Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hyper Scape - Futuristista Free To Play BR-mähinää

Gimble

Well-Known Member
Julkaisupäivä: 11.8.2020
Kehittäjä: Ubisoft Montreal
Julkaisija: Ubisoft
Moottori: Anvil
Lajityyppi: PvP Battle Royal, 100 pelaajaa.
Alusta: PC, Xbox One, PS4
Kotisivu: https://www.ubisoft.com/en-gb/game/hyper-scape



En oikein tiedä mitä tästä eläimestä pitäisi ajatella, taitaa olla taas sitä settiä että parempi koittaa omin pikku kätösin ja vedellä johtopäätöksiä vasta sen jälkeen. Noh, pelihän on ilmainen joten mikäs siinä. Lähtökohtaisesti ei kuitenkaan heilauttele viisareita mitenkään älyttömästi, saa nähdä.

Mites, onko joku PC-Betoja pelaillut. Jos on, miltä maistui? Ensi tiistaina sitten konsolillakin pääsee koittamaan.
 
Ainakin Xbox One versio nyt ladattavissa konsolilta. (~7.5 G) Oletan, että myös PS4 versio löytyy. Tässähän sitten vissiin oli peräti crossplay? Sitä tosin en ole jaksanut selvittää voiko seka-squadin kutsua koolle mähiseen. Noh, se selviää aika pian!
 
No ihan pikaset savut kerkesin ottamaan. Ei tuo nyt ainakaan ihan sysipaska ole. Battle Royal & Arena shooter hybridi. Kannattaa kokeilla, ei maksa mitn!
 
Vauhtia riittää! Enemmän kuin missään BR ikinä.
Ao. videossa referoi hyvin mikä homma. Olen laittanut pelin jo useampaan kertaan tulille "ottaakseni äkkiä yhden" ihan hyvä merkki se.

Siihen ei myöskään kulu paljon aikaa kun ottaa matsin, eli siinä mielessä hyvä välipalana arjen kiireissä. Kyllä tätä kuitenkin varmaan jaksaisi pidemmänkin aikaa vääntää, ettei siinä....

Peli pyörii loistavasti jopa perusboksilla ja on sen lisäksi on ihan kivan näköinen kattella. Kontrollit tosi hyvät näppiin, joskin piti ensin säätää asetuksia ennen kuin tuntui sopivalta. Voi olla, että tämä menee jatkoon sittenkin...

Eikö kukaan muu foorumilainen todella ole edes koittanut, kun ketju on tätä monologia? :rolleyes:

 
Kontrollit tosi hyvät näppiin, joskin piti ensin säätää asetuksia ennen kuin tuntui sopivalta. Voi olla, että tämä menee jatkoon sittenkin...

Eikö kukaan muu foorumilainen todella ole edes koittanut, kun ketju on tätä monologia? :rolleyes:

Pitihän sitä ilmaista koettaa.

Vauhtia tosiaankin on. Vielä kun saisi vapaasti muokattavat näppäimet. Nyt on käytössä no click -ohjaushärdelli ja sekin tuntuu vähän kompromissilta. Aseiden vaihtaminen on tuolla asetuksella hidasta ja melee kaipaisi omaa nappiaan. Hyvä flow katkeaa kun pitää kaivaa alkaa ikkunoita pamputtamaan.

Tällä hetkellä paras kokeilemani battle royale. Sanoin samaa Apexistakin, vaan se on jäi aika pian ja nykyään katselen vain videoita, joissa Pathfinderilla loikitaan ilmojen halki. Lopultakin battle royale, jossa alkuvaiheessakin on enemmän pelaamista kuin odottamista, mikä on minulla tappanut innon muita battle royaleja kohtaan.

Ensin odotellaan että pääsee lobbyyn. Sekoilua lobbyssa ja odotellaan itse matsin alkua. Sitten odotetaan, että bussi tai lentsikka tai mikä lie seilaa hitaasti halki kartan. Tässä ei sentään se laskeutumisvaihe kestä ikuisuuksia. Vaikka kuolee koko ajan, tuntuu että tässä pääsee äkkiä takaisin pelaamaan ja opettelemaan.

Miten olet säätänyt kontrolleja? Minusta ne tuntuivat vähän kummalta, vähän samaan tapaan kuin Paladinsissa. Kriittisimmät valittavat dead zonesta tai stick accelerationista, mutta itse en osaa sanoa. Battlebornissa, Overwatchissa ja Titanfallissa olen säätänyt vain senssejä, enkä mihinkään dead zoneihin koske. Kai tuohon tuntumaan tottuu, mutta tässä vaiheessa tähtääminen tuntuu vielä jatkuvalta hakemiselta ja sekä itse, että vihut ampua sohottelee ohi oikealta ja vasemmalta.

Kyllähän tämä tuo uutta varsinkin liikkumisen osalta. Saa hyppiä ja loikkia ja futuristinen Pariisi on hieno kartta.
 
.....Ensin odotellaan että pääsee lobbyyn. Sekoilua lobbyssa ja odotellaan itse matsin alkua. Sitten odotetaan, että bussi tai lentsikka tai mikä lie seilaa hitaasti halki kartan. Tässä ei sentään se laskeutumisvaihe kestä ikuisuuksia. Vaikka kuolee koko ajan, tuntuu että tässä pääsee äkkiä takaisin pelaamaan ja opettelemaan.

Siis just tämä, kyllähän tässäkin jonkin aikaa hutkitaan menemään siinä aulassa mutta sitten kun peli alkaa niin se alkaa aika heti. Ja myöskin toiminta, tykkään tuosta.

Miten olet säätänyt kontrolleja? Minusta ne tuntuivat vähän kummalta, vähän samaan tapaan kuin Paladinsissa. Kriittisimmät valittavat dead zonesta tai stick accelerationista, mutta itse en osaa sanoa. Battlebornissa, Overwatchissa ja Titanfallissa olen säätänyt vain senssejä, enkä mihinkään dead zoneihin koske. Kai tuohon tuntumaan tottuu, mutta tässä vaiheessa tähtääminen tuntuu vielä jatkuvalta hakemiselta ja sekä itse, että vihut ampua sohottelee ohi oikealta ja vasemmalta.

Kyllähän tämä tuo uutta varsinkin liikkumisen osalta. Saa hyppiä ja loikkia ja futuristinen Pariisi on hieno kartta.

Senssiä hyvin paljon pienemmälle, sääsin deadzonet minimiin tosin eipä tämän pelin kohdalla taida olla merkitystä. Aim acceleration kyllä pitäisi saada pois päältä, mutta sitä vaihtoehtoa en valikoissa vielä huomannut. Oletan, että tulossa on. Mutta ei siinä, kontrollit on nyt jo hyvät ja siellä on ilo pomppia mememään.

Mitä tulee ampumistuntumaan, vaikuttaa että suuresta liimatähtäimestä huolimatta on merkittävää oppimiskäyrää tähtäyksessä ja ampumisessa. Se on hyvä merkki, pidän siitä että videopeliä pitää vähän reenailla ja siinä tulee pikkuhiljaa paremmaksi. Kaikki ei ole tässä heti 1. pelissä "mestareita" kuten vaikka Warzonessa aikalailla kyllä on mitä tulee ampumiseen. Siinä on liian helppoa tappaa, tässä täytyy "vähän jumpata" tapon eteen ja time to kill on sen verta iso että tuurilla vain harvoin saa tapon jos joku muu on pehmentänyt valmiiksi. Muussa tapauksessa pitää kyllä keskittyä ja yrittää joka solulla.

Alan tykkäämään pelistä pikkuhiljaa, tätä vaan niinku pelataan...vähemmän jahkaillaan ja nysvätään jotain pelaamisen ulkopuolista toimintaa. Jos kuolo korjaa se ei satu sieluun lähellekään niin paljon kuin muissa BR-peleissä. Ei muuta kuin painaa "find another match" ja taas mennään eikä meinata!
 
Hauska video jossa kaveri koittaa ekaa kertaa ja ei ole aivan kartalla kaikista jutuista :D

 
Tykkään kyllä, mutta jotenkin vähän liian nopeatempoinen omaan makuun. Kannataisiko tässä aluksi vaan juosta ja lootata mahdollisimman paljon tavaraa, eli olisiko fiksua pysyä kokoajan liikkkeessä?
 
Huomenna mielenkiintoinen uusi " Faction War" pelimuoto, 24 hengen tiimit! Täytyy kyllä käydä koittaas.

 
Faction War on ihan metkaa menoa. Tässä on hieno systeemi muutenkin, että kuolleenakaan peli ei ole vielä ohi, vaan haamuna voi pingailla vihollisia samalla kun kärkkyy sopivaa paikkaa, missä odotella tiimikaveria heräämään. Faction Warissa homma ei ole vielä ohi, vaikka koko squad olisi teilattu.

Vielä ei ole löytynyt selviä suosikkiaseita, mutta plasmakivääri (olikos se Comodo nimeltään) ja kranaatinheitin ovat osoittautuneet toimiviksi. Hackeistakin otan vaan, mitä löytyy ja päivittelen niitä ja pyrin kokeilemaan kaikkia.
 
Haaveilen edelleen siitä, että joku kehittäjä uskaltaisi hypätä pois CoDin pakkosyöttämästä L1 tähtää, R1 ampuu (L2 ja R2 vaihdetaan aina accessibility-asetuksista, jos peli ei anna ampua noilla) mekaniikasta ja tekisi pokerilla puhtaasti "lonkka-ampumis"räiskinnän. Pikkasen olisi tällainenkin peli vielä parempi lonkkaräimintänä.
 
Haaveilen edelleen siitä, että joku kehittäjä uskaltaisi hypätä pois CoDin pakkosyöttämästä L1 tähtää, R1 ampuu (L2 ja R2 vaihdetaan aina accessibility-asetuksista, jos peli ei anna ampua noilla) mekaniikasta ja tekisi pokerilla puhtaasti "lonkka-ampumis"räiskinnän. Pikkasen olisi tällainenkin peli vielä parempi lonkkaräimintänä.

Tulossa on, aikaisemmin kuin luuletkaan. ;) Ja mikä parasta ei maksa pesoakaan.

 
Ylös Bottom