Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Niin niin, kun palstan virallinen fanipoika ei näe tarvetta palvelulle, niin kaikki muut on väärässä.
Eiks tää sama kaveri aikoinaan hehkuttanut sitä Sonyn now palvelua, vai mikä se nyt on, jolla voi pelata vanhoja pelejä?
Sama mies joka ihmetteli miksei x360 latauskaapelissa liiku data, kun yritti sillä pelailla pelejä puuseella...
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Niin niin, kun palstan virallinen fanipoika ei näe tarvetta palvelulle, niin kaikki muut on väärässä.
Eiks tää sama kaveri aikoinaan hehkuttanut sitä Sonyn now palvelua, vai mikä se nyt on, jolla voi pelata vanhoja pelejä?
Sama mies joka ihmetteli miksei x360 latauskaapelissa liiku data, kun yritti sillä pelailla pelejä puuseella...

Joo ja sama mies on avannut myös kyseisen ketjun aiheelle, sieltä voi käydä lukemassa hehkutuksia.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Mun mielestä on yhtä härskiä pyytää pelistä 70€ ja siihen kaupan päälle myydään jo season passia 50€ hintalapulla ennen pelin julkaisua. Ja kenelläkään ei ole mitään havaintoakaan mitä tulevat dlc tulevat sisältämään. Tämä 120€ rahastus ei varmaan ole sitten kenenkään mielestä törkeää.

Minun mielestäni on. Siis härskiä ja törkeää. Mukavaa että ollaan tästä samaa mieltä. Ei puolivalmiista pelistä pitäisi pyytää rahaa (siis etukäteismaksua DLC:stä), eikä kenenkään pitäisi todellakaan sitä maksaa.

Jos peli maksaa 70 euroa, niin siinä pitäisi olla ns. täydet ominaisuudet siinä määrin kun niitä on mainostettu. Jos esim. moninpeliin tulee jälkikäteen maksullisia karttapaketteja, niin pelin matchmaking pitäisi jakaa siten, että ne jotka eivät osta dlc:tä pääsevät silti pelaamaan muita karttoja. Eli pelilistat pitäisi jakaa vanilla- ja dlc-listoihin. Mikromaksut ja lootboxit ovat ok, jos niiden vaikutus on vain kosmeettinen eli pelihahmon ulkonäkö (tietyin rajoituksin, esim. tehokkaat camot sotapeleissä), peliin vaikuttavat mikromaksut ja perinteisen progression korvaavat lootboxit ovat kaikkein pahimpia virheitä.

Tässä minun näkemykseni pelien maksullisista "lisäominaisuuksista", karkeassa järjestyksessä vähiten härskistä kaikkein härskeimpään: ylimääräinen tarina-dlc (kts. The Witcher 3) < kosmeettiset mikromaksut moninpeleissä < kartta-dlc erillisillä pelilistoilla < kartta-dlc yhdistetyillä pelilistoilla < päätarinalle oleellinen tarina-dlc (kts. Mass Effect 3) < etukäteen myytävä Season pass < Pelin statseihin vaikuttavat (lootbox) mikromaksut.
 
Täällä joku vähän aiemmin sanoi että säälittää tämä Mahen mollaus, mutta oikeasti itselläni alkaa koko ajan entistä enemmän säälittämään sekä Mahen agenda että tämän puolustajat.

Minä sanoin. Tehdään kuitenkin selväksi, että ainakaan minä en suoranaisesti puolusta Mahen näkemyksiä tai mielipiteitä, vaan ihan kyseistä henkilöä. En minäkään ole hänen kanssaan aina samaa mieltä. Sanoin Mahen mollausta "säälittäväksi ja lapselliseksi" ihan puhtaasti sen takia, että pidän tuollaisia henkilökohtaisia hyökkäyksiä nimenomaan säälittävinä ja lapsellisina. Silloin on jo "väittelyn" tai keskustelun hävinnyt, jos vastapuolta täytyy lähteä henkilökohtaisella tasolla mollaamaan ja/tai haukkumaan. Näin yleensä käy silloin, kun mitään vasta-argumenttia ei ole, mutta jotain pitää silti päästä sanomaan.

Itse myyntiluvuista sen verran, että itse en ole yllättynyt ollenkaan Battlefront 2:n myynneistä. Sellainen soppa jo ennen julkaisua ihan jokapuolella mediaa, ettei mikään ihme. Kun Ilta-Sanomien tasoinen lehti nostaa kyseisen asian esille useampaan kertaan, niin tietää, että nyt ollaan syvällä. IS kun ei oikeastaan koskaan tuo esille tällaisia pelaamiseen liittyviä asioita, paitsi viime aikoina eSports-juttuja. Totean loppuun, että itse olen kyllä Battlefront 2:sta tykännyt ja sitä tuli viikonloppunakin jo hakattua epänormaalin paljon, varmaan peliaika meni sinne 10-15 tunnin välille kahden päivän aikana. Pelissä on toki vielä kritiikin aiheita, mutta itse sen pelaaminen on ollut varsin hauskaa.
 
Minä sanoin. Tehdään kuitenkin selväksi, että ainakaan minä en suoranaisesti puolusta Mahen näkemyksiä tai mielipiteitä, vaan ihan kyseistä henkilöä. En minäkään ole hänen kanssaan aina samaa mieltä. Sanoin Mahen mollausta "säälittäväksi ja lapselliseksi" ihan puhtaasti sen takia, että pidän tuollaisia henkilökohtaisia hyökkäyksiä nimenomaan säälittävinä ja lapsellisina. Silloin on jo "väittelyn" tai keskustelun hävinnyt, jos vastapuolta täytyy lähteä henkilökohtaisella tasolla mollaamaan ja/tai haukkumaan. Näin yleensä käy silloin, kun mitään vasta-argumenttia ei ole, mutta jotain pitää silti päästä sanomaan.

Kuka täällä on Mahea haukkunut? Tässä on kyseenalaistettu hänen tulkintojaan myyntiluvuista? Eikös tällä samalla mittarilla sitten Mahekin mene henkilökohtaisuuksiin näillä NS-mies irvailuilla sun muilla? Ei mielestäni ole henkilökohtaisuuksiin menemistä nostaa esille aivan selviä epäkohtia kaverin tulkinnoissa.

Jotta nyt ei ihan offtopiciksi mene niin toisaalta harmittaa nuo SW:n myyntien tippumiset, mutta toisaalta sen ymmärtää kyllä ihan täysin. Itsekkin äänestän lompakollani tuota mikromaksu hommaa vastaan. Harmittaa, kun alla on kumminkin ilmeisesti tuhdimpi peli, kun mitä ensimmäinen oli.
 
Häntä on haukuttu täällä mm. trolliksi ja teiniksi ja muutama koki tarpeelliseksi julistaa laittaneensa hänet ignoreen. Suurin osa näistä viesteistä on poistettu. Ketjua seuranneet kyllä muistavat.
Ainakin yhdessä vaiheessa näistä ignore julkistuksista sai huomautuksen foorumilla. Tiedä sitten onko enää asian laita.

Mielestäni viestien poistaminen on heikoin tapa pyrkiä muuttamaan foorumilaisten käytöstä asiallisempaan suuntaan. Jos kirjoittajalla on pakonomainen tarve käyttää alentavia ilmaisuja (trolli, fanipoika jne.) tai muutoin viestin sävy on poikkeuksellisen hyökkäävä, niin tästä saisi 1) tulla huomautusta/varoitusta & 2) viesti siirretään "käytännön esimerkit paskasta käytöksestä, välttäkää tätä" -ketjuun.

Pidän KonsoliFin foorumista, mutta moderoinnin hampaattomuus/saamattomuus on ennenkin häirinnyt meikäläistä.
 
Pidän KonsoliFin foorumista, mutta moderoinnin hampaattomuus/saamattomuus on ennenkin häirinnyt meikäläistä.
Viestien poistoa ja suht. rankalla kädellä kortittamista harrastettiin vuosikausia. Linja oli tiukka, mutta välillä varsin työläs. Kun vuosien varrella aktiivisten moderaattoreidenkin määrä on pudonnut about kahteen ihmiseen, moderointilinjaakin täytyi lieventää. Ja nyt kun uudella foorumilla ei enää edes ole sitä Taistelutanner-aluetta ja varoituskorttijärjestelmäkin meni ihan uusiksi foorumisoftan vaihdoksessa, on paketti valitettavan levällään.

Tuon myyntilukuketjun ilmapiiri on ollut kauniistikin sanottuna perberistä ihan vain muutaman käyttäjän jatkuvan nokittelun ja lipan alta vinoilun takia. Täytyy miettiä, millä tavalla tulokset maksimoisi (eli viesti menisi perille) ja vahingot minimoisi (eli tulisi mahd. vähän "miksi sain penaltia" -jälkipyykkiä).
 
Ja nyt kun uudella foorumilla ei enää edes ole sitä Taistelutanner-aluetta ja varoituskorttijärjestelmäkin meni ihan uusiksi foorumisoftan vaihdoksessa, on paketti valitettavan levällään.

Kai sen Taistelutantereen voi lisätä, jos sitä tarvitaan? Vai sauhusiko siellä siihen malliin että se vain lisäsi moderaattoreiden työtä? Siksikö siitä luovuttiin?
 
Kai sen Taistelutantereen voi lisätä, jos sitä tarvitaan? Vai sauhusiko siellä siihen malliin että se vain lisäsi moderaattoreiden työtä? Siksikö siitä luovuttiin?
Eikun siellä oli jryin mukaan vain edes mitenkuten aktiivista ketjua, joten foorumisoftan vaihtumisen myötä ei haluttu perustaa kahden ketjun takia enää ko. aluettakaan. Eikä ole näillä näkymin siis tulossa takaisinkaan.
 
Sivistyneen ja toisia kunnioittavan keskustelun ei pitäisi olla mahdotonta alueesta riippumatta. Taistelutanner tosiaan keräsi ehkä kolme viestiä kuukaudessa, joten sen olemassaoloa ei voi oikein perustella mitenkään.

Moderointipolitiikasta voi, saa ja jopa kannattaa keskustella sille tarkoitetussa ketjussa. Itse suosisin erittäin tiukkaa linjaa henkilökohtaisuuksiin menemisessä, varoituksia naljailusta ja passiivisaggressiivisuudesta mutta muuten hyvin vapaata keskustelua. Mutta kuten Tontsakin sanoi, meillä ei ole ylitarjontaa aktiivisista moderaattoreista, joten joudumme luottamaan käyttäjien aktiivisuuteen.

Raportoikaa!
 
Ostin pc:n. En näe mitään järkeä koko boksissa. Ei tarvii maksaa mistään netti peluusta. Proolla sonyn loistavat yksinoikeudet sit pelaan. Herätkää siitä boksi koomasta.
 
Ostin pc:n. En näe mitään järkeä koko boksissa. Ei tarvii maksaa mistään netti peluusta. Proolla sonyn loistavat yksinoikeudet sit pelaan. Herätkää siitä boksi koomasta.
Kommenttihan ei missään nimessä tänne kuulu. Miksi ihmeessä jonkun tarvii tulla aina itkemään kaikkiin xbox keskusteluihin. Itse tykkään paljon enemmän xbox yksinoikeus peleistä ja ps ei ole tällä hetkellä yhtään kiinnostavaa. Ensi vuonna tulee ensimmäinen days gone.
 
Kommenttihan ei missään nimessä tänne kuulu. Miksi ihmeessä jonkun tarvii tulla aina itkemään kaikkiin xbox keskusteluihin. Itse tykkään paljon enemmän xbox yksinoikeus peleistä ja ps ei ole tällä hetkellä yhtään kiinnostavaa. Ensi vuonna tulee ensimmäinen days gone.
Eihän boxille ole mitään yksinoikeuksia kun kaikki on Xbox/pc pelejä..
 
Ketuttaa se, että pitää tulla aukomaan mielipideasiasta. Joku tykkää Xboxin yksinoikeuksista ja toinen PS4:n. Näin se vaan menee. Joku ostaa tietokoneen, mutta kaikille tämä ei ole edes vaihtoehto. Se on vähän outoa ettei saisi pelata Xboxilla, jos sillä tykkää pelata. Minulle PS4 tarjoaa muutamat yksinoikeudet ja se on siinä. Nautin niistä ja muuten pelaan Xboxilla. En tule ostamaan nyt enkä tulevaisuudessa huippupelejä pyörittävää tietokonetta, joten Xboxin yksinoikeudet ovat nimenomaan yksinoikeuksia. En pääse pelaamaan Haloa, Gearssia tai vaikka Forzaa millään muulla laitteella.
 
Koko konsolisotiminen on täysin lapsellinen asia. Pelaaminen on pelaamista alustasta riippumatta.
 
Auttakees vähäse tyhmää. Verkkokaupassa on myytävänä kahta eri versiota tuosta 500Gt:n XBox One S konsolista. Tai ainakin niin luulen. Ja hintaeroa on vain 20 euroa mutta olisin kiinnostunut tietämään mistä tämä hintaero johtuu. Oli meinaan tarkoitus ostaa ko. laite mutta en osta ennen kuin saan tietää jos mahdollisesti näillä kahdella mallilla on eroa. Laitan linkit laitteiden tuotesivuille.

239,90 euron konsoli: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/4797/kcnrv/Microsoft-Xbox-One-S-500-Gt-pelikonsoli-valkoinen

259,90 euron konsoli: https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...osoft-Xbox-One-S-500-Gt-pelikonsoli-valkoinen
Ihan samat konsolit on..Tuo hintaero varmaan vaan vahinko verkkokaupalta..
 
Ite pelannut nyt toisen kerran läpi eri vaihtoehdoilla ja joitakin kohtauksia uusiksi eri vaihtoehdoilla, välillä löytyy tosi hienoja kohtauksia, välillä sit taas glisheitä, välillä nähään sit tosi hienoa näyttelijäntyötä, välillä sit tosi surkeita, jotenkin se kokonaisuus ontuu ja takkuilee. Käsikirjoitukuksesta löytyy välillä kysymyksiä herättäviä aiheita, välillä sit että joo, välillä nousee kohtauksessa karvat pystyyn, välillä sit saa tyyliin huohotella. Tuntuu jotenkin että ainekset olisi niin paljon parempaan, David Cagella käytössä huippunäyttelijät mutta tuntuu että se ei käyttänyt niitä hyväksi 100%. Eräski kohtaus jossa Lance Henriksen veti semmosen roolityön että sai facepalmata, ihan kun joku amatööri kesäteatterilainen, uskon että tässä on enemmän ohjaajassa vika kun näyttelijässä.

Kokonaisuus on siis jotenki takkuileva ja ontuva, glisheitä siel sun tääl, välil päästään A luokan toimintaan, sit palataan amatööri kesäteatteriin. Siitä huolimatta tykkäsin pelistä mutta tämä ei mielestäni ole quantic dreamsin paras, juuri sen takia että tarinaa katkotaan lyhyillä "näin sinä valitsit" hommalla, mutta halusi silti nähää kaiken ja vielä on asioita näkemättä. Ristiriitaisia fiiliksiä, välillä tykkää tosi paljon välillä ei. Omassa quantic dreams peleissä tämä menee kyllä viimeisten joukkoon, Fahrenheit, Beyond: Two Souls, Heavy Rain, Detroit: Become Human. Katotaa rahoittaako sony vielä tätä lafkaa, kysyntää kyllä on ja ite tykkään että tämä David Cage on olemassa ja se mitä se tekee, olihan Heavy Rain aikoinaan kuitenkin jotain uutta? Mielestäni se oli aikaa ennen mitään TellTales pelejä, mutta jos herra haluu vielä pysyä mukana ja tehää jotain virkistävää, on ensipelissä käsikirjoituksen ym oltava aavistuksen parempi.
Virheitä ja mokia tapahtuu, ja sitten on myös makuasioita. En ole aivan varma kummasta on nyt kyse mainitsemassasi kohdassa Detroit: Become Human-pelissä.

Sen tiedän kuitenkin, että ainakin minua häiritsee jos kirjoittaa noin varmaan ja tietävään sävyyn ja samaan aikaan kirjoittaa tekstissään pariinkin kertaan käyttäen sanaa, jota ei ole olemassa englanniksi tai suomeksi.

Kyllä, voin olla joskus niuho kielipoliisi. Varsinkin jos saman väärän sanan käyttö alkaa toistua useammissa viesteissä...

http://m.sanakirja.org/search.php?id=54555&l2=17

P.S. Kirjoitat sinänsä mielestäni ihan asiallisella ja kuitenkin sopivan leppoisallakin tavalla, enkä kaikkiaan ole millään tavalla sinua kirjoittelijana vastaan. Ne ovat vain pariin kertaan tapahtuneet heitot, joissa olet virheellisesti heittänyt jotain, kovin tietäväiseen sävyyn mikä vaan sattuu ainakin itselleni särähtämään. Reagoin varmasti sinänsä liian jyrkästi.
 
Viimeksi muokattu:
Sory nyt meni hieman ohi, jos tämä foorumi olisi "äidinkieli" tai "viralliset peliarvostelut" olisi varmasti kirjoutkset eri sävyä. Ohi meni myös "tietäväiseen sävyyn". Kirjoitin mielestäni ihan vain mitä mieltä itse olen ja mitä tuli koetttua, eikä että nyt tässä tiedän jotain. Vai menikö multa jotain täysin ohi? Tässä foorumissa myös joskus muistaakseni kokeiltiin tehdä jonkinlainen äidinkielen alkukurssi, se ei kai menestynyt ja nykyään hieman löysempi meininki eikä esim modet ala puuttumaan jokaiseen pilkkuun/virheeseen.
 
Ylös Bottom