Tuossa matchmaking:issa olen suuremmaksi osaksi pelaillut tuota "kaksi vastaan kaksi pelimuotoa kun noissa monessakaan muissa pelimuodoissa ei ole mielestäni juurikaan mitään järkeä, lähinnä perustelen väitökseni sillä, että ei ole mitään järkeä kun pienellä pelikentällä juoksee vaikka 8 pelaajaa ja kaikki juoksee hyppien ja ampuen, siellä kukaan ei selviä kovinkaan pitkään hengissä. jne jne...
Ja se on varamsti kaikista suurin bugi tässä kun pelaaja kuolutaan viskataan lähes keskelle tulitaistelua, on käsittämättömän hienoa suntyä keskelle kenttää ja saada kuti päähän sekunnissa...Ja sekin on todella tyhmää jos nyt otetaan esimerkkinä tuo matchmaking 2vs2 pelimuoto jossa nyt vaikka kaikki neljä ottaa yhteen ja yksi kuolee pois, muut kolme jää taistelemaan vielä niin sinä aikana kuin peli synnyttää tuon kuolleen pelaaja henkiin niin monesti joku muukin noista äsken kolmesta jäljellä olevasta pelaajasta on jo kuollut niin sitten niitä siirretään siihen viereen ja aina ne tulee mukaan samaan taisteluun. Tuollaisessa tapauksessa pitäisi kuollut pelaaja siirtää kentän toiseen laitaan niin että se ei enään pääsisi härkkimään uudelleen samaan tilanteeseen. Ja toi uudelleen syntymis aika voisi olla tuossa tapauksessa vaikka hiukan pidempi :mad:

Sitten peli on herättänyt myös jokusia "tyhmiä kysymyksiä":

*Miksi joillain pelaajilla on pää tulessa? jokin erikois kypärä...

*Miten jotkut vastustajat voi selvitä hengissä vaikka ammun heitä sniper tarkkuus kiväärillä silmien väliin tai päähän, itse kuolen kuitenkin joka laakista?

*Miten jotkut vastustajat voivat selvitä hengissä vaikka huitaisen niitä oikealta etäisyydeltä "valomiekalla" itse olen aina vainaa kun vastustaja pääse hipaisemaankaan minua.

*Miksi aiemmin matchmaking pelimuodossa oi käytettävissä lentoreppu, näkymättömyys, valomiekkoja, kirves, neulapyssy mutta nyt ne on poistettu, johtuuko siitä kun on pelannut enemmän niin niillä tehdään vaikeutta lisää?

Kaiken kaikkiaan muutenhan kyseessä on käsittämättömän hieno ja loistava peli :)
 
Vastaus: Halo: Reach - vinkkejä, ohjeita, kysymyksiä ja peliapuja!

*Esimerkkinä en ole onnistunut noista "nettipeleistä" pelaamaan mitään muuta pelimuotoa kuin MATCHMAKING
Sitten peli on herättänyt myös jokusia "tyhmiä kysymyksiä":

*Miksi joillain pelaajilla on pää tulessa? jokin erikois kypärä...

*Miten jotkut vastustajat voi selvitä hengissä vaikka ammun heitä sniper tarkkuus kiväärillä silmien väliin tai päähän, itse kuolen kuitenkin joka laakista?

*Miten jotkut vastustajat voivat selvitä hengissä vaikka huitaisen niitä oikealta etäisyydeltä "valomiekalla" itse olen aina vainaa kun vastustaja pääse hipaisemaankaan minua.

*Miksi aiemmin matchmaking pelimuodossa oi käytettävissä lentoreppu, näkymättömyys, valomiekkoja, kirves, neulapyssy mutta nyt ne on poistettu, johtuuko siitä kun on pelannut enemmän niin niillä tehdään vaikeutta lisää?

Kaiken kaikkiaan muutenhan kyseessä on käsittämättömän hieno ja loistava peli :)

Matchmaking ei ole pelimuoto, vaan se on "nettipeli" eli se seuran hakujärjestelmä ja kaikki pelimuodot löytyy sen alavalikoista "PLAYLIST"-> "Competitive = ns sosiaaliset pelimuodot sis kaikkea mahdollista", "Arena = kilpailullinen" ja "Cooperative = yhteistyö + muut konetta vastaan muodot".

Pää tulessa = on ostanut legendary editionin, jonka mukana koodi kyseiseen pottaan. En ole varma voiko muualta saada tällä hetkellä.

No "ainahan" me kaikki osutaan päähän on yksi selitys tai sitten yksinkertaisesti sinulla tai vihulla on huono internet yhteys. Ja joissain pelimuodoissa AI vihuilla tupla shieldit, niin silloin on pakko osua kahdesti.

Ne kuuluisat yhteydet ja luulen osuneeni pätee myös miekassa.

Miksi osa tavarasta on poistettu. No kirjoituksestasi päätellen olet onnistunut pelaamaan vain arenaa, niin uusimman pelilista päivityksen myötä arenasta poistu osa turhuuksista (IMO). Jos kuitenkin haluat pelit ja vehkeet käyttöön, niin kokeile Matchmaking->Competitive->Team Slayer.
:cool:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo: Reach - vinkkejä, ohjeita, kysymyksiä ja peliapuja!

Miksi osa tavarasta on poistettu. No kirjoituksestasi päätellen olet onnistunut pelaamaan vain arenaa, niin uusimman pelilista päiviytksen myötä arenasta poistu osa turhuuksista (IMO).

Täytyy kuitenkin ihmetellä, miksi helvetissä tuo Armor Lock on jätetty Slayer Prohon. Vihattavin AA koskaan.
 
Vastaus: Halo: Reach - vinkkejä, ohjeita, kysymyksiä ja peliapuja!

Indeed Paavi indeed. No allekirjoittanut Bumber Jumperilla kärvistelee, kun ei jetpackit ja AAt siihen edes taivu, jos vaikka haluiskin kokeilla turhuudella turhuutta vastaan.
Ja topiciahan oli, että tarkkana button layoutin kanssa
 
Vastaus: Halo: Reach - vinkkejä, ohjeita, kysymyksiä ja peliapuja!

Tuohon miekkailuun vielä Covenantille sen verran, että miekan iskun voi "torjua", näpäyttämällä lyöntinäppäintä oikealla hetkellä. Tällöin vastustaja ei kuole, menettää vain suojat. Tämän jälkeen on kylläkin varsin helppoa huitaista miekalla pari kertaa uudestaankin, jolloin vastustaja varmasti kuolee. Tästä uskon sinulla olleen tuon tappamisen kiinni. :)

Pelaamassasi 2vs2-pelimuodossa vaihtuu kuukausittain Armor Abilityt sekä muut ominaisuudet. Esimerkiksi tässä kuussa pelimuotona on Slayer Pro, aloitusaseina toimivat DMR ja pistooli sekä Armor Abilityjä on vain 3. Ensi kuussa on sitten taas uudet kujeet.
 
Vastaus: Halo: Reach - vinkkejä, ohjeita, kysymyksiä ja peliapuja!

Tuohon miekkailuun vielä Covenantille sen verran, että miekan iskun voi "torjua", näpäyttämällä lyöntinäppäintä oikealla hetkellä. Tällöin vastustaja ei kuole, menettää vain suojat. Tämän jälkeen on kylläkin varsin helppoa huitaista miekalla pari kertaa uudestaankin, jolloin vastustaja varmasti kuolee. Tästä uskon sinulla olleen tuon tappamisen kiinni. :)

Pelaamassasi 2vs2-pelimuodossa vaihtuu kuukausittain Armor Abilityt sekä muut ominaisuudet. Esimerkiksi tässä kuussa pelimuotona on Slayer Pro, aloitusaseina toimivat DMR ja pistooli sekä Armor Abilityjä on vain 3. Ensi kuussa on sitten taas uudet kujeet.

Dodiih.
Tämä selittääkin varmasti parhaiten tuon miekalla huitaisun, että voi suojautua. :cool:
Useasti, vaikka olen huitaissut ja osuma on mennyt 100%varmasti perille niin eipä ole vastustaja kuollut laakista.

Ja empä tuotakaan tiennyt, että tuollaisia muutoksia tulee kuukausittain :)

Ja tuohon aiempaan palatakseni niin tarkoitin sniper kiväärillä ampumista myös 2vs2 matchmakingissa , eli vaikka losautan vastustajaa sillä silmien väliin niin se ei vain kuole... Testattu mm niin että vastustaja on vissiin mennyt tauolle ja sen hahmo vain seisoo paikoillaan.
 
Vastaus: Halo: Reach - vinkkejä, ohjeita, kysymyksiä ja peliapuja!

Ja tuohon aiempaan palatakseni niin tarkoitin sniper kiväärillä ampumista myös 2vs2 matchmakingissa , eli vaikka losautan vastustajaa sillä silmien väliin niin se ei vain kuole... Testattu mm niin että vastustaja on vissiin mennyt tauolle ja sen hahmo vain seisoo paikoillaan.

Voisiko olla, että sekoitat nyt DMR:n Sniperiin? Kummassakin on siis kiikaritähtäin, mutta DMR:ssä se on pyöreä ja Sniperissa suorakulmainen(ja suurentaa myös paljon enemmän). DMR ei tapa yhdestä, vaan laukauksia tarvitaan vähintään viisi, joista viimeinen päähän.

Jos tosiaan Sniper on kuitenkin käytössä eikä se tapa pääosumasta, on kyllä kumma juttu.
 
Ylös Bottom