Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Se on ihan totta, mutta tarvitseeko sitä aina tehdä perässä kaikki mitä joku toinen tekee ;)
Ei tietenkään, mutta aritin on silloin ihan turha tulla sanomaan, että äläpä tuommoista tähän ketjuun kirjoittele. Moderaattori saattaisi sitten sanoakin, mutta tietysti siinä tapauksessa olisi syytä sanoa myös aritille.
 
Ei tietenkään, mutta aritin on silloin ihan turha tulla sanomaan, että äläpä tuommoista tähän ketjuun kirjoittele. Moderaattori saattaisi sitten sanoakin, mutta tietysti siinä tapauksessa olisi syytä sanoa myös aritille.

No toivotaan että jokainen oppii jotain tästä, pidetään PS5-ketju PS5-ketjuna, ja jos aikaa molemmat konsolit tekstissään mainita on sille oma paikkansa.
 
Moderaattori saattaisi sitten sanoakin, mutta tietysti siinä tapauksessa olisi syytä sanoa myös aritille.
Sanon aivan kaikille, että tuollainen "takapenkkimoderointi" ei tee juuri muuta kuin aiheuttaa ärsytystä (sekä lisävaivaa oikeille moderaattoreille, koska joudumme tätä offtopic-jauhantaa siivoamaan muualle).
 
Suosittelisin laskemaan odotuksia ylipäätään mitä tahansa peliä kohtaan. Ne ovat loppujen lopuksi vain pelejä, eivätkä mitään todellisuuden simulaatioita. Kuulostat nimittäin viime aikaisten kommenttiesi perusteella siltä, että odotat kaikista noista next-gen-peleistä jotain käsittämätöntä tajunnan räjäyttävää ihmekokemusta. Tai jos eivät vaikuta ennakkoon katsellen sellaista antavan, niin ovat pettymyksiä.

Itse otan nämä tosiaan vastaan ihan vain peleinä, eli kevyenä - ja esim. paljon huumaavia aineita vaarattomampana - eskapismin muotona. Ei näillä mitään tajuntaa räjäytetä - ei nyt, eikä kyllä tulevaisuudessakaan. Harmitonta ja mukavaa viihdettä toki niille jotka osaavat pelaamisesta nauttia. Välillä tuntuu kylläkin siltä, että sitä porukkaa on nykyään entistäkin vähemmän, kun lähes kaikista uusista ja tulevista peleistä löytyy etukäteen valittajia, kun näyttävät niin huonoilta ja toistavat vain samoja juttuja. Uutisena voisin vielä todeta, että peleissä on jo yli vuosikymmenen ajan toistettu hyvin pitkälle samoja juttuja. Aivan, kuten on tehty musiikin, elokuvien ja vaikkapa kirjallisuuden saralla. Tätä se ihmisen elo on...
Hetkinen. Etkös sä valittanut ja tyrmännyt Last of us 2 pelin etukäteen ja julkkarin jälkeen vielä kaksi kertaa spoilannut juonta ja sait vielä banniakin? Pakko oli sanoa kun tuon kommentin luki. Sori
 
Hetkinen. Etkös sä valittanut ja tyrmännyt Last of us 2 pelin etukäteen ja julkkarin jälkeen vielä kaksi kertaa spoilannut juonta ja sait vielä banniakin? Pakko oli sanoa kun tuon kommentin luki. Sori
Täysin eri asia. En dumannut peliä grafiikan tai ulkoasun takia, vaan nimenomaan tarinasta näkemiäni vuotojen (totuus olikin sitten vielä paljon pahempi kuin itse vuodot olivat), sekä Naughty Dogin törkeän yleisen linjan takia. Tulen jatkossakin dumaamaan minkä tahansa pelin ja pelifirman, joka sortuu TLoU 2:n kaltaiseen naurettavaan agendan puskemiseen ja vieläpä aivan äärimmäisen lapsellisilla ja läpinäkyvillä keinoilla. Kyseinen peli kun ääriväkivaltainen ”aikuisilla teemoilla” muka temppuileva, mutta todellisuudessa lapsellisella logiikalla surkeasti kasaan kyhätty tekele. Graafisesti toki loistava, mutta tarinansa ja hahmojensa puolesta lähinnä kuvotusta ja myötähäpeää itselleni aikaansaava tekele.

Toki jos Halo Infinitestä tulee jotain vastaavan typerää ja naurettavan lapsellisin tavoin läpi puskettua agendaa esiin, tulen senkin dumaamaan, kuten minkä tahansa muunkin pelin, joka samaan surkeuteen sortuu. Agendat ja politikoinnit eivät mielestäni kuuluu peleihin pätkääkään. Itse en ainakaan halua sellaista peleissä nähdä, ja jos kuitenkin joudun siihen törmäämään, niin takuulla totean mielipiteeni, enkä tee sitä hellävaraisesti.

Sinulle taasen suosittelen toisten kirjoituksien kontekstin ymmärtämistä, ennen kuin alat heidän mielipiteitään noin tietämättömänä ja ymmärtämättömänä kommentoimaan.
 
Viimeksi muokattu:
Täysin eri asia. En dumannut peliä grafiikan tai ulkoasun takia, vaan nimenomaan tarinasta näkemiäni vuotojen (totuus olikin sitten vielä paljon pahempi kuin itse vuodot olivat), sekä Naughty Dogin törkeän yleisen linjan takia. Tulen jatkossakin dumaamaan minkä tahansa pelin ja pelifirman, joka sortuu TLoU 2:n kaltaiseen naurettavaan agendan puskemiseen ja vieläpä aivan äärimmäisen lapsellisilla ja läpinäkyvillä keinoilla. Kyseinen peli kun ääriväkivaltainen ”aikuisilla teemoilla” muka temppuileva, mutta todellisuudessa lapsellisella logiikalla surkeasti kasaan kyhätty tekele. Graafisesti toki loistava, mutta tarinansa ja hahmojensa puolesta lähinnä kuvotusta ja myötähäpeää itselleni aikaansaava tekele.

Toki jos Halo Infinitestä tulee jotain vastaavan typerää ja naurettavan lapsellisin tavoin läpi puskettua agendaa esiin, tulen senkin dumaamaan, kuten minkä tahansa muunkin pelin, joka samaan surkeuteen sortuu. Agendat ja politikoinnit eivät mielestäni kuuluu peleihin pätkääkään. Itse en ainakaan halua sellaista peleissä nähdä, ja jos kuitenkin joudun siihen törmäämään, niin takuulla totean mielipiteeni, enkä tee sitä hellävaraisesti.

Sinulle taasen suosittelen toisten kirjoituksien kontekstin ymmärtämistä, ennen kuin alat heidän mielipiteitään noin tietämättömänä ja ymmärtämättömänä kommentoimaan.
Taisi mennä tunteisiin. Mä en edes ymmärrä mitä agendaa tämä nyt niin paljoa tyrkytti mukamas? Hienosti kirjoitettu tarina joka sopi täydellisesti ensimmäisen osan jatkoksi ja teki tästä hienon kokonaisuuden. Mä saan susta sellaisen kuvan että olet homofoobikko eli et varmasti tykännyt left behind lisäristäkään koska sehän on hirveän kauheaa ku tytöt tykkää toisistaan. Ja mitä jonkun hahmon lihaksiin tulee niin huvittaa miten jotkut keyboard warriorit jotka istuu 10h koneen ääressä päivässä, eikä ole ikinä edes treenannut, viitsii edes ottaa kantaa aiheeseen. Mutta se tästä. Ei kuulu ketjuun ja hyvät jatkot ipelle. Mikähän mahtaa olla game of the year?
 
Taisi mennä tunteisiin. Mä en edes ymmärrä mitä agendaa tämä nyt niin paljoa tyrkytti mukamas? Hienosti kirjoitettu tarina joka sopi täydellisesti ensimmäisen osan jatkoksi ja teki tästä hienon kokonaisuuden. Mä saan susta sellaisen kuvan että olet homofoobikko eli et varmasti tykännyt left behind lisäristäkään koska sehän on hirveän kauheaa ku tytöt tykkää toisistaan. Ja mitä jonkun hahmon lihaksiin tulee niin huvittaa miten jotkut keyboard warriorit jotka istuu 10h koneen ääressä päivässä, eikä ole ikinä edes treenannut, viitsii edes ottaa kantaa aiheeseen. Mutta se tästä. Ei kuulu ketjuun ja hyvät jatkot ipelle. Mikähän mahtaa olla game of the year?
Et ymmärrä on tässä todellakin avainsana. Leimaat minut homofobikoksi, vaikka et minua edes oikeasti tunne. Avainasia ei todellakaan ole se, että pelissä on homoja tai lesboja, vaan miten tarina kerrotaan ja millä asioilla alleviivataan tiettyjen hahmojen ”hyvyyttä” tai ”pahuutta”.

Ensinnäkin se pahin agenda TLoU 2:ssa on valkoisen heteromiehen ja ylipäätään miesten ja patriarkaalisuuden voimakas syyllistäminen ja myös sen kaltaisten hahmojen törkeän läpinäkyvä kurittaminen. Joel, joka on nimenomaan valkoisen heteromiehen ja patriarkaalisuuden perikuva, tapetaan erittäin raa’asti ja tarpeettomasti kiduttaen. Kuolema olisi toki ollut mahdollista hyvässäkin juonikuviossa, mutta tuo Joelin ”syyllisyyden” osoittaminen on niin lapsellisen heikoilla juonenkäänteillä rakennettu sekä ykkösessä että kakkosessa, että oikein hävettää.

Muutenkin mieshahmoille käy pelissä järjestään todella huonosti, eikä miespuolisilla hahmoilla ole pelissä käytännössä todellista merkitystä. Tämäkin on täyttä agendaa, koska tasapainoa ei ole haluttukaan asetelmiin miesten ja naisten välille. Tähän SJW-ihmisten kuviot aina menevät. Haetaan vähemmistöjen tai naisten muka parempaa asetelmaa valkoista heteromiestä syyllistämällä ja tarinoissa heitä kurittamalla tai väheksymällä. Tämä on yksinkertaisesti väärin, kuten olisi myös toisin päin käännetty asetelma, jota toki sitäkin on nähty pelien ja elokuvien tarinoissa. Ei toki aivan yhtä selkeän alleviivattuna, mutta kuitenkin samaan tapaan. Ihan yhtä tönköiltä sellaisetkin tekeleet tuntuvat, ei siinä mitään.

Muuten tuon patriarkaalisuuden halventamisen alleviivaa oikein sattuvasti se, että TLoU 2 julkaistiin Pohjois-Amerikan isänpäivän viikonlopuksi. Erittäin hauska ”sattuma” sinänsä.

Vielä sen verran korjaan harhaluulojasi, että en tosiaan juurikaan pitänyt Left Behindista, mutta toisin kuin luulet, se ei kyllä johtunut pienistä lesbovivahteista, jotka sinänsä oli siinä hyvinkin tahdikkaasti ja ilman typerää alleviivaamista tehty. Mutta en pitänyt tuosta lisäristä siksi, että se oli aivan liiaksi puuduttava kävelysimulaattori, eikä minua myöskään suoraan sanoen jaksa kiinnostaa noin pitkä kahden teinin höpsöttelyihin perustuva pelaaminen. Ei olisi kiinnostanut myöskään kahden teinipojan höpsöttelyt, oli homovivahteita tai ei.

Lisäristä vain puuttui sellainen pelillinen dynaaminen tatsi, jota peleiltä yleensä kaipaan. Ja sitten taas elokuvallisen kerronnan osalta siinä oli sama ongelma kuin muissakin TLoU-tekeleissä - ei anneta pelaajan tehdä käytännössä mitään tarinan kannalta tärkeitä valintoja. Itse en tällaista raiteilla menevää elokuvallisuutta kaipaa peleihin juuri siksi, että se mahdollistaa pelien tekijöille agendansa pakottamisen. Juuri tästä syystä en voi pitää yhtäkään TLoU:ta todellisena mestariteoksena.

Esim. Life is Strange (ja sen prequelkin) on selvästi parempi elokuvalliseen kerrontaan perustuva peli, joka antaa pelaajan kuitenkin tehdä paljonkin tarinaan vaikuttavia valintoja. Loistava peli, jota pelasin todella mielelläni kaikilta osin. Ja hei, siinä pelissä oli myös lesboja päärooleissa, joten teoriasi minusta homofoobikkona menikin nyt sitten mappi ööhön, kun kyseinen peli ja sen prequel ovat minun ehdottomia suosikkipelejäni.

Ja vielä senkin ennakkoluulosi voin korjata, että ainakin itse olen harrastanut kahtakin urheilulajia kovalla tasolla, joten toki kova treenaaminen on tullut tutuksi. En silti oikein tiedä miten tuo kommenttisi minuun liittyy, kun en ole tuota Abbyn lihaksikkuutta kyseenalaistanut sinänsä mahdottomana asiana.
 
Viimeksi muokattu:
Ippenatorin teorioista taas:

Ensinnäkin se pahin agenda TLoU 2:ssa on valkoisen heteromiehen ja ylipäätään miesten ja patriarkaalisuuden voimakas syyllistäminen ja myös sen kaltaisten hahmojen törkeän läpinäkyvä kurittaminen. Joel, joka on nimenomaan valkoisen heteromiehen ja patriarkaalisuuden perikuva, tapetaan erittäin raa’asti ja tarpeettomasti kiduttaen. Kuolema olisi toki ollut mahdollista hyvässäkin juonikuviossa, mutta tuo Joelin ”syyllisyyden” osoittaminen on niin lapsellisen heikoilla juonenkäänteillä rakennettu sekä ykkösessä että kakkosessa, että oikein hävettää.
En millään näe pelissä mitään erityistä valkoisen heteromiehen, miesten tai patriarkaalisuuden syyllistämistä vaikka miten yritän sellaista nähdä. Toisaalta sitä kyllä näkee jos itse haluaa, se on huomattu kun nettiä on seurannut.

Joelin tappamiselle on täysin ymmärrettävä syy, myös sille tavalle mutta ei, sinä tulkitset siitä jotain muuta kuin mitä se on. Se on yksinkertaistettuna kosto. Ei muuta. Kaikki muu mitä väität sen olevan, on sinun pääsi sisällä olevaa foliohattuteoriaa. Piste.

Mitä Joelin syyllisyyteen tulee: tyyppi, joka tappaa sadoittain ihmisiä, mukaan lukien yhden luultavasti harvoista kirurgeista, joka oli vieläpä pyrkimässä luomaan lääkkeen maailmaa vaivaamaan vitsaukseen, ei siis riitä syyksi käydä kostamassa? Ei edes ihmiselle, joka sattuu vielä olemaan se kirurgin lapsi? Itse varmaan antaisit asian olla tuossa tilanteessa ja maailmassa ja ymmärtäisit myös muita, että mitäpä tuosta, hyvä mies oli.

Tuntuu ettet pysty yhtään katsomaan tuota tilannetta mistään muusta suunnasta kuin Joelin tai "patriarkaalisuuden" näkökulmasta. Ei ihme jos tulee teorioita päähän. Toisaalta se kertoo kuinka hyvin se kerronta onnistui aiemmassa pelissä. Rakastuit pelihahmoon niin ettet pääse sen kohtelusta yli. Pystyn ymmärtämään sen mutta en näitä älyttömiä teorioita ja keksimiäsi "syitä" sille. Varsinkin kun kaikki oikeat syyt ja selitykset on tarjottu sinulle kuin tarjottimella.

Muutenkin mieshahmoille käy pelissä järjestään todella huonosti, eikä miespuolisilla hahmoilla ole pelissä käytännössä todellista merkitystä. Tämäkin on täyttä agendaa, koska tasapainoa ei ole haluttukaan asetelmiin miesten ja naisten välille. Tähän SJW-ihmisten kuviot aina menevät.
Millä tavalla tässä pelissä käy miehille yhtään sen pahemmin kuin naisille? Juonihaarniska on totta kai päähahmoilla päällä kuten aina mutta sen lisäksi en huomannut mitään säästelyä kenenkään kohdalla. Näitäkin teorioita voi toki tehdä suuntaan jos toiseen jos haluaa, joten turha tästä on kanssasi jauhaa. Erityisesti kun et sitä tee, vaan ohitat ihmiset, jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä. Ei ihme jos teorioita syntyy jos elää kuplassa, johon valitsee vain samanmieliset ihmiset. Peiliin katsomisen paikkaa, kenties?

Muuten tuon patriarkaalisuuden halventamisen alleviivaa oikein sattuvasti se, että TLoU 2 julkaistiin Pohjois-Amerikan isänpäivän viikonlopuksi. Erittäin hauska ”sattuma” sinänsä.
Huoh. Viimeistään tämä alleviivaa taas kuinka naurettavia nämä teoriat, tulkinnat ja suoranaiset foliohattuilut oikeasti ovat.

Että ihan oikeasti Sony ja ND viivästyttivät peliä SJW-hommien vuoksi isänpäivään? Mietitkö koskaan mitä oikein kirjoittelet? :D Seuraavaksi varmaan koko korona-aalto on jokin miehiin kohdistuva SJW-puhdistus tai jotain.

Tosin kun nyt tuon otit mukaan, niin pelissähän on tosiaan parikin isä/lapsi-suhdetta: kirurgi & Abby ja Joel & Ellie. Molemmat kostavat isänsä kohtalon puolesta. Ei mitään parasta isänpäivän tarinaa (tai muutakaan kun sen verran synkkää kamaa) mutta molemmissa suhteissa isähahmo oli hyvä isä. Millä tapaa vaikkapa tämäkin pilaa isänpäivää? Niin hyvät miehet isinä että kosto sokaisee koko ihmisen? Eikö se kerro enemmän siitä, kuinka paljon nämä isähahmot merkitsivät kummallekin päähahmolle?

Tulkitse toki sinä tuo miten haluat mutta itse näen asian enemmänkin niin. Joel oli hyvä isähahmo ja kirurgi lyhyiden tuokioiden perusteella hänkin. Se ei kuitenkaan tarkoita että isät, jotka ovat ihmisiä hekin, eivät tekisi virheitä. Kuten tuomitsisi mahdollisesti koko ihmiskuntaa estämällä mahdollisen lääkkeen valmistumisen. Mutta hei, sivuseikkoja, Joel ei tehnyt mitään väärää vaan SJW-ihmiset.

Siinä vaiheessa kun kanssakeskustelija käyttää "argumenteissaan" termejä, kuten SJW, olisi parempi olla vastaamatta. Mutta en voi mitään itselleni.

Eiköhän Ippenatoria ole henkilökohtaisesti dissattu jo ihan tarpeeksi, ihan turha kaivelu taas asinilta, kiusaamisen puolellehan tuo jo menee. Ippenatorille ei peli maistu, asia selvä. Ei tarvi jankata kokoaikaa joka ikisessä ketjussa asiasta.
Hänen kommenttinsa liittyvät kuitenkin hyvin vahvasti asioihin ja tulkintoihin, joten on melkein mahdotonta käsitellä asiaa ilman, että kyseinen kirjoittaja tulee osaksi tekstiä. Pyritään kyllä pysymään itse aiheen käsittelyssä kirjoittajan sijaan. Lisäksi kirjoittaja nostaa itse asian jatkuvasti esille, joten selvästi hän itse haluaa sitä yhä käsitellä vaikka suurin osa nimenomaan tuntuisi olevan eri mieltä asiasta. Jos tuo nyt edes on mikään mielipideasia. Itse näen enemmän että näissä on vastakkain faktat ja itse muodostetut teoriat/tulkinnat.
 
Viimeksi muokattu:
Eiköhän Ippenatoria ole henkilökohtaisesti dissattu jo ihan tarpeeksi, ihan turha kaivelu taas asinilta, kiusaamisen puolellehan tuo jo menee. Ippenatorille ei peli maistu, asia selvä. Ei tarvi jankata kokoaikaa joka ikisessä ketjussa asiasta.
Myönnän että turhan kiivasti hyökkäsin Ippea vastaan. Mua ärsytti se että Ippe puhui 2kk ajan siitä kuinka Naughty Dog ajaa omaa agendaansa vaikka tekee täällä itse täysin samanlailla, eikä itse edes tajua sitä. Jos oman mielipiteen kertominen jää pariin kertaan niin se on ihan ok. Mutta jos omaa mielipidettä työnnetään muille kk tolkulla niin missä on ero?
Monille Joelin kuolema oli kova paikka ja peli sai jopa siitä syystä vihaa niskaansa. En puhu nyt Ipestä. Kyllä se itsellekin oli shokki mutta pelin pitääkin herättää tunteita. Juoni yksinkertaisuudessaan menee tyyliin hän tappaa sen, se tappaa tän, tää tappaa sen jne. Mutta se miten se on kerrottu on täyttä taidetta. Mun mielestä tuon pelin sanoma onkin se että ihminen ei ole toistaan parempi ja lopussa oli jopa vähän herkistynyt olo. Jos tällaisia tunteita saadaan herätettyä, ollaan silloin onnistuttu jossain. Se oli Ellien tarina ja helvetin hieno olikin. Peli myös näyttää asiat "vihollisen" näkökulmasta ja siinä viimeistään huomaa että et ole sen parempi
Mutta se tästä. En halua enempää vääntää asiasta. Toiset tykkää toiset ei. Meitä on moneen lähtöön
 
Viimeksi muokattu:
Digital Foundrynkin pojat toivoivat pelille lykkäystä jos graafista puolta ei saada parannettua demosta. Ovatko hekin näitä PS-trolleja?

Yhtä kapeakatseisesti voidaan sanoa, että xbotit puolustelevat fanipoikamaisesti kaikkea kritiikkiä mikä kohdistuu tähän peliin.

Porsaita äidin oomme kaikki.
Sinä ainakin olet aina ensimmäisenä noita Xboxin tiettyjä pelejä arvostelevia juttuja tuomassa tänne. Intressi on kyllä päivänselvä. Miten jaksat tuota konsolisotaa? En todellakaan ymmärrä pätkääkään. PS5 ja XSX tulevat olemaan tosipelaajille sinänsä loistavia laitteita.

Toisaalta, jos ylipäätään next-gen-laitteilta odottaa edellistä sukupolvea aivan valtavasti upeampia pelielämyksiä ja tajunnan räjäyttäviä kokemuksia, niin pettymyksiä on sitten järjestään tulossa. Kumpikaan konsoli ei nimittäin mitään täysin mullistavaa tule tuomaan.

Kaikki pelien legendaarisuudessa tulee jatkossakin olemaan pelien pelattavuudesta ja pelimaailmojen ja tarinoiden innovatiivisuudesta kiinni, kuten on aina ennenkin ollut.

Jos haluaa tulevan konsolisukupolven aikana pelata aina parhaita pelejä, niin sitten pitää hankkia molemmat, PS5 ja XSX, muuten jää vaihtoehdoiksi käydä katkeraa ja äärimmäisen noloa konsolisotaa taas seuraavan konsolisukupolven ajan, tai sitten pitää aiheesta turpansa kiinni. Toivon toki jälkimmäistä, jos persaus ei kestä hankkia molempia konsoleita.

Ja muuten tiedoksesi, että Halo Infinite tulee olemaan aikaisemmista Haloista nauttineille fantastinen pelielämys. Se on ainoa asia joka kyseisen pelin kohdalla on tärkeää.
 
Viimeksi muokattu:
Sinä ainakin olet aina ensimmäisenä noita Xboxin tiettyjä pelejä arvostelevia juttuja tuomassa tänne. Intressi on kyllä päivänselvä. Miten jaksat tuota konsolisotaa? En todellakaan ymmärrä pätkääkään. PS5 ja XSX tulevat olemaan tosipelaajille sinänsä loistavia laitteita.
Lässytä nyt vähän lisää.

Mieti mitä paskaa itse olet postannut edellisiin Sonyn pelien ketjuihin ja mieti kuinka paljon niistä haisee sinun niin vihaamasi konsolisotailu. Sinuakin olisi niin helppo syyttää konsolisotailusta jos siihen aina jaksaisi alentua.

Miksi en ikinä kuule sinun kritisoivan Microsoftia tai heidän pelejään yhtään? Voit miettiä itsekin oletkohan hieman liian läpinäkyvä näiden "en harrasta konsolien suosimista sillä omistan ne kaikki"-selityksiesi kanssa jos kontrasti miten puhut näistä kahdesta valmistajasta on kumminkin tälläinen.

PS. Kuinka monella todellisella Sonyponylla olisi Microsoftin exclusive-peli tämän hetken GOTY-pelinä vaikka sieltä on Sonyponeillekin TLOU2, GOT ja FF7R tasoiset pelit puskettu pihalle?
 
Lässytä nyt vähän lisää.

Mieti mitä paskaa itse olet postannut edellisiin Sonyn pelien ketjuihin ja mieti kuinka paljon niistä haisee sinun niin vihaamasi konsolisotailu. Sinuakin olisi niin helppo syyttää konsolisotailusta jos siihen aina jaksaisi alentua.

Miksi en ikinä kuule sinun kritisoivan Microsoftia tai heidän pelejään yhtään? Voit miettiä itsekin oletkohan hieman liian läpinäkyvä näiden "en harrasta konsolien suosimista sillä omistan ne kaikki"-selityksiesi kanssa jos kontrasti miten puhut näistä kahdesta valmistajasta on kumminkin tälläinen.

PS. Kuinka monella todellisella Sonyponylla olisi Microsoftin exclusive-peli tämän hetken GOTY-pelinä vaikka sieltä on Sonyponeillekin TLOU2, GOT ja FF7R tasoiset pelit puskettu pihalle?
Koskas olet minun kuullut muuten Sonyakaan kritisoivan? En kritisoi Playstationia tai Xboxia, vaan pelejä ja tiettyjä peleihin liittyviä suuntauksia. SJW-kuvioita tai ylipäätään minkäänlaisen agendan peleihin ymppäämistä en voi sinänsä sietää. Remake-villityksestä en myöskään pidä lainkaan. Se, että PS4-julkaisuiksi sattui juuri noita asioita sisältäviä pelejä eli TLoU 2 sekä FF7R, on kyllä ihan sattumaa, ja on toki johtanut siihen, että olen noita pelejä sinänsä voimakkaasti kritisoinut.

Toisaalta suurimmat kehuni olen täällä antanut nimenomaan Sonyn yksinoikeuspeleille, eli God of Warille, Days Gonelle sekä Ghost of Tsushimalle. Toki parhaita pelejä mielestäni on ollut myös AC Odyssey, jota olen pelannut Xboxilla, sekä lisäksi pitänyt Halo 5:sta, Gearseista sekä monista muistakin Xboxin yksinoikeuspeleistä. Mikään niistä ei silti ole noussut kokemuksena tuon mainitsemani Playstation-kolmikon veroiseksi pelikokemukseksi minulle.

Vielä faktana todettakoon, että olen ostanut kutakuinkin 1000 peliä PS4:lle ja n. 300 Xboxille (toki päälle sitten vielä Game Pass-tarjonta Xboxille), joten olet sinä melkoinen huumoriveikko, jos saat minut näillä faktoilla jotenkin maalattua Xbox-fanipojaksi. Usko nyt vaan, että pidän molemmista konsoleista erittäin paljon.

Switchiin olen sinänsä konsolina aika pettynyt - sen toki myönnän, mutta pidän kyllä sekä PS4 Prosta että Xbox One X:stä hyvinkin paljon. Kumpaakaan en silti todellakaan nosta toisen edelle tai fanita erityisesti, vaan molemmissa on puolensa.
 
Koskas olet minun kuullut muuten Sonyakaan kritisoivan? En kritisoi Playstationia tai Xboxia, vaan pelejä ja tiettyjä peleihin liittyviä suuntauksia. SJW-kuvioita tai ylipäätään minkäänlaisen agendan peleihin ymppäämistä en voi sinänsä sietää. Remake-villityksestä en myöskään pidä lainkaan. Se, että PS4-julkaisuiksi sattui juuri noita asioita sisältäviä pelejä eli TLoU 2 sekä FF7R, on kyllä ihan sattumaa, ja on toki johtanut siihen, että olen noita pelejä sinänsä voimakkaasti kritisoinut.

Toisaalta suurimmat kehuni olen täällä antanut nimenomaan Sonyn yksinoikeuspeleille, eli God of Warille, Days Gonelle sekä Ghost of Tsushimalle. Toki parhaita pelejä mielestäni on ollut myös AC Odyssey, jota olen pelannut Xboxilla, sekä lisäksi pitänyt Halo 5:sta, Gearseista sekä monista muistakin Xboxin yksinoikeuspeleistä. Mikään niistä ei silti ole noussut kokemuksena tuon mainitsemani Playstation-kolmikon veroiseksi pelikokemukseksi minulle.

Vielä faktana todettakoon, että olen ostanut kutakuinkin 1000 peliä PS4:lle ja n. 300 Xboxille (toki päälle sitten vielä Game Pass-tarjonta Xboxille), joten olet sinä melkoinen huumoriveikko, jos saat minut näillä faktoilla jotenkin maalattua Xbox-fanipojaksi. Usko nyt vaan, että pidän molemmista konsoleista erittäin paljon.

Switchiin olen sinänsä konsolina aika pettynyt - sen toki myönnän, mutta pidän kyllä sekä PS4 Prosta että Xbox One X:stä hyvinkin paljon. Kumpaakaan en silti todellakaan nosta toisen edelle tai fanita erityisesti, vaan molemmissa on puolensa.
Pointti on siinä, että sinä annat aivan yhtä paljon aihetta ihmisille syyttää konsolisotailusta itseäsi kuin minä muille. Olet tämän maineen itsellesi ansainnut DS, FF7R ja TLOU2-ketjuissa. Suotta siis kiistät ettetkö tähän tietyn konsolin suosimiseen syyllistyisi siinä missä minä tai muut.

Vaikka ketään ei varmaan kiinnosta lukea satunnaisen kirjoittajan pelihistoriaa niin mainitaan nyt silti, että olen omistanut ihan yhtä monta Xbox-konsolia kuin PS-konsoliakin elämäni aikana. Ensimmäiset viestini tänne kirjoittelin aikanaan koskien Xbox 360-konsolia ja sen pelejä. Nykyään en tarvitse Xboxia koska keskiverto-PC löytyy jolla Orin kaltaiset minua kiinnostavat Xbox-pelit pelailen.

Ja ota huomioon, että minä vastasin viestiin jossa kaikki kritiikki ketjun peliä kohtaan kuitattiin PS-fanipoikien trollailluna. Miksi et tuohon viestiin tarttunut kuinka konsolisodan lietsonta on turhaa mutta minun sitten päätit? No joo, tiedän kyllä syyn miksi. Varmaan jotain on jäänyt hampaankoloon kun aika kiivaita keskusteluja olemme käyneet, mutta silti toivoisin tasapuolista kohtelua täällä jos turha konsolisodan lietsonta sinua todella ärsyttää eikä vain silloin kun kohteena on oma suosikkialusta.
 
Joo-o mitä tuubaa taas kirjoitat. Jos minulla joku maine pelaajana on, niin kyllä se ihan ensisijaisesti on Playstationin pelaajana. Kuten jo totesin hyvin suuren osan peleistäni olen Playstationille ostanut ja sillä pelannut. Sille en voi mitään jos joku sinun kaltaisesti katsoo ihmisten kirjoituksia niin kapeakatseisesti ja leimaavasti kuin minun osaltani tunnut tekevän, vain siksi, että olen sattunut dissaamaan kahta Sonyn yksinoikeuspeliä, joista itse olet pitänyt. Se muuten taas kerran väärästä mielikuvastasi on korjattava, että en suinkaan ole Death Strandingia kyllä dissannut, vaan nimenomaan kirjoitin paljon siitä, että se oli yksi eniten odottamani pelejä. Ehkä pienehkö pettymys se minulle toki oli joltain osin, mutta en ole sitä silti mitenkään täällä haukkunut, ennemminkin puolustanut, vaikka se on kesken jäänyt toistaiseksi.

Toki Kojimaa ja hänen Metal Gear-tuotoksiaan olen kyllä moittinut, koska en pidä ensinnäkään Kojiman lapsellisesta huumorista enkä muutenkaan siitä vakoojaleikistä mitä nuo Metal Gearit ovat pullollaan. Sekään seikka ei mitenkään tarkoita, ettenkö nimenomaan ole Sonysta ja Playstationista pitänyt. Teet aika lapsellista analogiaa selkeästi sen pohjalta mitkä ovat omat intressisi, joten ovathan nuo metsään menevät mielikuvasi siinä mielessä kai jotenkin ymmärrettäviä. Kuten on sekin, että fanitat Sonya ja Playstationin niin kovasti ja haet kovasti syitä dissata Microsoftia ja Xboxia, kun olet kerran tehnyt jo sen päätöksen ettet tarvitse Microsoftin konsolia, vaan pärjäät pelkällä Playstationilla.

Ymmärrän toki, että joudut jopa verisesti puolustamaan tuota tekemääsi ratkaisua. Sehän on nähty nimenomaan tuolla konsolisota-ketjussa, jossa olet paljonkin aukonut päätäsi. Mitä en muuten itse ole lainkaan tehnyt tuossa ketjussa, koska en todellakaan käy minkäänlaista konsolisotaa, toisin kuin sinä. Ja aikaisempaan konsolihistoriaasi on sinänsä turha vedota, kun itsekin toit selvästi esiin mikä on nykytilanne, ja sehän juuri tuossa selvästi toimintaasi ja motiiveihisi täällä vaikuttaa.
Jos sinulla joku maine täällä on niin se on tuo minkä olet TLOU2-ketjussa itsestäsi antanut. Kuten sanoit, aikaisemmalla pelailutaustalla ei selvästikään ole merkitystä enää tietyn pisteen jälkeen.

Tämän foorumin yksiä isoimpia pohjanoteerauksia oli se kuinka kahteen kertaan tahallasi yritit spoilaa ihmisiä pelistä vaikka alkuun kovasti mainostit aikuismaisuuttasi ja kuinka et ikinä spoilaisi peliä muille. Tuo jos joku on sitä halveksuttavaa käytöstä, ei joku typerä vittuilu toisten leireihin mitä fanipojat harrastavat.

Uskokoon ken tahtoo selityksesi, mutta itseni on hyvin vaikea nähdä, että ihminen jolla on noin paljon ennakkoluuloja ja kritisoitavaa Sonyn pelejä kohtaan, ja joka ei ole samalla lailla kritisoinut vuoden päiviin Xboxia vaan tuntuu ottavan kaiken mitä tarjotaan posilla vastaan, ei olisi aivan samalla tavalla tiettyä konsolia suosiva persoona kuin me muutkin. Joillakin se vain menee niin yli niin kuin sinulla, että pitää bannienkin jälkeen palata spoilaamaan ja jatkamaan samaa lässytystä. Eipä kyllä yllätä moinen välinpitämätön käytös, kun katsoo kuinka lukuisten porttikieltojen jälkeen esimerkiksi jatkoaika.comissa olet harrastanut aivan samaa ja ansainnut sielläkin maineen mikä sinulla on.

Olen tätä ennenkin kysynyt sinulta, mutta eikö aikuinen mies osaa hävetä?
 
Jos sinulla joku maine täällä on niin se on tuo minkä olet TLOU2-ketjussa itsestäsi antanut. Kuten sanoit, aikaisemmalla pelailutaustalla ei selvästikään ole merkitystä enää tietyn pisteen jälkeen.

Tämän foorumin yksiä isoimpia pohjanoteerauksia oli se kuinka kahteen kertaan tahallasi yritit spoilaa ihmisiä pelistä vaikka alkuun kovasti mainostit aikuismaisuuttasi ja kuinka et ikinä spoilaisi peliä muille. Tuo jos joku on sitä halveksuttavaa käytöstä, ei joku typerä vittuilu toisten leireihin mitä fanipojat harrastavat.

Uskokoon ken tahtoo selityksesi, mutta itseni on hyvin vaikea nähdä, että ihminen jolla on noin paljon ennakkoluuloja ja kritisoitavaa Sonyn pelejä kohtaan, ja joka ei ole samalla lailla kritisoinut vuoden päiviin Xboxia vaan tuntuu ottavan kaiken mitä tarjotaan posilla vastaan, ei olisi aivan samalla tavalla tiettyä konsolia suosiva persoona kuin me muutkin. Joillakin se vain menee niin yli niin kuin sinulla, että pitää bannienkin jälkeen palata spoilaamaan ja jatkamaan samaa lässytystä. Eipä kyllä yllätä moinen välinpitämätön käytös, kun katsoo kuinka lukuisten porttikieltojen jälkeen esimerkiksi jatkoaika.comissa olet harrastanut aivan samaa ja ansainnut sielläkin maineen mikä sinulla on.

Olen tätä ennenkin kysynyt sinulta, mutta eikö aikuinen mies osaa hävetä?

Laitoin kyseisen lainaamasi viestin nimenomaan yksityisviestinä, koska katsoin, että ei ole kenenkään kannalta järkevää jatkaa julkista nokittelua. Miksi siis julkistat sen ilman yksityisviestin kirjoittajan lupaa ja itse jatkat julkista nokittelua?
 
Viimeksi muokattu:
Nyt modetkin ehtivät hermostua, älkää puhuko teeveistä mitään...
Tämä alkaa minusta tuntua jo tahalliselta väärinymmärtämiseltä. Kirjoitin näin: ”Vaikka asia onkin ihan tärkeä, ei tehdä tästä ketjusta mitään televisiogallupiakaan.”

Eli sanoin suoraan television olevan tärkeä, mutta en halunnut nimenomaan tuohon ketjuun tietoa siitä, millaisia telkkuja ihmisillä tällä hetkellä on. Se on aivan eri kuin väittää, ettei TV:istä saisi lainkaan puhua kyseisessä ketjussa.

Update! Jatkan edelleen tänne:

PC-miehille vielä pieni piikki illan ratoksi... aina PC ei olekkaan Master Race?
Silläkin uhalla, että vaikutan ynseältä vanhalta sedältä sanon tämän: PC:llekään vinoilua ei katsota täällä hyvällä.

Jos oma ilo tulee vahingonilosta, on syytä tarkistaa asennoitumistaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom