Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kakspyöräset

Vastaus: Kakspyöräset

Onnea kortin saannista täältäkin.

Onko se kortti muuten 25kw vai ihan rajoittamaton?
 
Vastaus: Kakspyöräset

Peck4 käsittääkseni suoritti A-kortin, kun kerta 34KW-tehoisella pääsi koulussa ajelemaan? Ja niin, muistaakseni kun A-kortin suorittaa, se on rajoitettu 25KW, mutta kahden vuoden ajokokemuksen jälkeen (tai 21v, en ole varma) saa ajaa kuinka tehokasta pyörää tahansa.

Ps. Korjatkaa toki jos olen väärässä, eihän ikää löydy kuin vasta 15v. :)
 
Vastaus: Kakspyöräset

kiitoksia vain.

ihan se on iso A, eli saa ajella yli 25kw:lla, kun ikäähän on jo huimat 23vuotta ja B-kortti pohjana
 
Vastaus: Kakspyöräset

ajotakin kävin poistamassa alesta, kun 50eurolla sai säänkestävän. ainoa vaan niin selkäpanssarin joutuu itse hommaamaan ja asentamaan, jos moisen haluaa, mutta tasku on jo valmiina
e: huomennissa etsimään kypärää vielä, kun halvalla taitaa nyt mennä vanhat varastot
 
Vastaus: Kakspyöräset

ajotakin kävin poistamassa alesta, kun 50eurolla sai säänkestävän. ainoa vaan niin selkäpanssarin joutuu itse hommaamaan ja asentamaan, jos moisen haluaa, mutta tasku on jo valmiina
e: huomennissa etsimään kypärää vielä, kun halvalla taitaa nyt mennä vanhat varastot

kypäräkin löytyi 175euron hintaan. AGV:n K-4 lähti matkaan. nyt sitten kovasti vaan odotellaan kevättä

K4NNEGROMATE.JPG
 
Vastaus: Kakspyöräset

Täytän ensi vuoden maaliskuussa 16 ja "ajankohtaiseksi" tuli kemmun hankkiminen, jos ensi kesänä aikoo ajella satapiikillä. Tarkoitus oli ostaa Derbi GPR vm. '05, mutta myyjästä mitään ole kuullut, kun piti koneremppa pyörään tehdä.

Noh, rupesin katselemaan muita pyöriä päätyen lopulta katselemaan Honda NSR:iä. Sieltä löytyikin oikea helmi. Vm '98, ajettu 24km ja ei rääkätty mitenkään. Hintaa 1450€ ja sain tingittyä sen 1350€. Nyt vain ensi viikonloppuna hakemaan se, jos vain mahdollista.

Enään vain ensi vuonna A1-kortti suorittamaan ja odottelemaan ajokelejä. :cool:
 
Vastaus: Kakspyöräset

05 vuoden 636 ninja löytyy! Harmi vaan ku rupee ajokelit vähän olee vähissä. :cool:
 
Vastaus: Kakspyöräset

Pitäisi tässä alkaa suunnittelemaan rahoitusta pyörää varten. Alkaa toukokuu lähestymään uhkaavasti :rolleyes:
 
Vastaus: Kakspyöräset

Onko kukaan vetänyt jo ensimmäisiä ajoja tälle vuodelle?

Itse ei ole päässyt ajamaan, koska mopolla ei huvita ajaa ja sitäkin pitäisi huoltaa. Kevarista taas talvipakkasten takia tuorevoitelusäiliön letku mennyt rikki ja se pitäisi vaihtaa, mutta säiliön irroitus ei olekaan niin helppoa. Onneksi vielä reilusti yli kuukausi siihen, että kortin saa. :p
 
Vastaus: Kakspyöräset

Tänään tuli omaa Triumph Daytona 675:ta käynnisteltyä ja alko kuumottamaan ihan tosissaan, että pääsis ajelemaan. Tarkoitus olis ens viikon alusta alkaa ajelemaan, viikonloppuna vielä öljynvaihto ja se on siinä.
 
Vastaus: Kakspyöräset

Nythän tässä kävi kuukausi takaperin niin onnellisesti, että velipoika sekosi ihan täydellisesti lähtiessään ulkomaille työhommiin, että lykkäsi moottoripyöränsä minulle. Eli kuukauden päivät on nyt päristelty -08 vuoden Yamaha R1:llä ja eipä tuosta nyt suurempaa moitetta ole löytänyt. Lähtee heti kuin hauki rannasta ja ei ohitustilanteissakaan tarvitse miettiä pienemmän pykälän nakkaamista kehiin, sillä tehoa löytyy myös alhaisilta kierrosluvuilta. Ketteräkin tuo on kuin mikä. Ainoaa moitetta, mitä itse olen pyörästä löytänyt on se, että kaasun vaste on liian pieni, sillä asun tällä hetkellä pienen soratien varressa, joten kun kohdalle sattuu kuoppa ja kaasukäsi pikkuisenkaan tärähtää, niin pyörä kyllä tästä ilmoittaa. ;) Nyt keskiviikkona velipoika olisi palailemassa Suomen kamaralle, ja ei tämä kuukausi ole ainakaan helpottanut omaa pyöräkuumettani. Opiskelijalla vain ei ole varaa ostella kaikkea mitä tahtoo...
 
Vastaus: Kakspyöräset

Opiskelijalla vain ei ole varaa ostella kaikkea mitä tahtoo...

Nääh vanha lause joka ei pidä omasta mielestäni mitenkään paikkaansa.. Itse olen nyt 25v ja töitä olen tehnyt 15v lähtien. Kaikki lomat ja pidemmät vapaat kouluista olen viettänyt eri työpaikoissa.

Vieläkin olen opiskelijana mutta siitä huolimatta vuodesta 2006 ollut moottoripyörä :) Kolmas pyörä menossa ja tällä hetkellä zx-6r -06 jonka hommasin vuonna 2008 "uutena" (ajettu 3000km). Kaikennäköistä tähänkin on tullut osteltua ja varusteltua johon on rahaa palanut.

Ja ei.. vanhemmat eivät ole rikkaita/lykänneet rahaa tilille vaan ihan omista tienesteistä olen kaiken ostanut. :)

Jos töissä käy ja edes vähän on ymmärrystä miten rahaa käyttää nii kyllä opiskelijallakin on varaa ostaa just esim moottoripyörä tai vaikka vähän normaalia "parempi" auto.
 
Vastaus: Kakspyöräset

Itsehän olin vuonna 2009, kun opiskelemaan siirryin, kahden vaiheilla, että ostanko moottoripyörän vaiko auton, kun rahaa oli jäännyt töistä todella kiva määrä säästöön. "Järki" kuitenkin voitti ja tuli hommattua auto, mutta eipä kyseinen pirssi mikään täysin normaali vehje olekaan. Ja kyllähän se on mahdollista opiskelijana hommata se pyörä, mutta kun on jo auto rinnalla, niin käyttökustannukset nousisivat sen verta suuriksi, että ei olisi sitten varaa syödä muuta kuin sitä iänikuista makaroonia.
 
Vastaus: Kakspyöräset

Itseasiassa omakohtaisiin kokemuksiin viitaten, opiskelijana on helpompaa ostaa moottoripyörä, kuin ollessaan naimisissa. Helpointa prätkän hommaaminen on luonnollisesti 50v. ja siitä eteenpäin. :D

Mutta tottapuhuakseni moottoripyöräilyä voi harrastaa niin monessa kustannusluokassa. Vähän päälle kolmella tonnilla saa pommin varman custom-prätkän vailla huolia. Vakuutus on luonnollisesti noin 1000 erkkiä vuodessa halvempi kuin muovitetuissa pyörissä. Myöskin varusteissa voi tinkiä. Kuitukypärän voi jättää kauppaan ja itselleen voi uskotella olevansa immuuni maantieihottumalle, joka yltää sekunnissa luuhun asti ja jatkaa siitä vielä eteenpäin. Tässäkin kohtaa voi halutessaan säästää lähes tonnin, mutta jos tarkoitus on ajella 80km/h tai enemmän, niin kyllä ne hyvät varusteet alkaa olemaan melko hyvä henkivakuutus. Ja jos tuollaisen customin hommaa, eikä kaadu sitä, niin innostuksen lopahtaessa ei homma mene käsille. Hyvässä lykyssä hinta on sama kuin ostaessa. Samaa ei voi sanoa hivenen menevemmistä pyöristä, joissa takkiin tulee useimmiten tuhansia euroja.

Jos siis päättää unelmoida moottoripyöristä ja rahat on vähissä, niin voin sanoa, että vaihtoehtoja on. Useimmiten se vaan on niin, että juuri se pyörä jonka haluaa, ei ole siellä "budjettiluokassa". Tässä kohtaa onkin aloittelijat parhaassa asemassa. Ekaa pyörää ei kannata hommata unelmien mukaisesti. Semmoinen kevyt, halpa, hintansa säilyttävä, tehoton jne. ja sillä treenaamaan. Sitten jos treenatessa tykästyy mopotteluun enemmänkin, niin voi hommata sen ekan kunnon pärrän. Tässä vaiheessa osaa jo oikeasti sanoa, että millainen pyörä on oikeasti mieleen, sillä katalogeja selailemalla ei saa edes sellaista fiilistä, kuin viritetystä PV:stä irtoaa. :D Tämän harrastuksen pahin tuhoaja on toki avioliitto, mutta seuraavana listalla on väärästä pyörästä unelmointi. Unelmointi kannattaa aloittaa vasta siitä hetkestä kun on kyseistä pärrää testaamassa.

Itselläni on tuollainen Suzuki VS800, ja toisin kuin yleensä, haaveilen sen vaihtamisesta pienempään customiin.
 
Vastaus: Kakspyöräset

Jaahas, tulee taas tätäkin ketjua nosteltua.

Elikkä tulevan viikonlopun mp-näyttely Hesassa siintää jo horisontissa. Vaikka suuret japanilaiset honda ja yamaha loistavat poissaolollaan, piristää kyseiset messut mukavasti tätä hemmetin kylmää ja pimeää talvea.

Meikäläisellä erityisesti himottaa päästä messuille, kun pitäs tuo trumppa vaihtaa isompaan ( ja tehokkaampaan :)). Ykkös vaihtoehtona tällä hetkellä bemarin S1000RR, toisaalta kiinnostaa myös pidemmät reissut, joten toinen vaihtoehto on saman puljun K1300S.

Onko muilla KFIN-motoristeilla aikomuksia käväistä messuilla?
 
Ylös Bottom