Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kännykät

Nokia 8:n rikkinäisellä mikrofonilla sinnitelty kuukausi ja tänään saapui uusi luuri Nokia 7.2.. vaikuttaa edeltäjäänsä laadukkaammalta ja kamera on myös aivan eri luokkaa. Ylihuomenna saa 8 lähtä verkkokaupan kautta huoltoon ja sitten myyntiin.
 
Nokia 8:n rikkinäisellä mikrofonilla sinnitelty kuukausi ja tänään saapui uusi luuri Nokia 7.2.. vaikuttaa edeltäjäänsä laadukkaammalta ja kamera on myös aivan eri luokkaa. Ylihuomenna saa 8 lähtä verkkokaupan kautta huoltoon ja sitten myyntiin.
Olikos nämä Nokiat, niitä missä on se "puhdas" Android sisällä, eikä ole mitää lisäpaskaa tungettu sinne?

Pitäisi itsekkin alkaa harkitsemaan uutta puhelinta, kun alkaa iPhone SE:n pieni näyttö ärsyttämään:D
 
Olikos nämä Nokiat, niitä missä on se "puhdas" Android sisällä, eikä ole mitää lisäpaskaa tungettu sinne?

Pitäisi itsekkin alkaa harkitsemaan uutta puhelinta, kun alkaa iPhone SE:n pieni näyttö ärsyttämään:D

Vähän pitää jätkän lisäpaska titteliä määritellä mutta ihan puhdas Androidi tämäkin on kuten Nokia 8 oli :D
 
Vähän pitää jätkän lisäpaska titteliä määritellä mutta ihan puhdas Androidi tämäkin on kuten Nokia 8 oli :D
Sitä tarkoitan, että ei ole valmiiksi asennettuna kaikkea turhaa sovellusta sinne puhelimeen, vaan on ne Googlen omat vain siellä.

Nykyään, kun ostaa vaikka Samsungin tai Huawein puhelimen, niin ne on täynnä kaikenlaisia sovelluksia ja niitä saakin poistella oikein urakalla :)

Edit: Ilmeisesti on puhdas Android ilman bloatwarea.

"it has a clean version of Android software with no bloatware"
 
Sitä tarkoitan, että ei ole valmiiksi asennettuna kaikkea turhaa sovellusta sinne puhelimeen, vaan on ne Googlen omat vain siellä.

Nykyään, kun ostaa vaikka Samsungin tai Huawein puhelimen, niin ne on täynnä kaikenlaisia sovelluksia ja niitä saakin poistella oikein urakalla :)

Aa okei, Googlen omat tässä oli vaan kuten 8:ssa :)
 
Kansainväliset mobiilialan messut Barcelonassa peruttiin koronaviruksen takia.

Sony julkistaa puhelimensa nyt tähän tapaan videolla. Sama kaava voi toistua myös PS5 kohdalla.

 
Kansainväliset mobiilialan messut Barcelonassa peruttiin koronaviruksen takia.

Sony julkistaa puhelimensa nyt tähän tapaan videolla. Sama kaava voi toistua myös PS5 kohdalla.
Onpas muuten ponneton meno, kun ollaan tyhjässä auditoriossa. Ja mikä idea tuossa nimeämisessä taas on? Xperia 1 II. Seo-tyypit ovat taas innoissaan.

Nimeämissoppaa sekoittaa myös halvempi Xperia 10 II.
 
Viimeksi muokattu:
Onpas muuten ponneton meno, kun ollaan tyhjässä auditoriossa. Ja mikä idea tuossa nimeämisessä taas on? Xperia 1 II. Seo-tyypit ovat taas innoissaan.

Nimeämissoppaa sekoittaa myös halvempi Xperia 10 II.

Nimeämisessä eivät kuitenkaan häviä tälle Apple 11 Pro Maxille, jota itse kannan. Tuosta pötkylästä puuttuu enää Space 2000 ja saksalainen Uber.
 
Jos Samsunginne sovellukset eivät tykkää tänään pysyä päällä, niin siihen on syy.

Jep, mm. Nordean sovellukset kaatuilevat Samsungin luureilla. Ymmärsin erään suomalaistwiittaajan toimesta, että Androidin WebViewiin on jo saatavilla päivitys, mutta se pitää käydä käsin klikkaamassa, koska Googlen kauppa latailee päivityksiä vaihtelevalla aikavälillä itse (jos käyttäjä on asetuksen asettanut edes päälle).
 
Melkein voisin sanoa kuinka tämä muutama päivä sitten tehty video sai aikaan nostalgisia muistoja, mutta mulla on edelleen tuo 808 käytössä ja se toimii mulla puhelimena, mp3 soittimena ja mä nauhoitan sillä myös puheet peliarvostelu videoihini :D
Tämä on kuitenkin hyvä muistutus siitä kuinka paljon nokia oli aikaansa edellä mitä luurien kameraan tulee.



Edit:

Oli pakko tarkistaa jos mulla olis vielä jossain arkistojen kätköissä vuonna 2012 kuvattu video ja olihan se.
Pakko sanoa, että edelleen jälki on hemmetin komeaa ja luurilla on helmikuussa ikää jo 11 vuotta.
Ainoa asia joka mua edelleen tuossa videossa ärsyttää on mun käyttämä tripod jonka kanssa oli mahdotonta kääntää kameraa tasaisesti ja sen kyllä huomaa ihan liian hyvin muutamassa kohdassa.



edit:

Tuli mieleen kun nykyään puhutaan niin paljon akun kestosta, että tämä melkein 11 vuotta vanha luuri tarjoaa edelleen ainakin neljän päivän valmiusajan joka varmasti selittyy sillä ettei se jatkuvasti päivittele tai seuraa jotain sovelluksia netin kautta, mutta yllättävän hyvin tuo vanha akku tuntuu siltikin kestävän.
 
Viimeksi muokattu:
Suositelkaas jotain hyvää duuniluuria. Käytetään puhumiseen ja satunnaiseen kuvien ottamiseen sisätiloissa. Hintaluokka 300-400€.
 
Kyllä tuo muistoja mieleen Nokia 3310, 3220, 5800 Xpressmusic kosketusnäyttö kynän kanssa. Kosketusnäyttö oli ihan huikea juttu kun se tuli. Sitten ostin Nokia E7 2011, mahtava laite. Sillä mentiinkin vuoteen 2013 kun alkoi Lumia aikakausi. Lumia 920 (2013-2014). Lumia 1520 oli mahtava laite niin kauan kuin kesti, 2014-2016. En edes muista enää mikä siitä hajosi mutta viallisena jäi huoltoon ja tilalle tuli Lumia 950XL.

2016 ostin myös Microsoft Lumia 550. Tämä oli vain kaksi kuukautta kun myin sen pois. 2016 päätti tuo Lumia 950XL sanoa sopimuksen irti kun latauksessa sen akku melkein räjähti. Akku oli tulikuuma ja vinkui kovaa latauksessa. Kyseinen luuri löytyy edelleen kirjahyllystä arvottomana koristeena ilman akkua. Ei sitä tuon latauksen jälkeen enää uskaltanut käyttää ettei räjähdä korvaa vasten.

Päätin siirtyä aivan toiseen leiriin ja ostin kokeeksi Apple iPhone 5 S. Ihan kiva pieni luuri mutta en osta toista omenaa. Näytön pienuus yksi isoimmista miinuksista kun tottui isompaan näyttöön. Iphonella mentiin yli vuosi kunnes 2017 lopulla ostin OnePlussan 5T. Meikäläisen eka android puhelin ja paras luuri mitä mulla oli koskaan ollut. Kyseinen luuri isällä edelleen käytössä. Nykyinen puhelin on OnePlussan 7T Pro, joka ollut käytössä vuodelta 2019 asti OnePlussan älykellon kanssa. OnePlussan laitteet parasta mitä minulla ollut. OnePlussalla mennään jatkossakin.

Suositelkaas jotain hyvää duuniluuria. Käytetään puhumiseen ja satunnaiseen kuvien ottamiseen sisätiloissa. Hintaluokka 300-400€.
Itse ainakin voin suositella OnePlussan laitteita. Todella hyviä.
 
Suositelkaas jotain hyvää duuniluuria. Käytetään puhumiseen ja satunnaiseen kuvien ottamiseen sisätiloissa. Hintaluokka 300-400€.

Olisi vähän sama ajatus, että voisi lähiaikoina päivittää vaikka sinänsä nykyisessä Nokia 8.3 ei mitään varsinaista vikaa ole ja akkukin kestää usein pari päivää edelleen.

Tätä olin vähän ajatellut, mutta ihan vielä ei saa tuohon mainitsemaasi hintahaitariin, jota pidän "järkevänä hintana puhelimelle" Pitää odotella tuonne kevääseen, viimeistään kesällä tod. näk. lähtee 3-alkuisella hinnalla. Kyllähän se tuossa jo käväsi satkun halvemmalla jokin aika sitten, mutta ihan vielä ei tullut kauppoja kun vanhakin käy ja kukkuu täydellisesti. Melkein koko Android ajan mennyt näillä Nokialaisilla, no sitäkin ennen kyllä. Onhan ne mekaanisesti aika asiallisen oloisia ja halvemmissakin on jo Gorilla Glassia jne. Mitään suojakalvoja en ole näiden kanssa tarvinnut ikinä kun käyttää lompsakoteloa. Tykkään myös vanilla käyttiksestä kun ei ole mitään valmistajan omaa paskaa seassa. Ensimmäinen Android oli Sony ja sepäs olikin raskas kun saattoi piipata taskussa ja kun keskeytän sen mitä olin tekemässä, sitten katson puhelinta, niin "osta teema 5 €" :oops: Enkä saanut sitä perkelettä edes lopettamaan ko. toimintaa.

 
Viimeksi muokattu:
Itse ainakin voin suositella OnePlussan laitteita. Todella hyviä.

Itsellä on ollut käytössä kaksi Oneplussaa. 3T, sekä nyt käytössä pari vuotta palvellut 8T, ja en kyllä tule enää OnePlussaa hankkimaan. Valmistaja oli tosiaan aikoinaan raikas ja omanlaisensa puhelinvalmistaja. Laitteet ja imago oli selkeästi suunnattu ns. "puhelin intoilija" segmentille. Nykyään OP ei erotu millään lailla geneeristen kiinavalmistajien merestä. OnePlussahan on nyt jonkin aikaa ollut osa kiinalaista suurkonsernia johon kuuluvat myös mm. Oppo ja Vivo. Entisestä imagosta ei ole jäljellä mitään, kuitenkin edelleen näkee paljon ihmisiä jotka puhuvat brändistä kuin se edelleen olisi sitä mitä se joskus oli. En itse arvottaisi OP:ssaa nykyään tippaakaan esim Huawein, Xiaomin, Oppon jne yläpuolelle.

Valmistajan entiset vahvuudet, kevyt Android vähäisellä bloatilla, sekä harvinaisen hyvä hinta/laatu-suhde eivät yksinkertaisesti ole enää juttu. Ei tämä 8T nyt mikään täysi susi ole, mutta käyttis on kohtalaisen pöhöttynyt ja monessa aspektissa häviää tätä edeltäneelle, pari vuotta vanhemmalle saman hintaluokan LG:lle. Itse en ole ihan just nyt puhelinta vaihtamassa, mutta kun vaihdan, tähyilen todennäköisesti Sonyn, Pixelin tai ehkä Samsungin suuntaan.

tldr; OP on yliarvostettua roskaa. Valitettavasti sen vanha hyvä mainee kerää sille kunniaa edelleen.
 
tldr; OP on yliarvostettua roskaa. Valitettavasti sen vanha hyvä mainee kerää sille kunniaa edelleen.
En tiedä mitään OnePlussan omistussuhteista, enkä brändin vahvuudesta nyt tai menneessä. Ostin aikoinaan OnePlus 3T:n koska sitä kehuttiin. Se oli hiton hyvä puhelin ja toimii edelleen simrigin mittaristona. Siitä vaihdoin OnePlus 7 Prohon juurikin siksi koska 3T oli niin hyvä puhelin. Täytyy sanoa, että myös tämä 7 Pro on palvellut äärimmäisen hyvin. Puhelin on nyt ollut käytössä yli kolme vuotta, eikä mitään ongelmia. Yleensä tässä vaiheessa olen jo vaihtanut puhelinta, koska a) puhelimen akku on väsähtänyt eikä kestä enää edes yhtä päivää, b) puhelin lagaa ja sekoilee tai c) jotain uutta ja hienoa on tullut markkinoille joka houkuttelee niin paljon että "pakko" vaihtaa.

Yli kolmen vuoden ikään ehtinyt 7 Pro toimii edelleen todella sutjakasti ja akku kestää helposti koko päivän. Uusia hienoja puhelimia olisi kyllä markkinoilla, mutta en vaan ole nähnyt tarpeelliseksi vaihtaa. Onko uusi puhelimeni OnePlus? Ei välttämättä. Kun uuden hankinta on sitten joskus edessä, niin menen avoimin mielen tutkimaan mitä on tarjolla. Mutta ihan vaan omalla kokemuksella on helppo suositella OnePlussaa. Toki sillä disclaimerilla, että kokemusta ei ole 7 Prota uudemmista malleista.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä käytössä ollut vajaan pari vuotta isäni lahjoittama samsung a5 vuosimallia 2017, tätä ennen menty ihan perus puhelimilla. (Nekin otettu aina lahjoituksina vastaan)

On tässä se hyvä puoli, ettei enää tarvitse käynnistää PC:tä minkään vuoksi.
 
Toki sillä disclaimerilla, että kokemusta ei ole 7 Prota uudemmista malleista.
7 Pro olikin kai käytännössä se viimeinen todella hyvä OnePlus. Sen jälkeen alkoi alamäki.

Itelläkin tuollainen 7 Pro työpaikalta lainassa testipuhelimena, ja on kyllä edelleen todella soiva peli. Jos olisin Android-ihmisiä, tulisin tuolla varmasti vielä hyvin toimeen.
 
Ylös Bottom