Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hotline Miami 2: Wrong Number

hynde

Active Member
Nimi: Hotline Miami 2: Wrong Number
Kehittäjä: Dennaton Games
Julkaisija: Devolver Digital
Julkaisupäivä: 11.3.2015 (EU)
Alusta: PS3, PS4, PS Vita, PC, Mac, Linux
Genre: Ylhäältäpäin kuvattu 2D-toimintapeli
Moninpeli: -
Kotisivu: http://www.devolverdigital.com/games/view/hotline-miami-2-wrong-number

Muuta:
- Jatko-osa vuonna 2012 julkaistulle Hotline Miamille
- Pelin taustalta löytyy ruotsalaiskaksikko Jonathan Söderström & Dennis Wedin
- Kontroversiaalinen kohtaus skipattavissa asetuksista
- Pelille on tulossa kenttäeditori jossain vaiheessa
- Soundtrack ostettavissa Steamistä

latest


[video=youtube;svZeQoEWwR4]https://www.youtube.com/watch?v=svZeQoEWwR4[/video]

[video=youtube;Qb0BI6huwzY]https://www.youtube.com/watch?v=Qb0BI6huwzY[/video]
 
Vastaus: Hotline Miami 2: Wrong Number

Pari ekaa actia pelattu. Maistuu varsin hyvältä, vaikka vasta alussa ollaan.
Monet vannovat että hotline miami on parasta hiirellä ja näppäimistöllä PC:llä ja osa diggaa pelata ohjaimella. Itse tykkään kaikista eniten pelata tätä Vitalla, kosketusnäytön avulla pystyy helposti lukiutumaan vihollisiin sekä katsomaan karttaa. Ja tämä tulee sellaiselta henkilöltä joka yleensä vihaa kaikkia pelejä joissa pitää käyttää kosketusnäyttö kontrolleja.
 
Vastaus: Hotline Miami 2: Wrong Number

Pari ekaa actia pelattu. Maistuu varsin hyvältä, vaikka vasta alussa ollaan.
Monet vannovat että hotline miami on parasta hiirellä ja näppäimistöllä PC:llä ja osa diggaa pelata ohjaimella. Itse tykkään kaikista eniten pelata tätä Vitalla, kosketusnäytön avulla pystyy helposti lukiutumaan vihollisiin sekä katsomaan karttaa. Ja tämä tulee sellaiselta henkilöltä joka yleensä vihaa kaikkia pelejä joissa pitää käyttää kosketusnäyttö kontrolleja.
Itsekkin tykittelen tätä Vitalla. Kolmos actissä mennään ja tarkemmin sanottuna 11. kohtaus. Tuntuu kyllä paljon vaikeammalta ja soljuvuus ei ole enää samalla tasolla kuin ensimmäisessä pelissä. Lisäksi tuntuu, että kokoajan pitää kyttäillä nurkkien takana ja houkutella viholliset macheten tielle. Lisäksi vihut lähtevät välillä epäloogisesti perään, mikä ei tunnu oikein reilulta. Muutama kenttä on sopivan kompakti flow-tilan saavuttamiseen, mutta muuten kentissä tuntuu olevan paljon avaria tiloja ja pitkiä käytäviä, missä vihut yllättävät ns. ruudun ulkopuolelta. Juoni tuntuu olevan vielä sopivan hämärä ja kiinnostava, vaikka aikahypyt ja laaja henkilökaarti hieman vaikkeuttaa sen seuraamista. Tähän mennessä Hotline Miami 2 tuntuu pieneltä pettymykseltä, mihin lohdutusta tuo kuitenkin hapokas soundtrack ja visuaalinen toteutus. Karttaeditori tuo varmaan kaltaiselleni pelaajalla sopivia kenttiä.

btw. Onko maskeja vain neljä?
 
Vastaus: Hotline Miami 2: Wrong Number

Kahdeskymmenesjotain kenttä menossa ja kyllä tämä maistuu. Vaikeampi on ja vähän enemmän vastustajat pääsevät yllättämään, mutta mä pidän ihan oikeasti siitä miten tämän kenttäsuunnittelu pakottaa ihan superhaastaviin runeihin ja uudenlaisiin lähestymistapoihin. Kun saa hommat sujumaan (tai sitten suunnitelman kaatuessa pelastautuu heittämällä aseen takaa juoksevaa vastustajaa päin, polkasee tältä pään sisään, ottaa aseen ja ampuu muut hyökkääjät) on fiilis niin lähellä superhyvää ja nopeaa toimintaelokuvaa kuin missään pelissä IKINÄ :cool:
Tarina on sopivan hämärä, sopivasti kaikkea pientä uutta ja soundtrack jälleen kunnon tykitystä. En ole ainakaan vielä pettynyt, mitä nyt tajunta ei ole räjähtänyt samalla tapaa kuin ykkösosan kanssa aikanaan.
 
Vastaus: Hotline Miami 2: Wrong Number

Katsos vaan, tämäkin on saatu vihdoin pihalle. Ennemmin tahi myöhemmin suorastaan pakkohankinta. Ykkösen tunnelma oli jotain aivan poikkeuksellista, ja jos Wrong Number tavoittaa edes osan siitä tarkoituksellisesta nuhjuisuudesta ja happoisuudesta, ollaan voiton puolella.

Hotline Miamia joko vihaa tai rakastaa, sarjaa ei kuitenkaan kannata dumata kokeilematta. Gameplay-matsku ei kerro koko totuutta, sillä omissa kätösissä peli on varsin koukuttava ja verisen pinnan alta paljastuu kivenkova ja perinteinen score attack -peli. Alussa toki kuolemia tulee jatkuvalla syötöllä, tai no, tulee niitä koko ajan muutenkin, mutta taitojen kehittyessä löytyy keinot tyhjentää koko taso yhdellä katkeamattomalla combolla. Se onkin ainoa keino kairata kunnon pisteitä kasaan, jos ylipäänsä on niistä kiinnostunut.

Ja se musiikki... Niin hyvää, ettei sanotuksi saa.
 
Vastaus: Hotline Miami 2: Wrong Number

Johan oli puurtamista tämän kanssa, mutta läpi meni. Päällimmäisenä tunteena on edelleen pettymys kuten aiemmassa viestissäkin tuli todettua.

Plussat:
- Soundtrack
- Visuaalinen toteutus
- Pelimekaniikka

Miinukset:
- Kenttäsuunnittelu, jonka takia homma menee useimmiten kyttäilyksi ja kameran kanssa säätämiseen
- Bugit (mm. pari kertaa kameran jämähtäminen sivuun, vihut+oviaukot)
- Juonikuviot asteen pari liian sekavia

Wrong Number jakaa varmasti pelaajakuntaa kahteen leiriin, joista toinen tykkää isommista kentistä ja samalla kasvaneesta vaikeustasosta, ja toinen ei vaan millään löydä siitä samaa flow-tilaa mikä oli ensimmäisen Hotline Miamin suola. Itse kuulun jälkimmäiseen.
 
Vastaus: Hotline Miami 2: Wrong Number

Nyt uskaltauduin itsekin lukemaan tästä pelistä, kun eilen pelasin tämän läpi. Onnistuin välttelemään kaikkia spoilereita, enkä edes Storesta katsonut screenshotteja tai lukenut kuvausta. Ostin vaan.

Alkoi jo tuntua, että tämä peli se ei lopu koskaan. Niin kentät kuin tarinakin vaan jatkui ja jatkui. Juuri kun luulee että yksi osa tarinaa on paketissa, hypätään toiseen aikaan ja hahmoon. Ja sitten se yhtäkkiä loppuikin. Pari kenttää oli sellaista ihmisrääkkäystä että piti kiukun voimalla painaa eteenpäin ja hokea itselleen, että jos quittaan, joudun pelaamaan koko kentän taas alusta. Oli vaan pakko nähdä, miten juoni etenee. Ilman tarinaa olisin jättänyt jo homman pari kertaa kesken. Niin saatanallisia kenttiä siellä joukossa on. Eräässä loppupuolen kentässä meni melkein kolme tuntia.

Sitten voikin huvittaa itseään katsomalla Youtubesta, miten joku juoksee samat kentät hujauksessa läpi ja kerää sellaisen kombon, että pistelaskuri pyörii kauemmin kuin kentän selvittämiseen meni.

Kaikkia salaisuuksia ja trophyja en löytänyt, mutta ne ehtii myöhemminkin. Nyt on pyöritelty juonta omassa päässä ja luettu muiden tulkintoja. Ja viimeinen kenttä oli vaan niin hienosti tehty.

Vaikka joistakin kentistä jurnutan, silti lähitaistelu tuntui reilummalta kuin ykkösessä. Tässä riitti, että piti rytmin, ja pitkänkin letkan päälle ryntääviä ukkoja pystyi niputtamaan. Ykkösessä henki oli hellässä aina, jos ei päässyt yllättämään vihollisia. Tai sitten ykkösessä olin vielä niin käsi.

Kenttäsuunnittelun maneerit alkoivat loppupuolella jo näkyä. Oli jo ihme, jos jossain käytävässä ei ollut juuri näkökentän ulkopuolella mies odottamassa pyssyn kanssa. Sinne saattoi sokkona pamauttaa haulikolla ja ruudun välähdettyä sai mielessään lällätellä tekijöille, että enpäs mennyt vanhanaikaiseen.

Taitaa olla vielä tarjouksessa Playstation Storessa. Suosittelen, jos juoni kiinnostaa. Aivan yhtä kivaa ei ollut kuin ykköstä pelatessa, mutta kyllä senkin kanssa tuli kaikki mahdolliset kirosanat lueteltua.

Edit: Unohtui sanoa, että PS3:lla pelasin läpi. Pelailin vuorotellen kolmosella ja Vitalla, mutta pelin loppupuolella oli pakko kurkistella joka suuntaan ja se tuntui helpommalta Dualshockilla. Kuvan vierittäminen onnistui kosketusnäytölläkin, mutta jos samalla piti lukittautua viholliseen, minulta loppuivat sormet kesken. Esimerkiksi Dead Silent -trophya yritin saada Vitalla turhaan. Kolmosella se tipahti kerrasta.
 
Ylös Bottom