Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Vaikka firmat toki kilpailevat myynneistä, niin kyllähän ne on juuri pelaajat, jotka tuon sotimisen hoitavat. Tälläkin foorumilla on mennyt ilmapiiri sellaiseksi, ettei pahemmin jaksa keskusteluihin osallistua, kun tietyt nimimerkit jaksavat kääntää keskustelut erään tietyn konsolin mollaamiseen kerta toisensa jälkeen. Eräskin keskustelija halusi vuosia sitten oikein vaihtaa jääkiekkoaiheisen nimimerkkinsä, jotta voisi aloittaa puhtaalta pöydältä ilman konsolisotimista, mutta silti näyttää vuosi vuodelta hänenkin keskustelunsa suuntaavaan enemmän taas kuittailun ja sotimisen puoleen. Mutta hei, jos se parin samaa mieltä olevan (ja samaa konsolia kannattavan) keskustelijan dominoima foorumi on toiveissa, niin siihen ei varmaan ole enää pitkä matka, ainakaan sen perusteella, mitä tämän foorumin kehitystä on parin viime vuoden aikana seurannut. Voi olla, ettei tarvi enää itselläkään tämän jälkeen tänne enää kirjautua, mutta toisaalta mitä vähemmän olen käynyt seuraamassa tämän foorumin keskusteluja, sen enemmän olen taas nauttinut rakkaasta harrastuksestani.

Siis hetkinen nyt vaan...

Täytyy rehellisesti sanoa, että alan hiljalleen hieman "loukkaantua" näistä henkilökohtaisista kuittailuista. Väkisin tulee mieleen, että osa lukee viestejäni niin ennakkoasenteisesti, että haluaa "väkisin loukkaantua ja ymmärtää väärin" jokaisen kohdan, joka vaan on edes jollain tasolla ymmärrettävissä väärin.

Minusta oli ihan validi kysymys heittää ilmoille ajatus, että kuinka tosissaan Xboxin osaston pääjehu noita lausuntojaan heittää, kun peilaa tilannetta toteutuneisiin myyntilukuihin ja markkinaosuuksiin. Varsinkin, kun Playstation ja Xbox ovat olleet kohta 20 vuotta toistensa pahimmat kilpailijat. En toki missään väitä, etteikö lausunnot antanut henkilö voisi ollakin ihan tosissaan, mutta tuskin olen myöskään ainoa, joka edes ajatustasolla mietti, että ovatko toistensa pahimmat kilpailijat oikeasti alkamassa kavereiksi, vai onko kyseessä "julkisuustemppu" ja "damage controllia". Missään en väittänyt sen olevan jompaa kumpaa, vaan kunhan puin tekstiksi sen, mitä varmaan jokunen muukin mietti. Pääjehujen lausunnoilla kuitenkin yleensä pyritään vaikuttamaan ostajakuntaan ja firman/laitteen imagoon, joten mielestäni on ihan asiallista pohtia, onko lausunto tarkoitettu sataprosenttisen rehelliseksi, vaiko ohjailevaksi tai onko sillä muuten jotain taka-ajatuksia, joita voi yrittää lukea vain rivien välistä.

Jos noista kahdesta esille nostetusta kysymyksestä loukkaantuu ja haluaa niissä nähdä jonkin sortin kipinän, että "Nyt aloitetaan Playstation vs. Xbox vääntö osa 1234", niin saa kyllä lukea tekstin kuin Piru lukisi Raamattua ja saa olla oikein kunnon ennakkoasenteet mukana.
 
Erittäin mielenkiintoista luettavaa tämä ketju, täytyy suoraan sanoa! Tosin samaan henkäykseen on sanottava, etten ollut tippaakaan yllättynyt erään H-kirjaimella alkavan nimimerkin suhtautumisesta ja vastauksista peliä kriittisemmin käsitteleviin viesteihin. Toisaalta ne lauseen tai kahden mittaiset "Älä viiti valittaa! Sä pelaat peliä väärin!"-tyyliset jutut ja silmät sekä korvat perustellulta kritiikiltä ummistavat viestit olivat kyllä hauskoja ja hieman nauruakin aiheuttavia. Pitää siis varmaan jopa kiittää jäsen H:ta?

Olen jonkin verran katsonut pelistä striimejä ja muutaman varsin puolueettomalta kuullostavan YouTube-arvostelun ja täytyy sanoa, että peli näyttää kyllä kivalta! Juuri senoloista avoimen maailman rälläystä, josta olen monessa arcademaisemmassa autoilussa tykännyt. En silti lähde edes kyseenalaistamaan noita esitettyjä kritiikkejä kuminauhasta, tekoälyn huijaamisesta tietyillä keleillä/vuodenajoilla, krediittien kertymisestä jne. Nuo tuntuvat kuuluvan arcadeajeluiden maailmaan riippumatta siitä, mikä firma ja mikä pelisarja on kyseessä. Tästähän on käsittääkseni PC-versio olemassa myös, joten ehkä joskus jostain alesta keväämmällä, kun on nykyiset kesken olevat pelit ja RDR 2 pelattu. Ehkä.
 
Erittäin mielenkiintoista luettavaa tämä ketju, täytyy suoraan sanoa! Tosin samaan henkäykseen on sanottava, etten ollut tippaakaan yllättynyt erään H-kirjaimella alkavan nimimerkin suhtautumisesta ja vastauksista peliä kriittisemmin käsitteleviin viesteihin. Toisaalta ne lauseen tai kahden mittaiset "Älä viiti valittaa! Sä pelaat peliä väärin!"-tyyliset jutut ja silmät sekä korvat perustellulta kritiikiltä ummistavat viestit olivat kyllä hauskoja ja hieman nauruakin aiheuttavia. Pitää siis varmaan jopa kiittää jäsen H:ta?

Olen jonkin verran katsonut pelistä striimejä ja muutaman varsin puolueettomalta kuullostavan YouTube-arvostelun ja täytyy sanoa, että peli näyttää kyllä kivalta! Juuri senoloista avoimen maailman rälläystä, josta olen monessa arcademaisemmassa autoilussa tykännyt. En silti lähde edes kyseenalaistamaan noita esitettyjä kritiikkejä kuminauhasta, tekoälyn huijaamisesta tietyillä keleillä/vuodenajoilla, krediittien kertymisestä jne. Nuo tuntuvat kuuluvan arcadeajeluiden maailmaan riippumatta siitä, mikä firma ja mikä pelisarja on kyseessä. Tästähän on käsittääkseni PC-versio olemassa myös, joten ehkä joskus jostain alesta keväämmällä, kun on nykyiset kesken olevat pelit ja RDR 2 pelattu. Ehkä.

Saa kritisoida jos on kritsoitavaa, täällä vaan eräät henkilöt vinkuu vaan vinkumistaan ja toitottavat samoja asioita joka viestissä, ensi kerralla voit sitten ihan päin naamaa sanoa eikä tarvi alkaa vihjailemaan jos on jotain sanotavaa. Aika pelkurimaista käytöstö.
 
Saa kritisoida jos on kritsoitavaa, täällä vaan eräät henkilöt vinkuu vaan vinkumistaan ja toitottavat samoja asioita joka viestissä, ensi kerralla voit sitten ihan päin naamaa sanoa eikä tarvi alkaa vihjailemaan jos on jotain sanotavaa. Aika pelkurimaista käytöstö.

Pyydän suuresti anteeksi väärinkäsitystä. Tarkoitin kylläkin erästä toista H-kirjaimella alkavaa nimimerkkiä. Viisi kirjainta pitkää sellaista. Tapoihini ei tosiaan kuulu mennä henkilökohtaisuuksiin, mutta oli vain pakko todeta Forza Horizon 4-ketjun muutaman viimeisimmän sivun luettuani, että meno on ollut melkoista. Kun luin kyseistä ketjua, niin väkisin pisti silmiin, että ainakin osalla tuntui ottavan hieman koville, kun jotkut kritisoivat kyseistä Xboxin (konsoli)yksinoikeutta. Ainakin omasta mielestäni kritiikki oli kyllä hyvin perusteltua ja selvästi selitetty, mikä asia ja miksi kyseinen asia häiritsi.

Ja kyllä, tarkoittamani "jäsen H" oli ja on Harza. Tarkoitin aivan täysin ja puhtaasti hänen "lennokkaita parin rivin viestejään", joissa hän totesi, että kritisoija(t) pelaa peliä väärin ja taisi tituleerata erästäkin käyttäjää "ammattivalittajaksi", jos nyt muistan termin ihan oikein. Ja kuten sanoin, en ollut asiasta yllättynyt, koska onhan noita vastaavanlaisia juttuja kyseiseltä käyttäjältä tullut vastaan Xbox-aiheisissa ketjuissa aikaisemminkin. Halusin vain todeta, että ne olivat "hauskoja" ja aiheuttivat naurua tällä suunnalla, kun niitä luin. Eli en siis todellakaan tarkoittanut sinua HideoMiyamoto.

En nyt ole varmaan oikea ihminen suoraan kommentoimaan Jogin ja Ompun kritiikkejä, mutta kuitenkin ihmettelen vähän, miksei saisi kritisoida. Jos se alkuperäinen kritiikin aihe "menee pelin edetessä pahemmaksi" tai alkaa harmittamaan enemmän, niin kai siitä keskustelufoorumille saa mainita useammassakin viestissä, vaikka kuinka olisi Xboxin yksinoikeudesta kyse? Joka tapauksessa näen kyseisen kritiikin huomattavasti järkevämpänä ja asiapitoisempana kuin täysin turhat "Sä pelaat peliä väärin!" tai "Mitä se ammattivalittaja taas täällä kirjottelee?"-tyyliset leukojen repimiset.
 
Tässä on vain se, että samoista asioista on monet muutkin valittaneet, mutta perustelematta ja lyhyissä viesteissä.
Mun ulosanti on sellaista, että siihen herkästi pystyy tarttumaan ja monesti mun viestit ymmärretään täysin väärin. Se on tän Aspergerin hienouksia kun ymmärrän usein saman asian toiselta näkökannalta ja monesti vänkäämistä tulee siitä, että toinen osapuoli tarkoittaa ihan samaa kuin minä, mutta näkökulma on täysin eri.
Sit kun on aktiivinen vielä foorumilla ja nimi tuttu niin niihin tartutaan heti.

Pyrin kuitenkin oikeasti perustelemaan ne huonot asiat mitkä pelissä on jos sellaisia on. Ja kun puhutaan pelisarjasta, niin vertaan sitä pelisarjaan, enkä niinkään muihin.
Esim FH4 on hyvä esimerkki siitä, miten peli on ihan ylivoimaisesti toiseksi paras ajopeli koskaan. Ja se kritiikki kohdistuu pelisarjan sisällä vertailtaessa toisiin peleihin. Kirjoitan toki todella kärkkäästi ja kärjistetysti koska elän pelejä tunteella. Kirjoitan ne silloin kun joku ärsyttää, tai joku tuntuu todella hyvältä. Yritän kuitenkin perustella ne ja seison esim FH4 kritiikin takana ihan täysin, mutta mun pään ulkopuolella ei kukaan tunnu tajuavan sitä, että voin kritiikistä huolimatta nauttia pelistä paljonkin, vaikka en ymmärrä miksi FH veteraani täyttä hintaa maksaisi.

Kerron kyllä peleistä positiiviset puolet, kerron myös negatiiviset jos siihen on aihetta.
Spiderman ketjussa sama homma, kun nyt katselee arvosteluita, muiden kommentteja eri ryhmissä ja foorumeilla jne, niin kaikki mun kritiikki tulee niissäkin esille. Mutta koska olik se joka siitä pisimmät viestit kirjoitti ja pisimmän perustelun laittoi, niin välittömästi niihin tartuttiin. Osa oli jo ennen minua kirjoitellut lyhyissä viesteissä samoista asioista ja ne sivuutettiin täysin.
Toisella foorumilla jossa en ole niin aktiivinen ja fb:ssä omalla nimelläni pastesin täysin saman tekstin ja mitään vastahyökkäystä ei tullut, mutta erittäin moni komppaili useampaa kohtaa.

Ja vaikka lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että jokaisella saa olla omat mielipiteensä, niin juurikin massiivissa yksinoikeuspeleissä, tai esim R:n peleissä näkyy se, että niillä arvosana on lähtökohtaisesti 9-10 ja jos ne olisi normi 3rd party pelejä ubilta, EA:lta, tai vaikkapa joltain tuntemattomalta firmalta niin se arvosana olisi se 7-8. Sieltä jokainen löytäisi ne samat kritiikit mistä minäkin olen maininnut. Mutta konsolien/pelisarjan fanit on niissä niin fiiliksissä pelistä, että ne katsoo ne läpi sormien rankaisematta arvosanaa yhtään.

Eikä siinä, mulla on monia pelejä missä itse olen samassa hekumaniassa ja vasta myöhemmin huomaan ne samat virheet pelissä. Mutta kun ne tuntuu hyvältä pelatessa niin pystyn sentään perustelemaan ne miksi mun mielestä ne ei haittaa.
Mutta kun jengi tarttuu mun kritiikkiin jostain, niin niissä ei ole yleensä mitään perustelua. Lähinnä mennään heti henkilökohtaisuuksiin ja auotaan päätä miten mun viesti on puhdasta sontaa. Mutta samat tyypit ei lainaa kenenkään muun viestiä jotka on täysin samat asiat maininneet kuin minä.

Jos kritisoin Forzaa niin minua pidetään Sony fanipoikana ja jos kritisoin spidermania, olen Sony vihaaja kenen ei kuuluisi pelata mitään.
Mutta jengi ei tajua yhtään sitä että jos kaikki hyvä on jo kerrottu, miksi selittäisin ne saman uusiksi, kun paljon on vikaa myös niin joku kun ketjuja selaa näkee myös ongelma kohdat.
Mainitsen kyllä myös jos peli on huono, tai jopa pelikelvoton. Näiden kahden pelin kohdalla olen kyllä sanonut, että esim FH4 on ajopelinä yli ysin peli, mutta FH sarjan sisällä ei. Ja olikos nyt Gamereactor tms kun antoi myös 8 arvosanan aika samoin perustein. Mutta eipä sitä arvostelua lynkata. :)

Mulle on ihan ok ettei mun kirjoitustyyli iske, tai että jotkut provosoituu siitä vaikka se ei ole mun tarkoitus. Mutta sen kahden lauseen päänaukomisen sijasta voisi vaikka perustella sitä miksi joku on ok.
Pelit kun ei ole kehittyneet vuosiin muuten kuin graafisesti. Ja mua henk. koht. pistää se ärsyttämään, koska isot pelitalot vain rahastaa vuodesta toiseen, koska ihmisille myydään vain grafiikkaa.
 
Hienoa Gigantti!!

Ps4 pro:n mukana tullut ohjain lopetti lataamisensa kokonaan. Latausjohtoa / muita johtoja koittamalla valo vain vilkahti ohjaimessa kerran ja sen jälkeen mykistyi eikä ottanut virtaa Ps4:n usb liiännöistä..

Vein ohjaimen Giganttiin josta olin sen ostanut aikaisemmin. Sieltä se sitten lähetettiin Sonylle josta tuli 3viikkon pyöritelyn/ihmettelyn jälkeen että saan noutaa uuden ohjaimen Gigantista. No olisikin niin. Päästyäni Giganttiin niin nappasivat kouraan mustan "vanhanmallisen V1" playstation ohjaimen jonka pakettikin näytti jo kertaalleen avatulta. :mad:

No way! Palasin liikkeeseen ja sanoin että haluan juurikin samanlaisen valkoisen ohjaimen joka tulee Ps4 Pro konsolin mukana. Vastauksena tuli että ohjaimissa ei ole eroja ja valkoisessa ohjaimessa ohjaimessa menee tilatessa Sonylta taas se ainakin vähintään kolme viikkoa koska heillä sitä ei kuulemma ole.. Hienoa Gigantti! Nyt sitten saadaan odotella yhteensä noin 6vkoa yhtä hemmetin ohjainta. Olisivat napanneet vaikka jostain ps4 paketista ohjaimen ja tilanneet itselleen uuden kun nyt itse joutuu sitä ohjainta odottelemaan ikuisuuden..

Muilla samanlaisia kokemuksia takuu jutuista?:confused:
 
Hienoa Gigantti!!

Ps4 pro:n mukana tullut ohjain lopetti lataamisensa kokonaan. Latausjohtoa / muita johtoja koittamalla valo vain vilkahti ohjaimessa kerran ja sen jälkeen mykistyi eikä ottanut virtaa Ps4:n usb liiännöistä..

Vein ohjaimen Giganttiin josta olin sen ostanut aikaisemmin. Sieltä se sitten lähetettiin Sonylle josta tuli 3viikkon pyöritelyn/ihmettelyn jälkeen että saan noutaa uuden ohjaimen Gigantista. No olisikin niin. Päästyäni Giganttiin niin nappasivat kouraan mustan "vanhanmallisen V1" playstation ohjaimen jonka pakettikin näytti jo kertaalleen avatulta. :mad:

No way! Palasin liikkeeseen ja sanoin että haluan juurikin samanlaisen valkoisen ohjaimen joka tulee Ps4 Pro konsolin mukana. Vastauksena tuli että ohjaimissa ei ole eroja ja valkoisessa ohjaimessa ohjaimessa menee tilatessa Sonylta taas se ainakin vähintään kolme viikkoa koska heillä sitä ei kuulemma ole.. Hienoa Gigantti! Nyt sitten saadaan odotella yhteensä noin 6vkoa yhtä hemmetin ohjainta. Olisivat napanneet vaikka jostain ps4 paketista ohjaimen ja tilanneet itselleen uuden kun nyt itse joutuu sitä ohjainta odottelemaan ikuisuuden..

Muilla samanlaisia kokemuksia takuu jutuista?:confused:

Itseltä löytyy juurikin päin vastainen kokemus tosin Kärkkäiseltä. Uudesta ohjaimesta rupesi oikea tatti reistaamaan ja nosti kuvaa ylöspäin itsekseen. Kävelin Kärkkäiselle ja sanoin, että rikki on, mitä tehdään. Sanoi, että ei muuta kun haet tuolta hyllystä uuden ohjaimen ja lähetetään tämä Sonylle. Oli kyllä positiivinen yllätys, kun itsekin odotin, että se lähtee Sonylle ja kestää useampi viikko saada uusi ohjain.
 
Hienoa Gigantti!!

Ps4 pro:n mukana tullut ohjain lopetti lataamisensa kokonaan. Latausjohtoa / muita johtoja koittamalla valo vain vilkahti ohjaimessa kerran ja sen jälkeen mykistyi eikä ottanut virtaa Ps4:n usb liiännöistä..

Vein ohjaimen Giganttiin josta olin sen ostanut aikaisemmin. Sieltä se sitten lähetettiin Sonylle josta tuli 3viikkon pyöritelyn/ihmettelyn jälkeen että saan noutaa uuden ohjaimen Gigantista. No olisikin niin. Päästyäni Giganttiin niin nappasivat kouraan mustan "vanhanmallisen V1" playstation ohjaimen jonka pakettikin näytti jo kertaalleen avatulta. :mad:

No way! Palasin liikkeeseen ja sanoin että haluan juurikin samanlaisen valkoisen ohjaimen joka tulee Ps4 Pro konsolin mukana. Vastauksena tuli että ohjaimissa ei ole eroja ja valkoisessa ohjaimessa ohjaimessa menee tilatessa Sonylta taas se ainakin vähintään kolme viikkoa koska heillä sitä ei kuulemma ole.. Hienoa Gigantti! Nyt sitten saadaan odotella yhteensä noin 6vkoa yhtä hemmetin ohjainta. Olisivat napanneet vaikka jostain ps4 paketista ohjaimen ja tilanneet itselleen uuden kun nyt itse joutuu sitä ohjainta odottelemaan ikuisuuden..

Muilla samanlaisia kokemuksia takuu jutuista?:confused:

Jos haluaa täysin samanlaisen ohjaimen ja sitä ei gigantissa ollut, niin mielestäni tietenkin pitää olla valmis odottamaan uuden ohjaimen tilausta.
Toki gigantilta on väärin tarjota asiakkaalle avattua pakkausta.
Toisesta PS4 paketista ohjaimen ottaminen tarkoittaa sitä, että jokin toinen asiakas joutuisi kärsimään avatusta pakkauksesta.
 
Aika jännä että ylipäätänsä lähettivät alkujaankaa korjaukseen ja antoivat sun odotella. Itse saanut aina suoraan ohjaimen lapaan gigantista / verkkokaupasta, kun sinne niitä kiikuttanut takuun merkeissä.
Se on muuttunut jo jokuaika sitten.
Gigantin tyyppi sitä mulle selitti, että ihan Sonyltä tulleet ohjeistukset.
En nyt muista oliko niin, että tarvike ohjain ja saa antaa uuden mukaan, mutta jos konsolin mukana ni menee huoltoon (tai toisinpäin, en muista)

Näin se on ollut kyllä jo aikaisemmin, koska aikanaan Anttilan kanssa jo näistä keskustelin ja aina puhumalla uuden sain.

Viimeksi keväällä Gigantissa tämän tosiaan kuulin ja silloin myyjä haki mulle uuden hyllystä ja laittoi tuon mun viallisen menemään huoltoon ja merkkasi että oli heidän esittelykoneen ohjain. :D
 
Se on muuttunut jo jokuaika sitten.
Gigantin tyyppi sitä mulle selitti, että ihan Sonyltä tulleet ohjeistukset.
En nyt muista oliko niin, että tarvike ohjain ja saa antaa uuden mukaan, mutta jos konsolin mukana ni menee huoltoon (tai toisinpäin, en muista)

Näin se on ollut kyllä jo aikaisemmin, koska aikanaan Anttilan kanssa jo näistä keskustelin ja aina puhumalla uuden sain.

Viimeksi keväällä Gigantissa tämän tosiaan kuulin ja silloin myyjä haki mulle uuden hyllystä ja laittoi tuon mun viallisen menemään huoltoon ja merkkasi että oli heidän esittelykoneen ohjain. :D

Yhdellä isolla firmalla kun työskentelen ja näitä asioita hoidan niin Sonyltä ei meille ole mitään ohjeistuksia tullut vaan me vaihdetaan ne kaikki. On sitten erikseen tai konsolin mukana tullut ohjain.
 
Yhdellä isolla firmalla kun työskentelen ja näitä asioita hoidan niin Sonyltä ei meille ole mitään ohjeistuksia tullut vaan me vaihdetaan ne kaikki. On sitten erikseen tai konsolin mukana tullut ohjain.
Mä tosiaan jo Anttilan kanssa aikanaan säädin ihan älyttömästi kun jouduin useamman ohjaimen julkaisun jälkeen hakemaan. Silloin jo oli vähän sama käytäntö kuin Gigantissa, mutta Gigantin myyjä oli eka joka sanoi mitään selitystä.
 
Tänään sitten ohimennen kävin kysymässä Gigantista ohjaimesta että jokos olisi tullut kun noin kolmeviikkoa se on ollut tulossa. No koneelta asiakaspalvelija katsoi että oli kirjattu vain että musta ohjain on noudettu ja palautusta ei siellä näkynyt. Olin siinä että kyllä se palautettiin suoraan siinä tiskillä heti. Pahoittelivat ja laittoivat nyt uuden ohjaimen tilaukseen kuulemma jotain erireittiä. (Tiedä sitten mistä se tulee) Jos nyt kolmaskerta sujuisi kyseisen puljunkanssa paremmin. Mukavaa myös kun PSN plussatilaus raksuttanut turhaan taustalla kohta 2kk.
 
Mua kyllä vuodesta toiseen alkaa enemmän vaan ärsyttää ihmiset jotka valittaa ea:n fifasta, änäristä yms. Kun se ei ole tarpeeksi aitoa. Eihän ne mitään simulaattoreita olekaan vaan arcadepelejä.
 
Ja valitetaan vuosipäivityksistä ja siitä että ihmiset ostaa niitä. Sitten kuitenkin hankitaan se julkkarina ja on kivaa taas.
 
Black friday ketjusta jatkoa tänne:
Tuo viesti saa ostamaan Kärkkäiseltä tästä lähin enemmän..
Valehtelijat kuten Fiskars ja Helkama, joista ainakin Fiskars lopetti yhteistyön täysin vuonna 2017?

En oikein ymmärrä tätä ajattelutapaa, että kärkkäinen kokonaan boikottiin. Kyseisen herran lynkkaus on jatkuvasti Hesarin toimia ja yleensä yhden toimitettajanaikaansaannos.

Kyseisissä kohuissa on joka kerta ollut kyse siitä yhdestä ja samasta asiasta ja siitä herra on tuomion saanut ja kärsinyt, eikä sen jälkeen ole ollut syytettynä tms mistään.

Sit kuitenkin ilmeisesti olisi kelvannut amazon. Oletteko ikinä seuranneet näitä isoja monikansallisia firmoja? Jos kärkkäinen on boikotin arvoinen, niin ei voi ostaa Lidlistä, S ryhmästä, k ryhmästä. Ei voi ostaa coca-colaa, pepsiä, ei käyttää facebookkia jne jne.

Jokaisella isolla firmalla on joku yleensä aika paljon isompi asia esimerkiksi maapallon säilymiseen liittyviä kysymyksiä kuin Kärkkäisen juutalaisvastaiset julkaisut.

Juu ei ole nekään hyväksyttäviä ja tuomion omista jutuistaan saanut. Mutta ei tässä maailmassa voi kaikkea boikotoida ja jos jotain yrittää väkisin boikotoida, niin ei kyllä kärkkäinen ole se ensimmäinen, eikä toinenkaan boikotoinnin kohde ja suuremmat kohteet ois sellaisia ettei saisi ruokaa jos et elä omavaraisesti keskellä metsää..

Mutta hyvin Hesari tuossa Kärkkäisen lokaamiskampanjassa onnistui, ku kaikki mediat ja ihmiset siihen mukaan lähti, tajuamatta et joka kerta palattiin vanhoihin juttuihin ilman mitään todisteita mistään muusta.
 
Black friday ketjusta jatkoa tänne:

Mutta hyvin Hesari tuossa Kärkkäisen lokaamiskampanjassa onnistui, ku kaikki mediat ja ihmiset siihen mukaan lähti, tajuamatta et joka kerta palattiin vanhoihin juttuihin ilman mitään todisteita mistään muusta.

Eli pelkkä Kärkkäisen omistajan natsimielisyys ja rasistisuus ei ole yksinään mielestäsi sellaisia asioita, joiden takia jotain kannattaisi boikotoida? Aika kaukaa haettua kytkeä samaan jatkumoon FB, Coca-Cola ja ties mitä. Kyllä, ylikansallaisilla firmoilla on omat syntinsä, mutta ne eivät sentään ole avoimesti natsimielisiä.
 
Eli pelkkä Kärkkäisen omistajan natsimielisyys ja rasistisuus ei ole yksinään mielestäsi sellaisia asioita, joiden takia jotain kannattaisi boikotoida? Aika kaukaa haettua kytkeä samaan jatkumoon FB, Coca-Cola ja ties mitä. Kyllä, ylikansallaisilla firmoilla on omat syntinsä, mutta ne eivät sentään ole avoimesti natsimielisiä.
Ei, mutta se et joku jossain mainostaa olevansa natsi, on vain mielipide. Ei hyvä, eikä suvaittava mielipide. Mutta isossa kuvassa ne ei vaikuta yhtään mitään verrattuna muiden firmojen touhuihin missä orjuutetaan lähes yhtä julkisesti lapsia, tuhotaan äärettömän isoja alueita luontoa, käytetään myrkyllisiä aineita jne jne.
Mutta jos se on boikotoinnin syy, niin 99,99% muista firmoista on niin paljon isompia syitä miksi niitä pitäisi boikotoida. Että on aika tekopyhää boikotoida jotain Kärkkäistä ja samalla olla boikotoimatta niitä joiden boikotoimisille voisi jollekin asialle olla isoissa määrin vaikutusta.

Ja kuten todettu. Kärkkäinen on tuomionsa suorittanut ja kärsinyt. Kaikki sen jälkeen tulleet haloot on saman Hesarin toimittajan kynästä ja perustuu kaikki niihin vanhoihin juttuihin.
 
Ja voihan sitä boikotoida mitä itse haluaa, mutta kieltämättä on vähän typerää tulla muita neuvomaan omalla agendalla ilman hyvää syytä. Itsekin rupesin ihmettelemään lake79 viestin jälkeen natsijuttua, mutta onneksi täällä tuli selvennys asiaan. Itse en toki kyseistä firmaa käytä, kun ei ole tietoa minkälainen firma on kyseessä.
 
Ylös Bottom