aqualung
Member
Vastaus: Kakspyöräset
Tästä se lähtee, MP-harrastus. Yli kymmenen vuoden autoilu-uran, johon on mahtunut kaikkea Fiateista F430:n ja siivekkääseen kilpa-autoon, jälkeen on aika laajentaa veriryhmää B:stä AB:hen. Teoriatunnit on bookattu ja ajoja puuhastellaan sitten, kun nämä "lumenrippeet" sulavat pois. Asiaankuuluvaa kuumettakin on vähän ilmassa, vaikka pitkä tie onkin edessä. Onpahan aikaa järjestellä rahoitusta tuleviin menoeriin.
Olen yllätynyt, että mulla kesti näin kauan päätyä kaksipyöräisiin, kun bensa on kohissut suonissa pienestä saakka. Ehkä teinivuosina sivusta seurattu maaseudulle tyypillinen mopourpoilu myrkytti homman mielikuvista, eivätkä ne vuosien vieriessä naapurustossa puiden ympärille kiedotut piikit ja auton kylkeen tuupatut kyykyt varsinaisesti innostaneet hommaan.
Vaikea sanoa, mikä nyt sitten avasi silmät, mutta fakta on, että kovempaa pitää päästä ja autojen puolella yhtälö on aika hankala, kun myös ne arkiset liikkumisfunktiot pitää jotenkin hoitaa. Jos MP-hommaan alkuun budjetoidun rahan pistäisi auton vaihtoon, olisi tuloksena jotakin, joka ei kuitenkaan tarjoaisi niitä äärimmäisiä kiksejä mutkateillä, olisi käytännöllisyydeltään jossain määrin rampautunut ja maksaisi omaisuuden ylläpitää sekä menettäisi arvoaan kuin risteilylaiva italialaisen käsissä.
Tällaisessa tilanteessa 5-8 ke laite, joka haastaa tuon tähän astiset ajonautintopinaakkelit kuulostaa todella houkuttelevalta. Homma tietysti aloitetaan jollakin maltillisemmalla, mutta hintaero järkevän ja mielipuolisen välillä on pieni ja pariin kertaan on jo tullut kuultua lausahdus "isompaan on aina helppo vaihtaa".
Vaikka se aikaista onkin, voisin tässä vaiheessa voisi jo kysellä paatuneemmilta pyöräsuosituksia. Käyttö tulee jakautumaan työmatka-ajon ja viikonloppuleikkien kesken, Helsinki-Seinäjoki väliä pidemmät touringihommat saavat toistaiseksi hoitua vielä autolla. Ihan pienimmät pyörät eivät ehkä istu yli 190-senttiselle 85-kiloiselle, ja liikkeissä rupattelemassa käydessä on ehdotettu mm. Z750:ttä, Transalppia ja Hondan uutta NC700X:ää (jonka kierrosköyhä kone ei kyllä sytytä pätkän vertaa). Kokeilematta ei kuitenkaan pysty sanomaan, kuinka pahasti joku kai "perinteinen" ensipyörä ER-6N/F, SFV650 tms. puuduttaa ajossa. Kaikki neuvot ovat tervetulleita.
Onko muuten muilla foorumilaisilla samaa proggista tälle keväälle?
Tästä se lähtee, MP-harrastus. Yli kymmenen vuoden autoilu-uran, johon on mahtunut kaikkea Fiateista F430:n ja siivekkääseen kilpa-autoon, jälkeen on aika laajentaa veriryhmää B:stä AB:hen. Teoriatunnit on bookattu ja ajoja puuhastellaan sitten, kun nämä "lumenrippeet" sulavat pois. Asiaankuuluvaa kuumettakin on vähän ilmassa, vaikka pitkä tie onkin edessä. Onpahan aikaa järjestellä rahoitusta tuleviin menoeriin.
Olen yllätynyt, että mulla kesti näin kauan päätyä kaksipyöräisiin, kun bensa on kohissut suonissa pienestä saakka. Ehkä teinivuosina sivusta seurattu maaseudulle tyypillinen mopourpoilu myrkytti homman mielikuvista, eivätkä ne vuosien vieriessä naapurustossa puiden ympärille kiedotut piikit ja auton kylkeen tuupatut kyykyt varsinaisesti innostaneet hommaan.
Vaikea sanoa, mikä nyt sitten avasi silmät, mutta fakta on, että kovempaa pitää päästä ja autojen puolella yhtälö on aika hankala, kun myös ne arkiset liikkumisfunktiot pitää jotenkin hoitaa. Jos MP-hommaan alkuun budjetoidun rahan pistäisi auton vaihtoon, olisi tuloksena jotakin, joka ei kuitenkaan tarjoaisi niitä äärimmäisiä kiksejä mutkateillä, olisi käytännöllisyydeltään jossain määrin rampautunut ja maksaisi omaisuuden ylläpitää sekä menettäisi arvoaan kuin risteilylaiva italialaisen käsissä.
Tällaisessa tilanteessa 5-8 ke laite, joka haastaa tuon tähän astiset ajonautintopinaakkelit kuulostaa todella houkuttelevalta. Homma tietysti aloitetaan jollakin maltillisemmalla, mutta hintaero järkevän ja mielipuolisen välillä on pieni ja pariin kertaan on jo tullut kuultua lausahdus "isompaan on aina helppo vaihtaa".
Vaikka se aikaista onkin, voisin tässä vaiheessa voisi jo kysellä paatuneemmilta pyöräsuosituksia. Käyttö tulee jakautumaan työmatka-ajon ja viikonloppuleikkien kesken, Helsinki-Seinäjoki väliä pidemmät touringihommat saavat toistaiseksi hoitua vielä autolla. Ihan pienimmät pyörät eivät ehkä istu yli 190-senttiselle 85-kiloiselle, ja liikkeissä rupattelemassa käydessä on ehdotettu mm. Z750:ttä, Transalppia ja Hondan uutta NC700X:ää (jonka kierrosköyhä kone ei kyllä sytytä pätkän vertaa). Kokeilematta ei kuitenkaan pysty sanomaan, kuinka pahasti joku kai "perinteinen" ensipyörä ER-6N/F, SFV650 tms. puuduttaa ajossa. Kaikki neuvot ovat tervetulleita.
Onko muuten muilla foorumilaisilla samaa proggista tälle keväälle?
Viimeksi muokannut moderaattori: