Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Ja se PC-huhu voi lopulta ihan hyvin pitääkin paikkaansa, ei sillä. Onhan noita PlayStation-yksinoikeuksia viime aikoina nähty myöhemmin PC:llä jokunen. Toki Horizon: Zero Dawnin kohdalla sai odotella yli 3 vuotta ja Days Gonen kanssa meni reilut 2 vuotta noin esimerkiksi. Jos FF7 Remake noudattaa suunnilleen samaa aikajanaa, niin ainakin vuoden joutunee vielä PC-versiota odottelemaan, jos se nyt ylipäätään tulee.

Se on sitten jokaisen oma asia, että haluaako tuon ajan odotella, vai pelaako mieluummin pelin "heti", kun se on pinnalla ja siitä puhutaan enemmän. Itse tykkään olla pelien kanssa ns. "ajan hermolla" ja pelata ne kohtuullisen nopeasti julkaisun jälkeen, niin voin myös ottaa paremmin osaa keskusteluihin.
Tällainen pelitapa on ihan sallittua, mutta eihän tuo täyty kuitenkaan enää FF7 Remaken kanssa. Julkaisusta kun on jo tovi vierähtänyt. Tässä vaiheessa on siis melkeinpä ihan sama odottaa vaikka nyt sitten vuosi, kun tälle vuotta sitä tuskin ehtisi pelaamaan kuitenkaan. On meinaan niin täyteen ahdettu loppuvuosi pelirintamalla.

Tämä ei siltikään tarkoita, etteikö kiinnostaisi tietää mahdollisesta yksinoikeuden pituudesta ja mahdollisista muista versioista.
 
Konsolipelaamisen pitää olla itselleni täysin ilman säätämisiä. Vaivatonta tyyliin, konsolin virta päälle, 5 sekuntia mietintää mitä pelaan ja sen jälkeen pelin käynnistys ja parin minuutin sisällä pelaaminen. Kuten olen jo aiemmin sanonut, jos joudun jotain ihmeellisyyksiä säätämään ja myös latailemaan minuuttitolkulla monien kymmenien gigojen pelejä, on pelaaminen hankalaa, ja muistuttaa PC-pelaamista, tai sitten jopa kasarin kuusnelosella kasettiaseman kanssa säätämistä ja pelien minuuttitolkulla lataamista. En ole tällaisissa asioissa valmis nielemään kasarille paluuta vain sen takia, että sinä olet sitä mieltä, että tällainen olisi ihan ok. Minulle se ei todellakaan ole ok.

Ja mitä pelien hintoihin tulee, olen ostanut FF7 Remaken levypelinä käytettynä ja maksanut siitä alle 40 euroa tuolloin. Myös TLoU 2:n ostin samaan tapaan käytettynä ja maksoin siitä hieman yli 40 euroa samaan aikaan. Uskoisin, että jopa sinä huomaat eron n. 40 euron pelin hinnassa 80 euron pelin hintaan?

Ja en kyllä ymmärrä miksi ihmeessä otat Death Strandingin tähän mukaan? En ole sinänsä peliä dissannut muilta osin, kuin sen osalta, että peli on ollut minulle liian työläs, jotta olisin sitä saanut (ainakaan toistaiseksi) jatkettua loppuun. Olen kuitenkin sitä pelannut enemmän kuin vain muutaman tunnin ja kehunut sitä monelta osin. Mm. tunnelma on parhaasta päästä kaikista koskaan pelaamistani peleistä. Peli on myös varsin hyvän näköinen sukupolvensa peliksi. Se ei kuitenkaan missään nimessä ole täydellinen peli, eikä itselleni aivan niin hyvä kuin alunperin odotin, mutta se ei tarkoita sitä, että pitäisin sitä silti millään tavalla hukkaostoksena.

Minulla oli myös kyseistä peliä kohtaan heti alusta alkaen suuri mielenkiinto, vaikka en sinänsä olekaan Kojiman tyylistä ja peleistä yleisesti pitänytkään. Death Stranding oli kuitenkin ensimmäinen minua aidosti kiinnostanut Kojima -peli trailereista välittyneen kiehtovan sci-fi-tunnelman ansiosta (rakastan tunnelmalla ja mystiikalla ladattua sci-fiä todella paljon). Jostain kumman syystä kerrasta toiseen tunnut väkisin mieltävän pelin sellaiseksi, etten olisi siitä alun alkaenkaan ollut kiinnostunut ja olisin sitä vain ja ainoastaan dissannut. Metsään tunnut siis yhä uudelleen tässä asiassa menevän jostain kumman syystä.

Suosittelen, että jättäisit päätelmien tekemisen toisen pelaajan ajatuksista ja tavasta toimia pelaamisensa suhteen, koska olet nimittäin noiden päätelmien tekemisessä jo aiemminkin osoittautunut onnettoman heikoksi.
On jo mennyt aika offtopiciksi mutta ihan mielenkiinnosta katsoin ipen gamerscoren ja PSN profiilin ja jätkällä kunnioitettavat 1800 peliä yhteensä ainakin käynnistettynä. Aika massimies jos edes puolet nuista olet ostanut :)

Itse peliin niin pari päivää sitten aloitin (kannatti odottaa PS5 versio) ja voi että kun tulee pikku hiljaa muistiin mitä seuraavaksi tapahtuu. Loppua en muista kun sentään 20v aikaa kun skidinä tämän pelannut. Aivan koukussa tällä hetkellä. Tappelu systeemiin vie kyllä aikansa päästä sisään. Pistää syvällisempää arviota kuhan pääsee pelin läpi mutta 10h pelaamisen jälkeen 5/5 menoa.
 
On jo mennyt aika offtopiciksi mutta ihan mielenkiinnosta katsoin ipen gamerscoren ja PSN profiilin ja jätkällä kunnioitettavat 1800 peliä yhteensä ainakin käynnistettynä. Aika massimies jos edes puolet nuista olet ostanut :)

Itse peliin niin pari päivää sitten aloitin (kannatti odottaa PS5 versio) ja voi että kun tulee pikku hiljaa muistiin mitä seuraavaksi tapahtuu. Loppua en muista kun sentään 20v aikaa kun skidinä tämän pelannut. Aivan koukussa tällä hetkellä. Tappelu systeemiin vie kyllä aikansa päästä sisään. Pistää syvällisempää arviota kuhan pääsee pelin läpi mutta 10h pelaamisen jälkeen 5/5 menoa.
Onhan tuo kieltämättä aika hurja määrä. Toki aika monta Game Pass-, Now-, Gold- ja Plus-peliäkin tuohon joukkoon varmasti mahtuu. Luulisin, että yli puolet olen kuitenkin tosiaan ostanut. Aikaväli lienee 2008-2021. Aika paljon on keskenkin pelejä jäänyt, ja osassa rahat menneet täysin hukkaan. Tosin vielä enemmän olisivat samat rahat menneet hukkaan, mikäli vaikka viinaan olisi tullut törsättyä. Suurin osa peleistä joka tapauksessa aleista kytättyjä, joten siinä sitä massin kulutusta on ainakin jonkin verran kohtuullistettu.
 
Konsolipelaamisen pitää olla itselleni täysin ilman säätämisiä. Vaivatonta tyyliin, konsolin virta päälle, 5 sekuntia mietintää mitä pelaan ja sen jälkeen pelin käynnistys ja parin minuutin sisällä pelaaminen. Kuten olen jo aiemmin sanonut, jos joudun jotain ihmeellisyyksiä säätämään ja myös latailemaan minuuttitolkulla monien kymmenien gigojen pelejä, on pelaaminen hankalaa, ja muistuttaa PC-pelaamista, tai sitten jopa kasarin kuusnelosella kasettiaseman kanssa säätämistä ja pelien minuuttitolkulla lataamista. En ole tällaisissa asioissa valmis nielemään kasarille paluuta vain sen takia, että sinä olet sitä mieltä, että tällainen olisi ihan ok. Minulle se ei todellakaan ole ok.

Ja mitä pelien hintoihin tulee, olen ostanut FF7 Remaken levypelinä käytettynä ja maksanut siitä alle 40 euroa tuolloin. Myös TLoU 2:n ostin samaan tapaan käytettynä ja maksoin siitä hieman yli 40 euroa samaan aikaan. Uskoisin, että jopa sinä huomaat eron n. 40 euron pelin hinnassa 80 euron pelin hintaan?

Ja en kyllä ymmärrä miksi ihmeessä otat Death Strandingin tähän mukaan? En ole sinänsä peliä dissannut muilta osin, kuin sen osalta, että peli on ollut minulle liian työläs, jotta olisin sitä saanut (ainakaan toistaiseksi) jatkettua loppuun. Olen kuitenkin sitä pelannut enemmän kuin vain muutaman tunnin ja kehunut sitä monelta osin. Mm. tunnelma on parhaasta päästä kaikista koskaan pelaamistani peleistä. Peli on myös varsin hyvän näköinen sukupolvensa peliksi. Se ei kuitenkaan missään nimessä ole täydellinen peli, eikä itselleni aivan niin hyvä kuin alunperin odotin, mutta se ei tarkoita sitä, että pitäisin sitä silti millään tavalla hukkaostoksena.

Minulla oli myös kyseistä peliä kohtaan heti alusta alkaen suuri mielenkiinto, vaikka en sinänsä olekaan Kojiman tyylistä ja peleistä yleisesti pitänytkään. Death Stranding oli kuitenkin ensimmäinen minua aidosti kiinnostanut Kojima -peli trailereista välittyneen kiehtovan sci-fi-tunnelman ansiosta (rakastan tunnelmalla ja mystiikalla ladattua sci-fiä todella paljon). Jostain kumman syystä kerrasta toiseen tunnut väkisin mieltävän pelin sellaiseksi, etten olisi siitä alun alkaenkaan ollut kiinnostunut ja olisin sitä vain ja ainoastaan dissannut. Metsään tunnut siis yhä uudelleen tässä asiassa menevän jostain kumman syystä.

Suosittelen, että jättäisit päätelmien tekemisen toisen pelaajan ajatuksista ja tavasta toimia pelaamisensa suhteen, koska olet nimittäin noiden päätelmien tekemisessä jo aiemminkin osoittautunut onnettoman heikoksi.
Viestini oli vain ystävällinen neuvo kun sen verran useaan otteeseen on siellä päin jäänyt levy päälle tuosta PS5-lisätilasta ja pleikkarin pelien hinnoista, joten ajattelin tarjota vinkit mitenkä pelaaminen maistuu taas. Ei tää oo sen vakavampaa hei.
 
Viestini oli vain ystävällinen neuvo kun sen verran useaan otteeseen on siellä päin jäänyt levy päälle tuosta PS5-lisätilasta ja pleikkarin pelien hinnoista, joten ajattelin tarjota vinkit mitenkä pelaaminen maistuu taas. Ei tää oo sen vakavampaa hei.
Ei toimi sinun vinkit minulle, joten jätä ihan omaan tietoosi. Eikä siinä tietenkään sinulla ystävällisyydestä ollut kyse. Tuntuu sen verran vakavaa itsellesi olevan, että jotain omia kuittailuitasi ja viisastelujasi pitää sinun päästä jostain syystä kovin usein kommentteihini sanomaan. Olenko sitten niin kovasti päässyt ihon alle sinulle tärkeissä asioissa?

Ja kyllä se ongelma tässä on ihan Sonyn töpeksintää. Ei ole näkynyt ja kuulunut ratkaisua tuohon lisäkovotilakuvioon. Aivan varmasti tulee tuosta asiasta turhautuneena jotain todettua, niin kauan kuin Sony asiassa viivyttelee ja tekee pelaamisesta monelle useita pelejä pelaavalle hankalamman kokemuksen.
 
Viimeksi muokattu:
Voisko tämmöset henkilökohtaisuudet jauhaa jossain muualla, kun FF7 ketjussa. Ei kiinnosta tämmösiä lukea pelin ketjussa.
Kannattaa tuolle Noobille tuo erityisesti todeta, kun kuitenkin tapansa mukaan kuvion taas kerran aloitti henkilökohtaisuuksiin menemällä.
 
Aika hemmetin elitistinen ja nirppanokkainen tyyli tuollainen "Pidä vinkit omana tietonasi!" ja "Älä tuu mua neuvomaan!"-asenne. Nyt ollaan kuitenkin keskustelufoorumilla, missä ajatukset, ideat ja vinkit lentelevät ympäriinsä. Kannattanee sitä omaakin asennetta ja suhtautumista tarkastella, jos vinkit ja pienet kuittaukset noin pahasti päätyvät ihon alle.

Se on kuitenkin ihan selvä juttu, että jos monessa eri ketjussa käy varsin isoon ääneen toteamassa, että "Sony ja PS5 on huonoja, koska SSD on jo täynnä, enkä mä nyt vaan voi sieltä mitään poistaa, kun mun pelityyli nyt on tämmönen ja semmonen", niin joku siihen tarttuu ja heittää jonkun ajatuksen tai idean. Silloin ei varmaan kannata käydä huutelemassa, vieläpä monessa eri ketjussa, jos ei ole sitten valmis ottamaan vastauksia ja eriäviä mielipiteitä vastaan.
 
Aika hemmetin elitistinen ja nirppanokkainen tyyli tuollainen "Pidä vinkit omana tietonasi!" ja "Älä tuu mua neuvomaan!"-asenne. Nyt ollaan kuitenkin keskustelufoorumilla, missä ajatukset, ideat ja vinkit lentelevät ympäriinsä. Kannattanee sitä omaakin asennetta ja suhtautumista tarkastella, jos vinkit ja pienet kuittaukset noin pahasti päätyvät ihon alle.

Se on kuitenkin ihan selvä juttu, että jos monessa eri ketjussa käy varsin isoon ääneen toteamassa, että "Sony ja PS5 on huonoja, koska SSD on jo täynnä, enkä mä nyt vaan voi sieltä mitään poistaa, kun mun pelityyli nyt on tämmönen ja semmonen", niin joku siihen tarttuu ja heittää jonkun ajatuksen tai idean. Silloin ei varmaan kannata käydä huutelemassa, vieläpä monessa eri ketjussa, jos ei ole sitten valmis ottamaan vastauksia ja eriäviä mielipiteitä vastaan.
Kritisoin Sonya tässä kyllä ihan aiheesta. Sen on täälläkin moni muu myöskin todennut. En todellakaan ole ainoa, vaikka niin haluat tässäkin yrittää asiaa maalata. Sinä ja Noobi nyt olette näitä ultraSonymiehiä, jotka ylistäisivät Sonya vaikka konsolin hinta olisi tonnin ja pelit 150 euroa kappale.

Ja muuten tiedoksesi, että otan neuvoja ja vinkkejä vastaan vain tahoilta joihin luotan edes jollain tasolla. Siksi Noobi ja vaikkapa sinä olette aikalailla niitä viimeisiä tahoja joilta otan yhtään mitään vinkkiä tai neuvoa vastaan. Oli se sitten kuinka elitististä hyvänsä.
 
Lopettakaas nyt. Vaikka onkin kuuma päivä - Keravalla mittarissa +32 astetta - niin kukaan tuskin haluaa lähteä jäähyboksiin istumaan.
Kuuma on kyllä todellakin Espoossakin, vaikka pari astetta Keravan pätsistä jäädäänkin. Tuo jäähyboksi tähän tukaluuteen tuskin paljoa auttaa, joten lopettelen toki suosiolla tämän nokittelun omalta osaltani.
 
Niin otin siis kantaa tuohon eilen linkitettyyn kuvaan, jossa näytettiin 9 kpl lisättäviä pelejä. Kommentoin puhtaasti sitä kuvaa ja listaa. Kommentoin, miltä se kuva ja lista omiin silmiin ja omaan pelimakuun näytti. Ikävä taas nähdä, että osa käyttäjistä alkoi kyseisen toteamuksen jälkeen repimään taas pelihousujaan. Ikävää, mutta sanoisin myös, ettei niinkään yllättävää. Siltä pohjalta aloinkin miettimään, että pitäisikö tämän ketjun nimi muuttaa muotoon "Xbox Game Pass - Täällä vain kehumme ja iloitsemme pavelusta!", kun vähänkään kriittisemmät kommentit saavat toistuvasti tietyillä nimimerkeillä niskakarvat pystyyn?

Mitä taas tulee kuittailuun suppeasta ja rajoittuneesta pelimausta, niin onko tämä nyt sitten se kohta, missä minä saan sanoa, että "Ei toimi sinun vinkit koskien minun pelimakuani, joten jätä ihan omaan tietoosi!"?

:D ;)
Eihän täällä kukaan ole pelihousujaan repinyt - paitsi sinä näköjään viimeisessä viestissäsi. Ihan asiallisella sävyllä korjattiin sinun puutteellisin tiedoin tekemiäsi johtopäätöksiä. Jos tänne kirjoittaa täysin puutteellisin tiedoin tehtyjä omia johtopäätöksiään, kannattaa varautua siihen, että aina löytyy muutamakin paremmin tiedoin varustettu kirjoittaja, jotka korjaavat nämä puutteellisiin tietoihin perustuneet ja usein harhaanjohtavat johtopäätökset.
 
Niin otin siis kantaa tuohon eilen linkitettyyn kuvaan, jossa näytettiin 9 kpl lisättäviä pelejä. Kommentoin puhtaasti sitä kuvaa ja listaa. Kommentoin, miltä se kuva ja lista omiin silmiin ja omaan pelimakuun näytti.

Onhan se ihan loogista mainita myös muut viime aikojen ja tulevaisuuden julkaisut myös kuitenkin, kun mainitsit viestisi loppuun:

Tässä on nyt viime aikoina tullut useampikin sisältöpäivitys tähän palveluun, joka ei ole nostanut kiinnostusviisaria nollasta tippaakaan ylöspäin.

Ja siis saat tottakai jatkossakin tulla kertomaan oman mielipiteesi, jos sen koet tärkeäksi.

Olet kuitenkin myös kertonut:

Joutuisin Starfieldin tapauksessa kuitenkin 'osoittamaan kannatusta' Microsoftin toimille, vaikka pelaisin tuotetta esim. PC:n tai jonkun striimauspalvelun kautta. Kuten sanoin, niin en aio, enkä halua, tuollaista toimintaa, jota Microsoft ja Bethesda ovat tehneet, tukea millään tavalla, joten kiinnostus kyseistä tuotetta kohtaan on absoluuttisen nollapisteen tasolla.

Kun et suostu Xboxia tai PC-pelaamista tukemaan, niin väkisinkin sitä miettii, että mikä syy sinulla on tähän ketjuun kirjoitella.
 
Niin otin siis kantaa tuohon eilen linkitettyyn kuvaan, jossa näytettiin 9 kpl lisättäviä pelejä. Kommentoin puhtaasti sitä kuvaa ja listaa. Kommentoin, miltä se kuva ja lista omiin silmiin ja omaan pelimakuun näytti. Ikävä taas nähdä, että osa käyttäjistä alkoi kyseisen toteamuksen jälkeen repimään taas pelihousujaan. Ikävää, mutta sanoisin myös, ettei niinkään yllättävää. Siltä pohjalta aloinkin miettimään, että pitäisikö tämän ketjun nimi muuttaa muotoon "Xbox Game Pass - Täällä vain kehumme ja iloitsemme pavelusta!", kun vähänkään kriittisemmät kommentit saavat toistuvasti tietyillä nimimerkeillä niskakarvat pystyyn?

Mitä taas tulee kuittailuun suppeasta ja rajoittuneesta pelimausta, niin onko tämä nyt sitten se kohta, missä minä saan sanoa, että "Ei toimi sinun vinkit koskien minun pelimakuani, joten jätä ihan omaan tietoosi!"?

:D ;)
Kai se probleema tässä sinun tähän ketjuun kirjoittelussa on lähinnä se, että kommentoit vain silloin jos tulee sellainen "huonompi" kattaus pelejä. Siksi monet muistuttavat, että se listaus oli vain osa meneillään olevan kuukauden Game Pass -uutuuksia. Kympillä kuussa saa siis paljon muutakin uutta tässä kuussa. Se on hyvä muistaa.

Lisäksi kun olet muualla maininnut ettet aio Xboxia tai Microsoftia ikinä tukea, niin negatiivinen kommentointi Game Pass -ketjussa on enemmän kuin turhaa. Eihän tämä vaikuta sinun pelaamiseesi millään tavalla mitä Game Passiin lisätään.

Edit. Hidas.
 
Eihän täällä kukaan ole pelihousujaan repinyt - paitsi sinä näköjään viimeisessä viestissäsi. Ihan asiallisella sävyllä korjattiin sinun puutteellisin tiedoin tekemiäsi johtopäätöksiä. Jos tänne kirjoittaa täysin puutteellisin tiedoin tehtyjä omia johtopäätöksiään, kannattaa varautua siihen, että aina löytyy muutamakin paremmin tiedoin varustettu kirjoittaja, jotka korjaavat nämä puutteellisiin tietoihin perustuneet ja usein harhaanjohtavat johtopäätökset.
Eipä se minun vikani ole, jos Xbox Game Pass - logolla varustettu kuva sisältää väärää/puutteellista informaatiota. Oletin sen olevan validia informaatiota, kun se oli tähän ketjuun linkitettykin.

Kun et suostu Xboxia tai PC-pelaamista tukemaan, niin väkisinkin sitä miettii, että mikä syy sinulla on tähän ketjuun kirjoitella.
Ketju oli etusivulla näkyvissä viimeisimpien viestien kohdalla, joten päätin kurkistaa, mikä meno. Esille oli laitettu ja otettu tulevat lisättävät pelit, joten kommentoin niitä. Keskustelufoorumeilla usein kommentoidaan ja keskustellaan.
 
Eipä se minun vikani ole, jos Xbox Game Pass - logolla varustettu kuva sisältää väärää/puutteellista informaatiota. Oletin sen olevan validia informaatiota, kun se oli tähän ketjuun linkitettykin.


Ketju oli etusivulla näkyvissä viimeisimpien viestien kohdalla, joten päätin kurkistaa, mikä meno. Esille oli laitettu ja otettu tulevat lisättävät pelit, joten kommentoin niitä. Keskustelufoorumeilla usein kommentoidaan ja keskustellaan.
Varmaankin näin. Mutta siinä ei myöskään ole mitään väärää tai sinulla oikeaa syyytä loukkaantua, jos sitten sitä korjataan kuitenkin, että julkaistuja pelejä onkin ollut huomattavasti enemmän. Sehän on vain faktojen tarkistusta ja korjausta.
 
Varmaankin näin. Mutta siinä ei myöskään ole mitään väärää tai sinulla oikeaa syyytä loukkaantua, jos sitten sitä korjataan kuitenkin, että julkaistuja pelejä onkin ollut huomattavasti enemmän. Sehän on vain faktojen tarkistusta ja korjausta.
En minä todellakaan loukkaantunut :D Kunhan nyt vain totesin, että kommentoin esille laitettua informaatiota ja jos se on väärää/puutteellista, niin se ei sitten ole minun vikani.

Toki halusin myös kuitata takaisinpäin pelimakuvihjailuista ;) Ei kannata lähteä tekemään noin vahvoja(ja vääriä!) olettamuksia toisten pelimauista noin vähällä informaation määrällä.
 
Keskustelufoorumeilla usein kommentoidaan ja keskustellaan.

Nykyään tuntuu, että joidenkin tarkoitus on lähinnä trollailla ja aiheuttaa kohinaa, niin faktoja on hyvä sinne sekaan välillä työntää, ei siitä kannata suuttua.

Jatkossa kuitenkin siis muistutuksena, että MS julkaisee tuolla tavalla vähän hassusti nuo sinuakin varmasti todella paljon aidosti kiinnostavat Game Pass pelit osissa ja toisaalta joskus tosiaan lisää vain uuden version (PC, konsoli, pilvipalvelu), joka on nyt sinua jo muutaman kerran askarruttanut ja johtanut ilmeisesti harhaan, niin olen sitten vain sitten avustanut sinua näiden tulkitsemiseen. Ja eipä kestä kiitellä, ilo oli minun puolellani.
 
en usko että tv tulee mitään app kyllä sen ymmärrä että sony haluaa tehdä omaa eikä antaa rajoja roskafirmalle nimeltaa mikkisoftta
Kovat ovat kyllä sinulla Microsoft-antipatiat. Itsekään en ole kyllä pitänyt vastaavasti joistakin Sonyn tekemistä ratkaisuista, mutta en nyt silti ihan noin pystyisi Sonyakaan vihaamaan. Olenhan kaikki Sonyn konsolit ostanut. Puolensa myös Sonyssa ja senkin toiminnassa. Niin luulisi useimpien alan harrastajien ymmärtävän olevan myös Microsoftin kohdalla.

Toivottavasti reagointiisi Microsoftia kohtaan vaikuttavat edes jossain määrin myös todettavissa olevat realistiset faktat, eikä vain sokea vihan ilman itse koettuja käytännön kokemuksia Microsoftin laitteista tai palveluista.
 
Kerro lisää miten ne pelastivat? Nokialla oli kyllä mahdollisuus hypätä androidin kelkkaan mutta lähtivät Microsoftin kelkassa Windows puolelle ja loppu tiedetään. Et tästä kyllä saa positiivista juttua sitten mitenkään.
Vähän ehkä hassu maailmankatsomus, jos syyttää MS:sää siitä, että Nokia heidän kanssaan diilin teki. Varmasti Nokialla oli mahdollisuus hypätä Android kelkkaan, mutta itseppä sen mahdollisuuden sössivät. Tämä muuten tapahtui jo selvästi ennen Windows Phone aikakautta.

Jos Nokia sai 3,8 miljardia euroa liiketoiminnasta, joka kuitataan kahden vuoden päästä arvottomana alas, voidaan puhua lähestulkoon ryöstöstä. Ilman näitä rahoja Nokia olisi varmaan pilkottu useampaan osaan tässä matkan varrella. Tästä määritelmä "pelasti".
 
Ylös Bottom