Horizon Zero Dawn

Nisupulla

Jäsen / [FL]
#1



Nimi: Horizon: Zero Dawn
Genre: Open World Action RPG
Julkaisupäivä: 1.3.2017 (EU)
Alusta: PlayStation 4
Kehittäjä: Guerrilla Games
Julkaisija: Sony Computer Entertainment
Erityistä: Suomenkielinen tekstitys

Teema: Post-Post apokalyptinen aikakausi, tuhansia vuosia modernin maailman lopun jälkeen. Koneet ovat ottaneet vallan.

 
Viimeksi muokattu:

Nisupulla

Jäsen / [FL]
#2
Vastaus: Horizon: Zero Dawn

Tekijöitä haastatellaan. Sieltä paljastuu mm. päähenkilön ikä ja nimi.








 
Viimeksi muokattu:

HideoMiyamoto

Well-Known Member
#3
Vastaus: Horizon: Zero Dawn

Tämä oli kyllä yksi suurimmista yllätyksistä messuilla ja mielenkiinnolla seurataan mitä guerrillan pojat saavat aikaan. Nuo Bullshot kuvat eivät varmasti edusta pelin todellista graafista tasoa. :D
 

jryi

Vastaava päätoimittaja, teknoniilo
Ylläpitäjä
#4
Vastaus: Horizon: Zero Dawn

Nuo Bullshot kuvat eivät varmasti edusta pelin todellista graafista tasoa. :D
Aika saman laatuisilta näyttävät kuin mitä nähtiin jo Killzonessa. Ja se gameplay-pätkä oli myös ihan vakuuttavaa jälkeä. Guerrilla teki jo PS3:lla parhaan näköisen pelin (Killzone 2), joten en yhtään ihmettelisi, jos pystyisivät toistamaan temppunsa tässäkin sukupolvessa.

Lähtökohta ei kovasti sykähdytä. Mutta eipä se pelistä nauttimista hidasta, jos lopullinen paketti toimii.
 

Aphex

Active Member
#5
Vastaus: Horizon: Zero Dawn

Mielestäni e3:n paras uusi peli. Komeat grafiikat Shadow Fallin moottorilla ja kiinnostava premissi. Olen aina nauttinut Killzoneista, mutta oli jo korkea aika nähdä mihin muuhun hollannin pojat pystyvät.
 
#6
Vastaus: Horizon: Zero Dawn

Näyttääpäs hyvältä tämä ja kiinnostavalta myös, mielenkiintoisen näköistä tuo koneiden kaato. Graafisesti vaikuttaa myös lupaavalta, saa nähdä vain kummoisen openworld mapin saavat tähän tehtyä että riittääkö siinä vaihtelua.
 

Jogi

Well-Known Member
#7
Vastaus: Horizon: Zero Dawn

Tekniikka kunnossa mutta koko loogisuus heitti niin volttia että kiinostus nolla... siis wtf, robo eläimiä ja dinoja...luulin kyllä pelinbhienoilla alkupuitteilla ihan jotain muuta järkevää..vaikka alieneita tai mutantteja tai perinteisiä roboalieneita...mutta dinoroboja ääägh...
 

Azerach

Active Member
#8
Vastaus: Horizon: Zero Dawn

Ehdottomasti mielenkiintoisin peli mitä E3:ssa oli näytillä.

Tuo traileri ja pelikuva vakuutti jo mutta mitä tästä on tihkunut lisätietoa niin ei voi olla innostumatta lisää.

Käsikirjoitusta väsäämään on hommattu Fallout New Vegasin käsikirjoittaja, questien suunnitteluun on haettu apua Witcherin tekijöiltä. Hyvä että ovat nöyrästi myöntäneet että omat vahvuudet on koodipuolella ja graffoissa.
 
#9
Vastaus: Horizon: Zero Dawn

Tekniikka kunnossa mutta koko loogisuus heitti niin volttia että kiinostus nolla... siis wtf, robo eläimiä ja dinoja...luulin kyllä pelinbhienoilla alkupuitteilla ihan jotain muuta järkevää..vaikka alieneita tai mutantteja tai perinteisiä roboalieneita...mutta dinoroboja ääägh...
Niin tai vaikka niinkin omintakeisesti zombeja!

Juuri robodinot täällä herättävät suurimman kiinnostuksen, freesillä premissillä mennään jo pitkälle.
 

Huttu

Well-Known Member
#10
Vastaus: Horizon: Zero Dawn

Tekniikka kunnossa mutta koko loogisuus heitti niin volttia että kiinostus nolla... siis wtf, robo eläimiä ja dinoja...luulin kyllä pelinbhienoilla alkupuitteilla ihan jotain muuta järkevää..vaikka alieneita tai mutantteja tai perinteisiä roboalieneita...mutta dinoroboja ääägh...
Kieltämättä kiinnostaa tietää miten nuo dinorobot on saanut alkunsa, onko kyseessä ollut joku Skynetin tyylinen mastermind joka on suunnitellut dinorobot työjuhdiksi koska syystä tai toisesta se olisi työtehokkain ratkaisu, ja sitten ne ovat alkaneet kapinoimaan saavuttaessaan itsenäisen älyn yms.

Tuli vähän Turok fiiliksiä tuosta, mikä on omasta mielestä hyvä :)

Ja vieläpä kun on avoin maailma, rpg, tehtäviä, tutkimista yms, niin kyllä kelpaa :)
 

Lebe80

Active Member
#11
Vastaus: Horizon: Zero Dawn

Tekniikka kunnossa mutta koko loogisuus heitti niin volttia että kiinostus nolla... siis wtf, robo eläimiä ja dinoja...luulin kyllä pelinbhienoilla alkupuitteilla ihan jotain muuta järkevää..vaikka alieneita tai mutantteja tai perinteisiä roboalieneita...mutta dinoroboja ääägh...
Toihan on ihan hauska idea. Teknologia irtaantunut ihmisen käsistä ja ruvennut autonomiseksi. Samalla ihmisten teknologiataito on hävinnyt (todennäköisesti siksi, ettei "mother-brain" pysty jäljittämään) ja he taistelevat nyt ilman teknologiaa (kivillä ja kepillä). Musta toi on äärimmäisen onnistunut idea.
 

Jogi

Well-Known Member
#12
Vastaus: Horizon: Zero Dawn

Toihan on ihan hauska idea. Teknologia irtaantunut ihmisen käsistä ja ruvennut autonomiseksi. Samalla ihmisten teknologiataito on hävinnyt (todennäköisesti siksi, ettei "mother-brain" pysty jäljittämään) ja he taistelevat nyt ilman teknologiaa (kivillä ja kepillä). Musta toi on äärimmäisen onnistunut idea.
No oliskin edes jotain logiikkaa...en vaan näe miksi mitkään robot mihinkään tarkoitukseen olisivat eläimen näköisiä, varsinkaan dinojen.. ei mikään selviämis pointti kuten energiatehokkuus tai aiempi hyötykäyttö sovi tuohon...ja jos joku robojen evoluutio olisi iskenyt niin suunta varmasti toinen kuin tuo esitetty. Mitä ne tekee siellä aukealla tai missä ikinä ovatkaan...ottaa aurinkoa, syö ruohoa, syö toisiaan?

Mulle tuo ei eroa siitä että siellä olisi joulupukkeja tai yksisarvisia poneja tupla sateenkaari hännillä..
 

SkyPolaris

Moderator
Ylläpitäjä
#13
Vastaus: Horizon: Zero Dawn

Toihan on ihan hauska idea. Teknologia irtaantunut ihmisen käsistä ja ruvennut autonomiseksi. Samalla ihmisten teknologiataito on hävinnyt (todennäköisesti siksi, ettei "mother-brain" pysty jäljittämään) ja he taistelevat nyt ilman teknologiaa (kivillä ja kepillä). Musta toi on äärimmäisen onnistunut idea.
Olisikohan peli ottanut vaikutteita teknologisen singulariteetti hypoteesista?

Tuolta voi lukaista: https://en.wikipedia.org/wiki/Technological_singularity
 

Lebe80

Active Member
#14
Vastaus: Horizon: Zero Dawn

No oliskin edes jotain logiikkaa...en vaan näe miksi mitkään robot mihinkään tarkoitukseen olisivat eläimen näköisiä, varsinkaan dinojen.. ei mikään selviämis pointti kuten energiatehokkuus tai aiempi hyötykäyttö sovi tuohon...ja jos joku robojen evoluutio olisi iskenyt niin suunta varmasti toinen kuin tuo esitetty. Mitä ne tekee siellä aukealla tai missä ikinä ovatkaan...ottaa aurinkoa, syö ruohoa, syö toisiaan?

Mulle tuo ei eroa siitä että siellä olisi joulupukkeja tai yksisarvisia poneja tupla sateenkaari hännillä..
Ehkä sun kannattaa pysytellä kirjoissa.

edit:
Ei kaiken tarvitse aina olla realistista. Tää on valittu graafinen suunta ja se on hyvä. Jos peli olisi piirrostyylillä tehty emme arvatenkaan kävisi tätä keskustelua.
 
#15
Vastaus: Horizon: Zero Dawn

Kyllähän tämä pirun hyvältä idealta vaikuttaa robodinoja ym. muuta. Eniten arveluttaa että saavat avoimesta maailmasta mielenkiintoisen ja vaihtelevan. Pelissä taisi olla ikäsuosituksena 7+ tuokin hyväpuoli näin perheellisenä. Toivottavasti tulisi alkupuoliskolla 2016 kunhan ei samoihin aikoihin UC4 kanssa, mutta taitaa olla julkaripäivä hankintoja tämä.
 
#16
Vastaus: Horizon: Zero Dawn

Tämä peli yllätti, ja nousi itselläni odotuslistan kärkipäähän. Tuhansia vuosia tulevaisuudessa, ihmiskunta joutunut polvistumaan tekoälyn edessä, paluu ns. kivikauteen koneiden hallitsemassa maailmassa. Aivan mahtavat puitteet! Odottanutkin jotain tällaista.
 

Fabre#4

Well-Known Member
#18
Vastaus: Horizon: Zero Dawn

Nyt vasta ehdin ajatuksella ja huolella perehtyä tuohon materiaaliin ja voi pojat, että Guerilla on luonut mielenkiintoisen konseptin ja jo nyt gameplay näyttää siltä, että take my money already! Tulee muistot mieleen Tomb Raider Rebootista, kun katsoo tuota hiippailua, jousta ja maastoa. Joo, ehkä olisin itsekin ottanut mieluummin tarinan siitä "oikeasta kivikaudesta" kuin robottimonstereista, mutta kyllähän tuo tausta luo mahdollisuuksia niin lukemattomalle määrälle kaikkea, että ei sovi kyllä valittaa. Rohkeasti uutta ja erilaista...

Lisäksi kun tosiaan on jo kerrottu, että RPG ja open world, niin OMG-olo on jo käsillä. Naishahmo vielä pääosassa sen tyypillisen geneerisen kolmekymppisen miehen sijaan on erittäin hyvä ratkaisu. Kaikki, mitä tuo RPG + open world tuo mukanaan on upeaa, mahdollisuuksia vaikka mihin täysin uuden nimikkeen kautta. Ehkä tässä on meillä seuraava suuri PS-yksinoikeussarja! Taustalla jo 4+ vuotta kehitystä ja ideointia kuvaa kyllä sitä, että tämä on alku jonkun uuden ja suuremman...

Normaalin ihmisen kokoinen ketterähkö soturi kohtuullisen rajoitetulla aseistuksella, taistelut vaativat selkeästi juonikkuutta ja älyäkin jonkin verran. Daavid vs Goljat-asettelu...Olenko ainoa, jolle tuli vähintään pienimuotoisia Shadow of the Colossus-viboja tuosta?
 

Aphex

Active Member
#19
Vastaus: Horizon: Zero Dawn

Normaalin ihmisen kokoinen ketterähkö soturi kohtuullisen rajoitetulla aseistuksella, taistelut vaativat selkeästi juonikkuutta ja älyäkin jonkin verran. Daavid vs Goljat-asettelu...Olenko ainoa, jolle tuli vähintään pienimuotoisia Shadow of the Colossus-viboja tuosta?
Toivottavasti näin on, ettei mennä missään vaiheessa rajattomaan viattomien robottieläinten lahtaamiseen. Less is more.

edit: Nisu saisi neogafista lainattua hyvän bannerin aloitusviestiin, ellet halua tehdä omaa ;)

 

OK

Well-Known Member
#20
Vastaus: Horizon: Zero Dawn

Ehkä tässä on meillä seuraava suuri PS-yksinoikeussarja! Taustalla jo 4+ vuotta kehitystä ja ideointia kuvaa kyllä sitä, että tämä on alku jonkun uuden ja suuremman...
Odotukset kuitenkin kannattaa pitää jossain määrin maltillisena. NeoGAFissa oli keskustelua, että peliä on työstetty tosiaan vuodesta 2011 asti, mutta valtaosan ajasta vain ~20 hengen luurankotiimillä. KS:SF julkaisun alla luku oli vielä pienempi.

Mutta suurella mielenkiinnolla täälläkin odotellaan Horizonia. Guerrilla Games teki täyskäännöksen tylsältä ja helposti unohdettavasta Killzone sarjasta, aidosti uniikkiin pelisarjaan. Hyvä näin! Obsidian ja Witcher väen palkkaaminen luo uskoa ettei tällä kertaa pelaajana tarvitse hävetä luvattoman surkeaa dialogia ja juonta.
 
Ylös Bottom