Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Joulukuu: Mitä mieltä julkaisupäivien siirtyilemisestä?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.

Jore

Vanha hippi
Vastaajien kesken arvotaan vapaavalintainen PS2-peli .
  • Kyselyyn voit vastata joulukuun ajan.
  • Vastaaaminen edellyttää rekisteröitymistä PS2FIN BBS:n jäseneksi, ja jokainen voi äänestää kerran.
  • BBS rekisteröi jokaisen äänestäneen, joiden kesken peli arvotaan tammikuun alussa.
  • Huijaamista (kuten tuplarekisteröintiä) yrittävät nolataan julkisesti. ;)
  • Voit myös kommentoida aihetta tähän ketjuun vapaasti.
  • Kyselyn perusteella mietitään, onko pelijulkaisulistan ylläpidossa mitään järkeä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Hienoa! Tällaisia ilmaistuotejakelukilpailuja vaan joka kuukausi, ettei meidän köyhien opiskelijoiden tarvi viimeisiä pennoisia peleihin pistää!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter
Hienoa! Tällaisia ilmaistuotejakelukilpailuja vaan joka kuukausi, ettei meidän köyhien opiskelijoiden tarvi viimeisiä pennoisia peleihin pistää!

Olen samaa mieltä. Tosi hienoa!:)
 
Kyllä julkaisupäivänä pitäisi viimeistään maahantuojilta lähteä pelit kauppojen hyllyille. Muutenhan se on juuri tuota marketing bullschaissea... :eek:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan MaMa
Kyllä julkaisupäivänä pitäisi viimeistään maahantuojilta lähteä pelit kauppojen hyllyille. Muutenhan se on juuri tuota marketing bullschaissea... :eek:

Olen monesti huomannut että ko. päivä + n. 6kk on se aika jolloin peli löytyy kaupasta. Jos kyseessä on American julgaisupäivä niin lisätään semmoinen 3-6 kk, mikäli kyseessä uuden pelitalon ensimmäinen peli niin myöskin 3-6kk lisää ja jos kyseessä on todella mullistava peli-uutuus käytetään pii kerrointa bonuksena. (eli: mullistava quake 5 amerikassa 1.1.2001-> 6 kk + 3 kk amerikan bonus = 9 kk * 3.14 eli noin 1.3.2003 :))

Noita kertoimia hyödyntäen en ole pahasti joutunut odottelemaan pelejä ;) Yleensä ensimmäinen julkaisupäivä imho on se päivä jolloin se nyt ei varmastikkaan ole valmis, toinen saattaa jo joskus pitää paikkansa jne.
 
mitä mieltä?? ei mukavaa... saanko pelin kotiin lähetettynä? ;)

EDIT: Opettele käyttämään muitakin sanoja kuin sitä v:llä alkavaa..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Sillä nyt ei sinänsä ole minulle merkitystä jos julkaisua siirretään viikolla-parilla tms, kyllä se peli sieltä tulee. Sen sijaan eurojulkaisujen odottelu on jokseenkin raivostuttavaa, kun jenkeissä samaan aikaan pelataan sitä odotettavaa peliä. Itselle kun ei pahemmin ole ranskankielisistä puheista hyötyä, eikä eurosensuurista iloa. Myös musiikkien "lokalisointi" joissakin peleissä hajottaa päätä.
 
USA pelit Eurooppaan

USA:ssa julkaistavat pelit ehdottomasti samalla viikolla eurooppaan jotta ne jotka eivät halua hemmetin ranskan/saksan kieltä odotella saavat sen ostettua heti. Niin ja ne tekniset rajoitukset pois konsoleista jotta se USA peleillä pelaaminen onnistuu.
Summa summarum, Jenkki telkkaria ostamaan ja jenkeistä pleikkari tilaukseen...
 
Re: Re: Joulukuu: Mitä mieltä julkaisupäivien siirtyilemisestä?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jore
[*]Huijaamista (kuten tuplarekisteröintiä) yrittävät nolataan julkisesti. ;)

Miten te saatte kiinni ne hölmöt ketkä ovat tuplarekisteröityneitä??

Ne näkee IP:n

Ehkä siitä on jotain apua.
 
Kyl musta pelin pitäisi olla sillon jo ostettavistta kaupoista kun sen julkaisupäivä on.
 
En juurikaan nosta hattua ainaisille siirtymisille, mutta onhan se ihan hyvä saada peli toimivana hyllyille, eikä bugisina versioina. Patchien ajaminen PS2:ssa kun ei oikein onnistu :)
Tämä on kuitenkin tylyä, mutta pakko siihen on tottua.
 
Vastasin sen yleisimmän vastauksen, mutta tuli oikeastaan vähän liian hätäisesti ajateltua. SIIS olisihan se kiva jos ne joskus pitäisivät paikkansa, mutta mulle periaatteessa riittää jos vuosi ja vuodenaika täsmää :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan myky
En juurikaan nosta hattua ainaisille siirtymisille, mutta onhan se ihan hyvä saada peli toimivana hyllyille, eikä bugisina versioina. Patchien ajaminen PS2:ssa kun ei oikein onnistu :)
Tämä on kuitenkin tylyä, mutta pakko siihen on tottua.

Se minua yleensä konsolipeleissä juuri miellyttää kun peli on periaatteessa PAKKO tehdä niin valmiiksi kuin olla ja voi. Yleensä tulos onkin viimeistelty ja bugiton versio. PC-puolella on julkaistu sellaisia puolivalmiita tekeleitä mitä sitten joutuu korjailemaan patcheillä kuukauden välein.

Periaatteessa jos noi PS2:n kovalevyt ja verkkokortit yleistyvät enemmän, niin tulevaisuudessa pelien tekijät voisivat julkaista jotain korjauksia(ja periaatteessa se verkkokorttikin riittää, koska ne patchifilet voisi tallentaa muistikortille). Aika kikkailuksi toi kyllä menisi ja muutenkin olen sitä mieltä, että konsolipelit pitää tehdä vimosen päälle, eikä mitään haxxorhäkkejä tarvita...
 
Siis: julkaisupäivä=päivä jolloin pelin ennakkotilanneet ja nopeimmat tavarataloon/pelikauppaan säntäävät sen saavat.

Mutta näin ei valitettavasti ole.
Otetaan esimerkiksi se thps3:n tapaus:
Luin täältä ps2fin:stä: "Jesss! se tulee jo 9.11!" Mutta viikon päästä:"Voi ei! sen julkaisuaika on siirtynyt viikolla" Näin minä kiltisti odottelin 16.11, mutta sitten:"mitä h*******iä?!?! Miksei sitä ole jo postilaatikossani!" Sitten taas vierähti viiko:"huhhuh sainpas vihdoinkin tämän kirotun pelin. sitten vaan pelaamaan!"

Tästä esimerkistäni näitte kuinka kauheaa on kun tuo julkaisupäivä ei pidä paikkaansa!
Mitä lupailevat sitä jonnekin (esim.) 01.01.2002 kun jo tietävät, että se tulle vasta joskus 03.03.2002!!
Typerää touhua!
Rohkeasti vaan rintamaan ne jotka ovat kanssani samaa mieltä!!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan potsku
Luin täältä ps2fin:stä: "Jesss! se tulee jo 9.11!" Mutta viikon päästä:"Voi ei! sen julkaisuaika on siirtynyt viikolla" Näin minä kiltisti odottelin 16.11, mutta sitten:"mitä h*******iä?!?! Miksei sitä ole jo postilaatikossani!" Sitten taas vierähti viiko:"huhhuh sainpas vihdoinkin tämän kirotun pelin. sitten vaan pelaamaan!"
[/B]

No onneks on toi ps2fin:n julkaisulista niin ei tarvii ramppailla maahantuojien päivittämättömillä listoilla norkoilemassa... On ainakin mut säästäny muutamalta turhalta reissulta kun oon huomannut että peli onkin (yllättäen?) siirtynyt kuukaudella eteenpäin...

Eli: myöhästelyt on jostain sieltä, mutta julkaisulista on asiaa!
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom