Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Omenanraato sanoi:
Öö hetkonen. En mä ole sanonut PS4 pelitarjontaa huonoksi. Olen sanonut että siellä ei ole mulle aikaisempiin vuosiin verrattuna juurikaan mitään. Ja et vaivautunut sen vertaa lukemaan, että mainitsin noistakin esim Pcars2:n ja RDR2:n. Loput noista ei sitten kiinnostakaan MINUA. Ei se tarkoita, että PS4:lle ei tulisi tolkuton määrä hyviä pelejä. Ei Horizon ole huono peli jos en siitä pidä. Yrität väkisin taas saada väännettyä mun viestistä ihan muuta kuin se on..

Listaatko tähän vaikka 20-30 lempipeliäsi PS4:lle kiitos?


Omenanraato sanoi:
Minulla on pienet lapset joiden kanssa pelaan omalla sohvalla koko perheen voimin juurikin Mario Kartia ja Legoa, kuten myös esim Just Dancea. Ja kyllä. Se on ollut Switchillä erittäin kivaa jopa siltä pieneltä ruudulta. Mutta koska et ole viestejä lukenut, olen kyllä antanut erittäin negatiivista kommenttia Switchistä monelta osin, myös tabletop moodista. Etpä vain niihin kiinnitä huomiotasi, koska ne tukee sun mielipidettä. Parempi siis jauhaa vain sitä paskaa mikä mieleen juolahtaa..
Koko homman pointti oli siinä alunperin, että mielestäsi PS4:lle ei tule oikein mitään hyviä pelejä, "RDR2", mutta jaksat vauhkota pelistä, jota olet pelannut jo useamman vuoden lasten kanssa sohvalta. Se on hienoa, että olet antanut myös negatiivista kommenttia, mutta se ei poista sitä faktaa, että lauot jatkuvalla syötöllä erittäin typeriä kommentteja. Esimerkkinä halusin itse tietää tässä taannoin, että mitkä muut tulevat pelit ovat yhtä mullistavia kuin Zelda käsikonsolirintamalla, johon vastasit, että "Zeldakin on jo nähty aiemmin". Hetken päästä kuitenkin hekumoitkin jo, että miten sen fysiikkaengine on jotain ennennäkemätöntä jne. Ei mitään tolkkua taas kerran.

Omenanraato sanoi:
En mä tiedä onko se jännää. Varmasti olisit voinut ymmärtää jos olisit halunnut..mutta et edes halua.
Ihminen joka ei moninpelejä juuri jaksa pelata, ei niitä varmaan ihan kauheasti ole voinut silloin myös kokeilla. En ole sanonut etteikö PS4:lla ole hyvin toimivia moninpelejä. Mutta niin käänsit asian väkisin, jotta pääset jälleen vähän mun sanomisia vääristemään sinun paskanjauhantaan sopivaksi.
Ne moninpelit mitä olen pelannut, ovat toimineet pääpiirteittäin surkeasti. Esim F1, Pcars, Dirt, Assetto Corsa jne. Ongelmia ja puutteita vailla muille jakaa. Splatoon toimi nopeasti, lagimatta, kaatuilematta, eikä heittänyt ainuttakaan pelaajaa ulos. Se vain toimi hyvin ja mainitsin asiasta.. mutta eihän se sulle käy. Olen vain fanipoika mikä kehuu vain ilman syytä kaikkea..
Se koko homman pointti on siinä, että miten kommentoit asioita. Olisit voinut kommentoida, että peli toimi hyvin, mutta perustuen äärimmäisen rajoittuneeseen moninpelikokemusmäärääsi PS4:lla ja huiman TUNNIN betatestailun jälkeen päätit kuitenkin kommentoida, että parempi ku PS4:lla kokemasi. Tajuatko pointin nyt?

Omenanraato sanoi:
Mutta koska et niitä mun viestejä ole lukenut, olen hyvinkin paljon negatiivisia asioita tuonut esille kyseisestä laitteesta jo avaus viikonloppuna ja sen jälkeen. Et sä niitä lue, koska tukee sun omaa kantaa..
Hyvänen aika, olenko jossain vaiheessa väittänyt, ettet olisi myös negatiivisia kommentteja sanonut? Ei tässä mistään vaa'asta puhuta, eli toisinsanoen voisit oikeuttaa typerät kommenttisi tasapainottamalla niitä järkevillä.

Omenanraato sanoi:
Hetkonen. Sinä ja aikaisempi viesti oli jo noilta osin OT, johon jatkoin. Minä jopa yritin miettiä ja etsiä haulla ketjua jossa eri peleistä keskusteltaisiin yleisesti PS4 tarjonnasta. Pyysin jopa jotain kertomaan ketjua..etpä sinäkään sitä tähänkään linkittänyt, vaikka rivien välistä tuot ilmi ylivertaisuutesi tällä foorumilla ja tiedät sopivan ketjun.
Eli jos nyt väkisin alat vääntämään toisesta paskaa, niin voisit edes yrittää lukea koko sisällön ilman yksittäisiä lauseita irroitettuna ja liitettynä siihen sun omaa puhdasta valhetta, jotta saat toisen huonompaan valoon.

Mikä se viestisi sisältö oli sitten ja mitä yksinäisiä lauseita irroitin muuttaen koko viestisi olennaisen tarkoituksen? Olikohan siinä sellainen vissi ero, että edeltävät kommentit omani mukaanlukien sisälsivät kommentointia itse peliin liittyen, kun taas sinun kommenttisi ainoa tarkoitus oli huomauttaa, että ei oo sulle tulossa PS4:lle hyviä pelejä tänä vuonna koska sitä ja tätä. Eli varsinainen kontribuutioosi itse otsikon peliin liittyen oli tasan nolla. Olisit voinut mennä tämän jakamaan vaikkapa ketjuun: https://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php/106802-PS4-n-tulevat-pelit-(huhut-uutiset)/page77
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Listaatko tähän vaikka 20-30 lempipeliäsi PS4:lle kiitos?
No lähinnä realistiset ajopelit. Pcars, Dirt Rally jne. Ja tähän on tulossa tänävuonna F1, Dirt 4 ja Pcars 2, kuten jo olen sanonutkin.

Lisäksi urheilupelit. Fifa ja NHL, kuten olen sanonutkin niin nämä vuosipainokset taas ostan, vaikka ero edeltäjiin ei oikein oikeuta hintalappuun.

Sen lisäksi sitten GTA V, RDR2 tulevista, Mafia 3, WD2. AC sarjaa pelaan, vaikka en oikein tykkää siinäkään sen naurettavuudesta et yksi sälli tappaa kaiken, mutta ei ole sentään örkkejä tms.

Ps3 puolelta toivoisin jatkoa esim L.A Noirelle ja The Saboteurille.

UC sarja olisi muutoin se mitä haluaisin, mutta ennalta arvattavat kohdat 200 vihollisen kera pilaa ne täysin.

Näiden lisäksi esim Joyrney on ollut hyvä. Skyrimin kaltaista peliä tykkäisin pelata ja olen pelannutkin, vaikka sen yliluonnollisuus ärsyttääkin.

Näiden lisäksi tykkäisin pelata moniakin indie pelejä, joita on tarjolla PS4:lla, mutta en jaksa niitä pelailla isolta ruudulta paikallani, jos tarjolla on samaan aikaan isoa AAA nimikettä. Ne sopii johonkin odotusaulaan tai automatkalle tms. lyhyissä erissä.

Myös puzzle pelit on lähellä sydäntä, sen vuoksi myös Zelda on hyvä.

Kategoriat lähinnä ajo, urheilu, seikkailu/open world, puzzle.



Koko homman pointti oli siinä alunperin, että mielestäsi PS4:lle ei tule oikein mitään hyviä pelejä, "RDR2", mutta jaksat vauhkota pelistä, jota olet pelannut jo useamman vuoden lasten kanssa sohvalta. Se on hienoa, että olet antanut myös negatiivista kommenttia, mutta se ei poista sitä faktaa, että lauot jatkuvalla syötöllä erittäin typeriä kommentteja. Esimerkkinä halusin itse tietää tässä taannoin, että mitkä muut tulevat pelit ovat yhtä mullistavia kuin Zelda käsikonsolirintamalla, johon vastasit, että "Zeldakin on jo nähty aiemmin". Hetken päästä kuitenkin hekumoitkin jo, että miten sen fysiikkaengine on jotain ennennäkemätöntä jne. Ei mitään tolkkua taas kerran.

Huomaatko. Positiivinen lause asiasta mistä et pidä on typerä..

Jos ennen ostin 3-10 peliä kuussa, nyt seuraava ostamisen aiheuttava peli tulee kesällä. Eli kyllä aika hiljaiseloa mun osalta on menty syksystä asti.

Zelda on nähty monet kerrat, tiedät sen itsekin. Se vain uudistaa sitä todella paljon. Samoin tekee Mario, ARMS, Splatoon. Käsikonsolirintamalla myös ihan molemmat Lego pelit ja jopa Farming Simulator on eri tasolla, kuin vaikkapa Vita versio.

Mutta jälleen kerran haluat ymmärtää ja vääntää asiat juuri sun näkemystä tulevaksi. Kunhan Switch on paskaa niin olet tyytyväinen.


Se koko homman pointti on siinä, että miten kommentoit asioita. Olisit voinut kommentoida, että peli toimi hyvin, mutta perustuen äärimmäisen rajoittuneeseen moninpelikokemusmäärääsi PS4:lla ja huiman TUNNIN betatestailun jälkeen päätit kuitenkin kommentoida, että parempi ku PS4:lla kokemasi. Tajuatko pointin nyt?

Tunnin? Pelasin lopulta sitä 4h. Ja ekan kymmenen minuutin jälkeen jo totesin, että paras moninpelikokemus konsoleilla. Kyllä mä olen pelannut ajopelejä paljonkin onlinessa ja kärsinyt niiden ongelmista. Tässä edes beta vaiheessa ei ollut mitään niistä. Niin minkä takia en voi sano, että se olisi paras moninpelikokemus mitä minulla on ollut. Mutta ei..sinä kun väännät senkin asian ihan erilaiseksi väkisin.. tajusitko pointin nyt? Ilmeisesti et, koska ei tue sinun mielipidettäsi. Kaikki positiivinen Switchissä on paskaa..


Hyvänen aika, olenko jossain vaiheessa väittänyt, ettet olisi myös negatiivisia kommentteja sanonut? Ei tässä mistään vaa'asta puhuta, eli toisinsanoen voisit oikeuttaa typerät kommenttisi tasapainottamalla niitä järkevillä.
Korostaa entisestään sitä, että kaikki positiivinen on vastoin sun mielipidettä, joten se on typerää. Negatiivinen tukee sua ja on järkevää kommentointia. Etkö huomaa miten typerästi itse väännät nämä asiat..



Mikä se viestisi sisältö oli sitten ja mitä yksinäisiä lauseita irroitin muuttaen koko viestisi olennaisen tarkoituksen? Olikohan siinä sellainen vissi ero, että edeltävät kommentit omani mukaanlukien sisälsivät kommentointia itse peliin liittyen, kun taas sinun kommenttisi ainoa tarkoitus oli huomauttaa, että ei oo sulle tulossa PS4:lle hyviä pelejä tänä vuonna koska sitä ja tätä. Eli varsinainen kontribuutioosi itse otsikon peliin liittyen oli tasan nolla. Olisit voinut mennä tämän jakamaan vaikkapa ketjuun: https://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php/106802-PS4-n-tulevat-pelit-(huhut-uutiset)/page77

Ei..se ei ollut viestini pointti. Vaan se, että jos et tykkää yhdestä noista peleistä, et tykkää ainoastakaan. Koko Sonyn yksinoikeuslista menee tällä hetkellä tasan yhdelle kohderyhmälle mikä on erittäin sääli. Se on ihan sama kumpaan kohderyhmään minä kuulun, ei se sitä faktaa poista, että Sonyn yksinoikeustarjontq tässä talvella/keväällä on todella yksitoikkoista. Vasta kesällä/syksyllä tulee eri tyyppistä tarjontaa. Olisi parempi ollut jakaa näitä läpi vuoden ja sekoittaa eri genreitä tasaisemmin.

Mutta ei, halusit ymmärtää jälleen kerran pointin siten, että saat väännettyä mun viestistä negatiivisen puolen esiin.

Ja ei, tuo ketju ei ole oikea paikka keskustella nykyisestä pelitarjonnasta. Eli ensin vedät erittäin henkilökohtaisen haukkumisen mun älykkyydestä 13v foorumikokemuksella ja itsekään et näyttänyt löytävän oikeaa paikkaa, koska sellaista ei taida edes oikein olla. Kuten ei taida olla edes eri konsoleiden välielle sodallekaan täysin vastaavaa ketjua kuin muropaketin puolella.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Pitänee tässä välissä hakea popparit.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Omenanraato: KonsoliFINissä on ihan erillinen Sotatanner-osio, johon voi halutessaan liittyä. Siellä on noita konsolisotaketjuja, jos sellaisia kaipaa.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Varmasti olisit voinut ymmärtää jos olisit halunnut..mutta et edes halua.
Sivumainintana on todettava, että olet ennenkin todennut näin foorumilla. Muun muassa meikäläiselle olet kommentoinut tuolla tavalla. Omasta puolesta voin sanoa etten ole tarkoituksella ymmärtänyt väärin näkemyksiäsi. Ongelma piilee siinä, että (aivan kuten Karpaasin tavoin) en yksinkertaisesti aina hahmota sinun järkeilyä tietyissä asioissa.
 
Ja siihenkö on järkevin tapa silloin automaattisesti olettaa jotain, yleensä mahdollisimman negatiivisesti kirjoittajaa kohtaan? Silloin voisi hieman toisinkin asian ilmaista ja kysyä tarkoititko tätä?

Edit: enkä yhtään ihmettele että joskus jää pointti ymmärtämättä. Itsellä kun on ADD, joka aiheuttaa sen, että päässä ajatukset juoksee sitä tahtia, ettei kaikki tule tekstiksi asti, kun kroppa ei pysy perässä. Saattaa jäädä lauseesta joku yksittäinen oleellinen sana pois, tai sanamuoto aivan vääräksi.
Sen vuoksi joudun välillä jälkeenpäin korjailemaan kun porukka tarttuu asioihin, kun olen ne ihan toisella tavalla tarkoittanut. Eikä siinä mitään. Ärsyttää vaan juuri se miten väkisin ne väännetään negatiiviseksi vaikka ne ei sitä edes sellaisenaan ole. Etenkin jos se ajatus ei ole saman suuntainen kuin vastapuolella. Jos ei toista ymmärrä, sitä voisi vähän toisella tavalla sit kysyä et mikä oli pointti.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Sen vuoksi joudun välillä jälkeenpäin korjailemaan kun porukka tarttuu asioihin...

Juuri tämän takia foorumilla on, tai on ainakin ollut, sellainen "ohjeistus", että "mieti ennen lähetä-napin painamista, mitä tuli kirjoitettua...". Erityisesti näissä konsoliväännöissä, joissa välillä rapatessa roiskuu. Oikoluku olisi ihan suotavaa, niin säästyy monelta kirjoittajalta ja modelta aikaa, kun ei tarvitse sitten jälkeenpäin olla korjailemassa.

Ja noin ihan muutenkin, niin kyllä esim. tuolla Mario Kart 8 Deluxe-ketjussa on jäsen Ompulta tullut sellaista onelineriä vastaukseksi, että ihan oikeasti pistää mietityttämään, että mikä järki. Piikittely-onelinerit ovat sitä turhinta "paskaa", mitä asiapitoiselle forkalle halutaan ja kannattaa kirjoittaa! Joidenkin mielestä MK8 Deluxe-ketju oli turha, eikä heidän mielipiteensä siitä muuksi muutu, vaikka kuinka siellä joku toista mieltä oleva Nintendo Switch-fani käy tölvimässä, että "höhhöh höö, kun olin hauska kuittaillessani Sonyn suuntaan".

Samaa mieltä myös karpaasin kanssa, että on ihan turha mennä johonkin Persona 5:n ketjuun höpöttelemään, että "voi kun pleikkarille ei tänä vuonna tule mulle mitään kiinnostavaa pelattavaa". Sitä varten on tosiaan vaikka se "Tulevat PS4-pelit, huhut ja uutiset"-ketju, missä voi tulevista julkaisuista keskustella vapaammin. Toinen sellainen kohta siis, jossa olisi ennen lähettämistä voinut ja oikeastaan pitänyt miettiä, että kannattaako lähettää, ainakaan juuri siihen ketjuun.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Kyllä minä ne luen, yleensä luen ne vielä lähetyksen jälkeenkin. En vain sitä ennen tajua ettei muut ymmärrä mitä tarkoitin ennen kuin joku vääntää sen asian ihan muuksi kuin siinä edes lukee.

Mario ketjussa tänään tuli juuri hyvä pointti esiin, kun ei vastaavissa muissa ketjuissa paskamyrskyä nouse. Ainoastaan Nintendon ketjuissa. Eli siinä voisi ne vastapuolen tyypit olla sit kommentoimatta kokonaan, tai pitää saman linjan muissa vastaavissa tapauksissa, kun koskettaa omaa konsoliakin.. Ja ihan sama miten väännätte asian, niin minä pysyn Sony fanipoikana nyt ja jatkossakin, en Nintendo fanipoikana.

Eikä edelleenkään pointti ollut se ettei minulle tule pelejä. Vaan että kun muut samaisessa ketjussa hehkutti jo tulleita pelejä tänävuonna Sonylle, niin sanoin että jos et niistä yhdestä tykkää, tuskin nappaa mikään muukaan. Jatkoin sitä keskustelua mikä oli jo ollut OT siinä ennen minua ja kerroin ettei tuo Sonyn tapa ole ollut paras mahdollinen isolla mittakaavalla. Sillä ei ole mitään väliä vaikka olisin kuulunut niihin jotka niistä olisi pitänyt. Ei se sitä faktaa muuta.

Ja ei, tulevien pelien huhuketju ei ole yhtään sen parempi paikka keskustella nykypeleistä..
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

No lähinnä realistiset ajopelit. Pcars, Dirt Rally jne. Ja tähän on tulossa tänävuonna F1, Dirt 4 ja Pcars 2, kuten jo olen sanonutkin.

Lisäksi urheilupelit. Fifa ja NHL, kuten olen sanonutkin niin nämä vuosipainokset taas ostan, vaikka ero edeltäjiin ei oikein oikeuta hintalappuun.

Sen lisäksi sitten GTA V, RDR2 tulevista, Mafia 3, WD2. AC sarjaa pelaan, vaikka en oikein tykkää siinäkään sen naurettavuudesta et yksi sälli tappaa kaiken, mutta ei ole sentään örkkejä tms.

Ps3 puolelta toivoisin jatkoa esim L.A Noirelle ja The Saboteurille.

UC sarja olisi muutoin se mitä haluaisin, mutta ennalta arvattavat kohdat 200 vihollisen kera pilaa ne täysin.

Näiden lisäksi esim Joyrney on ollut hyvä. Skyrimin kaltaista peliä tykkäisin pelata ja olen pelannutkin, vaikka sen yliluonnollisuus ärsyttääkin.

Näiden lisäksi tykkäisin pelata moniakin indie pelejä, joita on tarjolla PS4:lla, mutta en jaksa niitä pelailla isolta ruudulta paikallani, jos tarjolla on samaan aikaan isoa AAA nimikettä. Ne sopii johonkin odotusaulaan tai automatkalle tms. lyhyissä erissä.

Myös puzzle pelit on lähellä sydäntä, sen vuoksi myös Zelda on hyvä.

Kategoriat lähinnä ajo, urheilu, seikkailu/open world, puzzle.

Vaikka tuo teikäläisen pelimaku on harvinaisen vaativa, niin yritän tähän nyt listata sinulle osan PS4:lle tämän vuoden aikana julkaistavia pelejä, joita et switchille saa. Nämä pelit nappasin vuoden 2017 odotetuimpien pelejen listoilta.

Pcars2
GT:Sport
Wreckfest
F1
Dirt
RDR 2
PES
Änäri
Crash Bandicoot
Kingdom Hearts 3
Little Nightmares
Shenmue 3
Agents of Mayhem
Wild
Pyre
Elex
Spider Man
Outcast 2
ZED
HOB
Seasons after Fall


Ollos hyvä. Surkeaksi se näyttää tosiaan sinullekin muodostuvan PS4:n juhlavuosi, josta alunperin oli kyse.




=OmenanraatoHuomaatko. Positiivinen lause asiasta mistä et pidä on typerä..

Jos ennen ostin 3-10 peliä kuussa, nyt seuraava ostamisen aiheuttava peli tulee kesällä. Eli kyllä aika hiljaiseloa mun osalta on menty syksystä asti.

Zelda on nähty monet kerrat, tiedät sen itsekin. Se vain uudistaa sitä todella paljon. Samoin tekee Mario, ARMS, Splatoon. Käsikonsolirintamalla myös ihan molemmat Lego pelit ja jopa Farming Simulator on eri tasolla, kuin vaikkapa Vita versio.

Mutta jälleen kerran haluat ymmärtää ja vääntää asiat juuri sun näkemystä tulevaksi. Kunhan Switch on paskaa niin olet tyytyväinen.
Sori en taas kerran ymmärrä, että mitä yrität sanoa. Ei millään käsikonsolilla ole aiemmin pystynyt pelaamaan Zeldan tasoista seikkailupeliä, se on fakta.


Omenanraato sanoi:
Tunnin? Pelasin lopulta sitä 4h. Ja ekan kymmenen minuutin jälkeen jo totesin, että paras moninpelikokemus konsoleilla. Kyllä mä olen pelannut ajopelejä paljonkin onlinessa ja kärsinyt niiden ongelmista. Tässä edes beta vaiheessa ei ollut mitään niistä. Niin minkä takia en voi sano, että se olisi paras moninpelikokemus mitä minulla on ollut. Mutta ei..sinä kun väännät senkin asian ihan erilaiseksi väkisin.. tajusitko pointin nyt? Ilmeisesti et, koska ei tue sinun mielipidettäsi. Kaikki positiivinen Switchissä on paskaa..

Niin, 10 minuuttia betaa ei vielä ole kovin kattava otos järkevän kommentoinnin pohjaksi. Ai nyt oletkin pelannut autopelejä paljonkin onlinessa? Taas se mielipide vaihtui. Pointtini tein jo aiemmassa viestissäni selväksi. Olenko sanonut, että kaikki positiivinen Switchissa on paskaa? Hämennykseni on suuri...kuten moni muukin ahdistelemasi keskustelija täällä, haluan konsolin ostaa, mutta kunhan sille löytyy tarpeeksi hyviä pelejä.



Omenanraato sanoi:
Korostaa entisestään sitä, että kaikki positiivinen on vastoin sun mielipidettä, joten se on typerää. Negatiivinen tukee sua ja on järkevää kommentointia. Etkö huomaa miten typerästi itse väännät nämä asiat..
Sori, ei tässäkään kommentissasi ollut mitään järkeä. Vaikka oma kirjoitustaitoni jättääkin paljon toivomisen varaa erityisesti nyt kun en Suomea ole aktiivisesti käyttänyt melkein kahteen vuoteen, niin pyrin silti olemaan johdonmukainen jokaisessa viestissäni.




Omenanraato sanoi:
Ei..se ei ollut viestini pointti. Vaan se, että jos et tykkää yhdestä noista peleistä, et tykkää ainoastakaan. Koko Sonyn yksinoikeuslista menee tällä hetkellä tasan yhdelle kohderyhmälle mikä on erittäin sääli. Se on ihan sama kumpaan kohderyhmään minä kuulun, ei se sitä faktaa poista, että Sonyn yksinoikeustarjontq tässä talvella/keväällä on todella yksitoikkoista. Vasta kesällä/syksyllä tulee eri tyyppistä tarjontaa. Olisi parempi ollut jakaa näitä läpi vuoden ja sekoittaa eri genreitä tasaisemmin.

Mutta ei, halusit ymmärtää jälleen kerran pointin siten, että saat väännettyä mun viestistä negatiivisen puolen esiin.

Ja ei, tuo ketju ei ole oikea paikka keskustella nykyisestä pelitarjonnasta. Eli ensin vedät erittäin henkilökohtaisen haukkumisen mun älykkyydestä 13v foorumikokemuksella ja itsekään et näyttänyt löytävän oikeaa paikkaa, koska sellaista ei taida edes oikein olla. Kuten ei taida olla edes eri konsoleiden välielle sodallekaan täysin vastaavaa ketjua kuin muropaketin puolella.
Alunperin keskustelimme koko vuoden tarjonnasta. Nyt muutit sen sitten yksinoikeuslistaksi, joka pitäisi olla ripoteltu tasaisemmin koko vuodelle. Anna mun kaikki kestää. En vetänyt ensin yhtään mitään, vaan sinä vedit ensin siloitellun tarinasi perustelemaan mielipiteesi änkeämistä täysin väärään ketjuun. Löysinhän: olihan tuo linkittämäni viestiketju nyt huomattavasti olennaisempi viestisi kannalta, mitä Persona5:n. Veikkaisin, että olet saattanut sinne itsekin kirjoittaa muutamaan otteeseen.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Vaikka tuo teikäläisen pelimaku on harvinaisen vaativa, niin yritän tähän nyt listata sinulle osan PS4:lle tämän vuoden aikana julkaistavia pelejä, joita et switchille saa. Nämä pelit nappasin vuoden 2017 odotetuimpien pelejen listoilta.

Pcars2
GT:Sport
Wreckfest
F1
Dirt
RDR 2
PES
Änäri
Crash Bandicoot
Kingdom Hearts 3
Little Nightmares
Shenmue 3
Agents of Mayhem
Wild
Pyre
Elex
Spider Man
Outcast 2
ZED
HOB
Seasons after Fall


Ollos hyvä. Surkeaksi se näyttää tosiaan sinullekin muodostuvan PS4:n juhlavuosi, josta alunperin oli kyse.
Wreckfestiä en usko ikinä tulevan, ennen kuin oikeasti on tarjolla, GT sport on pelkkä online peli. Muut ajopelit listasin jo itsekin moneen kertaan. Nekin käytännössä vain uusio painoksia. Toki hyviä sellaisia, mutta ei välttämättä ihan oikeuta täyttä hintaa maksamaan, vaikka sen teenkin.

Änäri ja fifa/PES vielä pahemmin saman toistoa ilman uutta, vaikka ostoon meneekin.

Tämä on täysin se jokavuotinen runko. Näiden ulkopuolelta katson sen oikean laadun, koska vaikka mitään noista ei tulisi, ei se haittaisi kenenkään elämää, koska vanhallakin versiolla pärjäisi hyvin.

RDR2 on se kovin tuotos, jota on odotettu useampi vuosi. Sen jälkeen onkin sit oikeasti hiljaisempaa.

CB: Ihan jees tasohyppelyä, mutta ei herätä oikein kovin isoja tuntemuksia, joten jäänee alennusmyynteihin.
Shenmue 3: Joskus aikanaan pelisarjaan tutustunut nuorena, mutta ei silloin kiinnostanut. Pelimaku sen verran muuttunut, että tämä on kyllä ostoslistalla juu.
Näiden lisäksi Disney kokoelma on "se juttu" RDR:n lisäksi. Mutta nuo kaikki muut kuuluu osastoon "ei kiinnosta", tai "en ole kuullutkaan, tutustutaan". Mutta kuten sanoin, niin olen tottunut ostamaan useita pelejä per kuukausi ja nyt loppuvuonna/alkuvuonna olen päässyt ostamaan WD2 ilmestymisen jälkeen FireFighters Simulator ja Flatout 4 pelit, jotka eivät järin laadukkaita tekeleitä ole. Eli erittäin hiljaiseloa menty ja tulevan Disney kokoelman jälkeen mennään taas 2-3kk ilman uutta pelattavaa.

Tähän ei auta se, että olen tapaturmaeläkkeellä 24/7 kotona, joten pelaaminen on lähes ainoita asioita mitä pystyy tekemään. Vaihtelua täytyy päivän aikana löytyä paljon.

Koko vuoteen kun PS4:lle löytyy nyt se 10-15 ostettavaa peliä, niistä 2-5 on vain niitä ihan oikeasti pakko saada pelejä, niin kyllä se tarjonta on silloin minulle heikkoa. Olen tottunut ostelemaan niin paljon kokoajan pelejä, että tämä tahti ei riitä minulle. Etenkin kun haluaisin myös isoja Sonyn yksinoikeuksia pelailla, mutta UC4:n lisäksi ei kauheasti ole tarjontaa. Se Detroit voi olla kyllä aika jees.
Joku muu voi pelata esim sitä RDR2:sta vuoden ja ostaa seuraavan pelin. Mä pelaan 1-2 viikkoa ja siirryn seuraavaan, on se sitten miten hyvä tahansa. Sen vuoksi on ollut äärimmäisen poikkeuksellista, että ajopelien ulkopuolelta olen pelannut kuukauden putkeen jokaisena päivänä Zeldaa, eikä edes kyllästytä.

Se, että Switchille on tulossa noin 35-40 peliä jotka haluan sille, osittain toki syö PS4 tarjontaa, koska osa on multiplattareita jotka jo jopa saattaa olla pleikalla. Mutta nämä on myös sellaisia joista tiedän, etten pleikalla välttämättä jaksa pelata kuin 1-2 päivää, kun taas pienissä erissä sohvalla löhöten tulee tartuttua herkemmin. Tämän tiedän jo PS4/Vita yhdistelmän yhteisistä peleistä. Vitalla vain oli monet pelit hauskempia.

Eli sen vuoksi en viitsi ostaa tuplana pleikalle ja Switchille pelejä. Eli kokonaisuudessaan mun vuosi on hyvä pelien osalta ja Switch syö paljon pois pleikalta, mutta se vain kertoo sen ettei Sonyn yksinoikeuspuoli ole kovin monipuolista. Jos 7/10 pelistä on tietyn tyyppistä ja kolme peliä on sit jotain muuta, niin ei se silloin hyvässä balanssissa ole.



karpaasi;1751220 Sori en taas kerran ymmärrä sanoi:
AAA-luokan Zeldaa ei. Avoimen maailman Zeldaa ei millään laitteella. Zeldaa kyllä on pystynyt pelaamaan ja kyllä BotW:sta Zelda tulee mieleen kaikilla mittareilla. Vedetty vain rohkeasti uuteen suuntaan.



karpaasi;1751220 Niin sanoi:
Huomaatko miten käänsit nyt mun 4h kymmeneksi minuutiksi, jotta se näyttää negatiivisemmalta ja palvelee sun sanomaa...

Ja ajopelejä juuri netissä olen pelannut kuten olen aiemminkin jo sanonut. Useammassa sarjassa mukana ollut. Kokonaispelimäärästä se on olematon osa ja en moninpeleistä yleisesti tykkää monestakin eri syystä. Ei ole mielipide vaihtunut mitenkään. Olen kokematon moninpelaaja konsolilla (Pc:llä kymmenisen vuotta meni kyllä CS:n parissa), mutta olen minä pelannut sentään ehkä 10-15 eri peliä netissä ja niistä yksikään ei ole parhaimmillaankaan toiminut niin hyvin, kuin Splatoonin Beta alusta asti.

Et ole sanonut, mutta jos sanon, että _minulle_ Switchille on tulossa pelejä aivan julmetun paljon, on se muille ollut paskaa ja paskanpuhumista ja konsolin jumalointia vain Nintendon fanipoikana. Se että muut ei näistä peleistä pidä, ei tee minusta fanipoikaa. Mutta niin se aina käännetään.
Tai jos sanon ihan mitä vain positiivista Switchistä, siihen on joku aina tarttumassa, kertomassa miten fanipoika olen ja miten paskaa se Switch silti on. Aina kyllä muistetaan mainita "kyllä minäkin konsolin ostan, mutta sitten kun se ei ole paskaa".

Sit kun minä tai joku muu kertoo jotain negatiivista, siihen ei reagoidakaan joko mitenkään, tai tullaan sanomaan "mitä minä sanoin, se on aivan surkea laite" tyyppinen kommentti.

Tuntuu aina et jos mä nautin Switistä ja ihan oikeasti pidän sitä tän hetken parhaana konsolina ja sille on tänä vuonna tulossa minulle pelejä enemmän kuin muille alustoille, niin se on jotenkin muilta pois. Pakko päästä haukkumaan fanipojaksi jos se on hyvä laite ongelmineen.


karpaasi;1751220 Sori sanoi:
Kuten sanoin. Jos kirjoitan jotain positiivista, niin muut kääntää asian heti niin, että on fanipoika. Ja etten oikeasti sitä mieltä ole, vaan peittelen miten huonon koneen olen ostanut. Sellainen positiivinen kommentti on näköjään käännettävä väkisin kirjoittajaa vastaan.

Jos taas kirjoitan negatiivista, se ilmeisesti myötäilee teidän muiden näkemystä asiasta, jolloin myhäillään tyytyväisenä et vihdoin se älyää miten huono kone on kyseessä.

Jos tulisitte vaikka vaimolta kyselemään, niin veikkaan hänen haukkuvat Nintendon alimpaan helv....
Ihan vain siksi, että ennen mies pelasi paljon ja siitä huolimatta homma on räjähtänyt Switchin myötä käsissä. Ja olen jokainen aamu kuin pikkupoika, joka avaa joululahjaa ekaa kertaa. Kuukausi eletty Switchin kanssa, ja alkuhuuma ei ole laantunut, pikemminkin pahentunut.


Ne pelit mitä siinä listailitte oli sellaisia, jotka luulin jo ilmestyneen kaikki, joten siksi minä puhuin nykyisistä talven aikana ilmestyneistä peleistä. Pahoittelut jos siellä joukossa oli tuleviakin. Kaikki olivat PS4:lle tulevia isoja pelejä jotka mun mielestä olisi ollut parempi puskea ulos läpi vuoden, eikä läjässä 6kk aikana. Sinne väliin sitten niitä muita genreitä. Mielestäni sen kaltainen vääntäminen pelin laaduista, genreistä tms ei todellakaan ole tuolla ketjussa yhtään parempi paikka. Se on tarkoitettu huhuille, uutisille jne, ei vääntämisellä.
Personan ketju oli myös väärä, senhän sanoin itsekin jo viestissäni. Ihan yhtälailla pari aikaisempaa viestiä oli väärässä ketjussa 90% sisällön osalta. Vaikka oli juttua myös Personasta, olisi sen muun keskustelun voinut teidänkin osalta käydä ketjussa, johon olisi voinut kommentoida ilman tätä paskamyrskyä.
Enkä minä ketjuun ängennyt. Se oli ja on mulla seurannassa, koska mielenkiintoisia pelejä ei tunnu tulevan, niin yritän laajentaa pelimakua ja alusta asti tuotakin ketjua seurannut. En mä selaile eri ketjuja et voi kunpa pääsisi kommentoimaan johonkin. Ne ketjut mihin kommentoinut olen, myös on sellaisia joita oikeasti seuraan ja mitkä minua kiinnostaa jollain tasolla, vaikka kyseinen genre ei kuulu minun makuuni yleisesti. Skyrimiä esim olen tosiaan pelannut paljonkin, vaikka ei kuulu mun pelivalikoimaan yleisesti. Aina välillä löytyy hyviä pelejä noistakin ja niiden kanssa opin elämään, vaikka tuntuu aluksi että joku asia tökkii. Kyllä ne Zeldatkin aluksi tuntui ihan samalta samoista syistä, mutta joku niissä iski viime syksynä.

Mutta kuten sanottu, se on aivan se ja sama mitä minä sanon. Niin kauan kuin ei palvele teidän mielipidettä niin se on paskaa, kun minä nautin täydellä sydämellä jostain. Minulle pelaaminen ei ole vain pelaamista tai ajankulua. Se on erittäin isosti elämäntapa ja menee erittäin syvällä tunteissa ja jos joku on hyvää, hehkutan sitä kyllä todella lujaa ja jos joku on huonoa, se kyllä myös näkee. Mikään ei tunnu harmaalta keskitieltä, vaan kaikki on jokotai. Enkä ole sitä ikinä peitellytkään.

Jos ei hehkutusta jaksa katsoa siitä mistä oikeasti nautin ja tiedän mielestä ne ei ole hyviä ja teitä ottaa päähän se, että minä tykkään...ni ingore on keksitty. Ihan turha tätä keskustelua on ainakaan jatkaa enää, kun aivan sama mitä sanon ni vedät sen mua vastaan.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Tunnin? Pelasin lopulta sitä 4h. Ja ekan kymmenen minuutin jälkeen jo totesin, että paras moninpelikokemus konsoleilla. Kyllä mä olen pelannut ajopelejä paljonkin onlinessa ja kärsinyt niiden ongelmista. Tässä edes beta vaiheessa ei ollut mitään niistä. Niin minkä takia en voi sano, että se olisi paras moninpelikokemus mitä minulla on ollut. Mutta ei..sinä kun väännät senkin asian ihan erilaiseksi väkisin.. tajusitko pointin nyt? Ilmeisesti et, koska ei tue sinun mielipidettäsi. Kaikki positiivinen Switchissä on paskaa..

karpaasi sanoi:
Niin, 10 minuuttia betaa ei vielä ole kovin kattava otos järkevän kommentoinnin pohjaksi. Ai nyt oletkin pelannut autopelejä paljonkin onlinessa? Taas se mielipide vaihtui. Pointtini tein jo aiemmassa viestissäni selväksi. Olenko sanonut, että kaikki positiivinen Switchissa on paskaa? Hämennykseni on suuri...kuten moni muukin ahdistelemasi keskustelija täällä, haluan konsolin ostaa, mutta kunhan sille löytyy tarpeeksi hyviä pelejä.

Omenanraato sanoi:
Huomaatko miten käänsit nyt mun 4h kymmeneksi minuutiksi, jotta se näyttää negatiivisemmalta ja palvelee sun sanomaa...

Ei tästä sinun kanssasi väittelystä tule yhtään mitään kun kirjoitat suurimmaksi osaksi ihan puuta heinää ja muutat näkemyksiäsi jatkuvasti. Nämä kaksi ylläolevaa viestiä sen nyt kertovat selkeiten. Kannattaa oikeasti yrittää kiinnittää huomiota jatkossa enemmän huomiota tekstiesi johdonmukaisuuteen, niin saat itsekin enemmän irti näistä keskusteluista.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Ei huoh... väännän rautalangasta. Pelasin 4h...en kymmenen minuuttia. Mutta ekan kymmenen minuutin jälkeen jo näin miten hyvin se toimii verrattuna muihin. Näiden tuntien aikana se ei huonommaksi muuttunut. Väitinkö, että tein lopullisen mielipiteeni 10min jälkeen..en. Tein sen 4h jälkeen. Mutta ei..herra väänsi sen taas sellaiseksi jonka itse halusit vääntää..

Tämä juuri kertoo sen miksi sinä puhut puuta heinää ja muutat toisten näkemykset sellaiseksi että ne palvelee sun tarkoitusta.

Yrittäisit edes ymmärtää lukemaasi, niin saisit itsekin enemmän irti näistä keskusteluista..
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

"Switchin jukaisu tahti on sopiva/julmettu ja PS4 n tahti ja määrä ei vaan riitä..."
No nyt on kovat paukut. 8)
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

"Switchin jukaisu tahti on sopiva/julmettu ja PS4 n tahti ja määrä ei vaan riitä..."
No nyt on kovat paukut. 8)

Jos nyt yhtään luit, niin multiplattarit ostan Switchille, joten se syö Ps4 tarjontaa. En myöskään ole sanonut että PS4:lle tulisi vähän tai huonoja pelejä. Vain ja ainoastaan mun pelimakuun tällä hetkellä Switchille tulee enemmän pelattavaa. En ole myöskään sanonut, etteikö nuo jotka ostan PS4:lle olisi isompia pelinimikkeitä kuin Switchin vastaavat..
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Ei huoh... väännän rautalangasta. Pelasin 4h...en kymmenen minuuttia. Mutta ekan kymmenen minuutin jälkeen jo näin miten hyvin se toimii verrattuna muihin. Näiden tuntien aikana se ei huonommaksi muuttunut. Väitinkö, että tein lopullisen mielipiteeni 10min jälkeen..en. Tein sen 4h jälkeen. Mutta ei..herra väänsi sen taas sellaiseksi jonka itse halusit vääntää..

Tämä juuri kertoo sen miksi sinä puhut puuta heinää ja muutat toisten näkemykset sellaiseksi että ne palvelee sun tarkoitusta.

Yrittäisit edes ymmärtää lukemaasi, niin saisit itsekin enemmän irti näistä keskusteluista..
Tässä se ongelma tulee. Kirjoitat jotain, mutta tarkoitat muuta. Emme me kanssakeskustelijat voida tietää, että tarkoititkin eri tavalla kuin kirjoitit. Jos kirjoitat, että kymmenen minuutin jälkeen näit että tämä on paras moninpelikokemus konsoleilla, niin tällä tavalla se myös luetaan. Ei ole mitään merkitystä jos pelasit peliä sen jälkeen tunnin tai neljä. Se vaan nostaa punaisia lippuja ilmaan, jos hyvin rajatulla testaamisella ja rajatulla moninpelikokemuksella sanot noin. Jos et ole muita räiskintöjä moninpeleinä juurikaan pelannut, niin ei vielä kannata ihan betan perusteella tuommoista laukoa.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Tässä se ongelma tulee. Kirjoitat jotain, mutta tarkoitat muuta. Emme me kanssakeskustelijat voida tietää, että tarkoititkin eri tavalla kuin kirjoitit. Jos kirjoitat, että kymmenen minuutin jälkeen näit että tämä on paras moninpelikokemus konsoleilla, niin tällä tavalla se myös luetaan. Ei ole mitään merkitystä jos pelasit peliä sen jälkeen tunnin tai neljä. Se vaan nostaa punaisia lippuja ilmaan, jos hyvin rajatulla testaamisella ja rajatulla moninpelikokemuksella sanot noin. Jos et ole muita räiskintöjä moninpeleinä juurikaan pelannut, niin ei vielä kannata ihan betan perusteella tuommoista laukoa.

Tarkoitan juuri sitä mitä kirjoitinkin. Pelasin 4h ja kymmenen minuutin jälkeen pystyin toteamaan että toimii paremmin kuin muut kokemani moninpelit.

Kaikki muu on teidän omaa mielikuvitusta ja päätelmää. Jos sanon että olen pelannut 4h, niin varmaan kaikki ymmärtää, että jos 10min jälkeen olisin ajatellut toisin, sen olisin kirjoittanut. Eli tuosta pystyy aivan hyvin ymmärtämään sen, että 4h meni erittäin mallikkaasti. Se 4h tuossa lauseessa on juuri jo se tärkein pointti ja seuraavaksi tärkein pointti on se, että jo ensisilmäyksellä kaikki toimi paremmin kuin missään muussa. Tuolla ajattelutavalla, että väkisin käännetään 10min lopulliseksi mielipiteeksi, skiptaan lauseesta täysin 4h pelikokemus.

Jos olisin kirjoittanut, että pelasin 10min, olisi tilanne ihan eri. Jos olisin kirjoittanut että 10min jälkeen päättelin noin ja 3h jälkeen alkoi tökkimään, olisi tilanne taas toinen..

Ja olenko väittänyt, että tuo toimi paremmin tai huonommin, kuin esim BF tai COD? En, sanoin että mun kokemuksella se on paras moninpelikokemus joka on vastaan tullut..
Mutta ei. Tässä skiptaan täysin se, että se on mun kokemus joka hyvin pitkälti koskee ajopelejä ja muutetaan se niin, ettei se voi toimia hyvin ja muut toimii yhtä hyvin. En ole väittänyt missään välissä, etteikö muut pelit voisi toimia yhtä hyvin. Kerroin jumalauta oman näkemykseni siitä, että minun moninpelihistorialla tämä toimi paremmin ja jouhevammin kuin muut. Ei ollut kenelläkään yhteysongelmia, ei kukaan tippunut kertaakaan pois, ei kukaan rage quitannut, kenelläkään ei laginut yhtään, pelien yhdistämiset meni hämmästyttävän nopeasti jne.
Se että kokemusta on Pcars, Assetto Corsa, Dirt, F1, F1, Roclet league, motogp, Driveclub, Fifa, PES, nhl, war thunder, world of tanksista ja gta V:sta, eikä juuri jostain CODista tai BF:stä, niin kyllä mä koen voivani sanoa 4h perusteella (jonka näin jo sen 10min jälleen), että se toimi paremmin kuin yksikään noista on mulla toiminut. Vaikka pelaan suhteellisen vähän moninpelejä verrattuna isoon osaan ihmisistä ja en niistä yleisesti niin välitä, niin kyllä mulla ps4 ajalta sitä takana on noin 150-200h, mutta se on ihan olematon määrä, kun monet vetää parissa kuukaudessa tuon.

Se määrä on kuitenkin useita tunteja per peli, jolloin ne ongelmat kyllä on tulleet vastaan. Useista peleistä pelattu myös versiota missä ongelmia on korjailtu. Eli edelleen. Tarkoitin juuri mitä kirjoitin ja sen ymmärtää tuosta edelleen ihan niinkuin kuuluukin. Porukka lukee sokeasti yhden kohdan, tarraa siihen ja sen jälkeen sanoo että on ihan sama miten paljon olet sitä pelannut.

Huvittavinta tässä on se, että kokemukseni alunperin kerroin koko peliajasta ja vasta myöhemmässä vaiheessa sanoin, että näin tuon välittömästi 10min jälkeenkin jo. Eli jos on lukenut kaikki viestit, ymmärtää että mielipide on koko peliajalta, joka vain oli nähtävissä alusta asti. Mutta ei, hienosti ne skipataan ja tartutaan yhteen erittäinkin epäoleelliseen kohtaan vain siksi, jotta päästään laukomaan jotain negatiivista.

Tämän saman kun olisin sanonut vaikkapa BF tai COD ketjussa, kukaan ei kiinnittäisi mitään huomiota. Kun siirrytään Nintendon peliin, se muuttuukin fanipojan yltiöpäiseksi hehkutukseksi, johon on puututtava ja keksittävä jotain negatiivista siitä.

Tämä sama ilmiö toistuu jokaikisen Nintendon koneen ja pelin kohdalla. Jokainen myös muistaa mainita et "ostaisin kyl koneen ja peli kiinnostaa, MUTTA..."
Kun siirrytään Sonyn tai MS:n ketjuihin, niin samaa ei tapahdu. Ainakaan Sonyn ketjuissa mitä itse seuraan, vastaavaa ei tule vastaan juuri ollenkaan. Ja nekin ketkä käy johonkin tarttumassa ei vedä korttia "kyllä mä ostaisin, mutta kun on paskaa..."

Eli Nintendon mainitseminen jo ylipäätään on se punainen vaate, jolloin on pakko mennä niille asiasta valittamaan, kun siellä on joku ketä oikeasti luulee nauttivansa Nintendon tuotteista. Täytyyhän se käännyttää. Sama näkyi jo Wii aikana erittäin vahvasti.

Sama ilmiö toistuu Applen tapauksessa. Samsungin ketjussa ei.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Tämä(kin) foorumi on niin poliittisesti korrekti, täältä poistetaan asialliset kommentit islamin uskon pyhän rakennuksen tuomisesta suomeen mutta jenkkien talouspolitiikkaa saa haukkua N-sanojen säestämänä. Terveisiä Mancesterista.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

TT sieltä samasta kysy mitä vain -ketjusta vois tänne varmaan olla tulossa vähän enemmänkin DimSumin avautumisia :p Oikeastaan se koko DimSumin, DragonFlyn ja mun pätkä. Musta on ollut ihan kiva olla avuksi niille ihmisille jotka sitä apua oikeasti tarvitsee, mutta nyt kun siellä on trollbaittia sivu niin varmaan vähentää ulkopuolisten kiinnostusta osallistua.
 
Ylös Bottom