Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Joululahjoja vanhemmille

feldon

KonsoliFIN Alumni
Tulipa tässä mieleen, että nyt alkaa taas olla SE aika vuodesta, että jouluostoksille pitäisi lähteä. Kavereille on helppo hankkia lahjat, samoin parikymppiselle pikkusiskolleni. Sukulaisille saa riittää joulukorttiterkut ja suklaa, mutta ongelmana ovat vanhempani. Tässä ulkomailla ollessani porukat ovat nimittäin pitäneet huolta romuistani, avanneet postini, kastelleet kukat jne. joten jonkilainen tavallista hienompi lahja olisi tarpeen. Ulkomaanmatkaan tai vastaaviin minun rahani eivät riitä, mutta mikä olisi mielestänne paras lahja kilteille aikuisille jos kattohintana olisi noin 150 euroa? Auttakaa nyt miestä mäessä!
 
Loma... kunhan saa lisätä nollan perään. Jos eisaa lomaa niin kyllä se on isälle joku irlantilainen viskipullo ja äidille vaikka kahvinkeitin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gangster75
-- ja äidille vaikka kahvinkeitin.

...tai jokin muu huushollausta helpottava elektroninen vimpain, jollaisen hän on aina halunnut, muttei ole itse ikinä raaskinut ostaa.

Myös kaamoslamppua voin suositella, mikäli sellaista ei vielä kotoa löydy. Saattaa kuulostaa turhalta, mutta itse en voisi enää kuvitellakaan selviytyväni pimeistä talviaamuista ilman sitä. Ainakin ennen laadukkaan lampun hinta oli päälle tuon 150 euroa, mutta eiköhän nuidenkin hinnat ole tulleet romisten alas menekin myötä. :)
 
Talouskoneen ostaminen naiselle on niin 1950-lukulaista, että huh huh... Se on vähän niin kuin ostaisin äidilleni keittokirjan ja tehosekoittimen ja sanoisin, että "menepä heti kokeilemaan". Keittokirjan saisin päähäni ja tehosekoittimen se työntäisi korvaani - varmaan vielä poikittain.

Kaamoslamppu on sitävastoin mielenkiintoinen idea. Juuri jotain tuollaista innovatiivista olen etsinyt, mutta hintoja pitää tosiaan vielä katsella. Lisää ideoita ottaisin mielelläni vastaan, mutta talouskoneita ei kannata ehdotella.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Talouskoneen ostaminen naiselle on niin 1950-lukulaista, että huh huh... Se on vähän niin kuin ostaisin äidilleni keittokirjan ja tehosekoittimen ja sanoisin, että "menepä heti kokeilemaan". Keittokirjan saisin päähäni ja tehosekoittimen se työntäisi korvaani - varmaan vielä poikittain.

Riippuu hyvin pitkälti henkilöstä. Toinen ilahtuu, kun hienovaraiset "ai että, kun (esine x) olis näppärä"-vihjeet on lopultakin huomioitu, toinen taas työntää esineen poikittain mihin hyvänsä onkaloon ja vaatii lahjan ostajaa kokkaamaan/siivoamaan/hoitamaan kyseisen askareen itse seuraavan kuukauden ajan.

Parempi ottaa asiasta selvää ennakkoon tai ostaa mitä tahansa muuta (esim. suklaa, niin persoonatonta kuin se onkin), ettei tule ikäviä yllätyksiä.


Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Kaamoslamppu on sitävastoin mielenkiintoinen idea. Juuri jotain tuollaista innovatiivista olen etsinyt, mutta hintoja pitää tosiaan vielä katsella.

Ilmoittele, miten asia edistyy. Eiköhän boardilta löytyne muitakin, jotka harkitsevat kaamoslampun ostoa, mikäli sellaisen saa jostakin halvalla näin joulun alla. :)



[edit] Kumpenkin ajatuksessa on itua. Parin, kolmen päivän viikonloppuloma kylpylässä rentouttaa kummasti, eikä paluu arkeen ole läheskään niin julma kuin etelänmatkan päättyessä. [/edit]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kaamos- eli kirkasvalolamppuun kun tuijottaa aamulla vartin ajan, niin kummasti jaksaa elää ja öllöttää lopun päivää, vaikka ulkona olisikin pimeää ja maailma tuntuisi normaalioloissa kaatuvan päälle.

Se on siis hyvin kirkas lamppu, jonka valosta ei kuitenkaan ole haittaa silmille. Se tavallaan huijaa aivot luuloon, että aurinko olisi taivaalla ja on kirkasta kuin kesäaikaan->nyt tehdään jotain, eikä vaivuta talvihorrokseen!

Tieteelliset faktat löytänette googlettamalla.
 
Osta Trilobiitti. Harmi vain, että maksaa noin 1400e.
Se on imuri, joka imuroi automaattisesti ja menee laturiinkin automaattisesti.
 
Itse olen ollut tänä vuonna aikaisin liikkeellä(yleensä jää viimeiseen arkipäivään). Isälle ostin Martinin puukon ja siskolle pelin. Vielä pitäis äitille kehitellä jotain.
 
Vastaus: Joululahjoja vanhemmille

Herätelläänpäs vanha aihe eloon! Nyt "viimehetken" vinkkejä lahjaostoksiin vanhemmille ja vauhdilla :)

Mitä itse olette hankkineet/hankkimassa vanhemmillenne tai mitä ne on ohimennen pyytäneet? Täällä iso pyörä raksuttaa tyhjää ja kohta taitaa tulla kiire :D
 
Vastaus: Joululahjoja vanhemmille

Äidille muumikuosilla varustetut reinot ja isäpuolelle sota-aiheinen kirja. Oli helppo päätös. :)

Kävivät kylässä pari päivää sitten ja kyselivät, miten saisivat Netflixin kotiinsa. Ensi jouluksi siis Apple TV ja Netflix-jäsenyys, elleivät kerkeä tehdä itse asian eteen mitään, mitä kyllä epäilen.
 
Ylös Bottom