Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hogwarts Legacy

Ei vaan Harry Potterin luoja on trans vihaaja ja nyt ihmiset haluaa boikotoida peliä sen takia.
Ei kyllä uskoisi :D Henkilö ketä luulin nimenomaan transuksi onkin suurinpiirtein yhtäkkiä "transujen some-hitler" HAHA! :D

Edit: En oikeasti luullut (transuksi) vaan luulin että on transujen "kiihkeä puolustaja"
 
Viimeksi muokattu:
Olen aika tarkkaan lukenut mitä Rowling on sanonut nuo kohut aiheuttaakseen. Mielestäni sieltä ei mitenkään saa sellaista kuvaa, että Rowling olisi jokin "trans vihaaja". Pidän myös hyvin hassuna, että hänen henkilökohtaisilla, varsin asiallisesti esitetyillä näkemyksillään olisi vaikutusta siihen voiko Harry Potterista nauttia.

Itse ainakin odotan mielenkiinnolla minkälainen pelin hahmoeditori tulee olemaan. En ole itse vielä päättänyt, pelaisinko menstruoivalla vaiko ei-menstruoivalla henkilöllä.
 
Ei kyllä uskoisi :D Henkilö ketä luulin nimenomaan transuksi suurinpiirtein onkin yhtäkkiä "transujen hitler" HAHA! :D

Edit: En oikeasti luullut (transuksi) vaan luulin että on transujen "kiihkeä puolustaja"
Ei käsittääkseni vihaaja nyt kuitenkaan ole. Ei vain ole kaikkien nykysuuntauksien kanssa samaa mieltä. Ei se silti vihaajaa vielä kenestäkään tee. Maailmassa tuntuu olevan nykyään valloillaan se ajatusmaailma kaikenmaailman ääri-ilmiöiden ja eri ryhmittymien edunvalvojien osalta, että jos et ole meidän puolella, niin olet meitä vastaan! Sinä kurja vihaaja!
 
Viimeksi muokattu:
Ei käsittääkseni vihaaja nyt kuitenkaan ole. Ei vain ole kaikkien nykysuuntausta kanssa samaa mieltä. Ei se silti vihaajaa vielä kenestäkään tee. Maailmassa tuntuu olevan nykyään valloillaan se ajatusmaailma kaikenmaailman ääri-ilmiöiden ja eri ryhmittymien edunvalvojien osalta, että jos et ole meidän puolella, niin olet meitä vastaan! Sinä kurja vihaaja!
Se on sitä loukkaantumisen-maailman-narsistista-ajattelu-maailmaa. Ihmiset on yksinkertaisesti niin rikki että se ajattelu-maailma toimii tunne-maailman kautta ja sitä samaa rikkinäisyyttä syötetään ihmisille. Se on niin voimakasta että se menee aivopesun puolelle. Etenkin suomessa tämä on tosi vahvaa. Sitten on sielu rikki ja sitten on kroppa transu.

Tälleen terävästi kärjistettynä :D
 
Ai että, kun tuli hyvä fiilis tuosta julkaisu trailerista, vielä kun tosiaan katsellut tässä noita leffoja per päivä tahdilla, niin tuntuu ihan erilaiselta nähdä noita paikkoja, taikoja, olentoja yms, viimeksi tosiaan katselin potterit sillon kun ilmestyi, niin jo ollut jo aikakin verestää muistoja. ja olen kyllä viihtynyt leffojen parissa, nyt onkin seuraavaksi vuorossa Prisoner of Azkaban. jonka ajattelin vielä tänään katsella.
 
”mukana ei ole monista roolipeleistä tuttua jakoa hyviin ja pahoihin valintoihin. Näin ollen niitä Unforgiveable Curse -taikoja voi käyttää huoletta. Kuitenkin henkilöhahmot reagoivat kirouksien käyttöön, eikä moisia ole edes pakko oppia.”


Tuossa tulkinnassa Gamereactor on saattanut vähän oikaista. Englanninkielisen lainauksen perusteella anteeksiantamattomista kirouksista ei rankaista, mutta jotain vaikutusta niillä kuitenkin taitaa olla pelin maailmaan: "But, should the player continue these actions, the world will reflect back knowledge of them."

Eli näillä näkymin ihan huoletta kirouksia ei kannata käyttää ja peli tosiaan pitää niistä kirjaa, vaikkei niistä heti saisikaan mitään velhopoliisia peräänsä.

Omasta puolestani olisin aika pettynyt, jos peli olisi täysin välinpitämätön kirousten suhteen. Lähdemateriaalissa niillä on niin valtava merkitys, että sen typistäminen pelkiksi visuaalisiksi eroiksi olisi todella puolivillaista. Pidetään peukkuja, että myös velhomaailman pimeä puoli on kokonaisvaltaisesti toteutettu, eikä pelkkä paragon/renegade värivalinta, jossa "paha puoli" on tasan sama kuin hyvä puoli, mutta vähän mulkummalla päähahmolla.
 
Hirveästi ollut puhetta pelistä lähiaikoina ja itsellä odotukset nyt sellaiset maltilliset. Tuntuu että odotetaan että maailmassa kaikki vaikuttaa johonkin ja ollaan genreä räjäyttävän pelin äärellä. En hirveästi ole katsellut videoita mitä luvassa on mutta luulisin että perus settiä mitä ennenkin Harry Potter twistillä.
 
Hirveästi ollut puhetta pelistä lähiaikoina ja itsellä odotukset nyt sellaiset maltilliset. Tuntuu että odotetaan että maailmassa kaikki vaikuttaa johonkin ja ollaan genreä räjäyttävän pelin äärellä. En hirveästi ole katsellut videoita mitä luvassa on mutta luulisin että perus settiä mitä ennenkin Harry Potter twistillä.

Tätä varmaan muutkin odottaa. Peruspeliä potter maailmassa. Innoissaan tästä ollaan siksi että tästä maailmasta ei olla tehty oikeasti hyvää peliä ikinä.
 
Joku ilmeisesti päässyt pelaamaan jo. Vastaillut kysymyksiin. Pelissä on 120 fps modi.



ei miellellään tommosia suoria linkkejä, kun ihmiset eivät tiedä mitkä on toisille spoilereita ja mitkä ei. joo tuossa mainitaan että, pelaaja ei kerro mitään storystä, mutta kun pelissä on niin paljon muutakin kun se Story. esim itse en halua tietää ennakkoon saako pelissä lemmikkejä, onko pelissä romansseja, onko pelissä buildeja, onko pelissä skill three, onko pelissä housing, pääseekö elokuvista tuttuihin paikkoihin yms. tuolla kun ihmiset voi käytännössä kysellä mitä tahansa. Story on siinä vaiheessa se pienen murheenaihe jos pelin kaikki mekaniikat ja asiat on tiedossa ennenkö peli julkaistaan. itse en ainakaan aio edes avata koko keskustelua, ja toivon jos joku lukee tuota threadia ja alkaa listaamaan noita mainitsemiani asioita niin osaa sitten käyttää spoiler tageja. sille on syynsä minkä takia tämän kaltaiset thredit lähtee kun leppäkeihäs Hogwarts Legacyn official redditistä.

laitan esimerkin jos joku vaikka lukee tuolta ja kertoo että, "harmi tosiaan että pelissä ei ole Harry Pottereista tuttuja Wizards Chess minipeliä" niin pidän sitä isompana spoilerina, kun jotain minor story spoileria. ja juuri varmasti tuon kaltaisia kysymyksiä yleensä tuommoisista threadeista löytyy. Harry Pottereiden suola on juuri se mystisyys. ja haluan ainakin itse säilyttää sen mystisyyden sinne julkaisuun asti.
 
Viimeksi muokattu:
ei miellellään tommosia suoria linkkejä, kun ihmiset eivät tiedä mitkä on toisille spoilereita ja mitkä ei. joo tuossa mainitaan että, pelaaja ei kerro mitään storystä, mutta kun pelissä on niin paljon muutakin kun se Story. esim itse en halua tietää ennakkoon saako pelissä lemmikkejä, onko pelissä romansseja, onko pelissä buildeja, onko pelissä skill three, onko pelissä housing, pääseekö elokuvista tuttuihin paikkoihin yms. tuolla kun ihmiset voi käytännössä kysellä mitä tahansa. Story on siinä vaiheessa se pienen murheenaihe jos pelin kaikki mekaniikat ja asiat on tiedossa ennenkö peli julkaistaan. itse en ainakaan aio edes avata koko keskustelua, ja toivon jos joku lukee tuota threadia ja alkaa listaamaan noita mainitsemiani asioita niin osaa sitten käyttää spoiler tageja. sille on syynsä minkä takia tämän kaltaiset thredit lähtee kun leppäkeihäs Hogwarts Legacyn official redditistä.

laitan esimerkin jos joku vaikka lukee tuolta ja kertoo että, "harmi tosiaan että pelissä ei ole Harry Pottereista tuttuja Wizards Chess minipeliä" niin pidän sitä isompana spoilerina, kun jotain minor story spoileria. ja juuri varmasti tuon kaltaisia kysymyksiä yleensä tuommoisista threadeista löytyy. Harry Pottereiden suola on juuri se mystisyys. ja haluan ainakin itse säilyttää sen mystisyyden sinne julkaisuun asti.

Sitten vaan jätät klikkaamatta sitä, ei ole niin vaikeaa.

Sekä jos on noin vakavaa ettei halua mitään tietää pelistä niin pysyy poissa foorumeilta. En minä ala miettimään voinko linkata jotain jos siellä kerrotaan että pelissä voi silitellä kissoja.
 
Viimeksi muokattu:
Sitten vaan jätät klikkaamatta sitä, ei ole niin vaikeaa.

Sekä jos on noin vakavaa ettei halua mitään tietää pelistä niin pysyy poissa foorumeilta. En minä ala miettimään voinko linkata jotain jos siellä kerrotaan että pelissä voi silitellä kissoja.


Herran asenne ainakin kohdillaan, selvästi selitin sinulle mikä tuossa on ongelma. mutta se meni sinulta pahasti ohi, no ei yllätä että suhtaudut asiaan noin, sitä paitsi tuommoinen threadi rikkoo Embargoja.

tuohon jälkimmäiseen että jos joku tuolla vaikka kertoo voiko pelissä päästä Chamber of secretsiin tai vierailemaan Azkabanin vankilassa, se luokitellaan Major Spoileriksi. siitä on jotkut kissojen silitykset kaukana.
 
Viimeksi muokattu:
Herran asenne ainakin kohdillaan, selvästi selitin sinulle mikä tuossa on ongelma. mutta se meni sinulta pahasti ohi, no ei yllätä. sitä paitsi tuommoinen threadi rikkoo Embargoja.

Älä nyt viitti. Et kai luule että jos teet jonkun listan täysin mitättömistä asioista että alan noudattamaan sitä kun yksi ihminen ei kestä niitä kuulla spoilereiden pelossa. Tarina spoilerit ymmärän, kaikki muu on vain omaa hömpötystä ja silloin pysytään poissa foorumeilta.
 
Herran asenne ainakin kohdillaan, selvästi selitin sinulle mikä tuossa on ongelma. mutta se meni sinulta pahasti ohi, no ei yllätä. sitä paitsi tuommoinen threadi rikkoo Embargoja.
Niin mutta ei tuo linkki spoilaa mitään. Älä klikkaa sitä. Näin on aina ennenkin toimittu foorumeilla.

Jos kirjoittaa jotain spoileria tänne, niin sitten käyttää spoiler tageja, mutta ettei saisi laittaa linkkejä... Jotain toista voi linkin takaa löytyvä tieto kiinnostaa kun toista se spoilaa. Kukaan ei pakota klikkaamaan linkkiä.
 
sanoisin että lähes yhtä isoja spoilereita kun tarina spoilerit on vaikka ne että pääseekö pelissä elokuvista tuttuihin paikkoihin, chamber of secrets, prison of azkaban yms, itse luokittelen ne Major Spoilereiksi. joillekin tämä voi olla kriittinen tieto pelin ostoa ajattelen joten varmasti tämän tyylisiin kysymyksiin tuolla voidaan mahdollisesti vastata. mutta joo toivottavasti ihmiset sitten osaa käyttää niitä spoiler tageja oikein, jos tuolta etsii informaatiota.

Toinen on sitten se että peli julkaistaan 5 päivän päästä. ymmärtäisin hyvin jos arvostelut olisivat tulleet jo pelistä ulos ja sitten tuommoinen threadi linkataan. nytten tässä on vielä monta päivää julkaisuun. niinku tuossa aiemmassa viestissäni mainitsin tuommoinen threadi poistuisi tuolta Hogwarts legacyn virallisesta reddit kanavalta alle minuutissa.
 
Viimeksi muokattu:
sanoisin että lähes yhtä isoja spoilereita kun tarina spoilerit on vaikka ne että pääseekö pelissä elokuvista tuttuihin paikkoihin, chamber of secrets, prison of azkaban yms, itse luokittelen ne Major Spoilereiksi. joillekin tämä voi olla kriittinen tieto pelin ostoa ajattelen joten varmasti tämän tyylisiin kysymyksiin tuolla voidaan mahdollisesti vastata. mutta joo toivottavasti ihmiset sitten osaa käyttää niitä spoiler tageja oikein, jos tuolta etsii informaatiota.

Toinen on sitten se että peli julkaistaan 5 päivän päästä. ymmärtäisin hyvin jos arvostelut olisivat tulleet jo pelistä ulos ja sitten tuommoinen threadi linkataan. nytten tässä on vielä monta päivää julkaisuun. niinku tuossa aiemmassa viestissäni mainitsin tuommoinen threadi poistuisi tuolta Hogwarts legacyn virallisesta reddit kanavalta alle minuutissa.

Niin mutta eihän sinun tarvitse tuota linkkiä klikata jos tiedät ettet halua tietää pelistä mitään ennakkoon. Jollekin toiselle tuolta taas saattaa löytyä jopa jotain ostopäätökseen vaikuttavaa.
 
Niin mutta eihän sinun tarvitse tuota linkkiä klikata jos tiedät ettet halua tietää pelistä mitään ennakkoon. Jollekin toiselle tuolta taas saattaa löytyä jopa jotain ostopäätökseen vaikuttavaa.

joo siitähän ei tosiaan ole kyse että, klikkaanko itse linkkiä vaan siitä että jos joku muu tuota threadia lukee niin osaa sitten kunnioittaa meitä muita jotka ei tosiaan halua tietää pelistä hirveästi ennakkoon, eli osaa sitten käyttää niitä spoiler tageja. se minua vähä epäillyttää. mutta toivotaan tosiaan että ihmiset osaa sitten käyttää niitä. Pelistähän tosiaan julkaistaan ne arvostelut ulos sillon 6 päivä niin varmasti sillon on informaatiota ihan tarpeeksi niille jotka pelin ostoa vielä miettivät.
 
joo siitähän ei tosiaan ole kyse että, klikkaanko itse linkkiä vaan siitä että jos joku muu tuota threadia lukee niin osaa sitten kunnioittaa meitä muita jotka ei tosiaan halua tietää pelistä hirveästi ennakkoon, eli osaa sitten käyttää niitä spoiler tageja. se minua vähä epäillyttää. mutta toivotaan tosiaan että ihmiset osaa sitten käyttää niitä. Pelistähän tosiaan julkaistaan ne arvostelut ulos sillon 6 päivä niin varmasti sillon on informaatiota ihan tarpeeksi niille jotka pelin ostoa vielä miettivät.
Itse teen niin, että pysyttelen visusti poissa foorumeilta hiukan ennen pelin julkaisua jos en halua mitään kyseisestä pelistä tietää. Suosittelen samaa.
 
Tää ei nyt ole hyökkäys ketään kohtaan vaan yleisellä tasolla ihmettelyä: jos haluaa pysyä niinkin spoiler vapaana, että laskee spoileriksi sen jos kuulee minkä väriset kengät kuuluu Puuskupuhlle niin miksi lukea ennen julkaisua/pelin läpäisyä koko topicia? Miksi lukea kun tietää spoileririskit, ne tahattomatkin.
Tämähän topic on keskustelua varten ja vaikea keskustella jos ei voi puhua esim. Trailereissa nähtävistä asioista, koska spoilaa joltakin jotakin.

Ja ymmärrän täysin että ei halua nähdä/kuulla pelistä mitään, itsellänikin on semmoisia pelisarjoja. Mä vaan itse olen silloin poissa koko topicista
 
Ylös Bottom