Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Ja voi ei prkl tuota Last Of Us -arvosteluotsikko"kohua". Kehuja saa laittaa otsikkoon, mutta ei mitään vihjausta siitä että peli ei arvostelijan mielestä ole täydellinen. What a time to be alive :D

Tästä kirjottelin itsekin. Minusta tämä touhu alkaa olla naurettavaa. Jatkuvaa ylistystä, mutta mitään negaa ei kestetä sitten yhtään. Ja kaikki on yhtä spoileria. Tuntuu kuin koko elämä pyörii tuon yhden pelin ympärillä. Some, ja koko internetti mainostaa tuota. Tulisi jo se saakelin peli jo ulos, nii muutamat tyypit pääsevät tuskistaan!

Ehkä mä alan olla jo niin vanha tälläisiin ylihypetyksiin kun ei huvita niihin lähteä mukaan. Tai sitten olen vain joutunut pettymään karvaasti, kun peli ei ollut sitä mitä toivoin. FFXV tästä hyvä esimerkki. En ole tuon jälkeen jaksanut innostua mistään pelistä niin paljoa. Tai ehkä olen vain niin kyyninen, mutta onhan tää nyt älytöntä.
 
Voi en uskalla sanoa sitä sanaa, mutta laskekaapa hyvät ystävät, montako kertaa päivässä kiroilette edes hiljaa mielessänne, niin sitten päästään sille fakta-tasolle. Mutta se, mikä tässä pelissä ihan oikeasti sykähdyttää, on tämän kaltaiset kohtaukset. Tunnistatteko tämän 80-luvun hitin? Löytyy myös You Tubesta!
 
Voi en uskalla sanoa sitä sanaa, mutta laskekaapa hyvät ystävät, montako kertaa päivässä kiroilette edes hiljaa mielessänne, niin sitten päästään sille fakta-tasolle. Mutta se, mikä tässä pelissä ihan oikeasti sykähdyttää, on tämän kaltaiset kohtaukset. Tunnistatteko tämän 80-luvun hitin? Löytyy myös You Tubesta!

Suurin osa päivistä menee nollalla kirosanalla. Toki joskus pärähtää, mutta todellakin harvoin. Sitten jos joskus jokin asia tosissaan harmittaa, niin saattaa sitä silloin toki jopa kirota. Olen kuitenkin pyrkinyt rakentamaan elämääni siihen suuntaan, ettei kovin usein tarvitsisi niin paljoa ottaa päähän, joten kiroiluni on siitä syystä aika vähissä.

Kyllä se häiritsee jos peleissä tai elokuvissa on tolkuttomasti kiroilua. Ja myös aivan yletön väkivalta hyvin yksityiskohtaisella tasolla aivan tavallisten ihmisten tekemänä toisia ihmisiä kohtaan on tarpeetonta väkivallalla mässäilyä. Ei tuollaisista asioista pysty nauttimaan, vaan päinvastoin niistä tulee aika synkeitä fiiliksiä. Toki tämäkin on yksilöllinen juttu. Mutta kyllä tietääkseni aika moni pelaajistakin karsastaa juuri mainitsemani kaltaista tavallisiin ihmisiin kohdistuvaa erityisen raaoilla yksityiskohdilla retostelevaa väkivaltaa sekä myös tuota aivan tolkutonta ja turhaa kiroilemista.

Naughty Dog meni pelissään nyt yksinkertaisesti liian pitkälle monessakin asiassa, jotta pelistä aidosti pidettäisiin universaalisti. Ei sitä universaalisti toki vihatakaan, mutta on silti aivan turhaa puhua myöskään mistään universaalista mestariteoksesta, koska peliä inhoavia on todella paljon, vaikka sitten siitä pitäviäkin on paljon. Tietyn tyyppisten ihmisten makuun siis toki on, mutta taas toisen tyyppisten ihmisten makuun tämä peli ei ole sitten lainkaan.

Monet meistä eivät kaipaa elokuva- ja pelinautintoihinsa totaalista lohduttomuutta ja ja jatkuvia synkkiä tunnelmia. Noita asioita sopivissa määrin toki useimmat sulattavat elokuvissa sekä peleissä, mutta liika on sitten liikaa varsin monelle. Nyt Naughty Dog meni todellakin liian pitkälle monellakin tavalla käyttäen käsittämättömän huonoa makua monissakin valinnoissaan, mikä aiheuttaa sen, ettei TLoU 2 ole todellinen yleisesti tunnustettu mestariteos, vaikka toki joillekin se sitä onkin.
 
Viimeksi muokattu:
Suurin osa päivistä menee nollalla kirosanalla. Toki joskus pärähtää, mutta todellakin harvoin. Sitten jos joskus jokin asia tosissaan harmittaa, niin saattaa sitä silloin toki jopa kirota. Olen kuitenkin pyrkinyt rakentamaan elämääni siihen suuntaan, ettei kovin usein tarvitsisi niin paljoa ottaa päähän, joten kiroiluni on siitä syystä aika vähissä.

Kyllä se häiritsee jos peleissä tai elokuvissa on tolkuttomasti kiroilua. Ja myös aivan yletön väkivalta hyvin yksityiskohtaisella tasolla aivan tavallisten ihmisten tekemänä toisia ihmisiä kohtaan on tarpeetonta väkivallalla mässäilyä. Ei tuollaisista asioista pysty nauttimaan, vaan päinvastoin niistä tulee aika synkeitä fiiliksiä. Toki tämäkin on yksilöllinen juttu. Mutta kyllä tietääkseni aika moni pelaajistakin karsastaa juuri mainitsemani kaltaista tavallisiin ihmisiin kohdistuvaa erityisen raaoilla yksityiskohdilla retostelevaa väkivaltaa sekä myös tuota aivan tolkutonta ja turhaa kiroilemista.

Naughty Dog meni pelissään nyt yksinkertaisesti liian pitkälle monessakin asiassa, jotta pelistä aidosti pidettäisiin universaalisti. Ei sitä universaalisti toki vihatakaan, mutta on silti aivan turhaa puhua myöskään mistään universaalista mestariteoksesta, koska peliä inhoavia on todella paljon, vaikka sitten siitä pitäviäkin on paljon. Tietyn tyyppisten ihmisten makuun siis toki on, mutta taas toisen tyyppisten ihmisten makuun tämä peli ei ole sitten lainkaan.

Monet meistä eivät kaipaa elokuva- ja pelinautintoihinsa totaalista lohduttomuutta ja ja jatkuvia synkkiä tunnelmia. Noita asioita sopivissa määrin toki useimmat sulattavat elokuvissa sekä peleissä, mutta liika on sitten liikaa varsin monelle. Nyt Naughty Dog meni todellakin liian pitkälle monellakin tavalla käyttäen käsittämättömän huonoa makua monissakin valinnoissaan, mikä aiheuttaa sen, ettei TLoU 2 ole todellinen yleisesti tunnustettu mestariteos, vaikka toki joillekin se sitä onkin.
Alkaa vähän kuulostamaan siltä, ettei tätä peliä ole tarkoitettu sinulle. Tässä on vähän pointtina toi synkkyys ja se että maailma on huonossa jamassa. Eli sama meno jatkuu niinkuin ykkösessä. Ja saman verran kiroilua kuten monessa muussakin pelissä tai elokuvassa. Grafiikoiden takia vaan se väkivalta tulee paremmin esille, vaikka toki ykkösessä tuli myös pahaa jälkeä vaikka kun ampui haulikolla. Ja näissä molemmissa peleissä sen tappamisen pitääkin tuntua ikävältä.

Toki ihmisestä kiinni, mutta ei tämä peli ollut väkivallan tai ahdistavuuden suhteen sen pahempi kuin ei ykkönenkään. Enemmän mua on puistattanut Telltalen Walking Deadit. Mutta en todellakaan suosittele näitä herkille ihmisille tai alle 18 vuotiaille.
 
Alkaa vähän kuulostamaan siltä, ettei tätä peliä ole tarkoitettu sinulle. Tässä on vähän pointtina toi synkkyys ja se että maailma on huonossa jamassa. Eli sama meno jatkuu niinkuin ykkösessä. Ja saman verran kiroilua kuten monessa muussakin pelissä tai elokuvassa. Tässä on todellakin siis toi K18 leima tarpeen. Uusien grafiikoiden takia vaan se väkivalta tulee paremmin esille, vaikka toki ykkösessä tuli myös pahaa jälkeä vaikka kun ampui haulikolla. Ja näissä molemmissa peleissä sen tappamisen pitääkin tuntua ikävältä.

Toki ihmisestä kiinni, mutta ei tämä peli ollut väkivallan tai ahdistavuuden suhteen sen pahempi kuin ei ykkönenkään. Mutta en todellakaan suosittele näitä herkille ihmisille tai alle 18 vuotiaille.
No sanotaan näin, että olen nimenomaan tarpeettoman yksityiskohtaista ihmisiin kohdistuvaa väkivaltaa vastaan peleissä. Pelaan toki paljon pelejä, joissa on sinänsä väkivaltaa, mutta se on enemmän pelillistä, eikä siinä ole tarkoitus yksityiskohtaisesti retostella väkivallan tai kuoleman yksityiskohdilla. Peleistä on kuitenkin kyse, eikä mistään todellisen elämän snuff-movie- simulaatioista. Kyllä minulle hyvin käyvät zombien lahtaamiset tai perussotaräiskintäpelit (kunhan niissä ei sinänsä pyritä ylimääräisen tylysti mässäilemään verisillä yksityiskohdilla), tai vaikka Tomb Raiderin tai Unchartedien kaltainen räiskintä, jossa listitään jopa satoja vihollisia. Niissä ei noita kuoleman yksityiskohtia retostella kuitenkaan TLoU 2:n tapaan.

Ja kyllä toki synkkyyttäkin saa peleissä olla, kunhan niissä on aina myös jonkinlainen todellinen toivo ja selkeä tarkoitus myös olemassa. Esim. TLoU 1 oli kaiken kaikkiaan mielestäni aivan erinomainen peli todella surkeasti ja epäloogisesti aivopieruja toisensa perään sisältävään loppuunsa asti. Tuo loppu oli niin huonosti ja epäloogisesti rakennettu, että se pilasi 9,5:n pelin minulle lopulta 8:n peliksi. Muutoin pelissä oli juuri sopivassa tasapainossa synkkyyttä valonpilkahduksilla. TLoU 2 taas vaikuttaa olevan todella synkeä ja brutaali alusta loppuun asti. Ja ykkösen tapaan loppu on aivan sysihuonosti rakennettu epäloogisuuden ja tarkoituksettomuuden ylistyslaulu. Se ei todellakaan ole peli joka olisi läheskään kaikille TLoU 1:stä pitäneille mieleen. Ja se teidän kaikkien TLoU 2:stakin kovasti pitäneiden pitää vain oppia hyväksymään, koska se asia ei selittelemällä muuksi muutu.
 
Viimeksi muokattu:
Suurin osa päivistä menee nollalla kirosanalla. Toki joskus pärähtää, mutta todellakin harvoin. Sitten jos joskus jokin asia tosissaan harmittaa, niin saattaa sitä silloin toki jopa kirota. Olen kuitenkin pyrkinyt rakentamaan elämääni siihen suuntaan, ettei kovin usein tarvitsisi niin paljoa ottaa päähän, joten kiroiluni on siitä syystä aika vähissä.

Kyllä se häiritsee jos peleissä tai elokuvissa on tolkuttomasti kiroilua. Ja myös aivan yletön väkivalta hyvin yksityiskohtaisella tasolla aivan tavallisten ihmisten tekemänä toisia ihmisiä kohtaan on tarpeetonta väkivallalla mässäilyä. Ei tuollaisista asioista pysty nauttimaan, vaan päinvastoin niistä tulee aika synkeitä fiiliksiä. Toki tämäkin on yksilöllinen juttu. Mutta kyllä tietääkseni aika moni pelaajistakin karsastaa juuri mainitsemani kaltaista tavallisiin ihmisiin kohdistuvaa erityisen raaoilla yksityiskohdilla retostelevaa väkivaltaa sekä myös tuota aivan tolkutonta ja turhaa kiroilemista.

Naughty Dog meni pelissään nyt yksinkertaisesti liian pitkälle monessakin asiassa, jotta pelistä aidosti pidettäisiin universaalisti. Ei sitä universaalisti toki vihatakaan, mutta on silti aivan turhaa puhua myöskään mistään universaalista mestariteoksesta, koska peliä inhoavia on todella paljon, vaikka sitten siitä pitäviäkin on paljon. Tietyn tyyppisten ihmisten makuun siis toki on, mutta taas toisen tyyppisten ihmisten makuun tämä peli ei ole sitten lainkaan.

Monet meistä eivät kaipaa elokuva- ja pelinautintoihinsa totaalista lohduttomuutta ja ja jatkuvia synkkiä tunnelmia. Noita asioita sopivissa määrin toki useimmat sulattavat elokuvissa sekä peleissä, mutta liika on sitten liikaa varsin monelle. Nyt Naughty Dog meni todellakin liian pitkälle monellakin tavalla käyttäen käsittämättömän huonoa makua monissakin valinnoissaan, mikä aiheuttaa sen, ettei TLoU 2 ole todellinen yleisesti tunnustettu mestariteos, vaikka toki joillekin se sitä onkin.

Miksi sinä viestistä toiseen yleistät omia mielipiteitäsi muiden mielipiteiksi ja väität niitä yleiseksi konsensukseksi? Missä on fakta siitä, että juuri sinun mielipiteesi on se yleinen totuus? Vielä kun totuus taitaa olla myyntien valossa ihan jotain muuta...

Mitä tulee kiroiluun ja väkivaltaan niin Ellie toki kiroilee ja paljon mutta kuten täällä jo sanottiinkin niin muut hahmot ei juurikaan kiroile. Kiroilu myös sopii Ellien luonteeseen. Niin se on oikeassakin elämässä, jotkut kiroilee paljon, jotkut ei ollenkaan. Minulla on esim eno, jonka joka toinen sana on tyyliin kirosana ja isäni ei taas siedä kiroilua yhtään enkä ole hänen kuullut kiroilevan tieten koskaan.

Väkivalta taas on raakaa ja realistista ja sitä Last of Us on ollut alusta asti. Toki ND vei sitä toisessa osassa eteenpäin mutta siksi, että se tuntuisi pahalta ja nimenomaan, että tappaminen ei ole hyvä asia, ei siksi, että sillä halutaan mässäillä. Pitää kyllä olla missannut täysin pelin välittämän sanoman jos väittää, että tässä yritetään mehustella väkivallalla. Nimenomaan pelit, jotka pitävät tappamista vain perus juttuna, mitä pitää vain tehdä, mehustelevat sillä enemmän.

Tuntuu, että osa porukasta on missannut kyllä niin totaalisesti sen sanoman mitä tämä peli yrittää kertoa tarinallaan ja väkivallallaan.

Ja jos et kaipaa lohduttomuutta ja synkkää tunnelmaa niin älä pelaa peliä nimeltä Last of Us. Sinua varten on kyllä paljon kevyempiäkin pelejä olemassa.
 
Viimeksi muokattu:
Mahdatko ystävä-hyvä tajuta, että se väkivalta itse asiassa toimii väkivaltaa vastaan, kun se revautetaan silmiemme eteen. Vaikutat joltain tekopyhältä kristillisdemokraatilta-
Miksi sinä viestistä toiseen yleistät omia mielipiteitäsi muiden mielipiteiksi ja väität niitä yleiseksi konsensukseksi? Missä on fakta siitä, että juuri sinun mielipiteesi on se yleinen totuus? Vielä kun totuus taitaa olla myyntien valossa ihan jotain muuta...

Mitä tulee kiroiluun ja väkivaltaan niin Ellie toki kiroilee ja paljon mutta kuten täällä jo sanottiinkin niin muut hahmot ei juurikaan kiroile. Kiroilu myös sopii Ellien luonteeseen. Niin se on oikeassakin elämässä, jotkut kiroilee paljon, jotkut ei ollenkaan. Minulla on esim eno, jonka joka toinen sana on tyyliin kirosana ja isäni ei taas siedä kiroilua yhtään enkä ole hänen kuullut kiroilevan tieten koskaan.

Väkivalta taas on raakaa ja realistista ja sitä Last of Us on ollut alusta asti. Toki ND vei sitä toisessa osassa eteenpäin mutta siksi, että se tuntuisi pahalta ja nimenomaan, että tappaminen ei ole hyvä asia, ei siksi, että sillä halutaan mässäillä. Pitää kyllä olla missannut täysin pelin väittämän sanoman jos väittää, että tässä yritetään mehustella väkivallalla. Nimenomaan pelit, jotka pitävät tappamista vain perus juttuna, mitä pitää vain tehdä, mehustelevat sillä enemmän.

Tuntuu, että osa porukasta on missannut kyllä niin totaalisesti sen sanoman mitä tämä peli yrittää kertoa tarinallaan ja väkivallallaan.
Just niin! Kun se näytetään rehellisesti ja kaikki sen näkevät, se EI ole väkivallalla mässäilyä, vaan itse asiassa saa katsojan vieroksumaan väkivaltaa. Sitä nämä kristillishihhulit eivät tahdo vaan ymmärtää-
 
Viimeksi muokattu:
Miksi sinä viestistä toiseen yleistät omia mielipiteitäsi muiden mielipiteiksi ja väität niitä yleiseksi konsensukseksi? Missä on fakta siitä, että juuri sinun mielipiteesi on se yleinen totuus? Vielä kun totuus taitaa olla myyntien valossa ihan jotain muuta...

Mitä tulee kiroiluun ja väkivaltaan niin Ellie toki kiroilee ja paljon mutta kuten täällä jo sanottiinkin niin muut hahmot ei juurikaan kiroile. Kiroilu myös sopii Ellien luonteeseen. Niin se on oikeassakin elämässä, jotkut kiroilee paljon, jotkut ei ollenkaan. Minulla on esim eno, jonka joka toinen sana on tyyliin kirosana ja isäni ei taas siedä kiroilua yhtään enkä ole hänen kuullut kiroilevan tieten koskaan.

Väkivalta taas on raakaa ja realistista ja sitä Last of Us on ollut alusta asti. Toki ND vei sitä toisessa osassa eteenpäin mutta siksi, että se tuntuisi pahalta ja nimenomaan, että tappaminen ei ole hyvä asia, ei siksi, että sillä halutaan mässäillä. Pitää kyllä olla missannut täysin pelin väittämän sanoman jos väittää, että tässä yritetään mehustella väkivallalla. Nimenomaan pelit, jotka pitävät tappamista vain perus juttuna, mitä pitää vain tehdä, mehustelevat sillä enemmän.

Tuntuu, että osa porukasta on missannut kyllä niin totaalisesti sen sanoman mitä tämä peli yrittää kertoa tarinallaan ja väkivallallaan.

Ja jos et kaipaa lohduttomuutta ja synkkää tunnelmaa niin älä pelaa peliä nimeltä Last of Us. Sinua varten on kyllä paljon kevyempiäkin pelejä olemassa.
Sinähän tässä olet nimenomaan missannut pointtini. En ole väittänyt minun näkemykseni olevan mikään konsensusnäkemys. Juurihan totesin, että moni pelistä pitää. Mutta sen voin taata, että todella moni on silti kokenut pelin myös erittäin saman tyyppisesti kuin minä. Olen nimenomaan todennut, että peliä ei nähdä konsensuksessa mestariteoksena, mutta toisaalta ei sitä konsensuksessa myöskään vihata. Kyseessä on peli, joka sen tekijöiden kovien valintojen sekä joidenkin yleisen hyvän maun vastaisten ratkaisujen takia jakaa väistämättä TLoU 1:stä fanittaneetkin ihmiset kahteen porukkaan - niihin joille peli on hyvä tai jopa mestariteos, ja niihin joiden mielestä noilla pelin äärimmäisyyksillä mennään vain liian pitkälle ja viedään pelistä todellinen nautinnollisuus pois.
 
Viimeksi muokattu:
Kuten monet ovat sanoneet, peli yrittää näyttää mihin se koston ja väkivallan kierre voi johtaa ja aika varmasti johtaakin. Ykkösen ja tämän juoneen liittyen aivopieruja on myös näissä molemmissa, mutta täytyy sanoa että erittäin laadukkaasti toteutettu juoni siitä huolimatta. Kosketti ainaki itseäni tosi paljon ja paljon enemmän kuin missään elokuvassa tai pelissä pitkään aikaan.
 
Mahdatko ystävä-hyvä tajuta, että se väkivalta itse asiassa toimii väkivaltaa vastaan, kun se revautetaan silmiemme eteen. Vaikutat joltain tekopyhältä kristillisdemokraatilta-

Just niin! Kun se näytetään rehellisesti ja kaikki sen näkevät, se EI ole väkivallalla mässäilyä, vaan itse asiassa saa katsojan vieroksumaan väkivaltaa. Sitä nämä kristillishihhulit eivät tahdo vaan ymmärtää-
Älä turhaan lokeroi minua ystäväksesi, tai mihinkään poliittiseen ryhmittymään tai uskonnolliseen rymittymään kuuluvaksi, koska en todellakaan ole mitään noista. Politiikasta sekä uskonnosta pysyttelen molemmista mahdollisimman kaukana, enkä ole minkäänlaiseen poliittiseen linjaan suuntautunut. Ja tuo, että väkivalta toimii väkivaltaa vastaan on täyttä huuhaapuhetta. Toki taiteessa tuohon usein vedotaan, mutta todellisuus on kyllä aivan jotain muuta. Todellinen yhteiskunnassa tapahtuva väkivalta on paljon monisyisempi asia, eikä jollain peleillä tai elokuvilla ole todellisuudessa juuri mitään vaikutusta siihen miten väkivaltaa todellisessa elämässä harjoitetaan. Siellä on epätoivoiset ihmiskohtalot taustalla sekä erittäin vinoon mennyt kasvatus tai lapsuuden tai muunkin elämänvaiheen äärimmäisen traumaattiset kokemukset.

Sovitaanko kuitenkin niin, että analysoidaan nimenomaan peliä tai peliä kommentoivan näkemyksiä eikä yritetä analysoida ja lokeroida ketään kirjoittajaa täällä?
 
Kyllä se häiritsee jos peleissä tai elokuvissa on tolkuttomasti kiroilua. Ja myös aivan yletön väkivalta hyvin yksityiskohtaisella tasolla aivan tavallisten ihmisten tekemänä toisia ihmisiä kohtaan on tarpeetonta väkivallalla mässäilyä. Ei tuollaisista asioista pysty nauttimaan, vaan päinvastoin niistä tulee aika synkeitä fiiliksiä.

Kuten jo tässä ketjussa itse aiemmin sanoin…

”Itse mistä olen tässä noin alkuunsa "tykännyt" tai pikemminkin olen oikeasti todella vaikuttunut niin oikeastaan ensimmäistä kertaa ikinä missään videopelissä, niin tappaminen tuntuu sillain vastenmieliseltä ja todella rankalta ja brutaalilta teolta tässä… tuntuu melkeinpä jo ”luissa ja ytimissä” sellainen inha tunne, vaikka tappais tässä vaan tuollaisen ihme ”zombien”. Se on jo aika paljon meikäläisen papruissa. Oikeastaan poikkeuksetta kaikissa tähän astisissa tuollaista vastaavaa tunnetta ei ole meikälle tullut, enempikin aiemmin aina ollut sellasta hupiviihdettä tai so what meininkiä, tässä se ei tunnu yhtän huvilta ja viihteeltä.”

Toi on minusta vaan mainio juttu että videopeli voi tehdä minulle tuollaisen tunteen, jotain ainutlaatuista ja poikkeuksellista mittavan peliurani aikana… tähän asti kaikissa pelaamissani peleissä olen itse kokenut että väkivalta ja tappaminen on toteutettu ja tuotu pelaajalle niin että se on nyt on vaan huikean siistiä että tapat porukkaa liukuhihnatahtia. Kerrankin toisin päin ! minusta on mainiota että väkivalta ja tappaminen tuo jopa videopelissä ihmiselle synkeitä fiiliksiä (siis osalla, osalle ei juurikaan ja osa tässäkin toki mehustelee väkivällalla), se vaan kertoo että kerrankin on tehty jotain ainutlaatuista sillä saralla omasta mielestäni siis, kuinka tuon julmuuden ja raakuuden tässä pelissä koen itse.
 
You were saying?
Olen niistä kirjoittanut jo aikaisemmassa spoileri-pohdiskelussani sekä TLoU 2:een että TLoU 1:en loppuun liittyen. En ala enää uudelleen niistä kirjoittamaan. Etsi tuo kirjoitukseni, jos haluat vielä tarkempia esimerkkejä noista hyvän maun vastaisista asioista.
 
Ja minun mielestäni peliä on turha kritisoida sen takia mitä se yrittääkin olla. Eikö asian pitäisi mennä toisinpäin? Kaikki pelit ei vain ole kaikille.
 
Todellinen yhteiskunnassa tapahtuva väkivalta on paljon monisyisempi asia, eikä jollain peleillä tai elokuvilla ole todellisuudessa juuri mitään vaikutusta siihen miten väkivaltaa todellisessa elämässä harjoitetaan.

Kuka näin on väittänytkään? Ei pelin väkivallalla ole mitään tekemistä oikean elämän väkivallan kanssa. Nyt on käsittääkseni puhuttu siitä miten pelin väkivalta tuntuu pelissä pahalta ja miten se saa sen siinä tuntumaan pahalta.
 
Ja minun mielestäni peliä on turha kritisoida sen takia mitä se yrittääkin olla. Eikö asian pitäisi mennä toisinpäin? Kaikki pelit ei vain ole kaikille.
TLoU 1 oli kuitenkin lähes kaikille peleistä innostuneille hyvä peli. TLoU 2 ei enää sitä ole, koska se rikkoo niitä asioita liikaa mitä TLoU 1:ssä monien sitä fanittaneiden mielestä nimenomaan hienosti rakennettiin. Hahmot ovat typeriä ja täysin erilaisia kuin ykkösessä. Ei tuollainen todellakaan toimi kaikille. Turha sitä on siis ihmetellä, että on saanut noin ristiriitaisen vastaanoton.
 
Olen niistä kirjoittanut jo aikaisemmassa spoileri-pohdiskelussani sekä TLoU 2:een että TLoU 1:en loppuun liittyen. En ala enää uudelleen niistä kirjoittamaan. Etsi tuo kirjoitukseni, jos haluat vielä tarkempia esimerkkejä noista hyvän maun vastaisista asioista.

Olen kyllä lukenut nuo sinun kirjoittamasi samat valitukset jo valitettavan monesta viestistäsi. Ja sanotaanko näin, että et paljon pahemmin voisi olla hukassa siitä mitä tarinalla yritetään saavuttaa/kertoa ja en kyllä enempää voisi olla kanssasi eri mieltä pelin hahmoista sekä siitä onko tässä nyt jotain tuputusta vaiko ei. Mutta sinä olet jo aikaa sitten mielesi päättänyt pelin suhteen ja on aivan käsittämätöntä, että olet pelin ostanut ja haluat sen läpi pelata, kun se ei selvästikään ole sinua varten.
TLoU 1 oli kuitenkin lähes kaikille peleistä innostuneille hyvä peli. TLoU 2 ei enää sitä ole, koska se rikkoo niitä asioita liikaa mitä TLoU 1:ssä monien sitä fanittaneiden mielestä nimenomaan hienosti rakennettiin. Hahmot ovat typeriä ja täysin erilaisia kuin ykkösessä. Ei tuollainen todellakaan toimi kaikille. Turha sitä on siis ihmetellä, että on saanut noin ristiriitaisen vastaanoton.

Hahmot eivät todellakaan ole erilaisia kuin ekassa osassa. Tilanteet muovaavat hahmoja jatkuvasti. Ymmärtäisivät sen varmasti jos pelaisit pelin avoimin mielin. En sano, että pitäisit pelistä sillä tämä ei selvästikkään ole sinua varten niinkuin ei jalkapallopelit minua varten.
 
Olen kyllä lukenut nuo sinun kirjoittamasi samat valitukset jo valitettavan monesta viestistäsi. Ja sanotaanko näin, että et paljon pahemmin voisi olla hukassa siitä mitä tarinalla yritetään saavuttaa/kertoa ja en kyllä enempää voisi olla kanssasi eri mieltä pelin hahmoista sekä siitä onko tässä nyt jotain tuputusta vaiko ei. Mutta sinä olet jo aikaa sitten mielesi päättänyt pelin suhteen ja on aivan käsittämätöntä, että olet pelin ostanut ja haluat sen läpi pelata, kun se ei selvästikään ole sinua varten.


Hahmot eivät todellakaan ole erilaisia kuin ekassa osassa. Tilanteet muovaavat hahmoja jatkuvasti. Ymmärtäisivät sen varmasti jos pelaisit pelin avoimin mielin. En sano, että pitäisit pelistä sillä tämä ei selvästikkään ole sinua varten niinkuin ei jalkapallopelit minua varten.
Miksi teillä lähes kaikilla tätä peliä fanittavilla kommentointi kääntyy niin usein pelistä eri mieltä olevan kirjoittajan arvostelemiseen ja analysointiin? Paljonko minä olen teitä arvostellut vaikka olenkin pelistä (lukuisien muiden pelin ostaneiden tapaan) aivan eri mieltä, kuin te peliä fanittavat olette? Miksi erilainen näkemys pitää ottaa niin henkilökohtaisesti?
 
TLoU 1 oli kuitenkin lähes kaikille peleistä innostuneille hyvä peli. TLoU 2 ei enää sitä ole, koska se rikkoo niitä asioita liikaa mitä TLoU 1:ssä monien sitä fanittaneiden mielestä nimenomaan hienosti rakennettiin. Hahmot ovat typeriä ja täysin erilaisia kuin ykkösessä. Ei tuollainen todellakaan toimi kaikille. Turha sitä on siis ihmetellä, että on saanut noin ristiriitaisen vastaanoton.
Millä tavalla erilaisia ja typeriä? Minun mielestäni tilanteet muovaavat hahmoja myös jatkuvasti, joten miksi niiden pitäisi olla täysin samanlaisia. Vai vaikuttaako eräät juonenkäänteet? Nekin olivat minun mielstäni vain ja ainoastaan hyvä asia. Ei olisi hauska jos peli olisi ennalta-arvattava.
 
Miksi teillä lähes kaikilla tätä peliä fanittavilla kommentointi kääntyy niin usein pelistä eri mieltä olevan kirjoittajan arvostelemiseen ja analysointiin? Paljonko minä olen teitä arvostellut vaikka olenkin pelistä (lukuisien muiden pelin ostaneiden tapaan) aivan eri mieltä, kuin te peliä fanittavat olette? Miksi erilainen näkemys pitää ottaa niin henkilökohtaisesti?

Todennäkösesti siksi, että usein tämän pelin kohdalla arvostelijat ovat näitä, jotka eivät ole peliä edes pelanneet ja perustavat argumenttinsa netistä luettuihin leakeihin ja niistä muodostettuihin mielikuviin. Koita siinä sitten keskustella pelistä rakentavasti. Aika moni muukin täällä on kritiikkiäkin antanut ja mielestäni ihan ansaittua ja ymmärrettävää sellaista. Tämä peli ei ole kaikkia varten. Tämän pelin ei ole tarkoituskaan olla kepeä seikkailu Unchartedin tyyliin.
 
Ylös Bottom