Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Sinäänsä ymmärrän ihan hyvin blokkaamisen niiden käyttäjien kohdalla, jotka eivät tuo mitään lisäarvoa keskusteluun. Jos viestit on lähinnä sokeaa fanipoika-settiä, faktuaalisesti väärien väittämien kirjoittamista yms. niin ymmärrän blokkauksen.
Mielipideasioiden takia blokkaus taas luo sen oman kuplan ja "vääristää" foorumia.
 
Foorumilla varmasti törmää monenlaisiin mielipiteisiin ja mieltymyksiin - vähän kuin oikeassa elämässä. Ei kaikkien kanssa tarvitse olla samaa mieltä tai edes jutella.

Samalla toivoisin että porukka pysähtyisi aina toviksi miettimään ennen kuin kirjoittaa näppäimistö sauhuten. Jos jonkun kirjoitus ärsyttää, niin ei siihen ole aina pakko reagoida. Sopu sijaa antaa.
 
Ensinnäkin muutaman hassun nimimerkin blokkaus ei tee tästä foorumista sellaista, että vain oma mielipiteeni näkyisi. Varmaan olet sen useassa keskusteluketjussa huomannutkin. Väittelyä väittely
Siinä mielessä tunnistin, että aika pitkälle minun tapaustahan tässä on viimeiset viestit puitu.
Sen verran täytyy tunnustaa, ettei ole osunut minun kuplaani, enkä koko asiasta ole tietoinen.

Hieman tuntuu muutenkin olevan ruuti kuivaa ja erittäin syttyvää, että viime viikolla ehdotin vain, että linkkejä jakaessa voisi pienen saatetekstin kirjoittaa, jotta olisi selvää mitä linkin takaa löytyy. Tämän jälkeen vähän uhriuduttiin, että hän parempi näemmä jättää linkit jakamatta. Sain myös muutaman kuvakaappauksen, kuinka linkin esikatselutoiminto näytti jo kaiken tarpeellisen linkistä.

Tulee mieleen ihan ohjelmointifoorumit, joissa yksikin kirjoitusvirhe suistaa koko keskustelun aivan toiselle raiteelle, ja jonka jälkeen jokaista argumenttia ylitulkitaan ja kiinnitytään aivan vääriin asioihin.

Tämä foorumi on kuitenkin kaikille, ja jostain syystä pitäisi pystyä olla ottamatta kaikki viestit henkilökohtaisena hyökkäyksenä. Koska viestien sävyä voi olla hankala tulkita, kannattaa ennemminkin ottaa asiat huumorilla.

edit:
Fanipoika-setistä tuli mieleen jokusen vuosi sitten tapahtunut inssidenssi, jossa olin samaan aikaan xbotti, että pleikkafänboi. Myös kritisoidessani ps3:n plus-pelitarjontaa minut haukuttiin, kun en ollut testannut kyseisiä pelejä. Kun selvisi, että minulla olikin voimassa oleva plus-jäsenyys, samat tyypit nauroivat, että puheeni menevät ristiin tekojeni kanssa.
 
Sen verran täytyy tunnustaa, ettei ole osunut minun kuplaani, enkä koko asiasta ole tietoinen.
Tämä koko homma siis lähti siitä, että hymiöiden saattelemana kommentoin Fabren viestiä, jossa oli viittaus Ompun viestiin. Näin en olisi saanut tehdä, kun olen kyseisen nimimerkin blokannut. Pyrin jättämään nämä viestit jatkossa pois ja pysymään omassa kuplassani.

edit:
Fanipoika-setistä tuli mieleen jokusen vuosi sitten tapahtunut inssidenssi, jossa olin samaan aikaan xbotti, että pleikkafänboi. Myös kritisoidessani ps3:n plus-pelitarjontaa minut haukuttiin, kun en ollut testannut kyseisiä pelejä. Kun selvisi, että minulla olikin voimassa oleva plus-jäsenyys, samat tyypit nauroivat, että puheeni menevät ristiin tekojeni kanssa.
Joo se on jännä, että kritisoida saa vasta kun on jotain peliä pelannut tai laitetta testannut. Sitten taas jos omistaa jonkun laitteen tai palvelun tai pelin niin eihän sitä sitten kannata kritisoida. Olethan siitä maksanut.
 
edit:
Fanipoika-setistä tuli mieleen jokusen vuosi sitten tapahtunut inssidenssi, jossa olin samaan aikaan xbotti, että pleikkafänboi. Myös kritisoidessani ps3:n plus-pelitarjontaa minut haukuttiin, kun en ollut testannut kyseisiä pelejä. Kun selvisi, että minulla olikin voimassa oleva plus-jäsenyys, samat tyypit nauroivat, että puheeni menevät ristiin tekojeni kanssa.
Tämä on kyllä ihan koko somen ongelma. Etenkin kun puhutaan pelaamisesta ja kännyköistä, tai tietokoneen prossu/näyttis osiosta.

Yksikään osapuoli ei kelpuuta sitä että sanotaan jotain poikittaista sanaa.
Ongelma on vain se, että ainakin minä tuon asiani niin huonosti ilmi (olen yrittänyt opetella..ihan oikeasti), että vaikka kokonaiskuva jostain tuotteesta olisi oikeasti hyvä. 99% lukijoista tarttuu siihen negatiiviseen mitä sanon. Sen jälkeen onkin kierre valmis, kun lähden puolustamaan (tiedän, ei kannattaisi. Olen yrittänyt vähentää tietoisesti) sitä, että sanomisistani otetaan yksi lause irti asiasta, pahimmillaan yksi sana.

Tiedän myös, että olen hyvin voimakkaasti asioista tiettyä mieltä ja se miten asian tuon ulos on sellainen, että muut luulee etten hyväksy eriävää mielipidettä. Oikeasti ymmärrän ja hyväksyn täysin, jokainen saa toimia miten haluaa ja tykätä mistä haluaa. Mutta ilmeisesti mulla joku tuolla takaraivossa sanoo, että ilmeisesti en tuonut hyviä puolia taaskaan oikealla tavalla esille, joten yritän sitä omaa ajatustani tuoda edelleen esiin.
Silloin se menee jankkaamiseksi ja muut pitää fanipoikana, vaikka on omistuksessakin kaikkia laitteita ristiin rastiin.

On tosiaan sellainen, että kun neuropuolen diagnooseja sain, niin tässä pari vuotta olen yrittänyt asiaa opetella. Live tilanteessakaan en osaa lukea ihmisten ilmeitä, äänensävyjä, sanamuotoja jne. Usein tulee riitaa asioista, vaikka molemmat osapuolet yrittää puhua samasta asiasta. Kumpikin vain luulee että ollaan erimieltä.
Tekstinä se on vielä vaikeampaa ja olen yrittänyt olla puolustelmatta kommenttejani kun porukka niitä väärin ymmärtää. Olen yrittänyt alkaa perustelemaan enemmän, jotta saisin asiani useamman ymmärretyksi. Edelleen isoja vaikeuksia siinäkin.
Parhaani yritän, ehkä kymmenen vuoden päästä osaan jo olla. :D

Jos täällä nyt joku aktiivi joskus huomaa et taas raato jankkaa ni kannattaa olla ainakin itse kommentoimatta mitään jos pystyy. Silloin on helpompi itsekin olla kommentoimatta. Vuosia kun porukka ymmärtää liian kirjaimellisesti, tai sit tarttuu vääriin lauseisiin unohtaen kokonaisuuden, ni vähän tullu automaattinen puolustusreaktio, jotta oion vääriä kommentteja. Kestää tovin päästä siitä eroon.
 
Tää Sonyn hokema mainoslause "hardcore gamers" on aika väsynyt. Yhtä tyylikäs kuin PC MASTER RACE. Eli viesti sisältää väittämän, että PS on hardcore-pelaajille, ja jos et osta plekeä, et ole HC-pelaaja.

Puhuisivat laitteesta, eivätkä keskittyisi nuoleskelemaan asiakassegmenttiä somekommenteissa ja aivopesemään tyhjillä sloganeilla. Sanoisivat vaikka näin "Suunnittelimme laitteen ES-jonneja silmällä pitäen. He kyllä odottavat kärsivällisesti, ja pakottavat äidin lähimpään Prismaan ostamaan laitteen heti julkaisupäivänä. Heitä varten teemme tätä."

Missään ei tosiaan ollut että pitää omistaa PS tai et ole HC-pelaaja? Valheellinen väite taisi perustua omaan mielipiteeseen?
 
Eiköhän Sony tällä mainospuheella peilaa itseään suhteessa Nintendoon ja mobiilipelaamiseen.

In the report, Sony CEO Kenichiro Yoshida describes the product as something for “hardcore gamers who obsess over the latest features” continuing to say that it will be “ a niche product aimed at serious players”, saying that the company is aiming at an older, more mature audience than competitor Nintendo, which seems like it’s going to keep doing brisk business with the Switch. This means more of the sort of big-budget AAA exclusives that Sony has become known for over the past two generations, and less of the indie games that people can play on their phone or on their Switch.

Lähde: https://www.forbes.com/sites/davidt...-a-surprising-new-direction-with-the-ps5/amp/
 
Juu, mielipiteitä on kaikki, poisluettuna tieteellinen vahva tutkimusnäyttö.

Siitä tässä ärsyynnynkin, kun Sony esittää väittämiä, joilla ei ole perustetta. Yoshida on julistanut, kuinka PS 5 on suunniteltu "hardcore-pelaajille" ja että pleikkari on "niche-tuote". Just... PS4 ylitti just 100 miljoonan myynnin. Niche my ***. Markkinajohtajan hintasegmenttiin kehittämä tuote ei ole nicheä nähnytkään. Ja jos puhutaan itse laitteesta, xbox tullee olemaan huhujen mukaan 100€ kalliimpi. Analyytikot pitävät korkeampaa hintaa riskinä kilpailussa edullisempaa Pleikka vastaan. Itse en varmaan ole HC-pelaaja, kun mielestäni 3TFLOPSia lisätehoa on varmasti sen satasen arvoinen.

Sonyn markkinointipuheessa on tuollaista Orwellilaista uusiokieltä - edullinen=Niche product, vähemmän tehoja=for hardcore gamers. Juu, sota on rauhaa ja niin edelleen.

Tästä voi tsekata noita Sonyn löysiä markkinointiväittämiä https://www.mirror.co.uk/tech/playstation-5-niche-console-aimed-17354860.amp

Tämmöset sopii ennemmin tonne henkilökohtaisiin avautimisiin ja nehän voisi sinne myös siirtää? Tässähän on selvästi mennyt asia tunteisiin.
 
Eli toisin sanoen Nintendo on lapsille ja ps5 on oikeille HC-pelaajille, jotka haluavat Niche-tuotteen ja olla ei-lapsia, kuten Nintendon pelaajat? Markkinointiviestinä YHTÄ hienovarainen ja panetteleva kuin PC MASTER RACE JA CONSOLE PEASANT.

Lapsilta kiellettyjä K16-K18 pelejä sekä viimeisimmät tekniset ratkaisut.
 
Onhan nuo huvittavia sepostuksia mutta toisaalta ei kauheasti eroa yleisesti mainosjargonista. Huvittavaa siis mutta kuitenkin ei mitään mitä ei olisi jo tottunut näkemään. Hehkutusta tulee kaikilta miten se oma tuote on paras ja samalla lailla vaikka jossain hygieniatuotteissa on kaikkea "kosteuttavaa teknologiaa" sun muuta, joka ei oikeasti varsinaisesti tarkoita yhtään mitään erikoista.

Minustakaan Sonyn konsoli ei ole nicheä nähnytkään eikä yleisö, jolle se on tarkoitettu mutta ei tuo silti eroa kaikesta muusta mitä mainoksissa ja vastaavissa näkee. Mietin kerran että olisi outoa jos olisi myynnissä joku shampoo, jossa lukisi vain "shampoo" ja mainos voisi olla että "se puhdistaa". Varmasti löytyykin mutta kun ne näkyvimmät on just sitä "puhdistavaa teknologiaa, joka myös kosteuttaa käytön jälkeen" - luultavasti jollain nanopartikkeleilla.
 
Ai että omaa tuotetta pitäisi markkinoida vain niillä termeillä, jotka pitävät 100% paikkansa, eivätkä pyri vaikuttamaan asiakkaisiin millään lailla mielikuvilla? En suosittele ainakaan markkinointialaa XYU:lle, voisi tulla kylmää kyytiä johtoportaalta ja miksei kollegoiltakin, jos bonukset kampanjan onnistumisen takana;)
 
No joo, tuskin kovin moni ottaa tuota "huhut ja uutiset"-otsikkoa edes huomioon. Yleistä spekulointia ja markkinamiesten kommenttejahan vain postailtavissa toistaiseksi, vielä niin vähän oikeaa faktaa kuitenkin loppujen lopuksi tiedossa.
 
Voihan tuosta mainoksestakin silti vetää johtopäätöksiä konsolin suhteen ja täten ne menevät siis huhuina. Outoa rajoittaa keskustelua noin tiukasti: "onkohan tässä nyt mitään huhua vai onko pelkkä mainos". Mainoksetkin silti saattavat kertoa jotain ja niistä syntyy keskustelua. Eikös se ole tärkein pointti?
 
On se kumma, ettei mikään ole muuttunut. Noin 12 kauden tauon jälkeen palasin takaisin Overwatchiin ja nyt on menossa nro 20. Suurin piirtein 40-50 peliä nyt tauon jälkeen pelanneena tämä peli aiheuttaa edelleenkin eniten kränää, suukopua, estämisiä ja ties mitä negatiivista faktoria. Kaikessa tuossa Overwatch on erittäin kyseenalainen ylivoimainen ykkönen kaikista PS4-peleistä, mitä on tullut pelattua näiden vuosien aikana.

"Nimimerkki xx ei tule tänne (tähän chattiin/peliin)"
"¤#!¤!&&%#!! kun tuolla ei ole mitään järkeä päässä"
"Mä näytän miten sitä (classia) pelataan"
"&%&#%& mulla menee hermot tuohon (Overwatch-hahmoon)"

Ilmapiiri on välillä jopa yhden ainoan urpon takia niin myrkyllinen, että sitä voisi leikata veitsellä.

Ja hirveä huuto aina jos tulee tappio tai joku pelaa "väärin". Kerrotaan, mitä pitää tehdä ja mitä hahmoja pitää käyttää. Ei se peli mikään perkeleen muotti ole, anna pelata niin kuin pelaa. Yhdessä ottelussa ohjaimestani loppui akku, kun en muistanut kytkeä laturia, jolloin pelaamani Reinhardt jäi kuin tikku jööttiin keskelle tietä ja tiimikaverit jäivät suojattomiksi. Siltikään kukaan ei alkanut kiukuttelemaan, ihmettelivät vain syytä. Lopuksi vielä noustiin tappion rajamailta voittoon. Lisäksi pelien päätteeksi tulee aina positiivisia "endorsement"-nimityksiä, joita voi jakaa muille pelaajille. Luonnollisesti jaan niitä itsekin muille.

Näiden karmeiden pelien jälkeen oli aidosti kivaa pelata, kun hain yksin ryhmää ja siellä oli mukavan rauhallista, tuli pelattua monta kivaa peliä. Tuli voitto tai tappio, niin kukaan ei huutanut, perseillyt, avautunut tai raivonnut ja sai tehdä niin kuin tykkäsi. Huvittavinta näissä purkautumisissa onkin, että ne tulevat aikuisilta ihmisiltä. Joskus sattuu tulemaan alaikäistä porukkaa samaan chattiin ja nämä osaavat olla paljon siivommin.

Vaikka avautumisketjussa ollaankin, niin pitää sanoa myös jotain positiivista. Illan kruununa sain vielä olla huikeassa 6vs6-matsissa, jossa King´s Row -mapissa oli äärimmäisen kovat joukkueet vastakkain. Vastassa ja omassa tiimissä oli selkeästi ammattilaisia, yhteispeli oli todella rautaisella tasolla. Puhuivat ranskaa keskenään. Laitoin Orisalla kilpeä eteen, sopiviin kohtiin ultimatea ja kiusasin vihollisia luotiryöpyllä. Välillä pientä puskemista. Olipa upeaa pelata tuollaisessa jengissä. Voittokin irtosi rimaa hipoen.

Toki joillekin tuo yllä olevankin kappaleen tilanne on negatiivinen, sillä kyseessähän ovat ns. "smurffit", eli huippupelaajien sivukäyttäjät. Huipulla ei vain ole pelejä samaan malliin kuin kasuaalirankeissa.
 
Mitäs niillä lähteillä tai vastaavilla, kun on kyse "hypeketjusta"? :D Kuola suusta valuen vaan linkittämään, kun sattuu netin ihmeellisessä maailmassa vastaan joku patenttihakemus tai jonkun 'pelialan ihmisen' twitter-arvaus, mitä seuraavalla Pleikkarilla voi tehdä. Ja siis tämä nyt sarkastisesti kirjoitettuna, koska itse ainakin olen kiinnostunut lähteistä ja virallisista faktoista sen sijaan, että postaillaan fanikuvia ja vastaavia.

Ei ole tarkoitus mennä henkilökohtaisuuksiin, mutta onhan tästä ketjusta pudonnut pohja pois viime aikoina. Ymmärrän toki hypetyksen ja vastaavan, mutta en silti näe mitään hyötyä postailla fanikuvia ja arvailuja ketjua täyteen. Mieluummin jättäisin ketjun odottamaan sitä hetkeä, kun Playstation 5 on virallisesti julkistettu ja ominaisuudet sekä tehot kerrottu. Sen jälkeen arvailuilla ja pohdinnoilla on sentään jotain pohjaa.
 
Niin ja vielä se että taulukko on jonkin random resetera käyttäjän. Ei sellaista voi pitää oikein minään. Se on vähän sama kuin minä tai sinä nyt antaisimme finanssineuvoja. Lisäksi resetera on niin vahvasti kallellaan Sonyyn ja PlayStationiin, että siinäkin mielessä kaikki sieltä tuleva kannattaa ottaa suolan kera. Ei missään nimessä ole puolueeton lähde.
Perustuukos tämmöinen väite mihinkään muuhun kuin siihen, että pleikkarin käyttäjiä on tuolla oletettavasti enemmän kuin Xboxilla?

Mun silmiin aika neutraalipaikka tuo on mitä tulee konsolisotailuun. Hölmöjä ja fiksuja postaajia riittää kyllä molempiin leiriin. Tuollahan saa lipun banaanisaarille jos edes uskaltaa mainita jompaa kumpaa konsolivalmistajaa huonossa valossa.
 
Viimeksi muokattu:
Perustuukos tämmöinen väite mihinkään muuhun kuin siihen, että pleikkarin käyttäjiä on tuolla oletettavasti enemmän kuin Xboxilla?

Mun silmiin aika neutraalipaikka tuo on mitä tulee konsolisotailuun. Hölmöjä ja fiksuja postaajia riittää kyllä molempiin leiriin. Tuollahan saa lipun banaanisaarille jos edes uskaltaa mainita jompaa kumpaa konsolivalmistajaa huonossa valossa.
Perustuu siihen, että tosiaan banaanisaaret kutsuu, mutta useimmin silloin kun pleikkarista puhutaan negatiivisessa valossa. Voi olla että olen sitten vain enemmän kohdannut näitä banneja tuolla, mutta sellainen fiilis paikasta kuitenkin tulee.

Tuolla on myös enemmän näitä niin kutsuttuja insidereitä pleikkarin puolella ja Xbox insiderit taas lentää banniin. Osa jutuista on aivan tuulesta temmattuja, mutta toki osa ihan järkeviäkin. Siksi sanoinkin että kannattaa ottaa suolan kanssa. Tehdä ehkä jopa muutama lisäviittaus ennen kuin luottaa. Ei siinä muuta.
 
Tällainen tuli vastaan PS4:n luvuista(valmistuskustannukset vs. myyntihinta).
Lähteenä IHS Markit jne. En jaksanut tarkasti lukea läpi, mutta ajattelin linkata koska sattumalta Google feediin tuli ja koska käsittääkseni IHS Markit on melko arvostettu pulju.

Mielenkiintoista tässä on se että kuinka hyvin Microsoft pystyy vastaamaan hintaan. Jos mennään samalla logiikalla Xboxin kanssa ja oletetaan, että Xbox Series X on sen muutaman teraflopin tehokkaampi ja ehkä näin ollen valmistuskustannuksiltaan vähän kalliimpi. Pystyykö Microsoft ottamaan sen verran takkiin, että Xbox saadaan kauppoihin samaan hintaan kuin PS5? Ja mikä on mahdollisen Xbox Lockhart kohtalo? Saadaanko myös selvästi halvempi Xbox kauppoihin, jolla pystytään hyökkäämään hinta edellä.

Ensi joulusta tulee todella mielenkiintoinen.
 
Perustuu siihen, että tosiaan banaanisaaret kutsuu, mutta useimmin silloin kun pleikkarista puhutaan negatiivisessa valossa. Voi olla että olen sitten vain enemmän kohdannut näitä banneja tuolla, mutta sellainen fiilis paikasta kuitenkin tulee.

Tuolla on myös enemmän näitä niin kutsuttuja insidereitä pleikkarin puolella ja Xbox insiderit taas lentää banniin. Osa jutuista on aivan tuulesta temmattuja, mutta toki osa ihan järkeviäkin. Siksi sanoinkin että kannattaa ottaa suolan kanssa. Tehdä ehkä jopa muutama lisäviittaus ennen kuin luottaa. Ei siinä muuta.
Kuulostaa vähän siltä, että olet vain enemmän kiinnittänyt Xboxin omistajana huomiota pahaan jota siitä on kirjoitettu ja sitten alitajuntaisesti sivuuttanut saman määrän potaskaa mitä pleikkaristakin jauhetaan.

Toki kerta pleikkarin omistajia varmaan kaksinkerroin maailmassa verrattuna Xboxin omistaviin niin voi olla, että PS-puhe tuolla enemmän hallitsee. Mutta että oikein moderaattoreidenkin puolella olisi kotiinpäin vetämistä niin en jaksa uskoa. Menee vähän liian mutuiluksi mun mielestä.
 
Ylös Bottom