Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Ei vituta, pitääkö perustella?

EDIT: En tiedä, että vastattiinko tässä nyt sopivasti ristiin. Tiedän kyllä, ettei fooruminarinalla maailmaa muuteta. Näitä asioita on vain joskus ihan mukavaa pohtia ääneen, että tietää onko pohdintansa kanssa yksin.
Vastasin jo uudestaan viestiisi, ymmärrän kantasi kyllä nyt jälkikäteen.

Edit: itse Jarzalle narisin, mutta tyhmää se vain oli omalta osaltani.
 
En tosiaan arvannut että tämän konsolin julkaisu menee näin päin helvettiä.

Sitä se korona teettää. Ei tämä pelkästään konsolijulkaisuja häiritse. Homman nimi on aivan sama muitakin harrasteita ajatellen. Itse harrastan myös pyöräilyä. Loppukesästä 2020 laitoin tilaukseen uuden maantiepyörän koska tuli aika päivittää kalustoa. Ei ole vieläkään näkynyt. Syy? Toimitusvaikeudet koronan takia. Tarkoitus on myös vaihtaa täpäri jäykkäperäiseen maasturiin. Toimitus siirtynyt jo kahteen kertaan. Syy? Sama. Pyörät yksinkertaisesti myyty loppuun ympäri mailman ja uusien valmistaminen takkuaa materiaalien ja komponenttuen puutteen takia. Kuulostaa aika tutulta. Kirottu tauti sotkenut kaiken.

Jos joku haluaa tehdä rahaa. Vinkki. Perusta rahtilentoyhtiö....
 
Kai tuo oli sarkasmia, näin korona-aikana varmaan yksi varmin tapa päästä eroon miljoonistaan tai miljardeistaan :p

Mä itseasiassa sijoitin Finnairiin tuossa koronan alkuaikoina ja sitten kun tuli se anti. Tosin kyllähän mä tappiolla olen hiukan, mutta uskon siihen että kun tää tilanne rauhoittuu ja ihmisiä on rokotettu ympäri maailman, niin lentoyhtiöt alkaa elpymään, kun ihmiset alkaa matkustamaan. Voin toki olla väärässä.


Oma avautumisen aihe on naiset... Mä en tule varmaan koskaan oppimaan käsittelemään heitä. Syynä pelaaminen. Ja mä kun aattelin jotenki erikoisella tavalla että toisten pelaajien kanssa ei voi tulla eripuraa kun kuitenkin sama mielenkiinnon kohde. Toki toisin kun minä, niin tämä nainen tykkää pelata paljon eri pelejä. Mä taas yleensä pelaan vaan yhtä peliä kerrallaan.

Tulipahan avauduttua hiukan
 
Oma avautumisen aihe on naiset... Mä en tule varmaan koskaan oppimaan käsittelemään heitä. Syynä pelaaminen. Ja mä kun aattelin jotenki erikoisella tavalla että toisten pelaajien kanssa ei voi tulla eripuraa kun kuitenkin sama mielenkiinnon kohde. Toki toisin kun minä, niin tämä nainen tykkää pelata paljon eri pelejä. Mä taas yleensä pelaan vaan yhtä peliä kerrallaan.

Tulipahan avauduttua hiukan
Jää hieman vajaaksi tässä että miksi eri pelien pelaaminen aiheuttaa eripuraa. Pelaajat (tai peleistä edes hieman ymmärtävät) kuitenkin ymmärtävät paremmin toisiaan kuin pelaaja ja peli-"untuvikko", joten vähemmän kai eripuraa pitäisi olla kuin ei-pelaavan (tai niistä tietämättömän) kanssa.

Oma kumppani tietää perusjutut ja pelailee hyvin satunnaisesti minun tai lapsemme kanssa mutta ei muuten. Ymmärtää kuitenkin että pelaaminen voi venyä ja joskus voi olla hankala arvioida milloin "pääsee irti". Samoin peliaikojen sopiminen lapselle on helpompaa kun molemmat tietää sen että kesken pelin (kentän tai tietyn tekemisen) ei ole kiva lopettaa. Ei ole näin ollen suoria peliaikoja, vaan tähdätään about tunnin pelaamiseen lapsen peliajassa, joka venyy tai jää jonkin minuutin vaille siitä riippuen onko vaikka jokin jakso juuri kesken tai loppunut.

Toivoisin että viestiä kirjoittaessa ei jäisi itse asia mysteeriksi, sillä muuten koko viesti jää aika turhaksi. No, ehkä se että saa avauduttua voi olla kirjoittajalle riittävä syy kirjoittaa vaikka ei halua kertoa kaikkea, joten en ala tietenkään mikään tuomari tässä olemaan. Saa kirjoittaa siis "vajaampiakin" avauksia puolestani mutta toivoisin vähemmän mysteeriksi jääviä kirjoituksia jos kirjoittaja vain aiheesta haluaa enemmän avautua.
 
Itte tässä matkanvarrella miettinyt esim. pojan pelaamista, tietenkin, kun itse olen pelaaja ja käytän paljon aikaa pelaamiseen vaikka ikää on 47v niin ymmärrystä tämäntakia löytyy enemmän. Nään asian näin jos vaikka nyt uusi fifa pojalle tulee heti julkasusta en ole koskaa rajottanut peliaikaa siinä alkuun ollenkaan, koska ne suurimmat pelitunnit tulee aina sen ekan 2-3 viikonaikana ja siitä sit normalisoituu pelimäärät. Tulee puututtua peliaikoihin kun huomaa et kouluvelvotteet rupee kärsiin. Toki pienempien lasten kanssa olis hyvä seurata tarkaan niitä peliaikoja. Pelaaminen on hyvä harrastus ja kun se on vie "sosiaalista" pelaamista netinkautta. Toki asenteet pelaamiseen on muuttunut tässä viimesen 15vuoden aikana positiiviseen suuntaan.
 
Jää hieman vajaaksi tässä että miksi eri pelien pelaaminen aiheuttaa eripuraa. Pelaajat (tai peleistä edes hieman ymmärtävät) kuitenkin ymmärtävät paremmin toisiaan kuin pelaaja ja peli-"untuvikko", joten vähemmän kai eripuraa pitäisi olla kuin ei-pelaavan (tai niistä tietämättömän) kanssa.

Oma kumppani tietää perusjutut ja pelailee hyvin satunnaisesti minun tai lapsemme kanssa mutta ei muuten. Ymmärtää kuitenkin että pelaaminen voi venyä ja joskus voi olla hankala arvioida milloin "pääsee irti". Samoin peliaikojen sopiminen lapselle on helpompaa kun molemmat tietää sen että kesken pelin (kentän tai tietyn tekemisen) ei ole kiva lopettaa. Ei ole näin ollen suoria peliaikoja, vaan tähdätään about tunnin pelaamiseen lapsen peliajassa, joka venyy tai jää jonkin minuutin vaille siitä riippuen onko vaikka jokin jakso juuri kesken tai loppunut.

Toivoisin että viestiä kirjoittaessa ei jäisi itse asia mysteeriksi, sillä muuten koko viesti jää aika turhaksi. No, ehkä se että saa avauduttua voi olla kirjoittajalle riittävä syy kirjoittaa vaikka ei halua kertoa kaikkea, joten en ala tietenkään mikään tuomari tässä olemaan. Saa kirjoittaa siis "vajaampiakin" avauksia puolestani mutta toivoisin vähemmän mysteeriksi jääviä kirjoituksia jos kirjoittaja vain aiheesta haluaa enemmän avautua.
Ei kyllä sä ihan oikeassa olet. Siis eripuraa sen takia että ensinnäki kyseessä GTA online ja olisin halunnut hänen auttavan mua siinä pelissä kun kyllähän se yksinki onnistuu, mutta tietyt asiat olisi helpompaa/nopeampaa jonkun kanssa. Toki onhan se gta maailma joka päivä täynnä pelaajia että siinä mielessä turha mun on valittaa. Mutta valitin silti :D.
 
Täytyy pikkasen avautua unettomuudesta joka nyt on aina mulla ollut iso ongelma. Nyt on menty 2 viikkoa jollain 3-4 tunnin yöunilla, yleensä normi on sellanen 5-6 sillä nyt just pärjää. Rupee olemaan melkonen muumio jo. tottakai vuosien varrella lekureissa käyty jne. yks lekuri sano et ku sulla on toi ADHD niin kuuluu vähänniinkuin taudin kuvaan, no ei se paljo lohduta :) Nuorena kun kaverit veti unta sinne klo 13-14 pikkusen oli kade sit ne tuli virkeenä ku peipposet et tehdääs jotain kivaa, itte siinä sit ihan silmätristissä juu totahan toki ;) et sellasta. Välillä varmaan tämä unettomuus korostuu myös mun postailuissa tänne Kfinii. et elkää hermostuko. No kaikilla meillä on omat ongelmat et ymmärystä tarvitaan ihmisten suhteen. Kai tää meni edes oikeeseen ketjuun heh.
 
Tässä me konsolipelaajat vie keulitaan. about 2 vuotta eteenpäin niin PC tulee pyyhkäseen nämä frame hommat ihan uusiin sfaareihin. säteenseuraajat ja muut, sit taas ihmetellään sitä 30fps konsoleilla. TT-2k voi siirtää tämän taas muualle. edelleen nukkunu 2 viikkoon varmaan en tie 3-4 tuntia yössä. Nisu on älyttömän nopea jopa ssd tasoo. Älkää huoliko huomenna lekuri kai se siitä taas.
 
Tässä me konsolipelaajat vie keulitaan. about 2 vuotta eteenpäin niin PC tulee pyyhkäseen nämä frame hommat ihan uusiin sfaareihin. säteenseuraajat ja muut, sit taas ihmetellään sitä 30fps konsoleilla. TT-2k voi siirtää tämän taas muualle. edelleen nukkunu 2 viikkoon varmaan en tie 3-4 tuntia yössä. Nisu on älyttömän nopea jopa ssd tasoo. Älkää huoliko huomenna lekuri kai se siitä taas.
Minulle kyllä riittää jos pysyy pelit 4K 60fps -tasolla eikä kauheasti ole kateutta tai haikailuja pc:n suuntaan. En yhtäkkiä edes keksi mitä uutta muka voisi tulla, josta olisi jotenkin kade tai johon ei konsolit kohdallani riittäisi. Varsinkin jos on vuosien varrella pelaillut ihan tyytyväisenä 720p 30fps -pelejäkin (siis samalla kun pc:llä on voinut olla full hd ja vähintään 60 fps)

Eilen aloitin Controlin PS5:lla ja valitsin nimenomaan suorituskyky-tilan eli ei säteenseurantaherkkuja, joka on varmaankin yksi tulevaisuuden standardi.
 
Mikä tämän viimeisen lauseen pihvi nyt oli muuta kuin itsestäänselvyyden toteaminen? Todetaanko seuraavaksi karhun ulostavan metsään? :D
Sen verran tukevasti laitoit sanoja suuhuni, että ajettelin helpottaa ja vääntää vähän rautalankaa.

Kyllä minä puhun asioista oikeille nimillä. Ei sinun tarvitse etsiä mitään salattuja merkityksiä viesteistäni. "Cherry picking", hohhoijaa. Kun puhuin Avengerssista, puhuin Avengerssista. Yleistykset löytyvät valitettavasti vain päästäsi.
 
Sen verran tukevasti laitoit sanoja suuhuni, että ajettelin helpottaa ja vääntää vähän rautalankaa.

Kyllä minä puhun asioista oikeille nimillä. Ei sinun tarvitse etsiä mitään salattuja merkityksiä viesteistäni. "Cherry picking", hohhoijaa. Kun puhuin Avengerssista, puhuin Avengerssista. Yleistykset löytyvät valitettavasti vain päästäsi.

Minä laitoin sanoja suuhun? :D Jo on jätkällä otsaa.

Jokseenkin naurettavaa ulista yhden pelin pohjalta pelien savejen siirrosta, mutta näemmä joillakin se kamelin selkä katkeaa jo pienemmästäkin harmituksesta. Kumma kun et nähnyt tarvetta postata vastaavaa itkuvirttä Xboxin BO: CW sekoilusta?


Mutta antaapa olla kun ei tästä sen järkevämpää keskustelua selvästikään tule.
 
Kumma kun et nähnyt tarvetta postata vastaavaa itkuvirttä Xboxin BO: CW sekoilusta?

Heh, kyllä mä postaan itseäni kiinnostavista aiheista ilman, että joku laittaa sanoja suuhuni tai tarjoaa aiheita mistä minun pitäisi puhua.

Avengers oli kiinnostava tapaus kun homma toimi niin kovin erilailla eri koneilla. Pieni harmi PS:sällä, mutta harmi kuitenkin.
 
Time to triangle on nyt sitten buzzword? :D Termillähän kuvataan aikaa, joka menee deveillä laitteistoon tutustumiseen. Ehkä et selvästikään ymmärrä mitä buzzwordilla ylipäätään tarkoitetaan? Enpä tiennytkään että konsolin pääsuunnittelijan vastuualueelle kuuluu myös markkinointi, etenkin kun yleisö on pelidevejä. :D Ymmärtäisin kommenttisi jos Jim Ryan olisi pitänyt presentaatiota eri yleisölle.

MS:ltä sensijaan on nähty buzzwordeja, joiden merkittävyyttä pelinkehitykseen käytännössä on hyvinkin hankala todentaa. Mitä nyt viimeisimpiä, SFS, VRS jne. Hauskintahan näissä on se, että monet näistäkin buzzwordeista on jo käytössä muilla alustoilla SW-pohjaisina ratkaisuina, mutta niillä näistä ei jakseta meuhkata foorumilla fanipoikien toimesta. Otetaan esimerkkinä VRS, eli Variable rate shading, tästä oli jo toteutus Call of Duty: Modern Warfaressa viime generaation laitteilla. Nyt sitten feature saa lähes naurettavat mittasuhteet hypetyksen osalta kun MS on ottanut mukaan tämän markkinointimateriaaleihinsa.
Hassua millaisen kuopan kaivat tässä aivan itse itsellesi. Tekninen termi kuten VRS, on mielestäsi "buzzword". Sitten taas kohtuullisen abstrakti* termi "time to triangle" ei ole? Ettei nyt vähän vaihtuisi standardit kesken lauseen?

Voisin arvostaa viestejäsi enemmän, jos lopettaisit lapsellisen sanojen toisten suuhun laittamisen. Mutta jos lahjat riittää tälle tasolle, niin anna mennä sitten vain.

*Tässä tilanteessa

E:
Et selvästikään kun moista kysyt, mutta tämähän ei ole uutta että vikaa ei koskaan nähdä itsessään.
Kerro nyt siis ihmeessä? Kyllä mä mielelläni myönnän virheet ja pahoittelen jos sellaisen olen tehnyt. Eli pyrin näkemään virheeni, mutta tässä tilanteessa sun lienee vaikeaa sellaista näyttää, vai mitä?
 
Viimeksi muokattu:
Hassua millaisen kuopan kaivat tässä aivan itse itsellesi. Tekninen termi kuten VRS, on mielestäsi "buzzword". Sitten taas kohtuullisen abstrakti* termi "time to triangle" ei ole? Ettei nyt vähän vaihtuisi standardit kesken lauseen?

Voisin arvostaa viestejäsi enemmän, jos lopettaisit lapsellisen sanojen toisten suuhun laittamisen. Mutta jos lahjat riittää tälle tasolle, niin anna mennä sitten vain.

*Tässä tilanteessa

E:

Kerro nyt siis ihmeessä? Kyllä mä mielelläni myönnän virheet ja pahoittelen jos sellaisen olen tehnyt. Eli pyrin näkemään virheeni, mutta tässä tilanteessa sun lienee vaikeaa sellaista näyttää, vai mitä?

VRS:stä tuli buzzword siinä vaiheessa, kun sitä alettiin toittomaan niin Microsoftin mainosmateriaaleissa kuin fanipoikien toimesta. Time to trianglea ei ole käsittääseni käytetty Sonyn toimesta missään markkinoinnissa, vaan tällä on ollut tavoitteena havainnollistaa eroa kehitysympäristöissä ajan funktiona. Jos et näiden kahden tapauksen eroa pysty ymmärtämään, niin asiassa ei ole mitään jatkokeskusteltavaa.

Voisit lopettaa tuon sanojen suuhun syöttämisen käyttämisen vakio-argumentointikeinonasi, toisaalta jos mihinkään muuhun ei ole kykyjä niin niillä mennään sitten. Kovasti olet tästä syyttelemässä muita, mutta mitään konkreettista esimerkkiä et sitten pysty asiasta tarjoamaan?
 
Voisit lopettaa tuon sanojen suuhun syöttämisen käyttämisen vakio-argumentointikeinonasi, toisaalta jos mihinkään muuhun ei ole kykyjä niin niillä mennään sitten. Kovasti olet tästä syyttelemässä muita, mutta mitään konkreettista esimerkkiä et sitten pysty asiasta tarjoamaan?
No kerro nyt vaikka tämän Avengers tallennus asian tiimoilta, että missä oikein olen yleistänyt sen koskemaan koko pleikkaria? Tätähän toki jo kysyin, mutta vastausta en sinulta saanut. Vai laitoitko sittenkin sanoja suuhuni?
 
No kerro nyt vaikka tämän Avengers tallennus asian tiimoilta, että missä oikein olen yleistänyt sen koskemaan koko pleikkaria? Tätähän toki jo kysyin, mutta vastausta en sinulta saanut. Vai laitoitko sittenkin sanoja suuhuni?

Luehan tämä viestisi nyt ihan ajatuksen kanssa, lihavoin vielä olennaiset kohdat:

Kovin on erilainen siirtymä next gen versioon konsoleiden välillä Avengerssissa. Tämä ei näytä kovin käyttäjäystävälliseltä. Vielä hetki sitten innokkaimmat pitivät Smart Deliveryä pelkkänä "markkinointi kikkana".





E: Tulee vähän epäuskoinen olo, kuinka kankeasti asioita voidaan tehdä. Varsinkin kun vieressä homma toimii, niinkuin sen toivoisi vuonna 2021 tapahtuvan.


Ilman tuota edittiä olisin jättänyt kommentoimatta, mutta kyllähän tuosta paistaa lävitse asian yleistäminen, vaikka kyseessä on ainoastaan worst case yksittäistäistapaus. Ihan samalla tapaa jos haluaisin postata jonninjoutavaa kuraa Xboxista olisin voinut tuoda esille Black Ops: CW sekoilun, mutta kun tiedän tämän olevan ainoastaan yksittäistapaus niin en näe sillä uutisarvoa.

Kannattaa jatkossa panostaa siihen, mitä haluaa viesteillään tuoda esille. Vai kuvaako mielestäsi Avengersin tallennussekoilu sitä skenaariota, mitä keskiverto PS5-omistaja joutuu päivittäin kokemaan myös muiden pelien osalta?

Enpä tosiaan ala pidättämään hengitystäni sen suhteen, että ottaisit asiasta opiksesi, kun näkyy olevan muidenkin termien käytön konteksti täysin hakusessa.
 
Luehan tämä viestisi nyt ihan ajatuksen kanssa, lihavoin vielä olennaiset kohdat:

Ilman tuota edittiä olisin jättänyt kommentoimatta, mutta kyllähän tuosta paistaa lävitse asian yleistäminen, vaikka kyseessä on ainoastaan worst case yksittäistäistapaus.
Heh, jätitpä boldaamatta mukavasti kohdan, jossa sanoin Avengerssissa. Se Avengers sana oli siellä, koska no puhuin Avengerssista. Taisit itsekkin asian huomata, kun boldauksen katkaisit. Noh, voit pyytää anteeksi vaikka tähän alle.

Mutta kuten myöhemmin sanoin, kuraa tuollainen on tallennus kikkailu on tilanteessa kuin tilanteessa, mutta onneksi vaiva on kohtuullisen pieni. Avengers on kiinnostava esimerkki, koska toisella alustalla homma toimii paremmin kuin toisella (Tähän muuten edit viittaa, ei edelleenkään yleistys, joten rauhoitu). Toivoisin, että tulevaisuudessa tämä korjaantuu myös PS puolella. Ja onneksi sen verran on kuhinaa internetissä asian tiimoilta, että eiköhän Sony asiaan puutu.

Kuten sanoin täällä ollaan tarkkana. En viitsi ottaa jonkun foorumisoturin sanomisieni vääntelyitä omalle kontolleni.

Ihan samalla tapaa jos haluaisin postata jonninjoutavaa kuraa Xboxista olisin voinut tuoda esille Black Ops: CW sekoilun, mutta kun tiedän tämän olevan ainoastaan yksittäistapaus niin en näe sillä uutisarvoa.
Niin, erohan on siinä, että Avengers on ajankohtainen ja Cold War oli sitä puoli vuotta sitten. Kai sitä kannattaakin nostaa epäkohdat esille. Minusta mahdollisilla Cold War sekoiluilla on aika vähän tekemistä Avengerssin sekoilujen kanssa. Eiköhän niitä ole ruodittu aikanaan ja turha niillä kai on enää tässä kohtaa lähteäkin konsolisotimaan, vai mitä?

Vai kuvaako mielestäsi Avengersin tallennussekoilu sitä skenaariota, mitä keskiverto PS5-omistaja joutuu päivittäin kokemaan myös muiden pelien osalta?
Kuten sanottua, ja kuten myös lainaamastasi pätkästä käy ilmi, puhuin vain Avengerssista. Käsittääksen kyseessä ei kuitenkaan ole yksittäistapaus. Ja ei, en usko että kenenkään tarvitsee siirtää päivittäin tallennuksia PS4 ->PS5. Miksi edes kyselet tällaisia?
Enpä tosiaan ala pidättämään hengitystäni sen suhteen, että ottaisit asiasta opiksesi, kun näkyy olevan muidenkin termien käytön konteksti täysin hakusessa.
Tämä nyt on vain lapsellista.
 
Ylös Bottom