Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Jos et anna meidän peliä pelaamattomien kommenteille painoarvoa, niin aika kauan jaksat asiasta jankata. Muodostan mielipiteeni niiden asioiden perusteella, jotka olen jo monta kertaa tässäkin ketjussa maininnut. Montako kertaa se pitää sinulle sanoa? Ensi kerralla, kun vedät herneen nenään jonkun negatiivisista kommenteista tykkäämääsi peliä kohtaan, ota se herne sieltä pois ja juttele itse niistä positiivisista puolista.

Elokuvan trailereita on niin monenlaisia. Jostain saa enemmän kuvaa millainen leffa kyseessä ja jostain vähän vähemmän. Ja en arvostelisi pelkän trailerin perusteella, enkä lempijoukkuetta pelkän koosteen perusteella. Mutta saattaisin hyvinkin arvostella sen jälkeen kun olisin lukenut esim. ottelutilastot, nähnyt koosteen, kuullut asiantuntijan kommentit, peilannut näitä joukkueen aikaisempaan tasoon ja käynyt vilkaisemassa mitä muut katsojat olivat pelistä mieltä. Ehkäpä vielä jutellut toisen joukkueesta tykkäävän kaverin kanssa.
Sinänsä olen yleisesti pitänyt sinun näkemyksistäsi ja kommenteistasi tällä foorumilla. Silti on todettava, että tässä asiassa olet kyllä ns. aivan kujalla, ja toki tämä on nyt vain minun henkilökohtainen mielipiteeni ja perustuu minun logiikkaani ja tapaani ajatella.

Juttu nyt vain on niin, että jos missään @Alqimus :ksen esiin tuomassa asiassa todellakin muodostat mielipiteen perehtymättä itse aidosti asiaan syvemmin ja teet sen nimenomaan toisten usein tunnepohjaisiin (some on pääosin täynnä tunnepitoisesti värittyneitä mielipiteitä ja kuulopuheita) mielipiteisiin perustuen ja niistä sitten omia päätelmiä tehden, niin on kyllä aivan helvetillisen suuri todennäköisyys, että muodostamasi mielipide ei itse asiassa sitten olekaan ollenkaan sama, kuin se olisi, mikäli täysin ennakkoluulottomasti itse tutustuisit asiaan tai aiheeseen syvemmin omien todellisten tarpeidesi, lähtökohtiesi ja aiheesta saamiesi kokemusten kautta. Miksi ihmeessä haluaisit levittää toisten mielipiteitä ominasi? Jos muodostat toisten näkemysten pohjalta mielipiteen asiasta itse asiaa kokematta ja siihen perehtymättä, ei kyseessä ole silloin lainkaan todellisuudessa oma mielipiteesi asiassa, vaan itse asiassa mielipiteesi siitä, mitä mieltä jonkun toisen mielipide asiassa on, tai jopa vain kasvotonta toisen valmiiksi pureskellun mielipiteen levittämistä, jonka tarkoituksenmukaisuutta en itse ymmärrä muuta kuin ehkä joidenkin uskonlahkojen johtajien näkökulmasta.
 
On se helvetti että ei enää saa olla mielipidettä. Jo on jollain isot tunteet korporaatiota kohtaan. Jos tykkäät siitä ni tykkäät, vittuako sillä on väliä jos toiset ei tykkää. Pari kirjottelijaa jotka jaksaa puolustaa ei ole tarjonnut keskusteluun yhtään mitään miksi pitäisi pelistä pitää. Kertokaa nyt miksi se on niin mahtava ja loistava peli että pitäisi ostaa?

Mutta ei siinä, jatkakaa vain. Kivaa viihdettähän tämä luppoajalle on, varsinkin nyt kun ei ole sotkemassa itse pelin ketjua enää.
 
Juttu nyt vain on niin, että jos missään @Alqimus :ksen esiin tuomassa asiassa todellakin muodostat mielipiteen perehtymättä itse aidosti asiaan syvemmin ja teet sen nimenomaan toisten usein tunnepohjaisiin (some on pääosin täynnä tunnepitoisesti värittyneitä mielipiteitä ja kuulopuheita) mielipiteisiin perustuen ja niistä sitten omia päätelmiä tehden, niin on kyllä aivan helvetillisen suuri todennäköisyys, että muodostamasi mielipide ei itse asiassa sitten olekaan ollenkaan sama, kuin se olisi, mikäli täysin ennakkoluulottomasti itse tutustuisit asiaan tai aiheeseen syvemmin omien todellisten tarpeidesi, lähtökohtiesi ja aiheesta saamiesi kokemusten kautta. Miksi ihmeessä haluaisit levittää toisten mielipiteitä ominasi? Jos muodostat toisten näkemysten pohjalta mielipiteen asiasta itse asiaa kokematta ja siihen perehtymättä, ei kyseessä ole silloin lainkaan todellisuudessa oma mielipiteesi asiassa, vaan itse asiassa mielipiteesi siitä, mitä mieltä jonkun toisen mielipide asiassa on, tai jopa vain kasvotonta toisen valmiiksi pureskellun mielipiteen levittämistä, jonka tarkoituksenmukaisuutta en itse ymmärrä muuta kuin ehkä joidenkin uskonlahkojen johtajien näkökulmasta.
Perehtynyt kyllä olen kaikilla muilla tavoin paitsi kokeilemalla. Mutta okei, eli näkemyksesi on se, että mielipiteen voi muodostaa vain itse kokeilemalla. Kerro minulle miten tämä tapahtuu ei pelkästään pelien saralla vaan yleisestikin sellaisten juttujen kanssa, joihin menee rahaa. Kerro minulle miten testaan oikeissa olosuhteissa telkkarin, pyykinpesukoneen, tiskikoneen tai mikron. Kerro minulle miten testaan ulkoisen kovalevyn tai vaikka sen minkä rotuinen koira minun kannattaisi hankkia.

En halua levittää toisten mielipiteitä, mutta pohjaan oman mielipiteeni siihen mitä olen asiaa selvittänyt. Tätä teemme kaikki jatkuvasti. Ei kaikkia asioita voi testata ilman että niihin käyttää rahaa. Siksi asiaan nimenomaan perehdytään kaikin muin mahdollisin tavoin ennenkuin sitä rahaa laitetaan tiskiin.

Kuten pelin ketjussa sanoin, niin pelin kyllä lataan EA Accessin kautta ja tulen sitä kokeilemaan, mutta on hullua, että ennen sitä ei saisi sanoa mitään.
 
On se helvetti että ei enää saa olla mielipidettä. Jo on jollain isot tunteet korporaatiota kohtaan. Jos tykkäät siitä ni tykkäät, vittuako sillä on väliä jos toiset ei tykkää. Pari kirjottelijaa jotka jaksaa puolustaa ei ole tarjonnut keskusteluun yhtään mitään miksi pitäisi pelistä pitää. Kertokaa nyt miksi se on niin mahtava ja loistava peli että pitäisi ostaa?

Mutta ei siinä, jatkakaa vain. Kivaa viihdettähän tämä luppoajalle on, varsinkin nyt kun ei ole sotkemassa itse pelin ketjua enää.
Itse asiassa et ole sitten kuitenkaan todella lukenut mitä olemme kirjoittaneet. Minä olen todellakin kertonut tarkalleen, miksi mielestäni Anthem on erinomainen peli. Se mitä kuitenkin kirjoitin on tyrmätty surkeisiin somen massaan ja klikkihuoraaviin YouTubettajiin vetoamalla, vaikka ei olla edes itse lainkaan peliä pelattu. Surkeaa toimintaa mielestäni. Tottakai saa olla oma mielipide asiasta kuin asiasta. Mutta ydinasianahan tässä on, että muodosta oikeasti se oma mielipide ja tule sitten sen kanssa keskustelemaan. Some-vihan ja todellisuudessa muiden mielipiteiden levittäminen yksittäisestä pelistä ei mielestäni ole korrektia toimintaa tällaiselle saitille. Jos vihaat suurta pelinvalmistajaa, niin kirjoitapa siitä sitten siihen asiaan perustettuun ketjuun. Pelin omassa ketjussa olisi mukava lukea nimenomaan peliä itse pelanneiden aitoja näkemyksiä pelistä. Ei voisi vähempää kiinnostaa täältä jatkuvasti lukea, miten jotkut laittavat eteenpäin some-vihaa ja klikkihuorien massan kosiskelua. Osaan tuollaiset asiat kyllä halutessani ihan itse hakea Googlestakin. Jota en tosin tee, kun minua eivät massan mielipiteet kiinnosta koskaan eikä missään asiassa.

Perehtynyt kyllä olen kaikilla muilla tavoin paitsi kokeilemalla. Mutta okei, eli näkemyksesi on se, että mielipiteen voi muodostaa vain itse kokeilemalla. Kerro minulle miten tämä tapahtuu ei pelkästään pelien saralla vaan yleisestikin sellaisten juttujen kanssa, joihin menee rahaa. Kerro minulle miten testaan oikeissa olosuhteissa telkkarin, pyykinpesukoneen, tiskikoneen tai mikron. Kerro minulle miten testaan ulkoisen kovalevyn tai vaikka sen minkä rotuinen koira minun kannattaisi hankkia.

En halua levittää toisten mielipiteitä, mutta pohjaan oman mielipiteeni siihen mitä olen asiaa selvittänyt. Tätä teemme kaikki jatkuvasti. Ei kaikkia asioita voi testata ilman että niihin käyttää rahaa. Siksi asiaan nimenomaan perehdytään kaikin muin mahdollisin tavoin ennenkuin sitä rahaa laitetaan tiskiin.

Kuten pelin ketjussa sanoin, niin pelin kyllä lataan EA Accessin kautta ja tulen sitä kokeilemaan, mutta on hullua, että ennen sitä ei saisi sanoa mitään.
Tottakai joissain asioissa ja ostopäätöksiä tehtäessä täytyy perustaa mielipide raakaan faktaan, ennen kuin saa varsinaisesta tuotteesta henkilökohtaisia kokemuksia. Itse en sitä silti perusta muiden mielipiteisiin, ellen ole ehdottoman varma itse siitä, että mielipide tulee henkilöltä tai taholta joka on kiistämättä asiassa ehdoton asiantuntija. Angry Joe, tai some-massa eivät todellakaan ole tällaisia lähteitä, enkä koe itse asiassa mitään peliarvostelijaa niin luotettavana lähteenä, että KOSKAAN tekisin ostopäätöksiä peleistä heidän arvostelujensa perusteella. Ja mikä vielä tärkeämpää, niin jos tuollaisia tietoja joudun kertomistasi asioista etsimään, jotta voin tehdä ostopäätöksen, en todellakaan lähtisi levittämään niistä sen pohjalta mielipiteitäni ja tietoja aktiivisesti, ennen kuin olen itse aidosti saanut kunnolla kokemuksia jo hankkimastani tuotteesta/asiasta. Kyllä on erikoinen logiikka sinulla tässä asiassa, pakko on kyllä vielä kertaalleen todeta.
 
Viimeksi muokattu:
Tottakai joissain asioissa ja ostopäätöksiä tehtäessä täytyy perustaa mielipide raakaan faktaan, ennen kuin saa varsinaisesta tuotteesta henkilökohtaisia kokemuksia. Itse en sitä silti perusta muiden mielipiteisiin, ellen ole ehdottoman varma itse siitä, että mielipide tulee henkilöltä tai taholta joka on kiistämättä asiassa ehdoton asiantuntija. Angry Joe, tai some-massa eivät todellakaan ole tällaisia lähteitä, enkä koe itse asiassa mitään peliarvostelijaa niin luotettavana lähteenä, että KOSKAAN tekisin ostopäätöksiä peleistä niiden heidän arvostelujensa perusteella. Ja mikä vielä tärkeämpää, niin jos tuollaisia tietoja joudun kertomistasi asioista etsimään, jotta voin tehdä ostopäätöksen, en todellakaan lähtisi levittämään niistä sen pohjalta mielipiteitäni ja tietoja aktiivisesti, ennen kuin olen itse aidosti saanut kunnolla kokemuksia jo hankkimastasi tuotteesta/asiasta. Kyllä on erikoinen logiikka kyllä sinulla tässä asiassa, pakko on kyllä vielä kertaalleen todeta.
Ippe tuossa tyhjentikin omat ajatukset kattavasti, mutta esim. mainitsemissasi televisioissa netistä löytyy mittaamalla tehtyjä tuloksia joiden pohjalta voit luoda "faktaan" perustuvan kuvan televisioiden vahvuuksista. esim- rtings.com tarjoaa aika kattavasti sisältöä tähän liittyen. Tietysti käyttöikää esimerkiksi on mahdotonta/järjetöntä alkaa mittaamaan. En jaksa kanssasi näistä asioista vääntää näkemykset asioista ovat niin erilaiset.

edit vastaus on siis dragonflylle.
 
Minähän se olin kun muistutin porukkaa että Angry Joe on viihdyttäjä, ei varteenotettava pelikriitikko. En tiedä mistä somemassasta puhut. Toin esiin bugirapsoja ja muut arvosteluja. Pelkkää gameplay videota löytyy nyt mistä vaan.

Ja sitäkö ei kannattaisi tuoda julki jos vaikka mainospuheista poiketen tiskikone pitää hirveää meteliä ja tämän on kodinkonekriitikko tuonut arvostelussaan ilmi. Ei siis parane kertoa kellekään bugeista tai muusta sellaisesta. Ne on parempi kokea itse.
 
Minähän se olin kun muistutin porukkaa että Angry Joe on viihdyttäjä, ei varteenotettava pelikriitikko. En tiedä mistä somemassasta puhut. Toin esiin bugirapsoja ja muut arvosteluja. Pelkkää gameplay videota löytyy nyt mistä vaan.

Ja sitäkö ei kannattaisi tuoda julki jos vaikka mainospuheista poiketen tiskikone pitää hirveää meteliä ja tämän on kodinkonekriitikko tuonut arvostelussaan ilmi. Ei siis parane kertoa kellekään bugeista tai muusta sellaisesta. Ne on parempi kokea itse.
Nyt kun puhutaan kuitenkin sellaisesta alueesta kuin vaikkapa pelit, elokuvat tai musiikki, niin ollaan niin hemmetin vahvasti makuasioissa, ettei kyllä kannata luottaa muuhun kuin omaan kokemukseen, jos haluaa oikeasti tietää pitääkö tuotteesta. Toki bugit voi esiin tuoda, mutta silti niiden jatkuva korostaminen minua jaksaa ihmetyttää. Kuten olen jo todennut, niin itse olen törmännyt n. 20 pelitunnin aikana vain kerran pienehköön bugiin, josta pystyin lopulta peliä vieläpä jatkamaan. Minun näkemykseni on siis se, ettei pelissä ainakaan tässä vaiheessa ole paljoakaan bugeja. Niitä on toki paljon korjattu tuossa day one-patchissa sekä sen jälkeenkin. Joka tapauksessa ei niiden bugien korostamisen ainakaan enää pitäisi olla kyllä tarkoituksenmukaista Anthemiin liittyen. Edelleen muistutan siitä, että pelaamatta et saa kyllä selville omaa todellista mielipidettäsi pelistä, vaikka kuinka haluaisit siihen uskoa netin, somen tai lehtien kautta lukemiesi muiden mielipiteiden pohjalta.
 
Viimeksi muokattu:
Menee kyllä aika korkealentoiseksi, jos täällä aletaan antamaan ohjeita ja ehtoja sille, kuinka mielipiteen saa ja pitää muodostaa! Nykypäivänä internet tarjoaa niin monta tietokanavaa täynnä tietoa niille, jotka jonkun tuotteen X hankintaa pohtivat. Pelien kohdalla löytyy kymmeniä "virallisia" medioita, jotka julkaisevat pisteytetyt arvostelut, YouTube tarjoaa "tavallisten pelaajien" käyttäjäkokemuksia käytännössä aina höystettynä videomateriaalilla, joissa näytetään niitä hyviä ja huonoja puolia. Twitch tarjoaa livekuvaa ja siellä voi vaikka striimin isännältä/emännältä kysyä chatissa asioista, jotka omaan ostopäätökseen vaikuttavat.

Tuossa on sellainen määrä tietoa ja mediaa, että kyllä noiden pohjalta voi jokainen muodostaa keskustelukykyisen mielipiteen pelistä, kunhan vaan suodattaa äärilaidat pois ja käyttää useampaa mediaa, eikä vain yhden pohjalta lähde liikkeelle.
 
Menee kyllä aika korkealentoiseksi, jos täällä aletaan antamaan ohjeita ja ehtoja sille, kuinka mielipiteen saa ja pitää muodostaa! Nykypäivänä internet tarjoaa niin monta tietokanavaa täynnä tietoa niille, jotka jonkun tuotteen X hankintaa pohtivat. Pelien kohdalla löytyy kymmeniä "virallisia" medioita, jotka julkaisevat pisteytetyt arvostelut, YouTube tarjoaa "tavallisten pelaajien" käyttäjäkokemuksia käytännössä aina höystettynä videomateriaalilla, joissa näytetään niitä hyviä ja huonoja puolia. Twitch tarjoaa livekuvaa ja siellä voi vaikka striimin isännältä/emännältä kysyä chatissa asioista, jotka omaan ostopäätökseen vaikuttavat.

Tuossa on sellainen määrä tietoa ja mediaa, että kyllä noiden pohjalta voi jokainen muodostaa keskustelukykyisen mielipiteen pelistä, kunhan vaan suodattaa äärilaidat pois ja käyttää useampaa mediaa, eikä vain yhden pohjalta lähde liikkeelle.
Se ei kuitenkaan ole todellisuudessa oikea oma mielipiteesi pelistä, jos et ole sitä lainkaan itse pelannut. Olet silloin vain muiden mielipiteiden kaiku, jos tuollaisten lähteiden kautta muodostat mielipiteen pelistä tai ylipäätään mistään makuasiasta. Olet silloin vain toisten vihan ja negatiivisuuden levittäjä ja äänitorvi. Hanki oma todellinen mielipide omilla aidoilla kokemuksilla, niin silloin on jotain järkeä keskustella siitä, miten koet pelin. Nyt sinulla on pelin valmistajaa kohtaan ollut niin selvään muottiin puetut ennakko-odotukset ja sen pohjalta muodostamiisi toivomuksiin liittyen niin kovat ennakkoluulot olemassa peliä kohtaan, että olet valmis tukeutumaan kaikkeen negatiiviseen mitä netistä löydät, vaikka et ole peliä sekuntiakaan pelannut. Uskottavuutesi itse peliin liittyvässä keskustelussa on valitettavasti siitä syystä täysi nolla. Kannattaisi varmaan sinun perustaa BioWarea kritisoiva peliketju, jossa voisi sitten osoittaa suuttumustaan sitä kohtaan, mitä linjoja tuo pelin valmistaja on valinnut/valittu tekemään. Tuollaisten suoltaminen itse pelin ketjuun sekuntiakaan peliä pelaamatta kyllä myrkyttää kyseisen ketjun ja vie keskustelusta nimenomaan kaiken uskottavuuden pois.
 
Se ei kuitenkaan ole todellisuudessa oikea oma mielipiteesi pelistä, jos et ole sitä lainkaan itse pelannut.

Kyllä se on, kun se on muodostettu usean eri lähteen ja median kautta! Olen lukenut useamman arvostelun, olen katsellut YouTubesta videoita ja lisäksi myös ollut katsomassa tutun striimaajan striimiä, kun hän on peliä porukassa pelannut. Tuossa on jo monta eri mediaa, joiden jakamien kokemusten ja tietojen pohjalta olen muodostanut mielipiteeni pelistä.

Sen takiahan noita arvosteluja julkaistaan, jotta kiinnostuneet voivat niiden pohjalta luoda pelistä mielipiteen. Ostaako vai ei? Kumoavatko kiinnostavat ja positiiviset puolet negatiiviset asiat, vai meneekö asia juuri päinvastoin? Tätä vartenhan arvosteluja, niin virallisia kuin harrastelijapohjaisia, tehdään. Minulle arvostelut ovat tärkeitä, koska niiden pohjalta pääsen lukemaan, täyttääkö tuote odotukseni ja kannattaako minun siihen rahojani käyttää.

En ymmärrä tuota ehdotonta ajatusmallia, jossa "Sinun täytyy itse pelata, jotta voit uskottavasti kritisoida asioita X, Y ja Z!". Jos valtaosa mediasta ja käyttäjäkunnasta kritisoi pelin ominaisuuksia X, Y ja Z, niin kyllä silloin voidaan todeta faktana, että kyseiset ominaisuudet ovat kritiikin arvoisia! Ei silloin jokaisen asiasta keskustelevan tarvitse itse peliä ostaa todetakseen, että "No kyllä vaan perkule ne latausajat on pitkiä, peli kaatuilee, lootti ei ole kovin kiinnostavan oloista, sisältöä on se mitä on ja tarina ei ollut kovin kummoinen". Jos toisen tallentamaa materiaalia katsomalla näkee, että asia X ei ole kunnossa, niin ei sen toteamiseen itse tarvitse sitä samaa asiaa omalta koneelta katsoa ja tuhlata sen takia rahaa, jotta voisi muka jotenkin uskottavammin kirjoittaa nimimerkin takaa netissä.

Kuten sanoin jo aikaisemmin, niin "vihaaminen vihaamisen ilosta" on ihan eri asia kuin usean eri median käyttäminen mielipiteen muodostamiseen. Sen takia netti on materiaalia pullollaan, jotta sitä materiaalia käyttämällä voi jokainen muodostaa mielipiteitä! Ääripäiden suodattaminen tietysti on suositeltavaa.
 
Mielipide pelistä kokematta sitä itse ja mielipide pelistä sen itse koettua ovat kaksi eri asiaa. Itse kokematta ei voi muodostaa yhdenkään pelin kohdalla todellista mielipidettä siitä, millainen peli on, vain mielipiteen mielikuvasta, joka itselle pelistä tulee.

Jokainen sitten itse arvioi, millaisen painoarvon antaa itse koetulle mielipiteelle ja sellaiselle, joka on muodostettu muiden kommenttien ja näkemysten ja videomateriaalin pohjalta. Ja tietysti vielä se, onko sillä nyt loppujen lopuksi mitään väliä, mitä kukaan muu kuin itse ajattelee jostain pelistä.

Itselleni on ainakin tasan nolla prosenttia väliä sillä, mitä luen tai kuulen jostakin. Toki etukäteen ne muodostavat odotuksia ja ennakkoasenteita, sitä ei voi kiistää. Ja varmasti ne ovat joskus vaikuttaneet joidenkin pelien kohdalla siihen, että olen esim. lopettanut pelaamisen todella nopeasti, kun "ennakko-odotukset on validoitu, täyttä paskaahan tämä on". Tai joskus olen voinut pelata jotain kehuttua teosta aivan liian kauan, kun olen odottanut ja uskonut, että pakkohan tämän on olla hyvä. Nykyisin kuitenkin jotenkin täysin pystyy ohittamaan kaiken jauhamisen ja niitä jauhamisia lukee ennemmin mielenkiinnosta nähdäkseen, miten eri tavoin tai miten samalla tavoin voi eri asioista kokea. Esim arvosteluita on mielestäni huomattavasti mielenkiintoisempaa lukea itse pelaamisen jälkeen ja tehdä vertailua omien kokemuksien välillä.

Yleisesti ottaen kuitenkin arvosteluihin nojaava juupas eipäs vääntö on mielestäni aivan naurettavaa puuhaa. En vaan pysty ymmärtämään, miten paljon painoarvoa niille pelien kohdalla annetaan, kun niissä on niin paljon muuttujia, jotka vaikuttavat kokonaisuuteen ja siihen, miten se koetaan. Ovat aivan eri asia kuin vaikka tekniset laitteet, joista voi tehdä todella paljon oikeaa faktapohjaista arviota. Tämä on kuitenkin loputon suo, en jaksa sen enempää kirjoittaa peliarvosteluista.

Pelit ovat pelejä. Se tulee jo siinä sanassa itsessään. Niitä pelataan. Olet vuorovaikutuksessa tuotteen kanssa, manipuloit itse sitä teosta. Et vaan yksinkertaisesti pysty sanomaan validia mielipidettä siitä, miten peli sinulle maistuu pelaamatta sitä itse. Pystyt arvailemaan, mutta et voi tietää, eikä silloin mielestäni ole myöskään oikeutettu tai valmis keskustelemaan pelistä kokonaisuudessaan saati sen nyansseista. Olet kuitenkin tietysti oikeutettu puhumaan omista tuntemuksistasi, mutta en odottaisi, että kukaan peliä itse
(kunnolla, joka on vielä mielestäni oma tarkennuksensa pelien kohdalla, toiset ovat pelanneet juosten pari tuntia, toiset perehtyneet jokaiseen yksityiskohtaan) pelannut ajattelee tällaisen keskustelijan olevan samalla taajuudella keskustelussa. Se on vähän sellaista "noh, tuon drivebyn voi ohittaa" settiä.

EDIT: lisäilin muutamia pointteja sinne tänne.
 
Viimeksi muokattu:
Sulla on todella outo käsitys mielipiteestä. Mielipide ja kokemus on kaksi eri asiaa.
Jos puhuttaisiin puhtaasti tilastofaktoilla todettavasta asiasta, niin olisit väitteessäsi mahdollisesti oikeassa. Nyt kuitenkin puhutaan erittäin vahvasti makuasiasta eli pelistä ja sen tasosta. Makuasian laadusta ei ole mahdollista muodostaa omaa todellista mielipidettä, ellei kyseistä asiaa itse koe tai kokeile kunnolla. Jos makuasiassa päättää toisten kertomien mielipiteiden tai valikoidusti esiin tuomien seikkojen pohjalta onko peli hyvä vai huono, on kyseessä silloin loppujen lopuksi käytännössä arvaus siitä, pitäisikö itse kyseisestä pelistä. Mitään varmaa tietoa se ei voi olla ennen kuin on itse kokemuksensa kautta saanut varmuuden siitä kuinka hyvä tai huono peli juuri itselleen on. Ilman pelin kokemista et pysty kaikkia pelikokemuksen vaikuttavia attribuutteja ja niiden vaikutusta toisiinsa ja sinuun itseesi todellisuudessa kunnolla arvioimaan.

Myönnettäköön - olen vahvasti individualisti, enkä usko mihinkään massamielipiteisiin tai muoti-ilmiöihin, ellen niitä itse ole testannut ja kokenut ja sitä kautta hyviksi tai huonoiksi itselleni kokenut. Keskustelu on toki erittäin tärkeää mielestäni yksilöiden välillä, mutta enemmistön mielipide on minulle yhdentekevä asia, ellei sen pohjalta tehdä sopimuksia tai lainsäädäntöjä. Silloin pitää toki yksilön nöyrtyä enemmistön hyväksymiin pelisääntöihin. Näin ei kuitenkaan ole makuasioissa. Ne kun ovat niin yksilökohtaisia asioita kuin olla voi.
 
Offtopic, mutta täytyy kyllä ihmetellä että mikä tarve täällä on jengillä lytätä Xboxia ja kaikkia sen palveluita/pelejä... :D

Ei tässä mitään lytätty ole, vaan keskusteltu ihan myynneistä ja kun puhutaan huonosta menestyksestä niin siihen vaan sattuu yllättävän monesti liittymään itse konsoli tai Microsoftin yksinoikeus..
 
Offtopic, mutta täytyy kyllä ihmetellä että mikä tarve täällä on jengillä lytätä Xboxia ja kaikkia sen palveluita/pelejä... :D
Jep, tuntuu että tällä foorumilla se on sellainen oletusasetus, että Xboxia pitää jostain kumman syystä lytätä. Ei niinkään iloita oman suosikkikonsolin menestyksestä vaan tärkeämpää on lytätä Xboxia. Se on kieltämättä vähän outoa. Sen takia on pakko ollut blokata muutama käyttäjä jo aikoja sitten että foorumi pysyy lukukelpoisena.
 
Tämähän vähän näyttää että joillakin menee tunteisiin jos jostakin konsolin myynneistä ja pelien huonosta menestyksestä jaetaan julki uutisia ja heti juostaan paikalle pelastamaan tilannetta siihen ulkopuolisilla asioilla. Itse kun olen realisti ja elän todellisuudessa niin jos ps4 menestyisi huonosti tai Switch tai niiden yksinoikeus niin toisin nämäkin julki mutta karu fakta on se että näin ei ole käynyt vaan sitä edustaa Microsoft joka kategoriassa niin jos aikuinen ihminen tosta aikuinen ihminen alkaa itkemään niin kyllä minä kehotan jo käymään nurkan takana vetämässä käteen ja rauhoittumaan. Koomisinta on myös että puheisiin vedetään aika game pass ja uusien studioiden ostot sekä muillekin alustoille saapuva xcloud
 
Tämähän vähän näyttää että joillakin menee tunteisiin jos jostakin konsolin myynneistä ja pelien huonosta menestyksestä jaetaan julki uutisia ja heti juostaan paikalle pelastamaan tilannetta siihen ulkopuolisilla asioilla. Itse kun olen realisti ja elän todellisuudessa niin jos ps4 menestyisi huonosti tai Switch tai niiden yksinoikeus niin toisin nämäkin julki mutta karu fakta on se että näin ei ole käynyt vaan sitä edustaa Microsoft joka kategoriassa niin jos aikuinen ihminen tosta aikuinen ihminen alkaa itkemään niin kyllä minä kehotan jo käymään nurkan takana vetämässä käteen ja rauhoittumaan. Koomisinta on myös että puheisiin vedetään aika game pass ja uusien studioiden ostot sekä muillekin alustoille saapuva xcloud
Oho, kenellä tämä tunteisiin menee. Ehdotellaan käteenvetoa ja niin edelleen. Miksi game passia ei saisi mainita esim. Crackdownin kohdalla, kun peli kuitenkin siellä julkaisupäivänä jaettiin? Sehän on myynteihin vaikuttava asia. Eli kun lyttäät, niin en saa sanoa siihen mitään? En saa pohtia syytä Crackdownin heikompiin myynteihin. Jännä homma.

Jos xCloud saapuu muillekin alustoille, niin eikö se ole sinullekin vain hyvä uutinen, joten miksi siitä pitää valittaa?
 
Tämähän vähän näyttää että joillakin menee tunteisiin jos jostakin konsolin myynneistä ja pelien huonosta menestyksestä jaetaan julki uutisia ja heti juostaan paikalle pelastamaan tilannetta siihen ulkopuolisilla asioilla. Itse kun olen realisti ja elän todellisuudessa niin jos ps4 menestyisi huonosti tai Switch tai niiden yksinoikeus niin toisin nämäkin julki mutta karu fakta on se että näin ei ole käynyt vaan sitä edustaa Microsoft joka kategoriassa niin jos aikuinen ihminen tosta aikuinen ihminen alkaa itkemään niin kyllä minä kehotan jo käymään nurkan takana vetämässä käteen ja rauhoittumaan. Koomisinta on myös että puheisiin vedetään aika game pass ja uusien studioiden ostot sekä muillekin alustoille saapuva xcloud
Pakko myöntää, että boldattu kohta tuli täysin puskista. Kiitos nauruista :D
 
Oho, kenellä tämä tunteisiin menee. Ehdotellaan käteenvetoa ja niin edelleen. Miksi game passia ei saisi mainita esim. Crackdownin kohdalla, kun peli kuitenkin siellä julkaisupäivänä jaettiin? Sehän on myynteihin vaikuttava asia. Eli kun lyttäät, niin en saa sanoa siihen mitään? En saa pohtia syytä Crackdownin heikompiin myynteihin. Jännä homma.

Jos xCloud saapuu muillekin alustoille, niin eikö se ole sinullekin vain hyvä uutinen, joten miksi siitä pitää valittaa?

Mulle tämä on enemmän tunne puolella vahvan huumorin ja komiikan puolella kun näin tosissaan tämän otan. Game passi kannattaa kyllä mainita aina, usko pois.
 
Ylös Bottom