Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

[Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Viper7

New Member
Tämä aiheen tarkoituksena on parantaa entisestään jo konoslifiniläisten hienoja luomuksia jakamalla vinkkejä ja ohjeita pelin kenttä editorin puolesta.

Tänne siis lähinnä:
- kysymyksiä.
- jonkun mekaanisen härpäkkeen suunnitteluun liittyvää keskustelua.
- jakson luontiin liittyviä ohjeita.
- erillaisiin vempeleisiin liittyviä ohjeita.
- vinkkejä
- ja muuta vastaavaa

Mikäli ketju ottaa tuulta alleen ja alkaa ilmestymään kattavia ohje postauksia sun muuta auttavaa suurempaa sisältöä voin yrittää lisätä näiden linkkejä tähän ensimmäiseen viestiin.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Aloitetaanpa vaikka hieman niillä mitä on itse tullut selvitettyä, ja toivottavasti tämä poistaa muilta hieman testailuun ja miettimiseen tarvittavaa aikaa.

Ei mitään kamalan monimutkaista nyt aluksi, lähinnä pari sellaista usein kysyttyä ja itseä askarruttanutta asiaa :)

------------------------------------------------------
Pompauttaja

Eli flippereissä ja monissa tasohyppely peleissä pelaajan pompauttamiseen korkeammalle käytettävä "trampoliini"

tarvittavat osat.

- Tukialusta (ohut puun pala vaikka) [tukialusta]
- taso jonka haluat pompauttavan pelaajan ilmaan. [taso]
- mäntä

pysäytä aika ja laita tukialusta maahan ja taso hieman tukialustan yläpuolelle. Kiinnitä mäntä ensiksi tasoon ja sitten tukialustaan.

Mäntän Säädöistä:
Minimi pituus: 2,5 (katso minkä parhaaksi näet, tavoitellaan kuitenkin sitä ettei se läivistä tukialustaa.
Maksimi pituus: Paljonko voimaa haluat hyppyyn? yleensä 10 tai alle.
Jäykkä?: Kyllä.
tasonliike: Ulos.

Mikäli haluat pompauttajan aktivoituen pelaajan osuessa tasoon, kiinnitä keskelle tasoa havainto kytkin jonka havainto alue on tason koko. Säädä Mäntän Toistojakso haluamaksesi.
yleensä 0.1 (bugi vaara! mutta toimii "paremmin" tietyissä tilanteissa.) tai 0.5

---------------------------------------------------

Tankin telaketjut:

Varoituksena hieman jo alussa että tätä ei saa välttämättä aivan ensimmäisellä yrittämällä oikein sillä tätä voi pyrkiä tekemään monella tapaa. Myös pelin fysiikkamoottori bugailee paljon ainakin betassa ja hajottaa ketjun mikäli jokin ongelma ilmenee.
Telaketju periaatetta voi käyttää mm monessa muussakin asiassa joten mielikuvitus on rajana :)

Tarvitaan:
- taustapala
- vähintään 2 pyörää
- 2 pyörivää moottoria.
- ketjut.

taustapalalla tarkoitan ohutta levyä johon voi kiinnittää nuo pyörät. Pyörien muotoa voi testata että mikä siihen sopii parhaiten mutta itse olen tyytynyt perinteisesti pyöreisiin pyöriin vaikka tehokkuutta voi tietysti saada nostettua muilla keinoilla.

luo tausta pala, jostain materiaalista, leveyden suhde korkeuteen on 2:1 esimerkissä.
kiinnitä levyn vasempaan ja oikeaan saan pyörät moottoreilla. tee pieniä osia ympäri kahden pyörivän pallon ja yhidistä ne yhteen tangoilla. Tankojen maksimipituus kannattaa olla pieni sillä mitä pienemmistä osista ketjut on luoti sitä epätodennäköisempää on että jokin menee jumiin. ketjun voi myös yrittää tehdä kiinnittämällä ketjuna kiertävät osat ohuilla osilla yhteen käyttäen pulttia.
On suositeltavaa että ketjuja tehdessä olet suurentanut telaketjuja sillä suuremmilla väleillä on paljon mukavampi säätää tankoja tai kiinnittää pultteja.

Lisäys: Tankin voi löytää luomastani Glass Garden kentästä jos selitys ei tuntunut tarpeeksi tarkalta. (sillä ei saa ajaa mutta sen voi löytää palkintona) Loppupuolen puut glassgardenissa on tehty "telaketjuja" vastaavalla menetelmällä!

-----------------------------------------
"AND portti"

Välillä rymätyöskentelyyn pohjautuvissa tai muuten vain mekaanisilla jaksoilla voi jonkin asian toteuttamiseen tarvita "and porttia" . Tällä tarkoitetaan siis sitä että kaksi tiettyä asiaa pitää toteutua ennenkuin kolmas tapahtuu.

Helpoin tapa ymmärtää tämä on varmaan käydä katsomassa Media moleculen betan kolmatta jaksoa, huonetta jossa tarvitaan kahta pelaajaa.

Tarvitaan:
- 2*Mäntä
- magneettinen avain
- magneettinen lukkokytkin
- 2 palikkaa.
seinä johon kiinnittää mäntä sekä objekti/seinä johon kiinnittää lukko kytkin.

Kiinnitä seinään mäntä, jonka toinen pää tulee ensimmäiseen palikkaan, ensimmäisestä palikasta laita sitten toinen mäntä menemään toiseen palikkaan ->

|
|>----[ ]>----[ ]A L[ ]
|

Mäntä asetukset:
Minimipituus: 0
Maksimipituus: Matka magneettiseen lukkokytkimeen / 2
Jäykkä?: Kyllä.
tason liike: pois
taaksepäin: ei

Yhdistä kumpaankin mäntään eri kytkin (ne jotka haluat olevan päällä jotta haluamasi tapahtuma aktivoituu.

Mäntä1 ja 2 kytkinten asetukset
Käyttäytyminen: suunta
käänteinen: Ei (ellet sitten halua että jokin asia ei saa olla arvoltaan totta että jokin asia tapahtuu.

monimutkainen ehkä, mutta jakso 3 kertoo enemmän kuin tuhat sanaa miten homma toimii jos on hiemankaan kytkimillä pelleillyt.
-----------------------------------------

Ajoneuvon uudelleen syntyminen:

Mikäli jossain kentässäsi on kohtaus josta pääsee vain ajoneuvolla, mutta pelkäät että ajoneuvon tuhoutuessa tai pelaajan kuollessa tämä joutuu jatkamaan matkaa jalan tai pahimmassa tapauksessa aloittamaan jakson uudestaan.

Noh tähän on helppo ratkaisu.

- ajoneuvo
- lähetin
- kytkin

Lisää ajoneuvosi omiatekemiesi objektien listalle. laita haluamaasi paikkaan lähtin ja valitse lähettimestä ajoneuvosi ja mihin se ilmestyy. sitten säädä niin että niitä on maksimissaan jaksossa 1 kappale ja toistoväliksi 2 sekuntia.

Kytke sitten lähettimeen kytkin ja nyt kytkimen reagoidessa pelaaja saa uuden ajoneuvon aina nappia painaessa (Tjsp)

huom: tähän liittyy myös paljon pugeja ja jostain syystä vanha ajoneuvosi ei välttämättä poistukkaan joten kannattaa muistaa pitää ajoneuvojen määrä nollassa ennen kuin tallennat pelin jolloin pelaaja joutuu painamaan nappia myös ensimmäisen ajoneuvonsa hankintaan.


__________________________________________________

Jakson luonnissa pari huomioitavaa asiaa.

Osien maalaaminen:
Maalaa ensin ja rakenna sitten. Pieniä nurkkia sun muita on hyvin vaikea alkaa maalailemaan tarroilla. Mutta isot ja pienet osat saa hienosti maalattua jätti tarralla yhdellä kertaa. Tarra rajoitus tuskin tulee tällöin edes ajankohtaiseksi kun objectit ovat kaikki maalattu yhdellä tarralla.

Jaottele maasto
Mikäli haluat kenttäsi sijaitsevan nurmikentällä, älä kuitenkaan täytä koko kenttää yhdellä samalla nurmikentällä vaan tee kenttä pienempien nurmikentän palaisen päälle. Miksi? no jos teet koko kentän yhden ison objectin päälle iskee ryhmittelyn ongelmat todella ikävästi päälle. tietyn objectin napatessa voi koko kenttä lahota käsiin, Muodoista tulee liian monimutkaisia. tavaroiden ja alueiden poistaminen käy työstä yms.

Pultit > Liima
Liimamista kannattaa käyttää vain ja ainoastaan erillisten objectien kuten vihollisten tekemiseen. Liiman sijasta suosittelen käyttämään pultteja lähinnä niiden muokattavuuden sekä toimivuutensa takia. Pulttien avulla tavarat eivät liimaudu taustalla olevaan objectiin joka lisää lahoamisen riskiä.
Taustaa voi liimailla, mutta tähän sopii myös tangot sekä painovoiman lakeja uhmaava materia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Turhauttavaa, kun ei pääse oikein sisään tuohon rakentamiseen. Eli saisko jotain ihan perus vinkkejä mitä näette tarpeelliseksi kertoa jne.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Kuinka tuollaisen auton, joka liikku R1:stä painamalla, saa tehtyä? Hm?
Toinen: En saanut millään tuota puhuvaa suuta toimimaan...... Selittäkää alusta lähtien sekin.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Kuinka tuollaisen auton, joka liikku R1:stä painamalla, saa tehtyä? Hm?
Toinen: En saanut millään tuota puhuvaa suuta toimimaan...... Selittäkää alusta lähtien sekin.

Auton saa simppelisti toimimaan tekemällä ensiksi auton perus muodon paksuutena vaikka sopiva yksi paksuusaste (jotta säkkipojat pääsevät kapuamaan kyytiin ja ajoneuvo ei vie tavaraa matkalta leveytensä takia. sitten valmiiseen muottiin asetata pienen palan johon voi tarttua, nämä materiaalit olivat muistaakseni erikseen alempana.

tämän jälkeen laitat pyörät autoon mieluiten ohuet ja etupuolelle. Aseta moottorit pyöriin ja tarkista että auto liikkuu itsekseen. Tämän jälkeen aseta se kytkin jossa on käden kuva ja laita se autossasi tarrattavaan kohtaan kuten vaikka "rattiin" (tartuttava objecti autossa josta haluat auton liikkuvan tarrautuessa) tämän jälkeen kytkimestä johdot molempiin renkaisiin niin auto liikkuu kun tarraat kiinni.

Turhauttavaa, kun ei pääse oikein sisään tuohon rakentamiseen. Eli saisko jotain ihan perus vinkkejä mitä näette tarpeelliseksi kertoa jne.

Tutoriaalit kannattaa mennä tietysti ensiksi läpi, tämän jälkeen kannattaa itse tutkiskella mitä nämä laitteet tekevät. Koittaa tehdä esimerkiksi ilmestyviä objekteja, ajettavia autoja, siltoja, sun muuta. vinkkejä saa myös hienosti yksinpelistä josta voi nähdä miten jotkut asiat ovat tehty.

Luultavasti koko versiossa teen jonkin sortin tutoriaali jakson mikäli aika riittää. Täällä sitten esittelen noita oivalluksia niille jotka haluavat perehtyä omiin temppuihini.

paras vinkki on kutenkin:
Ensimmäisen jakson julkaisuun ei ole mikään kiirre tee ihan rauhassa ja katsele miten mikäkin materiaali toimii, yritä soveltaa asioita jotka voisit luulla toimivan.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Autoja rakennellessa usein vetävä pyörä kannattaa laittaa eteen ja jättää taakse vain vapaasti pyörivä rengas. Muuten takavetoinen kampe tuppaa usein "käynnistettäessä" flippaamaan ympäri tai keulimaan muuten holtittomasti. Sekin on tosin hienoa, mutta varmatoiminen peli onnistuu etuvetoisena. Mitä isompi rengas ja siinä oleva moottori, sitä nopeampaa kulkuvälinen menee.

Periaatteessa koko peli rakentaminen on takaa-eteen mentaliteetilla tekemistä, jossa taaimmaiset palaset täytyy tehdä ensin. Vaatii hieman totuttelua ja suunnittelua isommissa laitteissa. Liimaaminen on tosiaan siitä ikävää, että jos havaitset jonkin pienen virheen jossain autossa, joudut todennäköisesti purkamaan koko hökötyksen osiin yhden vian korjaamiseksi.

Olen tässä viime päivät väsäillyt toimivaa jousitusta muttereilla, pistoneilla ja jousilla, mutta tuntuu olevan todella vaikeaa pitää jousitus kasassa kovemmissa kolhuissa. Osia hajoilee enemmän kuin laki sallii, mutta ainakin parin päivän jälkeen osa autoista ja moottoripyöristä pysyi suht kasassa. Jousitus on siis mahdollista ainakin betassa saada toimimaan, mutta kestävyydestä ei vielä ole takuita.

Kenttien suunnittelussa on otettava huomioon tosiaan se esineen koko, varsinkin reikiä tökkiessä. Mitä isompi esine ja mitä enemmän reikiä, sitä helpommin tulee esineen monimutkaisuuden raja vastaan. Koeta siis tehdä pienempiä esineitä ja tökkiä niihin koristelevia kuvioita ja liimaa näitä tuotoksia yhteen. Näin saat monimutkaisempia kokonaisuuksia aikaan kuin yhtä isoa koristelemalla/kaivertelemalla.

Pitäisi jaksaa jossain vaiheessa ottaa kuvia ja laittaa nettiin, koska kliseinen 'Kuva kertoo tuhat sanaa' pitää harvinaisen hyvin tässä paikkaansa. Näin betan aikaan vielä teroitan että beta kaatuilee, joten tallenna kenttää välissä ja muista käyttää 'Kaappaa esine' työkalua, jolloin esineet säilyvät vaikka kenttää kaatuisikin. Tällöin tosin esine on yksi könttä, joka on taas purettava osiin, jos jotain haluaa muokata. Eilen korrputoitui oma save myös, joten mitään ei ole omalta osalta esiteltävänä.

EDIT: Ja kenttiä suunnitellessa voi mennä perse edellä puuhun ja lätkiä vain tavaraa ruudun täyteen viilaillen samalla asiat kohdilleen koristeineen päivineen. Toinen tapa on tehdä yleissuunnitelma paperille, sitten raakaversio toiminnallisuuden kannalta ja lopuksi viilailla, työstää ja koristella lopullinen työ.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Kenttien suunnittelussa on otettava huomioon tosiaan se esineen koko, varsinkin reikiä tökkiessä. Mitä isompi esine ja mitä enemmän reikiä, sitä helpommin tulee esineen monimutkaisuuden raja vastaan. Koeta siis tehdä pienempiä esineitä ja tökkiä niihin koristelevia kuvioita ja liimaa näitä tuotoksia yhteen. Näin saat monimutkaisempia kokonaisuuksia aikaan kuin yhtä isoa koristelemalla/kaivertelemalla.

edelleen suosittelen tuota liiman välttämistä, on paljon helpompaa poistaa monimutkaisesta esineestä mutterit kuin purkaa sitä täysin. tähän esimerkkinä juuri tuo auto, eli jos peität sisuskalut levyllä niin mutterit poistamalla saa hienosti poistettua muutaman mutterin poistamalla. Taustatkin laitan välillä ihan jäykillä tangoilla roikkumaan, täten ne eivät lähde liikkeelle jos alan maata muokkaamaan ;)

Tuleehan jaksoon enemmän muttereita ja tankoja mutta ne nyt ei niin kamalasti haittaa. Ja tietysti voihan niistä koittaa päästä sitten loppusilausten yhteydessä eroon.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

edelleen suosittelen tuota liiman välttämistä, on paljon helpompaa poistaa monimutkaisesta esineestä mutterit kuin purkaa sitä täysin. tähän esimerkkinä juuri tuo auto, eli jos peität sisuskalut levyllä niin mutterit poistamalla saa hienosti poistettua muutaman mutterin poistamalla. Taustatkin laitan välillä ihan jäykillä tangoilla roikkumaan, täten ne eivät lähde liikkeelle jos alan maata muokkaamaan ;)

Tuleehan jaksoon enemmän muttereita ja tankoja mutta ne nyt ei niin kamalasti haittaa. Ja tietysti voihan niistä koittaa päästä sitten loppusilausten yhteydessä eroon.

Juu. Lähinnä liimaamisella tarkoitin kentän elementtejä, kuten vuoria, pilviä ja muuta joihin voi lätkiä monenlaista koristetta kylkeen. Moni ei tajua, että pilkkomalla saa monimutkaisempaa samaan tilaan. Liimaamista huomaa käytettäneen ainakin pelintekijöiden kenttäpohjissa. Tuota mutterointia alan harjoittamaan vinkkisi perusteella. Nyt on "hyvä" lähteä tyhjältä pohjalta kun save tuhoutui. :p
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Nyt tarvitaan vinkkiä. Miten saan junani poistumaan kun se ohittaa tietyn pisteen, niin että kun ajan ajoneuvolla A pisteeseen X, ajoneuvo A poistuu ja alku pisteeseen O syntyy A:n kaltainen ajoneuvo B.

joo. meni vähän epäselväksi :rolleyes:
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Nyt tarvitaan vinkkiä. Miten saan junani poistumaan kun se ohittaa tietyn pisteen, niin että kun ajan ajoneuvolla A pisteeseen X, ajoneuvo A poistuu ja alku pisteeseen O syntyy A:n kaltainen ajoneuvo B.

joo. meni vähän epäselväksi :rolleyes:

en ole paljon leikkinyt editorilla, mutta sanoisin että kun teet magneettiavaimen junaan ja magneettilukon radan päähän. sitten tämä magneettilukko *ahem* laukeaa ja triggeroi lähettimen (vai mikä se nyt olikaan) joka spawnaa uuden ajoneuvon radan alkuun

toivottavasti tuosta sai jotain ideantynkää edes :D
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Jees kiitoksia! Kokeillaan näillä neuvoilla nysvätä.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

International Gamereactor antoi hyviä vinkkejä kentän rakennukseen, spoilerissa koko ohje englanniksi

http://www.gamereactor.eu/text.php?id=238&sid=f642f66a065f67e30b79a1edda02c986

Kirjoittanut: Petter Mårtensson

- Less is more. Choose a couple of materials, perhaps as few as two and three, and stick with them. Don't go crazy and try to include all materials in one level. It's distracting.

- Try out your own jumps. Over and over again, if need be. Only a few pixels can ruin a whole sequence of well-timed jumps. You can make things hard, of course, but make sure that someone that's really good at platformers doesn't feel cheated by the fact that you made a particular object too high or too far away.

- Make sure your level is never frustrating. This includes making sure that the player never gets stuck and have to press the "try again"- or "restart level"-buttons. If the level doesn't have a really interesting concept, if I get stuck at some point I am more inclined to return to my pod than restart your level. Remember, there are currently hundreds of levels to try out - if I am annoyed by something, it's so easy for me to just give up and move on. I will have forgotten about your level in a few minutes and I won't put a heart on it.

- Don't make stuff break without a reason. I know, the dynamite is a lot of fun to play with and shocking the player with blowing up what they thought would be a rocket ride can be hilarious. Trust me, it isn't - at least not for me. Make sure that if you are going to make something break, or explode, it does so for a reason, that it brings the level forward. Otherwise, skip it completely.

- Checkpoints, checkpoints, checkpoints. Place them fairly close to each other. Not after every jump, of course, but do not place them too separate from each other. If you have a hard passage, make sure that there's a checkpoint right before it starts, so that if I die I won't end up far away from where I was. It's annoying, which brings me back to the point about having thousands of other levels to try out...

- Gifts for everyone! If I've played through a really hard level, I love being awarded. Even though most of the stuff I've collected is crap and I'll probably never use it in a level I make myself, I love seeing the "new object"-icon pop up over my head or see that I get something from finishing the level without dying. Don't include your objects in every level you do, especially not short or easy levels, but if completing your level is a challenge, the joy of collecting that reward at the end can really make your level stick in my mind.

There, six points that I think makes for a better Little Big Planet-level. If you got anything to add, or don't agree with me, feel free to leave a comment below. If you're not in the beta, I pity you. Don't worry, release is soon upon us and we can shower each other will ill-concieved levels. My squid shall conquer the world!

Nyt tarvitaan vinkkiä. Miten saan junani poistumaan kun se ohittaa tietyn pisteen, niin että kun ajan ajoneuvolla A pisteeseen X, ajoneuvo A poistuu ja alku pisteeseen O syntyy A:n kaltainen ajoneuvo B.

joo. meni vähän epäselväksi :rolleyes:

suosittelen "lähettimen" käyttämistä. ensiksi laita junan aloituskohta kopioi juna esinelistaasi ja poista se kokonaan raiteelta. Tämän jälkeen pistä lähetin ilmestyttämään juna raiteelle. Junan saa häviämään raiteen loppupäässä kahdella tapaa.

a) ennen junan talletusta esinelistaan lisää junaan magneetti avain. Tämän jälkeen junaradan loppuun laita magneettinen lukkokytkin joka aktivoi lähettimen junaradan alussa. Mikäli lähettimen asetuksissa on että objecteja voi olla vain yksi kentällä niin vanha juna häviää ja uusi juna ilmestyy radan alkuun.

b) aseta lähettimestä sopivankokoinen elinikä, tämä on parempi ratkaisu mikäli junaa ei voi ohjata.

Itsellä oli yksi jakso jossa autot ajoivat läpi kaupungin pelaajan seikkaillessa siellä, mutta kurjuuden kurjuus jakso korruptoitui eikä toiminut enää julkaisun jälkeen. :(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

EI täällä sattuisi olemaan jotain robotiikan koulutuksen oppilaita, tarvitsisi apua noissa mechan jaloissa :p Menee homma sen verran monimutkaiseksi kun pitäisi ajoitus olla kohdallaan ja kulmat ja mutterit.

olisi kova lisätä johonkin tulevaan jaksoon mecha joko vastustajaksi tai ohjattavaksi.

[Edit] Se ryömii! se ryömii!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Miten tehdään alamäki?

Itsekin kun yritin eilen väsätä puolituntia jotain hienoa skeittirataa ja tehdä alamäkeä, niin peli ilmoittaa: "Tuo on liian monimutkainen. Et voi lisätä siihen lisää osia"

Yritin tehdä alamäkeä kolmionmuotoisella lasilla niin, että painoin X pohjassa ja vein mäkeä vasemmalla tatilla alaspäin.

Oh no! Beta loppuu tänään, vai olenko ihan väärässä?
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Miten tehdään alamäki?

Itsekin kun yritin eilen väsätä puolituntia jotain hienoa skeittirataa ja tehdä alamäkeä, niin peli ilmoittaa: "Tuo on liian monimutkainen. Et voi lisätä siihen lisää osia"

Yritin tehdä alamäkeä kolmionmuotoisella lasilla niin, että painoin X pohjassa ja vein mäkeä vasemmalla tatilla alaspäin.

Oh no! Beta loppuu tänään, vai olenko ihan väärässä?
Voit tehdä sen useammasta osasta vaikka liimaamalla osia toisiinsa.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Vähän monimutkaisemmat rakennelmat kuten tankin telaketjut sun muut on ihan hyvä selittää tässä aiheessa, mutta hyvät ihmiset, katsokaa niitä perhanan opetusvideoita, joista oppii kyllä kaiken tarvittavan!

Jaahas, rakentelu jatkuu sitten kokoversiossa. Betassa jäi pari kenttää kesken. Toinen oli varsin mukavasti edennyt, mutten saaut sitä valmiiksi. Laitoin sen kuitenkin ladattavaksi keskeneräisenä, että se olisi siellä sitten kun kokoversio tulee. Mutta laitoin sen lukkoon ja avaintahan ei sitten enää ole kokoversiossa. :p Ihan sama.

Tuo kenttäeditori on aivan mahtava. Eilen pääsi insinöörin ja arkkitehdin taidot koetukselle, kun koitin rakentaa tavallista perus nostosiltaa. Koitin sitä ilmeisesti turhan monimutkaisesti, mutta lopulta se onnistui. ;P
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Miten tehdään alamäki?

Itsekin kun yritin eilen väsätä puolituntia jotain hienoa skeittirataa ja tehdä alamäkeä, niin peli ilmoittaa: "Tuo on liian monimutkainen. Et voi lisätä siihen lisää osia"

Yritin tehdä alamäkeä kolmionmuotoisella lasilla niin, että painoin X pohjassa ja vein mäkeä vasemmalla tatilla alaspäin.

Oh no! Beta loppuu tänään, vai olenko ihan väärässä?

Jaksoa ei kannata tehdä yhden osan päälle, joten jaottele jaksosi maa pienempiin osiin, näitä ei yleensä tarvitse edes liimata yhteen, mutta jos jotain pientä kiinnitystä haluaa niin joku neutraalin näköinen lauta näiden välille pulteilla niin pysyy hyvin kuosissa, ja halutessa voi aina poistaa yhden osion välistä vain irroittamalla pultit.

esim mäen yläosa voisi olla yksi.yksittäisien suurten muotojen tekeminen ei kannata juuri lainkaan sillä näihin saa laitettua vähemmän tarroja ja on suurempi todennäköisyys että koko jakso romahtaa.

Jaahas, rakentelu jatkuu sitten kokoversiossa. Betassa jäi pari kenttää kesken. Toinen oli varsin mukavasti edennyt, mutten saaut sitä valmiiksi. Laitoin sen kuitenkin ladattavaksi keskeneräisenä, että se olisi siellä sitten kun kokoversio tulee. Mutta laitoin sen lukkoon ja avaintahan ei sitten enää ole kokoversiossa. :p Ihan sama.

Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin Betan julkaistut jaksot kantautuvat kokoversioon, mutta näitä ei voi enää muokata juuri mitenkään. Tietysti voin olla väärässä.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

kun itse en betaa käsiini saanut niin tällästä kyselen, eli voiko tässä pelissä niinkuin että laitat renkaat autoon ja sitten suihkumoottorin auton hanuriin kiinni ja se sitten liikkuu kun vääntää jonkun vivun tai 'härvelin' päälle että moottorit käynistyvät ja auto liikkuu ?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

kun itse en betaa käsiini saanut niin tällästä kyselen, eli voiko tässä pelissä niinkuin että laitat renkaat autoon ja sitten suihkumoottorin auton hanuriin kiinni ja se sitten liikkuu kun vääntää jonkun vivun tai 'härvelin' päälle että moottorit käynistyvät ja auto liikkuu ?

Kyllä, näin juuri. Editointivaiheessa viet kytkimestä johtimet näihin suihkumoottoreihin, ja linkität näin nämä toiminnot toisiinsa. Itse pelissä piuhat onkin jo piilossa.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Toiv. ei ole väärä topicci... mutta, kuinka nopeasti tuo Objektiraja täyttyy? Monet puhuneet, että nopeasti täynnä ja sitten 2/3 kentästä lähes tyhjää ??? Far Cry 2 pelin editorin ongelma on juuri tuo objekti määrään vähyys. Onko muuten tapoja kiertää ongelma kenttää rakentaessa?
 
Ylös Bottom