Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kakspyöräset

Vastaus: Kakspyöräset

Löysin pari kuukautta sitten nettimotosta ylivuotisen Kawa er6-n -pyörän 7200 hintaan. Oli siis ollut liikkeessä esillä ja halusivat siitä eroon. Ei tarvinnut kauaa miettiä, ostanko vai en.
Nyt samassa liikkeessä samanmoinen -06 myynnissä 7000. En oikein ymmärrä logiikkaa, mutta en valita :D
Ja tottakai siihen on pitänyt ostaa kaikki mahdolliset tuunauskilluttimet, mitä on löytänyt. Erityistä jännitystä tuo ajeluun takavalo, missä on samassa vilkut. Vielä ei oo poliisisedät pysäyttäneet, mutta eiköhän sekin ilo vielä tänä kesänä koeta.
 
Vastaus: Kakspyöräset

Ainoat kaksipyöräiset jotka olen omistanut ovat: Tunturi Maxi -69 (tuttavallisemmin Pappa Tunturi) ja Helkama Ax -91. Prätkäkortti polttelee kyllä taskussa..
 
Vastaus: Kakspyöräset

Tänään kävin tekemässä mopokorttikokeen. Helppoa kuin puuron syönti! Yksi virhe pääsi tapahtumaan.

Keväällä olisi tarkoitus ostaa Kymco Agility. Voitti TM:n viimeisen testin, 4 - tahti ja halpa.

Toisaalta olen ajatellut myös PV:tä tai Monkeytä, kun tälläinen pikku jäbä olen... :D
 
Vastaus: Kakspyöräset

Jees onhan näitä :) Kesäisin alla Yamaha R1-03. Rakennettu fighteriksi ja parhaillaan jälleen osina kun sen rakennan uusiksi. 154hv oli viimeksi takapyörältä ja talven jälkeen pitäis olla reilusti enemmän :D
Suzuki pv löytyy tietenkin myös, tosin ei aivan normi vaan laitoin siihen suzuki rm 80cc koko moottottorin niin löytyy puhtia hieman enemmän :p Auton mittariin peli kelasi nykyisillä välityksillä 130km/h. Mukava leikkikalu :)
Zyndapp pappamopo jostain 60 luvun alusta on myöskin tallissa. Tämäkin on osina kun entisöinti on menossa.
Crossi pyöriä on ollut useita, parhaillaan ei yhtään kun just myin yhden pois mutta eiköhän sitä kohta tuu joku taas ostettua!
 
Vastaus: Kakspyöräset

Joo on.Yamaha DT jossa on kiinni 74cc Barikitti.21mm kaasari,Turbokitin tehari,välit ja sun muuta pientä osaa kiinni.Huiput mitä sillä oon ajanu ni on 120kmh.
 
Vastaus: Kakspyöräset

joo semmone suzuki pv joka kulkee ehkä 30 suoralla ja 40 alamäkeen vaa vääntöä löytyy mutta eipä tota nopeutta tarvii (siinä) ku ajelen mökillä mettäteitä nii sil on hyvä nousta vaikka ojasta. sit on skode suoralla 80 ja enska suoralla 55
 
Vastaus: Kakspyöräset

Suzuki S1 -91. Hyvä peli, mutta todella huonokuntoinen päältäpäin; Mittari paskana, katteet kokenu kovia, valot ei toimi, pakoputkessa jonkinlainen reikä, renkaissa todella vähän kulutuspintaa jne. Pitäis kai laittaa vähän kuntoon jos aattelin sillnä 15-v mennä kouluun. Mutta jos ei laiteta kuntoon, hankin mopokortin, mutta vain sitä varten että vuoden päästä siitä saan halvemmalla kevarikortin.

Vaikka pintapuolisesti huonossa kunnossa, auton mittariin 60 km/h. Ainoa "viri" mitä tehty, kurit pois ja ilmanputsariin lisää reikii.
 
Vastaus: Kakspyöräset

Pari-kolme vuotta vanha Keeway skootteri, jolla ajelen lähinnä kesäisin töihin. Kulkee jotain 75-80km/h. Olen huomannut, että kesällä paras krapulan (tätä on kesäisin jonkin verran) poistaja, on ajaa mopolla töihin visiiri auki. Viileä aamu ilma hivele kipeätä päätä js raikastaa ajatukset, niin avot!
 
Vastaus: Kakspyöräset

Täältä löytyy jo kunnioitettavaan ikään ehtinyt skootteri Piaggio Zip -99. Ajokelejä odotellessa... Kesäisin taittuu duunimatkat skodella auton sijaan.

Sitten olis ihan kysyttävääkin :p
Eturengas vuotaa, joutuu uudet ilmat laittamaan parin päivän välein . Uus kumi laitettiin paikoilleen, mutta vuoto jatkuu. Missäköhän vika? Venttiili kenties? Jos vika on rikkinäisessä venttilissä niin pystyykö itse vaihtamaan?
 
Vastaus: Kakspyöräset

Vuoto johtuu luultavasti venttiilista (itse kävin pari viikkoa sitten vaihtamassa autoon uuden venttiilin, kun vanhassa oli tiiviste mennyt paskaksi). Toinen vaihtoehto on, että vanne on ottanut hittia ja vähän taipunut, mutta tämän varmaankin tuntisit ajaessa. Täristää nimittäin jos vanne on vähänkin muuttanut muotoaan.

En tosiankaan tiedä minkänlainen prosessi on itse vaihtaa, mutta huomattavasti halvemmaksi tulee jos saat itse fixattua. Jouduin pulittamaan auton venttiilista töineen noin 100EUR (tosin kyseessä oli ilmanpainetta mittaava venttiili).

Ärsyttää muutenkin ylihinnoitetut työtunnit niin auton, kuin moponkin kohdalla noissa huoltamoissa.
 
Vastaus: Kakspyöräset

Hyi stna minkä hintasta touhua! Luulen kyl että toi sun maksama raaka hintaa johtuu just tost mittaavasta venttiilistä.
En kyl kauheesti oo mitään tärinöitä huomannu, ehkä... Toisaalt etupumput on täysin kuolleet ja pohjassa joten nekin pitäis varmaan vaihtaa. Eli semmost tärinää vaan :D
 
Vastaus: Kakspyöräset

Ärsyttää muutenkin ylihinnoitetut työtunnit niin auton, kuin moponkin kohdalla noissa huoltamoissa.

VAIN 80/h olis velotus :mad:
Vanteessa (juuri siinä missä vanne ja kumi kohtaavat) pieniä kolhuja (tullut rengasta asentaessa tms) joista maali lähteny ja vesi tietenkin vielä hapettanut niitä lisää. Nyt menee hiontaan ja uusi maali päälle tai jotain.
Parempi onni ensi kerralla :rolleyes: Jokseenkin tuntuu typerältä myös se että kun etupumput pitäis vaihtaa niin osat maksaa vain muutaman kympin mutta työn hinnaks tulee reippasti yli 200e..
 
Vastaus: Kakspyöräset

VAIN 80/h olis velotus :mad:
Vanteessa (juuri siinä missä vanne ja kumi kohtaavat) pieniä kolhuja (tullut rengasta asentaessa tms) joista maali lähteny ja vesi tietenkin vielä hapettanut niitä lisää. Nyt menee hiontaan ja uusi maali päälle tai jotain.
Parempi onni ensi kerralla :rolleyes: Jokseenkin tuntuu typerältä myös se että kun etupumput pitäis vaihtaa niin osat maksaa vain muutaman kympin mutta työn hinnaks tulee reippasti yli 200e..

Joku raja pitäis laittaa noiden huoltolafkojen riistohinnoitukselle!
 
Vastaus: Kakspyöräset

Nyt ois tarkotus ruveta kevaria katteleen ku sain käytyä teoriatunnit kevarikoulussa :D
Oisko mitään ehdotuksia täältäpäin? meinasin jotain nelaria vaikka jos käytettynä löytyy joku vähän ajettu, melko uus kakstahti nii avot! Oon katellu yamaha yzf-r125:sta ja derbi gpr:rää, ku kolmella kaverilla on jo aprilia :)
 
Vastaus: Kakspyöräset

Nyt ois tarkotus ruveta kevaria katteleen ku sain käytyä teoriatunnit kevarikoulussa :D
Oisko mitään ehdotuksia täältäpäin? meinasin jotain nelaria vaikka jos käytettynä löytyy joku vähän ajettu, melko uus kakstahti nii avot! Oon katellu yamaha yzf-r125:sta ja derbi gpr:rää, ku kolmella kaverilla on jo aprilia :)

Käys kattoo nettimotosta Honda CBR 125 :D
 
Vastaus: Kakspyöräset

Tuli tossa laitettua Tunturi Super Sport vm. -84 menee ehkä jtn 45 ku on vakio eikä oo mittarissa vaijeria nii arviolta mutta aikomus ois kesällä vähän piristää:)
 
Ylös Bottom