Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

En tiedä mistä keksit näitä juttuja. Minulla XSX, jonka sain Päämodelta "lahjaksi". PS5-konsoli tulossa Konsolinetistä ja siinä niin ikään Returnal, jonka senkin sain Päämodelta lahjaksi. Että sellaista.

Idea on rakentaa oma pelikirjasto PS5 varaan ja tämä 1 niistä suurpeleistä. Pulse 3D Headset löytyy jo ja on toiminut hyvin XSX kanssa. Haaveilen että tässä pelissä olisi suomi tekstit, dialogit ja valikot. Olisi mukava nähdä nämä vihu hirviö-robo-dino pahikset suomen kielisillä nimillä, koska persoonallisia.


Kiipijä​

Hurja, nopea ja ketterä Kiipijä käyttää kynsiään ja häntäänsä romun tonkimisessa. Se tarrautuu helposti seiniin ja omaa useita etäkykyjä, jotka lamauttavat vastustajat.
Nyt oikeasti. Mitähän tämä ''lahjaksi'' tarkoittaa? Keksitkö näitä itse? Todisteita pöytään! En yleensä sekaannu näin mutta tätä paasausta on kuultu jo...

Peliä odotan innolla ja ostan sen varmasti.
 
Nyt oikeasti. Mitähän tämä ''lahjaksi'' tarkoittaa? Keksitkö näitä itse? Todisteita pöytään! En yleensä sekaannu näin mutta tätä paasausta on kuultu jo...

Peliä odotan innolla ja ostan sen varmasti.

Yleensä jotakin jos saadaan lahjaksi niin se joka lahjan antaa niin omistaa jo tuotteen. MUTTA jos lahja olikin Starlordille eikä @MariusFin niin se on voinut mutkistaa asioita.
 
Nyt oikeasti. Mitähän tämä ''lahjaksi'' tarkoittaa? Keksitkö näitä itse? Todisteita pöytään! En yleensä sekaannu näin mutta tätä paasausta on kuultu jo...
Tässä valitettavasti vääristellään asioita todella karkeasti. Eräs tuttuni oli myymässä ylimääräiseksi jäänyttä* XSX:äänsä, ja vinkkasin asiasta @MariusFin:lle. Hän sitten kyseisen konsolin osti omilla rahoillaan ihan normaaliin hintaan. Että sellainen ”lahja”.

* Oli saanut konsolin jo toisaalta, joten Verkkokaupasta ennakkotilattua ei enää itse tarvinnut.
 
En tiedä mistä keksit näitä juttuja. Minulla XSX, jonka sain Päämodelta "lahjaksi". PS5-konsoli tulossa Konsolinetistä ja siinä niin ikään Returnal, jonka senkin sain Päämodelta lahjaksi. Että sellaista.

Idea on rakentaa oma pelikirjasto PS5 varaan ja tämä 1 niistä suurpeleistä. Pulse 3D Headset löytyy jo ja on toiminut hyvin XSX kanssa. Haaveilen että tässä pelissä olisi suomi tekstit, dialogit ja valikot. Olisi mukava nähdä nämä vihu hirviö-robo-dino pahikset suomen kielisillä nimillä, koska persoonallisia.


Kiipijä​

Hurja, nopea ja ketterä Kiipijä käyttää kynsiään ja häntäänsä romun tonkimisessa. Se tarrautuu helposti seiniin ja omaa useita etäkykyjä, jotka lamauttavat vastustajat.
Nyt alkaa oma wtf-tutka käydä jo punaisella. Mikä näissä viesteissä on se punainen lanka?
 
Tässä valitettavasti vääristellään asioita todella karkeasti. Eräs tuttuni oli myymässä ylimääräiseksi jäänyttä XSX:äänsä, ja vinkkasin asiasta @MariusFin:lle. Hän sitten kyseisen konsolin osti omilla rahoillaan ihan normaaliin hintaan. Että sellainen ”lahja”.

Eikö tähän hommaan kannattaisi aivan oikeasti jo raja vetästä, mennään jo kauas ohi aiheiden mutta kaveri kulkee täälläkin foorumilla eri nimimerkeillä ja välillä ne joko poistetaan joko hänen tai muun toimesta ja hän tulee toisella jatkamaan samaa hommaa toisella nimimerkillä?
 
Eikö tähän hommaan kannattaisi aivan oikeasti jo raja vetästä, mennään jo kauas ohi aiheiden mutta kaveri kulkee täälläkin foorumilla eri nimimerkeillä ja välillä ne joko poistetaan joko hänen tai muun toimesta ja hän tulee toisella jatkamaan samaa hommaa toisella nimimerkillä?
Olen antanut armon käydä oikeudesta liian pitkään, ja pysyvä porttikielto on enemmän kuin lähellä, ellei käytösmalli foorumilla muutu.
 
ja mitäköhän minä tein tuossa väärin? osa käyttäjistä raivoaa siitä että kirjoitan negatiivisesti pelistä, pitää ilmeisesti kirjoittaa positiivisesti. kun kysyttiin niin vastasin ja siksi kirjoitin: "lahja" ... ihme touhua taas...
 
ja mitäköhän minä tein tuossa väärin? osa käyttäjistä raivoaa siitä että kirjoitan negatiivisesti pelistä, pitää ilmeisesti kirjoittaa positiivisesti. kun kysyttiin niin vastasin ja siksi kirjoitin: "lahja" ... ihme touhua taas...

Näistä viesteistä on vaikea muodostaa loogista kokonaisuutta. Yhdessä viestissä peli on osa mahtavaa trilogiaa, otetaan tatuointeja ja toisessa ollaan huolissaan siitä että pelissä on liikaa toimintaa. Kritiikkiä saa ja pitää antaa, mutta joku luettavuus on hyvä pitää mukana. Osasta sinun pointeistasi olen jopa samaa mieltä, mutta kokonaiskuva mistään aiheesta jää kyllä melko sekavaksi.
 
No kokonaiskuva on tämä:

PS5 konsolia ei näy -> kovat paineet, konsolihan voi tulla vasta jouluna

peli -> ei ole aikaisemmin tuttu, olen katsonut hyvin vähän videokuvaa tarkoituksella

kotisivut -> olen tutkinut tarkasti

Suomi tekstit -> erittäin hyvä asia joka helpottaa

Performance moodi -> suttuinen kuva


OK? mutta yleisesti valtava arvostus näin luovaa maailmaa kohtaan ja ehdottomasti olisi day1 jos vain olisi mahdollista. nyt täytyy mennä. jatketaan oikeassa ketjussa. päämode ihan turhan ankara taas kerran.
 
Pistetääs tänne kuulin vasta tänään cohhcarnagelta, että monen suosima Fextralife käyttää aika kyseenalaisia keinoja twichissä, eli Viewbottaa ja sen takia sillä on aina niin paljon viewsejä pelissä kun pelissä. Olen kyllä välillä ihmetellyt sitä kun chat ja itse twich kanava vaikuttaa aika kuolleelta kun siellä vieraillut. Että miten voi olla noin kovia lukemia mutta nyt se selvisi kiitos Cohh:n, mutta tämä ei kulma ole twichin säännöissä kieletty joten sen takia fextralife channelia ei bannata, vaikka monet twich streaamajat on kovasti tätä vastaan.

tässä siis syy sille, Eli joka kerta kun luet heidän guidejaan/wikiään ja muuta, saa Fextra twichiin uuden viewsin.

Their stream is an embed on wiki page that's size of a post mark. Everyone visiting any game wiki pages autoplay that and push their viewcount higher leading them to be the top stream on pretty much any game they want to be.
 
Siinäpä meillä on mahtava vänkääjä. Olet selvästikin omassa päässäsi tehnyt ihmeellisiä päätelmiä, joita pidät totena. Olet väärässä.

Pidä tuo jatkossakin!

Paskanjauhanta siirretty oikeaan ketjuun oma-aloitteisesti.

Jos viestiketjussa ei mielestäsi synny sellaista vaikutelmaa, että viestit on tarkoitettu nimenomaan tietyn kirjoittajan viestiin vastauksena, niin ollaan sitten väärässä. Pahoittelut, täälläkään kun ei oikein pysty muiden ajatuksia lukemaan. Ehkä teillä muilla sellainen erehtymätön taito sitten on.
 
Paskanjauhanta siirretty oikeaan ketjuun oma-aloitteisesti.
Hienoa oma-aloitteisuutta. Viitannet omiin viesteihisi?

Jos viestiketjussa ei mielestäsi synny sellaista vaikutelmaa, että viestit on tarkoitettu nimenomaan tietyn kirjoittajan viestiin vastauksena, niin ollaan sitten väärässä. Pahoittelut, täälläkään kun ei oikein pysty muiden ajatuksia lukemaan. Ehkä teillä muilla sellainen erehtymätön taito sitten on.
Jos viittaisin johonkin tiettyyn käyttäjään, lainaisin hänen viestiään kyseiseen tarkoitukseen. Yksinkertaista.

Eikä kannata heittäytyä marttyyriksi. Ihminen on erehtyväinen.
 
Hienoa oma-aloitteisuutta. Viitannet omiin viesteihisi?


Jos viittaisin johonkin tiettyyn käyttäjään, lainaisin hänen viestiään kyseiseen tarkoitukseen. Yksinkertaista.

Eikä kannata heittäytyä marttyyriksi. Ihminen on erehtyväinen.

Viittasin ihan kaikkiin piispahattuisiin yleisesti, kehenkään kohdentamatta. Marttyyrihommat keksit ilmeisesti siellä omassa päässäsi? Minähän sanoisin, jos haluaisin sellaiseksi?
 
Viittasin ihan kaikkiin piispahattuisiin yleisesti, kehenkään kohdentamatta. Marttyyrihommat keksit ilmeisesti siellä omassa päässäsi? Minähän sanoisin, jos haluaisin sellaiseksi?
Sovitaan sitten vaikka niin. Ollaan sitten väärissä oletuksissamme tasoissa.
 
Koska vain Kärkkäinen kuin vihervassarit, koska vain.

Kärkkäinen voisi vaikka johtaa tätä maata mielummin kuin tän hetkinen posse. Olen aika varma että sujuisi paljon paremmin kuin Marinin sekoilu porukalta. Onneksi ihmisten silmät alkanut avautua monistakin asioista, alkaa näkemään jo noista mielenosoituksistakin että täällä kytee jo aivan muu kuin pelkkä nettiraivo.

Tää maa on niin pilalla tosta saatanan hyysäys kulttuurista ja siitä että Suomen pitää aina olla muka jonain esikuvana muualle. Eli antaa rahat pois. Ne varmaan nauraa et kuinka helvetin tyhmää porukkaa täällä on. Täällä olisi ihmisten taloudellinen tilanne ja mielenterveys paljon paremmassa kunnossa ellei täältä olisi aikojen saatossa lähetetty miljardeja vaikka mihin ja hyysätty täällä kaiken maailman jengiä.
Kaikkien hinta nousee muutenkin mut sit pitäisi vielä nostaa entisestään menoja EU:n takia esim.jakeluvelvoite mutta tällä kertaa sekään ei riittäisi hallitukselle vaan pitäisi sekin vielä tuplata. Tää koko saatanan maa pitäisi pysäyttää autoilijoiden puolesta ja kysyä kannattiko? Onkin hauskaa kun lapset ei pääse enää harrastuksiin ja muualle kun aina kurjistetaan vaikka rahaa kaiken maailman huuhaa toihuihin sitä näyttää riittävän.

Huomenna menen Stadikalle niihin Olympia juhliin. Mietin että ottaisin muksun mukaan mutta avovaimoni ei pitänyt sitä hyvänä ideana.
Aika kaukaa haettua mutta nykyään ei ikinä tiedä.
Olihan se Polisiikin äsken pitkään valmiudessa, jokainen varmaan tietää miksi.

En jaksa enempää tästä selittää koska ihmisten mielikuvia ja mielipiteitä on vaikea muuttaa, näistä on kyllä väitelty kymmeniä tai satoja kertaa ilman mitään hyötyä. Sen kyllä huomannut että kun huutelijoille pistänyt tarpeeksi faktaa pöytään niin saatanan hiljaista tulee ja poistutaan vähin äänin.

Enkä kyllä haluaisi muuttaa tätäkin paikkaa politiikan taistelutantereeksi.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä olisi ihmisten taloudellinen tilanne ja mielenterveys paljon paremmassa kunnossa ellei täältä olisi aikojen saatossa lähetetty miljardeja vaikka mihin ja hyysätty täällä kaiken maailman jengiä.
Minäpä väitän että ne miljardit ei olisi menneet silti varsinkaan mielenterveystyöhön. Rahaa sinne olisi laittaa ihan milloin vain ja se maksaisi itsensä takaisin vähentyvinä ongelmina (myös taloudellisesti) mutta tätä ei tehdä koska se ei "tuota" tai jotain.

Selitätkö miten ihmisten taloudellinen tilanne olisi parempi jos valtio ei olisi "lähettänyt miljardeja" "vaikka mihin"? Tuleeko ne rahat siis meille jos niitä ei lähetetä "vaikka mihin"? Voit samalla kertoa mikä se "vaikka mihin" on kun kerrot että mitä kautta ne rahat siirtyy meille. Otan ne massit ilolla vastaan :)

Onkin hauskaa kun lapset ei pääse enää harrastuksiin ja muualle kun aina kurjistetaan vaikka rahaa kaiken maailman huuhaa toihuihin sitä näyttää riittävän.
Miksei pääse? Onko ainoat harrastukset niitä, joihin tarvitsee auton? Kaupungissa on ainakin tarjolla lähelläkin asioita enkä puhu edes pääkaupunkiseudusta. Myös lapsuuteni pikkukylällä oli lapsille toimintaa. Mutta niin, ilmeisesti tämä tarkoittaa vain jotain tiettyjä seuroja ja muita valikoituja harrastuksia eikä perinteiset hommat kelpaa. Väitän että joka pikkukylältäkin löytyy tekemistä lapsille ja kyse on paljolti siitä että pitää olla jokin asia X eikä muut kelpaa.

Lisäksi se on korona, joka tässä eniten haittaa. Itse toteutan työkseni tapahtumia lapsille ja turhauttaa kun niitä täytyy perua, siirrellä ja muuttaa koronan vuoksi.

Mutta tästähän varmaan alkaa sitten seuraava vääntö siitä että "korona plaa plaa plaa" ja linkit Youtube-videoihin ja oikeisiin lähteisiin.

Lisäksi mitä rahaan tulee niin lasten tapahtumiin sitä saa hyvinkin tasaisesti. Kyse on enemmän siitä että onko halua tehdä ja toteuttaa. Se kun ei pääsääntöisesti ole tuottavaa toimintaa.

Olihan se Polisiikin äsken pitkään valmiudessa, jokainen varmaan tietää miksi.
Ai oli? Missä? Miksi? Minä en tiedä mihin viitataan enkä tiedä myöskään syytä. Minkä paikkakunnan poliisi?

En jaksa enempää tästä selittää koska ihmisten mielikuvia ja mielipiteitä on vaikea muuttaa, näistä on kyllä väitelty kymmeniä tai satoja kertaa ilman mitään hyötyä. Sen kyllä huomannut että kun huutelijoille pistänyt tarpeeksi faktaa pöytään niin saatanan hiljaista tulee ja poistutaan vähin äänin.
Mielipiteitä ja mielikuvia voi muuttaa kun esittää todisteita väitteilleen. Jokainen järkevä ihminen on valmis tarkastelemaan näkemystään asioista uusien todisteiden valossa mutta se vaatii sen että ne todisteet on vakavasti otettavia. Ilmeisen moni myös vaatii että "todisteet" täytyy olla tietystä lähteestä vaikka esim. joku Youtube-video kelpaa mutta se on eri asia sitten se.

Oletko koskaan ajatellut että se hiljaisuus on enemmänkin merkki siitä että ei jaksa vääntää loputtomiin. Usein jätän kirjoittamatta ollenkaan jos koen että kyseessä on ns. "menetetty tapaus". Ei minullakaan, joka kirjoittelee tasaiseen tahtiin järkyttäviä tekstiseiniä, ole kiinnostusta kirjoittaa yhtään riviä jos koen että siitä ei ole mitään hyötyä minulle, vastaanottajalle tai muille lukijoille. Samalla kuitenkin myönnän että ajoittain tulee ajauduttua vääntöihin, joista ei todellakaan ole hyötyä kenellekään, en vain sitä tiedä kun niihin alan.

Enkä kyllä haluaisi muuttaa tätäkin paikkaa politiikan taistelutantereeksi.
Ja kuitenkin kaikesta huolimatta kirjoittelit tänne tällaisen vihjailevan "en jaksa avata enempää"-tekstin.
 
Viimeksi muokattu:
En puhu pelkästään mielenterveystyöstä.

Jos jollakin menee työ tai muuten paljon velkaa meinaatko ettei haittaa tai liity mielenterveyteen? Jos jollakin ei riitä rahat enää mihinkään kiitos vihreän unelman niin onko oikein?

Kyllä mä väittäisin että jos ei lähetettäisi niin paljon enemmän muualle ja käytettäisi esimerksi päästöttömämpään valtioon niin olisi esimerksi paremmat terveyspalvelut tai pienempi veroprosentti.

Koko ajan nousee terveysalan maksut ja omavastuut sen kuin pienenee. Sotet yms?
Meinaatko että niitä tehdään muuten vain?
Jostaihan se raha otetaan, tai on pois.
Ennen oli lähellä terveysasemat, neuvolat, hammaslääkärit / lääkärit. Ei ole enään! Nykyään kuulut isoon kaupunkiin vaikka asut keskellä metsää! Lähet lääkäriinkin sinne keskelle metsään.
Lääkkeiden omavastuut pienenee ja osalla lähtee pois. Kaikkea tollasta pientä kivaa.

Olet oikeassa, hyvin moniin harrastuksiin pääsee julkisilla kun näkee aikaa ja vaivaa. Tällä hetkellä se ei ainakaan onnistu.

Hyvin monet ei huomaa / ymmärrä monia asioita ennen kuin se koskettaa itseään.

Sitä paitsi kuka haluaa aina olla lähi puistoissa tai paikoissa? Mä en näe siinä mitään epänormaalia tai snobia että välillä pääsee autolla johonkin kaupoille tai vaikka Viikkiin tai Kaitalammelle retkelle?!

Sehän ei edes muille kuulu mut meinaatko että kaikkien pitäisi jaksaa töiden tai koulujen jälkeen:
*Pukea muksu
*Kävellä asemalle tai bussi pysäkille
*Olla puistossa tai missä vaan ties kuinka kauan
*Pukea uudelleen muksu jos sisällä
*Kävellä asemalle tai bussi pysäkille
*Kävellä sieltä kotiin.

Kilometrimaksut / (muu nimi) varmasti tulossa.
Nehän on verrannut ja selitellyt sitä että kun ulkomaillakin. Joudutko itse olemaan usein ruuhkassa? Olen niin paljon ajanut töissä että tiedän että HKI keskusta ja lähikehät saattaa olla hieman ruuhkaisia toimisto aikaan lähtevillä, se ei ole oikeasti paljon tai niin paljon että siitäkin "lystistä" pitäisi verottaa.

Eiköhän tämäkin ole siitä syystä että monet menee sähköllä tai hybrillä, jostainhan ne rahat on otettava?

Kerrotko vielä miksi tämä kaikki pitäisi jaksaa tehdä, aina? Aiheutetaanko niin paljon saasteita täällä? Aivan naurettavaa hommaa.

Koska siihenhän tämä on menossa. Ei monilla ole enää varaa maksaa näitä autoilun kuluja sekä bensoja. Kuinka monella on varaa ostaa sähköauto tai hybridi? Kuinka monen kannattaa käydä töissä jos kulut ovat niin isot? Näihin kaikkiin hallitus pystyisi vaikuttamaan halutessaan. Esimerkiksi kilometrikorvauksen nostaminen ei vaikuta minuun laisinkaan.

Tähän litäsäkseni, käytän välillä julkisia kun ilmatteeksi vielä pääsee rattailla. Esimerkiksi yksi päivä kun kävin muksun kanssa Heurekassa. Sekä Oodissa vai mikäs se kirjasto olikaan. Oli muuten hieno paikka ja viihdyttiinkin monta tuntia 4v tyttären kanssa. Juuri oltiin Turussa Caribiassa kylpylässä, meinasitko et lähdettäisiin sinne julkisilla?

Mitä tulee poliisin varautumiseen. Olisin luullut että voi itse ottaa selvää mutta selvennetään, mitäköhän muuta kuin näitä terroristi juttuja?

Ihan oli kaikkien Suomen isojen kaupunkien poliisit, täytyykö itse kaivaa linkkejä vai näetkö itse vaivaa? Jos haluat vinkkejä:
Pariisi yms? doesn't ring a bell?
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä mä väittäisin että jos ei lähetettäisi niin paljon enemmän muualle ja käytettäisi esimerksi päästöttömämpään valtioon niin olisi esimerksi paremmat terveyspalvelut tai pienempi veroprosentti.

Tätähän tapahtuu suoraan ja välillisesti. Kehitysapurahoja maksetaan ulkomaille miljardin luokkaa vuodessa samaan aikaan kun kunnianhimoiset päästötavoitteet ajavat yrityksiä vähemmän kunnianhimoisiin maihin. Ei siinä, molemmat toki tärkeitä asioita ja näin, mutta ei tunnu kovin kestävältä ajattelulta hyvinvointiyhteiskunnan osalta. Arvokysymyksiähän nämä tietysti ovat, että mihin se tietty määrä rahaa laitetaan ja mistä se otetaan pois. Kaikkea kun ei voi saada.

Päästöttömyydestä tulikin mieleen muuan Twitter-kommentti, jossa eräs kehui ajaneensa jo vuosikymmeniä saasteettomalla vaihtoehdolla ympäri vuoden ja tästä syystä olisi ihan ok nostaa bensan hintaa lisääkin. Heti tietysti tuli mieleen, että olikohan ne pyörätietkin ajettu polkupyörä + lumiaura-yhdistelmällä talvisin? Siinä kommentissa jotenkin kiteytyi perinteinen kupla-ajattelu, jossa ei tarvitse tarkastella asioita oman nenän ja samanmielisen ystäväpiirin ulkopuolelta. :D

Koska siihenhän tämä on menossa. Ei monilla ole enää varaa maksaa näitä autoilun kuluja sekä bensoja. Kuinka monella on varaa ostaa sähköauto tai hybridi? Kuinka monen kannattaa käydä töissä jos kulut ovat niin isot? Näihin kaikkiin hallitus pystyisi vaikuttamaan halutessaan. Esimerkiksi kilometrikorvauksen nostaminen ei vaikuta minuun laisinkaan.

Bensan hinta kirpaisee näillä seuduilla, joissa välimatkat ovat pitkiä ja joukkoliikenteen aikataulut hyvin puutteelliset. Lisäksi palkat ovat pieniä. Sähköautoon ei ole varaa, eikä myöskään latauspistokkeita ole täällä myöskään kovin suurta määrää. Korkean sähkön- ja varsinkin sähkönsiirtohinnan vuoksi kotona lataaminen ei myöskään tule kyseeseen. Isommissa kaupungeissa mikään näistä ei tietysti ole niin suuri ongelma, mikä tietysti heijastelee pääkaupunkiseutupainotteisessa päätöksenteossa.

Itse en haluaisi edes omistaa autoa lainkaan, olipa se sitten polttomoottori-, sähkö- tai vaikka polkuauto. Täällä se vain yksinkertaisesti on pakko.

Mitä tulee poliisin varautumiseen. Olisin luullut että voi itse ottaa selvää mutta selvennetään, mitäköhän muuta kuin näitä terroristi juttuja?

Ihan oli kaikkien Suomen isojen kaupunkien poliisit, täytyykö itse kaivaa linkkejä vai näetkö itse vaivaa? Jos haluat vinkkejä:
Pariisi yms? doesn't ring a bell?

Tästähän uutisoitiin laajalti Ilta-Paskoja myöten. Suomen Poliisi oli valmiustilassa, jopa toimistotyöläiset kantoivat aseita ja suojavarusteita ja panssariautot vahtivat poliisilaitoksia. Virallista selitystä en ole ainakaan minä nähnyt siitä, miksi näin oli. Tämä luonnollisesti synnytti valtavan määrän teorioita Voldemortin osallisuudesta alkaen. Mielenkiintoisesti tuo valmiustila sijoittui kuitenkin samaan aikaan kun pääkaupungiseudun jengiläisiä alettiin vihdoin laittamaan kuriin.
 
Minäpä väitän että ne miljardit ei olisi menneet silti varsinkaan mielenterveystyöhön. Rahaa sinne olisi laittaa ihan milloin vain ja se maksaisi itsensä takaisin vähentyvinä ongelmina (myös taloudellisesti) mutta tätä ei tehdä koska se ei "tuota" tai jotain.

Selitätkö miten ihmisten taloudellinen tilanne olisi parempi jos valtio ei olisi "lähettänyt miljardeja" "vaikka mihin"? Tuleeko ne rahat siis meille jos niitä ei lähetetä "vaikka mihin"? Voit samalla kertoa mikä se "vaikka mihin" on kun kerrot että mitä kautta ne rahat siirtyy meille. Otan ne massit ilolla vastaan :)


Miksei pääse? Onko ainoat harrastukset niitä, joihin tarvitsee auton? Kaupungissa on ainakin tarjolla lähelläkin asioita enkä puhu edes pääkaupunkiseudusta. Myös lapsuuteni pikkukylällä oli lapsille toimintaa. Mutta niin, ilmeisesti tämä tarkoittaa vain jotain tiettyjä seuroja ja muita valikoituja harrastuksia eikä perinteiset hommat kelpaa. Väitän että joka pikkukylältäkin löytyy tekemistä lapsille ja kyse on paljolti siitä että pitää olla jokin asia X eikä muut kelpaa.

Lisäksi se on korona, joka tässä eniten haittaa. Itse toteutan työkseni tapahtumia lapsille ja turhauttaa kun niitä täytyy perua, siirrellä ja muuttaa koronan vuoksi.

Mutta tästähän varmaan alkaa sitten seuraava vääntö siitä että "korona plaa plaa plaa" ja linkit Youtube-videoihin ja oikeisiin lähteisiin.

Lisäksi mitä rahaan tulee niin lasten tapahtumiin sitä saa hyvinkin tasaisesti. Kyse on enemmän siitä että onko halua tehdä ja toteuttaa. Se kun ei pääsääntöisesti ole tuottavaa toimintaa.


Ai oli? Missä? Miksi? Minä en tiedä mihin viitataan enkä tiedä myöskään syytä. Minkä paikkakunnan poliisi?


Mielipiteitä ja mielikuvia voi muuttaa kun esittää todisteita väitteilleen. Jokainen järkevä ihminen on valmis tarkastelemaan näkemystään asioista uusien todisteiden valossa mutta se vaatii sen että ne todisteet on vakavasti otettavia. Ilmeisen moni myös vaatii että "todisteet" täytyy olla tietystä lähteestä vaikka esim. joku Youtube-video kelpaa mutta se on eri asia sitten se.

Oletko koskaan ajatellut että se hiljaisuus on enemmänkin merkki siitä että ei jaksa vääntää loputtomiin. Usein jätän kirjoittamatta ollenkaan jos koen että kyseessä on ns. "menetetty tapaus". Ei minullakaan, joka kirjoittelee tasaiseen tahtiin järkyttäviä tekstiseiniä, ole kiinnostusta kirjoittaa yhtään riviä jos koen että siitä ei ole mitään hyötyä minulle, vastaanottajalle tai muille lukijoille. Samalla kuitenkin myönnän että ajoittain tulee ajauduttua vääntöihin, joista ei todellakaan ole hyötyä kenellekään, en vain sitä tiedä kun niihin alan.


Ja kuitenkin kaikesta huolimatta kirjoittelit tänne tällaisen vihjailevan "en jaksa avata enempää"-tekstin.
Ei millään pahalla, mutta tässä viestissä on kyllä vahva naiiviuden ja vasemmistolaisen unelman leima. Ymmärrän toki, että maailmantalous on aika abstrakti järjestelmä. Mutta kyllä ne avustukset ja lainat mitä valtio lähettää myös ulkomaille, itseasiassa rasittavat nimenomaan veronmaksajien kukkaroa. Suomi elää koko ajan velalla ja mitä enemmän me lainataan rahaa muualle, sitä enemmän meillä on velkaa. Ja mitä enemmän ja nopeammin me velkaannumme, niin sitä enemmän se velkaraha maksaa meille. Ja se tarkoittaa sitä, että sitä enemmän valtion pitää joko leikata palveluita tai verottaa, että valtion talous pysyy edes niiden kasvavien velkasummien kanssa jossain balanssissa.

Viestistäsi saa sen vaikutelman, että sitä rahaa vain on ja tulee ja sitä olisi vaikka kaikkeen, mutta päättäjät ovat niin ilkeitä, että eivät vaan kiusallaan sitä kaikille anna. Tämä on vaarallisen typerää viestintää ja ajatusmaailma ylipäätään.

Suomella on paha tapa pitää itseään jotenkin poikkeuksellisen merkityksellisenä valtiona maailmassa. Ja kuvittelemme, että pystymme olemaan vaikka missä jonkinlainen positiivinen kuva. Todellisuudessa olemme mitättömän pieni syrjäkylä aivan kaikkien maailman keskustojen periferiassa. Hyvin harva maailmassa on edes kuullut meistä ja vielä harvempaa kiinnostaa koko Suomi. Ja se on täysin ymmärrettävää. Ei minuakaan kiinnosta Andorra. Typerää on se, että näissä mahtikuvitelmissa teemme itsestämme jonkin esimerkin, vaikka tiheään asutulle valtiolle. "Tehdään niinkuin niiden pitäisi tehdä, niin sitten ne varmasti ymmärtävät, että näin pitäisi tehdä". Tosiasiassa homma ei toimi täällä ollenkaan näin ja ratkaisut vaan heikentävät meidän taloutta ja kilpailukykyä ja sitä myöten olemme vain ja ainoastaan huono esimerkki siitä mitä valtiolle tapahtuu, jos tehdään tällaisia ratkaisuja. Mitä tämä mystiikka koskee? Esimerkiksi aiemmissa viesteissä mainittua autoilua tai energian verotusta.

Suomi on yksi maailman harvaanasutuimmista maista. Täällä on pitkät välimatkat ja järkyttävät olosuhteet. Tämä paikka ei todellakaan ole mikään sähköautojen unelma esimerkkipaikka. Ei täällä autoilla huvikseen. Täällä on pakko kulkea pitkiä matkoja töihin ja töiden ja tarvikkeiden ihmisten luokse. Kellä täällä on intoa ja aikaa huvikseen ajella ympäriinsä? Kaikki autoiluun liittyvä mahdottoman suureksi kasvanut verotus heikentää vain merkittävästi työssä käynnin kannattavuutta ja markkinoita sekä yritystoimintaa, koska iso osa kuluttavasta porukasta makselee polttoaine, auto sekä ajoneuvoveroja käsiin räjähtäneiden huoltokulujen ja älyttömien arvonalenemien lisäksi. Tämän haittaverotuksen tulisi kannustaa hankkimaan vähäpäästöisempiä autoja. Aika jääräpäistä, että samaan aikaan kun noita veroja koko ajan nostellaan, ajetaan Suomessa vuosi vuoden jälkeen vanhemmalla autokannalla, joka hakee vertaistaan vain EU:n ulkopuolelta. Tai sähköverolla tsempataan kuluttamaan vähemmän sähköä? Ei minun sähkölaskussa näy mitenkään vaikka pitäisi valoja päällä ympäri vuorokauden enkä ikinä sammuttaisi pelikonetta. Pesukoneiden käyttökin on elämän tilanteen tilanteen vuoksi vähentynyt 1/4:aan. Ei näy sähkölaskussa. Sähkölaskussa näkyy vain lämmityskulut. Huvikseniko lämmitän? En.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom