Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Iältään varttuneemmat eli yli 30-vuotiaat pelaajat

Itse täs painelen 42v vai onkoha jo 43? en muista ku en oo laskenut enää vuosiin, tuntuu että sitä pelaa näin "vanhana" äijänä nykyään vaa enemmän ku mitä joskus teininä ja pari kymppisenä. Silloin sitä oli KALJAA JA TYTÖT! nyt ku ne on tavallaa hoidettu alta pois nii ei huvita kalja, ja se yks tyttö nyt on riittänyt toistaseks. Innostus ei näytä laantuvan, päinvaistoin! Toki tulee niitä plääh vaiheita mut se ny o normaalia, mut sit ku sielt heti joku seuraava mega julkasu lähenee nii sitä on ku 12 vuotias täynnä intoa.
 
No niin, nyt löytyi se oikea paikka k-30 eli mature ketjussa. :D Täältä voipi sitten löytää sitä "vanhaa" kunnon peliseuraa.
 
Tuohon ketjun nimeen voisi kyllä jonkin ikärajan laittaa. ;) Joskus taisin kuulua johonkin konsolipapat-kerhoonkin. :D
Mäkin joinasin sinne pappaosastolle, kun 30 oli tullu mittariin. Se sivustohan vaihto nimensä sittemmin Old Gamers Societyksi, joka sekin on nykyään nimenosalta historiaa ja nykyään VanhatPelaajat nimellä.
 
Itse täs painelen 42v vai onkoha jo 43? en muista ku en oo laskenut enää vuosiin, tuntuu että sitä pelaa näin "vanhana" äijänä nykyään vaa enemmän ku mitä joskus teininä ja pari kymppisenä. Silloin sitä oli KALJAA JA TYTÖT! nyt ku ne on tavallaa hoidettu alta pois nii ei huvita kalja, ja se yks tyttö nyt on riittänyt toistaseks. Innostus ei näytä laantuvan, päinvaistoin! Toki tulee niitä plääh vaiheita mut se ny o normaalia, mut sit ku sielt heti joku seuraava mega julkasu lähenee nii sitä on ku 12 vuotias täynnä intoa.
Mulla just nyt tommonen "plääh" vaihe, kun kaikki kiinnostavat lykkäänty ens vuoteen ja backlogiin ei kiinnosta edes koskea, kun potuttaa :D

Boksia tullut parin viime viikon aikana käynnisteltyä vaan sen takia, että tsekannut Alpha testaajien päivitysten sisältöä jos olis tullut jotakin kivaa testailtavaa.
 
Syntymätodistuksen mukaan ikää on 32, fyysisen puolen ikä jossain 60+ kun selkä paskana henkinen ikä jotain 12+ :D Olen elämässäni tehnyt 13 vuotta sitten puoli vuotta koulujen jälkeen oikeita palkkatöitä kunnes meni tehdastyössä selkä ja se oli siinä.
 
No niin kaikki Papat ja Mummot nyt kaapista..... eikun kiikkustuolista pois ja tänne ketjuun kirjoittelemaan ja muistelemaan kuinka kaikki oli ennen aina paremmin. :p
Syntymätodistuksen mukaan ikää on 32, fyysisen puolen ikä jossain 60+ kun selkä paskana, henkinen ikä jotain 12+ :D
Tärkeintähän onkin tuo henkinen puoli.:D Muuten ei sitä fyysistä kestäiskään.Itsellä ei onneksi vielä mikään paikka prakaa, mutta eiköhän sekin aika joskus vielä koita.
 
No niin kaikki Papat ja Mummot nyt kaapista..... eikun kiikkustuolista pois ja tänne ketjuun kirjoittelemaan ja muistelemaan kuinka kaikki oli ennen aina paremmin. :p
Kyllä ei ollut ennen kaikki paremmin. Penskana minä en saanut kuin Sega Master System 2 - konsolin ja siihen kerran vuoteen väärän peli -> isä osti aina mega driven pelejä. Ei tullut nintendoja taikka playstation 1:stä vaikka meidän perhe olikin niin onnekkaassa tilanteessa, että näiden osto ei olisi ollut rahasta kiinni. 386 tietokoneen sain joskus sata vuotta sen julkaisun jälkeen ja mmx - koneeseen sain laittaa teininä ”kaikki omat rahani”.

Silloin jo päätin, että tästä kurjuudesta kun selviän ja minulla on omat rahat niin ostan tasan jokaisen lelun minkä haluan. Se fiilis, kun kannoin playstation 2 konsolin ulos kaupasta rahoilla jotka sain kun moponi möin, ei unohdu minulta koskaan. Olin kingi. Kellään, ei kellään ollut playstation 2:sta, mutta minulla oli ja kannan sitä playstationin sinisessä kassissa! En tosin pelannut kuin demoja ensimmäiset kuukaudet, koska ei ollut rahaa peleihin.

Noh, nyt on onneksi työelämää sen verran takana ettei tarvi myydä sisäelimiä jos jotain haluan ja aika hyvin olen toteuttanut tuota pikkupoikana tekemää päätöstäni ”ostan kaikki pelivehkeet mitkä haluan”.
 
Kyllä ennen oli kaikki paremmin ainakin fyysisen jaksavuuden kannalta. Alkuvuodesta kun tuli 40 täyteen niin tuntu että koko kroppa alkaa lahoomaan, piti sitten ottaa uudet elämäntavat niin nyt alkaa pikkuhiljaa olemaan jo paremmassa kunnossa kun ennen tätä romahdusta. En tiedä kokiko sitä koko tän maailman tilanteen niin stressaavana että sitä vaan niinku lopetti toimimisen.

Vähän liikuntaa, terveellisempää syömistä ja oikee lääkitys niin johan pärjää. Varsinkin se lääkitys auttaa. :D
 
Itse taasen aloitin pelaamisen atari 2600:lla. Siitä siiryin "hetkeksi" tietokoneiden (c-64 ja Amiga 500) pariin, kunnes konsolit taas veivät mukanaan. Kaikki nuo löytyvät vieläkin toimivina kotoa. Mistään kun tälläinen hamsteri ei raaski luopua.
Vähän liikuntaa, terveellisempää syömistä ja oikee lääkitys niin johan pärjää. Varsinkin se lääkitys auttaa
Oman emännän mielestä ei taida ainakaan aina olla lääkitys täällä kohdillaan. :p
 
Viimeksi muokattu:
Kaikki täällä on ihan vanhoja ja haukkuvat toisiaan kilpaa teineiksi. Tällainen kypsä aikuinen vastaus tuli minulta tähän kysymykseen. Itse en näe iällä juuri mitään merkitystä, mutta olisin mielelläni 25 vuotta nuorempi, jos saisin valita. Nuoret ihmiset ovat yleensä vanhoja fiksumpia, paitsi itse olin ihan idiootti nuorena. Toisaalta nyt on lyhyempi aika eläkkeelle, kuin mitä on tästä siihen, kun pääsin lukiosta, mutta vaikeaa nähdä sitä voittona tai saavutuksena. Lapsikin tulee kohta täysi-ikäiseksi, niin pääsee eroon rasittavasta perhe-elämästä ja voi muka keskittyä enemmän kaikkeen hauskaan, kuten pelaamiseen. Muuta hauskaahan tässä iässä ei enää ole eikä bingo vielä kiinnosta. Todennäköisesti tulee vain tehtyä enemmän töitä, jos tulee lisää vapaa-aikaa joskus. Eläkkeellä tuskin edes jaksaa enää pelata mitään muuta kuin pasianssia, jos pysyy hengissä sinne asti. Varmaan täällä on kunnon konsolisota käynnissä vielä eläkeiässäkin. Jos konsoleita ei enää valmisteta tai on tullut dementia, tapellaan vaikka siitä, kumpi on parempi, Amiga vai Atari ST.
 
Kaikki täällä on ihan vanhoja ja haukkuvat toisiaan kilpaa teineiksi. Tällainen kypsä aikuinen vastaus tuli minulta tähän kysymykseen. Itse en näe iällä juuri mitään merkitystä, mutta olisin mielelläni 25 vuotta nuorempi, jos saisin valita. Nuoret ihmiset ovat yleensä vanhoja fiksumpia, paitsi itse olin ihan idiootti nuorena. Toisaalta nyt on lyhyempi aika eläkkeelle, kuin mitä on tästä siihen, kun pääsin lukiosta, mutta vaikeaa nähdä sitä voittona tai saavutuksena. Lapsikin tulee kohta täysi-ikäiseksi, niin pääsee eroon rasittavasta perhe-elämästä ja voi muka keskittyä enemmän kaikkeen hauskaan, kuten pelaamiseen. Muuta hauskaahan tässä iässä ei enää ole eikä bingo vielä kiinnosta. Todennäköisesti tulee vain tehtyä enemmän töitä, jos tulee lisää vapaa-aikaa joskus. Eläkkeellä tuskin edes jaksaa enää pelata mitään muuta kuin pasianssia, jos pysyy hengissä sinne asti. Varmaan täällä on kunnon konsolisota käynnissä vielä eläkeiässäkin. Jos konsoleita ei enää valmisteta tai on tullut dementia, tapellaan vaikka siitä, kumpi on parempi, Amiga vai Atari ST.
Jaahans, joko sitten aloitetaan. Amiga tietenkin. :D Ja kohta viestit siirtyvät Amiga vs. Atari ST-ketjuun. ;)
 
Oma pelailu alko Philips Videopac G7000, se tosin oli serkkujen kone, niin ei ihan järjettömiä tullut pelattua. Ensimäinen oma masiina oli C64, vuosi taisi olla -87-88. Jossain kohtaa sen jälkeen tuli NES. Sitten pelaaminen alkoi hiipumaan, kun enempi kiinosti mopot/autot ja vastakainen sukupuoli. Tätähän sitten kesti yli parikymppiseksi asti. Satunaisesti tuli tuona aikana pelailtua PS1 ja 2 silloin. Sitten alkoi kovasti PS3 polttelemaan, mutta hinta vähän tyrmäsi, sehän oli yli 700e. No sittenhän tuli kokeiltua läheisessä cittarissa X360 ja PGR3. Oli niin hienoa kuvaa ruudulla että huh hei! Pakkohan se oli saada kotiokin tuo huikea laitos. :D

PS3 tuli sitten hommattua myöhemmin käytettynä. Jossain kohtaa tuli tännekin rekattua ja sitten löydettyä parhaasen pyssyttely peliin porukkaa, se pelihän oli M.A.G. Hienoin porukka mitä on pelaamisen lomassa tullut vastaan. :) Siitä sitten voidaan pikakelata One/PS4 aikaan, niilläkin tuli pelattua kiitettäviä määriä. Mutta sitten tuli tehtyä se virhe, että noiden koneiden kaveriksi piti rakentaa pikku budjetin(olikohan 650e) pelailuun kelpaava PC, koska Armored Warfare ja Spintires oli vaan PC hihhuleiden hupia silloin. Niin tostahan se ongelma tuli, 3 alustaa ja niille tulevat kiinostavat pelit. Lompakko tuppasi aina itkemään E3 messujen ja stiimin alejen aikaan... :D

Niin jostain oli sitten pakko luopua ja valinta osui molempiin konsoleihin, ne sai lähteä ja PC jäi ja sillä mennään nykyään enään. Onhan tuo kone päivittynyt tässä about 5v aikana, ei tuola taida olla enään kun 3TB muuli asema jälellä vanhasta budjettikoneesta.

Tuossa on karkeesti 30 vuotta historiaa pelailun parista. Pelejä ei kyllä pysty luettelemaan kovin montaa, kun ei niitä vaan muista.
Pelailun lopetan tosiaan sitten kun se ei enään viihdytä, mitä ei varmaankaan tule ihan lähiaikoina tapahtumaan. Enään tosin ei tule innostuttua peleistä samanlailla kun pari kymppisenä vielä tuli. Mutta katotaan mitä kymmenen vuoden päästä kuuluu. Pitää muistaa päivittää tännekin, sillä edellytyksellä että foorumi on edelleen olemassa, itte on elossa ja maapallo ei ole kokonaan tuhoutunut.

P.S Muistakaa nyt sitten vanhat, ettei sitä joikkaria jaksa samallalailla vatkata kun pari kymppisenä ;)
 
No niin kaikki Papat ja Mummot nyt kaapista..... eikun kiikkustuolista pois ja tänne ketjuun kirjoittelemaan ja muistelemaan kuinka kaikki oli ennen aina paremmin. :p
En ole pappa enkä mummo (ei ole edes omia lapsia, vaikka periaattessa voisi olla jo teini-ikäisiä lapsenlapsiakin), mutta nykyään pelituolina on keinutuoli (kotikotoa perua), oikein hyvä sellaisena. Rattia varten tosin tarvii vaihtaa nojatuoli paikalle, keinutuoli kun ei oikein hyvin polkimien kanssa toimi, sattuneesta syystä.
P.S Muistakaa nyt sitten vanhat, ettei sitä joikkaria jaksa samallalailla vatkata kun pari kymppisenä ;)
Voipi olla että kestävyys ei enää riitä Daley Thompson Decathloniin 1500 metrille. 100m varmaan vielä menee!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä tuli 41 mittariin viime kuussa. Luulin että edustan sitä vanhempaa käyttäjäkuntaa mutta eihän se näin olekaan. Pelaamisen aloitin 8 bittisellä nintendolla. Pleikkarin kelkkaan hyppäsin ensimmäisen konsolin saavuttua ja siinä kelkassa olen pysynyt. Välillä käynyt mielessä ostaisitko Xboxin kaveriksi mutta ihan tyytyväinen olen tähän yhden konsolin omistukseen (tai itseasiassa kolmen PS3, PS4, PS5) koska eihän mulla riittäisi aika eikä rahat niihin kaikkiin peleihin. PC ei jostain syystä ole oikein ikinä kiinnostanut, en tiedä miksi.
 
34 vuotta. Pelaaminen alkoi 486:lla ja peleistä mieleen on jääneet Tristan Pinball, Xenon 2, Winter Challenge, The Blues Brothers, Home Alone ja Cisco Heat. Joitain vuosia myöhemmin pitikin saada PS1, koska C&C Red Alert ja pleikka oli uutta pc:tä edullisempi. PC on silloin tällöin vetänyt pitemmän korren moninpelien takia, mutta sekin on nyt jäänyt ja konsoleiden kanssa tulee viihdyttyä paremmin kuin hyvin.
 
Jaahans, joko sitten aloitetaan. Amiga tietenkin. :D Ja kohta viestit siirtyvät Amiga vs. Atari ST-ketjuun. ;)
MSX Sony Hit Bit (edistyksellisen levyaseman kanssa totta kai!) on paras! Tästä ei voi keskustella, koska tämä on objektiivinen ja absoluuttinen totuus! (toki saattaa olla, että dement… krhm aika hivenen kultaa tässä muistoja…)
 
En ole pappa enkä mummo (ei ole edes omia lapsia, vaikka periaattessa voisi olla jo teini-ikäisiä lapsenlapsiakin), mutta nykyään pelituolina on keinutuoli (kotikotoa perua), oikein hyvä sellaisena. Rattia varten tosin tarvii vaihtaa nojatuoli paikalle, keinutuoli kun ei oikein hyvin polkimien kanssa toimi, sattuneesta syystä.

Voipi olla että kestävyys ei enää riitä Daley Thompson Decathloniin 1500 metrille. 100m varmaan vielä menee!
Kyllähän tuossa oli pahin se Decathlonin 110m aitajuoksu, kun piti tattia vatkata ja samalla painella valillä sitä nuppiakin.....äääähhh, siis sitä ilotikun firebuttonia. No, itsellä se hoitui niinkin eksoottisen notkeasti, kun joikkari lattialle ja varpaalla vällillä vatkausten lomassa paineltiin sitä hyppynappia. o_O Nykyään tuosta tulisi varmaankin, jonkin vakava rannevamma. :)
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom