Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Itse tehdyt pelit / omat kokemukset pelien tekemisestä ja jakamisesta

Pinkanvil

New Member
Tervehdys,

Onko teillä kokemusta omien pelien tekemisestä? Jos on, niin oletteko käyttäneet minkälaisia kanavia / foorumeita pelienne jakamiseen?
Itse olen nyt pari vuotta leikkinyt GameMaker Studio 2:lla ja latasin tuossa n. kuukausi sitten demon pelistäni itch.io -sivuille. Olen koettanut saada palautetta mm. Indie Game Forumista, Roast My Gamesta, GameMaker yhteisöstä ja toistaiseksi olen saanut vähän, tosin kyllä positiivista palautetta.

Pelini (Inkbit) on 1-bit grafiikoilla tehty puzzle-peli, johon olen saanut inspiraatiota mm. Zeldasta. Peli on melko alkutekijöissään vielä, mutta pääasiassa kaikki toimii kuten olen suunnitellutkin. Ohessa vielä linkki demon lataussivulle sekä pelin traileri. Olisi kivaa kuulla myös palautetta pelistäni, sekä nähdä teidän tuotoksianne.

Traileri:


Itch.io-sivut:
 

Liitetiedostot

  • Inkbit Screenshot lvl5.jpg
    Inkbit Screenshot lvl5.jpg
    734,2 KB · Lukukerrat: 2
  • Inkbit_screenshot1.png
    Inkbit_screenshot1.png
    142,8 KB · Lukukerrat: 2
  • Inkbit_screenshot2.png
    Inkbit_screenshot2.png
    102,7 KB · Lukukerrat: 1
Eipä hassumpaa. Monelle nuoremmalle nykypäivän pelaajalle simppelimpi ulkoasu saattaa olla kauhistus, mutta minulle se ei sitä ole. Hahmot ovat riittävän selkeitä ja tunnistettavissa, myös liike näytti sulavalta. Fontti tuo mieleen ysärivuosien alkuajat, Eye of the Beholder oli ensimmäinen mielikuva, sillä siinä käytettiin samaa tekstityyliä. Tämän sortin tekstin lukeminen ei ole välttämättä niin nopeaa, mikäli kirjoitukset katoavat yhtä nopeasti näkyvistä kuin YouTube-videossa.

Taustatarina kuulostaa varsin perinteiseltä tutkimusmatkailijan seikkailulta tuntemattomissa ympäristöissä, mutta tässä tapauksessa protagonistina toimii jonkin sortin elementtejä hallitseva mustekala, mikäli ymmärsin oikein. Puukuvakkeet kertovat, että seikkailua käydään myös maan päällä, hahmosta huolimatta. Musiikit sopivat pelin teemaan.

Demo kertoisi luonnollisesti enemmän, tässähän voisi olla hieman Nethack-klassikon ainesta puzzleineen kaikkineen. Ehkäpä vilkaisen sitäkin jossain kohtaa. Tässä nyt kuitenkin joitakin ajatuksia.

(poistin viestin tuplapostauksen väärästä osiosta)
 
Kiitoksia paljon ajatuksista! Itsekin mietin samaa, kun katselin traileria jälkikäteen, että saattaa tekstit vaihtua turhan vikkelään, lisäksi pieni kirjoitusvirhekin päätyi lopulliseen videoon.

Osa spriteistä (mahdollisesti myös fonttikin) muuttunee lopulliseen peliin, sillä en ole ollut täysin tyytyväinen niihin.
Ja aivan oikein, protagonisti on elementtejä hallitseva mustekala ja seikkailujen olisi tarkoitus tapahtua klassisissa (kliseisissä) pelimaailmoissa, merellä, maalla, metsissä ja luolastoissa.
 
Ylös Bottom