Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Eiköhän se AAAA-studio tee AAAA-pelejä. Varmaan kulkevat ihan käsi kädessä nämä termit. Nättiä pilkunnussintaa taas sieltä suunnalta.
Ei sitä varmaan kukaan kiistäkkään, että kulkevat käsi kädessä. Sinä kuitenkin kerrot taas sellaista tarinaa mikä ei todellisuuden kanssa kohtaa.

Jälleen kerran jatkoit sitten henkilöön menevällä vittuilulla (boldaus, oma) asiallisen keskustelun sijaan. Ei muuten ollut ensimmäinen kerta.
 
Kyllä taas eilenkin oli sellaisia fanipoikia täällä liikkeellä. Fanittaminen on hieno asia, mutta alkaa se menemään tietyillä pahasti yli.

Ja sitten taas tuolla "ison internetin" puolella Sonyn fanipojat perseilevät aivan urakalla, ei mitään järkeä. Sen huomannut, että kaikki pelialalla alkavat olla ihan kypsiä tähän touhuun. Ihan sama mitä tekee niin trollit ilmestyvät paikalle ja niitähän muuten sitten riittä.
 
Niin no jokuhan voisi tuosta päätellä, että puhuit nimenomaan yleisesti latausnopeuksista etkä vain käynnistymisen nopeudesta niin kuin nyt korjailet. Vai miksi muuten tuollaiset provokatiiviset sanavalinnat jos itsekin ymmärsit, että konsolin käynnistymiseen menevä aika ei kerro kaikkea I/O nopeudesta ja siitä mitenkä ne latausajat näkyvät sitten itse peleissä? ;)
Nyt kuvittelet asioita ja laitat sanoja suuhuni.

Pahoittelut jos et ymmärtänyt viestiäni, ehkä jos luet sen uudempaan kertaan niin merkitys avautuu.
 
En kyllä ymmärrä miksi tuo twiitti tänne siirrettiin kun se oli ketjun aiheseen sopiva, siellä kun naljaillaan puolin ja toisin jatkuvasti. Jos joku tuon tosissaan ottaa niin se nyt ei ole minun vika ettei osaa katsoa Twitter tilin todellista tarkoitusta.
 
Ero sonyn ja xbox välillä




Kyllähän Xboxilta jokaista tälläistä nuoleskelu-twiittiä kohtaan löytyy myös alla olevia esimerkkejä jotka ovat hieman ristiriidassa "make live, not console war"-aatteen kanssa.




Eli käytännössä jokaisessa twiitissä jossa esitellään jotain uudesta Xboxista, muotoillaan sanavalinnat niin, että konsolisoturit saavat aihetta vääntöön. Sony taas viime aikoina uutisoidessaan ei ole kertaakaan edes viitannut kilpailijoiden suuntaan vaan keskittyy puhumaan omasta jutustaan eikä puhuta kuinka olemme ykkösiä siinä ja siinä asiassa verrattuna muihin.
 
Uskoisin kyllä, että pidät pelistä jos olet yleensäkin Soulsborne-peleistä tykännyt. Se on silti hyvä muistaa, että peli on kyllä aika paljon yksinkertaisempi rakenteeltaan ja sisällöltään kuin muut Soulsborne-pelit. Maailma kun koostuu aika lineaarisesti eteenpäin pelattavista kentistä, eikä ole kiehtovan rönsyilevä, kuten vaikkapa Dark Soulsit tai Bloodborne.

Ja tosiaan joillekin voi olla erittäin karu se elementti, että kuollessa joutuu todellakin aina aivan kentän alkuun, eli kentän sisäisiä tallennuspisteitä ei todellakaan ole. Toisaalta jokaisessa kentässä on olemassa todella merkittävä oikoreitti, jonka avaamalla pääsee todella nopeasti aivan kentän alusta kentän loppuun. Näitä ei kuitenkaan ole läheskään aina helppoa löytää.

Joka tapauksessa alkuperäisessä oli myös tunnelma todellakin kohdillaan. Valitettavasti näkemäni videokuvan perusteella sitä samaa synkkää tunnelmaa ei ole oikein saatu tehtyä tähän remakeen, vaikka kieltämättä näyttää noin muutoin erittäin hyvältä graafisesti. Erinomainen graafinen ilme on kuitenkin paljon muutakin kuin vain korkea resoluutio ja korkea FPS. Graafisen ilmeen suunnittelussa on taidettu nyt valitettavasti jotain olennaista menettää alkuperäisen ilmeeseen nähden. Ainakin itselleni vaikuttaa vahvasti siltä. Tämä on myös suhteellisen suuri riski remakeja tehtäessä ylipäätään.

Sovitaanko, että olet mode vasta sitten, kun sinulla on moden valtuudet?
Se on tullut kaikille selväksi että mielestäsi pelissä on paljon vikoja ja hinta liian korkea. Montako sivua meinasit tätä samaa jaksaa jauhaa? Sama homma oli Last of us2 ketjussa. Pakko vaan yrittää tuoda sitä omaa agendaa esiin. Nyt hakemaan kaupasta poppareita. Veikkaan että tästä tulee oikein mukavaa seurattavaa. Ja mitä itse peliin tulee niin helvetin lupaavalta vaikuttaa
 
Se on tullut kaikille selväksi että mielestäsi pelissä on paljon vikoja ja hinta liian korkea. Montako sivua meinasit tätä samaa jaksaa jauhaa? Sama homma oli Last of us2 ketjussa. Pakko vaan yrittää tuoda sitä omaa agendaa esiin. Nyt hakemaan kaupasta poppareita. Veikkaan että tästä tulee oikein mukavaa seurattavaa. Ja mitä itse peliin tulee niin helvetin lupaavalta vaikuttaa
Niin, en kyllä hinnasta ollut jatkamassakaan, vaan olen ihan noin muutoin kommentoinut peliä, jos et sattunut huomaamaan. Jätä kuitenkin moderointi niille ihan oikeille modeille, jookostakookosta? Niin, ja en todellakaan ole peliä jatkuvasti tässä kommentoinut muuta kuin siltä syystä, että jos joku omaan viestiini jotain vastaa, ja haluan kuitenkin omalta osaltani myös kyseiseen kommenttiin vastata, jos mielestäni omaa viestiäni on esim. lähdetty tulkitsemaan väärään suuntaan. Äläkä nyt hyvä mies jumitu minun kirjoituksiani lukemaan, jos ne noin pahasti sinua ärsyttävät.
 
Viimeksi muokattu:
Mutta totta kaihan se voi vaikuttaa hinnoitteluun jos peli on laajempi ja sen muokkaamiseen on nähty enemmän vaivaa ja työtunteja kuin vaikkapa SotC Remakessa. Ei Demon's Souls Remaken pelitunnit tyhjänpäiväisestä paikallaan seisoskelusta tule vaan on taustalla aika paljon laajempi peli kuin vaikkapa SotC.

Onhan Demon's Souls Remakessa kumminkin enemmän muutettu asioita kuin vaikkapa Nathan Drake Collectionissa ja SotC Remakessa yhteensä. Uusi score, grafiikat maailmoihin ja sen sadoille monstereille, uudet animaatiot kymmenille eri aseille, uudet motion capturet jne.

Hieman pelkistettynä voidaan todeta, että SotC Remaken kanssa piti ainoastaan suunnitella tyhjähkö avoin maailma ja sen 16 kolossia uusiksi. Ei mikään pieni urakka sekään tietenkään, mutta ei voida mielestäni puhua laajuudessaan samanlaisista uudistuksista kuin Demon's Souls Remakessa.

Viittasin tosiaan tekijöillä Sonyyn julkaisijana.

Aika paljon olet löytänyt negatiivista sanottavaa Sonysta ja sen julkaisemista peleistä viime aikoina verrattuna posiin tai mitenkä muista julkaisijoista yleensä puhut. TLOU2, Death Stranding, FF7R, GoT ja nyt viimeisimpänä DS Remake tulee ensimmäisenä mieleen peleistä joidenka topiceissa aika vahvasti olet ottanut osaa pelin kritisointiin, usein ennen kuin peli on ollut edes ulkona. Voihan tämä tietenkin sattumaa olla, että se harva kritiikki mitä täällä annat peleille osuu nykyään Sonyn tekeleisiin. :)

Mutta tosiaan aika vahvoja kielikuvia käytät yleensä ilmaistaksesi kantaasi, joten ehkä siinä on suurin syy minkä takia tulee sinun viesteihin usein tartuttua.
Itse asiassa tarkastahan vähän uudelleen, en ole loppujen lopuksi negatiivissävytteisesti puhunut Death Strandingista, vaan nimenomaan sen siitä todennut, että siinä on kaikesta outoudestaan ja työläydestään huolimatta jotain kiehtovaa, mitä hyvin harvoissa peleissä on. Kesken se on toki itselläni jäänyt ja sen työläyden ja hidastempoisuuden takia sen jatkaminen ei ihan milloin vain sovi, koska pitää olla aikaa ja oikeanlainen fiilis sen pelaamiseen. Viime aikoina ei ole kunnolla ollut, vaikka hetken välillä tuossa pelasinkin sitä eteenpäin, ja ihan hyviä pelikokemuksia silloin pääsääntöisesti sain.

Ja Ghost of Tsushimassa kritisoin kyllä vain ja ainoastaan sitä typerää tuuliefektiä, joka on edelleenkin aivan yhtä typerä ja ärsyttävä, mutta siitä huolimatta peli on loistava, ja yksi parhaista open world peleistä mitä olen pelannut. Olisi varmaankin myös minulle GOTY, ellei Cyberpunk 2077 ilmestyisikään vielä tänä vuonna.

Hauskasti tuossa foliohattuilussasi sopivasti jätät mainitsematta, kuinka hehkutin aikoinaan God of Waria aivan tolkuttomasti ja se oli minulle kyseisen vuoden GOTY ja sitten sekin taitaa sopivasti unohtua miten olen hehkuttanut aivan pilviin Days Gonen, jota olen tituleerannut jopa kaikkien aikojen parhaaksi peliksi, jota olen pelannut ja oli toki helposti GOTY minulle viime vuonna. Jännästi unohdat tällaisia asioita. Ettei vaan olisi jotain agendaa sinulla taustalla...
 
Viimeksi muokattu:
Mahdollinen, täälläkin jo keskusteltu teoria saa lisätukea suhteellisen luotettavalta Tom Warrenilta:

Myöskin Microsoft on viimein kommentoinut tilannetta, mutta aika tyhjä vastaus sieltä tuli:

Tom Warren on kyllä yksi twitterin naurettavimmista pelleistä, nyt näemmä vedetään täysi damage control päälle kun omat aiemmat twiitit eivät pitäneetkään kutiaan. Mihin se Tomin mainitsema 9 TF vs. 12 TF gap nyt oikein jäi? :D

Ilmankos sitä Series X gameplayta ei ollutkaan tarjolla kuin loppumetreillä kun devkittejä ei yksinkertaisesti ollut vielä operatiivisessa käytössä.
 
Tom Warren on kyllä yksi twitterin naurettavimmista pelleistä, nyt näemmä vedetään täysi damage control päälle kun omat aiemmat twiitit eivät pitäneetkään kutiaan. Mihin se Tomin mainitsema 9 TF vs. 12 TF gap nyt oikein jäi? :D

Ilmankos sitä Series X gameplayta ei ollutkaan tarjolla kuin loppumetreillä kun devkittejä ei yksinkertaisesti ollut vielä operatiivisessa käytössä.
Mitä sun juttuja on seurannut niin tunnut vihaavan kaikkia mitkä ei hauku xbox kokoaika. Tom warren ja jeff grubb tuntuu olevan parhaita.
 
Mitä sun juttuja on seurannut niin tunnut vihaavan kaikkia mitkä ei hauku xbox kokoaika. Tom warren ja jeff grubb tuntuu olevan parhaita.

"Vihaan" tasapuolisesti kaikenlaisia FUD:n levittäjiä. Erityisesti Tom Warren on kunnostaunut tässä viime aikoina oikein urakalla. Jeff Grubb on puolestani ok tyyppi, ei ole ollut hänen twiiteissään pahemmin huomautettavaa.

Tom on suorastaan koominen heppu, kun tekninen tietämys on luokkaa olematonta, mutta silti pitää nuoleskella MS:n suuntaan minkä kerkeää. Herrahan väitti ihan pokerilla että Series S kepittää PS5:n, koska tässä on suuremmalla kellotaajuudella sykkivä CPU. Taitaa Tomin yleisö koostua samoista jampoista, joille uppoa ColtEastwoodin tai Dealer Gaming -tason youtubevideot?

Ei xboxia tarvitse haukkua kokoajan, toisaalta sitä saa mitä tilaa. Aletaan keulimaan tehoilla, mutta ei saada näitä peleissä näkyviin, niin eipä ihmekään jos se hieman backlashia saa aikaan.
 
Ylös Bottom