Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Jalkapallo - yleistä keskustelua nahkakuulan potkiskelusta

Ihan meinaan kotona katsoa. Nyt ei tarvitse edes tyytyä striimiin, vaan ihan isolta omalta ruudulta ilman mitään virittelyjä.

Perjantain ohjelma on aamusta kauppaan ja samalla Jedi Fallen Orderin hakeminen. Sitä asennellaan ja testaillaan siinä päivällä. Päivällinen ja sen jälkeen sitten kisastudion viritys ja matsi. Ehkä ennen matsia saattaa ehtiä KFINin Death Stranding-striimissäkin pyörähtämään.
Mulla on käytännössä ihan samat suunnitelmat. Aamulla hakemaan Jedi Fallen Order ja samalla varmaan kaupan kautta kisaherkut. Sitten kotiin, peli asennukseen ja pelaukseen ja sit illalla kotikatsomosta jalkapalloa. Huikea päivä tulossa.
 
EM-kisapaikan varmistuessa tärkeintä on toivoa että jalkapallokannattajien juhliminen on riittävän sivistynyttä. Ettei vain olla liian riehakkaita ja roikuta patsaissa ja uida suihkulähteissä. Ja olla kännissä kuin käet. Sehän olisi suorastaan skandaali. Puhumattakaan ensi kesänä itse kisojen aikana.

Jääkiekkoväen maailmanmestaruuksien juhliminen tuntui olevan se tärkein seikka, johon puututtiin. Että oli liian riehakasta ja moukkamaista.


Omasta puolestani voin sanoa: hienoa että mitä suurimmalla todennäköisyydellä päästään kisoihin! Tämäkin siis kuitenkin tapahtuu minun elinaikanani, vastoin kaikkia todennäköisyyksiä.
 
EM-kisapaikan varmistuessa tärkeintä on toivoa että jalkapallokannattajien juhliminen on riittävän sivistynyttä. Ettei vain olla liian riehakkaita ja roikuta patsaissa ja uida suihkulähteissä. Ja olla kännissä kuin käet. Sehän olisi suorastaan skandaali. Puhumattakaan ensi kesänä itse kisojen aikana.

Jääkiekkoväen maailmanmestaruuksien juhliminen tuntui olevan se tärkein seikka, johon puututtiin. Että oli liian riehakasta ja moukkamaista.

Omasta puolestani voin sanoa: hienoa että mitä suurimmalla todennäköisyydellä päästään kisoihin! Tämäkin siis kuitenkin tapahtuu minun elinaikanani, vastoin kaikkia todennäköisyyksiä.
Joo, tämä onkin nyt aika hauska nähdä miten käy, kun jääkiekkofanien juhliminen oli niin älyttömän paha juttu. Nyt on parempi mennä pelin jälkeen suoraan kotiin, ettei vaan juhlat ylly liian hurjiksi. :D
 
Nähty jo. Hyvin ei käynyt tässä, Repomiehen vika. :)

.....
Kanervan Joukkue isolla Jiillä ansaitsee kisapaikan 100%:sti!
 
EM-kisapaikan varmistuessa tärkeintä on toivoa että jalkapallokannattajien juhliminen on riittävän sivistynyttä. Ettei vain olla liian riehakkaita ja roikuta patsaissa ja uida suihkulähteissä. Ja olla kännissä kuin käet. Sehän olisi suorastaan skandaali. Puhumattakaan ensi kesänä itse kisojen aikana.

Jääkiekkoväen maailmanmestaruuksien juhliminen tuntui olevan se tärkein seikka, johon puututtiin. Että oli liian riehakasta ja moukkamaista.

Tuosta uutisoitiin ainakin toukokuussa mediassa sen verran äänekkäästi ja asiaa kommentoitiin ihan ylemmiltäkin tahoilta, jotka olivat esimerkiksi vastuussa sen patsaan ja suihkulähteen kunnosta, että eiköhän asia ole vielä ihmisten mielessä kohtuullisen kirkkaana. Jos ja kun Suomi voittaa, niin meteliä varmaan tulee olemaan, kun kyseessä on kuitenkin vielä sattumalta perjantai-ilta ja ottelu loppuu jo noin klo 21. Toivottavasti futisfanit osaavat olla siivosti, jos sitä kisapaikkaa päästään tosiaan juhlimaan.

Uskoisin, että mahdolliset juhlijat kyllä osaavat käyttäytyä ainakin paremmin kuin toukokuiset, vaikka meteliä varmaan tulee olemaan ainakin isoimmissa kaupungeissa ja isoimmilla aukioilla. Tosin se nyt ei tarvitse kuin yhden typeryksen, että jotain kallisarvoista yleistä omaisuutta rikkoutuu. Luulen kuitenkin menon olevan rauhaisampaa, kun keliksikin on ainakin pohjois-uudellemaalle luvattu nollaa ja pakkasta matsin loppumisen jälkeen. Tuskin siellä siis alasti juostaan ja uidaan missä sattuu. Veikkaan myös aika monen jalkapallofanin ymmärtävän, että vaikka kisapaikka olisikin historiallinen, niin se on vasta ensimmäinen askel tavallaan. Itse kisat ovat sitten vasta kesällä.

Se on tietenkin jo tässä vaiheessa varmaa, että mitään torihössötyksiä ei tulla mahdollisen perjantain voiton jälkeen järjestämään. Joukkue kuitenkin lähtee viikonloppuna joka tapauksessa jo Kreikkaan viimeiseen matsiin ja sieltä jokainen pelaaja suuntaa sitten seurajoukkueidensa luo. Torijuhlien aika on vasta sitten kesän kisojen jälkeen, jos ja kun sinne selvitään. Kisoissa pitäisi varmaan myös pärjätä jollain tasolla, voittaa ainakin joku ottelu, jotta juhlat järjestetään.

Toivotaan Suomelle voittoa, historiallista kisapaikkaa ja siistejä sekä asiallisia juhlia!
 
Täällähän sitä työpaikalla seurataan. En mikään jalkapallon suurystävä ole, mutta tällainen historiallinen hetki täytyy todistaa kuitenkin.
 
Joo, nyt jalkapallofanit sikailee. Ei ikinä saisi juosta kentälle. Tosta voi tulla joukkueelle sanktioita. Radiossa puhuivat että tuollaisesta voi ottaa vaikka voiton pois.

Pahempaa tämä on kuin joku Mantan lakitus, eli paidatus.
 
Se on siinä Unelma on totta! :D

Itse olin kansalaistorilla noin 10 000 muun kanssa kattomassa peliä.

Sitten jännäämää mihin pitää kesällä lentää?

OI SUOMI ON! Tuli samalla päivitettyy tuo oma allekirjoitukseni...
 
Juhlat taisivat tosiaan olla melko lailla samanlaiset kuin jääkiekon puolellakin.

Ainakin Iltalehden otsikossa kerrottiin jopa juhlijoiden jälkeen jättämästä sotatantereesta.

Eiköhän tässä jo voida lopettaa tämä vertailu eri lajien kannattajien juhlimistapojen välillä. Sana sivistys kun ei selvästikään kuulu näihin(kään) kinkereihin millään tavalla.

Esimerkiksi tämä uutinen pisti naurattamaan.

Itse en toki kuulu näihin tuomitsijoihin, vaikka en itse torille ole lähtenytkään. Nämä ovat Suomen urheilussa kuitenkin niin harvinaisia tapauksia.
 
Suomi menee kisoihin, mutta vielä on yksi peli kaikkien aikojen karsintoja jäljellä, kun Suomi pelaa tänään vieraissa Kreikkaa vastaan. Lähetys käynnistyy Nelosella klo 21:30 ja ottelu klo 21:45.

Kuulopuheiden mukaan kokoonpanomuutoksia on luvassa, joten ihan mielenkiintoista päästä näkemään, miten peli sujuu vähän erilaisella miehistöllä. Toivottavasti hyvin, sillä tässäkin ottelussa on vielä panosta olemassa. Karsintalohkoissa kerätyt pisteet nimittäin vaikuttavat siihen, mihin arvontakoriin maat päätyvät, kun ensi kesän kisojen alkulohkoja arvotaan. Suomella on vielä mahdollisuus kolmoskoriin, joka takaisi alkulohkoon yhden ennalta heikomman vastustajan, joka tietysti ainakin ennakkoon parantaisi Suomen mahdollisuuksia selvitä jopa alkulohkostaan jatkoon. Kolmoskori kuitenkin vaatii lisää pisteitä sarakkeeseen, joten toivottavasti Suomi niitä tänään Kreikalta ryövää.
 
Eilinen peli alleviivasi kohtuullisen karusti sitä, että Suomen nykyinen pelaajamateriaali on laajuudeltaan kevyttä. Kaikki kunnia kaikille pelaajille, mutta ihanneavauksen ulkopuolelta ei juuri ole apuja tarjolla. Joronen torjui, mitä pystyi ja Väisäsen veljekset taistelullaan peittivät kaiken, mihin ehtivät, mutta kyllähän Suomi oli aikamoisessa pyörityksessä eilen.

Tätä taustaa vasten lähdin pohtimaan, että kyllä niitä jo kertaalleen lopettaneita kannattaisi edes varovasti tiedustella mukaan kisajoukkueeseen. Pelit pelataan kuitenkin tiheällä aikataululla ja Suomi tulee olemaan pyörityksessä monia vastustajia vastaan. Se tulee käymään fysiikan päälle ja keltaisia kortteja varmaan joutuvat ottamaan. Kahdesta keltaisesta napsahtaa kuitenkin sitten yhden pelin pelikielto. Omaan mieleen nousee neljä nimeä, jotka vahvistaisivat joukkuetta ja leventäisivät tasoa: Moisander, Hetemaj, Ring ja Eremenko.

Moisander toisi kaivattua leveyttä ja mahdollisuuksia puolustuslinjaan, kun voi pelata sekä topparia, että vasenta laitapakkia. Ei varmaan avaukseen, jos Uronen, Arajuuri ja Toivio ovat kunnossa, mutta voisi stuntata ketä tahansa noista tarvittaessa. Hetemaj ja Ring toisivat vähän samalla logiikalla lisää vaihtoehtoja keskikentälle, kun varsinkin Sparv alkaa olla jo siinä kunnossa ja iässä, että tuskin jaksaa kisoissa nopealla pelitahdilla pelata kuin max. 2 alkulohkon peliä. Ringillä varsinkin riittäisi varmaan jalat pelata tarvittaessa laidassakin.

Eremenko olisi heittämällä taidoiltaan avauksen kamaa, mutta onko sitten erimielisyyksiä ja painaako kokaiinikäry edelleen niin paljon, ettei halua tulla. Kentän ulkopuoliset asiat todennäköisesti estävät paikan joukkueessa, mutta ainahan voi haaveilla.

Hypoteettinen avauskokoonpano voisi siis näyttää jopa tältä:

-------------------------------------------Hradecky---------------------------------------------
---Raitala---------------Toivio-------------------------Arajuuri------------------Uronen-------
---------------------------------------------------Kamara---------------------------------------
-----------Lod--------------------Eremenko-------------------------------Jensen--------------
---------------------------Pohjanpalo----------------------Pukki-------------------------------

Tuohon olisi sitten vielä heittää laitapakkien rotaatioon Granlundia ja Piristä. Topparipuolelle Moisander ja toinen Väisänen. Keskikentälle ja hyökkäykseen Hetemaj, Ring, Tuominen, Soiri, Kauko, Sparv, Schüller ja niin edelleen.

Kun kenttäpelaajat tuskin jaksavat parin päivän toipumisella pelata kolmea peliä putkeen, niin leveyttä pitäisi saada mukaan. Jos noista neljästä esiin ottamastani nimestä saataisiin edes 2-3 mukaan, niin Suomen tason laajuus nousisi kummasti. Moisander on pelannut hyvin Saksassa, Hetemajsta ja Ringistä saataisiin varmasti irti ainakin taistelevat 45 minuuttia siellä ja täällä, kun tarve jossain vaiheessa väkisin tulee.
 
Ylös Bottom