Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kaapeliasiat: 60Hz, RGB:t, S-video etc.?

Batou

New Member
RGB-kaapeli koneen mukana vai ei?

Tuleeko GameCuben mukana RGB-kaapeli? :confused:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
RGB-kaapelia tuetaan, mutta se ei tule ainakaan minun tietojeni mukaan koneen mukana. Cuben mukana tulevat nämä normaalit kaapelit ja RGB pitää ostaa erikseen, kuten esim. PS2:lla.

- Esa
 
bääh minun vanha telkkarini tukee vain tavallista rf:kaapelia ääk

eikös nintendo 64 rf kaapeli sovi tähän tarkoitukseen vai pitäisikö hankkia uusi?
 
Jee :D! Saatiin tässä vähän aikaa sitten uus telkka! Itsekkin jouduin tyytymään RF-Liittimeen!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Roary
bääh minun vanha telkkarini tukee vain tavallista rf:kaapelia ääk

eikös nintendo 64 rf kaapeli sovi tähän tarkoitukseen vai pitäisikö hankkia uusi?

Minun tietääkseni N64-kaapelit sopivat GameCubeen, mutta en voi mennä tästä aivan takuuseen.

- Esa
 
N64 piuha sopii cubeen. Vahvasti suosittelen s-videota tai RGB:tä tavallisen komposiitin tilalle, koska ero on melkoinen.
 
Saako CameCubelle RGB kaapelia??

Nintendo Finlandin sivulla puhutaan analogisesta ja digitalisesta videoulostulosta.. Jossain on mainittu myös 60Hz ja RGB..

RGB kaapelia en ain ole nähnyt missään.. Pelkästään jonkun digitalisen kaapelin, jonka toinen pää muistutti PC monitorin D liitintä..

Eli miten on?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mika73
Saako CameCubelle RGB kaapelia??

Nintendo Finlandin sivulla puhutaan analogisesta ja digitalisesta videoulostulosta.. Jossain on mainittu myös 60Hz ja RGB..

RGB kaapelia en ain ole nähnyt missään.. Pelkästään jonkun digitalisen kaapelin, jonka toinen pää muistutti PC monitorin D liitintä..

Eli miten on?

Kyllähän Cubelle RGB-kaapelin saa.. Myyntipaikkoja en kyllä tiedä.

- Esa
 
Itsekkin jouduin tilaamaan S-videokaapelin ja koska se ei telkkariini sovi suoraan , niin jouduin tilata myös s-video sovittimen , mutta kyllä nyt kelpaa :)
 
Muistakaa kuitenkin, että RGB-kaapeli antaa tarkemman kuvan kuin S-Video.

Eli siis, RGB on paras "normaali-ihmisen" johto ja S-Video tulee lähes heti sen jälkeen. Eli jos on mahdollisuus hankkia RGB niin tietenkin se. Se on fyysisesti ihan normaalin Scartin näköinen. S-videota saa myös hieman erilaisella päällä, maallikon kielellä voisi sanoa että se muistuttaa vaikka hiiren PS/2-liitintä.

Se alkuperäinen komposiitti kannattaa heittää samantien jonnekkin laatikon pohjalle.

Paras on sitten komponenttijohto, mutta harvemmilla on telkkareissa sellaista liitintä.

Erot S-Videossa ja ÄrGeeBeessä ovat seuraavat:

RGB: Kaikki päävärit (Red, Green, Blue) kulkevat omassa johtimessaan, joka varmistaa parhaan värierottelukyvyn. RGB on videosignaalin alkuperäinen muoto, eli kaikki signaalit muutetaan RGB-muotoon telkkarissa ennen niiden käyttämistä, RGBn kanssa mitään muutosta ei siis tarvita.

S-Video: Väri- ja mustavalkosignaali kulkevat omia johtimia pitkin, jolloin osa värikaistasta häviää muutoksessa.

Original text by Radikus
Kopiointi ei oo kyllä kielletty missään, njäh njäh...

Eli Esa, jos todella haluat kaiken kuvanlaadusta irti niin valintasi on RGB.

RGB-johtoon ei siis tarvi myöskään hankkia ylimääräistä Scart-liitintä.

Oli pakko laittaa tää sama viesti myös tänne, koska se oli myös täällä puheenaiheena.
 
Itse en ole päässyt vertaamaan s-videota ja RGB:tä, mutta kuulemani mukaan kuvanlaatu ei juuri eroa. Eli suosittelen hankkimaan sen kumman saa halvemmalla vaikka hintaeroa tuskin hirveämmin on.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Punisher
Tämä oli paras paikka pistää tää postaus kun ei viitsi aloittaa uutta...


Huomasin tämän Liksangin sivulla ja se vähän ihmetyttää...:confused:

Please note that the Gamecube, N64 and SNES require a RGB modification, the cable will not output a video signal otherwise
:eek:
Niin ja tämä oli RGB-kaapeli-sivulla http://www.lik-sang.com/catalog/product_info.php?category=76&products_id=220&

Toivottavasti ei tarvi tehdä mitään modausta...

Lik-Sang kertoo tuossa NTSC-Cubesta, johon täytyy tehdä muutostöitä mikäli mielii käyttää RGB-piuhaa.

PAL-Cube on siinämielessä paras Cube-malli, että se tukee RGB:tä suoraan :)
 
No säästyinpä harmailta hiuksilta :p





Edit: Tai sitten en...
En ole löytänyt Suomesta vielä kauppaa joka myisi tuommoista RGB-Scart-johtoa, vain tavallista RGB-johtoa...missäs myytäis kunnon Scart-adapteria jos en jaksa tilata Liksangista tuota johtoa...:mad:

No täytyy kai tilata se Liksangista ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mikäli joku tulee tarvitsemaan niin minulla on yksi ylimääräinen RGB-johto jonka tilasin liksangista, kun en tiennyt että jenkkicube ei tue RGB:tä. Se lähtisi hintaan 4e +postikulut. Asia voi olla ajankohtaisempi sitten julkaisun lähettyvillä, mutta kunhan päätin kertoa.
 
Toinen mokoma löytyy minulta. Myöskin minä olisin halukas solmimaan kaupat tämän asian tiimoilta :).
 
Muistaakseni euro-cuben mukana kerrottiin jossain vaiheessa tulevan rgb-kaapeli,Koska cubessa on tuki myös 60Hz:n NTSC:lle johon tuo kaapeli tarvitaan.
Ja se on muuten se sama kaapeli joka tuli myöhempien n64:ien mukana.
 
Ylös Bottom