Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hankkimisen arvoiset pelit

Kluge

New Member
Tilasin juuri DS konsolin jenkeistä ja Mario 64 DS:n sainkin jo joululahjaksi. Nyt olen tilaamassa vg+:sta yhden tai kaksi peliä lisää ja olen miettinyt mikä seuraavista olisi järkevä tilata odottelupeliksi siihen asti että Eurooppaan mokomat pelit sun muu rantautuvat.

Feel The Magick XY/XX
+Hieno idea
+Hauskan kuuloiset minipelit
+Ainoa laatuaan
+Hyödyntää hyvin DS:n ominaisuuksia
-Lyhyt

The Urbz: Sims In The City
+Käsittääkseni pitkäikäinen
+Monipuolinen (minipelit, keskustelut, kaupunki...)
-Kuulemma aika pitkälti GBA oloinen peli
-Vain minipelit hyödyntävät kunnolla kosketusnäyttöä

Spiderman 2
+Spiderman
+Grafiikka
+Vaikeusaste
-Vaikeusaste
-Raivostuttavia tehtäviä
-Uudelleenpeluuarvo ei varmaankaan ole päätähuimaava

Eli ylle listasin niiden pelien plussat ja miinukset, joista aion yhden tai kaksi tilata. Kertokaa omia kokemuksianne ja muita mielipiteitä. Mikä kannattaisi tilata siis siiheksi kunnes DS julkaistaan täällä peliensä kera.
 
Vastaus: Hankkimisen arvoiset pelit

Tuo Feel the Magic oli ainakin minulle pieni pettymys, koska koostuu vain erilaisista minipeleistä ja Mario 64 DS:n minipelit on paljon hauskempia, vaikka ovatkin vain bonuksena.
Tuoreita toimivia ideoita peli on täynnä, mutta mistään ideasta ei olla otettu irti tarpeeksi. Ihan hauska ja omaperäinen silti, mutta mario rökittää tämän aika pahasti.

Asphalt Urban GT ja Mr Driller: Drill Spirits saattaisivat olla myös kohtalaisen hyviä, joista jälkimmäinen on puzzle pelien ystäville varmasti huippu valinta.

Wario Ware Touched! on mahtava peli jos jatkaa samaa tasoa mitä GBA:lla nähtiin, mutta jenkki julkaisu taitaa olla vasta helmikuun 14. Helmi- ja Maaliskuussa tulee muitakin melko kiinnostavia pelejä. esim.
-Need for Speed: Underground
-Super Mario Bros DS
-Sonic DS
-Viewtifull Joe
-Rayman DS
-FF-Crystal Chronicles
-Yoshi's Touch & Go
-Goldeneye: Rogue agent

Huomasin muuten tuossa julkaisuaikoja lukiessa että Animal Crossingin julkaisu on siirtynyt syyskuuhun.. Prkl. Piti tulla jo tässä kuussa.
 
Vastaus: Hankkimisen arvoiset pelit

Luonnollisesti ostan monia mainitsemiasi pelejä, mutta nyt jo julkaistuista olisi tarve tilata jokin, jotta jaksan pelailla DS:ä eurojulkaisuun asti, kun sen viikon sisällä tulen saamaan. Mr. Driller ei ole oikein vakuuttanut minua ja Asphalt: Urban GT:stä en paljoa yksityiskohtia tiedä. Onko sen pelattavuus hyvä? Entä paljonko pelimoodeja siinä on? Entä autoja? Nyt olen kyllä jokseenkin kallistumassa ainakin FtM:n puoleen, koska ainoastaan se tuntuu todelliselta DS peliltä noista mainitsemistani. Enköhän kuitenkin jonkun toisenkin noista tilaa, koska FtM on niin lyhyt peli.
 
Vastaus: Hankkimisen arvoiset pelit

Kyseessä on paranneltu versio N-Gagelta tutusta Asphalt Urbanista.
Grafiikka on tarkempaa, nätimpää, pyörii sulavasti 60fps ja 4 pelaajan moninpeli on muuttunut 5 pelaajan moninpeliksi. Peliä on vähän vaikeutettu esim. nitrojen jatkuva latautuminen on poistettu. Eroja on varmasti muitakin. Lisenssoituja autoja löytyy esim Jaguar, Hummer, Lamborghini, volkkari ja näitä pääsee sitten tunaamaan jos rahaa löytyy. Mikään äärimmäisen hyvä peli ei ole varmasti kyseessä, mutta saattaa viihdyttää pitkäänkin.

Taskufin arvio N-Gage versiosta http://www.konsolifin.net/arvostelu.php?platform=gba&id=175
Gamespot arvio DS versiosta http://www.gamespot.com/ds/driving/asphalturbangt/review.html

Peli on saanut aika paljon haukkuja siitä että se ei käytä DS:n ominaisuuksia hyväkseen. Tuommoista kritiikkiä on jotenkin vaikea ymmärtää. Miksei DS:lle saisi tehdä perinteisempiäkin pelejä kerta se on niihinkin kykenevä :p Ristiohjain ja kaikki perusnapit löytyy.

Feel the Magic on myös ihan mukavaa matkapelattavaa ja on ehdottomasti tuon vajaan 30 arvoinen mitä siitä pyydetään. Ja pääseehän siinä hiplaamaan voihkivaa nättiä tyttöä ;) Hirmunen vikisijä ja läähättäjä se on...
 
Vastaus: Hankkimisen arvoiset pelit

Kiitos. Asphalt: Urban GT:n osalta taidan hilyni säästää, mutta FtM on pakko tilata. Onko kellään kokemuksia Urbzista tai Spiderman 2:sta? Mahtaisiko vg+ olla edullisin paikka tilata? Ainakin FtM irtoaa sieltä suht halpaan hintaan.
 
Vastaus: Hankkimisen arvoiset pelit

Juttua Yoshi's Touch & Go:sta.

Peli hyppäsi meikäläisen odotuslistan kärkipäähän aika vauhdilla, sillä maukkaalta vaikuttaa ja (jenkki)julkaisukin on jo maaliskuussa.
 
Vastaus: Hankkimisen arvoiset pelit

kaba sanoi:
Juttua Yoshi's Touch & Go:sta.

Peli hyppäsi meikäläisen odotuslistan kärkipäähän aika vauhdilla, sillä maukkaalta vaikuttaa ja (jenkki)julkaisukin on jo maaliskuussa.
Itsekin olen odottanut tuota jo siitä lähtien, kun luin gamespotin ennakon siitä. Tilasinpa muuten Spiderman 2:n käytettynä ja FtM:n uutena eBaysta. Spidermanille tuli hintaa 25$ ja FtM:lle 35$. Saapuvat ilmeisesti ensi viikon aikana.

Nyt on muuten The Urbz pelattu läpi ja tässä hyviä ja huonoja puolia:

+Hauskat keskustelut
+Muutama hyvä minipeli
+Hauskat henkilöt
+Tekemistä riittää

-Grafiikka
-Äänet
-Ei hyödynnä DS:n ominaisuuksia erikoisesti

Kaikenkaikkiaan The Urbz on ihan hyvä paketti ja nälkäisemmille pelaajille varmasti ostamisen arvoinen.
 
Vastaus: Hankkimisen arvoiset pelit

Viisastuinpa sen verran että tuo Yoshi on jo julkaistu Japanissa, joten taitaapa lähteä huomenna tilaukseen. Eipä tuota maaliskuuta millään viitsi odottaa.
 
Vastaus: Hankkimisen arvoiset pelit

Minulla on Super Mario 64 DS, Chokkan Hitofude, Daigasso! Band Brothers ja tänään saapunut Catch! Touch! Yoshi!

Mario ei juurikaan napannut, työllä ja tuskalla jaksoin 30 tähteen asti ja siihen se taitaa, ainakin tältä erää, jäädä. Tämä oli ensi kerta kun 64:ää pelaan ja Sunshinen jälkeen tämä tuntui tylsältä ja mielikuvituksettomalta. Maailman eheys ja "sisäinen logiikka" eivät mielestäni toimineet lainkaan niin hyvin. Toki tässäkin pelissä hetkensä oli, mutta nekin laimistuivat voimakkaasti ohjauksen johdosta. Ohjauksen kyllä voisi sanoa toimivan ja täten ikään kuin on täyttävinään tehtävänsä, mutta sen verran epämielekästä hommaa se pelaamisesta teki, että kaikki imu katosi, joka pelin maailman puolesta imukkuudesta vielä kadotettavissa oli.
Kannattanee tosin muistaa, että minun pelini on japaninkielinen ja minä en. Se tekee kokonaisuudesta varmasti vieläkin irrallisemman. Ainakin vähän.

Chokkan Hitofude on sekin sellainen murheen kryyni, että suosittelemaan en rupea. Nintendo saisi väsätä tälle kuitenkin jatko-osan, oikein toteutettuna perusidea kantaisi varsin hyvin. Toimimattomuus perustuu pitkälti siihen, että checkmate-tila on liian helppo ja lyhyt, muut pelimuodot älyttömiä rikkonaisuudessaan; checkmatea voisi verrata huviltaan japanilaisiin ristikoihin, mutta on kovin kovin lyhyt, "arcade-tilat" taas, kuten sanottua, olivat ainakin minun makuuni niin kummallisesti suunniteltuja, että kuittaan ne tähän rikkinäisinä.

Daigasso! Band Brothers, ensimmäinen DS-pelini, on mielestäni älyttömän hyvä. Sanoisinpa, että yksi parhaista pelikokemuksistani ikinä. Tykkään pelissä oikeastaan aivan kaikesta. Biisilista on niin hyvä kuin biisilista voi olla, joskin musiikkimakuni ylipäätään on täysin kaikkiruokainen. Haastetta löytyy, juuri niin kuin haastetta kuuluu löytyä! PRO-tasojen läpäiseminen niin täydellisesti, kuin haluan, on helvetinmoinen urakka: uskonpa pelaavani tätä vielä kuukausia. Ulkoiset seikat ovat nekin juuri sitä, mitä peliltä haluan. Jopa MIDI-soundit, joita on haukuttu, vain kutkuttavat mielen juustopuolta! PRO-edit-modeen en ole itse vielä tutustunut, mutta siisti sekin on. Vaivalloinen, mutta siitäkin huolimatta niin ziizti että suussa maistuu messinki. Ja moninpeli! Siitäkään ei ole vielä henk. kohtaista kokemusta, mutta jos johonkin peliin moninpeli sopii, niin tähän!
Tää on täydellinen peli!!1!!11
Lienee vielä paikallaan mainita, että Donkey Kongat ovat ainoa kokemukseni rytmipeleistä tämän lisäksi. Niistä en varsinaisesti pitänyt, vaikka kyllä niitäkin muutaman tunnin pelaa, jos pelaamaan alkaa. Olen alkanut kolme kertaa.

Catch! Touch! Yoshi! tuli tänään. Olen pelaillut sitä muutaman tunnin. Tämä voi olla myös täydellinen peli!!1!!11 En kuitenkaan tiedä vielä varmaksi, on nähkäät mahdollista, että pelattava loppuu kesken. Että tätä ei voi vääntää kuukausia. Siitä olen kuitenkin niin varma, kuin muutaman tunnin pelaamisen puolesta varma olla voin, että rahalleni saan vastinetta tarpeeksi, ellen sentään enempää kuin tarpeeksi.

Tulevista peleistä minua kiinnostaa Meteos. Se kiinnostaakin tosi paljon, toivon siitäkin tulevan täydellinen peli!!1!!11
Castlevania DS kiinnostaa minua myös, mutta hyvin nöyrästi. Castlevaniat ovat minulle arjen pieniä iloja, joista ei parane turhaan hehkua. Vaikka kun puheeksi nousee, niin KYLLÄ MIELI TEKIS.
Lost in Blueen, Gyakuten Saibaniin ja Kenshuui Tendo Dokutaan lienee paikallaan tutustua, mutta innostuksen tippaakaan ei oikein meinaa saada puristettua.

Ridge Racers DS ja Mr. Driller Drill Spirits kiinnostaisivat omalla tavallaan. RR:n laadun puolesta pelkään ja Mr. Driller Drill Land minulla on GameCubelle ja raha on rahaa.
Puyo Puyo Feverin hankin, mutta en tiedä hankinko sen DS:lle vai Cubelle. Olisikin itse asiassa oikein kiintoisaa kuulla tuon DS-version kontrolleista, näytteleekö stylus mitään roolia?

Heihei.
 
Vastaus: Hankkimisen arvoiset pelit

kaba sanoi:
Viisastuinpa sen verran että tuo Yoshi on jo julkaistu Japanissa, joten taitaapa lähteä huomenna tilaukseen. Eipä tuota maaliskuuta millään viitsi odottaa.


Huh, kahden viikon tuskainen odotus päättyi tänään, kun kävin noutamassa pelin postista.

Puolituntisen pelailun perusteella täytyy sanoa, että kyseessä on kaikkea muuta kuin perinteinen tasohyppely - onneksi pelkästään hyvässä mielessä.

Varsinaista tarinamoodia ei taida olla, vaan Mario-vauvaa kuljetetaan loputtomasti rullaavassa maailmassa - ainakin pelimoodin nimi on "endless". Homman siisteys piilee siinä, että maailma muuttuu joka pelikerralla, eli kokonaisuus on kasattu ennalta määrätyistä palikoista, joiden järjestys vaihtelee.

Todella siistiltä tuntuu, ja kyseessä taitaa olla DS:n ensimmäinen oma hyvä peli. Toivottavasti pelattava ei kuitenkaan lopu kesken.
 
Vastaus: Hankkimisen arvoiset pelit

Daigasso! Band Brothers. Tätä peliä on tullut kehuttua vähän kaikille. Hiukan midi soundit hämää ja jotkut piisit ei oikein "puhuttele", mutta helvetin hyvä ja hauska peli. Tason nousun takia myös pitkä-ikäinen. Eli aika paljon olen samoilla linjoilla nimimerkki rapuparven kanssa. Annetaan 9.
 
Vastaus: Hankkimisen arvoiset pelit

Super Mario 64 DS maistuu varmasti niille jotka rakasti peliä N64:llä. 150 tähteä on kerätty ja kaikki minipelit avattu.. Peli aikaa näin arviolta reilut 100 tuntia ja minipelien parissa viihtyy edelleen.
Vanhana Super Mario 64 fanina ei voi antaa kuin täydet 10 arvosanaksi.

Wario Ware Touched! on kokeilemisen arvoinen, jos ei ole vielä minipeleihin kyllästynyt. Jopa Feel the Magic jää outoudessa kakkoseksi. Hauskaa ja kevyttä pelattavaa löytyy sikana, jos haluaa saada jokaisen hahmon päähän kultaisen kruunun. Peli sisältää paljon todella pelattavia pikku pelejä ja yhtä paljon vähemmän pelattavia pikku pelejä, jotka sopivat hyvin täytteeksi minipelimaratooniin. Sorminäppäryys, refleksit ja hoksottimet saa tästä ihan mukavan haasteen. Pelissä piilee jotain outoa vetovoimaa joka houkuttelee pelaamaan jatkuvasti.. pelottavaa.

Onko Daigasso! Band Brothers tai Catch! Touch! Yoshi! pelien USA julkaisuista tietoa? Vai muodostuuko näissä japanin kielestä mitään ongelmia?
 
Vastaus: Hankkimisen arvoiset pelit

Naaahu sanoi:
Onko Daigasso! Band Brothers tai Catch! Touch! Yoshi! pelien USA julkaisuista tietoa? Vai muodostuuko näissä japanin kielestä mitään ongelmia?

Tuo Yoshi taitaa tulla Jenkkeihin vasta toukokuussa, eikä japsiversion kielimuuri hämmennä kuin hetkeksi. Gamefaqsissa löytyy jopa valikot enkuksi käännettynä, joten nekään eivät enää tuota ongelmia: http://www.gamefaqs.com/portable/ds/game/924890.html

EDIT: Ja on muuten varsin mainio peli. Kannattaa ostaa joko nyt japsiversiona tai viimeistään myöhemmin länsimaalaistettuna.
 
Vastaus: Hankkimisen arvoiset pelit

Yoshi's Touch & Go lähteepi aika edullisesti DVDSoonista,
http://www.dvdsoon.com/show-title-details.xml?uid=184364

Itselläni kun on tuo fidelity icardikin niin yhteishinnaksi muodostui 24.78CAD elikä n. 15 euroa.

Mutta ei tuo perushintakaan kyllä kova ole :)

..ja tualla ainakin on merkittynä julkaisupäiväksi maaliskuun 15.

..videogamesplus.ca:ssa mainitaan yoshin kohdalla kanssa näin:
This product will be in stock on Monday 14 March, 2005.
 
Vastaus: Hankkimisen arvoiset pelit

Xaeron sanoi:
..ja tualla ainakin on merkittynä julkaisupäiväksi maaliskuun 15.

Jep, väärin muistin. Nintendo.comissakin on tuo maaliskuun 15. Eli kannattaakin odotella tuota jenkkiversiota, se 6.5 olikin Eurojulkaisupäivä.
 
Vastaus: Hankkimisen arvoiset pelit

Suosittelen lämpimästi Mr. Driller: Drill Spirits:iä. Kyseessä on siis pieni puzzle / taito-peli, joka on lyhyen totuttelu-jakson jälkeen erittäin addiktiivinen paketti. Peli ei hyödynnä DS:n touch-screen-ominaisuuksia mitenkään erikoisella tavalla, mutta toimii ajantappo-viihteenä täydellisesti. Mario 64 DS:n rinnalle Herra Poraajan ostin, ja nyt olen jakanut aikaani tämän suhteen 80/20. Niin pirun puoleensavetävä ja haastava peli on.
 
Vastaus: Hankkimisen arvoiset pelit

Eilen tuli tilattua Yoshi, ja Kirby sitten varmaan japsiversiona kunhan se ilmestyy.
 
Vastaus: Hankkimisen arvoiset pelit

Zoo Keeper kannattaa hankkia. Mahtava hoksottimien ja hahmotuskyvyn harjoittaja. Addiktiivista tavaraa. Netissä oleva demo (ja tietty Bejewelled) antaa kuvan pelimekaniikasta, mutta itse pelissä taktiikka nousee korkeampiin potensseihin + vielä eri pelimoodit. Ulkoasu on erittäin sympaattinen kaikkine pienine detaljeineen, piskuri työnantajan lausunnot on piste i:n päälle!

Suosittelen :)

Edit: lisäyksenä vielä, että ZK:ssa kosketusnäyttö takaa huomattavasti sulavamman ja nautittavamman pelattavuuden kuin hiiri tai muut nykyiset ohjaimet.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom