Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kakspyöräset

Vastaus: Kakspyöräset

Eipä noita nelitahteja viritellä oikeen mitenkään.

Hornassa pitäis onnistua sytkäboksin ohitus vaikka radion volume säätimellä tai vastaavalla muunto vastuksella. Kyseinen modifikaatio tosin tuo hyvin nopeasti sen kuuluisan itkun pitkästä ilosta. Nimittäin mankin jarrut on kosahdus vaarassa ja jos ei henkilähde niin vähintään ajokortti siirtyy vieläkin kauemmas. Itkua lisää myös sakko kortitta ajosta ja kevytmoottoripyörävero.

Teholliset viritykset jotka ei nopeutta nosta, on mielestäni niitä hauskimpia ja niistä ei napsahda niin mahdottomia ikävyyksiä. Jos vauhti on se juttu, niin sitten mopo on ihan väärä värkki. Suosittelen odottamaan ja hankkimaan myöhemmässä iässä sellaisen laillisen pelin joka nappaa lasiin 350km/h ja koneessa riittäisi tehot parempaankin, mutta kun rupeaa takapyörä sutimaan kyseisessä vauhdissa. Siinä mielessä mopolla hirnuuttaminen on vähäsen epäsiistiä, kun se vauhti on jokatapauksessa kaikista virityksistä huolimatta aika kitkutamista. Henki, kortti ja rahat tosin on pelissä jos meinaan tykkää vaarallisesta elämästä.
 
Vastaus: Kakspyöräset

"Laillisten renkaiden urasyvyys on vähintään 1 mm, mutta liikenneturvallisuusmielessä renkaat kannattaa vaihtaa jo aikaisemmin."

Ake.fi
 
Vastaus: Kakspyöräset

iski pyöräkuume pahasti ja autokouluun olinkin jo yhteydessä. nyt syksyn mittaan kelien salliessa tai ensi keväänä pitäisi kortti ajella. pyöräksi olenkin sitten katellut suzuki gs500e vm. 95:sta tai suzuki gsx-r 750 vm. 95:sta. kunpahan vain nyt kelit sallisivat syksyn aikana lähteä ajelemaan ekaks kortti alta, niin voisi kädet syyhyten kyttäillä talven pyöriä.
varsinkin kun tuon ikäluokan pyörät alkavat olemaan jo siinä 1500euron pinnassa melkein väistämättä. gsx-r tosin taisi olla vähän harvinaisempi tapaus
 
Vastaus: Kakspyöräset

Iteltä löytyy tallista PV, Aerox ja Derbi. Pari viikkoa sitten lähti kilvet Derbistä ja siinä samassa veivät korttini. No seuraukset oli tiedossa jos kiinni jään. Harmittaa vaan, koska harvemmin tuli ajettua _enitenkoviten_ vaikka virimopo olikin kyseessa. No mopo vakioksi, kilpiin ja myyntiin. PV menee myyntiin kanssa. Ja nyt alottelin rakentelemaan tota Aeroxia ja tavoite olisi, että n. 20.9 ajokunnossa, koska sillon saan korttini takaisin.

Aiemmin oli puhetta keulimisesta, niin joo tuli sitä itsekkin aika tavalla reenattua. Pientä pätkääkin kuvattiin ja kaveri lupas editoida sen. No mites ollakkaan, ei se sitä jaksanut editoida ja pisti vielä suomiseksiä taustamusiikiksi. No eipä ollut vaihtoehtoja kun silti upata se jos haluan kuulla toisten mielipiteitä.. :D Eli toisinsanoen keskittykää videomateriaaliin, älkää musiikkiin, koska se pilaa _kaiken_. Niin ja itse vedän tolla Derbillä jossa numerotarrat.
[video=youtube;0CNX_AuhLCs]http://www.youtube.com/watch?v=0CNX_AuhLCs[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kakspyöräset

tiistaina alkaa a-kortin suorittaminen :cool: kuinka innoissaan voi henkinen pikkulapsi olla? no todella innoissaan, tottakai :)
 
Vastaus: Kakspyöräset

ekat 3h A-teoriaa takana. on se vaan kuivaa kun melkein kaiken ennestään jo tietää
 
Vastaus: Kakspyöräset

Perskelees, kun vielä 1/2 vuotta pitäs venailla että saa iso a kortin. Ei sillä, pyörästä kurit on otettu pois, mutta lähtis se lopullinenkin kiinnijäämispelko pois.

kyllä omasta mielestä riittäs niin, että mopo 15v, kevari 16v, a 17v ja A 18v. Onneksi poliisit ei niin paljoa tarkkaile noita isompia vehkeitä kuin mopoja/kevareita.

Niin ja Peck4, jos minä saisin päättää, niin ostaisin gsx-r:n mieluummin kuin gs:n, ottaen huomioon tietenkin sen, että molemmat on yhtä hyvässä kunnossa. On se ajaminen mukavampaa, kun on enemmän tehoa pyörässä, myös ihan arkiajossa.
 
Vastaus: Kakspyöräset

Niin ja Peck4, jos minä saisin päättää, niin ostaisin gsx-r:n mieluummin kuin gs:n, ottaen huomioon tietenkin sen, että molemmat on yhtä hyvässä kunnossa. On se ajaminen mukavampaa, kun on enemmän tehoa pyörässä, myös ihan arkiajossa.

tästä on niin moni maininnut, että se on varmaan pakko uskoa :D

mutta joo, mielipiteet muuttunu nettimotoa seuratessa. kawasaki er5 ja suzuki gsf 600 ovat varmaan sellaiset pyörät, jotka kannattaa ostaa aloittelevana motoristina hintojensa puolesta. gsf:ssä olisi ainakin tehoa ja nakupyörään taidan olla päätymässä tältä erää. er5 toki 500cc vain, mutta en usko, että tulee ensimmäisen ajokauden hurmoksessa kyllästyttyä ihan heti, jos sellaisenkin ostaa. vajaat 50hp ja kiihtyykin suhteellisen ripeästi verrattuna nykyiseen autoon, joten vauhtisokeushoitoa voi ottaa sitten 1.2litraisella opel corsalla, jos alkaa vauhti tuntumaan liian lattealta pyörän selässä
 
Vastaus: Kakspyöräset

tästä on niin moni maininnut, että se on varmaan pakko uskoa :D

Täältäkin ääni Gixerille. Eli usko pois.

Itse juuri eilen myin pois oman Gsx-R 600 vm.2005.. :(
Järki sanoo että se oli tässä tilanteessa ainut oikea ratkaisu, koska ei minulla ollut varaa sen pitämiseen eikä opiskelijan kannata pitää koko omaisuuttaan moottoripyörässä kiinni. Siitä huolimatta sydämessä on kansallinen surunpäivä meneillään. Ei alunperinkään ollut järkeä ostaa prätkää, mutta se oli sellainen unelma jonka halusin toteuttaa, enkä kyllä tippaakaan kadu. Rahat meni, mutta niin paljon aivan mahtavia fiiliksiä sai takaisin että jäin kyllä mielestäni reilusti voitolle. ;)

On muuten melko kettumainen homma kun ikää on 23 ja pyörässä 600kuutiota ja 120 hevosta niin saa vakuutusyhtiölle kantaa lapiolla rahaa, eikä auta vaikka liikennevakuutuksessa ja kaskossa molemmissa 50% bonusta. Mokomat verenimijät. Niin ja ryökäleet eivät edes korvaa jos radalla kaatuu, joten jäi sekin kokeilematta kun ei ihan 100% voi omiin taitoihin kuitenkaan luottaa. En uskaltanut ottaa riskiä, että olisin vetänyt jonkun mutkan pitkäksi..

Noh, ei muuta kuin nyt pitää pää kylmänä ettei rahat ala poltella taskussa jotta voi taas jonain kauniina päivänä hommata uuden mopedin. Sitä päivää odotellessa..
 
Vastaus: Kakspyöräset

Gixerin kun ostaa ensimmäiseksi pyöräksi niin helposti saa myös sen viimeisen pyörän samaan rahaan. Aloittelijan ei ole mitään järkeä ostaa jotain maantieohjusta ennen kun on tosissaan sinut ajotaitojensa kanssa. Valitettavasti näitä tapauksia on joutunut useamman todistamaan...
 
Vastaus: Kakspyöräset

Varastossa on tosi vanha Crecsent polkupyörä :D
Kahvat näyttävät olevan puuta,mutta onkin muovia.
Hauska kantokahvakin pyörästäkin löytyy :D
Ritikkahan on mitä mainion jos omistat leveän perän (myös jalkapallon kuljetus onnistuu täydellisesti)
Kulkee ihan uskomatonta kyytiä,eikä tarvitse paljoa polkea niin olet jo kaukana ;)
Väri: matta musta, aiemmin ollut punainen, sitten kirkkaan keltainen :)
 
Vastaus: Kakspyöräset

Gixerin kun ostaa ensimmäiseksi pyöräksi niin helposti saa myös sen viimeisen pyörän samaan rahaan. Aloittelijan ei ole mitään järkeä ostaa jotain maantieohjusta ennen kun on tosissaan sinut ajotaitojensa kanssa. Valitettavasti näitä tapauksia on joutunut useamman todistamaan...

Totta sinänsä, mutta väittäisin että jokaikinen moottoripyörä kulkee vähintään sen verran, että itseltään saa hengen pois niin halutessaan tai jos ajotaidot eivät ole kunnossa. Tämän takia niitä perustaitoja harjoitellaan autokoulussa. Vaikka moottoripyörässä olisikin tehoja, ei se tarkoita että niitä kaikkia on aina pakko käyttää. Kisapyörällä ei ole aina pakko ajaa 250km/h keula pystyssä. Jos kuskilla pää toimii yhtään, niin taitojen puutetta voi kompensoida hyvin maalaisjärjellä ja rauhallisella ajotavalla.

Valitettavan usein kuitenkin käy niin, että kokematon kuski on juuri se jonka pitää näyttää miten se mopo kulkee. Kuvitellaan taitojen olevan vähintään Valentino Rossin tasolla kun oikeasti pitäisi vielä olla polkupyörässäkin apupyörät paikallaan.

Sanoisin että "ohjusta" ei kannata ostaa jos moottoripyörää on ostamassa esittely- ja munanjatke-tarkoituksella, sillä kovassa vauhdissa virheliikkeen vaikutukset moninkertaistuvat ja tehokkaalla pyörällä pääsee helpommin kovaa kuin esim. matkapyörällä. Eli vaikka kaikilla pyörillä voi päästä hengestään, onnistuu se sporttipyörällä huomattavasti nopeammin ja vaivattomammin. Itsekin olen tälläisiä tapauksia joutunut todistamaan ja taisipa jopa tänään olla uutisissa yhdestä viikko sitten kortin saaneesta sankarista (joka tosin ei tainnut kuolla, mutta kuitenkin vähän testaili mopoaan).

Aloittelijan ei ole mitään järkeä ostaa jotain maantieohjusta
Mitä boldattuun kohtaan tulee, olet aivan oikeassa. Aloittelijan, tai sen puoliin kenenkään muun ei ole mitään järkeä ostaa prätkää millä rikkoo muutamassa sekuntissa minkä tahansa nopeusrajoituksen, mutta kunhan pitää sen järjen mukana ajossa, eikä oikeasti riko niitä nopeusrajoituksia, niin onhan se nyt aivan hemmetin hauskaa.
 
Vastaus: Kakspyöräset

Ei se nopeus pelkästään ratkaise.
Tuollainen vaan vastaa kaasuun hieman eri tavalla kuin se autokoulun pyörä ja siitä johtuen lähtee käsistä kohtuullisen herkästi kokemattomissa käsissä. Yksi varomaton kaasukahvan kääntö riittää.

Kannattaa hankkia ns peruspyörä ekaksi ja ajella sillä niinkauan, että tuntee hallitsevansa sen "täydellisesti". Peruspyörän kanssa on myös halvempaa tutustua pyörän toimintaan ja huoltoon, ellei sitten aio vaan ajaa ja kaikki muu hoidetaan rahalla.
 
Vastaus: Kakspyöräset

En nyt väitä, että mikään Rossi olisin, mutta ei se mulle ainakaan ollut liian suuri askel siirtyä Aprilia RS 125:sta (22kw) Triumph Daytona 675:seen (94kw). Täytyy vaan pitää mielessä se, millasilla voimilla pelaa. Jonkun varmaan tekis mieli kokeilla mitä tapahtuu, jos pistän kaasu tapissa kytkin pommin ja lähden siitä, muttei minun ainakaan.

Kertaakaan ei ole poliisit pysäyttäny. Yks saksanreissu tehty. Kilometrejä 2-pyöräsillä yhteensä kohta 50 tkm. En koe olevani riskikuski.

Ja mitä noita onnettomuuksia kattelee, niin suurin osa tapahtuu siitä syystä, että nurkissa on menty niin hel**tin lujaa ---> aivot totaalisesti narikassa. Ite jos availen vähän kaasuhanoja, niin teen sen sitten jossain syrjemmällä, ja paikassa jossa on hyvä näkyvyys joka suuntaan. Ja tietty Saksassa motarilla oli pakko kokeilla yli 2 huntin vauhteja, mahtava elämys.

Tuota vakuutus asiaa olen aina ihmetellyt, että miten hinnat voi olla nuoremmille kuskeille kalliimmat kuin vanhemmille, luulisi että tuollainen käytäntö rikkoo jo perustuslakia (syrjintää).
 
Vastaus: Kakspyöräset

ajotunneilla oon nyt ajellu 34kw:lla kawasaki er5:llä ja kyllähän tollasessa pyörässä on itselle tehoa aivan tarpeeksi, joten eiköhän tule pitäydyttyä tuossa 500cc pyörässä ja sitten vasta parin kesän jälkeen kattelee isompaa. peräteillä ajeltiin tänään niin parhaissa paikoissa kokeiltiin mitä pyöristä saa irti ja tollanen "pikkunen" kiihtyy 140km/h aika rivakkaasti. ihan mukavaa vaihtelua ajotunteihin, ettei pidä mennä ihan kirjan mukaan vaan testataan myös vartavasten mitä se ylinopeus on.
teoriakokeen kävin myös aamutuimaan vetämässä läpi, joten tässä enää viimeset ajokerrat pois ja sitten inssiin. vielä kun loppusyksyksi saisi jostain pyörän vähäksi aikaa lainaan :)
 
Vastaus: Kakspyöräset

inssi läpi ja väliaikainen ajolupa taskussa. olotila varsin huojentunut
 
Vastaus: Kakspyöräset

Onnittelut ja muistaa sitten olla varovainen alkuun pyörän kanssa jos sellaisen vielä syksyn mittaan hankit.
 
Vastaus: Kakspyöräset

ei taida enää syksylle keretä saamaan edes lainaan :eek: no, kaverin pyörää pääsee ainakin tieliikenteessä testaamaan ja keväällä ostelemaan sitten oman, kun rahautuu kunnolla. mutta nyt kun on suurin riippakivi riisuttu hartioilta ja inssi meni noin sutjakkaasti, niin taidan lähteä hakemaan yhden tai pari light beeria kaupasta ja nautiskella ne kuunnellen steppenwolfia
 
Ylös Bottom