Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ico

DemonWithin

New Member
Paljon kehuja tunnelmastaan saanut roolipeli. Kuulin siitä itse asiassa jo joskus viime kesän tienoilla, mutta ei tullu pahemmin huomiota kiinnitettyä.Kuitenkin aion itse sen kohta hankkia kunhan saan itse hieman rahaa. Eli, ne joilla peli jo on, voivat heittää vähän juttua. Arvosteluja on tullu luettua ja just äsken tuo ps2finin arvostelu ja se vakuutti mut täysin. Peli on tulossa kotiin...
 
Ite pelailen juuri icoa. Mukavan rauhallinen tunnelma, kauniit grafiikat ja pelattavuuskin on kunnossa. Kuuleman mukaan vaan aika lyhyt peli loppujen lopuksi.

Ihan hyvä hankinta jos tykkää tasohyppelystä/ongelmanratkonnasta.
 
Icon läpipelanneena voin sanoa että todella hypnoottinen ja mukaansatempaava pelikokemus. Hahmoihin ja tapahtumiin on saatu luotua ennennäkemätöntä aitoudentuntua ja välillä unohtaa pelaavansa konsolipeliä. Vastavaa syvyyttä ja tunnelmaa en ole ennen missään pelissä kokenut.

Pelissä olevat viholliset, "smokemanit" saivat joka kerta ilmestyessäään kylmät väreet kulkemaan pitkin selkää.

Pelin grafiikka saa alaleuan loksahtamaan auki vähän välilä. Välillä on vain pakko pysähtyä ihastelemaan maisemia.

Tämä peli on esimerkki siitä mitä lajityyppi voi parhaimmillaan olla. Kunpa kaikki pelintekijät panostaisivat pelehinsä samalla tavalla kuin Icon tekijät ovat tehneet.

Ainoana miinuksena koin pelissä paikkapaikoin lievän yksitoikkoisuuden ja turhautumisen, mutta se ei ole tässä pelissä iso miinus.
 
Ico kiinnostaa todella paljon, mut no money:(

Vihdoinkin PS2:lle "Prince of Persia"-tyylinen seikkailupeli:)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Miten ICO:ssa PAL-käännös on onnistunut?

Mainiosti, ei mitään valittamista. Peli ei hidastele ja ruudunpäivitys ei laske koskaan, eikä mustista surupalkeista ole tietoakaan. Mikä parasta, PAL-versioon on lisätty piilotettuja lisäominaisuuksia, joista muu maailma ei pääse nauttimaan. Eli vaihteeksi on ihan mukavaa olla eurooppalainen.
 
Miinuksena 25/30fps ruudunpäivitys... rasittaa silmiä sillointällöin :(


50/60fps pitäs olla kirjoitettuna lakiin!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin
Paljon kehuja tunnelmastaan saanut roolipeli. Kuulin siitä itse asiassa jo joskus viime kesän tienoilla, mutta ei tullu pahemmin huomiota kiinnitettyä.Kuitenkin aion itse sen kohta hankkia kunhan saan itse hieman rahaa. Eli, ne joilla peli jo on, voivat heittää vähän juttua. Arvosteluja on tullu luettua ja just äsken tuo ps2finin arvostelu ja se vakuutti mut täysin. Peli on tulossa kotiin...

vasta paperilla ja videosta nahneena vois sanoa etta tolla ei oo mitaan tekemista roolipelien kans :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jogi
Miinuksena 25/30fps ruudunpäivitys... rasittaa silmiä sillointällöin :(


50/60fps pitäs olla kirjoitettuna lakiin!

Oon pelannut nyt vaan demoa pelistä, ja sen 30fps ruudunpäivitys ei oikeastaan häiritse kuin vähän katsellessa maisemia oikeanpuoleisella tatilla.
Liikkuessa ruudunpäivitys on hyvä.

Täytyy vaan alkaa säästämään rahoja koko peliin, senverran kiinnostavalta se tuntuu.
 
tommosen tunnin oon nyt peliä pelannu ja voin sanoo että on kyllä tosi hieno peli eikä varmaan rumene tai peli huonone lopua kohden (toivottavasti) miksköhän muuten noi pelien kannet alkaa oleen pahvia varsinkin jos niissä on ylimäärästä rompetta mukana ensin silkent hill 2 ja nyt ico
 
miksköhän muuten noi pelien kannet alkaa oleen pahvia varsinkin jos niissä on ylimäärästä rompetta mukana ensin silkent hill 2 ja nyt ico

Jaa-a...Kyllähän ne on tietenkin vähän "spesiaalimpeja" kuin tavalliset muovikannet joka varmaankin on yksi syy. Onhan ne näyttäviä tietenkin just esim. SH2:sen pahvipakkaus, joka on ihan törkeen magee mun mielestä. Hyvä, että kansiin panostetaan sillä vaikka ne eivät olekaan sinänsä tärkeät lisäävät ne viimeistelyn ja rahan vastineen fiilistä heti.

Ikävä homma on se, että pahvikansia täytyy käsitellä hellästi ja rakkaudella ja varoen.

Sama pätee CD-levyihin yms.

perkele.
 
No niin, Icon arvioon on nyt lisätty XShavan "eriävä" mielipide, ihan vain tasapainottamaan minun vähintäänkin yksipuolista arvosteluani. ;)

Pitäkää hauskaa.
 
Juu, olen nyt vähän aikaa ehtinyt pelailla ja loistava peli kerrassaan! Olen nyt vaan viimeisen puolen tunnin aikana ollut vähän sormi suussa Main Gatella, kun portti on kiinni enkä keksi minne mennä. Linna on lähes koluttu uudestaan läpiin enkä ratkaisua keksi, joten ihan kiitollinen olisin jos joku antaisi minulle pientä vinkkeliä etten aivan turhautuisi... ;)

Edit: Väärä hälytys! Pistin Icon äsken päälle ja hoksasin pulman aika nopeasti ja kokeilemallahan tuon sai selville. Hävettää pikkuisen, sen verran iisi homma olikin ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan joelman
Juu, olen nyt vähän aikaa ehtinyt pelailla ja loistava peli kerrassaan! Olen nyt vaan viimeisen puolen tunnin aikana ollut vähän sormi suussa Main Gatella, kun portti on kiinni enkä keksi minne mennä. Linna on lähes koluttu uudestaan läpiin enkä ratkaisua keksi, joten ihan kiitollinen olisin jos joku antaisi minulle pientä vinkkeliä etten aivan turhautuisi... ;)

Pieni turhautuminen on vain tervettä, ja antaa sitä suuremman saavutuksen tunteen, mitä kauemmin ongelmaa miettii. :)

Mutta jos et vieläkään keksinyt, maalaa spoileri näkyviin:
Sen portille johtavan pihatien reunoilla on korkeita lyhtypylväitä, jotka kaikki on vedettävä sisään. Sen jälkeen pitäisi muistaakseni avautua ovi, joka on luonnollisesti seuraava määränpää. Mikäli teit jo tämän, en ole aivan varma mitä sen jälkeen oli tehtävä. Mahtoikohan seuraavaksi olla tavoitteena raahata jostain pommi lankuilla peitetyn oven eteen? En ole varma. Spoileri loppuu.

Jos tämä ei auttanut, voin sanoa ainakin sen verran, että ratkaisu on erittäin lähellä Main Gatea. Eli ei kannata enää koko linnaa koluta, ainoastaan lähiseutu.

Edit: Ahaa, keksitkin ratkaisun jo samalla kun kirjoittelin tätä vastausta. No mitäpä tätä enää poistelemaan.
 
Onpas mahtava peli. On se vaan ikävää nähdä, että ei tämäkään peli kovin hyvin tunnu myyvän, kun ihmiset odottavat taas kerran tuttua ja turvallista, mutta niin mielikuvituksetonta, kymmenettä Final Fantasya.
Hohhoijaa...
 
Jepu,

mahtava tunnelma ja kaunis grafiikka. Uppoutuminen on vahvaa vaikka olen pelannut peliä pienissä n. tunnin pätkissä. Paras tapa olisi pelata pitkiä pätkiä kerralla (vaikka kerralla läpi) vaikka peli onkin lyhyt... Ongelmatkaan eivät ole vaikeita varsinkin kun Yorda antaa vinkkejä :)

Tunnelmasta ja peliin uppoutumisesta ainakin omalta osalta kertoo se kun eräänä iltana myöhään pimeässä ja kuulokkeet korvilla miekka viuhuen suojelin Yordaa varjoilta ja sydän meinas pysähtyä kun vaimo taputti olkapäälle ja sanoi "Hyvä yötä" :D

- mick
 
Siis aivan uskomaton peli, kävin tänään ostaan. Siis en ikinä ole kokenut vastaavaa tunnelmaa missään pelissä, kuin ICO:ssa, se on niin sadun- ja taianomainen. Missään pelissä en ole ikinä nähnyt niin hienoa hahmoanimaatiota, kuin ICOssa on ja maisemat ja grafiikka on henkeä salpaavan kaunista. Tämän pelin jokainen jolla on PS2 pitäisi todellakin omistaa. ICO on todellakin enemmän kuin peli.
 
Oho, onpas muuten PS2finin-arvostelijat todellakin innostuneet ICOsta. Pelihän on aivan mahtava, mutta jos se kuitenkin on esimerkiksi kaksi kertaa lyhyempi kuin MGS2, jota yleisesti pidetään jo liian lyhyenä pelinä, niin kyllähän tämä on aivan ultralyhyt. Onneksi PAL-versiossa on sentään lisätty pieniä extroja, joten toinen pelikerta ei ole ihan pelkästään vanhan lämmittelyä.

ICOn mainiot biisit löytyvät muuten sen nettisaitilta MP3:na:
http://www.icothegame.com/fi/downloads/downloads_movies02.htm
 
Joo. Taitaa toi ICO olla pakko hankinta ;P. Ainakin näyttää/vaikuttaa mahtavalta peliltä, ja varmaan sitä onkin.
Siinä tein kyllä virheen kun ostin jonkun ******** Operation Winbackin, joka oli ihan huono. :D Kaippa se Winback pelinä käy muttaku niin huono täytäys jne.
No mä en ainakaa FFkymppiä hanki. Ton ICOn aion seuraavana ostaa. :cool:
 
Ylös Bottom