Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Iältään varttuneemmat eli yli 30-vuotiaat pelaajat

Täällä tuli 41 mittariin viime kuussa. Luulin että edustan sitä vanhempaa käyttäjäkuntaa mutta eihän se näin olekaan. Pelaamisen aloitin 8 bittisellä nintendolla. Pleikkarin kelkkaan hyppäsin ensimmäisen konsolin saavuttua ja siinä kelkassa olen pysynyt. Välillä käynyt mielessä ostaisitko Xboxin kaveriksi mutta ihan tyytyväinen olen tähän yhden konsolin omistukseen (tai itseasiassa kolmen PS3, PS4, PS5) koska eihän mulla riittäisi aika eikä rahat niihin kaikkiin peleihin. PC ei jostain syystä ole oikein ikinä kiinnostanut, en tiedä miksi.
Kannattaa kyllä koikeilla tätä voiman pimeääkin puolta tuon boksin muodossa. :) En usko, että tulet pettymään. Itse ainakin molempien konsolien omistajana voin hyvällä omallatunnolla tämän todeta.
Varttuneemmat ja 30v samassa lauseessa. Kyllä taas niin mieleni pahoitin. 36 mittarissa enkä todellakaan oo mikään varttunut!! :D
Modeeeeee...... muutetaan otsikko sitten, että yli 40v. , niin ommpu saa olla vielä muutaman vuoden vähemmän varttunut.:D
 
Viimeksi muokattu:
Kävin vähän lukemassa juttuja 2007 vuodelta ekoilta sivuilta ja ei kyllä paljon tuttuja nimiä näkynyt. Taisi olla meidän ylläpitoa ja muita tärkeitä henkilöitä mitä tunnisti ja näköjään osa niistä jo viittä vaille kuolemaa vanhoja. :D
 
Kävin vähän lukemassa juttuja 2007 vuodelta ekoilta sivuilta ja ei kyllä paljon tuttuja nimiä näkynyt. Taisi olla meidän ylläpitoa ja muita tärkeitä henkilöitä mitä tunnisti ja näköjään osa niistä jo viittä vaille kuolemaa vanhoja. :D
Ja kohta bannivasara heilahtaa. ;) :D Mukava huomata, kuinka moni varttunut ja vähemmänkin varttunut on tänne kirjoitellut.
 
Viimeksi muokattu:
Jos ”varttuneemman pelaajan” ikäraja on 30 vuotta, niin taitaa valtaosa foorumin aktiivisista keskustelijoista kuulua tähän kerhoon. Itsekin siis olisin varttuneeksi pejaaksi laskettavissa näin 34 vuoden ikäisenä. Sinänsä kyllähän tuo ”titteli” varmaan jollain tasolla osuu, sillä kuitenkin tullut pelattua (elämäntilanteesta riippuen enemmän tai vähemmän) noin 30 vuoden ajan homman alkaessa NES:istä lapsena.

Toisaalta välillä kyllä tuntuu, että onko sitä pelaaja ollenkaan, kun oma pelaaminen on aina keskittynyt yksinpeleihin tai korkeintaan saman ruudun co-oppeihin. Oon siis ihan pihalla aina kaikista multiplayer peleistä, joista taas valtaosa pelaajiksi itsensä laskevat ovat just kiinnostuneita. Lisäksi mun pelimakua vielä rajaa se, etten pysty pelaamaan kauhua tai liian väkivaltaisia pelejä. On siis tullut usein huomattua, ettei välttämättä ole paljoa yhteistä keskusteltavaa muiden livenä kohdattujen pelaajien kanssa.
 
Ikää kohta 37 ja kiinnostus pelaamiseen ei ainakaan ala laantua. Jossain kohtaa noin 20 vuotiaana myin kaikki pelikonsolit, kun siinä iässä ei oikein jaksanut kiinnostaa enää (mistähän lie johtuu). Mutta nyt intoa kyllä on ja aikaa ainakin tällä hetkellä, kun ei vielä lapsia ole. Mutta emäntä kylläkin, niin sekin sitä aikaa tältä tärkeimmältä asialta koskaan vie.

Pelaaminen alkoi siitä Playstation 1 aikoihin kunnolla. Muistan kun PS2 ilmestyi ja rahaa siihen ei ollut. Sitä ärsytyksen määrää kun katseli MGS2 videoita miltä se näytti.o_O

Harva kyllä tuttavapiirissä pelaamista harrastaa. Muutamat kaverit kyllä. Että mikään puheenaihe missään kekkereissä ole sen olen huomannut. Tai voihan siitä puhua jos tykkää kun porukka kattoo kun halpaa makkaraa.
 
Itselläni ikää hieman vajaat 41 vuotta. Laskeskelin juuri, että olen harrastanut pelaamista n. 83 % tähänastisesta eliniästäni.

NES-konsolista se aikoinaan vuonna 1988 alkoi. Nintendon ja Sonyn laitteilla olen pääasiassa pelaillut.

Eiköhän tässä hautaan saakka jatketa harrastamista.
 
Muistan kun PS2 ilmestyi ja rahaa siihen ei ollut. Sitä ärsytyksen määrää kun katseli MGS2 videoita miltä se näytti.o_O

Muistan itsekin katsoneeni pelilehden mukana tulleelta VHS-nauhalta(!) videomateriaalia MGS2:sta. On ehkä edelleen yksi suurimpia harppauksia pelien ulkoasun kehittymisessä mielestäni.
 
Muistan itsekin katsoneeni pelilehden mukana tulleelta VHS-nauhalta(!) videomateriaalia MGS2:sta. On ehkä edelleen yksi suurimpia harppauksia pelien ulkoasun kehittymisessä mielestäni.
Ne oli paksuja paketteja ne

Mutta siis, joo oli aikoinaan järkyttävän hyvännäköinen peli. Ja PS2 kaikki pelit sitä ei todellakaan olleet.
 
Viimeksi muokattu:
Ikää 33 vuotta ja pelaaminen aloitettu 90-luvun alusta isosiskon NES-konsolilla. Alussa olin Nintendon miehiä, jonka jälkeen ensimmäisen Playstationin myötä Sonyyn kallellaan. Aikuisena kun alkoi olemaan varaa rahoittaa itse pelaamistaan loppui konsolisotiminen, ja nykyään tv-tasolta löytyykin kaikkien valmistajien laitteet.

Rehellisesti sanottuna sitä täysin samaa paloa pelaamiseen ei enää ole, mitä se esimerkiksi oli vielä 10 vuotta sitten. Siksi onkin piristävää, että vielä nykyäänkin tulee Elden Ringin kaltaisia pelejä, jotka onnistuvat pitämään otteessaan useita tunteja putkeen. Nykyään pelaamisessa sitä panostaa mahdollisimman paljon laatuun, joten mikään vähänkään keskinkertainen peli ei enää uppoa.

Harrastuksena tämä tulee jatkumaan niin kauan vaan kun ohjain pysyy kädessä ja kiinnostavaa pelattavaa löytyy.
 
Itse nuoriso-osastoa tässä "vanhusten" klubissa. Ikää 32 ja pelit tosiaan alkaneet kiehtomaan heti sieltä 90-luvun alusta. Vieläkin mennään, vaikka välillä tullut kausia jolloin pelaaminen on jäänyt vähän vähemmälle muun elämän jalkoihin.

Täällä kanssa moninpelit jäänet jo hyvä aika sitten ja yksinpelejä pääsääntöisesti tulee pelailtua, niitäkin usein pari vuotta jälkijunassa :D
Toisaalta hyvä tilanne. Aina riittää pelattavaa, eikä tarvitse olla täpinöissään odotella jotain tulevia pelejä.

Toki silloin tällöin tulee joku peli, joka iskee kunnolla ja kiilaa sinne backlogin kärkeen.
 
Huh joulukuussa tulee 32 vuotta täyteen niin voi ottaa itsekkin osaa ketjuun! @Ippenator ikä tuli itselle puskista mutta se ei kyllä miestä pahenna!
:)
Itsekkään en Ippenatoria olisi oman ikäisekseni arvannut. Jos olisi pitänyt jotain arvata, niin ehkäpä 30-40 välillä. No, oma ikä tuskin oli kenellekkään salaisuus tuon nimimerkin takia ja mitäpä sitä turhaan ikäänsä salailemaankaan. Proud to be 50!
 
Olen hämmentynyt, että kaikki tietää oman ikänsä. Itseltä tuppaa aina se tarkka ikä unohtumaan :D

No yli 30 vuotta ollaan ainakin ja pelattu sieltä jostain vuodesta 1992. Ensimmäiset videopelit alkoi lelulla (TomyTronic 3D) ja siitä sitten perheen 386:lla sekä isoveljen Amiga 500:lla. Ensimmäinen täysin oma ostettu pelilaite oli vasta PS2, mutta Amiga ja PS1 onneksi tuli jo omaan käyttöön veljen kautta. Nintendon laitteet jäänyt jostain syystä aina välistä, ainoastaan GameBoy tuli joskus 2000-luvun alussa saatua niin pääsi Pokemonia, Tetristä ja Wario Landia pelaamaan.

818iJ8UhsLL.jpg

 
Mulla on ikää 39 vuotta. Ekat pelikokemukset on äitin kummipojan luota ehkä 87-88 vuosilta. Eka oma konsoli oli NES. Sen jälkeen uudempia pelattiin kavereiden luona koulun jälkeen lähinnä änäriä SNESillä. 1998 kun pääs ripiltä niin sain yli tuhat markkaa lahjarahaa. Päätin samantien että nämä rahat menee muuten pleikkari ykköseen. Vaikka oli noin 7 vuotta välissä kun oli omia uusia konsoleita hankittu niin mä tiesin jo sillon kasarilla että tämä tulee olemaan erittäin rakas harrastus. Monesti rahat menee turhuuksiin esim kaljaan erittäin usein mutta pelikoneet on semmoinen asia mihin ei tarvittaessa ole vaikeaa pistää rahaa. Moneen muuhun järkevään asiaan on. Nykyään ei vaan meinaa töiden jälkeen jaksaa enää pelata niin välillä minä pidän vaan ihan pelilomia sen lisäks että vituttaa töissä käynti. Mutta valitettavan heikkoa tarjontaa ollut omaan makuun parin viime vuoden uutuuspelit. Ja nykyään ei oikein meinaa enää jaksaa pitkiä pelejä edes aloittaa.
 
Itsekin siis olisin varttuneeksi pejaaksi laskettavissa näin 34 vuoden ikäisenä. Sinänsä kyllähän tuo ”titteli” varmaan jollain tasolla osuu, sillä kuitenkin tullut pelattua (elämäntilanteesta riippuen enemmän tai vähemmän) noin 30 vuoden ajan homman alkaessa NES:istä lapsena.
Heh! Täysin sama homma itellä. Nintendolla tosiaan tuli aloitettua Mariota pelaamalla. Sen jälkeen Sonicia Segalla. 10-vuoden ikäisenä PCllä tuli pelattua ainakin Quakea ja Duke Nukem kolmedeetä (legendaarinen peli). Kaikki äxboksit ja pleikkarit tullu hommattua lukuunottamatta ensimmäisiä. PS4 aikana kiinnostuminen peleihin lisääntyi paljon, siitä asti tätä foorumia lukenut, vaikka yli vuosi sitten vasta kirjauduin tänne. Siinäpä tärkeimmät.
 
Kauhea yleistys, mutta...

Olisiko muuten pelien keskustelufoorumit vähän varttuneemman väen paikka, koska siihen on totuttu vuosien saatossa. Ja nuorisolle nykyisin sitten muita uusia alustoja/keinoja kommunikoida (en tosin tiedä mitä, kun en ole perehtynyt).

Aika paljon oli foorumit ennen täynnä teinejä ja nykyisin näyttäisi tämänkin keskustelun perusteella varttuneita pelaajia olevan puolestaan aika paljon.

Just my thoughts..
 
Ylös Bottom