Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Headsetit ja kuulokkeet surround 5.1 ja 7.1 -äänillä

Vastaus: Headsetit ja kuulokkeet surround 5.1 ja 7.1 -äänillä

Miten pitkään tuossa akku kestää? Voiko käyttää jos lataa esim kännykän laturilla samalla?

Jos tuon USB donglen pistää pleikkaan, saako äänet kuulumaan siltin HDMI:n tai optisen kautta, vai täytyykö dongle aina irroittaa?

Loppuun tyhmä kysymys, saako äänet niin kovalle, että jos luurit heittää kaulalle niin edelleen kuulee jotain? (Aina välillä tulee kuunneltua tv:tä pelatessa, mutta ois kiva kuulla pelistäkin edes hieman jotain siinä "taustalla")
 
Vastaus: Headsetit ja kuulokkeet surround 5.1 ja 7.1 -äänillä

Miten pitkään tuossa akku kestää? Voiko käyttää jos lataa esim kännykän laturilla samalla?
Sony lupailee muistaakseni 7-8 tuntia. Voi käyttää samalla, kun lataa.

Jos tuon USB donglen pistää pleikkaan, saako äänet kuulumaan siltin HDMI:n tai optisen kautta, vai täytyykö dongle aina irroittaa?
Dongle voi olla Pleikkarissa jatkuvasti kiinni. Äänet ohjautuvat kuulokkeisiin vasta, kun kuulokkeisiin laittaa virran päälle. Samalla audioulostulo HDMI:n tai optisen kautta lakkaa (siihen asti, että kuulokkeet sammuttaa).

Loppuun tyhmä kysymys, saako äänet niin kovalle, että jos luurit heittää kaulalle niin edelleen kuulee jotain?
Kyllä niistä varsin hyvin mökää lähti, eli tuollainenkin varmaan onnistuu.

Update! Todellakin onnistuu, tuli nyt testattua. :) Volat täböllä noita ei kyllä omille korville kehdannut edes pistää, sen verran kovaa pauhasi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Headsetit ja kuulokkeet surround 5.1 ja 7.1 -äänillä

Mulla välillä ainakin BF4 pelatessa pätkii nämä uuden kuulokkeet. Matka ps4 kuulokkeisiin pelatessa on noin 2-3 metriä eikä mitään välissä. Onko muilla tullut vastaan tämmöistä? Enimmäkseen toimii hienosti mutta välillä äänet katoaa pariksi sekunniksi.
 
Vastaus: Headsetit ja kuulokkeet surround 5.1 ja 7.1 -äänillä

Mulla välillä ainakin BF4 pelatessa pätkii nämä uuden kuulokkeet. Matka ps4 kuulokkeisiin pelatessa on noin 2-3 metriä eikä mitään välissä. Onko muilla tullut vastaan tämmöistä? Enimmäkseen toimii hienosti mutta välillä äänet katoaa pariksi sekunniksi.

Mulla on toiminut ihan moitteetta. Ei oo ollu mitään pätkimisiä.
 
Vastaus: Headsetit ja kuulokkeet surround 5.1 ja 7.1 -äänillä

Itse olen käyttänyt n.1kk verran Turtle Beach PX4:sia ja olen kyllä todella tyytyväinen kuullokkeisiin.
Onhan nuo hieman kalliimmat kuin Sonyn omat kuullottimet, eikä täydellistä tukea ole vielä PS4:lle (Bluetooth yhteys puuttuu) niin joutuu käyttämään tuota chat kaapelia.
Akun kesto on kyllä loistavaa luokkaa TB lupaa akun kestävän sen 15 tuntia, mutta itse pelailin sen n.20h ennenkuin kuullokkeet rupesivat vaatimaan latausta.
Minkäänlaisia suhinoita ei ole kuulunut taustalta ja 5.1 tilaääni toimii moitteettomasti. Plussana tähän voi vielä laittaa sen että bluetooth yhteyden avulla voit
liittää puhelimen kuullokkeisiin ja vastailla puhelimeen napinpainalluksella ilman että tarvii ottaa kuullokkeita pois päästä.
 
Vastaus: Headsetit ja kuulokkeet surround 5.1 ja 7.1 -äänillä

Tilasin nuo Sonyn Wireless headset 2.0 kuulokeet, kun näillä vanhoilla Sony dr ga500 kuulokkeilla ei kuulemma minun jorinat kuulunu kavereille. Mistähän sekin lienee johtu, PC:llä ja PS3:lla toimi kuitenkin moitteetta.

Tyypillisesti tein tilauksen ensin ja sitten meni juutuupiin katteleen arvioita. Muutamassa niistä valittivat tuonkin mikin laatua, niin onko jollain jo nuo omaavalla vahvistusta/ toista mielipidettä tuohon (krhm TT-2k)?
 
Vastaus: Headsetit ja kuulokkeet surround 5.1 ja 7.1 -äänillä

Tilasin nuo Sonyn Wireless headset 2.0 kuulokeet, kun näillä vanhoilla Sony dr ga500 kuulokkeilla ei kuulemma minun jorinat kuulunu kavereille. Mistähän sekin lienee johtu, PC:llä ja PS3:lla toimi kuitenkin moitteetta.

Tyypillisesti tein tilauksen ensin ja sitten meni juutuupiin katteleen arvioita. Muutamassa niistä valittivat tuonkin mikin laatua, niin onko jollain jo nuo omaavalla vahvistusta/ toista mielipidettä tuohon (krhm TT-2k)?

Oon chättäillyt vain yhden kaverin kanssa noita kuulokkeita käyttäen, mutta ei ainakaan mitään valitusta oo tullu, etteikö puhe kuuluisi. Ja kaverilla on käytössä vain se PS4:n mukana tullut kuulokesysteemi.
 
Vastaus: Headsetit ja kuulokkeet surround 5.1 ja 7.1 -äänillä

Oon chättäillyt vain yhden kaverin kanssa noita kuulokkeita käyttäen, mutta ei ainakaan mitään valitusta oo tullu, etteikö puhe kuuluisi. Ja kaverilla on käytössä vain se PS4:n mukana tullut kuulokesysteemi.

No hyvä, rupes jo kylymä rinki perses*limän ympärillä kasvamaan ko nuita viideoita kattelin. Kiitti nopiasta vastauksesta.
 
Vastaus: Headsetit ja kuulokkeet surround 5.1 ja 7.1 -äänillä

Muutamassa niistä valittivat tuonkin mikin laatua, niin onko jollain jo nuo omaavalla vahvistusta/ toista mielipidettä tuohon (krhm TT-2k)?
Mikrofonia en ole edelleenkään testannut, sori. Nettipelejä tulee harrastettua vain todella harvoin, joten tuo mikin testaaminen ei oo silleen luonnollisesti tullut vastaan.

Voisin tässä kuitenkin muuten vaan yleisiä mietteitä tuota 2.0:sta laittaa. Vertailu Pulseen onnistui PS4:llä erittäin näppärästi; molemmat donglet Pleikkariin ja toinenkin ohjain päälle -> äänet tuli molemmista kuulokkeista. Tällaisena tuohikorvana täytyy sanoa, etten huomannut äänenlaadussa käytännössä mitään eroa. Vuoronperään vaihtelin luureista toiseen, mutta molemmat kuulostivat identtisiltä. Myöskään langattomassa kantamassa ei tuntunut olevan eroa, vaan molemmat alkoivat pätkiä vasta kun aivan eteiseen asti kulki.

PS3:lla Pulseja ja 2.0-luureja ei saanut yhtä aikaa toimimaan, vaan aina se ensin päälle kytketty nappasi äänet, vaikka molemmat USB-lähettimet olikin konsolissa. Vaihto onnistui kyllä lennosta, eli jos vaikka sammutti 2.0:t ja pisti Pulset päälle, ääni siirtyi Pulseen. PS3:lla oli kuitenkin helpointa tutkia VSS-tilan vaikutusta WipEout HD:n kivalla kaiutintestillä. Peli itsessään puski 7.1-ääntä ja VSS:n kanssa tilaäänivaikutelma oli selvästi havaittavissa. Kun äänen vaihtoi kuulokkeista tavalliseksi stereoksi, muuttui äänimaailmakin, noh, stereoksi. Tässäkään testissä en 2.0:n ja Pulsen välille saanut syntymään mitään eroa.

Käytettävyyden suhteen Pulse vie voiton ihan hiuksenhienosti. Pulsessa äänenvoimakkuuden ja äänen tasapainon (chat vs. muut äänet) säätö hoituu analogisella liukukytkimellä. 2.0:lla painellaan nappeja, jotka päästävät joka painalluksella ärsyttävän piippauksen. Tositilanteessa noita säätöjä ei varmastikaan hirveästi joudu käyttämään, joten kyseessä on vain hetkellinen ärsytys. Joka tapauksessa täytyy ihmetellä, että miksi moisia piippauksia täytyy olla. Sen ymmärrän, että säädön ääripäissä tulee nopeita piippauksia sen merkiksi, ettei enempää kannata naputella. Noin muuten sen säädön vaikutuksenhan kuulee muutenkin ihan suoraan.

Toinen käytettävyysjuttu liittyy noihin nk. ääniprofiileihin. 2.0:n mukana tullut pikaopas ei nimittäin kertonut, mistä noita profiileja vaihdetaan. En siis edelleenkään tiedä, miten vaihto tapahtuu ja kuinka paljon vaikutusta niillä olisi. Pulsessa max. kuuden profiilin vaihto tapahtuu omasta napistaan. Tosin rehellisyyden nimissä on sanottava, että useimmiten tulee Pulsellakin käytettyä ihan sitä oletuksena olevaa Game-tilaa. Ja kun äänenlaadussa ei tähänkään mennessä ollut eroja, tuskin nuo profiilitkaan vaakaa dramaattisesti kääntäisivät.

2.0:n akkukestoa en ole mitenkään tieteellisesti mittaillut, mutta perseellä tunnusteltuna se vaikuttais olevan vähän Pulsea parempi. Toistaiseksi vasta kerran olen 2.0:t joutunut lataamaan. En siis ladannut ollenkaan käyttöönotossa, vaan löin kuulokkeet saman tien tulille.

Yhteenveto:

Sony Wireless Stereo Headset 2.0
+ hinta
+ mukavammat päässä
+ akkukesto (varauksin)
- piippaukset äänisäädöissä
- ei 3,5 mm:n liitäntää langattomassa lähettimessä

Pulse
+ analogiset äänisäädöt
+ 3,5 mm:n liitäntä langattomassa lähettimessä
+/- (turha) tärinäominaisuus
- käyttömukavuus pidemmän päälle
- n. 50 euroa kalliimpi
- akkukesto
- ehkä uusi malli tulossa

Jos siis miettii, kumman noista ostaisi, kallistuisin tuon 2.0:n puolelle. Tosin PlayStation Blogcastissa on hieman vihjailtu, että myös Pulseista olisi uusi malli saapumassa jossain vaiheessa. Jenkeissähän tuo 2.0 on nimeltään Gold, joten Pulsen korvaaja olisi totta kai sitten Platinum...
 
Vastaus: Headsetit ja kuulokkeet surround 5.1 ja 7.1 -äänillä

Toinen käytettävyysjuttu liittyy noihin nk. ääniprofiileihin. 2.0:n mukana tullut pikaopas ei nimittäin kertonut, mistä noita profiileja vaihdetaan. En siis edelleenkään tiedä, miten vaihto tapahtuu ja kuinka paljon vaikutusta niillä olisi.

Tarkoitatko niitä companion appin kautta ladattavia ääniprofiileja? Mä postasin tänne aiemmin videon, missä kerrotaan kuinka se toimii.
 
Vastaus: Headsetit ja kuulokkeet surround 5.1 ja 7.1 -äänillä

Viimenen niitti noille on omalla kohdalla tuo 2.4ghz taajuus. Ei toimi meikäläisellä. Turtlebeen kuulokkeet pätki itellä joten nuokin pätkii. Kyseessä oli tbn jotku cod3 edition kuulokkeet. Oli juuri tuo 2.4 ja ei pelitä. Tästä tosin aikaa ja tbkin tekee tuplataajuuksilla olevia. Häiriötä on sen verran meikäläisen kotosalla.

Katotaan jos sais noiden razer chimaera 5.1 kuulokkeiden mikin toimimaan. Valmistaja väittää ettei toimi ku boxilla. Itse sain kuulumaan mikrofonista nauhoituksessa äänen mutta todella vaimeasti. Jos ei niin pitänee jotain muuta kehittää. Muutenhan nuo chimat toimii hienosti plösöllä.
 
Vastaus: Headsetit ja kuulokkeet surround 5.1 ja 7.1 -äänillä

Tyypillisesti tein tilauksen ensin ja sitten meni juutuupiin katteleen arvioita. Muutamassa niistä valittivat tuonkin mikin laatua, niin onko jollain jo nuo omaavalla vahvistusta/ toista mielipidettä tuohon (krhm TT-2k)?

Eipä ole kukaan valittanut myöskään täällä, että huonosti kuuluisi kun puhun. Viikonloppuna tuli aika paljon vietettyä partyissä FF pelatessa ja hyvin kuului kaikkien puheet myös oma. Akku kestänyt n. 8-9 tuntia mikä on todella hyvin. Kelpo headsetin menit ostamaan :)
 
Vastaus: Headsetit ja kuulokkeet surround 5.1 ja 7.1 -äänillä

Olen jotenkin kokoajana luullut, että on pulse ja tuo 2.0 on niiden uusi versio.

Ilmankos Pulsen käytetyt maksaa melkein saman verran, kuin 2.0 uutena. :D

Eli mitäs eroa näillä sitten on ps4/vita käytössä? Joku tärinä on Pulsessa? Onko paperilla ominaisuuksissa jotain muuta eroa? Äänen laadussa ei näköjään ollut ainakaan.
 
Vastaus: Headsetit ja kuulokkeet surround 5.1 ja 7.1 -äänillä

Tarkoitatko niitä companion appin kautta ladattavia ääniprofiileja? Mä postasin tänne aiemmin videon, missä kerrotaan kuinka se toimii.
Profiilien lataus ei ollut se ongelma, vaan niiden valinta. 8) Mutta se nyt meni ihan vain oman laiskuuden piikkiin, kun en jaksanut selvittää.

Ja okei, näemmä 2.0-luurit eivät tue kuin yhtä ääniprofiilia kerrallaan. Olen aina pistänyt nuo päälle suoraan tuohon "kakkosasentoon", joka oletuksena on Bass Boost, mutta näemmä tuon tilalle voi sit ladata jonkin toisen profiilin. Tuossa suhteessa Pulset on siis monipuolisemmat, koska valinnaisia profiileja voi olla jopa kuusi.

Eli mitäs eroa näillä sitten on ps4/vita käytössä? Joku tärinä on Pulsessa?
Vita-käytössä ei mitään eroa. Molemmat siis toimivat Vitan kanssa tuolla mukana tulevalla välijohdolla. Johdon kanssa akkukaan ei kulu. PS4:llä (ja PS3:lla) erottava tekijä tuo Pulsen "tärinä", joka on minusta enemmänkin räminää. Parin päivän ajan koetin tuohon tärinään tottua, mutta lopulta otin sen päältä pois kokonaan.

Onko paperilla ominaisuuksissa jotain muuta eroa?
Paino. :p Pulset painaa 320 grammaa, WSH2.0 "vain" 295 g. Lisäksi 2.0:ssa on vaihdettavat kuoret - tosin mahdollisia vaihtokuoria ei ole missään näkynyt.
 
Vastaus: Headsetit ja kuulokkeet surround 5.1 ja 7.1 -äänillä

Eli tuo tärinä on bassosta napsaistua? Vaikkapa ajopelissä ajat kanttarin yli, niin kuulokkeet tärisee? Oikeastikko? :D

Jep jep, täytyy ihan tosissaan siis katsella jotain tarjouksia tai käytettyjä 2.0:ia. 99e tuntuu vielä rajulta panostukselta, kun 70% ajasta menee kotiteatterilla pelatessa kuitenkin.
 
Vastaus: Headsetit ja kuulokkeet surround 5.1 ja 7.1 -äänillä

Eli tuo tärinä on bassosta napsaistua? Vaikkapa ajopelissä ajat kanttarin yli, niin kuulokkeet tärisee? Oikeastikko? :D
Juuri noin. Ja mitä isommalle tuota nk. Bassimpact-efektiä pistää, sitä korkeammat taajuudet se tärinäksi tulkitsee. Käytännössä esimerkiksi bassovoittoista musiikkia tuon Bassimpactin kanssa on ihan turha yrittääkään kuunnella, koska se räminä pilaa kaiken.

Valmiita profiileja on mm. ajo-, toiminta- ja tappelupeleille sekä leffoille ja musiikille. Pelikohtaiset profiilit toimivat ehkä parhaiten, koska siellä on varmaan jo pelien äänimaailmaa suunniteltaessa otettu huomioon, milloin tuota efektiä kannattaa käyttää ja milloin ei. Tällä hetkellä profiileja on tosin vain kolmelle pelille: GTAV, The Last Of Us ja Bioshock Infinite. Lisää on tulossa ainakin inFamous: Second Sonille.

Käytännössä nuo ääniprofiilit ovat ihan vaan ekvalisaattorisäätöjä, eli tiettyjä taajuuksia korostetaan tai vaimennetaan. Mikään ei siis estä käyttämästä vaikkapa GTAV-säätöjä kaiken aikaa ja missä pelissä vaan.
 
Ylös Bottom