Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

.


Järkevä kritiikki on ok keskustelua, mutta tuollaisten kakka memejen viljeleminen pelkän negatiivisen kirjoittelun lisäksi kertoo enemmän kirjoittajasta, kuin pelistä.
Mutta miten voi joku kakkameemi ottaa niin koville? Jos ei ole sinusta hauska, niin ohita olan kohautuksella.

Eihän nämä meemit olisi olemassa, jos ei siellä takana olisi jotain jota kritisoida. Tottakai meemit kärjistävät ja pilailevat sen kritisoitavan asian kustannuksella. Sehän on koko homman pointti.

Ehkä meemien viljely kertoo kirjoittajasta, mutta niin kertoo vastauksetkin niistä kirjoittajista, jotka vetävät tällaisesta herneet nenäänsä. Ei voi olla niin maailmanloppu jos joku vitsailee videopelin kustannuksella. Varsinkaan sellaisen videopelin, jonka tekemisessä hyvin suurella todennäköisyydellä tältä foorumilta kukaan ei ole ollut mukana.
 
Mutta miten voi joku kakkameemi ottaa niin koville? Jos ei ole sinusta hauska, niin ohita olan kohautuksella.

Eihän nämä meemit olisi olemassa, jos ei siellä takana olisi jotain jota kritisoida. Tottakai meemit kärjistävät ja pilailevat sen kritisoitavan asian kustannuksella. Sehän on koko homman pointti.

Ehkä meemien viljely kertoo kirjoittajasta, mutta niin kertoo vastauksetkin niistä kirjoittajista, jotka vetävät tällaisesta herneet nenäänsä. Ei voi olla niin maailmanloppu jos joku vitsailee videopelin kustannuksella. Varsinkaan sellaisen videopelin, jonka tekemisessä hyvin suurella todennäköisyydellä tältä foorumilta kukaan ei ole ollut mukana.

Miten niin otti koville? Mun mielestä tuo ei ole vaan enää keskustelua, vaan oman mielipiteen toitottamista, joka tuli selväksi jo ajat sitten.
 
Tuolta death stranding ketjusta:

Ja jos mummolla ois pallit nii se ois vaari, jos tolle linjalle lähetää niin grand theft auto olis vain 5/10 jos se olis pelkkä theft auto, red dead redemption olis vain 6/10 jos se olis pelkkä dead redemption, resident evil ei olis mitään jos se olis vain evil. T

Hassua, että otit red deadin esille sillä mulla on aivan sama mielipide siitäkin eli se sai ylistäviä kehuja, koska oli jatkoa paljon kehutulle pelille.
Kuten pelin omassa ketjussa aikoinaan kirjoitin niin monet kriitikot kehui arthurin kankeaa ohjattavuutta realistiseksi, koska sillä on raskaat vaatteet ja aseet.
Samalla kuitenkin unohdettiin, että jo gta5 hahmot ohjautui noin jo kuusi vuotta sitten vaikka niillä oli päällä t-paita ja shortsit.
Aktiivisena gta online pelaajana varmasti huomasit saman asian.
Nyt tuo kuitenkin oli hienoa ja uutta. Samoin kaikki metsästämisestä yrttien keräämiseen oli jotenkin hienoa vaikka nuo mekaniikat nähtiin jo far cry 3:ssa.
Lisäksi tehtävät oli niin tiukasti skriptattu, että pienikin poikkeama pakotti palaamaan edelliseen checkpointiin.
Ja se tarinahan oli parasta ikinä ja varsinkin Dutch "we need more money", "If we only had little more money", "have some goddamned faith" Van Der Linde oli suorastaan nerokkaasti kirjoitettu.
Viihdyttävä peli kyllä ja hintansa arvoinen, mutta ainoa mullistava asia pelissä oli visuaalinen anti ja kaikki muu oli nähty jo monessa pelissä ennestään ja varsinkin Dutch oli todella rasittava. Mutta hei 10/10.

Ja mitä siihen alkuperäiseen väittämääni zeldasta tuli niin jos breath of the wildista poistettaisiin kaikki zelda viittaukset eli Link oli joku eri tyyppi jonka nimi olisi vaikka John, Zelda olisi vaikka Lisa jne, mutta aseet hajoaisi ihan yhtä helposti, pelin maailma olisi sama ja inventaario systeemi myös sama niin yksikään kriitikko ei varmasti sanoisi, että peli on niin hyvä, että se tulee mullistamaan tulevat pelit tai muuta vastaavaa eikä arvosanat olisi täynnä ysiä tai kymppiä.
Pelissä on vikoja joita ei ikinä katsottaisi läpi sormien ellei sen nimi olisi zelda ja tämä siis on omasta mielestä helvetin hyvä peli jonka olen ostanut kahdesti, pelannut läpi kolmesti ja multa löytyy fanikamaa aina mukista lähettilaukkuun joten en vihaa peliä vaan näen ja tunnustan sen viat, mutta tykkään siitä silti.

Joseph Andersonilla on oikeasti erittäin hyvä video breath of the wildista joka repii sen palasiksi.
Läpi käydään shrinet ja niiden sisältö, taistelu mekaniikka ja sen viat, miten damage vs armor system toimii jne.
Tosin pituutta videolla on melkein kaksi tuntia, mutta se on paras kritiikki jonka olen pelistä nähnyt ja maagisesti myös tuo video alkaa sanoilla "Legend of zelda: breath of the wild is one of the best games I have ever played", mutta se ei tarkoita etteikö pelissä olisi niitä vikoja varsin paljon.
Jos joku tuon katsomisen jälkeen on edelleen sitä mieltä, että peli ihan oikeasti ansaitsee ihan vaan pelkkien pelillisten meriittien ansiosta kaikki ne ysit ja kympit niin kiva homma sulle.
Sillä nimellä kuitenkin on suuri vaikutus.

 
Viimeksi muokattu:
Ihan viihdyttävää vääntöä kyllä tämä ja sen pohjalta laitoin juuri popparit mikroon! Vaan olisiko väännölle oikea paikka jossain tulevien laitteiden yhteisketjussa, missä voi sitten vääntää kättä siitä, kuinka Xboxin puolella extrapattereiden ja eliteohjaimien ostaminen on autuuteen vievä ilo, mutta Pleikkarilla toisen ohjaimen ja lataustelakan ostaminen vie ikuiseen kadotukseen?

Tuo uuden Xboxin ulkomuoto ei kyllä itseäni kutittele millään tavalla. Pystyasennossa se näyttää kuin olisi liimattu kaksi Nintendo Gamecubea päällekkäin ja jos tuo toimii myös kylkiasennossa, niin sittenhän se näyttää joltain 90-luvulta peräisin olevalta CD-kasetti-radio-soittimelta, jossa on pelkkiä suoria kulmia.

Näköjään kun ketjua alko selaamaan niin huomasi tasokkuudesta taas sen että pääsyvaatimuksena tähänkin on se että osaa vääntää vessanpönttöön lämpimän paskan tai että kusi on 37 asteista. Alkaa mennä hyvä ketju pilalle jo offtopiceista.
 
Nää on taas tälläsiä kommentteja mitä foorumeilla ei tarttis näkyä.

Vaikka itse en henkilökohtaisesti ymmärrä kenenkään blokkaamista, mutta se on jokaisen oikeus ja se on ok.
Mutta mun mielestä silloin ei tän tyyppisiä tai mitään muutakaan kommenttia heitetä siitä blokatusta tyypistä, koska se ei voi mitenkään silloin puolustautua. Muutenkin henkilökohtaisuuksiin meneminen on täysin turhaa tilanteessa missä asiat ja henkilökohtaiset mielipiteet on vastakkain. Toinen ihminen arvostaa eri asiaa kuin toinen, niin miksi täytyy alkaa solvaamaan henkilökohtaisuuksia ja vielä silloin kun ei edes ole nähnyt koko viestiä.

Tässäkin kommentti johon vastasi, oli heitetty läpällä ja itse tulkitsin niin, että siinä vähän kettuiltiin sille yleiselle olettamukselle, ettei Xbox ohjainta saa kuin ylistää, eikä oikeasti sille että minä käyttäisin väärin. Sit heitetään tälläinen kommentti.

Toki tämä nyt on mitätön ja vähäpätöinen kommentti, mutta idean ymmärtänette. Toinen voi heitellä mitä vain, mihin toinen ei voi puolustautua kun se ei edes näe niitä..

Ompun viesti ei mulle näy, mutta olet luultavasti oikeassa. :D :cool:
 
Vaikka itse en henkilökohtaisesti ymmärrä kenenkään blokkaamista, mutta se on jokaisen oikeus ja se on ok.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että toisen keskustelijan blokkaaminen osoittaa varsin huonoa keskustelu- ja argumentointitaitoa blokkaajalta itseltään. Vaikka mielipiteet olisivatkin asioista täysin päinvastaiset, niin kyllä silloinkin pitäisi pystyä asioista keskustelemaan edes jotenkin sivistyneesti. Blokkaaminen vertautuu omasta mielestäni aikalailla sellaiseen hiekkalaatikkoikäisten sormet korviin tunkemiseen ja "Äääää ääää ääää, mä en kuule sua!"-huutamiseen. Heikkoa argumentointikykyä tai heikkoa itsetuntoa, jos "hävityn" väittelyn jälkeen täytyy alkaa blokkimaan.

Foorumi kuitenkin tuollaisen mahdollisuuden tarjoaa ja sen käyttäminen on jokaisen oikeus. Tosin jos sitä jonkun kohdalla käyttää, niin ei sitten kyllä sen jälkeen pitäisi tulla kuittailemaan asiasta tai kyselemään "Mitä se sanoi? En nää, kun olen blokannut...".

Ja kyllä Omppu, se ohjainketjuun heittämäni juttu oli nimenomaan täyttä huumoria, kuten hymiöillä koitin mahdollisimman selvästi sen ilmaista.
 
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että toisen keskustelijan blokkaaminen osoittaa varsin huonoa keskustelu- ja argumentointitaitoa blokkaajalta itseltään. Vaikka mielipiteet olisivatkin asioista täysin päinvastaiset, niin kyllä silloinkin pitäisi pystyä asioista keskustelemaan edes jotenkin sivistyneesti. Blokkaaminen vertautuu omasta mielestäni aikalailla sellaiseen hiekkalaatikkoikäisten sormet korviin tunkemiseen ja "Äääää ääää ääää, mä en kuule sua!"-huutamiseen. Heikkoa argumentointikykyä tai heikkoa itsetuntoa, jos "hävityn" väittelyn jälkeen täytyy alkaa blokkimaan.

Foorumi kuitenkin tuollaisen mahdollisuuden tarjoaa ja sen käyttäminen on jokaisen oikeus. Tosin jos sitä jonkun kohdalla käyttää, niin ei sitten kyllä sen jälkeen pitäisi tulla kuittailemaan asiasta tai kyselemään "Mitä se sanoi? En nää, kun olen blokannut...".
Muutama nimimerkki on ollut pakko blokata että foorumi pysyy lukukelpoisena. Onneksi tällainen vaihtoehto on olemassa, muuten pitäisi jättää hyvän foorumin lukeminen sikseen.
 
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että toisen keskustelijan blokkaaminen osoittaa varsin huonoa keskustelu- ja argumentointitaitoa blokkaajalta itseltään. Vaikka mielipiteet olisivatkin asioista täysin päinvastaiset, niin kyllä silloinkin pitäisi pystyä asioista keskustelemaan edes jotenkin sivistyneesti. Blokkaaminen vertautuu omasta mielestäni aikalailla sellaiseen hiekkalaatikkoikäisten sormet korviin tunkemiseen ja "Äääää ääää ääää, mä en kuule sua!"-huutamiseen.
Tästä täysin samaa mieltä. Samaa ongelmaa näkee siinäkin, että ihmiset jäävät omiin kupliinsa, jonne ei sitten kuule kuin sitä valittujen keskustelijoiden sanomaa. Siinähän tekee hallaa itselleenkin kun supistaa mielipiteitä. Mahdollisimman heterogeeninen porukka ihan missä vain (livenä, netissä, jne.) on aina se parempi vaihtoehto kuin olla vain yhdenlaisten ihmisten kanssa aina.
 
Tästä täysin samaa mieltä. Samaa ongelmaa näkee siinäkin, että ihmiset jäävät omiin kupliinsa, jonne ei sitten kuule kuin sitä valittujen keskustelijoiden sanomaa. Siinähän tekee hallaa itselleenkin kun supistaa mielipiteitä. Mahdollisimman heterogeeninen porukka ihan missä vain (livenä, netissä, jne.) on aina se parempi vaihtoehto kuin olla vain yhdenlaisten ihmisten kanssa aina.
Tässä ongelmana on se että muutaman nimimerkin kohdalla tulee sellaista legendaa, että ei vaan pysty lukemaan.

Varmasti olet huomannut etten missään nimessä ole blokannut kaikkia minun kanssa eri mieltä olevia. Melkein voisi sanoa, että väittelyksi menee lähes aina. Silti, ne muutamat nimimerkit kirjoittavat sellaisia kummallisuuksia, että blokkaus oli käytännössä ainoa vaihtoehto.
 
Tästä täysin samaa mieltä. Samaa ongelmaa näkee siinäkin, että ihmiset jäävät omiin kupliinsa, jonne ei sitten kuule kuin sitä valittujen keskustelijoiden sanomaa. Siinähän tekee hallaa itselleenkin kun supistaa mielipiteitä. Mahdollisimman heterogeeninen porukka ihan missä vain (livenä, netissä, jne.) on aina se parempi vaihtoehto kuin olla vain yhdenlaisten ihmisten kanssa aina.
Jokainen saa tietysti taaplata tyylillään, mutta olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä siitä, että jos blokkaa niin sitten blokkaa mutta henkseleiden paukuttelu aiheesta on huonoa käytöstä. Ja huonoa käytöstä katsotaan tällä foorumilla pahalla.
 
Jokainen saa tietysti taaplata tyylillään, mutta olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä siitä, että jos blokkaa niin sitten blokkaa mutta henkseleiden paukuttelu aiheesta on huonoa käytöstä. Ja huonoa käytöstä katsotaan tällä foorumilla pahalla.
Tätä näkee varsinkin twitterissä, jossa blokattua/blokkaajaa piikitellään kaverin hankkimilla viestien kuvakaappauksilla. Eräs tyyppi on nyt jopa lähtenyt ihan puhelimella soittelemaan (useita useita kertoja) henkilöiden työpaikoille ja kyselemään blokista.

Jos sinut blokataan, hyväksy se, että nyt blokilla on jokin syy ja jätä asia siihen.
 
Jokainen saa tietysti taaplata tyylillään, mutta olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä siitä, että jos blokkaa niin sitten blokkaa mutta henkseleiden paukuttelu aiheesta on huonoa käytöstä. Ja huonoa käytöstä katsotaan tällä foorumilla pahalla.
Olen tästä samaa mieltä.

Enkä nyt haluaisi varsinkaan näin joulun alla mitään yllättäviä sääntömuutoksia kehitellä, joten esitän vain tällaisen julkisen näkemyksen: jos olet blokannut tai ignoroinut jonkun, älä mainitse siitä julkisesti, älä edes vihjaa siitä, äläkä varsinkaan käytä sitä täysin tarpeettomaan lipan alta vinoiluun.
 
Mulla on nyt muutaman kohdalla mennyt ohi että mitä pitää ihmisen kirjoittaa niin loukkaavaa tai pahaa että toinen pitää blokata? Tieten se voi jotakin henkistä sairautta ruokkia että saa lukea sellaista foorumia missä oma mielipide vain näkyy ja ei tarvi omasta ohjaimesta tai konsolista kuulla mitään pahaa tai sen huonosta kaupallisesta menestystä ei saa tuoda esille näin esimerkiksi. Minun silmissä tommonen homma ei tuo muuta esille kuin että ihminen joka tommosta tekee niin on henkisesti todella heikossa hapessa eikä asemaansa paranna blokkaamalla muita ja kuvitteleve elävänsä pilvilinnassaan missä todellisuutta tai mielipiteitä ei saa tuoda esille.
 
Mulla on nyt muutaman kohdalla mennyt ohi että mitä pitää ihmisen kirjoittaa niin loukkaavaa tai pahaa että toinen pitää blokata? Tieten se voi jotakin henkistä sairautta ruokkia että saa lukea sellaista foorumia missä oma mielipide vain näkyy ja ei tarvi omasta ohjaimesta tai konsolista kuulla mitään pahaa tai sen huonosta kaupallisesta menestystä ei saa tuoda esille näin esimerkiksi. Minun silmissä tommonen homma ei tuo muuta esille kuin että ihminen joka tommosta tekee niin on henkisesti todella heikossa hapessa eikä asemaansa paranna blokkaamalla muita ja kuvitteleve elävänsä pilvilinnassaan missä todellisuutta tai mielipiteitä ei saa tuoda esille.
Tämä oli vissiin mulle kohdistettu? Ensinnäkin muutaman hassun nimimerkin blokkaus ei tee tästä foorumista sellaista, että vain oma mielipiteeni näkyisi. Varmaan olet sen useassa keskusteluketjussa huomannutkin. Väittelyä väittelyn perään. Tuskin näihin osallistuisin tai vastaisin, jos en henkilöiden viestejä näkisi.

Mitä tulee siihen että olenko sairas tai henkisesti heikossa hapessa, niin tämä menee aika henkilökohtaisuuksiin. Kiitos siitä. Tämän foorumin lukukokemusta ne muutamat blokkaukset kuitenkin parantavat ja jos kerran olen henkisesti heikossa hapeassa tai sairas, niin eikö se ole hyvä, ettei tilanne ainakaan pahene? Taas kerran jos katsot viestiketjuja, joihin osallistun, niin en todellakaan kuvittele eläväni pilvilinnassa.
 
Tämän foorumin sakki on kyllä melkosta, ihan joka ikisestä henkilökohtaisesta mieltymyksestä saadaan aikaan hirveä paskamyrsky ja toisten nimittely. Mut ei siinä, jatkakaa.
 
Tämä oli vissiin mulle kohdistettu? Ensinnäkin muutaman hassun nimimerkin blokkaus ei tee tästä foorumista sellaista, että vain oma mielipiteeni näkyisi. Varmaan olet sen useassa keskusteluketjussa huomannutkin. Väittelyä väittelyn perään. Tuskin näihin osallistuisin tai vastaisin, jos en henkilöiden viestejä näkisi.

Mitä tulee siihen että olenko sairas tai henkisesti heikossa hapessa, niin tämä menee aika henkilökohtaisuuksiin. Kiitos siitä. Tämän foorumin lukukokemusta ne muutamat blokkaukset kuitenkin parantavat ja jos kerran olen henkisesti heikossa hapeassa tai sairas, niin eikö se ole hyvä, ettei tilanne ainakaan pahene? Taas kerran jos katsot viestiketjuja, joihin osallistun, niin en todellakaan kuvittele eläväni pilvilinnassa.

Tätä ei oikeestaan oltu kohdistettu kellekään vaan omia ajatuksiani purin. Tunnistitko itsesi tosta kuitenkin?
 
Ylös Bottom